Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

24 hodin Le Mans 2012: Kompletní stupně vítězů pro Audi (fotogalerie, video)

67 komentářů

Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Už jsem se bál. že tady článek o závodě závodů neuvidím. V českých médiích je to strašně podceňovaná akce.
Závody to byly zase nádherné. Hlavně prvních cca pět hodin se pořád něco dělo. Velká škoda Toyot. Jejich souboj s Audi o první místo těsně před havárií Davidsona dokázal, že rychlostně na tom jsou dobře. Teď už "jen" vychytat spolehlivost.
Gratulace si zaslouží Jan Charouz, jež při svém šestém startu pošesté dojel, navíc na krásném šestém místě v nabité kategorii LMP2. A pokud ho ke konci nikdo nepřekonal, tak má nejrychlejší čas na kolo v kategorii.
Zkrátka už se těším na další a rok a hlavně na rok 2014, kdy má přijít Porsche!
npc
Zavody jsou to sice krasne, ale chybi boj o absolutni prvenstvi.
Je sice fajn, ze za penize se da koupit vsecko, ale aspon by to u Audi nemuseli davat najevo tak okate. Take mam pocit, ze zafungovala teamova rezie a prvni tri mista u Audi jsem predpokladal jeste driv, nez zavod zacal. Toyoty bohuzel nemely sanci, i kdyby nehavarovaly.
Avatar - Dinar
Dinar
Dobrej blábol, "za peníze se dá koupit vsecko, aspon by to Audi nemuseli davat najevo tak okate." >😒] Jo, to hnusně bohaté audi porazilo všechny chudáky entuziasty, co celý rok připravují auta na koleni v garáži. :-!
npc
ne, jde o to, ze je jediny zavodni team sveta, kteremu se vyplati stavet a ladit specialni dieselovy zavodni prototyp jen kvuli jedineho svetoveho podniku, ktery ma shodou nahod hodne pokrivena pravidla benzin / diesel. A prichod Porsche nic neresi, je to bohuzel uz stejny koncern jako Audi. Takze jejich boj bude taky rizen teamovou rezii, nikoliv realnymi vykony na trati.
jossalito
A co tak třeba Ferrari v F1? Těm jsou celý ty miliony naprosto k ničemu, už několikátý rok po sobě.
_MT_
Nějak ti uniká, že dosahují lepších a lepších výsledků se slabšími a slabšími stroji. A Audi s nimi nejezdí jen jeden závod, vytrvalostních se po světě jezdí víc. Že se Ferrari vyplatí stavět monopost, se nedivíš?
npc
Audi v le Mans jsou bez konkurence. Peugeot aspon mohl delat zdani konkurence, pokud by Audiny odpadly kvuli nehod nebo technickym problemum. Ale peugeot zkrachoval a nema penize na vyvoj.
F1 v dobach nejvetsi slavy Ferrari, kdy Bridgestone delal pneumatiky podle Ferrari a pravidla se take ohybala podle Ferrari byly taky nudny zavod o nicem. Ale F1 snizila rozpocty teamum, zmenili dodavatele pneumatik a treba v posledni zmene pravidel omezili pouziti vyfukovych plynu v aerodynamice, coz byla domena zejmena Ferrari. Dusledek je, ze se pere o titul pet jezdcu ze 3 staji a dalsi 3 staje slusne a pravidelne boduji. V Le Mans podobna zmena pravidel snizujici dominanci dieselu nehrozi. Podle me to je skoda a vitezstvi Audi to zcela devalvuje.
_MT_
Mluvil jsi o vyplácení se. Že prakticky nemají konkurenci, nic nemění na nákladech. Audi si dává záležet na tom, aby technologie, které používají v závodech, měly co největší uplatnění v produkčních vozech. Podáváš to, jako kdyby se pravidla pro diesely neměnily. Snad jediný důvod, proč vůbec Audi má R18 e-tron, jsou čím dál větší omezení. Kdyby nemuseli výhody dolovat, kde se dá, neměli by ho. Příští generace bude opět složitější, sofistikovanější a náchylnější na poruchy. Tahle vítězství nejdou primárně na vrub motoru. Byla tu dokonce šance, že Audi přejde na benzín. Baretzky se nechal slyšet, že by rád před tím, než odejde do důchodu, přenesl veškeré zkušenosti z vývoje dieselů na benzínové motory. Říkám byla, protože chce vstoupit Porsche, takže v to dnes tolik už nevěřím.
Avatar - Dinar
Dinar
Ale ***, milostivá, pravidla jsou stejná pro všechny, celé je to otázka chuti a možností jednotlivých automobilek investovat.
Podobně bys mohl blábolit o letité nadvládě citroenu v rally, je nechutné, jak okatě tu svou převahu dávali najevo. Furt vyhrávali, snobové.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
A co se na to podívat z druhé strany? Peugeot měl tu samou možnost takhle vyhrávat, ale Audi je prostě lepší. Navíc ne vždy se takhle dařilo. Vývoj trval dlouhé roky, započal vlastně ještě jako Bentley. Ale to ty asi ani nevíš, když si myslíš, že Audi vyvíjí auto jen kvůli jednomu závodu (což je samozřejmě blbost).
A ještě k tobě z 10:17. Pokud si věděl jak závod dopadne dřív než začal, tak to gratuluji. Doufám, že si toho patřičně využil v sázkové kanceláři. Pokud si předpokládal, že Ultra budou mít více smůly s defekty a haváriemi a pokud si předpokládal, že efektivnější E-tron posádky Capello-Kristensen, McNish havruje a přenechá tak vítězství druhému E-tronu, tak to všechna čest 8-s
Toyota možná měla šanci, možná ne. Třeba by auto Davidsona mělo lepší výdrž, kdyby Nakajima nesestřelil Delta wing, tak by to zase mohlo vypadat jinak. Každopádně Toyota chtěla hlavně svůj vůz na 24 hodin otestovat a poznatky jsou určitě dobré do dalších let. Ani Audi první roky nevyhrávalo.
Chce to víc nadhledu.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Jen opravím, vývoj nezačal jako Bentley, začal u otevřeného Audi R8R a uzavřeného Audi R8C, oba jsi mohl vidět na trati v Le Mans v roce 1999. Bentley E😜 Speed8 je jen přepouchané Audi R8C z doby (2001-2003), kdy koncern po koupi Bentleye jednoduše potřeboval značku opět zviditelnit. A to se povedlo.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Aha, děkuji za upozornění 😉
figurka
Kdo brání ostatním automobilkám ?
Avatar - Ham.
Ham.
Jaký jediný podnik, jede se celá série WEC podle stejných pravidel, dosud je odjeto 12h Sebring, 6 Spa a 24h LM.
Pravidla jsou pro všechny stejná, když pravidla preferovala benzín tak Audi vyhrávalo s benzínem (R😄, když pravidla upřednostnila diesel tak vyhrávalo s dieselem a když nyní pravidla dala výhodu hybridům no tak vyhrávají s hybridy. Myslím, že jim je celkem ganz egal jaký pohon je v pravidlech preferován, prostě umí postavit vytrvalé a rychlé auto s čímkoliv.
npc
No tak to tezko, tak jak to popisujes se to jede letos poprve. Le Mans ani primarne nespada pod FIA ale delaji si to frantici sami a pokud vim, tak regule pro prototypy LeMans jsou taky naprosto svebytne. Nerikam, ze si Audi Francouze "koupilo" a diktuje si "svoje" pravidla v LMP1 aby nasledne vyhravali, ale tak jak jsou rozdane karty proste nemaji konkurenci a to je naprosto spatne. Chyba je podle me v ACO, ktera se neni schopna rozumne domluvit s FIA. Pak by i svetova spicka mohla byt sirsi - muj nazor.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Meleš tady celou tuhle diskuzi pořádně ptákoviny. Le Mans nespadá pod FIA, ale započítává se do WEC a to rovnou dvojnásobným počtem bodů.
A ostatní plky o kupování... To snad ani nestojí za řeč. Pravidla se pořád snaží naftu zpomalovat, pořád mění pravidla, ale Audi se s nimi mění také a pořád vyhrává. Jen jeden prosťáček z Čech to neumí pochopit 8-s
Avatar - Ham.
Ham.
Technické specifikace pro LMP1, LMP2 i GTčka jsou ve FIA WEC naprosto stejná jako ve 24h LM a 24h LM je nejprestižnější podnik celého mistrovství a je jeho nedílnou součástí.
figurka
Běž se zeptat k ostatním, proč se v této části motorsportu neangažují.
npc
Protoze treba ten hybridni system muze klidne stat 10 milionu euro a nema zadne jine uplatneni, nez v jednom zavodnim aute.
Je to naprosto logicka vec, ze to nikdo krome Audi nestavi, anebo ty bys vyhodil desitky milionu euro abys pak delal Audi jenom stafaz ?
Klobouk dolu pred Toyotou, ale dopadlo to tak, jak muselo.
Spolecne regule take nebyly odjakziva, v minulosti se to lisilo.
konkretne treba v roce 2000: The SR2 class no longer aligned perfectly with the new LMP675 class, with more powerful and durable racing engines being allowed in the latter. The SR1 and LMP900 classes also did not use the same rules, although engines were mostly similar.

A s tim jak brzdi diesely a zvyhodnuji benziny to je take osemetne, naskok u Audi je uz prilis velky. To by ty regule museli prepsat uplne odznova.
npc
A ted mi to nedalo a jeste jsem si prohlidl budouci pravidla 2014. Zastupci soukromych teamu tvrdi, ze odskok od tovarnich jeste dale naroste...

[odkaz]

Doslova tam tvrdi, ze uz ted zvazuji ucast, protoze to ztraci smysl. Jestlize se dosud mohli "teoreticky" podivat na podium, dojizdet se ztratou 16s na kolo na tovarni teamy podle chystanych novych pravidel uz smysl nema. A to je presne to, co celou doby tvrdim, Le Mans je krasny zavod ale ztraci smysl, kdyz boj o absolutni prvenstvi je predem vicemene rozhodnuty.
Avatar - Ham.
Ham.
Žádná disciplína špičkového motosportu se nedá dělat když je kapsa prázdná, F1, WRC nebo WEC mohou dělat jen týmy s masivní podporou těch nejbohatších tak to je a bude. A co se týče Toyoty, postavit auto a myslet si, že uspěje hned z první je naivní, když to po neúspěchu zabalí tak si mohli ušetřit peníze a vůbec do toho nelézt, když vydrží a pět let budou makat tak mají šanci. Ano znamená to, že musí také dlouhodobě masivně investovat.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Souhlas
_MT_
Pak by Audi přešlo na benzín. Hledají nejlepší platformu, kterou mohou v rámci regulí postavit. Pokud chybí ochota investovat, tak to změna pravidel nezachrání. Leda bys je specificky postavil tak, aby šlo o levnou sérii. Hlavním cílem závodních týmů je závodit, ne vydělávat peníze. Pokud se Audi daří nějakým způsobem uplatňovat technologie, nebo, lépe řečeno, daří se jim vyhrávat s použitím technologií, které mají budoucnost v produkčních vozech, tak dobře jim. Mají to dobře vymyšlené a skvělý tým lidí.
npc
njn, s tim nezbyva nez souhlasit.
figurka
Co je na tom logického ? Že Audi jako jediné je schopno vytvořit dostatečný zisk na běžné produkci, že má dostatek peněz na okruhové hrátky ? Že Toyota/Lexus nejeli na hybridu, když to jsou často zmiňovaní "průkopníci" hybridů.
npc
Rekl bych, ze hybrid v prodavane limuzine u Lexusu a hybrid v prototypu v Le Mans nemaji spolecneho ani zblo. Uplne odlisne technologie nasazene v uplne odlisnych podminkach a nulova prenositelnost zkusenosti.
figurka
Samozřejmě. A proč je tedy potom logické, že do toho jde jen Audi, které má k hybridům ještě dál než ten Lexus. Tedy zpět k meritu věci. Brání někdo ostatním automobilkám, aby investovali stejně jako Audi a šli závodit ? Nebo si myslíš, že Audi funguje v jiném vesmíru, kde jsou náklady na závodní program o řád nižší ?
npc
Pro divaka je napriklad o nicem, ze Audi na to ma a Peugeot na to nema. Protoze ne kazdy fandi Audi. Jako treba napriklad ja Audi vubec nemusim. A videt pres deset let v kuse na prvnich mistech v podstate jen jeden team protoze ma nejvyssi rozpocet a je schopny to marketingove vyuzit je naprosto na hlavu. A jak to tak vypada, tak v budoucnu to bude jeste stejnejsi. To bude fakt zabava, tipovat, jestli prvni tri mista budou Audi s hybridem nebo Audi bez hybridu. A jestli Toyota dojede nebo ne. A jestli prvni netovarni team bude mit ztratu 10 kol nebo 20. Teoreticky jeste muze vyhrat Porsche, coz bude stejny prototyp jako Audi jen s jinym odznackem na kapote. Supr.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Máš velmi krátkou paměť. Např. loni byl Peugeot velmi dobrý, ne-li lepší, ale jen špatnou taktikou neporazil jediné (I) Audi, které zbylo.
Já taky Audi nemám rád, jejich auta mi nic neříkají, ale v motorsportu jde tohle aspoň u mě trochu stranou. A že je tam Audi teď samo není problém Audi.
Jinak tvé dedukční schopnosti jsou velice zajímavé, před závody znáš pořadí po projetí cíle, u dosud neznámého prototypu Porsche znáš jeho přesnou specifikaci... 8-s "Dobře" ty :no:
npc
Pokud me pamet neklame, tak letos audi nasadila 6 aut, aby eliminovala pripadne necekane okolnosti, jako napriklad havarie. A pokud cekas, ze Porsche bude vyvijet prototyp pro LeMans uplne od nuly a nasledne predvede ferovy bratrovrazedny sportovni souboj se sesterskou Audi, tak ti gratuluji k naivite. Na to clovek nepotrebuje zadny extra usudek. Obzvlast u firmy, ktera se nerozpakuje vymontovat motor z Lamborghini Gallardo a narvat ho do Audi R8. Na 99,99% to dopadne presne tak, jak rikam. Pokud se pripravovane Porsche bude od Audi nejak lisit, tak jen opticky v naprosto nepodstatnych detailech.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Paměť tě tedy klame, na startu letos byly dvě Ultra a dva E-trony= čtyři Audi 😉
Nějak si přeskočil ten loňský rok, asi se ti nehodil >😁

Možná jsem naivní, ale to mi opravdu k Porsche nesedí, aby jen tak přelepilo znak a reklamy a udělalo závodní Porsche, jaký by to mělo smysl? Své image by jen uškodili. Podle mě vyvinou vlastní auto se svou koncepcí a proti Audi půjdou jako rovný k rovnému. Přeci jen Porsche není v Le Mansi žádný zelenáč.
Jsou sice v jednom koncernu, ale přeci jen dál než například Škoda a Seat. Takhle to vidím já.
Avatar - boost.
boost.
Zezačátku se dobře rvali gétéčka, fakt skvělé souboje. Pak se to trochu roztrhlo a už to bylo jen o Audi vs. Toyota. Škoda těch Toyot, určitě by si zasloužili to dojet.

Doufám, že Porsche to vstupem do LMP1 pěkně okoření, něco jako když BMW vstoupilo do DTM.

Budu se snažit chytnout další 24hodinovky. Nürburgring a Le Mans už mám za sebou. :-!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ano, noc byla trošku nudnější, akorát na vyspání. Odpoledne to zase začalo na novo. Dvě Audi ve svodidlech v jednom kole, souboj o první místo v GT AM... Jen škoda těch Toyot.
Avatar - boost.
boost.
Já jsem teda vydržel jen od půlnoci, pak mi táta vypl internet s live timingem a streamy. Koukal bych na Eurosport, tam to jelo celou noc, jenže bez live timingu jsem ztracen. >😁
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Fakt? Já live timing kašlu. Skvělí moderátoři na Eurosportu stejně vše důležité hned řeknou. Ne jako Richter při F1 na Nově. Zjistí, že udála změna na třetím místě po deseti minutách.
Avatar - boost.
boost.
Ten spolu-komentátor Straka je fakt dobrej, hodně toho ví. Taky se mi tam líbíl Enge. Poslední dobou když koukám na závody, tak výsledky přehlížím a komentátoři většinou mluví jen o těch nejvýraznějších změnách. V live timingu mám všechny časy všech kategorií.

A Richtr mi nevadí, dělá to docela dobře.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
U tak dlouhého závodu mi to nevadí, ale proti gustu 😉
Straka a Béla jsou naprosto úžasní, jsou to muži na svém místě. Měli tam i zajímavé baby a Enge to je kapitola sama pro sebe :yes😒br />
Richtr... Věčné téma, některé závody bez problému, ale jiné kdy mele naprosto z cesty ptákoviny nebo zjistí změnu pozic vepředu po pěti kolech, tak to si pak myslíš své. Ale pořád lepší než Fábry, ten nevím co tam dělá a proč se střídají sem tam.
Ondris
Skvělý závod, Toyoty dokázaly zastoupit Peugeot a to je víc, než by mohl kdokoli čekat. Škoda jen těch havárií. A přinesly ještě jednu dobrou zprávu...s benzínem to i přes nefér pravidla rozhodně jde.

Překvapuje mě malý rozdíl mezi quattrem a Ultra, spíš bych v tom hledal týmovou režii. Koneckonců, oběma Ultra se smůla rozhodně nevyhýbala, rychlostně jsou na tom lépe nebo stejně než quattro...pokud teda neprší.

Jedno se ale quattru musí nechat, dělá při brždění krásný zvuk...
[odkaz]
jossalito
Tak to je hukot. :-! :yes:
pargi
Škoda té Toyoty, fandil jsem jim.
_MT_
Ono i za jízdy. Zní to pomalu jak Batmobile. Jen musí být na trati samo, aby vyniklo. Zvuk jsou hold jen ztráty.

Ostatně Ullrich Baretzky sám řekl, že nepotřebuješ hybrid, abys vyhrál. Dokonce řekl, že jsi na tom líp, pokud hybrid nemáš - potřebuješ jednoduché, fungující a spolehlivé auto. Pokud se ti to podaří bez hybridní technologie, tak jsi na tom lépe bez ní. Takže věřím, že by Ultra vyhrály, pokud by měly větší štěstí. Pokud nevíš, to je člověk zodpovědný za vývoj motorů u Audi Sport. Skvělý chlap. Moc bych je z režie neobviňoval. Je zvláštní zrežírovat vítězství hybridu, a pak nechat šéfa vývoje motorů na kameru říct, že je to lepší bez hybridu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
😄 :yes: přesně tak
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Týmovou režii opravdu nehledej. E-Tronům se prostě vyhýbaly technické potíže a havárie (až na McNishe). Taky mě ale malý rozdíl v rychlosti překvapil. Přeci jen to bylo první nasazení, takže je určitě prostor pro zlepšení.

Zvuk má E-Tron parádní, mě ale uchvacují diesely obecně. Zvuk jakoby se nic nedělo a najednou jede 330km/h >😁
npc
zalezi na mikrofonech a jak to pak namichaji, skutecna hladika hluku a vibraci v interieru R18ky bude podle me peklo na zemi.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
O to ale vůbec nejde. Když jede benzínový vysokootáčkový V12 330km/h, tak z toho cítíš akci, tady se jezdí 300+ jakoby nic, což má své kouzlo.
_MT_
:yes: To je vlastně kouzlo A8 V8 TDI. Byť ve svých dimenzích.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
😉 :yes:
_MT_
Víš, co by se mi líbilo? Kdyby na základech motoru z R18 postavili nějakou ostrou naftovou A6/ A7. Podobně, jako to udělali u Q7 V12 TDI, což je civilní verze motoru z R15. To by byla raketa.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jo to by bylo fajn, ale myslím si, že A6/A7 s 3.0BiTDI je asi naftové maximum v této třídě. Ani Q7 V12 TDI nebyla prodejní hit, troufám si tvrdit. Přeci jen opravdu výkonné naftové auta (300kw +)ještě nemají takovou klientelu a proto takových ani moc není. Ale paráda by to byla 😉
_MT_
Nejde ani tak o prodejní hit. Nejspíš by to byl ztrátový projekt. Ale jde o prestižní záležitost. Mohl bys říct, že máš pod kapotou zkrocený motor, který vyhrával Le Mans. 😄 Když pomineš pořizovací cenu, u těhle motorů můžeš počítat s vysokými náklady na údržbu a větším rizikem poruch. Takovéhle kousky se buď dělají jako image maker, nebo pro rozmělnění nákladů na vývoj speciálů. Audi se netají tím, že tahle V6 představuje budoucí vývoj produkčních TDI. Takže by šlo o takové "preview" pro majetné nadšence.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
To máš pravdu, ale víš jak to v dnešním světě chodí, peníze až na prvním místě... A1 Quattro o 333 kusech je asi maximum (asi sis jí všiml i v závodě 😉 )
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, 500 koníků v naftě V6 by mohlo být dokonce reálnější než ta V12. A příští RS6 je na světě. Jen bych prosil bez toho setrvačníku a elektromotoru. 😄
_MT_
Spíš bych to viděl někde kolem 400 koní, ale i tak. 😄
_MT_
Podle slov Wolfganga Ullricha je R18 nejspíš nejtišší závodní Audi, které kdy vyrobili. V kabině bude zvuk určitě intenzivnější, ale z venku je opravdu hodně tiché.
_MT_
e-tron intenzivně testovali. Stačilo se podívat na časy na Sebringu. e-tron si dal Ultru k snídani co do časů. A u Audi ví, že jde hlavně o spolehlivost, toho se báli nejvíc. Vzhledem k vývoji pravidel je to budoucnost.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ale v Le Mans spolu celkem držely krok obě auta, ale E-Tron je samozřejmě rychlejší. A v budoucnu se to bude rozdíl jen zvyšovat.
_MT_
Ono záleží na profilu trati. Co v Sebringu popisovali, tak s e-tronem se spíš víc brzdí, pomaleji se projíždí zatáčka a ztrátu doženeš na výjezdu. V Le Mans to může být úplně jiné. Osobně jsem čekal, že tam bude mít e-tron menší výhodu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jasně, kdyby bylo horší počasí tak to zase vypadá jinak. Každopádně tam potenciál je.
Avatar - Ham.
Ham.
že už ho dottore nevyhodí. Jezdit neumí, ničí auta
[odkaz]
a komickými vložkami to nezachrání
[odkaz]
jossalito
Tak to je blb. 8-s
JardaBe
To by bylo možné říci především o Allanovi McNishovi - loni rozbil auto na šrot v první hodině závodu
[odkaz]
letos zase před koncem a to byl na prvním místě se slušnou šancí vyhrát
[odkaz]

Jinak Dumas to udělal dobře - nevzdal to, dojel do boxu a pokračoval v závodě. Kdyby to Gene nerozbil zas na tom samém místě, mohli být 4.

Jinak na 24hodinovku docela dramatický závod. Škoda Toyot a chybí Peugeot.
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, McNish může jít hned za ním >😒]
npc
Podle tehle logiky by mela mit pulka jezdcu F1 padaka, protoze behem sezony nekdy havaruji.. na pocet odrizenych kilometru F1 za sezonu to vyjde podle me asi tak zhruba stejne jako jeden zavod LeMans a to se navic F1 nejezdi v noci. :-!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
V tomhle jediném s tebou souhlasím.
Avatar - Ham.
Ham.
Vyhozených jezdců z F1 také není málo. Myslím, že příští sezonu bude Dumas nahrazen.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ale málo kdo je vyhozen za nehody. Snad mimo Kubicy, ale ten od smlouvy odstoupil jednostraně a takříkajíc na hodinu: >😒]
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Gratulace Audi Motorsport Team Joest! :yes😒br />
Toyoty je škoda, ale pokud zůstanou, na příští rok nejsou vůbec bez šancí. Za sebe mohu jen říct, krásný závod. Len ten Jaguar im tam chýba, len ten Jaguar...