Kto umi, ten umi, kto neumi, ten cumi....aspon si myslim, ze to v cestine nejak tak znie :-) .Tak Kia ako i Hy budu podla mna nadalej rast. Nezabudnem, ked som si tu v Rakusku kupil pred 5 rokmi Ceed...nikto z kolegov nevedel vyslovit ani len meno Kia a predpovedali mi absolutny rozpad auta do 2 rokov. Bezpecnost ocakavali tak 2-3 hviezdy. Za tie roky bez poruchy a oni s s Yeti, Polom a s Passatom behaju pravidelne po servisoch. Ten nazor menia postupne, spoznavaju, co kedysi neverili.
Zrovna o kvalitách první generace Ceedu bych moc nemluvil. Stačí se kouknout na Kia fórum. Osobně mám ve svém okolí 2 kamarády s Ceedem a co 2-3 měsíce, to nějáká závada. Zejména ten první má extrémně poruchové auto (asi již 12x různých problémů!!!). Může to být špatný kus, to uznávám, ale i to druhé auto není bezproblémové, takže bych to s tou kvalitou neviděl zas tak dobře. Navíc drahé servisky a špatný přístup k opravám (i když to může být jen o konkrétním servisu), nicméně ani jeden z nich už Kiu nechce... ;-)
Tak neviem, ja som mal problem s lakom a menili mi tycku stabilizatora. Nespokojny som asi len s brzdovymi kotucmi, akosi sa rychlo "deru" ale na druhej strane pri style mojej jazdy je vina i na mne. Doteraz mam skoro 110000 km a som velmi spokojny a poznam viacerych, ktori nemaju so Ceedom najmensi problem a pritom ho vobec nesetria. Vlastne nepoznam ani jedineho, ktory by mal nejaky problem a to uz nejakych tych majitelov poznam. A co sa tyka servisu: Tak prave zo vsetkych stran pocuvam na to chvalu, ze je vsetko uznavane. Viaceri to tu uz tiez i pisali, ze nemaju s uznavanim ziadny problem. Ale vsetko je o ludoch.
Ja som si inac kedysi tiez myslel, ze VW je pojem. Odkedy som s nimi v kontakte, tak viem, ze su v servise neuveritelne casto. Naopak mame tu 2 Mazdy a za roky: Bez poruchy!
Tak já neříkám, že ty závady neuznávaj. Zatím vše vyreklamovali, ale problém je v tom, že ze začátku většinu závad odstraňovali třeba do druhého dne, dnes to trvá i týden a to je už docela nepříjemné, když je člověk bez auta. Takže záruka sama o sobě je dobrá, ale když se to kazí tak to je stejně špatný, už jen kvůli tomu, že s tím musí člověk do servisu atd. Jinak na životnost těch kotoučů, hlavně u pravýho kola, má vliv i to, že tam není chránicí plech za kotoučem a tím pádem zaryzne suport brzdy a destičky stále trochu brzdí. Kamarádovi už měnili celý suport brzdy dokonce 2x. Vždy z důvodů, že se přestali vracet destičky. Ale asi nemá smysl tady psát všechny závady, protože by to bylo na dlouho...
Ahaa, tak ja mam skusenost, ze (az na oparvu laku) je vsetko hotove vzdy na pockanie. Na lakovanie som cakal 3 dni, ale mozno je spravanie sa k zakaznikovi v Rakusku ine ako na SK ;-\ . Vsetky zavady su tu [odkaz] ;-) , ale to je asi pre teba nic noveho.
Som čítal, že sa kvalita s pravidelne zlepšovala. Prvé série poruchové, posledné spoľahlivé. A trebárs že červený lak nebol kvalitný.
Avšak pri všetkých autách platí, že čo kus, to iná spoľahlivosť. Niekomu sa totiž VW Golf nepokazí za 10 rokov a iný s ním navštevuje sevis každý týždeň... ;-)
to si snad nemyslíš? Spolehlivost je o tom, že jsou spolehlivé vozy s nějakou pravděpodobností, nejlépe 99%, ale i hladina 95% je dobrá, pod 90% je to špatné, ale není to tak, že jedno se kazí co týden a druhé nic, kazí se to přibližně stejně, ale v jinou dobu, záleží také na řidiči :-!
Tak mne sa Elantra paci, ale zas nie az tak ako posledne modely Opel.... a tak ma tie cisla taktiez netesia. Nie som predajca ani manazer ani ekonom, naozaj neviem, preco je to s Oplom tak ako je. Zeby som nevidel reklamu, nemozem povedat, zeby neboli spolahlive, nemozem povedat a predrazene nie su tiez. Povest sice nema z minulosti najlepsiu ale ma ju lepsiu Kia alebo Hy? Leon je pekny, kym sa clovek nepozrie do vnutra, potom 8-s , takze sa necudujem a Lancer nie je podla mna ani pekny, ani nicim zvlastnym, napr. technikou, nenadchne. A interier ako z "kamenneho" plastu.
Akciu 24 hodín som sledoval 2 roky po sebe, raz som dokonca kupoval auto, ale Opel som si nevzal. Dokonca ani v spomenutej akcii ma nepresvedčil, s veľkými zľavami sa dostával sotva chlp pod úroveň konkurencie, navyše berieš hotové autá zo skladu, ktorým často to čo chceš chýba, alebo naopak platíš navyše za niečo, čo nechceš...
poslednu akciu som si dobre odsledoval, vzhladom na to,ze som dlhsie sledoval ich ceny,som bol mrte sklamany,ze Akciu 24hod odflakli takmer identickymi cenami,len ich vyrobili akoby o xx% zlacnene.
Navštívil jsem poslední dva měsíce pomalu všechny prodejce a skoro všechny kompakty jsem projel (pravda, Astra zatím chybí) a všude je jasné tvrzení prodejců, že kupujícím jde v dnešní době jen o cenu. Dokonce u VW nemají v celém Brně ani jednoho Golfa 1,2 TSI 77 kW jako předváděčku, jen 63 kW, protože dle prodejce lidi chctějí co nejnižší cenu a za silnější variantu si připlácí téměř nikdo.
A Astra zrovna levná není, dokonce je dražší než německý konkurent s lepší pověstí - Golf.
Našinci kľudne vyhodia z výbavy airbagy len aby ušetrili ....
Okrem toho, niekedy je tá "úspora" pri motoroch naozaj kontraproduktívna, lebo ak je slabší motor v praxi viac zaťažovaný, tak je "žravejší" ako jeho silnejšia alternatíva .... takže sa neusporí nič ...
V práxi máme stále cca 20 % zľavy na Opel, ale musím povedať že to veľký úspech nemá .... (v celom našom holdingu je cca 4 tis. ľudí, takže zákazníkov je to v celku dosť).
Ak by som bral čisto podľa nášho jediného služobného Opla Combo (ostatné autá sú cez operatívny lízing) tak Opel nebrať ani zadarmo .... Má najazdených cca 36 tis. km a už bol dva krát pre poruchy v servise .... raz riadiacia jednotka motora a cestou zo servisu odišla Lambda sonda ....samozrejme to "odišlo" po záruke ...
Na to je těžké odpovědět. Samozřejmě každý máme jiné priority. Pokud ale vemu v potaz cena/kvalita/výbava, tak v benzínech:
1. Golf TSI Comfort Edition, Megane Grandtour 1,2 TCe Dynamique (Megane v případě potřeby většího kufru
2. Ceed 1,6 GDI, C4 1,6 VTi
3. Civic 1.8 103 kW Sport (tomu bych dal přednost před Octavii), Octavia 1,2 TSI 77 kW (nevidím důvod krom většího kufru si připlácet 100t za horší Golf), i30 (nenadchl tolik jako Ceed)/ Auris 1,6 Luna (slabší interiér)
4. Bravo 1,4 T-Jet (málo místa vzadu a suverénně nejméně pohodlný podvozek bohužel nepřebije výborný motor, aneb roky jsou poznat)
Focus, Astra a Mazda 3 pouze staticky, takže nemůžu zařadit do stupínků, ale pravda, že všechna 2 mají dost skromný interiér vzadu.
V dieselu:
1. Ceed 1,6 CRDi, 308 1,6 HDI (prostor, cena, jízda, HDI má levný filtr pevných částic, což při přemýšlení do budoucna je jistější volba), C4 1,6 HDI (oproti 308 nemá xenony v ceně)
2. Golf 1,6 TDI (hodně velký příplatek proti TSI), Megane GT 1,5 dCi (při vyšším limitu raději výborny 1,6 dCi, ale opět totéž, TCe jede hezky)
3.... atd.
Ale náhodou C4 ma prekvapila svojimi predajmi. Auto je dobré a keď som ho prvýkrát uvidel, tak to bola láska na prvý pohľad, ale na Citroen je to v našich končinách v tejto triede nezvyčajné... :yes:
to je zase keců, myslím si, že český specifický trh se nedá považovat za celosvětový úspěch, takže tvrzení:
"Francúzi a Japonci už rýchlo zaostávajú ...a v Taliansku stále nenašli recept na túto triedu ..."
, je dost zavádějící, takže se takových blábolů prosím tě zdrž, jo :-!
Tak musím povedať, že reklamu na bazény dá na úroveň článkov o autách s maličkým označením "PR" fakt iba *. Na jednu stranu je tu snaha redaktorov priblížiť sa k užívateľom a písať to, čo tu chcú čítať, a na strane druhej snahy nemenovaných dementov, ktorí vidia iba koruny za reklamu vo svojom vrecku. To už tu môžu byť vypísané last minute od cestoviek, zľavy na elektroniku, oblečenie a hračky, prípadne reklamy na čínsku obuv alebo výhodne menu v nejakej zapadnutej reštaurácii... A my si raz za čas prečítame nejaký ten testík, ktorý sem omylom šikovný redaktor pridá...
Také jsem se nad tím už pozastavil...Mně nedělají takový problém YT videa jako ostatním, i tématicky související PR články pochopím....Ale trička, plavky a bazény mezi novinkami ze světa aut jsou opravdu moc. Takže ti nemohu nedát :yes: .
Zkus se redakce zeptat, kolik za tu reklamu dostane.
A pak jim ty prachy dej sám, a oni ji pak jistě rádi smáznou a na článek, který bude místo ní napíšou "sponzorem tohoto textu je klaudius".
Kokso, to je objav. Si fakt taký primitív, že musíš vysvetľovať niečo tak samozrejmé? Prečo asi to robia, ak nie pre peniaze? Len si v tej svojej nafúknutej povýšenosti nepochopil, že nie o tom píšem. Tak zdrž krok a prsty na klávesnici, keď nepochopíš zmysel písaného textu. Nauč sa čítať, prde.
na to jak je ten civic nehezký se neprodává vůbec špatně(na poměry hondy u nás) :yes: sice mě se také skutečně nelibí...ale v bílé s tmavými koly to nevypadá tak hrozně: [odkaz]
a hlavně má velmi dobrý interiér a jezdí skvěle :yes:
Tady z toho úhlu nevypadá špatně, ale zezadu fakt nehezky.
Interiér fakticky není špatný, pěkné materiály, rychloměr pěkně na očích, kvalitní sedačky, ale... koukal jsem na nějaká promo videa na stránkách Hondy, kde nějaký Japonec, který plánoval interiér, říkal, že se těch zadních "zázračných sedadel nevzdá", protože jiný japonec, které zná, díky těm sklopným sedadlům dole na zemi vozí psa.
Hmmm... jenže my Evropani pak vepředu sedíme na tuhle třídu nezvykle vysoko, protože pod zadkem máme nádrž, která by byla jinak vzadu a vzadu, když se 182 cm vysoký člověk trochu narovná, tak udeří hlavou do stropu... ale ten japonský pes se má fajně... škoda té zarputilosti.
Jinak jo, jezdí hezky, moc dobře naladěná vlečka, ale měl jsem pocit, že třeba na levnějšího ceeda nemá, navíc nedokážu si představit jet v 1,4, když 1,8 byla tak tak...