Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5 BiTurbo: Světová premiéra v Le Mans?

Aleš Dragoun
Diskuze (47)
Podle britského Auto Expressu by se měla zatím nejostřejší verze nedávno modernizovaného středního SUV Audi ukázat již tento víkend v Le Mans.

Proč ne, vždyť Audi slavný vytrvalostní závod na okruhu La Sarthe trvající celých 24 hodin ze 13 startů vyhrálo desetkrát! A je i největším favoritem letošního jubilejního 80. ročníku, který se koná ve dnech 16. a 17. června. Možností propagace je třeba využít stoprocentně.

Ale nás v tuto chvíli zajímá hlavně technika vysokovýkonné verze Q5. A ta v útrobách skrývá třílitrový dvakrát přeplňovaný turbodiesel. Motor V6 o objemu 3,0 l dává 230 kW (313 k) a točivý moment 650 Nm. SUV střední velikosti se čtyřmi kruhy ve znaku se tak rozjede až na 250 km/h, přičemž z 0 na britských 60 mph, tedy 96 km/h vystřelí za 5 s. Akcelerace na naši stovku tak bude o desetinku, dvě horší.

Data jsou ale pochopitelně zatím neoficiální. Auto Express, který je podobně jako český Auto Tip členem skupiny Auto Bild, ale nemusí být daleko od pravdy.

O ještě v dubnu zmiňovaném označení SQ5 se nyní už nemluví. Nakonec dodejme, že Q5 BiTurbo TDI bude mít pochopitelně pohon všech kol quattro, oproti krotším sourozenců agresivnější vzhled a výkonům odpovídající brzdy. Více informací dosud není známo.

Aleš Dragoun
Diskuze (47)
18. 6. 2012 18:55
Re: BMW X3
V test SQ5 celkem věřím, to ignorovat by už bylo příliš. Mne po pravdě minula i ta "masírka."
18. 6. 2012 18:37
Re: BMW X3
Je to stejné jako u A6, příplatky dělají divy. Nicméně třeba u A6 platí, že pružiny mohou být lepší volbou než vzduch. Vzduchové podvozky mají své slabiny a Audi naladilo A6 hodně dobře.

Jaguar mi úplně nesedí. Třeba ten palubní systém... U XK(R) to jsem ochotný tolerovat, ale jinak moc ne. Jako u většiny aut s "charakterem," má řadu drobných nedostatků, které mi lezou na nervy. >:D XF, které bych určitě toleroval, by bylo XFR. Určitě nejde o špatnou volbu, ale tady se prostě hraje na hnidopišství.
18. 6. 2012 18:31
Re: To sú prdy toto...
A pak se mi někdo diví, že chci koníky, byť se 99% času flákají. Když na to přijde, tak to z té stopky člověk odpálí s LC. Jen trefování se do mezer z pevného startu je ošemetné.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2012 17:11
Re: To sú prdy toto...
ad 2. odstavec - ano Ano ANO! :yes: :-)
PS: Ano, v zemí(ch) kde nejsou auta typu Porsche 911 žádnou výjímkou jsou nájezdové pruhy ŠIROKÉ a hlavně DLOUHÉ, v zemi kde k nejrozšířenějším vozům patří Fabia 1,2 HTP jsou úzké a hlavně KRÁTKÉ + je tam "unikum" v podobě nájezdu se STOPkou :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2012 16:58
Re: BMW X3
Jsem ráda že to říkáte (všiml si toho) i vy ("jen" u mne by to jistě bylo zase považováno za... :-)
Když si vzpomenete na předprodejní "masírku" která probíhala zhruba vloni touto dobou (půl roku před začátkem prodejů) a pak najednou "nic" (čemuž opravdu NErozumím, tohle by měl být motor který - když vývoj trval tak dlouho - by měla automobilka "tlačit" , když už ho má a popravdě 6tiválcové bi-turbo JE stále NE"běžná" motorizace. Ze stejného důvodu by o něj měli mít ZÁJEM i novináři - a ono "kde nic tu nic"..
PS: Tohle bude opravdu "fabulace" ;-) ale řekla bych že v A6/7 prostě NEfunguje tak aby "smetl" příšlušná BMW = možná se nějakých testů/textů dočkáme "tady"v Q5 :-)