S autem se jezdí tak, že nerozházíš věci po kufru a posádka není obtěžována velkým přetížením. Na cestách je spousta aut co je ještě méně mrštných. Když to zatáhnem do krajnosti, museli bychom jezdit ve formulích.
Blbost.
Je dobre, ze proti vsem tem kravatakum , kteri nam cpou do hlavy jak je ESP vsespasne stoji nezavisla sila, ktera to trosku uvadi do reality.
Aktivni bezpecnost je dulezita. I kdyz to da rozum, ze klickovat s tezkym autem takovym zpusobem, ze se skoro sezuje z pneumatik je extrem, ale moderni podvozek by to kazdopadne ustat mel. A ne, ze to pujde pres boudu na rovne ceste v 63 km/h.. kde to kura jsme ?
To není ani tak o podvozku jako o výšce auta, těžišti a měkkosti pružin a odporu pneumatik. Prostě u vysokého teréňáku nikdo nemůže čekat, že bude dělat nějaké takovéhle manévry. Vždy je to něco za něco. to auto má projet rovně terénem s velkými muldami, což se vylučuje s obratností a mrštností. Tohle vše je jen velký humbuk. Mercedes A to taky nezvládl a neřekl bych, že je to nebezpečné auto.
Bol som rozhodnuty dane SUV si objednat, ale zostal som nemilo zaskoceny danym testom...no nic budem sa musiet bohuzial popozerat po konkurencii...a poslem to dalej... je mi luto, ze to tak dopadlo a take dobre auto to je...
Zástupci automobilky se dokonce 8. července zúčastnili přímo testu švédského magazínu. Tři vozy provedly daný manévr jedenáctkrát a ani jednou neměly tendenci se převrátit - jasný důvod si auto nekoupit >:D .
když si koupíš krabici tak s ní podle toho musíš jezdit. Jestli chceš provádět na asfaltu takovýhle manévry kup si normální auto, který nemá těžiště metr a půl nad zemí.
zajimave, ze normalni Volvo problem nemelo. Ja mam tak trosku podezreni, ze tam meli trosku prilnavejsi a mozna i podhustene pneu, to udela hodne.
Kazdopadne takove auto bych si asi taky nekoupil. I kdyz automobilka tvrdi, ze to je cajk. Chvilku bych pockal, az co rekne trh a dalsi testy. A taky si myslim, ze se vyrobce chyti za nos a trochu prekonfiguruje elektroniku a treba pritvrdi a snizi pruziny a zesili stabilizatory.
jj taky znám jednoho blázna co si koupil Silverado a když zjistil, že to vůbec nesedí na silnici tak to začal snižovat a přitvrzovat podvozek. Takový lidi nechápu. Když chci řezat zatáčky tak si nekoupím nemotornou 2,5 tunovou škatuli s těžištěm ve 2 metrech nad silnicí, ale něco sportovního.
Dufam, ze si robis srandu. Lebo ked si naozaj vyberas auto podla toho, co sa komu prisnije, nie podla vlastnych skusenosti, tak vela stastia pri vybere.
Nie, nevyberam si to len podla toho, ale podozrenie tam uz je..aj ked teraz rozmyslam ci nechceli Jeep-u trosku ublizit...ked samotna automobilka previedla test 11x a uspesne... ci su ti novinari co robili ten test taki amateri alebo....
Ani toyotu a lexus nekupuj. Nezabudni že sa im zasekáva koberček pod plynovým pedálom a rozbehneš sa na maximálku a potom sa roztrieskaš. A nedá sa proti tomu nič robiť.
.... titulek tady na ACZ měl spíš být "Jeep vyvrátil podezření, že GC neprošel losím testem". Aspoň to pro mě z článku vyplývá (viz oněch 11 pokusů, kdy bylo vše OK). Je smutné, že stupidní bulvární testy se v honbě za "šokujícími zjištěními" dělají už i ve Švédsku.... (že to jiní bulvární papoušci hned přejmou samozřejmě nepřekvapí....).
Jinak převrátit jde myslím asi každé SUV - systémy/(ne)systémy - prostě když je to vysoký na balónových gumách, tak ta fyzika tam fungovat musí....
Na titulek se... Jiná věc je, že ten test nedělá žádný bulvár, tenhle časopis se na losí test specializuje a dosah jeho výsledků? Snad viz. Mercedes a jeho změny na áčku, jako reakci na losí test Teknikens Världu, řekl bych, že pokud je bral vážně MB, nebude to "stupidní bulvární test". Na druhé straně chápu tvé rozčarování, jde přece o italoameričana >:D stát se tohle touaregu, padala by z tebe jiná písmenka.
jste jak male decka. Co ti bude platne, ze ten test 11x opakovali a OK, kdyz pojedes v realnem aute v realne zatacce na realne hrbolate ceate a pujdes s Jeepem pres boudu?
Asi to zadna slava s tou stabilitou nebude, minimalne v te soucasne konfiguraci.
To mas stejne jako kdyz si koupis mizerny netbook a pripojis to pres mizerny telefon a 10x se ti sesynchronizuji emaily , tak budes tvrdit, ze to je supr serverove neprustrelne reseni pro exchange, ze jsi overil, ze nemuze nastat vypadek. :no:
Moje reakce smysl dava, to ze to vyrobci 11x proslo za presne nadefinovanych podminek (a patrne s meznim vysledkem) nedava vubec zadnou zaruku, ze to v realu je neprustrelne reseni. Palec nahoru Svedum, kteri se nebali zkritizovat vyrobce :yes:
A to ze se k tomu Amici stavi stylem .. my nic, my mame certifikat me jen utvrzuje v tom, ze tam sedi banda hnupu.
Ty nikdy nejedes s pretizenym autem 63 km/h ? Pripada ti to jako vytrzene z reality ? tak se vzbud. Polovina cechu jezdi s pretizenymi auty na dovo a mete si to 140 po dalnici.
Neblábol, reagoval jsi v konkrétním vlákně na mou diskusi s Murphym, kde já mu říkám, že nevěřím, že mu jde o podstatu věci, když se rozčiluje, ale o to, že na zadek tady dostává zrovna Jeep, momentálně spadající pod Murphyho značku znejmilejších, tedy Fiat. O tom, kdo s čím jak jel, jsem tu nepsal ani slovo, svůj názor k testu a jeho relevanci jsem napsal v diskusi pod tímto článkem jinde než v tomto vlákně. Jinými slovy, nepochopils o čem se v tomto vlákně píše a plkáš tu zcela mimo. :-!
Aha. Novináři (byť s renomé) ukáží nepovedený "losák" a vedle toho automobilka řekne, že to 11x zkoušeli a vše OK. Z obou stran bych to bral s velkou rezervou. Neznáme detailní podmínky testu. Automobilka neukázala to 11x OK. Jak píše Dinar, informační hodnota nula. Závěry bych z toho nedělal.
No, tak tohle je velmi výmluvné. Nemá někdo odkaz na losa Dustera? Aby jako bylo znát, na jakých základech staví své vozy Evropa. Tipnu si, že i ten Duster to dá s přehledem. Losí test je holt losí test, sklonit se před ním musel i Mercedes-Benz.
Ide o to, ze nedostal cestny lisaj. Ale verim, ze keby chceli, kotule s nim urobia.
Alebo staci zmenit spominany rozmer gum na nejake valce z tych 205 alebo co to ma na 235=< a uz pojde hlavou dole.
Taky si myslím, že to šlo překlopit, ono s vyšším těžištěm není problém zakopnout o přední kolo a jak píšeš, větší guma by se kousla, tahle se, naštěstí, jenom sklouzla.
Ono to asi nebude o podvozku ale o nefunkčním ESP/ERM. Kdejaká vysoká krabice typu SUV by bez pomoci elektroniky šla na boudu, ale elektronika, která včas zasáhne dokáže dnes zabránit i převrácení kamionu při podobném manévru.
Tak na řidiči by nemělo záležet vůbec, pokud je funkční ESP tak auto neotočíš na střechu (na rovné silnici) ani kdybys chtěl.
Pravdu bys měl kdyby auto úmyslně přetížili nebo podhustili kola, to pak souhlas.
to máš samozřejmě pravdu. Já jen narážel na to jak se tady různí odborníci opírají do Rapida, že má vzadu klikovou nápravu "z Favorita" a tudíž je podle nich nad slunce jasný, že to auto vůbec nebude sedět na silnici.
ale tahle skoro držková mu ke cti neslouží.... Rozeberu - Kdo si pořizuje Jeep na terénní ježdění, či právě pro jeho schopnost zdolávat terén - vždyť proto je to také legenda, tak asi zvolí primárně dnes jiný model a od Wranglera nebude čekat nějaké losí bláznění - maximálně sejme losa bullbarem(přiléhavěji v severských zemích asi losbarem) někde v lese , páč mu neuhne. Ostatně v lese a horách se nejezdí takhle rychle(občas).
Jenže Grand je něco jako drsnější brácha SUV - a tady - při vší úctě k Jeepu - je to špatně...... Ano - neviděl jsem všech jedenáct dalších pokusů - pokud bylo pokusů celkem dvanáct - a všechny za absolutně stejných podmínek a pouze jednou se to "zchrulo" - lze možná, u někoho, přimhouřit oko.....
Jenže - pokud bych měl do něčeho takového posadit rodinu - dva prcky a tu paní, co se mnou doma sdílí pračku a myčku, tak bych si to asi rozmyslel. Jistě - může se stát i ostatním, že se převrátí.... ale když se rozhoduji, tak u tohohle jsem to viděl - a ne každý je tak dobrý řidič, aby nenaložil v tu chvíli svým pamperskám a dokázal to ustát....
Btw. všimli jste si kameramana u stativu? Kdyby Jeep udělal "victory roll", tak by mohl kameraman mít "životní" záběry - buď, jak ho Jeep přelétá při xtém kutululů nebo jak ho smete.....
Grand žádný drsnější brácha SUV není, má to podvozek z emka, ryzího SUV, jako celek to ale nefunguje stejně dobře jako evropská konkurence. Žádné lepší terénní vlastnosti vůči emelku, touaregu atd. se nekonají, na silnici je také horší. Je to průměrné velké SUV s příjemným designem za velmi dobrou cenu.
s tím nepolemizuji, ale to "drsnější" - moje chyba, že jsem nedal i uvozovky - vycházím z toho, že krom "socverze" má volbu terénních programů - resp. jízdních režimů pro "offroad", což(a to si nejsem jistý, ale myslím, že ne a teď to googlovat nebudu) ML nemá. Navíc ta"drsnější" pověst je daná u některých právě tou značkou "Jeep". Z tohoto vycházím...
O.K., rozumím, každopádně s tím terénem je to skutečně, jak říkám, GC nepředvede nic, co by ostatní nesvedli. ML nebo i touareg mají jako option terénní paket, dostaneš redukci, závěrku mezin. difu atd., stačí si říct. Jeep má své terénní modely, ale GC jím není.
:yes: vím, že první Touaregy měly ve standardu i přední diff uzavíratelný, ale potom, co se lidi divili, že "jim to praská" - tak se to dostalo jen do speciálních příplatkových výbav - takžel lze říci, protože byl mechanický, že Touareg zvládal dokonce více než GC. Jak je to u nových nevím. GC má zkrátka ten "flair", který pro mne(zcela osobně) ani Touareg a ani ML nemají. Ale pokud opravdu "do terénu", tak Wranglera ve verzi Rubicon s AT....
ML offroad režim má a umí toho opravdu hodně. ML, Touareg a Cayenne patří k tomu nejschopnějšímu mezi SUV. Cayenne je podle mne nejlepší, na druhou stranu na nich mám odjezděno příliš málo na nějaký definitivní soud. Pro malou ochutnávku ML [odkaz] - kolem 2:30.
:yes: díky za ochutnávku. Já v novém MLku ještě nefáhral - ale i tady na tom je vidět, že na tom středovém voliči má něco jako Tow mode, off a další. U číra jsem měl na mysli už rovnou ten ovladač pro různé režimy offroadu. Ale jinak o schopnostech MLka - tak o tom žádná - zvláště po tomhle videu(ten pohyb kol podle zatlačení na pérování je dobrá hračka ;-) ) - ale kdo by to tak nějak do toho terénu tahal......škoda, přeškoda....
Pracanti to nejsou, na druhou stranu tě nezastaví ani "necesta" k horské chatě. Ta auta zvládnou víc, než si běžný člověk kdy troufne, i kdyby do terénu vyjel. Najednou se dostaví ten pocit "vždyť se to převrátí" a je konečná. :-)
Ke GC jsem také měl zvláštní vztah, ale to už je hodně dlouho. Dá se říci, že jsem odrostl. Dnes bych o něm ani neuvažoval.
Najradšej mám expertov od počítača. Jazdil si tým niekedy ? Skúsil si to v naozaj ťažkom teréne ? Ja áno a mám na tieto pseudotesty trocha iný názor. Keď budem chcieť, tak položím na bok akekoľvek SUV pri losom teste a môže mať aj 4 ESP. Je to najmä o jazdcovi a jeho schopnosti jazdiť takýmto autom. To totiž nieje fabia.
Já zase pro změnu miluju podobné (klá)vesnické vytahování se. Vážně trpíš utkvělou představou, že jsi mistr světa v jízdě s SUV, nebo jen to jen klasická zatvrzelá obhajoba vlastní garáže? :*) >:D
No to ani omylom. Podľa mňa by sa človek mal vyjadrovať k veciam, ktorým aspoň trochu rozumie. Ja sa tiež nevyjadrujem k príspevkom na tému jazdy z ferrari, aj keď som mal tú česť si ním zajazdiť. Jazdil som mnohými SUV a dosť som aj vlastnil, takže si dovolím povedať svoj názor na túto kategóriu vozidiel. Komentáre ľudí ktorí v tom v živote nesedeli ale už dávajú zaručené rady ma nútia prinajmenej k úsmevu.
Znám Dinara osobně a ten rozhodně seděl za volantem všech SUV o kterých tu píše (přičemž jeden z nich opakovaně vlastní), včetně tohoto údajně GRANDiózního "teréního klenotu". ;-)
máš samozřejmě pravdu, ale pikantní je, že k převrácení došlo zrovna při tom testu, kdy tam nebyla automobilka a kdy to ti švédi dělali sami. Když tam lidi od Jeepu byli (a tím pádem si samozřejmě ohlídali všechny faktory testu vč. zátěže, huštění pneu a já nevím čeho), tak k převrácení nedošlo....
Čili pro mě to není "jeden z dvanácti" ale "jeden nekontrolovaný", který nevyšel a pak "11 kontrolovaných, které vyšly".... Ostatně, když ADAC převrátil Logana tak se pak taky ukázalo, že to jeli v mnohem vyšší rychlosti než běžně, ne?
ano - to je o tom srovnání podmínek - zase na druhou stranu si myslím, že do toho ti švédi nešli primárně s tím - podhustíme, přišlápneme, vypneme kontrolu a zkusíme to hodit přes boudu, abychom ukázali, jaký je Jeep hrobař.... To by na nich Jeep možná vysoudil i bačkůrky losí babičky...
Navíc - možná zcela uživatelsky naivně, si myslím, že roll protection by měla fungovat tak nějak stále až třeba do běžných cestovních limitů - tzn. 100za hodinu. A nepřijde mi, byť video dost zkresluje, že by střihali okolo kila....
Nazdis, sme sa dlho nepoculi. Tak ML je uuuplne o inom. Sedlam ho zatial prvy tyzden. Nikdy som nic tak tiche nejazdil a jedine co ta v tomto aute zaujima je, aku tam mas muziku. Auto je ako celkom asi dokonale. Ked som ho volil nemali este vo vybave B&O takze teraz trocha trpim - dal sa zvolit iba Harmann Kardon. Fakt je to dost slabe a nechyta to ani na Lexus. Vsetko ostatne je v tom aute aspon podla mna uplne mimozemsky dobre. Aaaaale moja laska - Hilux ma svoje vysostne pravo nadalej. V stredu som bol v Chomutove. Prebehol test na Vasej uzasnej D1tke a chapem Vasich politikov, ze to maju v pazi. Na inych autach som vedel, ze je rozbita. Tentokrat - samozrejme v rezime komfort uplne iiizi.... :-!, :-)
nazdar po dlouhé době ;-) . Tak to jsi byl "za rohem", když jsi byl v Chomutově. Jsem rád, že máš dobré přibližovadlo na naše dálnice :yes: . Takže Hiluxe máš pořád doma?
Jasne, Hilux je srdcovka. MLko je nevyhnutnost, technologicky fakt vycackana a dotiahnuta do konca. Ked pojdem okolo sa ti ozvem mame teraz zakazku v Liberci tak budem dost casto. No a v Zime? Jednoznacne Hilux. Teda pre istotu :-)
...nic jineho. Je snad kazdemu jasne, ze tak velky a tezky vuz nebude zdaleka tak agilni jako auto o tunu lehci a pul metru nizsi.
Na video je jasne videt, ze ridic zatacku prehnal. Otocil volantem vic, nez bylo zapotrebi. At uz to bylo zamerem, nebo chybou...preklopit se da kazde auto.
Losi test je vybornym ukazatelem moznosti podvozku kazdeho automobilu. V praxi se ale nikdy takto nevyhybej. Kdyz ti do cesty vbehne los, vzdy se mu vyhni zprava (neboli objed jeho zadni cast). Pro mistni spekulanty, pisi z vlastni zkusenosti.
pockajme si na odpoved samotneho jeepu, ani ty nevies ake boli podmienky. A tych peral co si tu podaval ty sa tento text o marianeka nerovna ani po clenky... Ze mu to zrovna ty pises mi je divne, trosku sebareflexie gti
Nemohl bys používat nějaký srozumitelný jazyk? Tomu tvýmu blábolu ani není pořádně rozumnět, když už se neumíš vyjadřovat, tak si svoje "příspěvky" odpusť.
Bože můj, ti pologramoti se tady množí snad geometrickou řadou......
Směs pár kostrbatých slov bez interpunkce je ukázka tvého IQ....
Dá ti to asi dost práce vypotit tady těch pár nesourodých slov, co? No, co se dá od dalšího z řady ubožáčků čekat. Nechtěli byste se dát do party někde jinde a nevopruzovat zrovna tady? Vy nemáte AUTO.sk Tak co furt sakra lezete sem?
Nakonec, vnucovat se někam, kde o vás nikdo nestojí patří k výrazným rysům vašeho národního charakteru.
Nemám nic proti normálním Slovákům, kteří sem léta přispívají. Bohužel úroveň většiny těch, co tady pořád jenom takhle opruzují dílem nudí, dílem znechucuje. ASi začnu používat hate list, pár blbů podobného ražení se tady už vyfakovat takhle podařilo.....
Beranku, mas velky problem. Mel by ses vratit zpet pod ten kamen, z pod ktereho jsi vylezl. Xenofobie je pouze malou ukazkou tveho detinskeho buranstvi.
sory, ale z matematickeho hlediska jsi naprosty pologramoty, protoze spravne se pologramoti mnozi geometrickou poslounosti, ne radou, rada vznikne az jako soucet posloupnosti :-)
ale to bys musel byt gramotny aspon na urovni stredni skoly.
A napadlo tě někdy, jak tady působíš dětinsky? Kecy o tom, že máš zkušenosti s vyhýbáním losovi? Když jsi to tady předváděl před třemi, čtyřmi roky, dalo se doufat, že z toho vyrosteš, ale tvoje infantilita je, jak se zdá standardní a posun k dospělosti je u tebe nulový.
Přečti si po sobě, co jsi napsal na začátku tohodle flame a pokud nechápeš, jak hloupě a dětinsky to (přes snahu působit dospěle a chlapácky) působí, tak jseš ztracenej případ a přispívej dále radši do Čtyřlístku.
Pro tebe kec, pro me ponauceni Beranku. Videl jsi nekdy auto po srazce s losem? To radsi ani nechtej.(nemluve o ridici)
Napadlo te nekdy, Beranku, ze prave ty zde pusobis detinsky a nezkusene?
Ne Jelito, napsal jsem to tak, jak jsem to napsat chtel. Mistni kriklouni jste se chytili, a ti znalejsi vedi, ze los stojici vlevo je pro ridice minimalni hrozbou.
Los stojící vlevo od silnice, je pro řidiče stejnou "hrozbou" jako los stojící vpravo od silnice, tedy žádnou. Hrozbou je los stojící na silnici nebo silnici přebíhající, jedno z jaké strany. A návod na vyhnutí se losovi ve směru do jeho protipohybu, tj mířit kolem jeho zadku, je naprosto logický a k takovému závěru netřeba vět o zkušenost třiceti let života za polárním kruhem, mařenko. ;-)
Neviem, ako je na tom los, kedze v tychto koncinach zo zoo nezvyknu utekat, tato rada funguje na kravy, kedze krava nevie cuvat.
Pri srnach (asi aj jelenoch a dalsej miestnej vysokej zveri) to vsak nefunguje. Ta chlpata obluda sa dokaze v momente otocit a je nevyspytatelna.
Tam odporucam iba plne brzdy a tocit volantom ak treba.
Po jednej takej mi este treba prestriekat naraznik.
Nefunguje ani veta "Los stojící vlevo od silnice, je pro řidiče stejnou "hrozbou" jako los stojící vpravo od silnice, tedy žádnou."
Ta p.... vyskocila asi 10m pred autom (v tom case som mal asi 75 na tacho) rovno z priekopy, kde asi cihala az sa priblizim.
Dinare, znovu spatne. Jak jinak, ze? Los nalevo od silnice neni pro tebe skoro zadnou hrozbou. Ten napravo bohuzel ano. Pokud si vsimnes losa zprava, je vetsinou prilis pozde a tve telo budou hasici vyrezavat z auta podlahou.
Je fajn, ze sis konecne domyslel jak se objizdi los a proc. Moc dlouho ti to netrvalo, takove Jelito tady to jeste nepochopil.
Já jsem takové auto viděl, viděl jsem, mariánku, i dvě mrtvoly po srážce s losem. A ano, když jsem byl před lety poprvé ve Švédsku dost mě překvapilo, jaké je tam srážka s losem téma, pokud se zabrousí na motorismus. V tomto kontextu pak celkem chápu letitou zarputilost švédských novinářů nechat projít každý nový model právě tímto testem. Co ovšem nechápu, jestliže nám tu předhazuješ svou severskou životní zkušenost, je tvá dětinská reakce, "řidič prostě zatočil moc". >:D Ano, jsou to neumětelové, sic, dělají to roky, ale český mařenka je odhalí jedním mrknutím na video.
Pozn: k tvé radě o objíždění losa zásadně zprava, skutečně se nedozvíme odpověď na prostou otázku, co budeš dělat, když ten los bude přebíhat cestu zleva doprava?
Dinare, jsem rad, ze reagujes. O dost pozdeji, ale prece. Ted uz mame partu pomalejsich pohromade.
K prvnim odstavci, predstav si, ze na kapote je VW nebo BMW a pozorne sleduj. Je videt, ze ridic udelal chybu. At uz vedome nebo ne.
Tak aspoň vidíš, že bavíš poměrně široké publikum, to se cení, jednovětných trotlů je tu dost, docela nuda, ale ředitel zeměkoule, který se dnes už holí, doufám, je tu jen jeden, naše herecká stálice s případným nickem, mariánek. Každopádně za ta losí souvětí máš pochvalu, je to legrace. :-);-)
Jestli mi vysvětlíš tvou teorii, tak mi nadávej jak chceš. Pokud to napíšeš více rozsáhle určitě pochopím a uznám , že jsem jelito, že jsem to nepochopil hned.
Nic na tom neni. Los, velikosti zhruba kone, neni schopen cvalu. Pokud si ho vsimnes prichazet zprava, je vetsinou jiz prilis pozde. Pokud to tak neni, vyhni se proti jeho pohybu, tudiz vpravo.
Los, ktereho zpozorujes prichazet zleva te zpocatku nijak nehrozi, mas mnohem vice casu zareagovat a vetsinou projedes kolem driv, nez te jakkoliv ohrozi.
A jakou to v tomto případě hraje roli?
Ty se tady hádáš o to, že se mu vyhejbáš zprava a já nevím co všechno. Takže na to má ještě vliv, jestli k silnici los přicválá, přikluše, přiběhne, nebo kurevsky rychle přijde?
To pořád nevysvětluje to, proč tu píšeš něco o cvalu, když ten los se umí rozpohybovat na 50km/h. Jestli ti vlítne zleva v padesátce na nepřehledném úseku, tak nestačíš ani mrknout, natož zareagovat. popisuješ to, jak kdyby se měl připlazit a to ho objet jak sloní želvu >:D
Je videt, ze nevis kde los zije. Los se nepase na louce jako srny a jeleni. Losi ziji v bazinach a v housti. Tam se 50km/h nebeha. Los bezi jen opravdu zridka. Navic pojem les v CR a les v FIN/SE je o necem jinem. U nas v lese se probehne kdokoli. Tam i chuze je o zlamani nohy. Los ti nikdy pred auto nevbehne v rychlosti 50km/h.
Muhehe >:D Ty jsi ale komediant :yes: Když se mi zvíře přesune padesátikilometrovou rychlostí přímo před auto, tak je mi úplně jedno jestli tam přicválal, přiklusal, přisprintoval, přiběhl nebo přišel * napřed. 50 km/h je pořád 50 km/h. Jestli přitom zvedá kolena a kluše na dvě doby nebo cválá na tři doby je teda opravdu rozdíl.
Prostě jsi si někde přečetl, že los neumí cválat a teď se na to snažíš naroubovat nějaký moudro...
Ty seš prostě chudinka. Malej zakomlexovanej chlapeček, kterej si na internetu hraje na dospělýho. Dětina, kterej se vyžívá ve vlastní rádobymoudrosti a přitom si nechec připustit, že to tady každej prokouk a baví se tím. Jsi malý hlupáček, který tady zkouší transformovat zážitky druhých (dospělých) jako svoje vlastní tak hloupě neobratným způsobem, že to každý průměrně soudný člověk pozná. I kdyby ses tady upsal, tak každým dalším příspěvkem dokazuješ to, co ti tady většina diskutujujících snadno dokazuje.
Auto po srážce s losem jsem naživo neviděl stejně jako ty a na fotky, či filmové záběry si nevzpomínám. Takže jsme na tom stejně, až na to, že já auto už víc jak dvě desítky let řídím, zatímco ty tady o tom jenom blábolíš, což - jak jsem už napsal, ti tady s pobavením dokazuje kde kdo.
A sranda je, že se za tebe berou jenom taková individua, ajko ten slováček, který neumí sesmolit ani holou větu....no, vrána k vráně sedá, bližní bližního si hledá.
ASi ti dělá dobře, když tě někdo tříská a protože ve škole máš prázdniny, tak tady exibuješ na internetu a necháváš se fackovat jenom "virtuálně". No, když tě to baví, tak proč ne. :-)
Beranku, jsi vedle. Neni take divu, kdyz se radis mezi mistni pomalejsi kriklouny jako GTI a Navtech, popr. Dinar. K jejich cti vsak musim priznat, ze jsou vetsinou slusni a neklesnou niz nez je jejich dno. To se vsak o tobe (pod jakymkoli nickem) napsat neda. Rozumu jsi moc nepobral, nejsi nez xenofobni prase, vid jelito?
A ty jsi jenom dementní ubohé zakomplexované hovádko, předstírající světaznalého dospěláka.....dno znáš hlavně asi ty sám ze svého nočníku, protože to bys tady nepsal stupidní prasárny a nenadával tady kde komu.
Nicméně, pokračuj, svojí blbostí pobavíš a kdybys sem nepsal ty své infantility, halasně podporované trumbery všeho druhu (viz. výše), stouplo by tady příliš IQ. Takže díky tobě to nehrozí.....
Překvapuje mně, že znáš taková složitá slova jako xenofobie, to jsi slyšel, když to tatínek používal? A víš vůbec, co to znamená? Jinak lízt do zadku blbejm, zdůrazňuji blbejm Slovákům je taky ukázka - ale jedině tak tvýho přizdisráčství. No, ale od autora onoho nezapomenutelného eseje o nebohé matce se třemi dětmi va favoritu a nařvaného podnikatele tuším v bmw se ani nic jiného čekat nedá.
Takže pomodlit, vyčůrat a spát.....nic jiného už tě dneska nečeká.
Ale kužel nesundal ani jeden a to se počítá :-!;-)
Osobně bych ale asi taky neměl tu důvěru. Rychlost podle mně odpovídá realitě a to jestli zatočil řidič víc nebo méně, pro mně není jakékoliv uspokojivé vysvětlení, protože když mi tam v 60 neskočí los ale člověk tak pro mně bude důležité jestli to neschytá a já neohrozím posádku a v takové situaci opravdu neřeším jak precizně otočím volantem. Pokud tam je nějaký bezpečnostní systém, který tomu má předcházet tak má fungovat....
Teknikens Värld už chyboval při losím testu Škody Superb Combi. Vozidlo bylo výrazně přetíženo a svlékla se pneumatika. Škodovka po tom začala doporučovat vyšší tlak v pneu. Superb Combi v losím testu svlékl pneumatiku. Přidejte tlak, radí Škoda
Zdroj: [odkaz]
V článku na Tek.värld se píše, že škoda po tomhle testu snížila povolené zatížení auta a zvýšila tlak v pneumatikách, takže jinými slovy uznala chybu a Tek. värld nechyboval. Pokud má někdo pochybnosti o provedení testu, proč se aspoň nepodívat na video?
[odkaz]
Stejně tak skutečnost, že podobně velká auta - Tuareg a XC90 (která je nota bene starší konstrukce), stejně jako minulá generace gran číra stejný test, podle stejné metodiky, zvládla, taky o něčem vypovídá.
Já už temhle testum vůbec nevěřím po tom co ADAC Logana údajně převrátil v losim testu - spousta novinářů to pak zkoušela a uplně v pohodě - někde jsem myslím četl, že to zkoušeli asi ve 100km/h, kdy už se začalo zvedat kolo, ale rozhodně se nepřevrátil. Za určitých podmínek (různé pneu, náklad, apod.) se dá převrátit každé běžné auto, SUV zvlášť. Tady zas chtěl někdo senzaci na které by vydělal.. :no:
UPDATE: Teknikens Värld is on Sweden time, so it took a while for them to respond, but they did get back to us regarding Chrysler Group's claim that they overloaded the test vehicle.
Web Editor Mattias Rabe said that they followed the vehicle's Swedish registration cargo weight specs to the T when they loaded it with five people and a number of sandbags tied down in the luggage compartment (which he couldn't remember the weight of off the top of his head). The tires were inflated to the pressure recommended by the owners manual.
"We did the exact same procedure [for the moose test] as we have done it since the 1970s," he said in an email. "The previous generation Grand Cherokee was moose tested in 2005 and that generation did pass the test without any problems."
Rabe said that the test has outed other potentially unstable vehicles, and that in the past, manufacturers have realized the error of their ways and made changes. In 1997, they rolled a Mercedes A-Class performing the moose test. In 2007, a Toyota Hilux with 16-inch wheels claimed the dubious honor. Skoda found that they had miscalculated tire pressure and load capacity after Teknikens Värld rolled a Skoda Superb in 2010.
[odkaz]
3. Vsimnete si "Skoda found that they had miscalculated tire pressure and load capacity after Teknikens Värld rolled a Skoda Superb in 2010." a porovnejte s ofiko vyjadrenim Skoda Auto.
[odkaz]
Průběh testu začali podle zjištění iDNES.cz zkoumat škodováčtí vývojáři ve spolupráci s redakcí švédského časopisu. "Zjistili jsme, že to byl test s plně naloženým modelem superb kombi s 18palcovými litými koly, který však byl během testu výrazně přetížen. A sice o 103 kg," vysvětluje mluvčí mladoboleslavské automobilky Evžen Krauskopf.
"Při dodržení maximální celkové hmotnosti a správného tlaku v pneumatikách je vznik popsaného jevu zcela vyloučen," dodal.
Šéfredaktor švédského automagazínu Daniel Frodin pro iDNES.cz vysvětlil, že při testech zatížili superb podle informací od švédských techniků Škody. Ti udali špatnou maximální hmotnost, kterou lze naložit, a vůz tak byl při testu přetížený.
--------------------------------------… />
Zeby ho znovu pretizili? A odvolavali se na mistni technicke manualy, btw: taky stoji za povsimnuti veta "a number of sandbags tied down in the luggage compartment (which he couldn't remember the weight of off the top of his head).".
Mne by zajímalo, jestli váží celé auto, nebo jen lidi/ simulovaná zavazadla. Řada aut nemá v technických parametrech započítanou příplatkovou výbavu, o kterou se snižuje užitečné zatížení.
Clovece, kdyz strkas do kufru nejake tezke bagly, tak si pocitas hmotnost ?
Tak druheho takoveho typka neznam.
A rozhodne v tom nebude nejake extremni "pretizeni", ze se to zacalo preklapet. Spise bude chyba v ESP, ktere je evidentne blbe nakonfigurovane a neucinne.
Vubec bych se nedivil, kdyby to tam prdli z MLka bez jakehokoliv testovani.
Meli by se k tomu postavit celem, jako to udelala Toyota.
GC (v naftě) má nosnost 515kg (viz [odkaz] ). Čili jestli do toho dali 5 švédských chlápků, tak je docela možné, že na limitu nosnosti byli ještě předtím, než začali něco rvát do kufru.... Čili to auto se prostě mohlo dostat do problémů, protože byly překročeny limity, na něž bylo stavěno.... (zcela identická situace s tím Superbem).
Jinak je samozřejmě pravda, že většina lidí neváží posádku a výbavu než vleze do auta, ale pak se taky nemůžou divit, že se to auto chová malinko jinak, než jak si představovali....
Samo ze je. Jet po dvou kolech v 63 km/h neni normalni.
I kdyby to byla mestska Karosa navrzena na prepravu 31 sedicich a 59 stojicich lidi a narvalo se jich tam v dobe spicky 120.
Proste jednou je to auto a musi mit nejake bezpecnostni rezervy. Kdyz to zvlada konkurence a kdyz to zvladl model x let zpatky a novy to nezvladne ani s ESP, tak je neco hodne spatne.
No jo, jenže tady hoši ani nevěděli, kolik zátěže do kufru dali. Podmínky testu nejasné = výsledek neznamená vůbec nic.
Každopádně koupě auta je jen a jen tvoje volba.
Jenže tahle "vstupní data" jsou ta oficiální, která máš v techničáku/ resp. ve švédsku v "návodu k užití vozu", takže jestli si to někde vytáhli z nosu (v případě superbu), tak porušili zákon a ohrozili všechny, kteří si superb koupili (a vycházeli z údajů, které k autu dostali). To není zas tak malá chyba (i když to nemluví o chybě auta, jen zastoupení značky).
... si kupují z větší části lidé, kteří dokážou na tak náhlou krizovku zareagovat a ve jmenovaných vozech se ji bezpečně vyhnout. To, že ucítí díru v cestě o 10% víc, jim za to stojí.
Grand Cherokee si kupují typy, kteří jsou tak odlišní od výše jmenovaných, že beztak nezareagují a vpálí do něj >:D
Pro mně jako majitele X6 (včetně slovutného Adaptive Drive), který ji často bohužel trápí, protože podvědomě zapomíná, že nejede v GT-R, je tento test k smíchu, protože dobře vím, s jakou lehkostí zvládá daleko složitější manévry.
Tedy kdo chce levný gauč, který jakš takš vypadá, si tady tu americkou splácaninu asi stejně koupí :-!
He he, Topgear miluju. Občas sice ujedou, jako třeba tu na sportovních pneu X6 x klasické univerzály Landroveru...
Pro mně je X6 tak 2x víc terénní než by být mohla, takže OK a příjemný zážitek, to ani nemusíš přát, to je totiž v ceně (Freude am Fahren) :-!
jeep si kupují lidé kteří si to bublají okolo 80km\h po okrsce a jakmile zahlídnou zablácenou (pro X5,X6, Cayenne a jistě i nový touareg nesjízdnou) rozbitou polní cestu vlítnou na ní a s rohlíkem na ksichtě se perou s přírodou zatímco pozéři v X5,X6,X28492382, si na to jen hrajou ale v pořádným terénu stím v životě nepojedou ani nemůžou takže to nahání 150km\h na okskách 200km\h na dálnicích jenže pokavaď si pořídíš cherokeeho s SRTéčkem nepomůže ti na X5.X6 ani samolepka eM
Co bych dělal autem v terénu? Proč? >:D
A přírodu mám navíc rád a nebudu ji kur-vit, do lesa je nejlepší kůň :-!
BTW to SRT nic moc, jen bublina. Proč proboha tak kecáš.
0-200km/h:
SRT 21s
X6M 16s
X6 50i 20,4s
Taky by mě zajímalo, kde dneska člověk může oficiálně/v klidu jezdit v těžším terénu, samozřejmě myslím ve volné přírodě.
Párkrát jsem sjel z polní cesty jen tak k vůli focení s pouhým crossoverem a nejednou na mě vyletěl majitel pozemku, přitom nikde v blízkém okolí nebylo vidět žádné stavení.
ona ani ta M6 není produkční ;-) stačí si prohlídnout celý dragtimes najdeš tam i 1000hp číro vs X6M stage 2 atd atd a za SUV je jeep Grand Cherokee bez konkurence ;-) edit : [odkaz]
jestli má být tahle diskuze o úpravách tak možná tam bude GC bez konkurence....ale měl jsem za to, že tu jde hlavně o produkční auta který prodává automobilka....pak bych tu teda nešpinil divizi ///M, ale spíš úpravce ;-) Jinak M6 měla o necelých 70 koní navíc, a to neni tolik jako mělo GC ;-)
Tabulkový závodník? Já mám 0-200km/h za 10s ;-)
Tabulkový budeš spíš Ty podle toho, co máš na moje auto. To asi fakt moc nejede, tak raději sleduješ youtube, tomu rozumím :-)
Jednak sis popletl X6M a M6, druhak jdeš na tenký led rozličných úprav, které neznáme a nemůžeme posoudit.
Ale pokud se v tom youtube vyžíváš, tak beat this :-!
[odkaz]
podle toho co mám na mojeauto nemůžeš ani tušit jak to jede 0-200 za 10s je pěkný pro rovinkovýho závodníka s automatem >:D na youtube odebírám spoustu zajímavejch kanálů :-! například M5board.com atd a nic sem si nespletl to byl jen demonstrativní úkaz, ono sehnat videa s produkčními vozy je docela těžký protože kdo si koupí eM nebo SRT nebo jakejkoliv sport a má to v základu?? nějakej stejda co stím vyjede v neděli se ukázat po vesnici ale člověk co stím jezdí jak má tak brzo k upravám dojde (musí) to bys asi měl vědět >:D >:D
to že se svezeš off-roadem někde v lesích v horách neznamená že nemáš úctu k přírodě ,všichni tihle lidi právě přírodu milujou a určitě ji neničí ! to sou takový mobilizovaní trempíci >:D taková pražská rodinka co si vyjede na šumava v dieselu napáchá víc škody než víkendovej sraz off-roadu v CHKO >:D
Máme presne tento model, ale na 18kách gumách, chodím pravidelne po slovenských dialniciach na východ, ktoré su celkom klukate cca 180 km/hod a nikdy som nemal problem so stabilitou auta. Naklana sa ako kazde iné SUV typu ML a podobne, čiže žiadny záver by som z toho testu nerobil a ani nerobím.
Čo sa týka terénu tak JEEP je síce postavený na podvozku z MB ale ma tam svoju špičkovú elektroniku ktora funguje urcite lepsie ako v iných SUV, viď testy hocikde na youtube alebo aj tuto pre vás čechov celkom kritický autosalón: [odkaz]
Predaje JEEPu lámu rekordy, je to v sucastnosti jedno z TOP predávaných SUV tak je logické že musel prísť takýto TEST, veď predsa ani švédske volvo nemá konkurenta, akurát staručkú CX90ku ktorá uz roky dosluhuje.
Duster, Fabia a bůh ví co ještě, má taky rekordní prodeje, ale za argument bych to nepovažoval.
BTW právě špičkově odladěná elektronika má zřejmě za následek tohle supr chování Jeepu na asfaltu >:D
Auto se nesmí takto chovat i kdyby řidič chyboval, jakože nechyboval.
Je to šrot a šrotem zůstane.
Původní ML, do toho taloši a amíci, to je panečku skvost moderní techniky, o nevkusné přemíře chromu a děsivém interiéru nemluvě...
Ja ti vypustim na ten tvojej milovanej X6ke pneumatiky a poviem ti aby si isiel urobit tento test a uvidime ako sa bude auto chovat ty mudrlantko. Šrot a ešte k tomu predražený je tvoja x6 v ktorej jazdia hlavne 20 ročné blondíny alebo vyholené hlavičky.
Není milovaná, já miluji své GT-R. Je to vůz rodinný.
Vypusť, runflat Pirelli P Zero bude pořád lepší než univerzály na Jeepu pod tlakem (jak vzduchu, tak toho manévru) >:D
P.S.: Předražený je ten Jeep, protože je to lowend.
Uha ty si aký frajer, máš športové auto (treba to napísať do každej diskusie aspon 1x), tiež máš auto pre kaderníkov a ešte k tomu aj najškaredšie auto historie Nissan Juke >:D
Nech je to podla teba Jeep lowend, v teréne si ani neškrtneš, čiže ta zotrie LOWEND.
PS : s tými gumami si to pekne zahovoril, inak tvoj komentár má hodnotu 0, samá "samochvála", dúfam že si si na to aspon sam zarobil a nepodedil alebo ti to nekúpil otecko - "povolanie syn" (máš priestor na dalšie ospevovanie seba samého, to ti ako jediné ide).
je krásny pre kaderníka, choď drístať inde lebo k téme si nedal ešte ani 1 komentár, pár krát si sa pochválil (ked ta uz nikto nepochvali), napísal si pár hluposti, komplex máš zdá sa ošetrený, malo by to byť ok :yes:
X6 je predrazena krava, ktera akorat zabira misto, pricemz v terenu je nepouzitelna, stejne, jako pro prevoz vetsiho poctu osob. Ze je tenhle taliansko-amickej kram zravej bastl, je vec jina.
Na auto ktore ma motor V6, 3.0 CRD, cez 240 koní, 4x4 je to akože vela? Co si myslíš kolko žeru iné SUVečka? Viem ze MB ML 320 CDI žere 10l kombinovana, ML 350 CDI 8l kombinovana (to su tie mercedesy bez tej močoviny či čo to je). Kamarát má AUDI A6, 3.0 TDI a tiež to žere okolo 8. Je logické že to nebude žrať 5 litrov ako neaká 1.2ka či čo si si myslel?
tu máš spotreby tých čo jazdia na touaregu: je tam aj 3.0 TDI: [odkaz]
To že ty chceš do auta 1.2 motor, čo žere možno 5 litrov nezaujíma zase mňa >:D Skús poprosiť VW / JEEP / MB aby ti dal do MLka, Touaregu atd benzínovú 1.2, možno ti vyhovejú >:D Ale povedz im nech to ma aj 4x4 a nádrž ako Fábia >:D
tak ti přeji příjemné cestování dle předepsaných požadavků...
Pochop, že v reálu můžu použít vyhýbací manévr a může se to stát klidně v 70 a budu radši, když zasáhne esp a auto bude nedotáčivé, než abych se převrátil....
Jde o princip. Pokud to auto nebylo přetížené o více než 150-200kg tak je pro mně něco špatně, promiň, nevážím si běžně co naložím do kufru, ikdyž ok, když vím že je to něco těžkého jsem samozřejmě obezřetnější. Ale tenhle test je právě o Okamžiku kdy tě něco překvapí a kdy si prostě nedávám pozor kolik zatočím volantem...
A když se tady bavíme o nějaké využitelnosti SUV, kolik % lidí si kupuje SUV z důvodu Offroad? 1%? netuším, ale veškeří mí známí co mají SUV tak 99,4% času tráví auto na silnici.
A když už na to dojde, za posledních 7 let co se doma točí SUV (x5,x6, M-B GLK) když jsem vjel mimo asfalt vždy dojel kam jsem potřeboval. Promiň, pokud vím že budu jezdit Offroad dráhy, mám chatu 30km lesní cestou v korytech atd atd tak si nekoupím ani tenhle Jeep....
Imho tvůj předchozí argument 180km/h s Jeepem na dálnici je zkreslující jak ve směru nepřiměřenosti k tomuto testu, protože rádius zatáčky na dálnici tě nevyhodí ze sedla ani kdybys tam jel s multiplou 250km/h navíc to dokazuje jak Jeep používáš.
Za mně osobně jsem docela rád že X6 projíždí ve verzi xdrive35d zatáčky podobně jako moje 320d v m-paketu a nemusím se bát, že třeba pojedu jenom jednu stopu, než to že neprojedu Hummer Centrum.
Skus si prosim ta este raz precitat clanok a zistis ze Jeepu sa toto "pretazenie" stalo iba raz a to za zahadnych okolnosti. Akonahle to skusali v JEEPe, alebo aj tito Svedi pod dohladom JEEPu, alebo EURO NCAP tak všetko bolo XY krát uplne v poriadku. Čize sa nad tým treba zamysliet kde asi mohla byť chyba? Vypli ESP? Zle nafukane gumy? Pretažené auto? Chyba v aute určite nebude :-)
A k tomu ze som išiel s JEEPom 180 po dialnici neznamená že ho nevyužívam aj inak, to si si odvodil len ty na zaklade jednej vety.
K tej X6ke, išiel som k nej a je poriadne tvrdá, * vyhrkana na trochu nekvalitnej cesty po pol hodine, v tomto je uz aj JEEP aj MB ovela lepsie. + porovnaj uz teda cenu X6 a jej VYUZITIE a zistis kde je chyba :-)
Málo kdo utratí 100tisíc za Adaptive Drive. Jinak je to přesně jak píšeš.
Ale na rozdíl od Grand Cherokee je to auto příjemně řiditelné i na limitu a taky dobře brzdí a v benzínu i výborně zrychluje. To ale určitě neznáš...
Čisto subjektívny názor? Nové číro sa predajmi seriózne nabúrava do kšeftu zabehnutej konkurencii (aj severskej). A nič nefunguje tak efektívne a lacno ako staré dobré žmýkanie stachu z priblblej verejnosti ktorá stratila schopnosť vytvoriť si vlastný názor už pred pár dekádami..
Nezabudli redaktori zapnúť ESP? V akom stave boli pneumatiky? A milión ďalších okolností testu. Nič..len minútové video ktorého sumár je, že jeep by sa mal prestať vyrábať. Tu niečo smrdí ;-\
To je jedno. Základní pravidlo je nikam neuhýbat. Pravda los je trošku jiný příklad, protože je to v podstatě větší kůň ... Tady jsem ho ale nikdy neviděl. Kamarád mi zničil auto, když se vyhýbal kočce. Nedávno sestra pošramotila bok auta, když uhýbala srnce . Můj otec už 3x sejmul srnku. Auto vždy zůstalo jakž takž celé ... tedy kromě plechů. Oprava za pár korun. A navíc jsme se doma poměli. Prostě mi přijde výhodnější a bezpečnější tu srnku, psa a nebo kočku prostě sejmout. Samosebou se pokusit dobrzdit. Ale rozhodně nikam neuhýbat. Uvedl jsem jen dva příklady z mého nejbližšího okolí co se staly za pár let. Vsadím se, že tyhle vyhýbací manévry jsou příčinou i o moc těžších nehod. ...
Jo a jinak džíp je za ty peníze proklatě dobré auto ! A to nejde popřít.
Na losa je nejlepší... vrtulník :-) Nepodal bych to tak naturalisticky jako ty, ale v podstatě se dá souhlasit s tím, že prioritu má lidský život, tedy uhnout jen, když bezpečně vím, že mám kam, a že to zvládnu. Většinou jsou to velmi překvapivá setkání a zde skutečně ten pevně sevřený volant a držení přímé stopy kolikrát zachrání posádce život, a o to jde. Já viděl, jak na rovném úseku jela přede mnou paní v mercedesu a vběhlé lišky pod kola se tak polekala, že skončila ve strouze na střeše. Každopádně, kdo prožil třeba tu srnu ví, že to není žádná sranda. A nedej bože divočáka.
P.S. To, jak jste se poměli... to mi připadá už dost přes čáru, a to jak zdravotní tak samozřejmě zákonnou.
Není to žádná sranda srazit srnu, ale pořád je to lepší než ohrozit lidské životy jak už ve svém autě nebo například v protijedoucím. ...
No bydlím na vesnici, kde strýc je myslivec, druhej strýc policajt, třetí strejda dělá (nejsou to opravdoví strejdové, to už vím :-)) starostu a nikdo takové věci neřeší. Samosebou to táta nehodí to kufru a neveze to domů, kde to s mámou naporcujou. Zavolá se strejda myslivec, potom strejda policajt a pak se všichni sejdou na domácím rožnění. Říká se tomu bolestné ;-)
Třeba takový los levičák je zákeřný tvor. Dobře ví, že mu budeš objíždět zadek (bože!) a tak úmyslně přebíhá silnici...POZOR...vždy těsně mezi dvěma protijedoucími vozidly!!! A teď bych nechal Marianka tipnout, na kterou stranu (losa) pojede ve své plechovce? :-)
Nerobil by som z toho tragediu. Je to SUV a tomu zodpovedaju jazdne vlastnosti. NIKDY to nebude ako sedan ktory s prehladom zvladne aj 80 km/h.. SUV sa nekupuje na rychlu jazdu. Mozno tak po rovine na krizovatke :-)
Presne tak ako BMW 328i rozmeta tuto bednu na kopytach na ceste, tak presne to iste sa stane v opacnom garde v terene. CHerokee ma vysoko tazisko.
hodne lidi si mysli ze jeep byl pred toyota v off road autech,ale neni to pravda!!!toyota mela off road myslim 1942,jmenoval se AK 10,byl to predchudce dnesniho land cruiser.jeep willis vznikl myslim az 1943.takze jeep vlastne okopiroval toyota a ne jak se porad jeep chlubi,ze byl prvni a yota ho okopirovala.proste to americani ukradly,jako vsechno.rozhodne Jeep do terenu rozhodne neni,vlastnil sem jeden 1991,a byla to zrezla popelnice o nicem...TOYOTA LAND CRUISER RULEZZZ!! :-)
Tak takovouhle pitomost už jsem dlouho neslyšel! 1) Jeep byl opravdu první, i Land Rover byl až druhý (první prototypy LR dokonce používaly díly z Jeepu) 2) Toyota už jen obšlehla hotovou věc 3) Toyota dokonce ukradla název pro změnu z LR - po vzoru oni mají Rover my uděláme Cruiser... to je jednání na úrovni dnešních Číňanů a 4) bez ohledu jak to dnešním fandům japonských značek vadí, tak Japonci začínali přesně tak jako dneska Čína - co se dalo obšlehli a to zcela bez skrupulí - jen se to méně vědělo, nebyl internet, Svět byl větší a nikdo nepočítal s tím, že by se to mohlo dovážet do USA nebo Evropy, takže to bylo většině lidí tenkrát jedno. Teprve později taky alespoň občas na něco koupili licenci, mmch vygoogluj si pojem "Mitsubishi Jeep". Ono těch dobrých nápadů z Japonska zase tolik nebylo. A zhruba někdy do konce 70. let byla japonská auta spíš legrační a nikdo je nebral moc vážně - asi jako dneska Číňany. To že našinec byl konfrontován se skutečností až po roce 1990 a všechno co bylo před tím nezná nebo ignoruje je zase jiná věc. Ten LC je v tomhle čestná výjimka ve třetím světě to byl hit už někde od 60. let a nakonec hlavně v Africe a Jižní Americe své vzory úplně převálcoval.
Tak mě napadá , kolik řidičů dokáže takový manévr provést ? Si zjistěte jak ten losí test vypadá , někde na placu si to vykolíkujte a zkuste projet . I deset let stará pixla má jízdní vlastnosti dalece přesahující řidičské schopnosti 90% řidičů .
Prvykrat ked mi blbec vysiel z parkoviska z lavej strany priamo do cesty, to v 60km/h plny vpravo a nasledne kontra plny vlavo prec od stromov a obrubnika.
Spamataval som sa z toho 2h, odvtedy hovorim len to, ze nikdy by som nepovedal, ze auto tolko znesie. Jednoducho som uz tocil hodne daleko za pudom sebazachovy.
A druhe co mi z toho ostalo je, ze auto znesie viac ako ja. Ja som siel na 100% svojich reakcnych dob, schopnosti, sily tocenia volantom.
Doteraz pamatam ten pocit v krku, ked som hlavu drzal rovno celou silou, kvoli obrovskemu pretazeniu v zakrute. Som to kedysi aj prerataval, vyslo mi nieco okolo 2-3G.
Druhykrat sa mi postastilo o druhej v noci na rovnej ceste v poli, pri 115km/h z lavej strany mi priamo pred auto vybehol srnec. Viem ze som mu mal mierit na zadok, ale nech si to niekto vyskusa v rychlosti nad 100km/h ked ma srnec zadok na lavej strane cesty. Takze znova plny vpravo a plny vlavo. Nastastie v polke mojho pruhu zmrzol a nepokracoval dalej, takze som ho uplne tesne obisiel.
Auto: Dodge Caliber 2.0 CRD, takze aspon tak trosku vylepsim reputaciu Chrysler Group.
S tym autom som najazdil 125.000 km a nikdy ma jazdnymi vlastnostami nesklamalo. Dokonca by som povedal, ze ma velakrat vytiahlo zo 100% havarky.
Jeep Grand Cherokee som soferoval na predvadzacej jazde a to auto mi sadlo na 100%. Jeho vlastnosti by som sa urcite nebal. Podla fotiek evidentne lava zadna pneumatika mala dost, ci uz kvoli kvalite pneumatiky, alebo pretazeniu.
Chlapici z testu pisali, ze auto nalozili 1600 libier, 5 dospelych plus 540 libier naklad. To je okolo 720kg. Ako pozeram specifikacie Jeepu, tak uzitocna hmotnost je zhruba 680kg. Takze to fakt vyzera skor na tu prekrocenu hmotnost. V kombinacii s podhustenou pneumatikou.
Btw. moj Caliber mal hustenie pneumatik na 2,4 a 2,2 atmosfery. Skusil som raz a stale som mal pocit, ze mam makke gumy. Tak som to fukal na 2,7 a 2,7 ako bolo definovane pre plne nalozene auto a dialnicu, to tomu autu a jazdnym vlastnostiam sedelo ovela viac.
2-3G? To zažívají díky přítlaku pouze jezdci F1 nebo Ti, kteří do něčeho vrazí.
Ve střepech, jako jsou Jeepy a jiné americké SUV, je max tak 0,8G, pak už se to nazývá nehoda >:D
Heh, uz som to parkrat pisal do diskusii, zrataj si ake mas pretazenie ak sa za 0,7s sa vyhnes autom o 3 metre. To je rychlost 4,3m/s. Kedze na tych 3m musis aj zastat, tak max. rychlost vyhybania je dvojnasobna, cize v bocnom smere 0 m/s - 8,6m/s - 0m/s. Cize ides z 0 na 8,6m/s za 0,35s. To zodpoveda zrychleniu 24 ms-2 a to je 2,4G.
Jasne ze ti auto nevydrzi 2G v tiahlej zakrute a dlhodobo, ale toto je kratkodobe maximum.
Bezne auto ti pri brzdeni urobi 1G ak brzdis zo 100km/h na 40m.
Alebo inac, tazisko mas zhruba vo vyske 0,6m (Caliber), rozchod kolies 1,8m. Cize vonkajsia hrana pneumatiky s taziskom ti tvoria obdlznik 0,6x0,9m. To zodpoveda pomerom sil na prevratenie auta cez hranu pneumatiky, 1Gx1,5G na 1G pretazenie gravitacie musis mat 1,5G v bocnom smere aby ti vektor sily prekrocil hranu pneumatiky.
To ale neznamena, ze nemozes ist za 1,5G, mozes, auto sa zacne prevracat, ale ty ho kontrou dostanes naspat pod kontrolu. Takze kratkodobo nad tych 2G urobit mozes.
Kamo, los je strasne tuhej, kdyz se lovi, tak z kulovnice jak na buvola. Pokud ho naberes v cemkoliv mensim nez je Panzerwagen, tak ti taky muze vesele nastoupit celnim sklem a vystoupit zadnim... skrz tvuj velecteny xicht. A taky se muze jen otrepat a odklusat.
Pri vsi ucte k Jeepu, bez hardcore ochranneho ramu by crashtest s losem neustal.
Tak se nám tu rozběhla místy akademická diskuze na thema - Vliv růstového faktoru krmiva na volbu strany vběhnutí do vozovky.... Jen doufám, že se toho nechytne EU a nezaloží nějakou EK, která to bude patřičně zkoumat a následně regulovat...Los či Sob, aby tomu rozumněl....
A teď vážně - chvilkami žasnu.... Pokud to vezmu jen a pouze za sebe, přestože mám něco naježděno, časem jsem dospěl k tomu, že některé věci zkrátka na silnici neovlivním a můžu se jen rámcově připravit na to, že "se něco semele". Nevím, jak Vy ostatní, ale drtivá většina řidičů a řidiček se při vběhnutí zvířete "jako kráva"(a klidně to může být i voříšek od vedle), v první setině lekne - a nenacvičená přirozená reakce je vyhnout se srážce....takže - většina - trhne volantem - jestli v tu chvíli přemýšlí, kam - můžeme si jen gratulovat(podvědomá snaha udržet se na silnici převažuje, ale jestli je tam Tatra či Scanie....)Pak tu máme část, která ví, že někdy je zkrátka lepší(navzdory Greenpeace) zvířátko "naramovat", bez ohledu na plechy...
Můžeme se přít, o velikosti zvěře atd. atd.... Ale vraťme se k té prvotní reakci většiny....sevřený či případně uvolněný svěrač a trhnutí volantem....
to je chvíle, kdy je relevantní tzv. losí test.....a ať již tahle ošemetnost Jeepu nevyšla, protože to bylo blbě na tlaku či rozměru gum, overloadu hmotnosti atd. atd. - pokud tahle scénka povede k tomu, že se to v budoucnu nestane - jsem jen a jen rád, že tyhle testy dělají a zákazník to vidí....
Takže až příště trhnou jezdci volantem, tak doufám, že Jeep stokrát ze sta neškobrtne(vím, že každé auto lze hodit přes boudu...), přičemž sázím tak nějak na zdravý rozum diskutérů a nechci se přít, jestli v tom okamžiku zrovna probíhající erupce na slunci měla vliv na elektromagnetické pole země a díky tomu čidlo na levém kole vyvolalo zpožděnou reakci systému, který tak nezareagoval v povolené odchylce a díky pozdnímu zablokování podklouzl na 24dkg volně hozeného písku o zrnitosti 0,25-0,45 vytěženého podle příslušné směrnice EK....(jestli mi tedy rozumíte ;-) )
".....a ať již tahle ošemetnost Jeepu nevyšla, protože to bylo blbě na tlaku či rozměru gum, overloadu hmotnosti atd. atd. - pokud tahle scénka povede k tomu, že se to v budoucnu nestane - jsem jen a jen rád, že tyhle testy dělají a zákazník to vidí...."
Ty si jako myslíš, že na základě tohodle testu lidi přestanou přetěžovat své vozy a dělat s nima blbosti? Bylo by to skvělé, ale obávám se, že to je utopie....
Jinak standardně naložený Jeep problémy neměl.... to jen pro pořádek....
Příště kluci můžou zase narvat 600kg třeba do Pandy Trekking... uvidíme, co se stane.... ;-)
když já jsem takový utopista ;-) . Ne vážně - když vybírám auto tak - prosvištím dostupné články, případně videa na ytubu a pravděpodobně narazím i na losí testy - je pak na mě, jak to vyhodnotím a jak se budu chovat. Pokud bych měl na tohohle GC a uvažoval o něm - pořídil si ho - a předtím četl tyto články a mrknul na video - tak je jen a jen na mé maličkosti, jaké gumy tomu navleču a jak si ho narvu - když to pak ale hodím na boudu - budu za de.bi.a já a ne automobilka....
Když dáš pandě na příčníky brusle - bude to fajn adrenalínek ;-)
Testu by som veril, keby sa podobné výsledky dosiahli aj pri losom teste v iných krajinách - tak ako to bolo pri Áčku. Test sa dá ovplyvniť aj zle nafúkanými, resp. nesprávne zvolenými pneumatikami, ako sa to stalo, keď myslím Daciu Logan prvý raz testovali v Nemecku. (Mal som vtedy silný dojem, že Nemci chceli vtedy silou-mocou dokázať, aké zlé je Dacia auto.)
A ak naozaj auto bolo preťažené, tak výsledok testu je úplne irelevantný. A nakoniec si myslím, že losí test by 80 % bežných vodičov aj tak nezvládli - buď by sa báli ostrého zatočenia alebo by akékoľvek auto prevrátili na strechu.
a za ich prekrocenie moze jednoznacne vyzuta pneumatika.
Z videa vidno, ze auto muselo zmenit smer o 4m a manever trval asi 1,3s. To znamena priemernu bocnu rychlost 4m/1,3s=3,08m/s. Priebeh bocnej rychlosti bol vsak 0m/s - 6,16m/s - 0m/s (priemerne 3,08).
To znamena, ze auto muselo bocne zrychlit z 0 na 6,16m/s za polovicu z 1,3s. To zodpoveda 6,16m/s / 0,65s = 9,47ms-2 to je prakticky 1G bocne pretazenie.
Tento Jeep ma sirku kolies 1895mm (1630 rozchod + 265 sirka pneumatik). Vyska taziska odhadom 0,85m, vzdialenost od taziska po hranu pneumatiky 0,95m
To znamena, ze pri nedeformovanej pneumatike hranica prevratenia je 0,95/0,85=1,11G
Pri teste sa evidentne zadna pneumatika zvliekla a jej hrana sa posunula asi o 15cm smerom k stredu auta. Potom pomer vzdialenosti od hrany pneumatiky a vysky taziska sa zmenil na 0,80/0,85=0,941G co je menej ako 0,947G pretazenie dosiahnute v teste. Preto sa Jeep zacal prevracat.
Samozrejme v mojom vypocte je vela odhadov, ale princip je jasny. Jednoducha fyzika.
Dovod nespravenia testu jednoduchy, uz samotne auto svojimi rozmermi hmotnostou je predurcene, ze ten test je prenho na hrane a tu hranu pomohli prekrocit nekvalitne/podhustene pneumatiky, popr. pretazene auto.
Ne, Tvé výpočty jsou samý odhad, ale když Tě to baví...
Mně auto "G" ukazuje a vím i na závodních slicích, že 1,4 je sen, který překonáš pouze při výjezdu ze zatáčky plným plynem driftem na jedničku, kdy se sčítá akcelerace cca 1,1g s bočním přetížením.
Ale při dosazení čehokoliv jde opravdu vypočítat cokoliv, tak do toho ;-)
Aky je minimalny casovy usek toho G meraca ktory vie odmerat? Pretoze cim kratsi cas zrychlenia, tym vacsie pretazenie. A pri losom teste je ten cas velmi kratky. Napriklad ak klepnes s harddiskom o stol tak mu vyrobis pretazenie 100G...
Ak tebe v zakrute ukazuje sekundu ze mas 1,4G to moze kludne znamenat, ze si prvu polsekundu smal 1,6G a druhu 1,2G.
Aj pri pocitani relativne nepresnych cisel je pekne to ze raz sa pomylis hore, raz dole, ale vysledok je priblizne spravny.
To ze moje vypocty su relativne spravne potrvrdzuje aj spravanie toho Jeepu. On sa ZACAL prevracat, t.j. jeho max. bocne pretazenie bolo tesne prekonane. Tak ako mne vysli vypocty, ze znesie 0,941 a dosiahli 0,947. Ano mohlo to byt kludne 0,85 a 0,8G, ale meni to nieco na veci? Len som dokazal, ze dovodom prevracania bola ta zrolovana pneumatika.
Co sa tyka tvojich 1,4G v podstate len potvrdzuje moje vypocty, to hodnota s ktorou dokazes trvale jazdit, keby si isel cez strechu, alebo v losom teste by si siel ovela vyssie.
Velmi pekna hracka :-) Inac uvedomil som si jednu vec ked som cital ten tvoj manual, tam je uvedene:
Due to the slope of a road, this meter may
register g-force even when the vehicle is
stopped. This is not a malfunction.
Cize ten tvoj senzor neberie do uvahy 1G gravitacie. Ja som tiez v mojich vypoctoch pocital len ciste bocne G. V realite na teba vsak posobi 1G vektor gravitacie + 1G vektor odstredivej sily. A vysledny vektor sily je vacsi. 1,4G ktory ta tlaci niekam smerom ku prahu dveri. Takze pri tvojich 1,4G bocnych, na teba posobi celkove pretazenie okolo 1,75G.