Ekonomika

Zpět na článek

PSA propustí ve Francii až 10.000 lidí

14 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
při vzhledu a spolehlivosti francouzských kreatur se není čemu divit...
Mixo
francouzske auta nelze davat do jednoho pytle (stejne jako nemecka). Zrovna nove modely PSA podle mne stoji za uvahu a spolehlivosti je to prumer. U takoveho rencka bych si ale fakt nevybral.
hipisko
no vidis a prave ten rencek dava najvacsi doraz na kvalitu snad zo vsetkych automobiliek, kedze si naprava renome.
Keby som si mal vyberat z dvojice renault vs PSA z hladiska spolahlivosti, tak jednoznacne renault.
hipisko
del. rozhodol som sa ze uz nebudem pouzivat sarkazmus na tvoj sarkazmus, staci, ked znizujes hodnotu diskusie len ty sam
Xawier
😒
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co? PSA nemá až tak velké problémy s odbytem, předloni třeba měl největší celosvětové prodeje v historii a velké poklesy celosvětově nejsou ani nyní. Problém je v tom, že se PSA ve Francii nevyplatí vyráběr a sám PSA tvrdí, že mají problém s vysokými výrobními náklady.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak ono se není čemu divit. Už jen porovnání mzdových nákladů a dalších zaměstnaneckých benefitů ve francouzských závodech ve srovnání s Nošovicemi by docela stálo za zveřejnění 😉 Dál Trnava, Žilina, závody v Maďarsku...
Myslím, že by to bylo zajímavé porovnání...
Mixo
V automobilce nebyl k zastižení nikdo, kdo by se ke zprávě vyjádřil, napsala agentura Reuters.....asi dalsi stavka ve francii.
Avatar - Guttalax
Guttalax
[odkaz]
BeranK
když se v článku píše o těch závodech, je to tak polovina z těch deseti tisíc. Problém většiny dnešních podniků je v přezaměstnanosti v administrativní sféře, přičemž se nejedná ani o výzkum, vývoj, řízení a organizace výroby a věškeré "produktivní" bílé límečky, ale o většinou těžko definovatelné pozice a z hlediska přínosu firmě zcela nedefinovatelné činnosti. Odchod těchto "zaměstnanců" se na tom, co je vlastním smyslem činnosti - výroba aut od a až do zet může leckdy dokonce projevit pozitivně.

Jeden známý projektoval administrativu pro nejmenovaného nejznámějšího výrobce nealkoholických nápojů v České republice. Ona firma má zastoupení v každé zemi, ale vlastní výrobu pro ni zajišťují tzv. botleři, fungující de facto na bázi frančízy. Dokavad ono zastoupení sedělo v centru Prahy v luxusním novém centru, bylo jich čtyřicet. Ve chvíli, kdy onen architekt dostal za úkol upravit jedno patro v administrativě ve výrobním závodě na kraji Prahy, zadání znělo na ani ne dvacet pracovních míst na ploše třetinové, než byla ona v centru. Když si vyžádal popis pracovních pozic, aby mohl navrhnout uspořádání kanceláří a souvisejících rpostorů, HR manager zjistil, že u dvou třetin lidí ani není jejich pozici a vazby mezi sebou přesně definovat. Bohužel, dneska jeden produktivní člověk (a je jedno jestli pracuje rukama nebo hlavou) ve výrobě živí jednoho "managera" a dva další ve státní správě a přebujelých službách.

Zajímavé je taky, že se nezmiňují závody mimo Francii, TPCA by byl asi trochu oříšek ve vazbě na Toyotu, ale zmíněna není ani bývalá TAZka na Slovensku. Paradoxně - nástup jedné domácí firmy (škodovky) ohrožuje místa v jiné domácí firmě (TPCA)......a v tomto případě vyjímečně beru ČR a Slovensko jako jeden celek.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Pozor, továreň PSA Peuegot Citroen v Trnave nieje TAZ-ka. Tiež som si pôvodne myslel, že závod PSA v Trnave je zrekonštruovanou TAZ-kou ( podobne ako to spravil VW v Bratislave ), tak to ale nieje, jedná sa o moderný od základov postavený závod z roku 2007. Veľa ľudí si myslí, že PSA odkúpila TAZ-ku a zmodernizovala ju, veď aj ja som si to kedysi myslel, ale závod TAZ zkrachoval ( ďakujeme pán Majský, SIPOX ).
BeranK
Teď mně napadá, že ten PSA je vidět z dálnice a je zcela nový, to je pravda, to mi nedošlo.

Ona ale bývalá BAZka vypadá taky jako nová a podle mně je přestavěná z tři čtvrtin.....
Avatar - white label
white label
K nadpisu: To už ta krize ve Francii propukla opravdu naplno, když tam bude (svého) psa propouštět až 10 tis. lidí...
😲 8-s >😒]
BeranK
:yes: 😄