Českému trhu vždy vládl nejmenší model domácí automobilky, minimálně od roku 1997, kdy začala Škoda nabízet dvě řady současně. Letos je tomu alespoň prozatím jinak. Nejprodávanějším modelem za první polovinu roku je totiž Octavia.
Troufám si tvrdit, že v tabulce druhého pololetí už bude Megane na třetím místě. Celkem by mě zajimalo jestli sedan Fluence bude započítáván společně s Megane protože se v podstatě jedná o Megane v jiné karosářské mutaci byť se to na první pohled nezdá. Uvidíme jestli v průběhu roku zasáhne do čísel i nové CC, ale u něj nepředpokládám, že by nějak výrazně zvednul prodejní čísla Megane, přeci jen se auta typu CC nekupují každý den. Jinak ti co dohlédnou v tabulce dál než po název vozu se musí udivit nad procentuálním úpadku u Škody ;-\ Mě osobně mile překvapil Hyundai i30 který šlape na paty VW Golf-u a stále dobře prodávající se Fusion :yes:
P. S. Nalejme si čistého vína! Číslo pololetí je 8. Golf, jak jinak. >:D
Tak tedy nalejme si toho čistého vína... ;-)
Česká variace Golfu (Octavia) už dokonce předběhla i menší a levnější Fabii, takže už tak dobré osmé místo Golfu u nás je docela relativní...mnohen podstatnější je ovšem celá Evropa, kde má např. tebou zmiňovaný Megane 3 podstatně větší "problémy", než u nás, kde naopak jeho vstřícná cenová politika nese své ovoce... :-!
To, že se Megane v Evropě tak dobře neprodává nepopírám, ale v tomto článku je řeč o České republice. Tebou zmíněná Octavia zaznamenala růst prodeje o 8,5% což je slušné číslo, ale pokud se mrkneme dál na Fabii která zaznamenala pokles o -39,3% a Roomster dokonce o -44,1% a to na domácím trhu, tak zřejmé, že je něco špatně. Jasně Škoda konečně nastavila adekvátní ceny, ale myslím, že pozdě. A i když nejsem fanda Škodovek tak mě tohle mrzí protože automobilový trh je v ČR stěžejní, ale ne jen ve výrobě aut, ale i komponentů. Další věc, která mě mrzí je že Škoda nevyrábí plnhodnotná auta pro podnikatele, tím myslím nástupce Felicií pick up. Tohle auto se nabízelo v neuvěřitelném počtu kombinací a těšilo se velké oblibě. Jasně je tu Roomster ale ten nemá ani "šoupačky" a ani zadní křídlové dveře (možná se pletu, ale osobně jsem je na Roomsteru nikdy neviděl) To že má Octavie společný základ s Golfem je sice bezva po technické stránce, ale seděl si někdy vzadu? :-( Na druhou stranu má Octavie kufr jako černou díru :-) v tomto ohledu nemá konkurenci.
Z tabulek je zřejmé, že v ČR za současné ekonomické krize frčí ekonomická auta a na to je potřeba reagovat. Fusion, Cee´d, Megane, i30, Aveo, Fiesta, to jsou auta které vykazují největší růst prodeje, "jsou za pár" korun a jak je vidět češi na to slyší ;) od nejmenších aut až po nižší střední je to v ČR především o ceně a to nesmí prodejci ignorovat. Mrkni za kolik se prodává Megane jinde v Evropě, za ty prachy by se tady tak dobře určitě neprodával. Silně pochybuju, že na západ od našich hranic najdeš Aveo v top ten, tohle se prostě nedá ignorovat. Češi jako národ odkojený Trabanty, Žigulíky... atd budou na nové auto vždy koukat skrz děravou peněženku. Důkazem může být i to, že auta o velikosti Fabie mnohdy plní roli rodinného auta.
Tak ještě jednou bravo i30 a Fusion. Už se těším jak rozčeří vodu tabulek Yeti, zejména pak v základni verzi to bude trhák.
Velmi dobře napsáno. Opravdu Octavia neutekla, ale Fábka spadla. Důvod je jasný. "Běžný" zájemce o Fabii se rekrutuje z řad, no dříve by se řeklo proletariátu na tomto fóru jsou tito lidé často nazávány jako socky. Já sám mezi ně patřím. Pokud si chce socka koupit vůz bere Fabii(pár korun navíc obětuje a má jistotu kvality proti Aveu a spol). Ale nyní je taková situace že mnoho lidí je bez práce a mnoho dalších pracuje v zajímavých podmínkách, např. se pracuje jen čtyři dny (někde i méně) a tomu odpovídá i plat (můj případ je -20%). To se pak těžko kupuje auto a najednou je cena ještě víc v popředí, proto i zarytí škodovkáři berou jiná auta (Fusion je opravdu férová nabídka) A přiznejme si i já jako velmi, ale velmi zarytý škodovkář začínám pochybovat, protože cenová politika Škody je prapodivná...
My ho taky dáváme malé, ale ráno :-) No když jsem vymýšlel nick (používám ho i jinde) klasicky mě nic nenapadalo, až mi sjel zrak na tu lahvičku co stála na stole... a bylo to.
Fabia je jednoduše předražená. Nebo aspoň dlouho byla.
Pokud zvolíme nějaký rozumný motor jsme na 274 900 Kč bez výbavy v clasiku. Pokud z toho uděláme rozumné auto jsme na moc velké částce.
V podstatě souhlasím, toho Megana si mi potvrdil a s tím Golfem jsem myslel hlavně to, že se u nás hodně prodává ve "formě" Octavie, proto je logické, že jeho prodeje tu nebudou tak vysoké jako v Evropě...
Jasné je, že Octavia je nejprodávanější hlavně z důvodu poklesu prodejů Fábie u nás...
V O2 jsem v zadu seděl a s prostorem jsem žádný vážnější problém neregistroval (tedy na nižší střední střídu) a zvlášť u kombi. Tento problém měla jednoznačně spíš O1...
...kym nam niekto vysvetli ze tu tabulku treba upravit a vyhodit z nej Fusion, Cee'd a Megan. Az potom bude spravna, jedinecna, a hlavne pravdiva!
Inak gratulujem redakcii k malemu jubileu: pisat uz 3 roky o tom ze Fusion sa vypredava, to si zasluzi oslavu. Len premyslam, ze kde ma Ford take obrovske sklady a kedy stihol vyrobit tolko tychto vozov? A kolko rokov (alebo skor desatroci?) bude este prebiehat vypredaj tohto modelu... :-)
Súhlas s Fusionom. Tiez mi bije do ocí dlhodobé oznacenie "výpredajový". Neviem, co si redakcia pod tým predstavuje. Podla mna sa tak oznacuje auto, ktorého výroba koncí alebo uz skoncila a má nástupcu. U Fusionu nic z toho neplatí, stále sa vyrába, nástupcu nemá, a jeho nízke ceny degradovat oznacením výpredajpvé zavána neobjektivitou, ak nie neznalostou. An to nie som ziadny fanúsik Fusionu.
Prekvapenie 1: úspech Octavie: asi sa doba posunula dalej, ked po rokoch konecne nie je najpredávanejsím malé auto, ale nizsia stredná, co je standard v západnej Európe. Blahozelám CZ k postupu na "západ", kedy to caká SK, netusím.
Prekvapenie 2: Octaviu ludia prijali napriek jej kontroverznému faceliftu, ktorý mierne povedané krok vpred oproti predoslej verzii zrovna nepredstavoval.
Prekvapenie 3: Pokles predaja Fabie, ktorý sa nedá nazvat inak ako katastrofálny. Zeby ludia prestali ocenovat najlesí základný motor v triede? Asi Cechom chýba srotovné...
Prekvapenie 4: výsledok Megana. Iste bola uvádzacia cena zaujímavá, ale to mali i iné autá a taký úspech nedosiahli. Slusné.
Prekvapenie celkovo je, ze na slusné predaje nepotrebujete ziadne srotovné. :yes:
Pekne zhrnute. Keby ten facelift Octavie nebol taky divny, mala by este vacsie predajne cisla. Mnohym ludom chybaju tie krasne ciste linie prednej casti ktore mala pred faceliftom. A tie svetla, to ani nehovorim...
Fabia, tak to je na zamyslenie. Skoro o 40% menej ako vlani, no niekto by sa mal v skodovke zamysliet ako dalej. Dizajn by som po dokladnej cenzure mojho nazoru nazval "podivny", motorizacia slaba, cena vysoka. Zakaznici pochopili, ze si mozu za rovnaku cenu kupit lepsie (a casto aj o triedu vacsie) auto, respektive krajsie. Vsak si len postavte vedla seba napriklad Fiestu a Fabiu, to je jak kraska a zviera...
K bodu 1. V jaký pozici co se týká prodejů je na Slovensku Ceed ? Ten by možná mohl "uvést na západ" i SK. Jaké auto je na Slovensku nejprodávanější ?
K bodu 2: Ať je Octavie jaká chce a má moje sympatie, tenhle facelift mě od ní dokonale odrazuje. Takže přinejmenším jednoho potencionálního zákazníka v ČR Škoda ztratila.
K bodu 3: Téměř to samé co bod 2. Fabia I je mnohem elegantnější a dospěleji působící auto. Netvrdím, že to způsobilo prodejní propad, ale řekl bych že Češi by chtěli za "málo peněz" něco co vypadá, že to bylo za více peněz, spíš než nějakou rozměrově nevyrovnanou rozjuchanou kozu.
K bodu 4: Megane je určitě překvapení i při velmi příjemně nasazených cenách, zvlášť když jde v podstatě zatím jenom o hatchback.
Marku tak do toho, vím že jseš skorodrzek, tak jen do toho. Máš na to kámo. Střevo i voko ti nechybí, makáš na sobě, zraješ.
Ale když už shrnovačku, tak pořádnou a ne nějakej blábol a uraženecké pláče... >:-[]
tak hoši, v hospodě na vesnici a při víkendových nákupech v Lídlu jsem už nějaká ta moudra nasál, bohužel přes zvyšování vašich osobních kvalit, a teď bez urážky, prostě by jste je ještě nepobrali. Jsou to hluboké myšlenky, komplexně řešící problematiku nejen mainstreamu, ale i supermainstreamu, hypermainstreamu, lowendu, subpremie, premie i superpremie.
Ale jedno, jedno vám je sdělím a váš život už nikdy víc nebude takový jak byl předtím >:-[]
Krom toho na shrnovačky nemám čas. Musím makat. Přesto že jsou Saaby už skoro za babku, já furt nějak tu babku ne a ne dát dohromady, takže v potu tváře chléb svůj vezdejší tvrdě dobívám dál a dál >:-[]
>:-[] čoveče jak to tady čtu tak plácel před Lídlem je velice inspirující prostředí.budu se tam muset někdy zastavit a s chlapama podebatovat >:-[] jinak s tou babkou.byl jsem onehdá na houbách a byl jich plný les tak koukej vyjít kousek dál než jen k Lídlu,kousek za tvou rodnou vísku do lesa a na Saaba máš raz dva >:-[] >:-[]
Tak to tady máme, dlouholetý lídr prodejů Fabia opustil první místo a přenechal ho své větší sestře. Neodešla však stylově, ono pokles prodeje na domácím trhu o 5000 (jo, 5000, to je asi tolik, co se tady prodá Fůšnů a Cedníků dohromady) je pěkný průser.
Proč to?
Důvodů je více. Tak prvně si Škodovka v ČR s Fabii vytvořila docela špatnou pověst. Po léta se tady Fabia nabízela za ceny, které byly vyšší než u konkurence. Dlouho dobu před krizí to byli zákaznící schopni snášet. Kde se stala chyba. Takový běžný kupec Fabie, říkejme mu třeba Lojza, si chce koupit nové auto. Jeho Felície už má nejlepší léta za sebou. Kouká, že sousedi se už prohánějí v Tháliích, Fošnách a Getzech, tak proč by on měl být po zadu. Navíc Pepa v hospodě říkal, že je Fabie předražená a HTP dělá strašný kravál a nejede(ne že by to nebyla pravda, ale tragédie to není). V reklamách na něj bliká větší auta za srovnatelné ceny, třeba Cedník za 280 000, Megane s klimou a 1,6 16V za 310 000 Kč..., tak proč zůstat u Fabie?
Zde Škodovka zaspala dobu. Nenabídla s Fabii II to, co Čech žádá a získal třeba ve Felícii, tzn. kus auta navíc. Navíc okořeněno opravdu těžce stravitelným designem a neschopnost Škody zavést opravdu lákavé celostátní cenové nabídky vedlo tam, kde je Fabia teď. Ne každý chce přecejen žebrat u prodejce o slevu, i když se to dá. Ještě před velkými krizovými slevami se dala 1,2 HTP s klimou, Al koly, metalízou, rádiem s 6 CD, el. okny a centrálem, ABS a vším, co je nepostradatelné, ukecat na 260 000 kč.... ale to Lojza neví.
Za to musím zvolat BRAVO Octavia!
Škodovce se povedlo to, co tady zavedla s Felicií a Octavii I. Nabízí kus auta navíc, vychytala všechny nedostatky, hlavně prostor vzadu, nabízí kvalitní interiér, elegantní nadčasové tvary, teď příjde 1,6 TDI, dobré jízdní vlastnosti (jo, není to Focus, ale ne každý potřebuje jezdit rallye) a pocit auta o třídu většího. A že cena je ve srovnání s konkurencí vyšší? Může být, však zákazník má pocit, že je auto větší než Megane či Golf. Dalo by se taky polemizovat nad tím, že Český zákazník už nemá tak hluboko do kapsy, tak už bere Octaviu místo Fabie, ale v pravdě velkou část odbytu dělají firmy, které opět cítí lepší reprezentaci než např. Focusem.
Pochválit ještě třeba Megane. Za 310 000 Kč 1,6 16V s klimou je lákadlo velké. Když k tomu připočteme osvědčený 1,5 dCi, šestikvalt u silnější jednašestky, líbivý design a kvalitní interiér, není se čemu divit.
Fošna, Fůšn... Žádný div, kus auta pro Čecha navíc, taková nová Felicie.
Propad Roomsteru? Všichni čekají na fešáka Yetiho. :yes:
Pánové, stačí taková shrnovačka nebo mám přidat plenky, Blažkovou, diamantové kovboje, severní smyčku, třídenní strniště a hlavně Mistra elegance? >:-[]
Teda Ronaulte, to byl doktorát jak vyšitej. :yes:;-) To je snad i na docenturu. Shrnovačka jak řemen. Bravwo Ronault, bravwo Oktávka. Tomuhle se říká příspěvek zralého eurodrzka ;-) Myslím, žes vyzrál. Velká gratulace ještě jednou. P.S. u starý Blažkový máš borůvkovej koláč, plínky ti platim na půl roku předem, mistra elegance domluvim na příští víkend. Tak snad jen to strniště. Na tom musíš zamakat sám. Stejně jako na anglickejch slovíčkách. Ale tohle přece zvládneš levou zadní co??? :-):yes:;-)
Díky za poklonu, plenky beru, na koláč valím hned po obědě a z Mistra elegance mám autoerekci již dnes ;-) Co se týče strniště, tak to již vlastním, sice tak týdenní, ale o to větší strniště... a anglická slovíčka mrskám před spaním... nedávno jsem strávil tři večery na slovíčkem "supermainstream" >:-[] >:D
Camembert? TO jako že už plesnivím jo? Ještě že jde o ušlechtilou plíseň. No nic pánové, valím, čeká mě za pár minut 200 km za volantem, snad vám zase natočím nějakého Pierra ve stodvaciášku ve 140 >:-[]
Poslušně hlásím, že jsem to zvládl! Průměrná rychlost 105 km/h, max. 160 km/h, spotřeba odhadem 9l, dva policejní Passaty sptařeny... a z pěkných bab spatřena jen jedna Blažková za volantem Astry >:-[]
"které opět cítí lepší reprezentaci než např. Focusem,"
Mnohdy je nejdulezitejsi jen narodnostni puvod znacky, viz precpane ceske zastoupeni francouzskych firem Renaulty, Citroeny a Peugeoty a o nejake lepsi reprezentaci se stejne jako u Octavie neda mluvit ani vtipem.
Proste nakupovani znacky vnitrnimi "smernicemi" to plati stejne pro Skodu tak pro VW v CR. A vime jak mnohe "vyberove" rizeni v Cechach funguji.
Taurus je full-size? Já myslel, že to je spíš mid-size (něco jako naše vyšší střední, případně přerostlá střední) a full-size jsou už pak ty největší sedany jako třeba Chrysler 300M a pod.
Kdo si to má všechno zapamatovat! Full-size, supermainstream, Mistr Elegance, subprémie.... >:-[]
Nevím, co sem taháš Lagunu... chápu, že v první třídě si díky rehabilitaci po úrazu hlavy chyběl, proto dodnes nepoznáš rozdíl mezi písmeny e a o 8-s
Jinak Focus nikdy nebude mít tak reprezentativní renome jako Octavia, s tím nic neuděláš, i kdybys utrhal loga všech aut u vás na sídlišti
Ještě mi vysvětli, jak chce Mondeo porazit v prodejnosti Passat, když má meziročně pokles prodeje o 12,8% a Passat jen o 1,2%. To by mne fakt zajímalo, když jsi tady o likvidaci Passatu tak vášnivě psal >:D
tohle taky hraje určitě významnou roli. Vždyť nižší střední se za poslední dva roky posunula do cenové hladiny, kde předtím byly subkompakty možná ne v základu, ale zdaleka ani v plné palbě :-!
Taky bych to tak viděl. Jak jsem psal výše, tak slušnou nižší stření koupíš od 270-280 000 v podobě Cedníku, za 310 000 máš novinku s motorem 1,6 a klimou, před léty tolik stála holá Fabie.
Ja myslim, že k lepšímu posouzení by měli ukázat i kolik kterých oktávek prodali, třeba to táhnou ty staré tour nebo jak to je,ta stojí něco málo přes 300 tušim
Osobně tolik Tour nevídám. Před chvílí jsem ujel 200 km a z Oktavem I měla na sobě napsáno TOUR jen jedna jediná, navíc silná převaha dvojek, které na dálnicích tvoří snad 50% aut.
Ono taky koupit si dneska jedničkovou Octavii (konstrukčně 12 let staré auto, které už tehdy bylo v rámci třídy v mnoha ohledech sotva průměrné) a ještě za ní vysolit přes 300k není úplně normální, žejo >:D
Síce sa ešte predáva, ale na Slovensku je jej podiel minimálny a stále klesá. Predpokladám, že v Čechách to bude podobné. Konštrukčne je už Tour dávno morálne zastaralá a patrí už skôr do kategórie malých aút ako medzi O2, Ceed, i30 a ostatné moderné autá nižšej strednej triedy.
Zaujímavé je, že u Astry je to presne naopak a stará generácia Classic s prehľadom predajom "valcuje" novší model.
Pro Česko jsou to dobrá, co dobrá, výborná čísla. Ten nejdůležitější signál vyslala Octavia - konečně pozvolna bohatneme, a nejen v mobilech, ale už i v autech začínáme ctít tu správnou třídu, jako důstojný životní "mainstream". A to je dobře. Oprostíme-li se od tlupy bazarových kovbojů, je vidět, že lidé postupně přichází na to, že pokud auto, pak prostorné a hlavně... nové.
Fabia, druhé nejlepší auto své třídy bude dělat stále vysoká čísla, o to nemusíme mít starost, ale pokud tu natrvalo přenechá žezlo Octavii, je to na potlesk pro Čechy, Moravu a Slezsko :yes:
Samo, že se v tabulce najdou i jezdci-anomálové, jimž je cena nadevše. O ty v autosvětě ovšem nejde, to je přehlédnutelná a nevypočitatatelná skupina. Přepočteme-li tedy tabulku, pak jedničkou je tu Octavia, dvojkou Fabia, trojkou Roomster, čtyřkou Superb a pětkou Golf :yes:
Časem do padesátého místa v tabulce přiskočí k supermainstreamu jistě i nějaká ta prémie. To bude další krok v dekomunizační deratizaci téhle kotliny...
kuaa, kuaa , aky pekny zaver akej peknej kludnej, plodnej, nicim a nikym nerusenej debaty...
Pekne vysledky, tesi ma aj ten Cednik ;-)
...ozaj, to ste fakt nikto neboli odrezat to lano... >:D >:-[]
Takže, postavit se na špičky, nadechnout a nedýchat a nadechnout a nedýchat a to ještě tak dvacetkrát, jseš-li schopen si to spočítat. Klídek, ono to přejde.
Jinak fauvé dosáhl 12% podíl na světovém trhu, to je zpráva co?
Že jsi to nepochopil. Všech 17% vozů které se prodalo bylo z produkce koncernu VW. To znamená, že VW má největší tržní podíl, ale letos prodal meně aut než v roce minulém. Já vím ten největší tžní pdíl zní hezky, ale nevypovídá o tom jak na to VW ve skutečnosti je: [odkaz]
Jako majitel Fabie I se ani nedivím, že Fabii II převálcovala Octavia III. Kdybych měl dostatek financí, tak pro mě u škodovky vítězí jedině Octavia III už z několika důvodů.
1. Design - Fabii I sem si koupil hlavně pro její design a z toho důvodu bych se teď přiklonil raději k faceliftové Octavii, než Fabii II.
2. Cena - Octavie III se prodává za mnohem příznivější cenu, než kdysi a v porovnáním s Fabií II bych si raději připlatil a získal vůz o třídu vyšší.
3. Nabídka motorů - jelikož preferuji zážehové motory, výběr u Fabie II mě dost zklamal, především z toho důvodu, že se tam nikde nevyskytuje označení TSi. Asi bych si už nekoupil 1.4 16V/63kW 5stup. mech., jelikož se s tím nedá pomalu ani předjíždět, ale zvolil bych jako adekvátní náhradu přeplňovaný motor 1.4 TSI/90 kW navíc se 6stup. mech. převodovkou, který nabízí Octavia III.
4. Vnitřní prostor - když sem měl možnost sedět v Octavii I (vzadu), připadalo mi to jako v mojí Fabce, hlavně cc se týče prostoru nad hlavou. Nová Octavia je v tomto ohledu mnohem velkorysejší a o zavazadlovém prostoru nemluvě. Člověk zvyklý na Hatchback Fabie by nevěřil, kolik se toho vejde do nové Octavie. Konečně pořádné auto a nejen cc se prostoru týče...
Jaké bude teda moje příští auto? Jednoznačně u mě vyhrála nová faceliftová Octavie s motorem 1.8 TSI/118 kW 6stup. mech. v modelové řadě Elegance.