Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus RS III prý bude mít čtyřválec a 330 koní

36 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Přijde mi tahle honba za výkonem u předohrabu zbytečná. Mnohem lepší by bylo jít cestou snižování hmotnosti, jako to předvádí na speciálních verzí Renault. Přijde mi 330 Hp na předních kolech zbytečně moc a určitě bude spoustu situací, kde trakce nebude stačit. Mnohem raději by jsem viděl 4x4 a nebo nějakou speciální odlehčenou edici.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Naprosto souhlasím, v STI vozím někdy děti, takže 4 dveře. Trochu to rozbalit si troufnu tak do 100, protože ve větších rychlostech mé amatérské schopnosti a svěrač nestíhají, takže 4x4 být musí, protože nasázet první 3 kvalty na plný plyn bez pohonu 4x4 by bez omezení ani nešlo a v zimě na sněhu přijdé ta správná zábava, kterou ti nedopřeje žádná předokolka.
ryccardo
To ti rád věřím. :yes:
ryccardo
Máš asi pravdu, ale jen si tak říkám co na to ramena, poloosy a homokyneťáky když jim tam to stádo pustíš naplno při rozjezdu. Nevím teda co ten Focus váží, ale snižování hmotnosti mi přijde taky jako lepší tah než přidávání koní.
Avatar - Atlis
Atlis
mal som moznost previest sa v odlahcenom, 1000kg, ffi 2.0 duratec, ktory dostal turbo a vykon 360k na 95Pb (takmer 400k na etanol) a mozem vam zarucene povedat, ze jazda s nim nebola o nic menej zabavna ako s evo x 350. ano, na rozbitej ceste mal problem s trakciou pod plnym plynom, no nebolo to nic, co by nedokazali riesit dobre gumy a kvalitnejsi povrch... na track day s nim nemaju sancu ziadne seriove m3, wrx sti ci evo x... takze pravda pani bude niekde uprostred - 330k na predok? pokial to je dobre spravene, preco nie. nizsia hmotnost? urcite tiez.
ryccardo
1000 kg a 360k tak to musela bejt pěkná bestie. 😉 :yes:
Avatar - Atlis
Atlis
priznam sa, mensi dojem na mna urobil samotny vykon, ktory sa aj tak po okreskach plne vyuzit nedal, ako brzdy a schopnost toho auta drzat stopu a zatacat. ak v pripade dvojtonoveho audi a6 je "jazda ako po kolajniciach" prachsprostym ruhanim, tak v pripade toho auta to plati bezozvysku. je to jednoducho uplne iny level - uz samotne startovanie a 86dB na neutrali, bzykot paliovovej pumpu, neskutocne recaro sedacky - to vsetko robi svoje. no a za jazdy odfukovanie turba, vresk stvorvalca a prerusovana trakcia pri zrychlovani na nekvalitnom asfalte... no bola to "jizda" 😄 kratko potom som sadol do evo x - mega obrovska turbodiera, vaha slona a pomerne civilny interier - uplne ine divadlo. ano, tak ako som pisal - 4x4 robi svoje, ale s tym focusom nebola o nic mensia zabava. ja teda hovorim 2.3T, 330k, FF-layoutu velke ANO.
ryccardo
Tvůj popis je uchvacující. Uplně se dokážu vcítit do situace. Třeba se mi taky jednou poštěstí se v takovým autě svést. Věřím, že proti takový těžký jarmaře jako je A6 to auto nesrovnatelně líp drží stopu. Spousta lidí si ale myslí, že hmotnost na autě není důležitá důležitý jsou pomocníci, který podle nich asi obelstí fyzikální zákony a udrží auto těžký jako prase na silnici. Pak samozřejmě silný motor, kterej má celej ten obtloustlej hekeš rozhejbat. Osobně mi přijde auto těžší než 14 metráků už strašně těžkopádný a nemotorný podle toho pak holt taky jede ;-\
Avatar - Atlis
Atlis
hmotnost ma obrovsky vyznam... odlahcenie 1300kg auta o 150-200kg s nim robi zazraky. a ked to ma este vyse 200k, zacnu sa diat veci.

tu je video z toho focusu😒br />
[odkaz]
ryccardo
to si ovšem málo lidí uvědomuje a na druhou stranu si taky neuvědomují, že když je nový model o 150-200 kilo těžší a má stejný motorizace tak to najednou bude lemra. viz třeba nová Astra. Kamarád si radši koupil starý model, který se pořád vyrábí jen kvůli nižší hmotnosti, protože ta nová s tím samým motorem prý prostě nejela 😄
ryccardo
tak kamera je vyloženě dobře přidělaná a vůbec se neklepe 😄 Krásně tomu autu ale dejchá turbo. To by se mi taky líbilo u mý oktule 😉 :yes:
Avatar - Atlis
Atlis
jo, kamera je na houby, ale ide skor o to audio. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nikdo nepochybuje nad tím, že to bude do maxima vypiplaná předokolka a že z toho vydolují tolik, kolik z předokolky půjde. Ale to je právě ono, protože kdyby to byl 4x4 tak z toho vydolují ještě více a kdyby to bylo hodně odlehčené 4x4, tak je to the best.
Deadlift
Presne tak, srovnavat odlehcene FF s 360 hp s seriovkou AWD je srovanani hrusky a jabka.
ryccardo
No ono desítkový evo není zas tak úplně obyčejný auto, aby to nešlo srovnávat s konkrétně tímhle Focusem co tu o něm Atlis píše.
Avatar - Atlis
Atlis
porovnavat sa to samozrejme da.
figurka
Takhle můžeš být "blázen", vzít Octavii 1.gen a přestavět ji na na úroveň Nkové specifikace a mudrovat, že Evo nestíhá. Stejně tak můžeš Evo, nebo STi přestavět na Nkovou specifikaci bez restrikotoru a smát se, že nestíhá prakticky nic. Upravená auta se sériovkami moc porovnávat nejde.
Deadlift
Atlis, jste jiste fanda Fordu jako ja.

Ale svezte se nekde 4x4 Focusem nebo Fiestou na rallycross s 500 hp+ a na vsechny PR kecy o FWD zapomenete po par metrech.

Odlehcene AWD s opravenym 400+ hp si s Focusem odlehcenym FWD vytre zadek kdykoliv a kdekoliv. 😄
Avatar - Atlis
Atlis
kludne mi tykaj 😜

samozrejme, ze 4x4 rallycross moze byt zaujimavy zazitok, bohuzial nemam k takym autam pristup, na znacke nezalezi 😄

mne ale slo iba o to, ze aj s premotorovanym predohrabom moze byt zabava, tvrdit, ze jedinou dobrou cestou je zadohrab ci 4x4 je scestne a moze tak tvrdit iba niekto, kto takym auto nejazdil. ak ford postavi 330k focus rs, mozme sa len tesit, tak ako by som sa ja uprimne tesil z fiesty 4x4 1.6EB 300k 😜
Deadlift
Ano, AWD by byla lepsi cesta pro 330 hp.

Ale dokud lide budou kupovat hloupe predohraby 300-350 hp, nic se nezmeni.

Smutne je, kolik RS II je ojetych na prodej, trochu to na me dela dojem jako ze nekteri to auto vyzkousi a potom se ho snazi rychle prodat. 😉

Jsem fanda Fordu, ale FWD RS je pro me davno slepa cesta.

Sam jsem dal po uvazeni prednost EVO X pred RS II, tak ze kde je chyba Forde? 😐
Avatar - Atlis
Atlis
evo x by si dal prednost iba do momentu kedy by ti nejaky majitel prezradil, ake su prevadzkove naklady toho auta...
Deadlift
Ano naklady jsou vetsi, ale zabava take vetsi 😉
ryccardo
Jenže jak do toho narveš 4 kolu tak to má rázem o pár desítek kilo navíc a celý auto musíš konstruovat na to, že to bude 4 kola. Ford u Focuse prostě se 4 kolou nepočítal, takže RS je holt jen předohrab. Nicméně nebál bych se toho, že nebude majiteli poskytovat dostatečný vyžití a zábavu.
Avatar - Atlis
Atlis
no to je otazne... ak bude platforma focusu pouzita opat v kuge, ktora predsa 4x4 je, teoreticky by to mozne bolo. len je to asi ekonomicky menej unosne.
Deadlift
No me proste dostatecny vyziti a zabavu FWD 330 hp uz neposkytuje a nebude a vim ze nejsem sam.

Na kvalitnim suchem afaltu je dobra zabava, vsude jinde, je to utrpeni a tragedie.

Proste FWD s 330 hp je dobre leda na okruh. A ja jsem fanda rally a ne WTCC a ne Chevroletu. LOL

Tak ze marketing Fordu je totalne mimo oblast vyuziti Focusu RS II nebo III.

U tak velke firmy je to velky amaterismus.

Proto doufam ze bude nejaka poradna Fiesta RS. JInak je pro mne znacka FORD RS uz mrtva, zabil ji nesoudny a amatersky pristup k potrebam trhu, spatne cileny marketing, a nenazranost vedeni, ktere neni ochotno pracovat na dluhodobejsim projektu.

Kazdou genereci je Focus RS v postate tapani a preslapovani na miste bez dlohodobe vize.

EVO ma 10 generaci a jen rozvijelo puvodni koncept, motor s dlouhodobym vyvojem atd.

RS kam vitr tam plast, uplne nekoncepcni tapani, nejdrive RWD pak AWD pak FWD. Motor pro Focus byl 2.0 pak 2.5 pak/ted 2.3. 😉

Marketing zamereny hlavne na rally, na showroomu prodavaji produkt pro okruhy, nechapu jak to muze nekdo porad obhajovat a jeste nedostat padaka.

Asi maji malou konkurenci! Jejich skoda.
figurka
Nutno ale Fordu přiznat, že posledním RS z předokolkového konceptu vytřískali maximum. Stejně tak jako Renault. Každý na to šel z jiné strany, ale oba si zaslouží :yes:
Deadlift
"Nutno ale Fordu přiznat, že posledním RS z předokolkového konceptu vytřískali maximum..."

To jiste, take na to potrebovali dva pokusy. Viz prvni pokus s Focus RS MKI.

Ale z 4x4 by vytriskali jeste vice viz Escort RS Cosworth.
Avatar - Atlis
Atlis
njn deadlift, lenze cosworth bol, v dobach kedy sa vyrabal, nechutne drahy. na rozdiel od neho je rs v principe pomerne dostupne auto. a v porovnani so stvorkolkami ala evo x sa s nim da jazdit za babku. prehliadky mas ak sa nemylim co 20tis km, kdezto evo - kazdych 7500km. medzi znamymi koluje taky for - stretnu sa dvaja majitelia evo x - jeden uz ho ma dlhsie, druhy este len kupil - ten zelenac sa pyta toho skusenejsieho: "pocuj a ako je to s prevadzkovymi nakladmi?" a ten druhy mu odpoveda: "vies, ja viem kolko zarabas, ale aj tak ti bude luto..." a tak z praxe - jedna kocka u nas na fore v pl vymenila evo ix na rs - prevadzkove naklady, vratanie paliva a udrzby su prakticky polovicne v porovnani s rs. a na nedostatok zabavy sa nestazuje. a ze s tym autom nejazdi iba na nakupy...

ale aby bolo jasne - evo x aj ked uz nie je tak ostra ako vii, viii a ix je stale fantastickym autom a rad by som ho mal v garazi. no predkolka ako rs vobec nie je zlym naradim a este sa s nim da aj normalne zit. 😊
DrRS
Escort RS Cosworth se prodával za cenu obvyklou. Delta stála +/- stejně, celica také. Levnější - o něco byla Impreza Turbo. Focus RS je skvělé auto, ale jak již bylo napsáno, bez 4x4 to prostě není ono. 4x4 má ve srovnání s předním pohonem jen výhody....
Avatar - JDM
JDM
bylo by dobrý se ve focusu rs svést nebo ho alespoň vidět v akci krásný powerslide na asfaltu co se trakce týče o to se stará revoknuckles jízdní vlastnosti jsou trošku jinde než u běžných předokolek a na běžný okrsce mu ani STIčko (stock) neujede 😄 (beru v potaz amatérské řidiče ne závodníky)
cubalibre 16V
Z nouze vznikne necharizmatický Focus RS.. Ze by něco jako Mazda 3MPS. Fiesta RS bude se čtyřválcem rychlá, výkoná a zábavná a dávno není tak malá jak se píše, má v podstatě rozměry FF I. Za to Focus RS by vznikl jen jako marketingový tah jak vydělat peníze, bohužel ne pro úspěch který si vydobyl FF RSI. a později snad i RSII. a RS500. Rozhodně jsem pro Fiestu RS s 270PS a samosvorem.
sir
Fiesta ma hodně daleko do rozmeru FF I 😄
Ale jinak bych opravdu videl cca 300 koni ve FOcusu a 100-150 kilo dolu a nebo 350 koni a 4x4...nez 330 na predek ..bez zadneh dalsiho posunu v jiznich vlastnostech.

To radeji at uz udelaji novou generaci Mustanfu ..ma byt mensi lehci a mnohem obratnejsi nez ta stavajici...a sup sem sn im do Evropy..at je tu zadokolka za dobry peniz 😄
Avatar - Atlis
Atlis
no az tak daleko k nemu nema😒br />
FF mki😒br />
dlzka, rozvor, sirka, vyska
4175, 2615, 1700, 1440

Fiesta mkvi
dlzka, rozvor, sirka, vyska
4067, 2489, 1722, 1467

FF mkiii

dlzka, rozvor, sirka, vyska
4358, 2648, 1823, 1484
petr.senky
je na fotkách předchozí generace ST, když je článek o "III" nejnovější generaci...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je RS - Ford druhý nejparádnější po Cosworthu
petr.senky
aha jo RS tak to jsem přehledl,ale i tak to není třetí generace že ano.