Diesel je hnůj! Nicméně, dynamické schopnosti zhruba na úrovni Cayenne Turbo to vše s reálnou spotřebou okolo 10-12 litrů nafty? To zní hodně lákavě. Poletí to jak šutr:-)
nie len v priamke....vcera som isiel xtrailom 2006,a nejake zhorsenie prejazdov zakrut som nepostrehol.... :-) az som sa cudoval,co s tym zhorsenim jazdy v SUV vsetci maju...
ano ano,toto su tie veci,co tu neustale citam...vyssie tazisko znamena jedine,a to ze musi podvozok viacej pracovat.
auto nie je moje,presli sme +- 300km po okreskach,a nezazil som jediny problem.ale asi to bolo vdaka tomu,ze je to nissan...
Současná generace X3 35d zrychlí na stovku za 5,7 sekundy, minulá to měla za 6,5. Porsche Cayenne Turbo minulé generace byl na stovce za 5 sekund, stejně jako toto auto. Váš příspěvek mi nedává smysl, ostatně jako častokrát. Doufám, že nezačnete o pružnosti motoru, ta bude vzhledem k tomu, že jde o turbodiesel velmi podobná. A že je to "nafťák"? Vždyť sama v jednom jezdíte, snad se vám to neekluje?
Nojo, už jsem to (asi) dlouho NEopakovala - zrychlení z nuly na 100 o autě (skoro) NIC NEřekne :-)
(narozdíl od pružnosti ;-)
VŠICHNI na něj koukají a NIKDO to NIKDY NEpoužije :-)
PS: A s BENZÍNovým Porsche Cayenne Turbo (vozem velikosti XL) se bude "žíj" jezdit atd. ZCELA jinak než NAFŤÁKem audi Q5 (i kdyby měly zrychlení na sto "na setinu stejné" ;-)
Howgh :-)
Ach a já proti povedené nafťě (zvlášť do vozu typu SUV) nic NEmám (byť hodnocení V6 Bi-TDi je ZKLAMÁNím) - ale co se "ježdění" s těmi vozy... srovnávat je (dle mne) NElze - viz výše ;-)
neexistuje nějaká vědomostní soutěž, kde byste se s těma vyčtenýma rozumama z časopisu uplatnila? v reálném životě pro vás není místo... tam se tak maximálně ztrapníte když zaměníte přeplňování s vstřikováním... já vám věřím, že jste přečetla všechny časopisy co vyšly v Německu... ale ani když je přečtete od začátku do konce tak vám to nezaručí, že budete furt mlít ty svoje nesmysly...
No, EXISTUJE MOŽNOST, že mám "maličko" NEpatrně i "praxo-zkušeností" :-)
..naposledy jsem to psala místnímu "provi" RECENZENTovi ALEŠi JUNGMANNovi (když mu C5 V6 "ujížděla" v každé zatáčce) - že EXISTUJE MOŽNOST, že jen s C5kami s V6 motory mám naježděno VÍC než on se všemi vozy za celý život.. ;-)
+ pár km s pár dalšími "autíčky" - i když přiznávám že jako "holčička" se 159ti cm (a "odpovídající" váhou) NEjezdím rychleji než 280 km/h :-)
PS: A dnes už těch časopisů moc NEčtu - to jen "tu a tam mrknu" ;-)
PPS a VÍTE že ten (jako)příspěvek, kde jsem měla "zaměnit přeplňování se vstřikováním" se NIKDY NIKOMU NEpodařilo "najít" - byť jste toho NAMLUVILI o něm HODNĚ a HODNĚ :-)
PPPS: Mrzí mne že má slova považujete za "nesmysl\" - možná jednou až budete mít VÍCe praxe.. ;-)
A ještě ZÁVĚRem "vážněji": CO konkrétně se vám "nezdá"? To o (víceméně) NEsmyslnosti 0-100? (když už od nuly, tak MINIMÁLNĚ do 160ti, nebo 200 - TO už alespoŇ nějakou "výpovědní hodnotu" má..). Že stále "upozorňuji" že pružnost/elasticita je 100-NÁSOBNĚ "důležitější"?
No JE (víte třeba že nafta 4.4 TDV8 v RANGE ROVERu - což je "můj" 3.0 HDi + 2 válce - je v tomto směru LEPŠÍ než V8 5.0 kompresor? :-)
Který je ale "pochopitelně" LEPŠÍ v onom NEdůležitém 0-100 km/h - což je kritérium dle kterého NAPROSTÁ VĚTŠINA lidí "hodnotí" ;-)
"víte třeba že nafta 4.4 TDV8 v RANGE ROVERu - což je "můj" 3.0 HDi + 2 válce"...pokud správně počítám(nekoukal jsem na odiciální objemy motorů) tak 4.4 TDV8 bude mít o trošičku větší válce, ne?...asi to nebude jenom o tom že dva válce přidali ;-)
Samozřejmě že ne JEN (vrtání zůstalo stejné, nepatrně se zvedl zdvih), ale jinak je to stejně jako u předešlé Bi-turbo generace V6 2.7 HDi + 2 přidané válce = TDV8 3.6 ;-)
..a společná zůstala i "charakteristika" motoru, "sametově pohodové" podání výkonu + i to "zajímavější" pružné zrychlení než to "teoretické" 0-100 :-)
Na těchto místech si myslím akceleraci 0-100 použijete asi skoro vždy, takže žádné vaše NIKDY, na druhou stranu v tuto chvíli opravdu nezáleží na tom jestli to trvá 5 nebo 5,7 sekund, ale jestli to trvá 5 nebo 12sekund.......
:-) no ano, o téhle (NE"chutné") světové anomálii jsem už někde slyšela.. :-)
PS: No a v těch "milionech" ostatních případů (krom tohohle JEDNOHO) používáte právě tu PRUŽNOST
PPS: Ale máte pravdu že NIKDY NEmáme říkat NIKDY ;-)
To nejspíš NEeee - jen novinka NE"předběhla" (jak to tak bývá) jen jentaktak "doběhla" soupře.. ;-)
PS: A "funí" při tom o něco VÍCe než "bylo očekáváno" :-)
Neodpovídám, klidně si to vysvětlujte tak, že jste mně přemohla. Já si ušetřím duševní zdraví debatama s vámi... protože když je nejhůř, začnete lhát a zapírat i když to vidělo padesát svědků... budu mít ten "pěkný den" když se od vás nenechám vytočit...
Tedy dálniční nájezd kde MUSÍTE zastavit (alespoň někdy to tak určitě "vyjde") si nějak NEdovedu představit.. :-)
..navíc v zemi kde "průměrné" zrychlení (na 130 km/h) tam zastavivšího (je to dobře?? ;-) ) vozu bude....? (no málo to NEbude :-)
Už jsem se s tím v ČR setkal, ale nebyla to vysloveně dálnice. Jelikož se snažím nebýt brzdou provozu, tak se všeobecně setkávám s opačným problémem - jedu rychleji než pravý pruh, takže musím brzdit, abych se zařadil.
Hele, Češi nemají problém to nacpat v 70 z připojovacího (bez jeho plného využití) rovnou do levého před auto jedoucí 130+, takže bych neměl strach, že tam někdo zůstane viset. Ještě, kdyby to byl nějaký tank, mě to dělají povětšinou šunky (ala Favorit).
Myslím si, že by připojovací pruhy měly být mnohem delší. Snad ve všech normách je počítáno s takovými šunkami a rezervami, proč ne tady? Pruh by měl být dost dlouhý na to, aby se i ta normovaná šunka zvládla rozjet na 130. Protože se občas v pravém jezdí 130. Zrovna včera se krásně jelo po R10 v pravém 130-150. Než přišla zácpa kvůli nehodě (Felicii, jestli se nepletu, v levém ustřelil zadek; alespoň to tak vypadalo).
ad 2. odstavec - ano Ano ANO! :yes::-)
PS: Ano, v zemí(ch) kde nejsou auta typu Porsche 911 žádnou výjímkou jsou nájezdové pruhy ŠIROKÉ a hlavně DLOUHÉ, v zemi kde k nejrozšířenějším vozům patří Fabia 1,2 HTP jsou úzké a hlavně KRÁTKÉ + je tam "unikum" v podobě nájezdu se STOPkou :yes::-)
A pak se mi někdo diví, že chci koníky, byť se 99% času flákají. Když na to přijde, tak to z té stopky člověk odpálí s LC. Jen trefování se do mezer z pevného startu je ošemetné.
BMW montovalo motor 3.0sd s dvěma turby a tenkrát 210kW do své X3 už v roce 2006...co že do Q5 (a nejen tam) to trvalo tak dlouho, vymyslet si biturbo naftu?
Proč, ta to (určitě ;-) ) VÍ i bez "nápovědy" :-)
PS: A také četla britské testy nového A6 3.0 Bi-TDi - hlavně ten kde v závěrečném odstavci v celkovém hodnocení stojí ZKLAMÁNí
PPS Tolik let po BMW, po JAGUARu, po CITROËNu a motor hodnocen jako "nervózní" a "zklamání"?? (a to ještě ve spojení s lepší převodovkou ZF8...
..ono to samozřejmě bude jezdit víceméně "no problem", ale "náskok díky technice" to opravdu NENí ;-)
Mne by zajímalo, jak to ty čteš. Napsali, že je víc zaměřená na komfortní jízdu, což je fakt, že nenabídne stejný zážitek z řízení, což je fakt, a že jde o prakticky základní verzi, jejíž schopnosti na silnici lze velmi vylepšit příplatky, což je opět fakt platný pro všechny A6. BiTDI je úplně stejné jako každá jiná A6 v porovnání s ekvivalentní 5er. Skutečně se z toho auta mávnutím kouzelného proutku nestalo BMW. A proč by vlastně mělo?
Mne by zajímalo, jak to čtete ;-)
Vy jste NEčetl že motoru NEpomohla ani výměna DSG za ZF8? (s DSG by zřejmě vůbec NEmělo šanci..). Že je ale převodovka tak "nešikovně" naprogramovaná (aby dostala z motoru "vše" - zřejmě u audi "neskousli" že s V6 Bi-TDi přicházejí o tolik let později a ani v době uvedení NE"stačí" na BMW) že je vůz VELMI NEklidný - tedy ve výsledku rozhodně NEzaměřený na KOMFORTní jízdu - text myslím NEkončil oním slovem ZKLAMÁNÍ náhodou..
PS: Naftové motory TDi (narozdíl od "masových představ") NEjsou zrovna "premiantem" trhu (snad V6 3.0 TDi - TEN je "ok" :yes::-)
Bi-4válec se NEpovedl Bi-V6 zřejmě není průšvih, ale "bylo očekáváno" VÍC
Že by tištěná verze měla tak zásadně silnější kritiku? To je trochu na hlavu. Četl jsem i online klasické review A6 a také velmi pozitivní (obzvláště vzhledem k tomu, že jde o Autocar).
Viz závěr mého příspěvku 21:01 - nejde o žádný "průšvih" nebo něco takového, ale "bylo očekáváno VÍC ;-)
PS: A to slovo ZKLAMÁNí tam bylo a ono "nervozní" naladění převodovky "tahající" z motoru MAXimální MAXimum TAKÉ - to je také FAKT
Já to chápu, že to prostě NENí "kladivo" na 35/40d, ale "s vypětím sil" (ve chvíli uvedení na trh - MNOHO let PO "konkurenci") NE tak "suverénněklidný" motor, nicméně SILNÝ samozřejmě je = je to spíš takové (maličko "nervoznější") V6 3.0 Tdi PLUS (než "jiný" silnější BI-Turbo motor :-)
Možná se neměli snažit jít "nadoraz" a dolovat z motoru "i poslední kw" - možná mohl mít o 5 či 10 kW méně a mohla to být (výkonově velmi silná) "pohoda"
JISTĚ se dočkáme i mnoha dalších testů - popravdě, není vám "divné" že "všude" už "dávno" srovnání s modely s motory 35 a 40d už dááávno NEproběhla..? ;-)
PPS: I když teď jistě někoho zase "málem klepne" :-) - docela dám na své "dojmy" z aut motorů atd. a mám dojem že Bi-TDi spíš NEeee (že "rozumnější" bude "normální" 3.0 TDi :-)
Mě někdy spíš přijde, že očekávají BMW. Nic takového jsem nečetl a hlavně nezažil. A ten zvuk. :-) Navíc převodovka je laděná na spotřebu - řeči o ždímání každého kW, aby se dotáhli na BMW, prostě nedávají smysl.
NEmohu "sloužit" (bližšími info) - rozhodně by to chtělo DŮKLADNý srovnávací test (či testy - ve více modelech) - které trochu překvapivě NEpřicházejí...? (čemuž NErozumím :-|
PS: Odkud máte vy o "ladění" převodovky na spotřebu?
Já četla "pravý opak", právě zbytečné "dolování" MAXimálního výkonu autu (výslednému dojmu) "škodí"
A když už jsme u těch (nezodpovězených) otázek, VELMi by mne zajímalo PROČ Mercedes v docela "finálové" fázi vývoze V6 Bí-CDi 240 kW náhle (krátce po ukončení vývoje V6 Bi-TDi a těsně před jeho uvedením na trh) ukončil vývoj a motor "hodil přes palubu"??
Zatím to vypadá že na BMW v této oblasti NIKDO NEmá a co do "komplexního zvládnutí" této motorizace (byť výkonově je slabší) je před Bi-TDi asi i biturbo verze V6 v JAGUARech.. a vzhledem k tomu že nafta jinde NEjde na odbyt a evropské výhlídky NEjsou moc dobré, tak asi nejspíš toto "status quo" zůstane zachování možná i delší dobu (konkureční odpověď na 50d bych očekávala s "běžným" zpožděním, tedy těch 7-8 let jak to bylu u Bi-turba..
PPS: Kdybych "musela" vůz vyšší střední tak já bych dnes asi sáhla po JAGu 202 kW/600 Nm (byť BMW je motorově "dál" - ale tam bych určitě NE"odolala" verzi Alpina B5 ;-)
NEbudu "BYCHovat" - vím že "víceménětosamé" mi (za "zlomeček" nákladů) nabízí biturbo C5 V6 jehož výměnu za C5 V6 i nadále výhledově "plánuji" :-)
Četl jsem to (myslím, že v TopGearu) a na přímý dotaz mi to potvrdili u prodejce. Prý by měla mít těžší převody (byť má silnější motor - vyšší točivý moment, širší spektra otáček maxim - je to subjektivně znát). Je možné, že v přímém srovnání to tak hrozné nebude, TDI chybí špička, jak je u Audi zvykem, je prostě plošší, takže nepůsobí tak záživně.
Osobně se prvním generacím všeobecně spíš snažím vyhnout a dobře si vzpomínám na mou první zkušenost s 3.0sd v první zástavbě tohoto motoru. Vůbec mne nenadchl, neměl jsem ho rád, považoval jsem ho za nedodělaný. Tohle vůbec není na první pokus špatné. On je to vlastně klasický 3.0 TDI s drobnými úpravami, ne nová konstrukce (pokud vím).
Je otázka, kolik si takový motor najde kupců. Slabší diesely jsou firemní záležitost, občas koupí něco silného, nicméně kolik lidí najede na soukromém autě tolik, aby se jim vyplatila nafta? Podle mne jde o relativně malý trh. A i když člověk myslí ekonomicky a spočítá si TCO, tak kolikrát vyjde benzín lépe. Proto mne v téhle třídě pořád hodně láká to 180 kW pásmo dieselů. Byť příští služebák bude nejspíš benzínový, protože mám teď hodně malé nájezdy a nepředpokládám, že se v budoucnu prodlouží.
Co se týče 50d, záleží, jaká bude poptávka a jak dlouho si budou držet V8 TDI. Zatím velká naftová S nejsou v plánu, pokud vím. Ale tak nějak pochybuji, že by se hrnuli do takového motoru jen kvůli A8 a Q7. Uvidíme, jak Euro7, Euro8 a alternativní paliva zamíchají kartami.
Souhlasím s těmi 180ti kW - to je "zcela optimální" (a trošičku mne "fascinuje" místní "ohrnování nosů" nad 177 kW za 850 t. kč v CITROËNu C5 :-) ) a popravdě víc opravdu NENí třeba..
PS: A vlastně SOUHLASím i se vším ostatním - kam bude směřovat vývoj by mne také ZAJÍMALO. Dříve to šlo docela "odhadnout", teď očekávám že jsme v období (možná i) velkých "změn" - jen NEvím jakých přesně.. ;-)
U C5 má většina spíš problém se zbytkem auta, ne konkrétně s motorem. Pokud ti nejde specificky o hydru, tak je podle mne A4 3.0 TDI quattro lepším svezením. A samozřejmě také dražším.
Sice asi NEpochopím jaký (přersně), ale ano VÍM :-)
Hydropneumatický (nebo "jakýkoli takovýto" = vzduchový) mi docela VYHOVUJE, ale není to asi "nezbytně nutné" - nicméně ohledně A4 jsem docela "skeptická" :-| Vím že verze s 6tiválcem bude asi nejen silnější, ale po zkušenosti s A4 2.0 Tdi se mi nějak NE"chce věřit" že by 3.0TDi ěuattro byla ZCELA "jiným" vozem...
Jak už jsem psala, za podobné peníze by mohl být JAGuar XF Biturbo 202 kW 600 Nm který také znám a
a) je mi "velmi sympatický"
b) líbí se mi i "vzhledovo-funkčně"
c) považuji ho za lepší vůz s LEPŠÍM motorem
PS: Nicméně do česka je asi stále nejlepší ten Citroën C5 177 kW.. ;-)
..který je navíc "za hubičku" :-)
Je to stejné jako u A6, příplatky dělají divy. Nicméně třeba u A6 platí, že pružiny mohou být lepší volbou než vzduch. Vzduchové podvozky mají své slabiny a Audi naladilo A6 hodně dobře.
Jaguar mi úplně nesedí. Třeba ten palubní systém... U XK(R) to jsem ochotný tolerovat, ale jinak moc ne. Jako u většiny aut s "charakterem," má řadu drobných nedostatků, které mi lezou na nervy. >:D XF, které bych určitě toleroval, by bylo XFR. Určitě nejde o špatnou volbu, ale tady se prostě hraje na hnidopišství.
Stejně tak jsem četl postesk nad tím, že nikde nejsou znáčky BiTDI, "jen" TDI (ostatně i v katalogu/ konfigurátoru je jen TDI), že se to auto nesnažili odlišit a prodávají ho jen jako další A6/ A7. Povrchnost v akci. On totiž nikdo nepozná, jestli máš 150, 180 nebo 230 kW verzi, všechny jsou 3.0 TDI. Jen 150 se může prozradit případnou absencí znáčků quattro, pokud si koupíš verzi s předním náhonem.
Zajímavé - je to trochu "zvláštní" (překvapivý) obrat. Ještě vloni touto dobou audi dělalo okolo nového BiTDi docela VELKÉ "haló", od té doby co začaly reálné prodeje skoro "pravý opak" - NEmáte (trochu) pocit?
Svůj "dojem" z 3.0 TDi a jeho "verzí" jsem již psala, působí to na mne že JEDNOZNAČNĚ "nejlepší" (či spíš tou "správnou") variantou je "normální" se 180ti kW. Podladěná na, rsp. POD úroveň konkurenčních 4 válců mi je na dnešní dobu MOC "málo" a ta se "zvýšeným" výkonem na 230 kW má (evidentně) nějaká "ale"
Já bych řekl, že je o něm celkově málo slyšet. Nějaké psané testy jsou (hlavně jde o allroad), ale najít video test je snad nemožné. Nevím, kde je zádrhel. Nejspíš se pořádné vlny testů dočkáme až s facelifty, popřípadě s uvedením do střední třídy. Vypadá to, jako by novináři měli u A6/ A7 odškrtnuto splněno a tím to pro ně haslo. Možná si je světí v šuplíku. >:D
Jsem ráda že to říkáte (všiml si toho) i vy ("jen" u mne by to jistě bylo zase považováno za... :-)
Když si vzpomenete na předprodejní "masírku" která probíhala zhruba vloni touto dobou (půl roku před začátkem prodejů) a pak najednou "nic" (čemuž opravdu NErozumím, tohle by měl být motor který - když vývoj trval tak dlouho - by měla automobilka "tlačit" , když už ho má a popravdě 6tiválcové bi-turbo JE stále NE"běžná" motorizace. Ze stejného důvodu by o něj měli mít ZÁJEM i novináři - a ono "kde nic tu nic"..
PS: Tohle bude opravdu "fabulace" ;-) ale řekla bych že v A6/7 prostě NEfunguje tak aby "smetl" příšlušná BMW = možná se nějakých testů/textů dočkáme "tady"v Q5 :-)
Dej sem odkaz na ty údajné britské testy, to je zajímavé, že ty čteš vždycky pouze testy, kde pomlouvají něco od Audi..., to je náhoda jak P.R.ase. >:D
..možná ty si "lépe" pamatuji? :-)
PS: To NEbyla ale žádná "pomluva"! To jste špatně pochopil - viz můj příspěvek z 22:27 - zřejmě se jen snažili (zbytečně a "chybně") vydolovat z motoru "maximum" - verze s výkonem o pár kW nižším a "pohodovějším" naladěním převodovky by byla asi "lepším" řešením, aneb "méně je někdy VÍCe" ;-)
PPS: Bohužel lidé vybírají JEN "podle číslíček", takže (i když by tak byl asi LEPŠí) by si mysleli..
...no znáte to (nicméně VÁM bych do "budoucího" ALLROADu určitě doporučila asi "jen obyčejnou" verzi 3.0 TDi - tak je "v poho" a jak asi oba VÍME, nějakých 180 dieslových kW je celkem "dostatečný" výkon.. :-)