Ford Focus RS III prý bude mít čtyřválec a 330 koní
Na trh nedávno dorazila nová generace Fordu Focus ST a už se mluví o silnějším provedení Focus RS. V případě, že se takový automobil dostane do výroby, bude s největší pravděpodobností poháněn přeplňovaným 2,3litrovým čtyřválcem.
Britskému Auto Expressu, který tak jako český Auto Tip patří do skupiny Auto Bild, to sdělil Matthias Ton, šéfinženýr Fordu pro globální výkonná auta.
Pod kapotou Focusu RS by tak jako ve slabší variantě ST pracoval přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, jeho objem by však činil 2,3 litru. Výkon motoru by se pak měl pohybovat okolo hodnoty 246 kW. Dvoulitr ve Focusu ST poskytuje maximální výkon 184 kW.
Minulá generace Focusu RS oproti tomu byla poháněna 2,5litrovým přeplňovaným pětiválcem o výkonu 224 kW. Ve verzi Focus RS500 motor dále posilnil na 257 kW.
Matthias Ton použití větší jednotky zdůvodnil tím, že dvoulitrový agregát ve Focusu ST už dosahuje svého maxima. Pokud by se měl dále zvýšit jeho výkon, museli by konstruktéři přistoupit k rozsáhlým úpravám turbodmychadla a palivového systému.
Motor 2,3 EcoBoost automobilka už mimochodem vyvíjí. Jeho hlavním úkolem bude nahrazení těžšího vidlicového šestiválce v základní variantě muscle caru Mustang.
Výkon agregátu by pak měl být posílán na přední kola pomocí samosvorného diferenciálu. Celkově by pak vůz měl být upraven tak, aby s ním bylo možné běžně jezdit na závodních okruzích.
O výrobě nové generace Focusu RS však automobilka ještě definitivně nerozhodla. Po odchodu Josta Capito, globálního šéfa pro sportovní vozy a motosport, k Volkswagenu Motorsport Ford zvažuje, zda místo vrcholné varianty Focusu raději nepostaví Fiestu RS.
Fiesta je totiž menší, lehčí, třídveřová a navíc oficiálně závodí ve světovém šampionátu rallye. Argumentem pro výrobu dalšího Focusu RS je pak prodejní úspěch minulé generace. Navíc díky své velikosti by mohl být mnohem úspěšnější na americkém trhu než případná Fiesta RS.