Testy

Zpět na článek

TEST Subaru XV 1,6i XS – Bezestupňové kompromisy

30 komentářů

Mig_35
proboha to auto je celé špatně, blbá převodovka, blbý AWD a zrychlení z nula na sto za 14 sekund!!!! a k tomu všemu spotřeba jak tank...
proč do toho nedají boxer diesel s mauálem?
Mino21
Jenze oni davaji. Ostatne je to i v testu napsano.
Mig_35
aha, já jsem viděl zatím jenom recenzi dvoulitrového benzínu a tohohle... tak se zdá, že jediná slušná možnost je koupit naftu...
Avatar - praptak
praptak
Jediná neslušná možnost. Co bych dal za benzínovou atmosféru.
Moik
Subaru je celý špatně.... kdysi šlo aspoň vlastní cestou a auta sloužila a sloužila a sloužila, designově sice nic extra, ale motorově, podvozkově to bylo dobré. Subaru nepodléhalo marketingovým materiálům konkurence a cílilo na tu trochu lidí, kteří prospekty před spaním nečtou, ale umí se rozhodnout sami..

Ale buď se změnilo vedení nebo se ta cílová skupina hodně zmenšila, každopádně se Subaru samo zařadilo po bok Fordu, VW, Toyotě a dalším, kde v přímém srovnání nemá šanci..
Avatar - JDM
JDM
a může za to vyjebanej brusel , deb.lní euro normy a další sra.ky . chtělo by to víc info o japonskejch verzích tam určitě nic takovýhohle jako je v tomhle testu se neodváží prodávat pod znakem subaru !!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kazde auto je hnuj ked si ho vyberies s nevhodnym motorom alebo prevodovkou pripadne typom karoserie....pre rodinu s detmi bude carrera tiez hnuj.....a pre sportovca ktory jazdi sam bude zase passat kombi hnuj.......
Mig_35
No slušná automobilka takový motor do takového auta ani nedá. Když bude taková dynamika v fobii HTP, budiž. Ale do auta, které se prezentuje jako moderní SUV a stojí takový ranec...
igorvrazic
Ved Skoda dava do premioveho Rapidu za skoro 300tis 55kW HTP! :-!
_MT_
Tedy za zhruba polovinu.
ozawasan
mám Subaru rád. Je to srdcovka.... Ale tohle...jak bych to..... To je střelba do vlastních řad... Není to ani do terénu, ani do města na rozumné ježdění... Je to celé blbě... Dvoulitrový diesel či dvoulitrový benzín s manuálem - možná a auto se "změní". Ale s touhle motoricací a skůtroidním CVT - ach jo.... Přitom Subaru v Japonsku má Exigu, výborný výkonný dvoulitr.....ale tady....
Stará Subaru za něco stála - ta nová - diplomaticky řečeno - tápou.... Doufám, že se neutápou k marketingové smrti... to by si značka fakt nezasloužila...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to taky mackopes.....ani do terenu ani na dlhe cesty ani velmi rodinne to nie je kedze kufor ma iste obmedzenia.....skoda, tiez som cakal nieco praktickejsie lebo znacke subaru chyba nejaky taziskovy a v prvom rade prakticky model, ktory by znacku aj v predaji pozdvihol - tych par kusov foresterov legacy a imprez co sa preda je bieda.....tato znacka si zasluzi lepsie predaje ale ako pozeram s novym XV sa ich este par rokov nedozije.....aj ked niekde v zahranici to mozno bude hit....
ozawasan
"pokud" by to bylo oturbené v benzínu, s klasickým hdm a pohonem s VTD - za cenu okolo 700k - dovedu si to představit, jako stylovku. Ale cena za žeroucí 1,6 okolo 700k - to zní jako nepovedený vtip.. Za tu cenu člověk pořídí třeba Suzuki GV v automatu nebo Jeep Compass. Jestli to chtějí tady prodávat jako "urban car" - tak budiž - ale je mnoho jiných vozítek, která si pořídíš v této cenové relaci pro ten účel a nemusím být zaslepený, abych tvrdil, že mnohem praktičtějších.... Jde to prostě mimo....škoda přeškoda...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas,

ceny subaru ma vzdy fascinovali a vzdy boli uplne mimo realitu ;-\ , ved vieme kolko stoji impreza.... za tu cenu mam o triedu vacsie auto a este aj so silnejsim motorom a argument ze subaru je stylove preto je drahe? Dnes je stylovy aj duster....
milanSUV
ano i diesel ve výbavě comfort příjde na 760tis, což bych řekl že je dost, vzhledem k tomu že člověk dostane 150koňové auto 😒
vursum
Chlapci, čo to tu plácate za nezmysly... Presne takto má vyzerať skutočný crossover. Ale sme v Európe, tak čo sa čudujem... Bežný výplach si prečíta takýto "test" a potom napíše takú kravinu, ako Mig35 vyššie a ešte to aj otituluje "Hnuj", že prečo tam nedajú diesel a manuál, veď to je ako príspevok na fórum retardov... Z kaškaja celej Európe padli gate ešte v čase, keď nebola verzia +2 a do toho auta sa na zadné sedačky nastupovalo (vystupovalo) ako do tanku... De facto jedinou "slabinou" XV je kufor o objeme tuším 310 litrov, keď si tam dám (pre mňa nevyhnutné) náhradné koleso, ale toto ja za slabinu v tomto prípade nepovažujem. Inak sú tam iba samé pozitíva. A cena? Vážení, sa pozrite okolo seba, napríklad s akými cenami vybehol na trh C4 Aircross? Tam keď si dám "pohon všetkých kolies" a motor 1,8HDi (samozrejme od Japoncov, lebo tu v Európe sme takí dobrí v dieseloch...), tak v prostrednej výbave Seduction sa dostanem na čiastku 27 490 EUR, vo vyššej výbave cena atakuje 30 000 EUR!!! A to je oproti XV úplná detská hračka, "japonský plagiát"... Ale ako som už pri uvedení XV na trh vravel, voziť takéto auto do EU a dúfať v obchodný úspech, je nereálne... Napríklad za mesiac 04/2012 sa na Slovensku predalo 5 kusov !!! Subaru XV, kdežto takého Nissan Qashqai sa predalo 107 kusov... Ešte aj Peugeot predal 42 kusov 3008 (keď sme pri tých crossoveroch) a to je "auto" bez štvorkolky, bez dizajnu, bez motorov, proste to ani nie je auto...
Mig_35
Bezstupňová převodovka alias variátor patří leda do skutru. Automobil, který dostáhne stovku za 14 sekund je odsouzen k tomu jet za kamiónem padesát km, protože ho prostě nedokáže předjet, pokud před sebou nemá kilometr prázdného místa. Navíc k tomu je pohon všech kol na úrovni haldexu. U některých automobilek to zkousneš, u Subaru čekáš to nejlepší z nejlepších. Prostě všechno špatně. Jediná slušná konfigurace je manuál, který zajišťuje poctivý AWD a diesel, který s tím autem aspoň trochu pohne...
Mig_35
P.S. Subaru umí udělat skvělá auta. Tohle konkrétní k nim ale nepatří...
Avatar - praptak
praptak
Hýbe s autem snad výkon a ne omyl Evropy (spíše znouzecnost) zvaný diesel.
Mig_35
No, a ten diesel je oproti dvoulitrovému atmosférickému benzínu na stovce za přijatelných 9,3 sekundy zatímco benzín za 10,5... mám benzín rád, ale dynamiku ještě řadši, když není zbytí...
_MT_
XV je vyráběné v Japonsku, ne? Což je asi důvod vysoké ceny.
Ad.
Jen jedna technická😒br /> Samosvorný diferenciál je taky v řeči technika blbost. Docent Svoboda by se musel obracet v hrobě, kdyby to slyšel! Správný název je Diferenciál se zvýšenou svorností.

Resp. úplně správně by se mělo říkat Diferenciál se sníženou vnitřní učinností 😉
BaracudaJ
Tak tak máš úplnou pravdu, tohle jsem si z přednášek také odnesl. A hned mě to v textu uhodilo do očí. Samosvorný je závit, ale diferenciál je jen svorný...joo teorie vozidel, to byly časy 😄
milanSUV
Chválím za to že autor testu napsal o tom, jak už i Subaru mate zákazníky. To že Audi na všechno píše Quattro mě nikdy nepřekvapilo, ale že na to stejně půjde i Subaru mě dost šve. Přeci jenom psát v ceníku o jenom pohonu všech kol, když to jsou dva odlišné systémy je podraz.
_MT_
Subaru používá několik různých pohonů všech kol dle motoru a převodovky hodně dlouho. Spojku najdeš v Impreze i Legacy. Proto mne vždy baví debaty Audi vs. Subaru.
ericn
Proč ne? Tohle auto se mi docela líbí, dokonce i v této modré barvě (oranžová je lepší). Nicméně rozhodně ne s tímto motorem a převodovkou. Raději bych volil benzin 2.0 s 6st. Manuálem 😉
martin_MPS
Již minule bylo v testu označeno CVT za největší slabinu a světe div se - zase test XVčka s CVT !!! Očekával bych, že na řadu přijde verze s manuálem, protože CVT je opravdu k ničemu.
A právě proto tohle auto vůbec neodsuzuji. Varianta s manuálem bude zcela určitě o něčem jiném. Dokonce ani zde "haněnou" 1,6ku bych neodsuzoval, dokonce by mě její test s manuálem hodně zajímal ( skoro bych se ale vsadil, že se ho nikdy nedočkám). Jedná se totiž o základ za velmi rozumnou cenu a i tento základ má slušnou výbavu ( dokonce metalíza, hl. kola, aut. klimatizace a vyhř. sedačky jsou v ceně - hl. příplatek za metalízu mě u všech značek štve). Kde seženete poctivou čtyřkolku s takovouto výbavou za 569t. ??? Na druhou stranu vůbec tuhle variantu nevidim jako verzi pro "městské kovboje". Se světlou výškou 220, redukcí !!! a poctivým 4x4 se jedná o velmi vhodné auto do hor. Slabinou určitě bude kufr, ale pokud někdo neřeší rodinu ...
PS: mimochodem interier je na Subaru hodně slušný.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Suhlasim! Otestujte diesel s manualom! Jazdil som s nim a je to o niecom inom (jazdil som aj s benzinmi XV).
Avatar - avatas
avatas
Nestačím zírat na tento výrobek.Snad jen jiný světadíl,který vidí krapánek zešikma může vyrobit takovou otřesnou hrůzu.Předběhly v designu i Samaru a Dewoo Tico a v neposlední řadě dresink 1000 ostrovů ala Martin Kačer.
Nedovedu si vůbec představit s tím jezdit,zaparkovat a vystoupit.I s Pragou V3S bych se nastyděl.......ale toto?!
:no: :no: :no:
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak pokud se za svoje auto nestydis, staci na nej napsat recenzi, at je videt, s kym mame tu cest >😒]