Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo Trucks dbá na bezpečnost silničního provozu, vyvíjí nový komunikační systém

Švédské Volvo bylo vždy synonymem bezpečnosti. A to nejen mezi osobními, ale i nákladními vozy, i když se postupem času cesty obou společností rozešly.
Zpět na článek
1. 8. 2009 17:14
Avatar - positivemind
1. 8. 2009 10:10
Hezké, ale...
Hezké, ale je tu pár faktů, které je třeba si vyjasnit:

1) Systém budou mít asi jen nové vozy Volvo - žádná jiná značka zatím ne
2) Kolik přibývá nových vozů během krize?
3) Pokud bude volně ke koupení, kolik ho koupí lidí? Teď, během finanční tísně
Rozbalit vlákno
4
Avatar - delphino
1. 8. 2009 11:10
Re: Hezké, ale...
1) doufejme že to volvo vyvýjí jako volně přístupný systém pro všechny, jen jejediný kdo jej chce zatím využít, ale pokud je součásti veškerého tohoto celoevropského snažení tak je dost možné že ostatní automobilky to budou muset používat taky. S tím, že to bude z počátku možná doplňkovou výbavou poté povinou.. jen hádám a nemám ani křišťálovou kouli
2) dokončení veškerého výzkumu a vývoje podle mě ještě chvíli potrvá, takže je dost možné že se na trh dostane až po skončení krize
3) ad 2

moje vlastní připomínky:
Já bych ten systém vyvíjel spíše jako jistý druh internetu, kdy každé auto bude mít svůj vlastní minipočítač (což v dnenší době miniaturizace není problém ani s vysokovýkonnými počítači) a ty zprávy si budou auta stále předávat mezi sebou.
Všechny ty pevné body bych používal jako kontaktní prvky mimo tuto autosíť => přeno na pravý internet kde se lidé doví jaká je kde dopravní situace, při vážné nehodě, okamžitě kontaktovat příslušné organizace, hlavně záchranku a hasiče.
Protože při výpadku jednoho auta se nic nestane, ale při výpadku centrální sítě do které se vše posílá a vyhodnocuje se může stát totální krach, protože si na to lidé mohou až příliš zvyknout a najednou bez toho se budou bát vyjet na silnici. Myslím, že to se nebude týkat většiny čtenářů auto.cz, ale znám spoustu takových co by si na to zvyknout dokázali a pak měli problém vyjet bez toho.
Avatar - positivemind
1. 8. 2009 11:19
Re: Hezké, ale...
S tvou vlastní poznámkou souhlasím - někde byla studie, že obrovské množství mladých Američanů není schopno orientovat se v mapě - všude gps (to byla jen poznámka).

Původně jsem čekal také systém komunikace mezi vozy přímo - ale očividně tomu tak není i z důvodu kontroly (podle mě bude moci zaměstnavatel mít přehled o nehodách atp. - i když něco takového dnes již v podstatě funguje).
Avatar - Katikakus
1. 8. 2009 12:01
Re: Hezké, ale...
Cituji clanek:
"Projekt Safespot, který je částečně financován z prostředků EU, byl zahájen v roce 2006, dnes na něm participuje 51 účastníků z dvanácti evropských zemí. Jsou do něj zapojeni jak mnozí z velkých evropských výrobců motorových vozidel, stejně jako jejich dodavatelé, ale také například vysoké školy a organizace správy komunikací. Výzkum je prováděn v šesti testovacích střediscích v různých částech Evropy, v německém Dortmundu se pak zkouší praktické využití v městských podmínkách." :-!
1. 8. 2009 17:25
Re: plny suhlas
Toto je podla mna najlepsie riesenie ako zvysit bezpecnost na cestach - zamedzit tomu, aby sa ta nehoda vobec stala. Na univerzite v Aachen sa V2V (alebo sa tomu hovori aj Car-to-Car) problematike venujeme s obrovskym nasadenim. Ziskali sme velke mnozstvo penazi z EU a zacina sa budovat velke testovacie centrum pre tento system. Samozrejme, ze to ma este niekolko "detskych chorob", ale od toho je tu vyskum, aby sa to efektivne vyriesilo.

A este pre zaujimavost: kolizia auto/chodec. Tu sa bohuzial system V2V neda pouzit, tak jedim ucinnym riesenim pre buducnost ostava "Airbag pre chodcov", ktory sa vystreli spoza zadnej hrany kapoty. Znie to utopicky, ale vyskum a testy su uz v plnom prude.
Avatar - kolmar
1. 8. 2009 17:14
super, ale...
Je to naozaj perspektivny sistem, ktory by urcite prispel bezpecnosti a aj mensim casovym ci financnym stratam dopravcov. No napr. ja byvam na hlavnom tahu s dost mizernou sirkou vozovky. Bezne aspon 4x do roka mam v okoli 5km od domu kamion v priekope, ci uz lezi na boku alebo aj na hlave kolesami hore. Najcastejsia pricina je ze jeden truck si zreze zakrutu a ten druhy uz proste nema kam ist. To iste s osobnymi autami - ak obehuju a podobne... Sem - tam je pricina mikrospanok... To je podla mna najcastejsia pricina havarii (aspon tu) a potom rychly najazd do zakruty a podobne, kedy to proste "prekydne" cely truck (oznacenie vsetkych ostrych zakrut v EU by bolo riesenie, no asi nelahke). No tento system dokaze rozpoznat, ze sa vam vyruti zo zakruty truck/bus, ktory staci, ze vam zasiahne 0,5 metra do pruhu? silne pochybujem...myslim, ze tomute predijst je v dnesnej dobe arogancie na cestach skoro nemozne!

PS: Skoro 50% havarovanych kamionov v nasom okoli vyprostujeme my, len skoda, ze nam do toho zacala babrat kombinacia noveho česmadu v KE a policie SR :-( ... po cca 15 truckoch uz s tym mame peknu prax ;-)
Rozbalit vlákno
0