Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault volá po obnovení šrotovného v Evropě

Je šrotovné opět na pořadu dne? Evropská ekonomika upadá znovu do recese a u Renaultu si myslí, že trh s novými automobily je třeba podpořit.
Zpět na článek
14. 6. 2012 07:56
14. 6. 2012 08:46
14. 6. 2012 10:37
14. 6. 2012 10:50
14. 6. 2012 12:19
14. 6. 2012 12:53
14. 6. 2012 13:02
14. 6. 2012 14:52
14. 6. 2012 15:24
14. 6. 2012 16:03
14. 6. 2012 17:59
14. 6. 2012 18:26
14. 6. 2012 19:16
14. 6. 2012 19:31
14. 6. 2012 20:18
14. 6. 2012 20:31
14. 6. 2012 22:15
15. 6. 2012 11:58
15. 6. 2012 13:33
15. 6. 2012 12:19
14. 6. 2012 17:12
14. 6. 2012 18:24
14. 6. 2012 19:11
14. 6. 2012 22:03
15. 6. 2012 12:24
14. 6. 2012 12:59
14. 6. 2012 10:52
14. 6. 2012 13:33
14. 6. 2012 13:38
14. 6. 2012 14:31
14. 6. 2012 20:33
15. 6. 2012 13:01
14. 6. 2012 20:45
15. 6. 2012 13:05
Avatar - sargis
14. 6. 2012 07:56
he he
...co sa boja, ze sa nove Clio neuchyti???
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
14. 6. 2012 08:14
Slimákožerci se přepili vína
Prostě dostali víno na celý týden a vychlastali to za jeden den, ožralý neřeší co bude zítra natož za 7 dní.
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2012 12:55
Re: Slimákožerci se přepili vína
zrovna Renault by mel 2x zvazit, aby jmeno sve znacky spojoval se srotovnym. Spousta jejich vyrobku ma nevalnou povest a lecktere myslim i docela opravnene.
14. 6. 2012 08:35
titulek hodný bulváru
Na větu „Moc bych si přál, aby se státní podpora pro evropské automobilové trhy vrátila“ napasovat titulek "Renault volá po obnovení šrotovného v Evropě" chce opravdu mít kolečko(a) trochu zadřená.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Astene
14. 6. 2012 19:10
Re: titulek hodný bulváru
„Vlády evropských zemí včetně Francie by měly zvážit znovuzavedení šrotovacích programů..."
15. 6. 2012 09:21
Re: titulek hodný bulváru
Úžasné, když už se tedy článek updatuje tak, aby nebyl tolik bulvární, jistě by bylo dobré uvést také zdroj. Nebo alespoň uvést, že tím novinářem, který byl přítomen, byl také ALEŠ SLEEPER DRAGOUN.
Avatar - Choochoo
14. 6. 2012 08:46
Výroba
Se mi líbí jak všichni chtěj do 5, 10 let zvyšovat výrobu modelů, motorů a bůhví čeho všeho. Přitom již dnes mají problém ty své střepy udat. Komu to 2x větší množství chtěj všichni prodávat??? 8-s
Rozbalit vlákno
31
14. 6. 2012 10:37
Re: Výroba
Ve Francii je pokles 17% a podobné je to i na dalších trzích. Až bude podobný pokles třeba v Německu, tak na to německá vláda taky bude reagovat. Nemůžeš po průmyslu chtít, aby pořád jen vydělával na milióny lidí napojených na veřejné finance, na finančníky,........ Vždyť to šrotovné je jen o tom, že se státi odvede jen část DPH. Třeba já jsem si u nás DPH odečetl taky i bez šrotovného a nikdo se kvůli tomu nebouřil. Navíc šrotovné se ve všech zemích, kde bylo zavedeno osvědčilo. Zeptej se na názor lidí, co jsou na autoprůmysl nějak napojeni. Zeptat se můžeš i těch, kteří jsou placeni z veřejných peněz, protože to jsou peníze, které z toho průmyslu do rozpočtů tečou.
Avatar - KANKUNEN
14. 6. 2012 10:50
Re: Výroba
To je snad každému jasné, že se šrotovné autoprůmyslu vyplatí.
14. 6. 2012 12:19
Re: Výroba
Absolutní nesmysl. Za prvé šrotovné má vždy jen krátkodobý efekt a o to větší je to pak šok pro automobilky,když si všichni co uvažují o koupi auta pořídí během šrotovného vůz a pak je další dva roky mrtvo... A za druhé je to proti všem ekonomickým poučkám!!! Podpoříš autoprůmysl a co ostatní průmysl? Ten na tom bude bitej??? Představ si,že máš obchod se stavebninama a všichni utrácí peníze u souseda co prodává dotovaná auta a na stavebniny a nic jiného už jim peníze nezbývají... Pak budeš i ty rychle volat o dotace,jinak zkrachuješ! Prostě šrotovné je absolutní nesmysl a volají po něm ve většině případů jen nemocné automobilky,které nutně potřebují finanční injekci!
14. 6. 2012 12:53
Re: Výroba
Je to dvousečné takto hodnotit.

Samozřejmě je zde nezpochybnitelný fakt, že cokoliv, co potřebuje nějakou dotaci či zvýhodnění, není schopno/hodno přežití.

Druhá věc je ta, že náš průmysl je na automotive závislý tak na 80%. Takže pokud se tento průmysl podpoří, v návaznosti na něj se podpoří i lidé v něm pracující. Což přinese peníze do regionu.

Poslední věc je ta, že šrotovné potřebuje státní dotaci, dotace je další balík peněz z rozpočtů, kde už teď žádné peníze nejsou. Takže se půjčuje, no a dále už je to začarovaný kruh.
14. 6. 2012 13:02
Re: Výroba
Ze stejnou logikou by jsi mohl zrušit i možnost odpočtu DPH pro určité skupiny. Naproti tomu je šrotovné jen částečným odpočtem. Je to asi trochu složitější a určit, zda šrotovné nebo možnost odpočtu DPH vede k zadlužovaní asi nebude tak jednoduché.
14. 6. 2012 14:52
Re: Výroba
Na nějakou sáhodlouhou analýzu toho problému zde není místo, čas a ani dostatek informací. Ve své podstatě to mohu celé zhodnotit akorát již mnou výše napsanou druhou větou, která platí na všechno a vždy.
14. 6. 2012 15:24
Re: Výroba
"Samozřejmě je zde nezpochybnitelný fakt, že cokoliv, co potřebuje nějakou dotaci či zvýhodnění, není schopno/hodno přežití." Tuto větu snad nechci raději domýšlet. Přece nechceš lidstvo odsoudit k zániku. :-(
14. 6. 2012 16:03
Re: Výroba
Předpokladem zániku je výskyt jedinců, či skupin neschopných přežití, ve velkém měřítku. Pravda, někteří jsou pouze chybně naprogramováni, či schopni donekonečna opakovat pár klišé. ;-)
14. 6. 2012 17:59
Re: Výroba
Dobrá sebereflexe. :-)Vždy je nejlepší začít u sebe.
14. 6. 2012 18:26
Re: Výroba
V přírodě to tak funguje, ve zdravém tržním prostředí taky. Jakékoliv dotace akorát uměle prodlužují neschopnost, zadluženost a agónii.
Já na tom nic zdravého nevidím.
14. 6. 2012 19:16
Re: Výroba
To jsou jen řeči. Jak chceš v reálném světě Číny, Ruska a dalších udělat čisté tržní prostředí?
14. 6. 2012 19:31
Re: Výroba
My jsme zmlsaní. Asiaté nás brzo sežerou. Mají menší nároky, jsou pracovitější, usilovnější...
14. 6. 2012 20:18
Re: Výroba
Tady nejde jen o mzdy a pracovní nasazení. Jsme v kvalitě života mnohem dál a nikomu se nechce zase žít v nesvobodné zemi, kde život jedince nic neznamená.
14. 6. 2012 20:31
Re: Výroba
pletieš hrušky s kolečkami - ty o životnej úrovni, jossalito o ekonomických potrebách
Avatar - BruceWayne
14. 6. 2012 22:15
Re: Výroba
Jossalito má pravdu a ty víš prd o kvalitě života v Asii ;-) Prodej auto nebo vyber prachy a odjeď na měsíc do Asie. Prohlídni si Singapur, Honkong, Bangkok a jestli ti zbyde čas, tak i Hanoi. Do Soulu či Tokia tě nepošlu, protože bys dostal infarkt. >:D Pak přestaneš psát hlouposti :yes: To pak těm podceňovaným Asiatům budeš všude říkat, že jsi z centrální Evropy ;-) Po návratu si řekneš, jsem hlupák a ještě k tomu z CZ, o kterém nikdo nic neví a nikdo ho nezná. :yes: Jestli chceš, tak letím v půlce ledna 2013 na měsíc opět do té Asie a udělám ti průvodce. ;-)
15. 6. 2012 11:58
Re: Výroba
Ještě začni obdivovat soudruhy z Číny, o těch byla řeč.
Avatar - BruceWayne
15. 6. 2012 13:33
Re: Výroba
Mě jsou soudruzi u p.. , ale navštiv Šanghaj či Hongkonk a změníš názor i na Čínu. Vynech politiku, ta stojí všude za ho.. O politice je škoda diskutovat, mě nezajímá a na to jsem přišel až po návratu z Asie >:D a další záležitosti kolem žití. Indie mě neláká, protože cikánů máme v CZ dost. ;-\
Avatar - white label
14. 6. 2012 20:34
Re: Výroba
Proboha, odpočet DPH nemá v principu nic společného s dotacemi ala šrotovné, odečíst DPH si může jen ten, kdo ho státu odvádí ze svého obratu/tržeb (plátce DPH) a odpočet není nic co by mu stát dal zadarmo, poplatník DPH zaplatí pouze méně na odvodech DPH, které má stát logicky především díky němu. Kdo státu z obratu DPH neodvádí (neplátci DPH) nemůže si uplatňovat ani odpočet DPH.
15. 6. 2012 12:19
Re: Výroba
Proboha, proč to tady vysvětluješ. Já taky jako plátce odvádím státu DPH a nemyslím si, že stát má peníze na rozdávání hlavně díky mně. Já odvádím DPH z prodeje a ten tvoří zákazníci, kteří si ty peníze někde musí vydělat. Já je jen dál přepošlu a žádnou hrdost kvůli tomu necítím. V této diskusi jsem jen chtěl naznačit, že pokud někdo kritizuje šrotovné, tak by se měl zamyslet, zda sám něco nedostává z veřejných peněz, nemá nějaké zvýhodnění. Taky by se měl zamyslet, kde se ty peníze berou.
14. 6. 2012 17:12
Re: Výroba
S těmi osmdesáti procenty bych byl opatrný, (třeba) už od roku 2002 má český vývoz elektroniky nominální hodnotu vyšší než vývoz automobilů a dílů. Jasně, není to zboží s vysokou přidanou hodnotou, ale osmdesát procent je vážně moc.

V roce 2011 to konkrétně bylo 380 mld. versus 239 mld...
14. 6. 2012 18:24
Re: Výroba
Nehodnotil jsem vývoz, ale navázání firem na průmyslové odvětví. Jistě, jsou u nás firmy, které dodávají jen do automotive, nic nikam nevyváží, a pak jsou firmy, které třeba z větší či menší části taktéž dodávají a třeba i vyvážejí. To provázání je tam obrovské a věř tomu, že kdyby nebylo automotive, tak si u nás budeme žít opravdu bídně.
14. 6. 2012 19:11
Re: Výroba
Jde o to co počítáš do elektroniky. Předpokládám, že tam budou i díly pro autoprůmysl. Dle struktury zahraničního obchodu tam patří: Kancelářské stroje a zařízení, zařízení k telekomunikaci a záznamu a reprodukci zvuku a ellektrická zařízení, přístroje a spotřebiče, j.n.. Jinak vývoz aut a dílů byl v roce 2010 cca 450 mld.
14. 6. 2012 22:03
Re: Výroba
Tak ony se ty SITC podkategorie dost prolínají.
Těch 239 mld. bude asi bez dílů, pravda, psal jsem to z hlavy. Nedávno jsem to zkoumal, ale asi si to špatně pamatuju. Jinak to jossalitovo tvrzení o významu automotive pro ČR nerozporuju, má naprostou pravdu.

Jen doufám, že si toho bude ČR dostatečně vážit. Protože až Škodovce nabídnou Rusáci příhodné investiční pobídky, půl republiky se tu z toho podělá. Korejci a TPCA nás nezachrání.
15. 6. 2012 12:24
Re: Výroba
Jo investiční pobídky jsou problém. Nějaká automobilka dostane nějaké zvýhodnění, další ne. Šrotovné je v tomto ohledu spravedlivější. Všechny automobilky mají stejné podmínky a trh rozhodne, která automobilka na tom něco získá.
14. 6. 2012 12:59
Re: Výroba
Zrovna stavebnictví není dobrý příklad. Tam těch dotací jde právě z toho průmyslu docela dost - podpora hypoték, stavebního spoření, záchrany bank, různé eko programy,..... Šrotovné v žádném normálním státě nikdo nezpochybnil. Dle mě zase nesmysli píšeš ty, ale to tady nevyřešíme. Jen tady nic nepiš o ekonomických poučkách. Vždycky si stejně vybereš jen některé.
14. 6. 2012 10:52
Re: Výroba
Vola sa to konzumna spolocnost - kazdy si zoberie zo 20 spotrebitelskych uverov na elektroniku, kosacku, motorku, stvorkolku, velke a male auto, lod a studium deti a este hypoteku na rodiny dom Stahujes sa kazdych 10 rokov, auta menis po 4och elektroniku kazdy rok a mobil kazdy polrok. Banky poskytuju uvery, investory nakupuju ich akcie... Vsetci su stastni, az kym vacsina nestrati pracu a je problem so splacanim. Potom pride Renault a predseda spolku aut Segio a zacnu ziadat o rozne impulzy na znova nastolenie povodneho stavu.
Avatar - Ham.
14. 6. 2012 13:33
Re: Výroba
Tak hloupý kdo dává (státy, EU) hloupější kdo nebere (automobilky). Samozřejmě, že šrotovné je kravina, která mimo jiné pomohla státním rozpočtům některých jižních přeborníků tam kde dnes jsou. EU má "jedinečnou šanci" udotovat se k smrti. Jediná správná odpověď je, hoši když nestačíte na konkurenci tak zavřete krám, Evropa je dávno nasycený trh a není možné zde stále zvyšovat produkci, dvacet milionů aut se tu nikdy neprodá. Jediná možnost je zvyšovat odbyt v Číně, Indii, Rusku nebo Brazílii.
14. 6. 2012 13:38
Re: Výroba
S posledním příspěvkem, nelze než souhlasit. K obhájcům dotací mohu jen dodat , " Ano soudruzi, tak to je správné, dotujte ze svých kapes, pokud na to máte, a je úplně jedno pod jakým rafinovaným názvem se dotyčná dotace skrývá . "
14. 6. 2012 14:31
Re: Výroba
Nakonec se tady ještě od nějakého soudruha dozvím, že nějaký pojišťovák (tam máš taky dotace - důchodové připojištění, životní pojištění - nebereš si taky něco soudruhu) nebo analytik z banky dotuje průmysl.
14. 6. 2012 20:33
Re: Výroba
Trhové hospodárstvo je démon a peklo demokracie - nefunguje, a nikdy fungovať nebude, práve tak ako oná demokracia.
15. 6. 2012 13:01
Re: Výroba
nic lepsiho neexistuje. Renault je jako vyrobce az po krk v pr.... oblemech. Dela nepremiova auta za evropske ceny, stejne jako napriklad Opel. Na trzich EU z tech aut uz skoro nic nema, takze jedina moznost jak uhrat jakys takys zisk je treba i to srotovne. Uz neni odkud brat. S tim nic neudelas, ze Turci, Ukrajinci, Indove a spol udelaji tu samou praci jako Nemci, Francouzi atd za desetinovy plat a nehrozi pritom zadne odborarske kecy a tisice danovych odvodu. EU to prokaucovala a zadne dotace to nespravi.
Avatar - autista
14. 6. 2012 20:45
Pekárny
Dnes upekli pekaři moc rohlíků a aby nebyly tvrdé, tak musí vláda zaplatit šrotovné, aby lidi koupili více rohlíků. Koupí si to tolik lidí, že nebude stačit kapacita, tak navýšší kapacitu na úkor sladkého pečiva, a příští rok budou řvát o další šrotovné, že nemůžou prodat skladové zboží a to tvrdne. Takhle to nejde do konečna, ať se frantíci uskromní a sníží kapacity. :-) :-!
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2012 13:05
Re: Pekárny
jenze snizeni vyroby znamena , ze zemedelci neprodaji obili na mouku, krom toho propusteni pekari si nekoupi treba cihly a to zavini propusteni stavbaru a to znamena, ze se snizi objem prepravy a nasleduje propusteni ridicu a tak dale a tak dale, az to dopadne jak v Recku, ze kazdej druhej bude statni ourada placeny z natisknutych papirku a pak to cele krachne. Renault chce, at to krachne pozitri misto zitra, ale krach pozitri bude jeste 2x horsi nez ten zitrejsi. Stejne k nemu musi dojit.
Avatar - BruceWayne
14. 6. 2012 22:03
Jděte už někam se šrotovným
a s dalšími podobnými ujetinami. :no: Mě taky nikdo nepřispěje či nepomůže pobídkama při konjuktuře. Prostě se aut vyrábí hodně a stále draze :yes: Zemědělci mají najdřív suchá pole a tak zdraží, teď prší a uvažují, že bude málo a opět zdraží. Vodárny zdražují, protože je menší spotřeba vody a tak to jde dokola. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
15. 6. 2012 01:27
Čtěte to sdělení správně!
Znamená to: my tady ve fabrice rendlík a syn, jsme v koncích.
Nikdo už ty naše kreaturní křápy nekupuje. >:-[]
Rozbalit vlákno
1
15. 6. 2012 13:08
Re: Čtěte to sdělení správně!
ono zas tak moc tech zdravych EU automobilek neni, BMW, VW a mozna Mercedes, sem tam. Jednou v zisku, jednou ve ztrate, podle toho, jak se management zrovna vyspi a jak ty grafy namaluje.