Design
Je podobnosť masky na Opli Senator B a na Ferrari Pinin čisto náhodná? (Pinin bol o sedem rokov skôr).
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ritmo (mimochodem design je od Bertoneho) byl začátek konce dobré pověsti fiatu z jednoho jediného prostého, ale o to víc politováníhodného důvodu: továrna na žigulíky v Togliati. Sověti za ní platili recyklovanou ocelí, kterou fiat použil na výrobu karoserií. Než se podařilo tento tragický omyl napravit (v podstatě až se zinkováním Tipa v roce 1993), zničila koroze fiatu jméno.
Tak že by se Fiat špatně prodával třeba na přelomu tisíciletí, takové dvojče Brav👋Brava bylo celkem oblíbené auto. Ani dnes to nevidím zas tak tragicky, to že Rapidu konkurují Lineou z toho ještě nedělá "případ".
Myslel jsem to obecně, co se týká samotného výfuku tak to určitě, sám mám třeba u motorek s R4 nejraději konfiguraci výfuku 4 do 1.
[odkaz]
[odkaz]
Podľa mňa už tri krúžky na stranu sú veľa - viď Lexus LF (ten je ešte v pohode - lebo to je v strede) a pod - tí súdnejší - a hlavne estetí - začali používať iné tvary, ktorými sa dá vyjadriť brutálnosť a dominancia motora 😉
To je ale především o míře. Tři proužky v řadě je tak akorát, stejně jako čtyři kroužky, více/méně už je pouhá napodobenina... 😉
Taky jsem neměl na mysli hledisko designu exteriéru, to rozhodně nebyl hlavní problém ani u Ritma. 😉
To áno, ale vlastne od koho to tí číňania odkopírovali viac krúžkov - viac audi (viac páskov - viac adidas) >😁
To si nemyslím, od té doby Fiat měl i povedené modely. Z hlediska designu exteriéru.
Není to tak hrozné, "zvrhlost" by byla (jak už jsem psal) udělat takový výfuk pro Renault... 😉
Jo, viděl, ten je takový "originálně-stylový" (zase ty smíšené pocity), jak by asi vypadal podobně pojatý výfuk u Renaultu... >😒]
P.S. Proč mi vykáš, nebo jak ses kuwa dozvěděl, že jsem už tak starý... >😁
Ale aspoň si velmi dobře pamatuju dobu, kdy se objevilo Ritmo, které bych s mírnou nadsázkou označil za začátek konce zlaté éry Fiatu a vlastně začátek jeho "konce" vůbec... 😲
P.S. Proč mi vykáš, nebo jak ses kuwa dozvěděl, že jsem už tak starý... >😁
Ale aspoň si velmi dobře pamatuju dobu, kdy se objevilo Ritmo, které bych s mírnou nadsázkou označil za začátek konce zlaté éry Fiatu a vlastně začátek jeho "konce" vůbec... 😲
No však to jsem chtěl naznačit.. Ta Alfa je dokonce o 15 let mladší. Ono, ruku na srdce, ono to vpodsatě jako Alfa vypadá, skoro bych řekl, že to měla být Alfa do šuplíku, akorát přišlo zadání od Audi, tak se to upravilo.
To znám, z toho jsem měl už tehdy dost smíšené pocity, které přetrvaly až dodnes, kdy jsou ještě smíšenější... >😒]
Mě by se to líbilo, kdyby to byly ledky, možná by v sériové podobě byly. Ale co na tohle řekne... [odkaz] 😄
Pravda, splietol som sa ja. Kazdopadne korejske e😜erimenty talianom nejako extra nevysli... Otazka je, ci to bolo prevedenim, alebo skor zadanim.
Giugiaro neudělal ani jedno z nich.Na Nubiře Pininfarina dělal..ale s Matrixem si jistý nejsem....
To je pravda, ale veď nikomu sa nevydarí všetko... Kuchár niekedy uvarí super koláč, niekedy naopak...
Nejen na příkladu Golfa je dobře vidět, že je optimální, když to nakreslí Ital a vyrobí Němec... 😉
Vše zlé je však k něčemu dobré a tak lenost a levost jihoitalských zaměstnanců vyústila v raketový start automatizace, takže roboty Comau se staly nepokrokovějšími na této planetě.
Ostatně v téže době se reálně-socialistickým výrobkům AZNP Mladá Boleslav stejně oprávněně říkalo DoDo (Dodělej Doma) a nejpodstatnější rozdíl proti Fiatům byl v tom, že Fiaty stály v čele pokroku a poruchovosti, zatímco Škoda měla pouze tu poruchovost u morálně zastaralých vraků 😒
Zvláštní je, že po roce 1990, kdy se z AZNP stala Škoda Auto a.s., byly tyto negativní vzpomínky jako mávnutím kouzelného proutku vymazány z paměti, zatímco u Fiatu nikoli. A to i přes to, že Fiat již poměrně dlouho vyrábí slušný sortiment od velmi levných, nenáročných a velmi spolehlivých automobilů (jejichž komponenty vznikají v plně automatizovaných provozech) až po špičkové sportovní vozy (které na severu staví naopak ručně za nejpřísnějších kvalitativních norem).
Dnešní situace je ve znamení lítého boje FIATu proti italské vládě: za rok 2011 byly všechny továrny FIATu po celé planetě ziskové - kromě těch v Itálii. Bezmezná moc odborů, všechny možné ochranářské zákony ve prospěch nepracujících příživníků jsou příčinou, že FIAT postupně opouští Itálii. Montovny se postupně přesouvají do Polska, motorárny do Austrálie, převodovky a velké odlitky do Německa a vývojová pracoviště, která jsou největší chloubou a zdrojem zisku Fiatu (Fiat je vlastníkem neuvěřitelné řady patentů a licencí, které prodává v principu snad úplně všem výrobcům automobilů) se poslední dobou přesouvají do Nizozemí. Ostatně i v ČR máme dodavatele Fiatu. A pokud se radikálně nezmění italský (vlastně by se dalo říci Evropský) zákoník práce, za pár let nebude v Itálii/Evropě vyrábět nikdo nic.
Nicméně zpět k autům: dnešní Fiaty jsou půměrně až naprůměrně kvalitní auta, Fiat dodává jednak hotové agregáty, jednak jejich části většině výrobcům automobilů (kdyby hrdí majitelé tušili, co všechno je v jejich superkvalitních německých autech made in Fiat, tak by asi zešíleli) a jednak poskytuje patenty na mnohá technická řešení a automatizované linky a roboty.
V dnešním globalizovaném světě je například víra, že německá superkvalitní auta montují Němci z německých součástek neuvěřitelně směšná... jediné, co je na nich super, je hodinová cena jejich odborářských bosů >😁