Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 3008 HY4 Active: Hybridní čachry se spotřebou

První dieselový hybrid redaktory Světa motorů nepřekvapil. Podle nich své hlavní trumfy staví na čachrech s metodikou měření spotřeby. A je extrémně drahý.
Zpět na článek
10. 7. 2012 07:53
10. 7. 2012 22:50
10. 7. 2012 08:11
10. 7. 2012 08:30
10. 7. 2012 08:42
10. 7. 2012 09:00
10. 7. 2012 10:11
10. 7. 2012 09:04
10. 7. 2012 10:08
10. 7. 2012 12:24
10. 7. 2012 12:33
10. 7. 2012 16:06
10. 7. 2012 16:56
10. 7. 2012 18:40
10. 7. 2012 23:15
10. 7. 2012 18:33
10. 7. 2012 18:45
10. 7. 2012 23:14
10. 7. 2012 12:26
10. 7. 2012 12:31
10. 7. 2012 22:30
10. 7. 2012 08:47
10. 7. 2012 10:27
10. 7. 2012 09:24
10. 7. 2012 10:15
10. 7. 2012 12:44
10. 7. 2012 14:19
10. 7. 2012 14:42
10. 7. 2012 19:53
10. 7. 2012 21:16
10. 7. 2012 14:25
10. 7. 2012 14:37
10. 7. 2012 19:18
10. 7. 2012 23:02
11. 7. 2012 09:16
10. 7. 2012 19:26
10. 7. 2012 20:34
12. 7. 2012 09:03
10. 7. 2012 07:53
hm
a kdyby to byl Vw Golf Plus s tímto řešením pohonu tak se jedná o naprosto parádní řešení..gratulace Svět Motorů nezklamal 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
10. 7. 2012 22:50
Re: hm
Presne... Viem, že má systém HY4 svoje muchy, ale hlavne že Priusu jeho chyby toľko nevyčítajú... Keď mohol 3008 HY4 ohodnotiť výborne AutoBild, tak to už je sa fakt čo čudovať...
10. 7. 2012 08:11
Prius
Za cele roky podla mňa jediný hybrid čo má zmysel v podstate 4x4 na poziadanie a zvozeny pod čiernu zem. Aky je prínos priusu? To že žerie ako priemerné EU dízlové auto? Toto aspom môže pomôcť pri zapadnutí.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Choochoo
10. 7. 2012 08:30
Re: Prius
Jaky je prinos se ptej treba amiku nebo japiku, kteri diesly zakazali kvuli emisim ve mestech nekdy v 70. letech ;-) Ne vsechno je o spotrebe. Osobne me neskutecne se.re, kdyz vidim pred sebou v kolone nejaky Fordacky, Renaultacky nebo koncernovy sazomet a ono je leto a musis si prepnout na recirkulaci aby se toho clovek neprezral. Kdyby diesly zakazali v osobakah vubec bych se nezlobil >:-[]
10. 7. 2012 08:42
Re: Prius
Ok dechťáky tiež nemusím ale za ich žívotnosť nenaprodukujú toľko sadzí ako Prius niklu a podobného bordelu. Celkovo nie som ani zástancom radoby ekologických hybridov ale tu sa mi páči myšlienka pohonu 4x4 aj keď tie zadne elektromotory nie sú bohvieaké silné. Inak niekde som čítal, že 20 najväčších kontajnerových lodí vyprodukuje viac bordelu ako osobná automobilová doprava po celom svete tak je otázkou aky to má celé zmysel.
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2012 09:00
Re: Prius
Ty lodě produkujií stejně jen síry, protože u lodí se síra nehlídá jako u aut. Kdyby to stejně žralo nafty tak by se na tu loď žádný kontejner nevešel, protože by všude byla jen nafta. Jestli na světě jede právě 100 mil aut tak na loď vyjde 5 mil aut. Dej si průměr 60 km na hodinu, spotřebu 10 a vychází ti spotřeba 50 milionů litrů za hodinu. Vychází to 14 000 litrů za sekundu.
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2012 10:11
Re: Prius
Jo, tuhle stokrát psanou polopravdu o lodích mám taky moc rád... Rozdíl je v tom, KDE ty emise produkují. Lodě vcelku neškodně na moři, auta nejčastěji v osídlených a hustě zastavěných městech. Pochopí tvůj mozek ten rozdíl a důvod, pro Japonci před třiceti lety začali produkovat hybridy, nebo proč u nich mají takový úspěch malá auta? Proč u nich téměř nejezdí diesely do měst? Přál bych si, abys pochopil...
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2012 09:04
Re: Prius
Nová doba, co říkáš na Mazdí SKY diesel. Naopak jsem si všiml, že motor TCE umí zakouřit.
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2012 10:08
Re: Prius
Každý motor s přímým vstřikem umí zakouřit, to samé dělají TSI.
10. 7. 2012 12:24
Re: Prius
Podivej se napr. na Auris (dle Spritmonitor). 1,6/97kW se spotrebou 7,49 litru. Diesel 2,0/93kW se spotrebou 6,65 litru. Auris Hybrid 1,8/73kW + 60kW, celkem 100 kW se spotrebou 5,26 litru.
Auta srovnatelneho vykonu, hybrid mi prijde docela vyrazne uspornejsi nez diesel, kdyz uz mluvis o te spotrebe. Jenze Prius a podobne hybridy jsou i o necem jinem. Vem si jeste to, ze tam, kde je diesel nejvetsi peklo (tzn. ve meste, nejen diky smradu, ale taky diky vyssi skodlivosti jejich zplodin), jezdi hybrid s trochou nadsazky temer bez emisi, protoze pri rozjezdech nechava benzinovy motor se trochu ulevat (tim padem snizi nejen spotrebu, ale opet ty emise - motor neni v tak velke zatezi) a taha to elektrinou. Fakt tu nevidis smysl?
10. 7. 2012 12:33
Re: Prius
Dovolil bych si navázat. Všechny spalovací motory trpí ve městě. Diesel má jen nižší spotřebu, převážně díky vyšší výhřevnosti nafty. Hybrid, na druhou stranu, si ve městě libuje. To je ten diametrální rozdíl. Výsledkem je, že hybridy mívají spotřebu celkem uniformní. A to je dobrá zpráva pro města. Ve chvíli, kdy by emisní zóny ve městě nebyly podle kombinované spotřeby, ale podle spotřeby ve městě, by byl rozdíl mezi dieselem a hybridem propastný.
10. 7. 2012 16:06
Re: Prius
Ne fakt nevidim. Metodika merania keď začínaš merať s plnou baterkou a končís prázdnou je fakt dosť debilná. EU už dlho uvažuje zmeniť metodiku na prejdenie vzdialenosti povedzme 300km a jej následné rozdelenie na 100km. To by síce zreálnilo spotrebu ale kde by potom boli argumenty za hybridy?

Napríklad na tomto Peugeote by mohol bať argumentom pohon zadnej nápravy.

Ale keďže sa do mňa pustily všetci štyria majitelia priusov v čechách mal by som to radšej zabaliť :-)
Avatar - JirkaVejrazka
10. 7. 2012 16:16
Re: Prius
Neboj, ja jsem taky pro zmenu metodiky, takze uz zbyvaji jenom tri ;-)
10. 7. 2012 16:56
Re: Prius
A co teprve metodika, kde se mezi jednotlivými segmenty provádí jízdy, které hybridu umožní si baterie dobít. Jenže HSD funguje tak jako tak. Je jedno, jestli budou měřit na 4 kilometrech, nebo na 300. Stejně tak, pokud omezí stání se zapnutým motorem, sníží se vliv systému stop-start. Mino21 použil čísla se spritmonitoru, ne normované spotřeby.

Mimochodem, v ČR se prodalo několik set Priusů. ;-)

Když člověk pomine hybridy, tak problém té metodiky není v délce. Problém je v relativně nízkých rychlostech a velkých oknech pro zrychlování. Když ti umožňuje rozjet se jako želva, tak se auto rozjede jako želva.
10. 7. 2012 18:40
Re: Prius
Problém je taky v tom, že u manuálních převodovek jsou pevně předepsané rychlosti, při kterých se přeřazuje. To zvýhodňuje ty auta, u kterých automobilka co nejvíce natáhne převody.
Dám příklad motoru, který nebyl optimalizován pro test normované spotřeby: Škoda Fabia Combi 2.0 MPI, normovaná spotřeba 7,8 l/100 km, spritmonitor průměr 7,7 l/100 km, já 6,8 l/100 km (klidná jízda, hodně používám tempomat), "rekordman" na spritmonitoru 6,5 l/100 km.
10. 7. 2012 23:15
Re: Prius
Pravda, ale být to okno pro zrychlení menší, nemohli by použít tak dlouhé převody, protože by to motor nezvládl.
10. 7. 2012 18:33
Re: Prius
To, že je metodika naprosto debilní, ví přece všichni. Ale Toyota určitě nezačala s výrobou Priusu před více než deseti lety proto, aby měla v EU nižší normovanou spotřebu >:D Snad nejsi tak naivní :-) Důvod byl někde jinde. Např. odlehčit městům, které trápí spousta pomalu popojíždějících aut, které spíše stojí, nic nedělají, jen vypouští zplodiny. A když už se náhodou jedou, jedná se spíše o rozjezd a tedy proces nejvíce znečišťující ovzduší. Hybrid ti všechno tohle eliminuje na minimum (spalovací motor je většinu doby vypnutý, malé popojíždění zajišťuje naprosto čistý elektrický motor, který je napájen z odpadní energie, která se u běžných aut "vyhodí do vzduchu" a pokud už spalovací motor jede, tak ne pod plnou zátěží). To, že někdo vymyslí nesmyslný naftový hybrid, aby dosáhl nereálných čísel spotřeby pro EU, je věc jiná. Toyotě je nějaká evropská metodika měření spotřeby docela ukradená. Té jde o jiné věci. Znovu připomínám, hybrid (alespoň od Toyoty) zdaleka není jen o spotřebě.
10. 7. 2012 18:45
Re: Prius
Tak tak, Prius byl primárně určen pro USA a Japonsko, kde v té době byly dieselové motory naprosto tabu. To, že Prius a zejména jeho verze plug-in umí "kouzlit" s hodnotami dle evropského testu NEDC podobně jako ten naftovo-hybridní Peugeot, je věc druhá.
10. 7. 2012 23:14
Re: Prius
Pokud jde o provoz ve městě, tak HSD roznese diesel na kopytech. A hlavní síla spalovacího motoru HSD je v jeho schopnosti běžet v režimu s vysokou účinností. To je to podstatné. Takže, když nastartuje a ty jedeš klidně po městě, pořád šetříš a neplýtváš. Toyota má prostě tuhle technologii zmáknutou.
10. 7. 2012 12:26
Re: Prius
U systému Toyoty člověk musí alespoň uznat jeho genialitu. Nemluvě o tom, že ve třetí generaci má veškeré příslušenství elektrické (motor žene jen vačkové hřídele) a umí běžet v režimu s vysokou účinností. Hybrid, jak má být. Vedle něj většina ostatních pokusů působí jako špatný vtip.
10. 7. 2012 12:31
Re: Prius
Srovnání Priusu s diesely mě vždycky dokáže nadzvednout. Vyber si buď tichý úsporný auto s automatem (Prius) nebo traktor který ti každou zimu po ránu provede lepší masáž než vybrační sedadla. Srovnávej to s benzinovými automaty!
Avatar - Misanick
10. 7. 2012 08:47
Podvod???
"Po dalších třech kilometrech se průměrná spotřeba ustálila na 3,5 l/100 km. " Nechápu, co je na tom podvodného...
Rozbalit vlákno
1
10. 7. 2012 10:27
Re: Podvod???
Že jeli pořád po rovině ustálenou rychlostí. V evropském měřícím cyklu se počítá se zastavením, stáním a několika rozjezdy (zrychlení na pada za asi 29 vteřin >:D ), to spotřebu trochu vyžene.
Avatar - Ham.
10. 7. 2012 09:09
Přestavba z Hornbachu
joj ta sedla.
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2012 09:24
?
cekal nekdo jinej vysledek?

a ohledne te ekologicnosti, stale me udivuje jak nekteri strasne radi upozornuji na materialy/kovy jako je nikl? pokud se vali nekde v zemi tak vam nevadi? stejne jako dalsi kovy je dale recyklovatelnej a pouzitelnej, ano je toxickej a pokud se dostane nekde na skladku v otevrene forme, tak je to spatne, ale opravdu si nekdo mysli ze se ze vsech baterek pro hybridy dostane jen na skladky? na skladky se dostane mozna tak to, co si nekdo necha vymenit nekde mimo servis, a nejsem si tak uplne jistej jestli se daji treba pro Prius koupit baterie jinde nez od Toyoty, ten zbytek se normalne zrecykluje a znova pouzije

to co je mnohem horsi je to jak se nikl a podobne kovy ziskavaji a jaka svinstva se pri tom vypousti, a nikl je v tomhle hooodne pozadu kuprikladu za zlatem, a schvalne kdepak se pouziva zlato? no treba ve spotrebni elektronice, kde casto byvaji i ty baterie ;-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Blue Sun
10. 7. 2012 10:15
Re: ?
Je to hloupě tendenční článek pisálků ze Světa Notorů, což mě vůbec nepřekvapuje. Takový Blesk mezi automobilními médii.
Například hned úvodní odstavec, kdy píší o důvodech vzniku hybridních vozidel... to je perla z úst nejpovolanějších. K pláči...
10. 7. 2012 12:44
Re: ?
Jsou firmy, které Priusu umí baterie vyměnit - a použít lehčí, s větší kapacitou, udělat z něj plug-in atp. V ČR například EVC Group [odkaz] U druhé generace Priusu uměli zvednout reálný dojezd na jednu nádrž na 1650 km. Jelikož jde o zakázkové úpravy, můžeš si přestavbu přizpůsobit svým potřebám.
10. 7. 2012 14:19
Re: ?
To je vsetko super, ale stale je tam ta vysoka cena:
[odkaz]
10. 7. 2012 14:42
Re: ?
Ta úprava, o které mluvím, byla ještě dražší. Byla to přestavba na plug-in, dostal baterie s kapacitou 10 kWh a nabíječku. Sami přiznali, že během životnosti baterií se ti úsporou paliva tak akorát zaplatí přestavba, takže fakticky nic neušetříš. Záleží, jak ho budeš používat. Teoreticky tam nějaká návratnost i může být. I když to vyjde neutrálně, tak se vyhneš lokálnímu spálení více více než 10 tisíc litrů benzínu.
Avatar - positivemind
10. 7. 2012 19:53
Re: ?
Auto pro geeky, s androidem >:D
10. 7. 2012 21:16
Re: ?
Jo presne pre mna :yes: a este existuje mnozstvo navodov, ako do Prisu pripojit rozne smartfony a dalsiu dodatocnu elektroniku. Lokalny majitel Octavie by bledol zavistou, co tam ide dorobit >:-[]
10. 7. 2012 14:25
Re: ?
ale tato i dalsi podobne firmy stare baterie dal recykluji nebo posilaji na recyklaci, nemuzou si dovolit vzit sadu baterek a jen tak ji vyhodit nekde na skladku, takze stare baterie pak nekonci jako nejaka zatez zivotnimu prostredi :-) ostatne zalozku recyklace na strankach primo maji
10. 7. 2012 14:37
Re: ?
Také jsem netvrdil, že nerecyklují. Jen reaguji na "nejsem si tak uplne jistej jestli se daji treba pro Prius koupit baterie jinde nez od Toyoty".
10. 7. 2012 19:18
Re: ?
ja mel zas namysli vymenu baterii mimo servisy tam kde se to nebude nejak evidovat, ne pridavne baterie, proste ze nekam prijedu s Priusem a necham si vymenit stare baterie za nove a ty stare pak nekde skonci na skladce
10. 7. 2012 23:02
Re: ?
Definuj někam. Tahle firma nemá nic společného s Toyotou. V ČR je to relativní rarita, v USA najdeš mnohem domáčtější garáže, které podobné úkony provádí. Dokonce jsou i DIY návody.
11. 7. 2012 09:16
Re: ?
jako firma bude mit kontrolovano co jak recykluje, staci se podivat jak museji i male neznackove autoservisy nakladat s vymenenym olejem, vylejt ho do kanalu by je mohlo prijit hodne draho :-) , navic baterie budou mit stale nejakou cenu a je nesmysl je vyhazovat bez uzitku a to jiste moc dobre vedi, techto baterii tak zustane ladem pocitam minimalni promile procenta

vpodtstae ti jedinci co si myslej ze se budou na skladkach hromadit baterie z hybridu a elektromobilu jsou tak trosku mimo :-) baterie a elektroodpad jsou dnes hodne cenne
Avatar - Ronault.
10. 7. 2012 19:26
Hmmm
Poměrně vysoký crossover s 120 kw, zrychlením z 0-100 km/h za 8,5 s a oni se diví, že ve Praze žere 6,5 l/100km. Svět motorů....

"Proč jsme tedy po Praze jezdili za šest a půl? Jednak proto, že nechceme brzdit provoz"
Rozbalit vlákno
2
10. 7. 2012 20:34
Re: Hmmm
mozno ocakavali lepsie zrychlenie, vyuzivanie plneho vykonu a spotrebu lahko pod 4,5 v meste :-!
12. 7. 2012 09:03
Re: Hmmm
problem je ten, ze to iste auto s tym istym motorom bez hybridu zerie rovnako.... a vobec nejde o tych 120kW
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2012 21:10
Odborný nebo odporný
Nemůžu jinak než nesouhlasit. Ne že by tyto hybridy byly podle mě nějak závažně přínosné. Dokonce ono lobby a narážky na to, že u nás není nijak zvýhodněna koupě hybridu, považuji za naprosto demagogické (koneckonců jak to dopadá, když se začne "dotovat" ekologie, ukázaly sluneční elektrárny...).
Ale dokazovat chabý přínos takto přízemními argumenty?
1. Např. hybridní Lexusy a Infinity nefungují zrovna špatně
2. Testovat přínos hybridu při ustálené jízdě? TOmu říkám naprosté nepochopení koncepce. Hybrid pomáhá v plynulém, popojíždějícím provozu, vlastně právě a jen tam.
3. viz 19:26 Ronault
4. Demonstrovat nepřínosnost hybridů na vozech typu Escalade apod.? Právě tam mají naopak pekelný přínos a spotřebu dokáží shodit poměrně výrazně. Mimo město totiž obvykle tyhle velké objemy nemají takový apetit, pracují těsně nad volnoběhem a v klidu si to ševelí. Ve městě naopak právě hybridní technologie srazí spotřebu do "únosných" hodnot...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
10. 7. 2012 22:56
Re: Odborný nebo odporný
Súhlasím s tebou ( ciže nie s autormi článku... ), článok som radšej nedočítal do konca, napriek tomu, že ma dané auto zaujíma a že sú Peugeot a sesterský Citroen mojimi najoblúbenejšími automobilkami ( alebo práve pre to? )... :no: :no:
10. 7. 2012 21:32
svet motoru
Libi se mi tyhle odborne clanky podeprene teorii a fyzikou. Zaroven velmi ocenuji, ze redaktor SM pochopil, ze hybrid jako hybrid, vsechny jsou stejne. Prius vznikl na objednavku komunistu z Bruselu - tomu rikam odborne investigativni novinarina. Jen tak dal.
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2012 09:09
s/bez hybridu
najvacsi problem tohoto auta je smiesne maly rozdiel v spotrebe verzie standartna/hybridna...
v reale dosiahnutych par desatin je totalny nezmysel vzhladom k obludnemu priplatku za hybridny pohon...
Rozbalit vlákno
0