100 lidí, 100 chutí... Teď když je už i Rapid oficiálně představen, tak se mi líbí víc než Toledo... Každý ať si vybere podle sebe, ale pokud bude základní cena 299 tis., s motorem 1,2 HTP a s výbavou "holátko", tak jak to škoda umí, tak nevidím důvod, proč o těchto autech vůbec uvažovat...
Ádo, že máš sklony k nošení uniformy začíná být víc než jasné :-! a Ty přece koncern , tzn. i ty ***yekonomy velebíš, tak nepaštikuj a drž basu - jak tady hýkáš pod jinými , je to o prodejích, ne ???
Vzhledem k tomu, že ekonomické problémy se kupodivu dají také vyrobit ( nějak mi schází zmínky o tom, že i Německo a spol. jsou na tom zle - není to tak dlouho, co se to jako krátká noticka objevovalo ), počkej, až seratingovky s chutí zakousnou do Německa, Anglie ( tam je na huntě skoro třetina průmyslu ) atd...V ten moment jsem zvědav, kdo nebude onou sociálně slabší vrstvou... Kdo vlastně problémy dle zaručeně objektivních ratingovek nemá ??? ;-\
Ádo, nevím o jaké vrstevníky jde...A pokud by sdíleli stejné symptomy, jsou to kluci ze stejného oddělení - nic víc... Ty jsi tu svoji přímo fyzickou nenávist dotáhl opravdu do konce ...
Pohoj si daj ty, lebo reagujes ani netusis na co, a co tomu predchadza.
Cestinu napodobnujem len preto, ze baranko sa tu vyznal ako z duse nenavidi Slovakov, jemu sa zrejme slovencina nepaci.
Tak sa chod ventilovat inde, nez aby si skakal in medias res, ok?
Sklapni, chlapče. Invektívami a tým, ako napodobňuješ češtinu, ukazuješ len vlastnú úbohosť. Navyše BeranK to napísal dobre - jeho poznámka je trefná a výstižná. Ak máš iný názor, neznamená to, že môžeš urážať. Tak kroť hormóny.
Chápu Tvoje myšlenkové pochody, každému vyhovět (u Seatu) nedokázali, řekl bych, že svazujícím parametrem je skutečně ta EU legislativa (o které se výše zmiňuje BeranK), normované spotřeby malolitrážních turbobenzínů potom odpovědí (ovšem zcela fiktivní, v reálu jezdíme +- za to samé, co atmosféra podobného výkonu), a protože máme choulostivější zařízení vyžadující nadstandardní péči (maziva, kvalita paliv, atd.) a odměňují se nám zvýšenými pořizovacími náklady o případných servisních nákladech ani nemluvě.
No, to "zvykej si" je právě ten problém. Já si nechci zvykat, je naopak potřeba, aby si euroúředníci začali uvědomovat, čí zaměstnanci jsou a komu slouží. Takže já si zvykat nebudu, já se tomu budu bránit... Pochopitelně pouze do určité míry, zbraň do ruky nevezmu, pokud pohár trpělivosti přeteče posbírám si svých pět švestek (tedy rodinu a úspory) a zmizíme jinam. Tím by ČR (potažmo EU) přišla ke své škodě o pár čistých plátců do systému.
namiesto 1.2TSI 63 kw alebo aj htp mohli pouzit 1.4 63kw - myslim ze mnohym by tento motor stacil a je urcite lepsou volbou ako poruchove tsi.....v podstate po motorovej stranke nie je co vybrat, diesel nechcem, TSI nechcem, ostava jedine slabe htp...skoda tej 1.4ky co uz....
cakal som od mena rapid ale aj toledo viac,,,,,tieto "lacne holatka" mi pripadaju uz teraz zastarale aj ked rapidu budem fandit lebo skodovke vseobecne fandim, octavka a yeti su skutocne esa.....
netvrdim ze su to zle auta....len som sklamany celkovo no....ale inak ok, predavat sa to bude :yes::yes:
My se tady muzem dohadovat o * dlouho jak chcem a tobě to musí bejt jedno, nikdo tvůj názor nepotřeboval, kdyz to je ve tvem leonu tak ci tak je nám to buřt, bavíme se tu o Rapidu, jseš trošku mimo ;-)
Vždyť si jenom dutý baran, tak se nediv, že se strácíš ve významě slov jako "ergonomie", "dizajn", "kvalita prevedení", a "kvalita materiálů". ;-)
Když je něco krasné, může to být zároveň nekvalitní a ergonomicky zlé. A naopak.
Pro tebe a podobné blbečky ještě přidám vysvětlení se slovníku: kvalita:[odkaz] [odkaz]
ergonomia: [odkaz] [odkaz]
dizajn: [odkaz] [odkaz]
Doufám, že odteď v tom nebudeš mít zmatek :yes:;-)
Ja jsem normalni, stejny nazor ma vetsina mych vrstevniku. Naopak o tebe se bojim, zdali jsi od rendliku nechytil nejakou nakazu. Nemas nejake dalsi projevy? Napriklad nespavost, nocni poceni apod?
VW vtedy jednym dychom tvrdil, ze Skoda pojde po krku Volvu. Ale spat k Seatu. V Leone a Altei mam zimovriavky z tych plastovych tacok, ako zo skolskej jedalne, ktore "zvyraznuju charakter" stredu palubovky.
Na tom niečo je. Ja len čakám, kedy konečne začne niekto merať spotrebu vzduchu, resp. kyslíku...v spaľovacích motoroch ho zhorí statočné množstvo, a zrejme to nebude ekvivalent CO2... Tam by sa tiež videla ekológia... :-!
Zvykej si - ona ta 1,6 totiž nevyhoví emisním předpisům, to je ten průser, stejně jako ono TDíčko. A co na tom, že z hlediska všech faktorů životního prostředí to TDi i ta 1,6 byly auta možná ekologičtější, než downsizngové benzíny a nové turbodiesely.
Ale zase je to originální, nápadité a není to v žádném případě nudné... >:D
No a takhle si řada zdejších diskutérů představuje kreativitu a pokrok v designu, jinak perla dne (ne doslova): Při designu ergonomii neřeším a co má společného design s kvalitou provedení a použitými materiály.......
Co bereš jako low-cost nebo NElow-cost? Ty auta stojí stejně, jestliže je Rapid/Toledo vyvíjen s maximálními možnými úsprami, tak by se to také mělo projevit na konečné ceně, což se ale u VW zpravidla příliš neděje. Jde o to, že ta auta jsou ve STEJNÉ CENOVÉ KATEGORII, tudíž srovnatelná. A je fuk, jestli je na obrázku palubka s navigací nebo ne, základní tvary jsou vždy stejné, apropo vyobrazená fotka Toleda bude velmi pravděpodobně taktéž vycházet z lépe vybavené verze, ostatně to je většinou standartní postup na oficiálních promo fotkách. V základu je to pochopitelně ještě ošklivější - celočerná palubka, malej černobílej displej místo obrazovky, manuální převodovka, jednodušší dekor volantu či obyčejnější potahy. Ale je to tak u všech aut, jak ostatně sám říkáš.
Jinak třeba výbornej designově progresivní interiér měla Lancia Thesis, subjektivně bych řekl, že je povedenější, jak ten u nový Themy. Ovšem pokud vypadá něco uvnitř zastarale, tak je to právě případ Toleda/Rapida, je to stále jedna a ta samá písnčka, která se hraje už téměř 20 let. Největší vrchol je ale Citigo/Up/Mii, páč na takhle vykradenej interiér u konkurence dané třídy už nenarazíš hezkých pár let. Tam se šetřilo tolik, že už je to i na low-cost model příliš. A hlavně je to tam hrozně vidět.
Levná, drahá hračka... Čekal jsem, že by se pod kapotou mohla objevit stará dobrá 1,6l atmosféra - levný a spolehlivý motor. Takto motoroizované auto by mohlo být (téměř) za cenu toho tříválcelevnější a spolehlivější než všechna ta TSIčka. Jako druhý vůz do příměstského provozu by se mi pak mohlo hodit, ale turbomotor (zejména ta 1,2 TSI, která je zadarmo drahá) se k tomuto účelu vůbec nehodí... Nic pro mě.
Teď ale nevím koho mám pochválit, jestli Seat nebo Škodovku. Ono je to vlastně jedno, vždyť je to prakticky jedna automobilka: koncern VW.
Každopádně je to podařené auto a když uvážim cenu za kterou se bude nabízet, tak ho v Mladé Boleslavi asi nebudou stíhat vyrábět.
TOLEDO :yes:
Natvrdej? No to seš a pořádně. Uvědom si konečně, že ani C4 ani i30 a už vůbec ne DS3 apod nejsou lowcost modely. To je normální kompaktní mainstreamová třída. Cenový základ možná ano (u DS3 určitě ne), tak sem vylep interiér toho základu a necpi sem interiér s navigací, který rozhodně žádný oškubaný základ nikdy nemá.
Co do stylistické stránky nelze Rapidu/Toledu nic vytknout, jde o naprosto čistou, funkční a ergonomickou špičku své třídy. Kde jsou ty progresivní moderny z let minulých? Víš kde? V propadlišti dějin, nedá se na to po letech koukat, vypadají beznadějině zastarale a o jejich provedení už nepíšu raději vůbec. Neznám jediný (dle tebe designově progresivní) interiér, který by dokázal přežít sám sebe.
Tady je tak nějak vidět, kdo a jak v autech ani neseděl a vše hodnotí jen podle článků a fotek. V našem leonu to funguje tak, že se jako všude airbag spolujezdce vypne klíčkem v kaslíku spolujezdce. Po tom následuje při každém startu varování na přístrojovce a na palubním počítači na omezenou dobu, ovšem tato kontrolka zůstává svítit trvale i po odeznění všech varování, dokud se zase klíčkem airbag neaktivuje. Myslím, že takto to funguje u všech aut světové produkce a i koncernové.... ;-) - ta jen abyste se tu nedohadovali ještě hodinu o dalším ho..v.ně.
Jossalito začínáš mi připadat natvrdlej. Auta, na která jsem dával odkazy, JSOU ve stejné cenové kategorii, ať už Ceed, C4, i30 nebo třeba DS3, všechno jsou to auta, která spadají do kategorie vozů do 300 000, do této kategorie bude velmi pravděpodobně spadat i Toledo/Rapid, tudíž ano, jejich interiéry se porovnávat dají. Nesrovnávám tady Rapida s Astonem...
Nicméně zpracování a kvalita materiálů je věc druhá, ale zároveň nevázaná na samotný design. To, že je něco hnusný ještě nemusí znamenat, že to bude kvalitní a stejně tak to nemusí znamenat u hezký věci, ale to už pleteme hrušky s jablkama, řeč byla o stylistické stránce.
A ano, máš pravdu, považuju stylisticky neotřelé a inovativní řešení za pohlednější a modernější, než jak ty říkáš, klasické pojetí. Nevím, v čem je podle tebe klasické, jestli tím, že ho vyrábí VW...? Každopádně design se neustále vyvíjí a v tom vidím jedině plus.
Aha, takže když ti sem vypíšu opravdové konkurenty tohoto low cost modelu, tak se ti to do krámu nehodí, co?
Prostě si uvědom, že auto za 250-300 tisíc nemůže mít naprosto špičkový interiér a taky ho žádné takové auto nemá. Příklady, cos sem plácl, jsou auta násobně dražší v top verzích. Žádná konkurence pro levný sedan/liftback.
Další věc je ta, že ty považuješ designové zhůvěřilosti za povedené, či nedejbože lepší, něž klasické pojetí. Asi ti napíšu další tajemství, ale běžní zákazníci budou považovat interér Toleda/Rapida, za vynikající, který mezi konkurencí nebude mít obdoby a to jak po stránce designu, tak i materiálů a dílenského zpracování.
Překrucuješ to. Nejde o to, jestli se jedná o sedan nebo hatchback, pointa je v tom, že i u nižší kategorie vozů lze udělat designově neotřelý a nápaditý interiér a do této kategorie spadá jak Rapid/Toledo, tak i vozy, na které jsem dával odkaz.
Jinak vnímání toho, jestli má nebo nemá Toledo hnusný interiér je subjektivní věc, nelze to nijak pokládat za obecný fakt. Jinak auta, která zmiňuješ (Linea, Fluence) jsou již nějaký ten pátek na trhu, Toledo/Rapid jsou úplné novinky, nebo by alespoň tak měly působit. Cruze, ač je dle mého názoru opravdu ošklivé auto, a také je již nějaký ten rok na trhu, tak i přesto jeho interiér působí podstatně modernějším a originálnějším dojmem.
Podobnou poznámku jsem očekával. Ale jsou to kecy, levnější interiér neznamená hnusnej interiér. Pokud ti ale přijde nefér vůčiu Rapidovi interiér z Giulietty, nevadí, i pro tebe tu mám několik pohlednejších řešení, která představuje cenově přímá konkurence. [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Ba i u menších modelů lze udělat designově nápaditý a vcelku elegantní interiér, viz. [odkaz] [odkaz] [odkaz]
To je v podstatě to samé. Když už jsou všechny přístroje uprostřed palubky, tak ať jsou i kontrolky na stejném místě. Já s tím nesouhlasím, auto s přístroji uprostřed bych si nikdy nekoupil.
Souhlas tenhle motor začne tahat až nad 4 tisícema zato však poměrně razantně. A táhne až skoro do 7 tisíc. To se mi na něm právě líbilo ta výkonová špička, která spoustě dnešních motorů chybí. Faktem je že kolem 2000 otáček si od toho motoru nemoch očekávat nic než udržování rychlosti po rovině obzvlášť s klimou. Jakmile si to ale o kvalt o dva podkopnul auto vyrazilo jak píchlá *** ;-):yes:
Ale tak je to dnes se vsim. Ceed a i30 jsou taky stejna auta a o koncernu GM a jejich variacemi na tentyz opel ani nemluve. No a co teprve Fiat/Dodge/Chrysler.
Tiez mam sluzobak s tymto motorom, ale ten je dobry az od 4200ot.
Ked som viezol 4ludi v lete, zapnuta klima (ktora je tam ako rucna brzda), otacky okolo 2000 a 4ty prevod v meste - pridam plyn na podlahu a.... a nic sa nedeje >:D
Bolo treba dat 3ku a motor sa zacal spamatavat z soku.
Jakej Fiat máš namysli? K řízku přirovnávám nadneseně interiér VW proto, že řízek je klasický tuctový jídlo, který tě ničím neurazí, ale básnit o tom taky nebudeš a hlavně - splní svůj základní účel a to je nasytit se. To samé interiéry VW - ničím to neurazí, ale ani žádná nápaditost, tvořivost a smysl pro estetiku se nekoná, nicméně svůj základní úkol to splní - přepraví to pasažéra. Ale jak říkám - někdo si na obyč. řízku pochutná víc, jak na složitějším a náročnějším jídle.
A co si tym chcel povedat, Adiku?
Ze skodovaci skopirovali interier [odkaz] Ferrari 512 BB a tak "po socialisticku" ho sprasili na svoje vtedajsie moznosti?
328 GTS prislo po 308 GTS, ktore malo na svoju dobu luxusny interier [odkaz]
Aj tento aktualny toledo/rapid sa mozu schovat.
Máš pravdu. Zkusit udělat konkurenta Alfového Fiatu nemá smysl, protože by znamenalo jít na nižší úroveň designu i techniky. A není důvod, aby svoje nové vozy musel koncern VW tak zhyzdit. :-!
Škoda 100 ne, ale Škoda Rapid mne na sve datum vyroby nicim neurazela. :yes:
Jen si, ty Makovče, porovnej tyhle dva obrázky ze stejneho obdobi:
[odkaz]
a
[odkaz]
tak ta Alfička má interiér pěknej, ale s tím Citroenem si asi děláš srandu ne? Můžeš mi vysvětlit kam si v tomhle supr hyper moderním interiéru má řidič dát pravou nohu? Osobně jako zákazník upřednostním praktičnost a prostornost před inovativností a stísněností.
Pěkně to vymysleli v Boleslavi s těmi nárazníky. Tím, že je vytáhli takhle vysoko, můžou dělat auta s různými tvary předních i zadních světel a přitom vyrábět pro obě auta stejné blatníky. Tohle je snižování nákladů na správných místech.
Ovšem až první testy ukážou, jak moc se šetření dostalo od karoserii.
Tymto VW oficialne uznava, ze ambicia spravit zo Seatu konkurenta Alfy je utopia. Som zvedavy, aku novu poziciu na trhu mu vymyslia. Inak auto ako take fajn, pre krizou zmietany juh Europy priam ideal. Z Cayenne sup do Toleda >:-[]
bravo seat, konecne nieco normalne. teda interier a nie tie obludy. toto je to ako to ma byt.
viem, ze tu bude zase, aka je to nuda a pod., ale mne to vyhovuje ziadne vytrty. masovo to neurazi a ani slintat sa nebude. tak to ma byt, neutralne. staci sa pozret za x- rokov na interier BMW, VOLVO a pod. to tiez nikdy nevytrcalo z radu ( nenadchlo ani neurazilo ) jednoducho decentne. tie automobilky nedia preco to robia.
Ani auta z 1999-2001 nemusia vyzerat zle: [odkaz]
Megane, ktory si dal sa robil od r.1995 a vtedy boli v mode prave take interiery s vypulinkami, oblinkami a pod.
Focus je z roku 1998, Mazda 323F ten rocik je od 1998.
Takze 14-17rocne modely.
Toto Toledo mohlo vyjst tak 2001-2002 a akurat by zapadlo.
Proti Fabii z roku 1999 sa s dizajnom nepretrhli [odkaz] a keby mohli, tak doteraz pouzivaju unifikovane diely [odkaz]
volant teda mohli ponechať taký, ako bol v koncepte :-) inak veľmi pekné autíčko, aj keď na rapid sa asi nebude chytať :-) ale ten zadok ... :yes::yes::yes:
Tak na me teda spis pusobi tragicky ;-)
Vyplne devri uzky, jak na 120, zadny prechod na palubku. Auto ocividne dosti uzke.
Hodne vtipne je pro me videt rucku a nad ni loketku. Kamos to ma na OI a je komicke ho videt jak v kopci zasekne rucku a pak rychle loketku nahoru, aby mohl odbrdzdit.
Zvasty o designerech a ergonomii u techto skvostu primo zboznuji >:-[]
Koukam ze Seat chce byt konkurenci Dacie a Rapid nebude o nic lepsi >:-[]
Určitě má každý jiný vkus, proto se taky naštěstí vyrábí tak různorodá auta :-) Někdo si dá ten klasickej řízek rád a pochutná si na něm víc, jak na složitějším jídle, koneckonců takový jídlo neurazí ani nenadchne a svůj základní účel to splní dobře - zaplnit žaludek. Právě z toho důvodu bych to nadneseně přirovnal k VW produkci.
Pro mě osobně jsou tyto interiéry dosti okoukané a jsem velmi mile potěšen vždy, když přijde nějaký svěží design a styl, například interiéry nových Citroenů sa mi velmi páči, koneckonců i korejci začínají příjemně překvapovat, minimálně po stylistické stránce :-)
Ze by to bolo tym, ze som tam okrem jedneho naschval ziadny nedal?
To bola len ukazka ako sa da spravit "jednoduchost" a interierova "cistota", ze moze mat aj nejaku myslienku a ze sa tam moze dizajner aj vybesniet.
Ale ked si sikovny, poguglis si aj produkcne auta s "cistym" a funkcnym dizajnom.
Ja som si to ulahcil tym, ze som dal hladat prave prototypy.
neviem nemožem suhlasit ,ds5ka pretlačitkovana,s80ka vyzera mimo stredoveho panelu rovnako ako tie vw :-! gulieta no neviem mne sa nelubi .ale ako vravim každy ma iny nazor
souhlasím >:D ten vnitřek by mohl být měřítkem nudy >:D a to platí u VW všeobecně. Žádné emoce prostě nic jen strohost nuda upjatost, raději nějakého Itala nebo Japonca ale VW a nic co je pod VW nechci, vyjímka je asi ještě Octavia Scout jinak asi nic
No abych řekl pravdu tak mě to auto nepřipadá nijak zajímavé a bojím se že totéž bude u Rapidu. Kdyby to auto vyjelo před 10 12 rokama tak bych řekl že se povedlo ale dneska mi tohle příjde dost ubohé, ale co taky čekat pod taktovkou skopčáků že. 8-s
Soferujes z kufra? O tak sorry...ale to ja nemusim! Resp tvarit sa jak sardinka a byt presvedceny o velkom priestore takisto...a nemusim mat len koreu!
S Klaudiem musím ve většině souhlasit, interiéry VW nestárnou, jelikož zastarale působí již při uvedení, za několik stovek tisíc korun člověk dostane vždy obyčejný řízek, akorát na jiný způsob. Žádná kreativita, nadšení, inovace, nic se nekoná, což mi přijde škoda vzhledem k tomu, kolik nové auto stojí peněz... Hezký a nápaditý interiér je podle mě třeba zde [odkaz] nebo tady [odkaz] koneckonců i tady to oproti produkci VW působí svěžím dojmem [odkaz]
A pokud jde o jednoduchý, čistý interiér bez výstřelků, který je přesto pohledný a elegantní, tak pak třeba tady [odkaz]
Co ma kvalita, spracovanie s rozmiestnenim a dizajnom???
Ked je raz nieco vyrazovo hnusne, moze to byt sebelepsie kvalitne.
Celkovy vzhlad neznamena dizajn?
Ci sa len ucis u demagoga gtiho ako prekrutit diskusiu???
Ty o koze, ja o voze...
musim uznat ze hodnotis triezvo, podla svojho vkusu a co ti vyhovuje. Nepisem bludy a nejake chvalospevy ale svoj subjektivny nazor, za to mas :yes: No na druhej strane, mohli trosku popustit uzdu fantazii a urobit ten interier aspon trochu hodnotny lebo v konkurencii to bude mat dost tazke. Predpokladam ze to auto bude zase vitazit len na zaklade funkcnosti nie na zaklade tvarov a aspon trochy emocii co by sa zislo. Nie kazdy si kupuje priblizovadlo, niekto chce mat aj auto. Ak chapes co tym myslim ;-)
Len v tomto pripade cisty = vykradnuty. I ked na citigo to este nema. Tam som mal pocit, ze predomnou cez neho prebehla banda zlodejov.
Tvarovo, napadom, funkcne cisty interier moze vyzerat aj tak: [odkaz] aj tak [odkaz] aj tak [odkaz] aj tak [odkaz] aj takyto 25rokov stary interier [odkaz]
ale ani jeden z nich nie ja fadny a nicnehovoriaci.
Z tych novych interierov shade/seat mam pocit, ze tam len nalepia funkcne prvky na holu stenu, ktore tam musia byt, nejak standardne sa to usporiadaju a robota skoncila.
pod toto sa podpisem. Exterier pohoda, nic napadite ale mozno prave to bude jeho plus oproti ostatnym. No interier mi pride ako z 90tych rokov. Socka style, laktova opierka z 96 roku, nic moc, jedine klucky su pekne, ostatok otras. Za mna exterier :yes: a interier 8-s:no:
nechápem naco robia dve také isté auta, VW koncern to je uz nieco hrozné podla mna, nic nové ci je to exterier alebo interier, ved presne taky ma teraz nová Octavia alebo passat a bude to mat aj rapid a toledo a este aj nová Octávia III ... :no:
Mně by oranžová kontrolka, žhnoucí po celou dobu vypnutí airbagu docela vadila, ale to je můj subjektivní názor, vám by třeba nevadila....mně přijde umístění nad varovné blikače dobré, vám ne, každému vyhovuje něco jiíného...přeji hezký den :-)
Do města stačí i méně, třeba 40 kW nejslabšího motoru HTP ... jenže tohle auto bude muset zvládnout i mimo město a dálnice, často plně naložené. 1.4ka by to určitě zvládla lépe.
ked sa ti nelubi nechaj tak ,ty vrcholne blaho...nebavim sa tu čo je v autach a čo nieje.niektore auta sa obgeneračne zmenili natolko,že je tažke prist na to ako o čo ovladat,tie tvoje binkre,stierače atd... aj teba sa opytam aky je podla teba dobry interier,bavime sa v triede toleda
Interiér působí opravdu tragicky, ale jsou určitě řidiči, kterým to nevadí. Nicméně exteriér, alespoň dle fotky působí neuvěřitelně čistým dojmem, takhle si představuju vůz, který si na nic nehraje.
Potom taka Skoda 100 musi byt pre teba vrcholnym blahom.
Tam mas saltrpaku, blinkre, stierace a zapinac svetiel. Hmlovky to chvalabohu nema, o to je ten spinac jednoduchsi. A nema to ani otackomer, klimu a radio, aby to netahalo oci.
Ergonomicky dokonale.
Já snad něco takového napsal? Jen mi přijde zvláštní, jakým směrem se Seat ubírá - v kontrastu s tím, kam se původně ubírat měl. A nedává mi to velký smysl.
Oni 1.2 Tsi sekají jak baťa cvičky, možná už i ve větším počtu, což vzhledem k tomu, že jde o motory není vůbec špatný výsledek :-).
Co se snažím říct, že pro někoho, kdo najezdí v klidu pár kilometrů po městě, na motoru mu zase tak nesejde a chce co nejlevněší pořizovací cenu - tohle 1.2 HTP s 55kw není špatná volba. Jasně že bych si pořídil TSI, ale ne každý má stejné priority.
Jestli mluvíš o 1.4 MPi, tak ta měla jenom 50kw, a nejezdila tak zle, aby se s tím nedalo jezdit. Já tvrdím, že 55 kw pro takové auto DO MĚSTA stačí.
No jo, dnešní 18 leté milenky odchované KFC a okřídleným M budou asi hodně rozežraný >:D
Zas to netoč naopak. Jediným zodpovedným a jediným vinníkom je majiteľ, a to je VW. Španielsku značku proste a jednoducho nezvládol, a že sa s ním morí už pekne dlho.
Souhlasím téměř bez výhrad. Nové Toledo škodovácké dvojče jasně designově předčilo. Hlavně zadní partie díky umístění RZ do nárazníku oproti Rapidu (tedy jestli byly špion fotky pravé), je velmi povedená a vůz staví právem dle mého názoru na designové prvenství v dané třídě.
Akorát i já mám trochu obavu z cenové politiky. Importér bude pod tlakem táty z VW, tedy tady se MUSÍ prodávat hlavně Rapid a jinak ani krok! Proto bude ve výsledku Toledo možná dražší anebo chudší ve výbavě. Jsou to sice jen mé spekulace, ale v minulosti se něco podobného již odehrálo. Každopádně osobně bych šel do Toleda... design a možná i lepší jízdní vlastnosti mě dokážou přesvědčit. A proč jezdit s tím, co mám soused vpravo i vlevo? :-)
Čo to pletieš za blbosti? Ty máš problém zorientovať sa v nejakom aute? Máš choré oči, nechápeš piktogramy, alebo si sedel v aute, kde sa rýchlosti hádzali zo zadného sedadla a namiesto volantu malo joystick?
Nekomplikované tvary nestarnú, lebo už nemajú kam - sú staré a opozerané už v čase uvedenia. Táto palubka je jemne premaľovaný archaizmus. Ja mám rád čerstvé jedlo, nie z mrazáku alebo fastfoodu.
Tlačítko vypínání spolujezdcova airbagu to není, pokud vím, airbag se vypíná pouze klíčkem a to většinou v přihrádce u spolujezdce, toto je jen indikace toho, když je airbag vypnutý :-)
rovnake su určite neni,ale vidim v tom jedine vyhodu...v dnešnej dobe kedy je niekedy tažke zorientovat v interiery auta...všetko je tam kde ma byt,kde to človek očakava ...pre mna osobne vyhovuju interiery z produkcie VW naopak nejake čudesne kreacie ala FF3. nekomplikovane tvary nestarnu tak rychlo ako to čo predvadza konkurencia vw
Mně se zrovna tahle "nuda" líbí. Otázkou spíš je, jak budou vypadat základní verze, protože interiér na fotkách patří "top" verzi. Bojím se, aby v základní verzi nebyl nějaký Junior ...
Jednu ergonomickou velkou chybu jsem tam viděl - tlačítko vypínání spulujezdcova airbagu hned nad tlačítkem varovných blikačů:
[odkaz]
si slepy,alebo tam tu Oktaviu II pred FL v mierke 1:1,2 nevidis??? >:D
To uz neni SEAT...lebo Skoda bude taka ista...tudiz u mna 2x nuda jak ta oktavia,v ktorej je vnutri navyse malo miesta na sedenie. V mensom Tolede,ci rapide ani nechcem vediet.
jasne,ešte napis,ze ta prekvapil originalitou,ktoru sme u tejto znaky ešte nevideli! BTW,ked si zoberies zakladnu verziu,tak namiesto radia tam zase bude diera,jak ma TOUR >:D
Uz nebudz taky zaslepeny a pochop,ze Skodovka uz nikdy nebude rídzo česká a že koncern neni len škodovka a VW! O tom,ako sa bude darit skodovke rozhoduje hlavne par papalasov v rade koncernu a ked tí chcu mat vsetky modely unifikovane a rovnake,tak také aj budu! Maju hlboko v p... ze to skodovkarov stve...
Ano, ale v uplynulých letech se Seat snažil prosazovat jako "sportovní" značka. A co má teď? Leon, Ibiza, Altea a pak 4 auta, která jen převzal od jiných značek koncernu...
Ale ale, vždyť to k sobě naopak krásně ladí, jasně definované tvary, hrany, střídmost vně i uvnitř. Podle mého skromného názoru je právě tohle hlavní deviza nového koncernového stylu.
Zvonka vyzerá vcelku sviežo a pekne. Ale tá palubka - kámo, si beznádejný prípad. Palubka to je stále nechutnejšia a nudnejšia koncernová nuda. VW interiéry proste nevie. Dookola odvar toho istého. Nič pekné, nič inovatívne, žiadna emócia ani nápaditosť. Iba účel. Aj keď o ergonomickosti niektorých prvkov by som tiež pochyboval.
Nebudu se příliš rozepisovat, imperiální diskuse bude samozřejmě následovat pod naším Rapidem, ale dnes, dnes si SEAT zaslouží od nás všech velikou a zřetelnou pochvalu. Neznám detailní zákulisí, jak silně se na konečném designovém výsledku podílel koncern jako celek, Seat či naše krásná ŠKODA, ale tak svěží, čerstvý, moderní, pohledný, vkusný a harmonický design nenejdeš v dané třídě nikde kolem. Až se mi chce napsat - Albetre, do šroťáku.
P.S. Ta přístrojovka, jasné tahy, přehlednost... žrádlo, co?
Jedno brdo stokráte jinak,nic nového pod sluncem.Obyčejná kusovka k běžnému použití.Snad jen ty motory TSi-o nich se traduje spousta nedobrého,viz diskuze majitelů.Přidáním okřídleného šípun z tohoto udělají "novou" Škodu Octávia a stále dokola.Kdo je bez nápadu a konzervativně založen,nechť koupí. :-!
s hustotou servisu Seat bych si hlavu nelamal, s VW a Seatem muzes jezdit na servis klidne do Skodovky, i s Audi me pojistovna po tukaci poslala do Skodovky, pri dotazu na servisaka jestli k nim jezdej na opravy bezne lidi s jinejma autama koncernu me odpovedel ze muzou opravovat vsechno "bezne" z koncernu krome motoru a elektroniky Audi, ac vybaveni nato maj, ale aby nebrali zakazniky Audi kde hodka stoji 3x tolik >:D
no smysl bude ten, že naváže na Toledo z roku cca. 2005, a zaplní tu sedm let trvající díru,..samozřejmě za předpokladu, že se v tomto trendu bude pokračovat,....nový Leon už snad také bude vypadat trochu k světu,...a ne jako "vytůůůněná", lehce snížená ALTEA, která mimochodem jako jediná se v poslední době Seatu povedla,...Exeo do statistik nepočítám,.. :-)
..........naprosto souhlasím,....JEN DODÁM,...ještě "jedničkový" LEON /do r.2005/...a pak už nic,....
ale k současnosti,..vypadá to dobře,..ale co bude problém, jak jsem předpokládal =CENA,
..ano, ono to bude od,...ale první schopný motor dle mých skromných požadavků, 1.4 TSI bude vrcholem, no a tam cena bude více jak za OII,...takže obecně zklamání :no::no:
Řekl bych, že po několika krocích vzad (Toledo III, Leon s nízkými prodeji) může být Toledo alespoň krokem na stranu. Seat kdysi byl výrobcem lidových aut, takže nové Toledo má na co navazovat. A pokud nasadí Seat dobrou cenovou a nabídkovou politiku, může dost Toled prodat i u nás na úkor Rapidu ... ne každý bude ochoten platit za znak Škodovky na kapotě x tisíc navíc :-)
Thálie je ještě o jednu kvalitativní a cenovu kategorii níž. Jednoduchou zadní nápradu měl i Superb za milion korun, u Rapidu to nebude do očí bijící. Na 5.st. převodovce nevidím nic špatného, s dostatečně silným motorem to je optimální počet převodů. Horší by to bylo, kdyby se opravdu šetřilo na každém šroubku při montáži. Největší mínus vidím v nabídce motorů, motor HTP je špatný vtip, TSI jsou na "lidové" auto zbytečně přetechnizované. Lépe je na tom indický Rapid s motorem 1.6 16V. Příznivci nafty mají očekávatalený 1.6 TDI, ale ten bude pravděpodobně za krutý příplatek.
S tím súhlasím, až na to, že... ...to nieje SEAT ale vpodstate ŠKODA. Áno, badge-engineering je bežná vec, ale proste už SEAT nemá skoro žiaden vlastný model, snáď okrem Ibizy ( tá sa im skutočne podarila až na pár chybičiek, ináč Leon je starší a už potrebuje a dostane náhradu, Altea tiež, Alhambra je VW Sharan, Exeo je staré Audi A4, Mii je veľmi pekné a najkrajšie z NSF ale je to VW up!... ). :-|;-)
Tiež viem, že to tak bolo aj v minulosti, lenže v minulosti si ľudia vetšinou kupovali autá domácej značky ( v bývalom Československu to tak je stále >:D ). Proste to čo platilo skôr neplatí aj dnes... Predajom značky určite pomôže, veď vetšine diskutujúcih sa páči a ty si dokonca napísal, že si ho cheš kúpiť.
Ale osobne si myslím, že charakteru značky, ktorá má vyvolávať emócie skôr uškodí než pomôže... Aspoň u mňa. Každopádne čakám na Leona, dufám že sa im podarí rovnako ako predtým Ibiza - ale bez chýb ako zlé rádio, absencia šešťstupňovej prevodovky, trvdé plasty... - alebo Audi-ne nová Á-trojka.
Rapid, a ešte viac Toledo vyzerajú super. Mňa by síce museli presvedčiť, aby som si nekupoval ceed-a či Astru, ale myslím si, že je úspech zaručený. Pre SEAT, ale ešte večší pre Škodu. "Hjandé" i30 si bude musieť tretiu priečku na Slovenskom trhu udržať pretože príde konkurencia Rapid, ktorá ho dosť možno vystrieda a asi sa dostane až na 1.miesto...
Je to proste budúci bestseller, to je isté. :yes:
Ten interiér vyzerá fakt celkom pekne, stačilo vymeniť vrch palubovky a zmeniť čalúnenie... :yes: Ale snáď zmenili aj materiály.
Ešte som zvedavý na Toledo FR, Toledo Cupra a Škodu Rapid RS a LaK. Ak teda budú... ( snáď áno ) ;-)
Co je na 55 kW tak ucházejího? To měla tragická 1.4 MPi, která měla dynamiku tlačící manželky už ve Fabii, zato žrala jak 18letá milenka. Že se na ty HTP nevykašlou a nesekají 1.2 TSi jak Baťa cvičky.
Tady se na styl nekouká. Ale prachy, ty se sledují bedlivě. Je potřeba snížit náklady tak moc, že Rapid a Toledo jsou úplně stejná auta. Jediný rozdíl je ve světlech a možná pár detailech.
Ach Seate, kde je nejaka designova linie? Co spojuje Toledo, Exeo, Ibizu? Znacek na kapote? Jak cinani, prodej toho co prave leti. Co bude priste, KODO,SSM,...? Pri navrhovani designu stylem jine disky, ohnout nejaky ten plech, doporucuji priste sahnout po Porsche ci Lambu.
Aneb jak začít prodávat Škodu i horkokrevným Španělům a Italům, ty by přece do nějaký Škodovky z Československa (nebo z Ruska, vždyť je to jedno) nevlezli >:-[]
Jinak na svou třídu krásné auto, pro mě určitě hezčí než Peugeot 301, vše teď leží jen na ceně. Nekritizoval bych ani použití vylepšeného Htp - nabídne už ucházejících 55kw, slušné odhlučnění a za jednoznačně nejnižší ceny - chceš, ber, nechceš, zvol tsi nebo tdi - prostě jako basic OK.
Sběrač čárek by mělo být každé auto v třídách od mini po vyšší střední, nebo snad nějaká automobilka vyrobí spotřební auto aby se ho prodávalo málo? :-) Druhá věc je, jestli se to konkrétnímu modelu podaří - a to je u Rapidu a Rapidotoleda takřka jisté ;-)
V Lipsku jsem si ho dobře prohlédl a musím ocenit snahu designérů o prostornost interiéru, je zřejmé, že vzadu bude dost místa na nohy i hlavu. :yes: Na venek je zajímavej menší zadní převis, kterej ale dost ubral kufru a okolo 450 l už to není taková chalupářská hitparáda jako u Octy.
Jinak si stojím za svým, čili bude to auto, plnící funkci sběrače čárek ve statistikách, tedy něco jako má Renault thálii. Technika z koncernových regálů bude jednoduchá (zadní náprava, světlomety, 5st. převodovky, elektrika...), což ovšem taky vždycky není na škodu. Šetřit se bude na všem, každej vynechanej šroubeček se přeci počítá. Kdo bude chtít extras, bude ale tradičně muset hodně přisypat a přes 300k je už nabídka více než bohatá, přitom technika mnohdy vyspělejší...
Mně se ty auta líbí, ale akorát nevím z čeho všichni usuzují, že Toledo vypadá líp než Rapid, když skutečně sériového Rapida na oficiálních fotkách 99% diskutujících nevidělo...
Tak se Seat konečně dočkal - bravo Toledo! Něco takového mělo následovat po Toledu I, ale pánům z Wolfsburgu to bohužel došlo nikoliv v roce 1998, ale až o 14 let později.... Hořká pilulka pro Španěly asi bude ta výroba v Mladé Boleslavi, ale kvalitě auta to může jen prospět. Mě osobně se nové Toledo líbí víc než Rapid. Vím, že místní vlastenci mě asi ukamenují, ale je to prostě tak. Jsem moc zvědavý, kolik Čechů si nové Toledo koupí. Já pravděpodobně budu jedním z nich a zdaleka to není jen nostalgie, způsobená tím, že jsem jezdil s l. generací. Design přídě i zádě mi totiž vyhovuje mnohem víc než u Rapidu, který navíc za pár měsíců zaplaví republiku. Toledo u nás bude jistě mnohem vzácnější. Ano, jako ojetina bude mít v ČR trochu nižší zůstatkovou hodnotu a také servisní síť Seatu je u nás řidčí, ale riziko jeho krádeže bude menší. Teď jen aby importér nepřepískl cenu - držím Seatu palce, nové Toledo by mu mohlo hodně pomoci v překonání krize. Přece jen Ibiza a Alhambra na všechno nestačí a o nástupci Leonu je prozatím podezřele málo konkrétních informací.
Je poněkud pikantní, že nejen výstavní premiérou, ale i oficiálními snímky Seat předběhl Škodu. Vypadá to, že od oficiálních obrázků Rapidu už nás dělí jen hodiny. Každopádně - vítej zpět, Toledo! Slavné jméno po letech konečně dostalo důstojné naplnění!