Ekonomika
😒
Co? PSA nemá až tak velké problémy s odbytem, předloni třeba měl největší celosvětové prodeje v historii a velké poklesy celosvětově nejsou ani nyní. Problém je v tom, že se PSA ve Francii nevyplatí vyráběr a sám PSA tvrdí, že mají problém s vysokými výrobními náklady.
V automobilce nebyl k zastižení nikdo, kdo by se ke zprávě vyjádřil, napsala agentura Reuters.....asi dalsi stavka ve francii.
když se v článku píše o těch závodech, je to tak polovina z těch deseti tisíc. Problém většiny dnešních podniků je v přezaměstnanosti v administrativní sféře, přičemž se nejedná ani o výzkum, vývoj, řízení a organizace výroby a věškeré "produktivní" bílé límečky, ale o většinou těžko definovatelné pozice a z hlediska přínosu firmě zcela nedefinovatelné činnosti. Odchod těchto "zaměstnanců" se na tom, co je vlastním smyslem činnosti - výroba aut od a až do zet může leckdy dokonce projevit pozitivně.
Jeden známý projektoval administrativu pro nejmenovaného nejznámějšího výrobce nealkoholických nápojů v České republice. Ona firma má zastoupení v každé zemi, ale vlastní výrobu pro ni zajišťují tzv. botleři, fungující de facto na bázi frančízy. Dokavad ono zastoupení sedělo v centru Prahy v luxusním novém centru, bylo jich čtyřicet. Ve chvíli, kdy onen architekt dostal za úkol upravit jedno patro v administrativě ve výrobním závodě na kraji Prahy, zadání znělo na ani ne dvacet pracovních míst na ploše třetinové, než byla ona v centru. Když si vyžádal popis pracovních pozic, aby mohl navrhnout uspořádání kanceláří a souvisejících rpostorů, HR manager zjistil, že u dvou třetin lidí ani není jejich pozici a vazby mezi sebou přesně definovat. Bohužel, dneska jeden produktivní člověk (a je jedno jestli pracuje rukama nebo hlavou) ve výrobě živí jednoho "managera" a dva další ve státní správě a přebujelých službách.
Zajímavé je taky, že se nezmiňují závody mimo Francii, TPCA by byl asi trochu oříšek ve vazbě na Toyotu, ale zmíněna není ani bývalá TAZka na Slovensku. Paradoxně - nástup jedné domácí firmy (škodovky) ohrožuje místa v jiné domácí firmě (TPCA)......a v tomto případě vyjímečně beru ČR a Slovensko jako jeden celek.
Jeden známý projektoval administrativu pro nejmenovaného nejznámějšího výrobce nealkoholických nápojů v České republice. Ona firma má zastoupení v každé zemi, ale vlastní výrobu pro ni zajišťují tzv. botleři, fungující de facto na bázi frančízy. Dokavad ono zastoupení sedělo v centru Prahy v luxusním novém centru, bylo jich čtyřicet. Ve chvíli, kdy onen architekt dostal za úkol upravit jedno patro v administrativě ve výrobním závodě na kraji Prahy, zadání znělo na ani ne dvacet pracovních míst na ploše třetinové, než byla ona v centru. Když si vyžádal popis pracovních pozic, aby mohl navrhnout uspořádání kanceláří a souvisejících rpostorů, HR manager zjistil, že u dvou třetin lidí ani není jejich pozici a vazby mezi sebou přesně definovat. Bohužel, dneska jeden produktivní člověk (a je jedno jestli pracuje rukama nebo hlavou) ve výrobě živí jednoho "managera" a dva další ve státní správě a přebujelých službách.
Zajímavé je taky, že se nezmiňují závody mimo Francii, TPCA by byl asi trochu oříšek ve vazbě na Toyotu, ale zmíněna není ani bývalá TAZka na Slovensku. Paradoxně - nástup jedné domácí firmy (škodovky) ohrožuje místa v jiné domácí firmě (TPCA)......a v tomto případě vyjímečně beru ČR a Slovensko jako jeden celek.
Pozor, továreň PSA Peuegot Citroen v Trnave nieje TAZ-ka. Tiež som si pôvodne myslel, že závod PSA v Trnave je zrekonštruovanou TAZ-kou ( podobne ako to spravil VW v Bratislave ), tak to ale nieje, jedná sa o moderný od základov postavený závod z roku 2007. Veľa ľudí si myslí, že PSA odkúpila TAZ-ku a zmodernizovala ju, veď aj ja som si to kedysi myslel, ale závod TAZ zkrachoval ( ďakujeme pán Majský, SIPOX ).
K nadpisu: To už ta krize ve Francii propukla opravdu naplno, když tam bude (svého) psa propouštět až 10 tis. lidí...
😲 8-s >😒]
😲 8-s >😒]
Keby som si mal vyberat z dvojice renault vs PSA z hladiska spolahlivosti, tak jednoznacne renault.