Ekonomika
BeranK
0
:yes: 😄
Přejít do diskuze
Teď mně napadá, že ten PSA je vidět z dálnice a je zcela nový, to je pravda, to mi nedošlo.
Ona ale bývalá BAZka vypadá taky jako nová a podle mně je přestavěná z tři čtvrtin.....
Ona ale bývalá BAZka vypadá taky jako nová a podle mně je přestavěná z tři čtvrtin.....
Tak ono se není čemu divit. Už jen porovnání mzdových nákladů a dalších zaměstnaneckých benefitů ve francouzských závodech ve srovnání s Nošovicemi by docela stálo za zveřejnění 😉 Dál Trnava, Žilina, závody v Maďarsku...
Myslím, že by to bylo zajímavé porovnání...
Myslím, že by to bylo zajímavé porovnání...
del. rozhodol som sa ze uz nebudem pouzivat sarkazmus na tvoj sarkazmus, staci, ked znizujes hodnotu diskusie len ty sam
no vidis a prave ten rencek dava najvacsi doraz na kvalitu snad zo vsetkych automobiliek, kedze si naprava renome.
Keby som si mal vyberat z dvojice renault vs PSA z hladiska spolahlivosti, tak jednoznacne renault.
Keby som si mal vyberat z dvojice renault vs PSA z hladiska spolahlivosti, tak jednoznacne renault.
K nadpisu: To už ta krize ve Francii propukla opravdu naplno, když tam bude (svého) psa propouštět až 10 tis. lidí...
😲 8-s >😒]
😲 8-s >😒]
Co? PSA nemá až tak velké problémy s odbytem, předloni třeba měl největší celosvětové prodeje v historii a velké poklesy celosvětově nejsou ani nyní. Problém je v tom, že se PSA ve Francii nevyplatí vyráběr a sám PSA tvrdí, že mají problém s vysokými výrobními náklady.
Pozor, továreň PSA Peuegot Citroen v Trnave nieje TAZ-ka. Tiež som si pôvodne myslel, že závod PSA v Trnave je zrekonštruovanou TAZ-kou ( podobne ako to spravil VW v Bratislave ), tak to ale nieje, jedná sa o moderný od základov postavený závod z roku 2007. Veľa ľudí si myslí, že PSA odkúpila TAZ-ku a zmodernizovala ju, veď aj ja som si to kedysi myslel, ale závod TAZ zkrachoval ( ďakujeme pán Majský, SIPOX ).
když se v článku píše o těch závodech, je to tak polovina z těch deseti tisíc. Problém většiny dnešních podniků je v přezaměstnanosti v administrativní sféře, přičemž se nejedná ani o výzkum, vývoj, řízení a organizace výroby a věškeré "produktivní" bílé límečky, ale o většinou těžko definovatelné pozice a z hlediska přínosu firmě zcela nedefinovatelné činnosti. Odchod těchto "zaměstnanců" se na tom, co je vlastním smyslem činnosti - výroba aut od a až do zet může leckdy dokonce projevit pozitivně.
Jeden známý projektoval administrativu pro nejmenovaného nejznámějšího výrobce nealkoholických nápojů v České republice. Ona firma má zastoupení v každé zemi, ale vlastní výrobu pro ni zajišťují tzv. botleři, fungující de facto na bázi frančízy. Dokavad ono zastoupení sedělo v centru Prahy v luxusním novém centru, bylo jich čtyřicet. Ve chvíli, kdy onen architekt dostal za úkol upravit jedno patro v administrativě ve výrobním závodě na kraji Prahy, zadání znělo na ani ne dvacet pracovních míst na ploše třetinové, než byla ona v centru. Když si vyžádal popis pracovních pozic, aby mohl navrhnout uspořádání kanceláří a souvisejících rpostorů, HR manager zjistil, že u dvou třetin lidí ani není jejich pozici a vazby mezi sebou přesně definovat. Bohužel, dneska jeden produktivní člověk (a je jedno jestli pracuje rukama nebo hlavou) ve výrobě živí jednoho "managera" a dva další ve státní správě a přebujelých službách.
Zajímavé je taky, že se nezmiňují závody mimo Francii, TPCA by byl asi trochu oříšek ve vazbě na Toyotu, ale zmíněna není ani bývalá TAZka na Slovensku. Paradoxně - nástup jedné domácí firmy (škodovky) ohrožuje místa v jiné domácí firmě (TPCA)......a v tomto případě vyjímečně beru ČR a Slovensko jako jeden celek.
Jeden známý projektoval administrativu pro nejmenovaného nejznámějšího výrobce nealkoholických nápojů v České republice. Ona firma má zastoupení v každé zemi, ale vlastní výrobu pro ni zajišťují tzv. botleři, fungující de facto na bázi frančízy. Dokavad ono zastoupení sedělo v centru Prahy v luxusním novém centru, bylo jich čtyřicet. Ve chvíli, kdy onen architekt dostal za úkol upravit jedno patro v administrativě ve výrobním závodě na kraji Prahy, zadání znělo na ani ne dvacet pracovních míst na ploše třetinové, než byla ona v centru. Když si vyžádal popis pracovních pozic, aby mohl navrhnout uspořádání kanceláří a souvisejících rpostorů, HR manager zjistil, že u dvou třetin lidí ani není jejich pozici a vazby mezi sebou přesně definovat. Bohužel, dneska jeden produktivní člověk (a je jedno jestli pracuje rukama nebo hlavou) ve výrobě živí jednoho "managera" a dva další ve státní správě a přebujelých službách.
Zajímavé je taky, že se nezmiňují závody mimo Francii, TPCA by byl asi trochu oříšek ve vazbě na Toyotu, ale zmíněna není ani bývalá TAZka na Slovensku. Paradoxně - nástup jedné domácí firmy (škodovky) ohrožuje místa v jiné domácí firmě (TPCA)......a v tomto případě vyjímečně beru ČR a Slovensko jako jeden celek.
francouzske auta nelze davat do jednoho pytle (stejne jako nemecka). Zrovna nove modely PSA podle mne stoji za uvahu a spolehlivosti je to prumer. U takoveho rencka bych si ale fakt nevybral.
V automobilce nebyl k zastižení nikdo, kdo by se ke zprávě vyjádřil, napsala agentura Reuters.....asi dalsi stavka ve francii.