Design
PeterLuk
0
Krásne autá, klobúk dole... :yes: :yes:
Volksvágn... Stejně se nejhezčí auta dělají v Itálii.
na která u Pininfariny nemohli být moc hrdí... třeba Nubira nebo Matrix 😡
To skor Ty si pleties Pininfarinu s Giugiarovym Italdesignom... ;-\
Giugiaro neudělal ani jedno z nich.Na Nubiře Pininfarina dělal..ale s Matrixem si jistý nejsem....
To je pravda, ale veď nikomu sa nevydarí všetko... Kuchár niekedy uvarí super koláč, niekedy naopak...
Žárovičkový orgasmus... [odkaz]
Disco edition... 😉 >😒]
Mě by se to líbilo, kdyby to byly ledky, možná by v sériové podobě byly. Ale co na tohle řekne... [odkaz] 😄
Rozhodně z toho hodně vychází Alfa Romeo Spider [odkaz]
To znám, z toho jsem měl už tehdy dost smíšené pocity, které přetrvaly až dodnes, kdy jsou ještě smíšenější... >😒]
No a viděl jste výfuk? 😄
Jo, viděl, ten je takový "originálně-stylový" (zase ty smíšené pocity), jak by asi vypadal podobně pojatý výfuk u Renaultu... >😒]
P.S. Proč mi vykáš, nebo jak ses kuwa dozvěděl, že jsem už tak starý... >😁
Ale aspoň si velmi dobře pamatuju dobu, kdy se objevilo Ritmo, které bych s mírnou nadsázkou označil za začátek konce zlaté éry Fiatu a vlastně začátek jeho "konce" vůbec... 😲
P.S. Proč mi vykáš, nebo jak ses kuwa dozvěděl, že jsem už tak starý... >😁
Ale aspoň si velmi dobře pamatuju dobu, kdy se objevilo Ritmo, které bych s mírnou nadsázkou označil za začátek konce zlaté éry Fiatu a vlastně začátek jeho "konce" vůbec... 😲
To si nemyslím, od té doby Fiat měl i povedené modely. Z hlediska designu exteriéru.
Taky jsem neměl na mysli hledisko designu exteriéru, to rozhodně nebyl hlavní problém ani u Ritma. 😉
Ritmo (mimochodem design je od Bertoneho) byl začátek konce dobré pověsti fiatu z jednoho jediného prostého, ale o to víc politováníhodného důvodu: továrna na žigulíky v Togliati. Sověti za ní platili recyklovanou ocelí, kterou fiat použil na výrobu karoserií. Než se podařilo tento tragický omyl napravit (v podstatě až se zinkováním Tipa v roce 1993), zničila koroze fiatu jméno.
Upřímně řečeno - Fiatu nemuselo nic pověst ničit. To zvládnul italský stát. Pokusím se stručně vysvětlit: v Itálii je rozdíl mezi soukromým a státním sektoerm nezřetelný a většina zdánlivě soukromých firem je nějak spjata se státem. Platí dvojnásob o Fiatu, který byl jedním z prvních kandidátů na socializaci jihu Itálie. Bohatý a pracovitý italský sever byl líhní mnoha automobilek, a tak nebylo nelogické pokusit se postavit továrny na jihu Itálie, který byl zaostalý a chudý. krom pozitivního efektu levnější pracovní síly to mělo jih itálie pozvednout a ten měl zbohatnout. Problém byl ale v tom, že zde žili lidé, kteří neměli základní pracovně-sociální návyky. Navíc Fiat byl vždy v čele pokroku, takže auta na jihu vyráběná nebyly žádné morálně zaostalé vraky, ale moderní osobní automobily na svoji dobu relativně náročné a složité konstrukce. Díky uvedenému byla auta zde montovaná - mírně řečeno - velmi nekvalitní. Vlivem ruskéhu plechu byla rezatá už v prodejně a díly z nich padaly, jakmile prodejnu opustily. Fiat se stal oprávněně terčem posměšků a synonymen poruchovosti. Stejný osud potkal i Lancii, která v roce 1968 svůj boj se socialismem vzdala, či Alfu Romeo, která tak učinila o 20 let později.
Vše zlé je však k něčemu dobré a tak lenost a levost jihoitalských zaměstnanců vyústila v raketový start automatizace, takže roboty Comau se staly nepokrokovějšími na této planetě.
Ostatně v téže době se reálně-socialistickým výrobkům AZNP Mladá Boleslav stejně oprávněně říkalo DoDo (Dodělej Doma) a nejpodstatnější rozdíl proti Fiatům byl v tom, že Fiaty stály v čele pokroku a poruchovosti, zatímco Škoda měla pouze tu poruchovost u morálně zastaralých vraků 😒
Zvláštní je, že po roce 1990, kdy se z AZNP stala Škoda Auto a.s., byly tyto negativní vzpomínky jako mávnutím kouzelného proutku vymazány z paměti, zatímco u Fiatu nikoli. A to i přes to, že Fiat již poměrně dlouho vyrábí slušný sortiment od velmi levných, nenáročných a velmi spolehlivých automobilů (jejichž komponenty vznikají v plně automatizovaných provozech) až po špičkové sportovní vozy (které na severu staví naopak ručně za nejpřísnějších kvalitativních norem).
Dnešní situace je ve znamení lítého boje FIATu proti italské vládě: za rok 2011 byly všechny továrny FIATu po celé planetě ziskové - kromě těch v Itálii. Bezmezná moc odborů, všechny možné ochranářské zákony ve prospěch nepracujících příživníků jsou příčinou, že FIAT postupně opouští Itálii. Montovny se postupně přesouvají do Polska, motorárny do Austrálie, převodovky a velké odlitky do Německa a vývojová pracoviště, která jsou největší chloubou a zdrojem zisku Fiatu (Fiat je vlastníkem neuvěřitelné řady patentů a licencí, které prodává v principu snad úplně všem výrobcům automobilů) se poslední dobou přesouvají do Nizozemí. Ostatně i v ČR máme dodavatele Fiatu. A pokud se radikálně nezmění italský (vlastně by se dalo říci Evropský) zákoník práce, za pár let nebude v Itálii/Evropě vyrábět nikdo nic.
Nicméně zpět k autům: dnešní Fiaty jsou půměrně až naprůměrně kvalitní auta, Fiat dodává jednak hotové agregáty, jednak jejich části většině výrobcům automobilů (kdyby hrdí majitelé tušili, co všechno je v jejich superkvalitních německých autech made in Fiat, tak by asi zešíleli) a jednak poskytuje patenty na mnohá technická řešení a automatizované linky a roboty.
V dnešním globalizovaném světě je například víra, že německá superkvalitní auta montují Němci z německých součástek neuvěřitelně směšná... jediné, co je na nich super, je hodinová cena jejich odborářských bosů >😁
Vše zlé je však k něčemu dobré a tak lenost a levost jihoitalských zaměstnanců vyústila v raketový start automatizace, takže roboty Comau se staly nepokrokovějšími na této planetě.
Ostatně v téže době se reálně-socialistickým výrobkům AZNP Mladá Boleslav stejně oprávněně říkalo DoDo (Dodělej Doma) a nejpodstatnější rozdíl proti Fiatům byl v tom, že Fiaty stály v čele pokroku a poruchovosti, zatímco Škoda měla pouze tu poruchovost u morálně zastaralých vraků 😒
Zvláštní je, že po roce 1990, kdy se z AZNP stala Škoda Auto a.s., byly tyto negativní vzpomínky jako mávnutím kouzelného proutku vymazány z paměti, zatímco u Fiatu nikoli. A to i přes to, že Fiat již poměrně dlouho vyrábí slušný sortiment od velmi levných, nenáročných a velmi spolehlivých automobilů (jejichž komponenty vznikají v plně automatizovaných provozech) až po špičkové sportovní vozy (které na severu staví naopak ručně za nejpřísnějších kvalitativních norem).
Dnešní situace je ve znamení lítého boje FIATu proti italské vládě: za rok 2011 byly všechny továrny FIATu po celé planetě ziskové - kromě těch v Itálii. Bezmezná moc odborů, všechny možné ochranářské zákony ve prospěch nepracujících příživníků jsou příčinou, že FIAT postupně opouští Itálii. Montovny se postupně přesouvají do Polska, motorárny do Austrálie, převodovky a velké odlitky do Německa a vývojová pracoviště, která jsou největší chloubou a zdrojem zisku Fiatu (Fiat je vlastníkem neuvěřitelné řady patentů a licencí, které prodává v principu snad úplně všem výrobcům automobilů) se poslední dobou přesouvají do Nizozemí. Ostatně i v ČR máme dodavatele Fiatu. A pokud se radikálně nezmění italský (vlastně by se dalo říci Evropský) zákoník práce, za pár let nebude v Itálii/Evropě vyrábět nikdo nic.
Nicméně zpět k autům: dnešní Fiaty jsou půměrně až naprůměrně kvalitní auta, Fiat dodává jednak hotové agregáty, jednak jejich části většině výrobcům automobilů (kdyby hrdí majitelé tušili, co všechno je v jejich superkvalitních německých autech made in Fiat, tak by asi zešíleli) a jednak poskytuje patenty na mnohá technická řešení a automatizované linky a roboty.
V dnešním globalizovaném světě je například víra, že německá superkvalitní auta montují Němci z německých součástek neuvěřitelně směšná... jediné, co je na nich super, je hodinová cena jejich odborářských bosů >😁
Ten výfuk, tak to je zvrhlosť 8-s
Není to tak hrozné, "zvrhlost" by byla (jak už jsem psal) udělat takový výfuk pro Renault... 😉
Zvrhlost by byla, takový výfuk nevyužít. 😉 >😒]
To áno, ale vlastne od koho to tí číňania odkopírovali viac krúžkov - viac audi (viac páskov - viac adidas) >😁
To je ale především o míře. Tři proužky v řadě je tak akorát, stejně jako čtyři kroužky, více/méně už je pouhá napodobenina... 😉
Podľa mňa už tri krúžky na stranu sú veľa - viď Lexus LF (ten je ešte v pohode - lebo to je v strede) a pod - tí súdnejší - a hlavne estetí - začali používať iné tvary, ktorými sa dá vyjadriť brutálnosť a dominancia motora 😉
Je podobnosť masky na Opli Senator B a na Ferrari Pinin čisto náhodná? (Pinin bol o sedem rokov skôr).
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]