Principiálně vzato je vznětový motor schopný jezdit na vše, co teče a působením kompresního tepla se vznítí. Čerstvé či použité rostlinné oleje patří k nejčastějším náhražkám nafty.
Jezdim na pouzity hydraulicky olej, cenu mam 8 kc a zatim maximalni spokojenost. Filtruji ho pres specialni filtr 4 mikrony, nebo jak se ta hodnota udava a vse bez problemu. Na celou nadrz cca 55 litru hydrauliky davam cca 7 litru benzinu. Zatim nejnizsi teplota byla 12 stupnu a startovani bez problemu. Auto Citroen Xantia X2 1.9TD. Kamarad s peugeot 205 1.8D a 605 2.1TD jezdi na vyjety motorovy olej a ani ho neredi a tez bez problemu, jen horsi starty pri chladnejsim pocasi. spotreba podobna jako na naftu, o neco malo vyssi kourivost, u peugeota najeto pres 20 tis km a zatim bez problemu. Casteji se akorat meni zhavicky a palivovy filtr, tot vse :-)
Jezdim na pouzity hydraulicky olej, cenu mam 8 kc a zatim maximalni spokojenost. Filtruji ho pres specialni filtr 4 mikrony, nebo jak se ta hodnota udava a vse bez problemu. Na celou nadrz cca 55 litru hydrauliky davam cca 7 litru benzinu. Zatim nejnizsi teplota byla 12 stupnu a startovani bez problemu. Auto Citroen Xantia X2 1.9TD. Kamarad s peugeot 205 1.8D a 605 2.1TD jezdi na vyjety motorovy olej a ani ho neredi a tez bez problemu, jen horsi starty pri chladnejsim pocasi. mufik.martin
Jen se koukněte jaká prasata žijí mezi námi. Až někoho koho máš rád skolí rakovina, tak nenadávej na boha, ale na Z***MUFIKY jako seš ty sám. Je toho mnohem víc než jen rakovina, ale je zbytečné to vysvětlovat lidem jako seš ty.
ale jdi ty brepto...nechrochtej... nadávat na rakovinu můžeš i u článků jak vyndat filtr pevnejch částic....chrochtáky = riziko rakoviny,což se potvrdilo až teď
Nebyl bych tak ostrý a sprostý, ale stačilo by, aby všichni ti, co vůbec z úst vypustí "o něco málo vyšší kouřivost", měli výfuk svého auta ne pod zadním nárazníkem, ale vyvedený před auto, ať si někdy vyzkouší, co to je za super zážitek za nima jet.
Pro ridice smazici rizky je plus, ze se na ne nikdo nelepi zezadu.
Stejne ten clanek je trochu zavadejici, vetsina lidi nekupuje novy olej v Lidlu, ale lijou tam prepaleny scezeny olej z hranolku. Ten ma mensi tvorbu pevnych usazenin, ale je agresivnejsi (obsah soli a vody) na palivovou soustavu, hrozi zvysena koroze. Osobne vidim vzrustajici a opadajici vlny zajmu o olej, vzdycky jak vzroste cena nafty.
Testoval jsem to kdysi davno v drevnich dobach ve w123 i v w124, kdy olej stal 13 kc a nafta 25, bez profi instalace a predehrevu to dlouhodobe neni k nicemu dobre, leda tak dojet nacate auto, nez se zahodi do srotu.
zase z toho nedělej komedie ty rakovino. Jestli seš takovej úzkostlivej, tak mimo jiný nelez na sluníčko, nežer salámy, nekuř, nepij alkohol, ani nic z pet flašek, nesmaž atd. Uznávám, že to asi bude smrdět, ale já vyrost v době 2 taktních motorů, tak mi přijde zbytečný se tady rozčilovat kvůli 1-2 autům co jezdí na hydraulickej olej. Kdyby na to jezdil každej asi by to na ovzduší mělo měřitelný negativný dopad, ale tolik toho opdadního oleje není, takže buď v klidu.
A myslíte si, že když jede na naftu, tak jde z výfuku zdravý vysokohorský vzduch ? V těch palivech už moc velký rozdíl není, všechno je to prostě hnus, který by třeba v Japonsku nebo USA měl zakázáno jezdit.
to bych nečekal, že to sežere až takovej marast. Holt ještě poctivej motor. Tyhle nový vyliž-* common raily neumí jezdit pořádně ani na prémiový palivo. Jen by mě zajímala ta o něco málo vyšší kouřivost. Osobně bych si myslel, že to bude hulit jako prase a jet za tebou bude asi dost smradlavej zážitek. To bych někdy rád viděl. Ne že bych na to chtěl jezdit, ale jen tak pro zajímavost.
Xantia TD, 406 TD, 306 TD, XM TD atd sežerou všechno, základ je palivové čerpadlo BOSH a archaická konstrukce. Jinak ta vyšší kouřivost je znát spíše jen při plném plynu, jinak to kouří stejně jako většina nafťáků co mají za sebou 400tis km a více. Jinak pokud nesešlápnu plný plyn tak to nekouří a nebo jen minimálně v kopci. Jinak pokud jedu za Tatrou, Avii, starým transitem tak kouří více jak já. Jen abyste si mohli udělat představu o kouřivosti. S rakovinou bych to neviděl tak černě v době, kdy v ČR na to jezdí pár lidí a to jen kvůli přemršťěné ceně za palivo a nízké kupní síle českého člověka. Poctivou prací si tolik nevydělám a krást nechci, takže se muselo chtě nechtě na nščem usětřit. Jen pro úplnost, moje xantie měla v době koupě na tachometru krásně kulatých 333 tis km. Kamarádova má 600 tis km (bývalý taxikářský z německa) a ta baští motorový olej přefiltrovany.
osobně dávám přednost dlouhé životnosti archaické konstrukce před poruchovostí moderní konstrukce ;) Jestli to kouří tak jak popisuješ tak to není žádná tragedie. Je mi jasný, že představuješ malou skupinu lidí, která na takovýhle záležitosti jezdí a ta žádný zásadní riziko fatálního znečištění ovzduší nepředstavuje.
SDI nebo rotačky TDI neni uplne nejvhodnejsi reseni. Sice ma cerpadlo BOSH, ale ma vsechny vstriky rizene a ma to prime vstrikovani. Lepsi je TD s nerizenym vstrikem, ja u xantie narozdil od TDI mam vstrik rizeny jen jeden a pocitam, ze do budoucna ho budu muset odpojit a mit vsechny nerizene, ono se pak casem trosku zanese a auto pada do nouzaku diky tomu rizenemu vstriku. Ale jde to nahradit odporem a tak cerpadlo stale funguje a nepada do nouzaku.
Jak hluboko lze klesnout. Příště čekám článek o všech těch sračkách co se dají lít do trabanta. Snažit se zasadit takhle staré auto do dnešní doby a vymýšlet jak ušetřit je IMHO mimo. Je to pojízdný vrak, je jich málo a i když to byly jedny z nejkvalitnějších aut, tak už je čas dohnal tudíž si je koupí jen dobrodruh. A vrážet do takového vraku prachy za úpravu palivové soustavy? Snad jen nadšenec do starých M-B...
Vrak to být nemusí a asi ani mechanicky není, (podle SM), ale přijde mi trochu nesmyslné auto udržovat a potom do něj lít hrůzy typu fritovací olej, to tomu motoru dává "pěkně za uši." Navíc i tak se to auto musí všemožně upravovat, aby to vůbec nějak smysluplně jelo, taky mi ten článek přijde mimo.
w123 alias piano je v udrzovanem stavu uz veteran a a takove natrefis jednou za rok. Vetsina jich je ve stavu delnik / orezla kastle a dosluhujici agregaty, takze treba nestartuji v zime. Porad jsou ale lide, kterym se vyplati takova auta provozovat.
w124 .. za 50 tisic co tu pisou v clanku se da koupit hodne zachovany a opecovavvany kus, myslim ze ani tak se lidi nepohrnou. Mozna tak zachovany kombik by mel za tu cenu kupce jisteho. Hlavni devizou techhle aut je spolehlivost, byly to nesmrtelne konstrukce. 800tkm na jeden motor / no problem.
když mezi námi jsou řidiči kteří se nerozpakují nalít do nádrže to nejhorší co existuje nebo jezdit s motory které neměly projít technickou už před 30 lety (hlavně náklaďáky).
[odkaz]
No hele kámo něco Ti povím: já měl vždycky benzínový auta, ale poslední provozák, kterým jsem jezdil, byl fiatí TD. Ten teď zrovna dosloužil a po čtyřletém dobrodružsví s ropou jsem se rozhodl, že toho bylo dost a koupil jsem si minulej víkend opět benzínový auto. U dieselu jsem za ty čtyři roky našel spoustu "proti" a jedno z nich bylo vážně že jsem se prostě styděl... Na nový auto nemám a nikdy mít nebudu a co se valí z ojetých nafťáků je prostě ostuda, na který se už dál nechci podílet.
Rozumný přístup. Faktem je, že úplně nejhorší jsou staré náklaďáky, to co se z nich valí je zločin proti lidskosti. Občas potkávám modrou T138, která sváží na Praze západ šrot do sběrných surovin a musím říci, že každý kdo ten stroj potká tak raději zastaví. Ten když tam dá na křižovatce za jedna a plně naložený to "odpíchne" (tedy rozjede se na ďábelskou rychlost cca 15km/h) tak dokáže i za slunečného dne vytvořit takovou deku, že auta na křižovatce na sebe pět minut nevidí a neznalí řidiči vyskakují v panice z aut a hledají v kufru hasičáky, ten snad musí být viditelný i z vesmíru pouhým okem. Jet za ním cyklista (bez problému by se ho udržel, protože 25-30 je jeho maximálka) tak musí do minuty padnout jak moucha postříkaná insekticidem.
a to ako policia je slepa??? ho nevidia koli tomu aku dymovu clonu robi?? >:-[] preco mu nezoberu technicky?? ci splna normy?? 8-s naco su dobre najnovsie euro normy ked taketo auta si veselo dalej skodia ludom... ;-\ a fakt by som chcel vydiet vysledky merani emisi z aut ktore jazdia na stare oleje, hydraulicke oleje atd ......
Fízli majú plné ruky merania rýchlosti z kríčkov 10 metrov za tabuľou obce. Nejaké torpédoborce a ich dymovú clonu majú v ..
Ináč možno by sme boli prekvapení, ale pomerne voľne nastavené limity pre staré diesle bez katalyzátoru by možno zvládol aj spaľovač trafooleja.Čo my vieme? Povedal by si napríklad, že ten meďák z článku pôjde zďaleka najhoršie práve na originál naftu?
Najväčším problémom tak nie sú repkoví olejníčkári- tento spôsob je ešte veľmi ekologický (plus pri jazde za takto vybaveným vozidlom máte pocit že ste doma v kuchyni a robíte rezne). A povedal by som, že problémom nie sú ani trafoolejári. Je ich na 1000 áut tak 5, a z výfuku im buble plus mínus to isté ako na naftu.
Najväčšími zabijakmi sú práve bazároví kovboji, ktorí kúpia hogo-fogo vozidlá na truc susedom, a potom si nemôžu dovoliť prevádzkovať FAP filtre. Takže skúste neukazovať prstom na chudákov v starých peugeotoch 205 alebo mercedesoch 123, ale skôr sa pozastavte keď susedovic zánovnému fáru z reichu ide z výfuku smrteľne čierna rakovinová kolaloka.
JOjo nejhorší jsou ty starý šlupky. Čoudí ale vše, nejvíce V3Sky a podobný starý náklaďáky a také BMW, Oktávky, Mercedesy, Audiny, atd...... .
Dýzla prostě poznáte podle čpavého zápachu a dýmu od výfuku. A to vždy !!!!! (nepočítám DPF auta, kterých jezdí málo, ikdyž ty vykuchaný také čadí).
Zajímavé, že jsem nikdy neviděl čoudit Porsche 911, Ferrari, Maserati, Aston Martin, atd.... .
Nejlepší jsou X6 a jím podobná autíka, kdy majitel si koupí diesel. Jsou to spořiví majitelé. Chtějí ušetřit na palivu, ale 2 mega na auto mají. Nepochopitelné. Ale budiž.
Kamarád má trambus (706 MTS), rok 1980 a leje do něj trafoolej. Má ho na stavění baráku, jezdí si s tim jenom pro písek a cihly do vedlejší vesnice, ale i tak to musí být strašný. Ještě jsem to v provozu neviděl a ani nechci :no:
Mluvíš mi z duše, sám jsem si to vyzkoušel.... měl jsem SUV s 3litrovou naftou z výroby za 24tisíc příplatkovým DPF... auto v létě HULILO jako prase a já se s tím styděl dávat plnej plyn. Paradoxem je prostě to, že Naftovej 3litr v SUV ( nejběžnejší motor) jezdí za stejnou spotřebu jako "moderní" V6/V8 benzín....vlastní zkušenost,
Tak 911 jsem čoudit viděl :-! , byla po kompletní generálce (byla ze 70. let) a holt ventily se nepovedly :'-( museli znovu vyndat motor ven a komplet předělávat hlavy-ano uznávám, že to je mimo debatu o ropě ;-) , já jen že už jsem viděl tu zmiňovanou 911 ve výstavním stavu a stejně hulila jak fabryka :-)
Člověk skutečně musí žasnout, co ty redaktory nenapadne. Nedávno jsme tu měli test skútr vs. dieselový Scénic, přitom každému, jen trochu "políbenému" znalostmi fyziky, muselo být jasné, jak test dopadne, teď tu máme oblíbené "jak ušetřit." Nemělo by motoristické periodikum spíš šířit rady typu: Změňte jízdní styl, mějte dobře nahuštěné pneumatiky apod., když už tedy radí jak ušetřit? Víte, mně by bylo líto W124 různými oleji týrat, protože si myslím, že takové zacházení si legenda nezaslouží, ono si to nezaslouží žádné auto a je groteskní, že k takovým nesmyslům nabádá nejčtenější motoristický časopis, proto ho taky nečtu.
Třeba to, že bio - produkty mají na mechanické součásti motoru korozivní účinky. Tyto rady řadím k podobným nesmyslům typu: "Jezděte bez rezervy, zvyšuje spotřebu."
Nemyslím si, že článok je radou v štýle: "všetci jazdite na rastlinný olej". Skôr je to len časť seriálu o spotrebe, ktorá sa venuje alternatívnym palivám. A nič zlé na tom nevidím.
Samozřejmě že čtenář SM si spíš asociuje konkrétní auto pod pojmem 190 než W201, takže amatéra si nech pro sebe ;-) Vaculík je na místní novinářské poměry poměrně velkej znalec Mercedesů a asi jako jedinej novinář mimochodem 124.036 v testu měl...
Vzhledem k tomu, že jsi žádný argument nepředvedl, tak ani reagovat nemůžeš a proto ti to taky píšu, Einsteine :-) A ani se o to nepokoušej, protože jak jsi to ukázal jinde, ani to neumíš. Maximálně z důvodu nedostatečné sebejistoty ses naučil používat větší množství opakovaných emotikonů, aby ses alespoň nějak utvrdil ve své správnosti... pouze se dál projevuješ jako absolvent pomocné školy ;-)
"Při průměrné ceně nafty 36,20 Kč/l vás tak každých sto kilometrů vyjde na 181 Kč."
36,20? Já jsem koukal, že na Shellu mají Natural 95 za 33,9Kč/l. Nafta je kapánek levnější.
a já, uživatel fosilních paliv, nechápu, co je odpovídající 'konfort' při nemožnosti parkovat lpg v garáži ( v zimě promrzlý a vlétě rozpálený auto ), mít půlku kufru v * kvůli nádrži nebo kvůli rezervě, nižší výkon, další kg navíc samotné nádrže, častější výměny oleje, svíček, revize atd.... :no:
Pouze se potvrzuje, že individuální uživatelé alternativních pohonů plynných nebo friťáku jsou vlastně stejní a myslí si, jak se vším vyjebali... ano, parkujte si to LPG v baráku v garáži, když někomu stačí pohádky o tom, že teď je to už bezpečné :-) mám s auty se všemi druhy pohonů díky profesi dost zkušeností a vím o čem mluvím, narozdíl od zamindrákované ovce, zmasírované prodejcem LPG a vidinou úspor, co se zmůže akorát tak na nadávky ;-)
Urážíš celou skupinu lidí, ne jen jednoho. Je rozdíl napsat furgon je "orgán" a napsat "všichni, co jezdí na naftu jsou orgáni". Ale to ty jaksi nechápeš.
Protože jsi to stále nepochopil, tak ti to zkusím vysvětlit, jak to je - aby ta věta byla určena pro skupinu lidí, neznělo by spojení zamindrákované ovce, ale zamindrákovaných ovcí a použito to bylo z důvodu toho, že dotyčný nadává skupině uživatelů jezdících na friťák. Co se LPG týče, tobě jsem vše popsal ve vší slušnosti níže, takže si příklady s orgánem opět ponech na sebe a necpi se do cizí diskuse, když nerozumíš souvislostem.
Já parkuju auto v garáži, kufr mám 440 litrů a v něm rezervu, jezdíme v pěti s krosnama každý weekend a zatím jsme se vždy vlezli, rozdíl ve výkonu poznat nejde, dokonce u minulého auta jsem měl tak dobře seřízeno, že jelo lépe na LPG, olej měním co 15t km, stejně jako u benzínu, revize stojí pár stokorun, při nájezdu 30t km ročně je to minimum proti uspořené částce, na svíčkách udělám tak 50t km, nevím, jestli je to moc nebo málo, za těch 50t km z těch 50t Kč těch pár stovek není moc, ale asi bych je kupoval i pro benzínový motor.
Tobě doporučuju jezdit na benzín (naftu, frytovací olej), moc, opravdu moc, protože pokud bude jezdit méně lidí na LPG, tak o to levnější bude. A tvoje prachy mi jsou u *, moje ne.
Já mám kufr 450 litrů a žádná rezerva se mi v kufru neválí, neb jí mám na místě, kam jí výrobce resp. konstruktéři ve Stuttgartu navrhli dát a když do mě třeba z důvodu kolony nějakej spící dement jako běhounek na dálnici zezadu napálí, tak funguje i jako deformační zóna, narozdíl od té nádrže LPG, která by na stejném místě v ten moment zlikvidovala celou rodinu a možná i pár aut kolem. Stavbu odvětrávané garáže po výbuchu "moderního" LPG jsem narozdíl od tebe viděl a proto chápu, že máš zatím klidné spaní. Ad ekonomika, u uživatele se 30kkm ročně,autem na čtyři roky při ceně přestavby a častějšímu servisu (jaký má správně z důvodu vlastností odlišných vlastností dodělanéhbo LPG proti palivu, pro který byl motor navržen a vyroben) je rozdíl proti naftě při riziku a omezení uživatele naprosto zanedbatelný.
V době lepících sad máš rezervu? Pěkné.
Je mi celkem jedno na co jezdíš, jestli vozíš benzín v plastové "pet láhvi" pod zadkem zadních cestujících, jestli si přesvědčený o nějaké nebezpečnosti. Mým cílem není přesvědčovat ostatní o správnosti své volby, kterou mám ověřenou pro sebe už 16 let a 6 aut, každý strůjcem svého štěstí. Jinak naftu si teď pořídil otec, ale přesto jsou jeho náklady na provoz vyšší (cena přestavby je pořád nižší než příplatek za naftový proti benzínovému motoru)
Ano, lepící sadu nevozím, neb ve většině případů poškození pneu je k * a obdivuju ty, kteří se na ní spoléhají. Rozhodně je benzín v pet lahvi pod autem jaksi od prvovýroby od výrobce odzkoušen, takže je daleko bezpečnější než dodatečně naroubované LPG kdesi v deformační zóně kufru místo rezervy, nehledě na to, že mi takové auto při sebemenším úniku samo od sebe při rozsvícení světla v garáži nevyhodí barák do vzduchu, mimo to jezdím na diesel a tam je to s tímto rizikem ještě trochu jinak. Cena za přestavbu řádově odpovídá rozdílu mezi pořizovací cenou dieselu a benzínu, nehledě na pozdější prodejnost...
Už jsi slyšel o nějakém autě na LPG, které by vyhodilo dům do vzduchu? >:D Dodatečně namontované LPG systémy mají několikanísobně těžší zkoušky a kontroly než benzínová soustava v autě, čili plastová nádrž zespodu auta ničím nekrytá.
Ale opravdu nemám zapotřebí někoho přesvědčovat, natož sebe.
Psal jsem ti, že jsem takový dům viděl, dotyčný výbuch nepřežil a ten objekt po té už nestojí, nicméně vypadá to nějak takto [odkaz] Zbytek jsem ti řekl x krát a proto další debata nemá smysl, je mi jasné, že si svoji investici musíš před sebou nějak alibisticky obhájit. Já bych to do baráku nechtěl, natož do toho kvůli pár ušetřeným tisícovkám motal rodinu...
Výborné fotky od vás, nejspíše dle nápisů chlapců na montérkách z Ruska nebo běloruska. Ani jedno auto nemělo zničeno auto více vzadu, nikde vyfocenáa bohuchlá plynová nádrž a to vše na odborných stránkách srandaweb >:D Vzhledem k tomu, že po vypnutí se dvakrát jištěný el. ventil zavírá, tak plyn ani nemá kudy unikat. Ale to je jedno, věř si čemu chceš ;-)
jestli jsou fotky hozeny na srandaweb nebo fishki.net je uplně jedno, ta spoušt´ tady vypadala podobně... každopádně až jednou rozsvítíš v garáži a dopadneš stejně, dobře ti tak, hlavně aby to neodnesli nevinní ;-)
Furgone: poslední 3 roky jsem jezdil na LPG. Dnes mám TDi a kecy o nějaké podobné ekonomice provozu tak posoudím dost dobře, troufnu si říct o 100% lépe, než ty. LPG je zdaleka nejvýhodnější, nafta co teď mám je na provoz dražší, musím do ní kupovat aditiva, aby se to každý den rozjelo a musím tankovat jen u prověřených pump, ne v JZD.
Nějaká revize plynu, která je pro tebe zásadní problém si vymaž z hlavy. Udělej jí jednou za 2 roky (!) před STK a pak zase nic.
A parkování v podzemce? Ale no tak, já tam parkoval dle potřeby. Jistě morálně jsem haj*l, porušuju zákon. No nejsem jediný a jsou v životě horší věci. V podstatě vše, co jsi uvedl jako problém, neřeší ani jeden majitel lpg auta...a na konci roku má ušetřeno na dovolenou a pěkný Vánoce.
A to nemluvím o kvalitě jízdy. Hluk a vibrace nafťáku mě provází každý den a turboefekt je jen třešnička na dortu, pořád jsem si nezvykl. Atmo benzín je uživatelsky nesrovnatelně příjemnější motor.
No vidíš, to radši okrajově slyšitelnej hluk dieselu než vožení bomby v autě se vším tím voserem kolem, co obnáší... Pokud považuješ výkonově srovnatelnej atmosférickej zážehovej koncernovej ekvivalent TDI za uživatelsky příjemnější (1,6?), tak si ho užívej...
jj, je to jedno. Na netu je plno videí o explodujícím LPG, až na to, že všechna jsou to jen doměnky těch, kteří videa a fotky na podobné "odborné" srandaweby vložila.
Koukám, že tobě to už v tom vedru odnesl mozek, ale už to bude nějakou dobu, co?
Fanouše mi seřizoval už nyní neboštík jeden servisák, takže už není koho doporučit, současné auto "seřizuju" (ono to není tak často, sotva jednou za dva roky) se systémem LandiRenzo ve Fedor auto v Prostějově.
Rozdíl ve výkonu poznat nejsem schopen, možná někde nad 5000ot., ale tam motor tedy skoro vůbec nevytáčím. Více poznám zapnutou klimu než LPG a to už ani tu klimu nejde poznat.
Pokud garážuješ LPG, tak to přeji pevné nervy ;-) Když alternativní palivo, tak to raději CNG a i tam, (pokud by auto bylo garážované) by garáž měla být dobře odvětrána + senzory úniku. Takže si raději ponechám svůj starý atmo - benzin, přece jenom, na nádrž v zavazadláku nejsem zvědavý. Co se týká lepících sad, tak ty považuji za jedno z největších "zvěrstev", ale je to jen můj názor.
Já lepící sadu nemám, mám dostatečně velký kufr aby se mi tam rezerva vlezla i s veškerým možným i nemožným nákladem, který jsem kdy potřeboval převést.
Pokud se ti chce živit atmosférický benzín, živ ho, tvůj problém. Pokud chceš věřit pohádkám o vybuchujících autech na LPG, tak jim věř... nebo koukej na Kobru 11. ;-)
Samozřejmě, jsou to pohádky, ;-), proto LPG nesmí do garáží apod., oni si to jen tak vymýšlejí, aby buzerovali řidiče. Asi jsi moc nedával pozor při fyzice, když nevíš, proč je s LPG v garážích problém. Navíc, na přestavbu na LPG se daleko víc hodí nepřímovstřikový atmo - benzin (MPI), než Tvá 1.6 16V nebo Tce co máš v Méganu. Stran toho atmobenzinu, ano baví mně ho živit, jinak bych měl downsizovaný turbomotor, nebo diesel. Každému vyhovuje něco jiného, tak nechápu Tvou narážku.
Nesmí do podzemních garáží v ČR, bys měl upřesnit. Do normální garáže klidně můžeš. TCe se aktuálně přestavět nedá, klasické vstřikování není problém, 1,6 16V nemá přímý vstřik do válců. Asi jsi nedával pozor, když se o tom pasalo.
To není narážka, prostě každý rád vráží peníze do něčeho jiného, někdo je nechává na benzínce, někdo třeba na dovolené... každého volba.
překvapuje mě, kolik lidí má strach z LPG a výbuchu :-) přitom za posledních 20 let jsem ve zprávách viděl tak 1 případ a to ještě někdo na vesnici bastlil sám lpg do 120ky. V podstatě je nereálný nechat LPG nádrž vybouchnout a to i při nárazu. Ale vysvětlovat to odpůrcům LPG je zbytečný. Poserové >:-[]
Tam jde o to, ze propan butan je tezsi nez vzduch a v podzemnich garazich bez odvetravani by se koncetroval. Nemusi jit o "unik" v pravem slova smyslu, ale spise o rceni, ze "s kapkou pretece sud". Nikdo si to nelajzne a nikomu se nevyplati delat specialne kvuli LPG v podzemnich garazich spodni odvetravani. To tam radsi da zakaz vjezdu aut s LPG.
Nemusíš tady vysvětlovat to, co každý ví. Jsou tu dokonce ti, co ví, že plyn jen tak unikat nemůž, když jsou nanádrži dva bezpečnostní ventily, které se uzavírají po vypnutí zapalování.
Nikdo tam olej za 30 kc nelije, kazdy ma nekde hospodu, ktera mu to dava zadara nebo za drobny uplatek. I firmy, co to likviduji to nekdy bokem prodavaji. Standartni cena za motorovy olej je okolo 4 kc, fritovaci olej mezi 3 - 15 kc, Hydraulika mezi 10 - 15 kc. Samozrejmne vse je pouzite, takze nutno doma prefiltrovat. Jeden vak stoji cca 400 - 500 kc. Filtrace 4 mikrony, bohate dostacujici pro starsi auta. A nemusi na to jezdit jen veterani, takovy mercedes E z roku 1997 ma 3 idelani motory 290TD a 300TD. Jinak TDS od BMW taky umi toto bastit. O TD motorech z produkce PSA je znamo, ze zblajznou taky vsechno a jeste maji predehrivany palivovy filtr (jako kdyby pocitali jiz ve vyrobe s provozem na oleje :-)
Plyn je spise drazsi nez 15 kc, je nutno koupti auto bud hotove a nebo ho prestavet za velmi drahe penize. Spousta lidi ma olej gratis nebo za hodne levno, takze se to stale vyplati. Me to zere cca 7 litru a vejdu se i s michanim benzinem do 10kc za litr a pritom vykon je srovnatelny jako s provozem na naftu. Tezko bych za 25 tis koupil auto v plynu v nejakem provozuschopnem stavu. A hodne casto je LPG spojeno s 1.4 a 1.6 benziny, ktere nejsu pro me uplne vhodne. Jezdim prevazne dalnice, rad pouzivam klimu, a casto jezdim ve 2 - 4 lidech. Mel jsem LPG v honde Accord 2.2 Vtec, ale bralo mi to porad 10l plynu a to jsem tankoval cca okolo 17 - 18 kc a to bylo 2 roky zpatky. Holt Praha :-(
oni to nedelaji kvuli EKO, oni to delaji kvuli spotrebni dani. To ze je olej levnejsi jak nafta je nenormalni stav, mozny jen v hodne pokroucenem "trznim" prostredi.
Shrnme to jinak, olej vetsinou vyfritovany zadarmo, prestavba jen pokud chcete jezdit celorocne. Vetsina kutilu si prestavbu udela samo. Kdo nechce prestavbu tak smisi fritak s benzinem. Ja taky micham hydrauliku s benzinem aby byla tekutejsi. A pocitejte se mnou 7 litru benzinu po cca 33 krounach, a 50 litru hydrauliky za 8 kc. 231 benzin plus 400, to je 631kc za celkem 57 litru paliva. Spotreba mi zustava identicka, jezdim za cca 7 litru. Kdo ma fritak nebo motorovy olej gratis tak potom plati jen cca 231 kc za benzin na zredeni a ma plnou nadrz :-)
a pri beznem provozu si zapocitas castejsi vymeny oleje a castejsi vymeny filtru a vstrikovacu a vetsi zanaseni motoru a opruz pri tankovani a filtrovani a v konecnem uctovani ti to vyjde, ze se to spise hodi jen pro garazove nadsence vlastnici auta za zenitem zivotnosti... bohuzel. Neco jineho je to u velkych dopravnich spolecnosti, nedal bych za to ruku do ohne, ze kazdy druhy kamion ma v nadrzich taky nemaly podil vyjeteho oleje nebo scezeneho fritaku :-!
Až se tu přestaneš ohánět moderními auty, tak se koukni do garáže. Ono moderní auto je přímovstřík, turbobenzin aj., u kterého je přestavba na LPG pekelně drahá a nebo velmi problematická (nemožná).
Celá tato zatím výhodná paráda také stojí pouze na rozhodnutí "Kalouska". Až tam napaří daň, budou mít plynaři hlavu v dlaních...
Nekritizuji plyn, jen to není vždy tak jednoduché, jak to vypadá. Sám jsem chtěl nechat předělat JTS V6, ale ztroskotal jsem, takže se koupil nafták...
Xantii mam facelift z roku 1998, ano je to stare, ale jake je prumerne stari dnesnich aut? KDybych na to mel, tak si nejradeji koupim take auto treba jen 5 let stare, ale proste kdyz mate rozpocet cca 35 tis tak se moc rozhlizet nemuzete. Mohl jsem mit Feldu v LPG bez vybavy, par opelu vectra s LPG, ale to by me moc nezbylo na servis. A u LPG taky musim resit castejsi vymeny oleje, svicky, kontroly navic, obcas tam take neco nefunguje, ojete LPG vetsinou ma nadrz uz jen na par let atd atd....proste taky to neni jednoduche. Holt jsem dal za auto 25 v pomerne rozumnem stavu, 10 tis mi zbylo na servis abych uvedl auto do řekněme "nadprůměrného stavu" a měl v pořádku rozvody, brzdy, kapaliny, LHM atd a oproti feldě si užívám pohodlí, vákonu, klimy, ABS, bezpečnost je vyšší, i když je to pořád starý střep s 2 hvězdičkama, ale je to stokrát pohodlěnjší a hezčí auto a dá se tam pohodlně cestovat i ve 4 lidech.
Spickovy moderni system je fajn, ale kolik stoji prestavba a kolik vas stalo auto, do ktere ho tento moderni system vyplati? Pro spoustu lidi bude urcite nedosazitelny. A za druhe, svicky, drivejsi vymeny oleje, rocni prohlidky, drazsi mereni emisi byste mel resit jak u skody 120 lpg tak i u BMW X6 na lpg, nebo se pletu? A to jeste jsem ani nepomyslel na to, ze spousta modernich aut se na LPG nehodi kvuli sedlum ventilu, ktere jiz dlouho nejsou tvrzene a bud je proste oddelate a nebo musime mit flushlube nebo jak se to jmenuje. Nemam nic proti lpg, jak rikam, mel jsem accorda na lpg a byl jsem spokojeny, ale proste ted holt nebyli penize na lpg auto v rozumnem stavu abych se vesel i se servisem a vsim vsudy do max 40 tis.