Novinky
Sám jsem ještě v autě se startstopem nejel, ale přijde mi to jako zbytečnost, kvůli pár deci se to podle mě nevyplatí. Jinak omezovač rychlosti taky nedopadl moc dobře, jak se tak dívám - taky bych to asi nepoužil, na druhou stranu zobrazení o překročení rychlosti používám, člověka to zpomalí, když na něj palubák řve. >😁 Ovládání hlasem pro složitější funkce může být super, ale musí hlavně perfektně fungovat.
par deci na sto kilometrov, ale ked robis rocne 25-30tis km, tak sa z toho robi peknych par litrov...
To jo, ale když ročně najedu tak 10 tisíc a z toho maximálně 10% po městě, tak neušetřím vůbec nic.
ked robis rocne 10tis a z toho max 10% percent po meste, tak ti uz vobec s&s nebude prekazat a uz vobec sa nemusis obavat o jeho spolahlivost...
Podle mě to reálně ušetří méně než deci. Počítejme zjednodušeně takto: Spotřeba při volnoběhu je u běžných aut do 1 litru za hodinu. Abys tedy ušetřil desetinu litru na 100 km, musíš během těch 100 km stát na křižovatce s vypnutým motorem celkem 6 minut, a to jen v případech, kdy je start-stop systém funkční (zahřátý motor atd). Těch 6 minut stojí na křižovatkách jen ten, kdo jezdí po městě, u mě to dělá plus minus jednu minutu za těch 100 km (většinu z toho najedu po dálnici).
Podle mě je to celé spíše jen takový fígl na snížení normované spotřeby. Pro automobilku přece není problém naprogramovat systém tak, aby během normovaného testu část celkové energie vzalo auto právě z té baterie (spotřebovávat elektřinu při startování, ale nedobíjet ji alternátorem). Těch pár simulovaných kilometrů to takhle fungovat může ... no a že pak bude spotřeba o to vyšší, protože dříve či později bude muset alternátor tu baterii dobít, to už "normovače" nezajímá.
Podle mě je to celé spíše jen takový fígl na snížení normované spotřeby. Pro automobilku přece není problém naprogramovat systém tak, aby během normovaného testu část celkové energie vzalo auto právě z té baterie (spotřebovávat elektřinu při startování, ale nedobíjet ji alternátorem). Těch pár simulovaných kilometrů to takhle fungovat může ... no a že pak bude spotřeba o to vyšší, protože dříve či později bude muset alternátor tu baterii dobít, to už "normovače" nezajímá.
Říká se tomu inteligentní dobíjení. Je třeba součástí Efficient Dynamics BMW. Ve spolupráci se schopností rozpoznat testovací cyklus dělá přesně to. Ani nemusí přežívat několik kilometrů, mezi jednotlivými cykly se provádí jízdy, takže se může dobít.
Ano, samozřejmě. Ale myslel jsem to tak, že když se to "inteligentní dobíjení" zkombinuje právě s tím start-stopem, tak je ten efekt na normovanou spotřebu největší. A čím více takových "podvodů" automobilka použije, tím je klamavý efekt normované spotřeby větší.
Tohle musí skončit, konec podvodům ... podle mého by bylo nejjednodušší, kdyby se při testu měřila nějakým způsobem kapacita baterie. Pokud by se změnila, tak by se takto spotřebovaná nebo vyrobená elektrická energie přepočítala na ekvivalent benzínu a to by se připočetlo či odečetlo od spotřebované benzínu. Dále bych zavedl další část cyklu - dálniční jízdu. Problém by ale byl v tom, že v různých zemích platí různé dálniční limity.
Tohle musí skončit, konec podvodům ... podle mého by bylo nejjednodušší, kdyby se při testu měřila nějakým způsobem kapacita baterie. Pokud by se změnila, tak by se takto spotřebovaná nebo vyrobená elektrická energie přepočítala na ekvivalent benzínu a to by se připočetlo či odečetlo od spotřebované benzínu. Dále bych zavedl další část cyklu - dálniční jízdu. Problém by ale byl v tom, že v různých zemích platí různé dálniční limity.
Já třeba používám klimatizaci celoročně. K čemu je mi pak SS u většiny aut? Výhoda je, že mne pak neotravuje tím, že bych ho musel po každém startu vypínat. Radši vůbec nefunguje. Na druhou stranu je to tak nějak konzistentní - pokud používám klimatizaci, asi mne nebude zajímat pár deci, které bych ušetřil vypnutím motoru.
Start & stop je skvělý, jsem moc rád, že ho v autě mám. Šetří palivo na křižovatkách a při zastavení, motor po sešlápnutí spojky okamžitě naskočí a hned můžu jet. Vypínám ho jenom v kolonách. Ale podle výsledků téhle ankety je vidět, jakými "moderními fáry" tu čtenáři jezdí. Kdyby stop & start měli, asi by hlasovali pro něco jiného. Pro mě je naopak úplná zbytečnost třeba elektrické otevírání kufru - jenom trapná snobárna, nic víc. Naopak se mi hodně líbí bezzátkové víčko nádrže. To je u pumpy frajeřinka. :yes:
Ty moderni faro...Tvuj text mi prijde jako pekna agitacka na SS bez zamysleni (kolik to nici ostatni soucasti auta a kolik to skutecne setri). SS uprimne nesnasim, v aute jsem to nechal odpojit a vazne jsem se snazil mit to rad.
Elektricke otvirani dveri - jde videt, jakym farem jezdis. Kdyby jsi to mel, urcite ocenis 😉 (coz nerikam proto, ze si to myslim, ale aby jsi si uvedomil jaka blbost to je kdyz to napises) Nejde o snobarnu, ale ze se nemusis zaspinit, kufr otevreny kdyz mas plne ruce atd. Audi ted ma paradni vecicku ze to reaguje na nohu, takze doslova s plnyma rukama otevres kufr mavnutim nohy. Super vec, opravdu prakticka narozdil od SS.
Elektricke otvirani dveri - jde videt, jakym farem jezdis. Kdyby jsi to mel, urcite ocenis 😉 (coz nerikam proto, ze si to myslim, ale aby jsi si uvedomil jaka blbost to je kdyz to napises) Nejde o snobarnu, ale ze se nemusis zaspinit, kufr otevreny kdyz mas plne ruce atd. Audi ted ma paradni vecicku ze to reaguje na nohu, takze doslova s plnyma rukama otevres kufr mavnutim nohy. Super vec, opravdu prakticka narozdil od SS.
Jo jo máš mé simpatie,je vidět že lidé kteří to opravdu ve vozech mají ví o čem mluví. V BMW je to už taky na tu nohu a je to opravdu super.Plné ruce ,kopneš pod kufr a víko se otevře. Neříkám ,že toto využívám každý den,ale když to tam je tak proč né ??
Jojo, "usetri palivo", dalsi nezmysel ktoreho sa naivni "ovcania" krcovito drzia. Kolko toho usetri za tych par sekund? Na volnobeh si motor vezme maximalne liter za hodinu. No nech stojis pol minuty na krizovatke, tak to usetris ~0.008 litra. A presne tolko potom minies pri startovani, pretoze na nahodenie motora potrebujes bohatsiu zmes...
Prirataj si k tomu zvyseny odpor alternatora (tu bateriu treba aj dobijat), posileny alternator a bateriu ktore musia byt stavane na podstatne vacsi pocet startovacich cyklov, a vyjde ti ze usetris nula cela, nula nic. No ale nech to stoji cokolvek, hlavne ze to usetri par kvapiek paliva...
Prirataj si k tomu zvyseny odpor alternatora (tu bateriu treba aj dobijat), posileny alternator a bateriu ktore musia byt stavane na podstatne vacsi pocet startovacich cyklov, a vyjde ti ze usetris nula cela, nula nic. No ale nech to stoji cokolvek, hlavne ze to usetri par kvapiek paliva...
Kdyby jsi el. otevírání kufru na dálku měl, hlasoval by jsi jinak. Kdo má, ví o čem mluvím.
SS mám. Nechci ho, proto ho vypínám a jakmile to bude možné, nechám ho kódováním vyředit. Ano, pokud by byla tato funkce nastavena na primárně vypnuto a mohl jsem si ji zapnout, ještě bych to akceptoval. Za celou dobu co tento systém mám, mi to nic zázračného neuspořilo, krom toho že si teď musím dávat pozor při mých dálničních jízdách na dochlazování turba.
Add elektrický kufr - snobárna: v zimě, kor u kombika jsou zadní vrata velmi silně zašpiněná, ostatně stačí se podívat kolik lidí má pak opatlané víko kufru. Není nad to si ho bez doteku otevřít a už vůbec nemluvím o tom, když člověk něco nese a může si kufr na dálku otevřít, místo toho aby musel něco odkládat na zem atd.
Add elektrický kufr - snobárna: v zimě, kor u kombika jsou zadní vrata velmi silně zašpiněná, ostatně stačí se podívat kolik lidí má pak opatlané víko kufru. Není nad to si ho bez doteku otevřít a už vůbec nemluvím o tom, když člověk něco nese a může si kufr na dálku otevřít, místo toho aby musel něco odkládat na zem atd.
start stop mam a zasadne ho vypinam (zial bez neho uz sa auto kupit nedalo)
dovod je jednoduchy: az budem chciet usetrit 0,1 l benzinu na 100km tak si nekupim v6 225kw 3,5 l. a tiez by som si pripadal ako najvacsi *uj v okoli 20km keby mi v auticku chcipal motor pri kazdom zastaveni.
dovod je jednoduchy: az budem chciet usetrit 0,1 l benzinu na 100km tak si nekupim v6 225kw 3,5 l. a tiez by som si pripadal ako najvacsi *uj v okoli 20km keby mi v auticku chcipal motor pri kazdom zastaveni.
Ty zase asi nechodíš k autu s plnýma rukama. Možnost bez rukou otevřít kufr je u mne mezi blbostičkami v autě hodně vysoko. Nemluvě o čistých rukách. Jo, chtěl bych to vidět u každého auta v příplatcích. A měli by se inspirovat třeba u MB - elektrika zavírá a odjišťuje, otevírá se mechanicky, takže víko krásně promptně vyskočí. Rozhodně ne u Evoque. 😉
Toto je takový nesmysl,který vychází z chytrých hlav euro komisařů a jejich přeplacených pomocníku. Mám to na třech vozech a totálně mě to vytáčí,ihned jak nastartuji tak to vypínám.Má to ušetřit 5%paliva,co to je 5%?? K.U.R.V......když jezdím v autech co mají vic než 300koní ,tak koho zajímá nějakých debilních 5% ?? ať jdou do ř.i.t.i . A naopak automatika na kufr,pro to mohli hlasovat akorát ti,co to nemají.....V zimě ,špinavý kufr od soli a všeho možného,zmáčknu dálkové a je klid,bez špinavých rukou si sednu za volant aniž bych něco řešil. To je věc kterou bych spíše vyzdvihl a né zařadil do zbytečných doplňků.
Ono pokud to zavirani kufru nemas, tak Te nanapadne, ze to prinos ma. To je jako kdyz nekdo nechape, proc jsou na zadnim viku uvnitr madla atd. pro zavirani 😉
ja bych zavirani kufru na dalkove do auta taky nechtel, protoze to jsou kila navic.
U SUV se zadnimi dvermi jako vrata od stodoly prosim, ale u lehounkeho sportaku ? .... dokonce jsem proti tomu, aby se otevirani jakkoliv elektrizovalo, jsou auta, u kterych se po odpojeni baterky vubec do kufru nedostanete.
U SUV se zadnimi dvermi jako vrata od stodoly prosim, ale u lehounkeho sportaku ? .... dokonce jsem proti tomu, aby se otevirani jakkoliv elektrizovalo, jsou auta, u kterych se po odpojeni baterky vubec do kufru nedostanete.
Kila navíc ??? Nevím zda jsi viděl jak vypadají vzpěry,které mají toto na starosti. Jsou asi tak o 0,5 cm v pruměru oproti běžným vzpěrám. Tak to bych hovořil o gramech,né kilech 😐 a dnes,teda pokud nejezdíš ve voze kerý byl vyroben no opravdu kdysi dávno jsou snad všechny zámky podpořeny ovládáním na elektřinu. A my se zde bavíme o technice která je v nynějších vozech.... 😉
Hm, ten narust hmotnosti bude vetsi, mas tam ridici jednotku, kabelaz a ty vzpery taky nebudou jen nejaka vysokotlaka plynova vzpera, ale patricne elektricke streva...
a co se tyce o odemykani podporovani elektrikou, tady mi jde hlavne o to, ze jak vybijes baterku, tak neni sance otevrit kufr ani mechanicky nebo nejakym nouzovym systemem, dokud tu baterku nepripojis.
No a protoze neotevres ani motor a nedostanes se tim padem ani k vybite baterce, tak musis volat servis, kde ti privezou druhou baterku , jeden kabel ukostri nekam ke dverim a druhy prdnou do pojistkove skrine. Valil jsem na to v navodu k autu oci jako puk, jak to nekdo mohl tak debilne vymyslet... a hlavne jak to ze se proti tomu doted nikdo neohradil.
Nastesti se mi to jeste nestalo.
Debilnejsi system aby clovek pohledal.
a co se tyce o odemykani podporovani elektrikou, tady mi jde hlavne o to, ze jak vybijes baterku, tak neni sance otevrit kufr ani mechanicky nebo nejakym nouzovym systemem, dokud tu baterku nepripojis.
No a protoze neotevres ani motor a nedostanes se tim padem ani k vybite baterce, tak musis volat servis, kde ti privezou druhou baterku , jeden kabel ukostri nekam ke dverim a druhy prdnou do pojistkove skrine. Valil jsem na to v navodu k autu oci jako puk, jak to nekdo mohl tak debilne vymyslet... a hlavne jak to ze se proti tomu doted nikdo neohradil.
Nastesti se mi to jeste nestalo.
Debilnejsi system aby clovek pohledal.
To jsou ale kecy. Rozlište prosím elektrické zavírání a servodovírání. Dneska je i plno aut, která otevíráte sice ručně, ale protože mají servodovírání, tak je neotevřete bez elektriky tak jako tak. A naopak, pokud máte elektrické zavírání, tak hýbat s dveřmi kufru můžete i bez pomoci elektřiny. Např. u mého vozu, pokud zapojím přívěs do zásuvky u koule, tak se mi vypne elektrické zavírání a s dveřmi kufru musím hýbat ručně. A jde to.
Jinak pokud budu mít vybitou baterku (kdy se mi to asi tak stane, když se mi vše vypíná při zamknutí?), tak nejprve vyměním/dobiju baterku a pak polezu do kufru. Nebo když budu spěchat, tak holt do kufru polezu přes zadní sedačky,
Vymýšlíte problém tam, kde není.
Jinak pokud budu mít vybitou baterku (kdy se mi to asi tak stane, když se mi vše vypíná při zamknutí?), tak nejprve vyměním/dobiju baterku a pak polezu do kufru. Nebo když budu spěchat, tak holt do kufru polezu přes zadní sedačky,
Vymýšlíte problém tam, kde není.
Pozor pan je odborník. Zámek na kufru je asi na vodu ....a nikdo tady nemluví o soft close - dovírání dveří. Tak to tady neplantej. Dík....
Mně se líbí, jak za všechno můžou v EU. Tenhle systém má totiž v reálném životě mnohem menší přínos než normované měření naznačuje, takže fakticky jde o obcházení jejich nařízení a to se jim určitě moc nelíbí. Tak proč by to mělo být z jejich hlavy? Naopak, pokud je něco dokáže přimět ke změně příslušné normy, pak studie, která by ukázala, že se za posledních 10 let emise reálně nesnížily. Jako tomu bylo při poslední změně, kdy teoreticky dle normovaných měření emise klesaly, ale praktická měření v provozu pokles neukázala.
Kteří s tím skoro nemají zkušenosti, až na pár vyvolených. Takže klasika - česká situace ohledně problému; Všude se o tom kecá tlachá, ale zkušenosti se systémem Start-Stop veškeré žádné a dal bych ruku za to, že ani 10% všech hlasujících pro tento systém jako zbytečnost se s tím nikdy nesetkala.
Když si pročítám diskuze a čtu ty výblitky, kde každý je odborník na všechno a podobně, bych tuto anketu bral jako velmi nevěrohodnou, něco podobného jako testy aut v Auto Tipu, které se tady tak rády nechávají publikovat.
Když si pročítám diskuze a čtu ty výblitky, kde každý je odborník na všechno a podobně, bych tuto anketu bral jako velmi nevěrohodnou, něco podobného jako testy aut v Auto Tipu, které se tady tak rády nechávají publikovat.
Je to spis o tom, co si cesky zakaznik zada, nez jestli je to k necemu. Aspon se maj vyrobci pro nas trh cim ridit. Asi probehla podobna anketa i na siri vozu Rapid, kde vetsine staci dle ankety a prodeju uzky interier a exterier Fabie 😉
A jak oni mohou vědět, zda je to pro ně přínos nebo ne, když s tím nemají žádné zkušenosti až na ty výjimky? To je to, na co narážím. Tyto ankety mají nulovou hodnotu. Jedině jeden případ se může spolehnout na ankety po netu, a to je otázka designu. To může každý okamžitě zhodnotit, ale systémy fungující v autě, které se musí nejdřív vyzkoušet, aby se člověk mohl rozhodnout, zda si to pořídí nebo ne (zda je to zbytečnost či nikoli), to je něco jiného.
Možná to funguje, možná to k něčemu je. Možná je to tak super, že se bez toho jezdci ve fungl novejch kárách prostě neobejdou. A možná je to blbost největšího kalibru. Co mě ale s**e nejvíce, že to do většiny aut prostě montujou v serii. A když řeknete já to nechci tak není možnost promiňte omlouváme se. Můžete to vypnout... a tak . Ale stejně to někdo musí zaplatit. A kdo to je ? VY ... Takže když řeknete při koupi auta za 2mio, že nechcete start stop a že bez toho to nekoupíte. Tak vám je řečeno, že to už dělá všechna konkurence. Takže to prostě zaplatit musíte. Pak se teda domluvíte, že vám to deaktivujou. Ale stejně sebou taháte baterii a starter a dalších milion drátků a kondenzátorů, které se mohou pokazit. Celá tahle ,,eko,, sranda v autech je strašný hnus. Nejprve nám seberou spolehlivé motory, potom vám nacpou do aut všeljaké ekověci o které nestojíte a nakonec si koupíte auto se kterým nebudete moct vyjet pokud ho nejdříve neuklidíte od přebytečného bordelu a tak si snížíte spotřebu. Děkuji nechci ....
Off topic - koukal jsem na tvé auto a píšeš, že je na prodej z důvodu utrpení auta - to by mě zajímalo, co může Legacy ještě víc trpět 😄 Snad budeš asi bydlet na sopce, nebo nevim 😉
No budu bydlet na místě kde by sice legacy vyjelo, ale je tam nezpevněná cesta s vyjetýma kolejema a prostředním vystouplým pruhem ... jako vyjet se tam s tím dá, bez toho aniž bys zadrhl čímkoliv. Ale musíš na to dávat pozor. Teď jsem koupil 98 forestra u kterého si dávat pozor nemusím a když mi to vzimě ujede do škarpy tak nebudu muset hned opravovat každou odřeninu a promáčklinu. Prostě a jednoduše je pohodlnější tam jezdit starým autem. Teď budu na toho forestera psát recenzi tak se tam možná nějaká fotka z toho místa objeví.
sporu o Start stop systém, alespoň jak ji vnímám já, není v tom, jestli je auto s SS lepší než bez něj, ušetří-li palivo naopak jestli je s SS náchylnější k poruchám nebo většímu opotřebení. Podstata je v tom, že toto zařízení je v autě povinně nikoli volitelně, a to je problém. Chci-li progamově "šetřit životní prostředí", případně "šetřit palivo" měl bych tuto možnost mít, tedy dostat SS jako option zadarmo, nemám-li zájem, pak nic. Chápu, že je to celé diktát flotilových emisních limitů a automobilky by měly problém dávat SS volitelně, takže rozhořčení je třeba směřovat k byrokratům, kteří podobná pravidla vymýšlejí. K automobilkám by měl jít silný spotřebitelský signál, dělejte SS vypinatelné tak, aby se znova neaktivovalo s každým opětovným nastartováním.
SS as a free of charge option... Dinare, to má znamenat jako co? >😒] Nechceš, aby na této bázi rozdávali třeba xenony jako zvýšení bezpečnosti? Automobilky nejsou samaritáni 😄 😄 😄
To znamená, žes to nepochopil. Automobilky dávají ss standardně, tj. jeho cena je započtena v ceně auta. Být ss při stávající ceně jako option, znamenalo by to, že automobilka ušetří jeho hodnotu na každém autě, které si zákazník objedná bez tohoto výdobytku.
Já třeba nepotřebuji klimatizaci. Rád se potím a smrdím. Bohužel moje auto i v nejnižší výbavě má automatickou klimatizaci. Mám si jít lehnout před výjezd z fabriky koncernu?
Nebo takové isofixy na zadních sedačkách? Proč si auto nemohu bez toho objednat, když žádné děti nemám?
Nebo takové isofixy na zadních sedačkách? Proč si auto nemohu bez toho objednat, když žádné děti nemám?
Můžeš tu klimatizaci vypnout, joudo? Jestli ne, pak si před tu fabriku lehnout jdi, nejspíš tě něco přejede a evidentně to velká ztráta nebude.
To byla reakce na to, že si připlácíme za něco, co nevyužijeme. Zkuste pochopit kontext tohoto threadu předtím, než budete odpovídat.
Jenže ta klimatizace tě neotravuje při každém startu. Alespoň předpokládám, že ne. Představ si, že by si auto nepamatovalo žádné tvé preference a musel by sis po každém nastartování vše nastavovat. Jak by tě to bavilo?
Ano, pominu-li, že klimatizace je z hlediska výbavy v kolonce komfort a startstop v kolonce (plníme EU normy) tj. něčeho velmi neuchopitelného co mi legislativa nutí, tedy věci z hlediska této debaty nesrovnatelné, pak klimatizaci, pokud ji nechci, si prostě nezapnu, může být v poloze "off" pořád, žádné nastartování neznamená, že budu automaticky mražen na 16st. a musím klimu vypnout, pokud ji nechci, to se startstopem nejde.
"Zkuste pochopit kontext tohoto threadu předtím, než budete odpovídat." Přesně tohle jsi měl napsat sám sobě. Pokud nechápeš v kontextu této debaty, že startstop je jiná rovina než klimatizace, pak máš problém. Čekal jsem, kdy nějaký jouda vytáhne klimu nebo airbagy, jenže to je střelba mimo terč.
Viz výše. Bavíme se o tom, že připlácíme za něco, co nevyužjeme. Klimatizace byla příklad. Já například v autě také nevyužiji/nepotřebuji isofixy, konttolku zapnutí pásů, elektrické stahování zadních oken, víc jak 2 odkládací přihrádky, trojblik na blinkrech, atd. Dá mi snad prodejce slevu, když všechno toto mám i v holoverzi mého auta?
Já myslím, že děláš z komára velblouda... jinak start stop v autě mám, benzínový R6 a je to návykové, na každé křižovatce zhasne motor a je krásné ticho... kdybych měl chrochtavce, byl bych ještě radši, tam by to mělo být povinné a nevypinatelné...
Chrochtavec by se ti při každém startu oklepal jako zmoklý pes, a to i ten od bmw, tam by tě to přestalo bavit po dvou křižovatkách. Ano, jsou modely růz. značek s urč. motorizacemi, kde fungování ss ruší minimálně, ale o tom tahle debata není.
Chápu to úplně stejně. Myslím, že časem přijde na trh firma, která se bude živit napravováním aut do fáze před SS systémem 😄
Přepokládám, že ten systém na požádání vypne i autorizovaný servis připojením přes běžnou diagnostiku.
To jo, ale hardware tam zůstane. Zbytečně
Nevypne, alespoň nevím, o tom, že by to někomu někdo udělal, a o pár žádostech tohoto typu u pár různých značek vím.
Takže v autorizáku někoho s tímto požadavkem odmítli ? To není moc dobá ukázka přístupu k zákazníkovi ...
Předpisy ale vyžadují, aby homologovaný stav byl vždy aktivní při nastartování. Proto je start-stop vždy aktivní, stejně jako ESP, nebo sportovní režim, který mění parametry motoru, neaktivní. Bohužel... je to tak dané. Zrovna BMW jako na ilustrační fotce to ale řeší velmi chytře - deaktivace start-stopu je při startování motoru doslova po ruce
A můžu prosím vědět, který S&S systém respektive u jakého auta je natolik chytrý, že si hlídá dochlazení turba? Já to mám v pašíkovi a nic podobného jsem nikdy nezaznamenal. Poté jsme to zkoušeli u kolegovo Cayenne a i v tomto případě se motor ihned po sjezdu z dálnice a zastavení u pumpy vypl. Né nadarmo si tento rádobyekologickoúsporný nesmysl nechává většina vypnout na trvalo. Nevím také, proč tato funkce, když už tedy v autě musí být, nemůže být nastavena na primárně vypnuto namísto zapnuto! Dokážu si představit, že bych to i někdy ve velkých frontách využil. Jinak nikdy, zdraví mého turba a jiných agregátů mi je přednější!
A jak jste poznal, že vám to S&S nehlídá? Že jedete po dálnici, nemusí nutně znamenat, že turbo potřebuje dochladit. Dost často jezdím na tempomat do 140kmh a olej má teplotu pod 100C.
Já mám Sharana 2.0 TDI a u mě to hlídá. Občas jedu s cihlou na plynu a honím Sharana u maximálky, olej vystoupá na 120C a vím, že po sjezdu do města mi to na semaforech motor nevypne, dokud olej neklesne pod cca. 105C.
Já mám Sharana 2.0 TDI a u mě to hlídá. Občas jedu s cihlou na plynu a honím Sharana u maximálky, olej vystoupá na 120C a vím, že po sjezdu do města mi to na semaforech motor nevypne, dokud olej neklesne pod cca. 105C.
Jinak když si vyžádáte (asi je to na známost, nemusí vyhovět, není to jejich povinnost) servisní manuál k S&S, tak byste zjistil, že je tam asi 20 podmínek, za kterých to může vypnout motor a hlídání teploty oleje (dá se odvodit příčinná souvislost mezi nutností chladit turbo a teplotou oleje) je mezi těmito podmínkami. Někde na netu jsem to viděl u PDF servisního manuálu k S&S Škodovky. Zkuste Google, U jiných značek koncernu to bude velmi podobné.
Zdravím, poznal jsem to jednoduše. Hodně často jezdím po německých dálnicích, tzn. 200 km/h+ a kolikrát jsem sjel na odpočívadlo či k pumpě a motor po zastavení okamžitě zdechl. A to je špatně. Ze svých zkušeností, na každém autě jsem najel cca 400 000 km a vždy jsem měl původní turbo a nikdy žádný problém s ním, narozdíl od mých kolegů, kteří na dochlazování kašlali a turba měnili i třeba při 180tkm. Navíc nikdo neví, kde je ta mezní hranice teploty turba. A jako poslední, VW mám relativně rád, jejich auta mi slouží dobře, ale nedělám si iluze, kde jim leží starost o to, aby turbo déle vydrželo.
PS: čím měříte teplotu oleje? Máte takový ten doplňek k maxidotu nebo jak?
PS: čím měříte teplotu oleje? Máte takový ten doplňek k maxidotu nebo jak?
Rozhodně jsem pro dochlazování, ale pokud máš elektrické pumpy, tak motor nemusí běžet, abys mohl chladit/ mazat. Je to čím dál častější.
Každé turbo je stavěné na jiné teploty. Pokud se bavíme o benzínovém motoru, tak je to kritický parametr ovlivňující spotřebu pod velkou zátěží.
Řídící jednotka má k dispozici mnohem víc informací, než ti zobrazí palubní počítač. Pokud tedy narážíš na to, že logika SS hlídá teplotu oleje.
Každé turbo je stavěné na jiné teploty. Pokud se bavíme o benzínovém motoru, tak je to kritický parametr ovlivňující spotřebu pod velkou zátěží.
Řídící jednotka má k dispozici mnohem víc informací, než ti zobrazí palubní počítač. Pokud tedy narážíš na to, že logika SS hlídá teplotu oleje.
byla Regata. Fungovalo to u ní celkem spolehlivě a to bylo rok 1985. Od té doby uplynulo přes čtvrt století a systém se nerozšířil, protože o něj NEBYL ZÁJEM. Jako mor se nyní rozpíná až teprve po direktivním zásahu úředníků, potažmo EU. Takže asi tak. Sám jsem s tím nejel, názor na užitečnost nebo zbytečnost tudíž nemám.
Start&Stop system (najma ked je nevypinatelny, resp. neda sa vypnut trvalo) v aute mam, a povazujem ho do istej miery za obmedzovanie mojej osobnej slobody. Dofrasa, ja nechcem aby auto robilo co sa mu zachce ale *JA* osobne chcem rozhodovat o tom, co bude robit!
Auto je blbe, nevie ze tym zeleznicnym priecestim pred ktorym som zastal prave prechadza vlak a zavory sa o 5 sekund dvihnu. Alebo ze som zastal lebo odbocujm dolava a davam prednost jednemu oprotiiducemu autu za ktorym je medzera ale budem mat len tri sekundy na to aby som ju vyuzil (z coho mi nastartovanie motora sekundu vezme!). Auto nevie ze ked vypne motor na 3 sekundy usetri kvapku paliva, a potom minie dve kvapky paliva na nastartovanie.
Nechcem aby auto viedlo mna. JA CHCEM VIEST AUTO! Su ludia ktorym nevadi ked su ovladani. A su taki, ktori chcu ovladat. A o tom to je. Sam si vyber, do ktorej garaze patris. Ak ti staci jazda po kolajniciach, sadni do Pendolina. Ak chces ovladat svoju jazdu zivotom, kasli na takych "pomocnikov", ktori chcu rozhodovat za teba, ktori sa tvaria ze vedia lepsie co je pre teba to spravne...
Auto je blbe, nevie ze tym zeleznicnym priecestim pred ktorym som zastal prave prechadza vlak a zavory sa o 5 sekund dvihnu. Alebo ze som zastal lebo odbocujm dolava a davam prednost jednemu oprotiiducemu autu za ktorym je medzera ale budem mat len tri sekundy na to aby som ju vyuzil (z coho mi nastartovanie motora sekundu vezme!). Auto nevie ze ked vypne motor na 3 sekundy usetri kvapku paliva, a potom minie dve kvapky paliva na nastartovanie.
Nechcem aby auto viedlo mna. JA CHCEM VIEST AUTO! Su ludia ktorym nevadi ked su ovladani. A su taki, ktori chcu ovladat. A o tom to je. Sam si vyber, do ktorej garaze patris. Ak ti staci jazda po kolajniciach, sadni do Pendolina. Ak chces ovladat svoju jazdu zivotom, kasli na takych "pomocnikov", ktori chcu rozhodovat za teba, ktori sa tvaria ze vedia lepsie co je pre teba to spravne...
Blížíme se době, kterou popsal Isaac Asimov ve své povídce Sally. Pojednává o tom, že auta řízená řidiči jsou "v jejich vlastním zájmu a pro dobro celku" zakázaná a veškerá doprava patří automatickým inteligentním autům. Končí to tak, že staré vysloužilé inteligentní automobily, které žijí v jakémsi útulku, se jednoho dne vzbouří proti člověku, který se k nim špatně choval a uštvou ho. Nemyslím že by to došlo tak daleko, ale paralela s vnucováním nových a nových kravin pro naše vlastní dobro je myslím evidentní.
automaticka doprava by bola perfektna a s radostou ju prijmem. co automaticky neznamena, ze nie som petrolhead a nemam rad jazdu s vypnutym ESP a otackami na obmedzovaci... auta smeruju k autonomite jazdy a chvalabohu za to. 80% soferov by za volant nikdy sadnut nemalo, tak bude aspon cestovanie pohodlnne, relaxujuce a bezpecne. ten kto sa bude chciet "vyradit" moze si kupit sportak a jazdit s nim na okruh...
Mám 3 měsíce nové auto, kde mám S&S (Honda Civic 2012 1,8l Executive). Funguje mi a ani mě nenapadne ho vypínat. Jak už tady bylo psáno, není to jen hloupé vypnutí motoru, ale "přemýšlí". Pokud je motor studený nebo velký odběr energie, tak se motor nevypíná, pokud je vypnutý delší dobu a běží třeba klimatizace, tak se automaticky motor nahodí. Když se popojíždí v koloně, tak ho taky nemusím deaktivovat, protože párkrát motor chcípne a znovu nahodí a pak si asi zjistí, že je to blbost stále ho vypínat a nechá ho běžet. Co se týče rychlosti nastartování a rozjezd na křižovatce, tak myslím, že jsem i s aktivním SS rychlejší než velká část ostatních řidičů. Pokud totiž ostatní nestojí se sešlápnutou spojkou, ale musí ji před rozjezdem nejprve sešlápnout a pak zařadit, tak já jen sešlápnu spojku a než tam dám rychlost je nastartováno a vypálím. Stejně tak u přejezdu apod., kdo vidí že hned pojede, tak asi ani nevyhazuje rychlost a drží to na spojce, tohle když udělám, tak SS se samozřejmě neaktivuje.
Co se týče životnosti: Prodejce mi řekl, že běžně je u auta počítáno cca 60 tis. startů, SS má agregáty dimenzované na 300 tis. startů. Pokud prý dosáhnu počtu startů 250 ti. tak se prý SS vypne (toho se asi nedožiju).
Nevím jak to mají jiná auta (výrobci), ale podle toho, jak mě SS funguje tak jsem navýsost spokojený.
Co se týče životnosti: Prodejce mi řekl, že běžně je u auta počítáno cca 60 tis. startů, SS má agregáty dimenzované na 300 tis. startů. Pokud prý dosáhnu počtu startů 250 ti. tak se prý SS vypne (toho se asi nedožiju).
Nevím jak to mají jiná auta (výrobci), ale podle toho, jak mě SS funguje tak jsem navýsost spokojený.
Potvrzuji v plném rozsahu. Dnes jsem ***l Brno s Civicem 2012 1.4 SS system a překvapilo mě jak to bezvadně fungovalo. Jako řidiče mě to vůbec, ale vůbec neomezovalo. Rychlé reakce systému a okamžité nahození motoru. Než dokončím zařazení na jedničku, tak motor vrní. Takže jestli to ušetří nějaké to deci, tak to za těchto okolností beru.
Nejsem nijak proti SS, jen me udivuje tve tvrzeni, ze jsi na krizovatce rychlejsi nez ridici bez SS, totiz ze: kdyz zmacknes spojku a zaradis, je to rychlejsi nez kdyz ostatni zmackou spojku a zaradi...vzdyt je to to stejne ne?
Systém Start Stop nefunguje, když: je moc horko, je moc zima, je málo nabitá baterie, je studený motor, ... Takže ho prakticky využijete možná na jaře a na podzim. Auto se SS je cca o 7 - 10 000 Kč dražší, speciální gelové baterie AGM stojí od 6 000 nahoru a nesmí se nabíjet standardní nabíječkou (jen speciálními "inteligentními"), které stojí od 5 000 nahoru. Pokud věříte že díky "chcípání" motoru za cca 5 let ušetříte 21 000,- Kč (abyste byli "na nule" oproti pořízení auta bez téhle zbytečnosti, tzn. v praxi neušetříte ani korunu), pak prosím kandidujte do Europarlamentu >😁
A co když to není primárně o úspoře, ale o tom, že když stojí půlka Prahy na semaforech a čeká na zelenou a pálí benzín pánu bohu do oken, je z toho dost smradu? A že když to zařízení budou mít všichni, bude nám o dost líp?
Proč někomu vadí, že když má vyřazeno na neutrál a auto má nulovou rychlost, že se vypne motor? Potřebujete ho k něčemu?
Jo vadí. Když to valím po dálnici, jsem zvyklý po sjezdu k pumpě či odpočívadle dochlazovat alespoň 30 sekund turbo. Tohle můj SS prostě neumí. A pro někoho sice asi zbytečnost, ale mě se takováto starost o turbo vyplatila již na několika autech - 400 000 tkm a turbo bez vady. Můj názor.
A dá se vypínat? Tak ho prostě na dálnici vypni... P.S. zlatá atmosféra, co?
Ano dá se vypnout, ale to neřeší to, že to je prostě v tomto směru nedokonalé a pro mě, co jezdí opravdu často i otravné. Bohužel.
Zlatá atmosféra? Nj je to tak, i když já si na chrochtáky vážně jinak celkem stěžovat nemůžu. Bohužel při mých nájezdech nemám jiné volby.
Zlatá atmosféra? Nj je to tak, i když já si na chrochtáky vážně jinak celkem stěžovat nemůžu. Bohužel při mých nájezdech nemám jiné volby.
Tady si každej hraje na ekologii, ale podívejte se, kolik sazí vyletí autu z výfuku při nastartování, mě to přijde jako dost větší množství, než při běhu motoru na volnoběh 5 sekund...
A taky vezměte v potaz emise a škodliviny, které vzniknou při výrobě a "ekologické" likvidaci baterií, kterých se teď nepochybně více spotřebuje...
A taky vezměte v potaz emise a škodliviny, které vzniknou při výrobě a "ekologické" likvidaci baterií, kterých se teď nepochybně více spotřebuje...
Startování motoru není zrovna jeho nejekologičtější režim. Vypínání motoru chápu u hybridů, které ho dokáží mít vypnutý déle, a když běží, tak může běžet s vyšší účinností. Tady mám pocit, že nula od nuly pojde. Plus je tu potenciál pro větší zátěž ve výrobě a distribuci.
To by ma zaujímalo, ako môže takýto prvok komplikovať vodičovi život. Iba ak ten nedorobok ako mal onehdá Passat, ale hádam to už VW dotiahol do slušného stavu.
Passat žádný nedorobok neměl, zřejmě narážíš na tehdejší zdejší test, který jen ukázal, že redaktoři se před jízdou nepoutají pásy. Elektromechanická ruční brzda funguje v passatu naprosto bez problémů a s funkční logikou od začátku, co ji tam dávají. (aby to nebylo podobné, Klaudie, jako s těmi závěsy víka kufru, co "zasahují do prostoru pro zavazadla"... pořád si to pamatuju. 😉 )
Tie závesy si pamätám tiež, málokedy sa tak seknem... 😉 . To auto ešte donedávna jazdilo s prívesným vozíkom s miešačkou a piatimi monterkášmi na palube...
Elektrickú ručku mám v Passate vyskúšanú na vlastnej koži - a porovnával som ju s tou, ktorou bol vybavený môj Scénic. Za prvé, po vypnutí motora sa sama neaktivovala, po druhé, rovnako sa po naštartovaní, zaradení rýchlosti a pustení spojky nevypla - oboje Scénic ovládal. Dokupovať asistenta na rozbeh do kopca nebolo potrebné - v Passate áno. V Passate vlastne nemala elektrická ručná brzda voči mechanickej nijakú výhodu - len mala tlačidlo namiesto páky, pôvodne dokonca blbo umiestnené na palubke vľavo vedľa volantu. Takže v Passate mi krátko, ale predsa len život znepríjemňovala - ale len preto, že som bol zvyknutý na lepšie. Stále však neviem, ako vie podobný prvok sťažiť vodičovi život podľa predstavy pána Jungmanna.
Elektrickú ručku mám v Passate vyskúšanú na vlastnej koži - a porovnával som ju s tou, ktorou bol vybavený môj Scénic. Za prvé, po vypnutí motora sa sama neaktivovala, po druhé, rovnako sa po naštartovaní, zaradení rýchlosti a pustení spojky nevypla - oboje Scénic ovládal. Dokupovať asistenta na rozbeh do kopca nebolo potrebné - v Passate áno. V Passate vlastne nemala elektrická ručná brzda voči mechanickej nijakú výhodu - len mala tlačidlo namiesto páky, pôvodne dokonca blbo umiestnené na palubke vľavo vedľa volantu. Takže v Passate mi krátko, ale predsa len život znepríjemňovala - ale len preto, že som bol zvyknutý na lepšie. Stále však neviem, ako vie podobný prvok sťažiť vodičovi život podľa predstavy pána Jungmanna.
A nemůže to být tím, že právě se systéme start-stop (nebo možné lépe stop-start) má nejméně čtenářů osobní zkušenost? Možná proto ho nedocení.
A myslím si, že nemusí jít jen o přínos pro samotného řidiče. Představme si kolonu aut v ucpaném městě. Kdyby v době, kdy stojí, všechna auta vypnula motor, třeba by se v dané ulici mnohem lépe dýchalo...
A myslím si, že nemusí jít jen o přínos pro samotného řidiče. Představme si kolonu aut v ucpaném městě. Kdyby v době, kdy stojí, všechna auta vypnula motor, třeba by se v dané ulici mnohem lépe dýchalo...
Tak ať do měst zakáží vjezd obyčejným autům. Hybridy a elektromobily také nic neprodukují, když stojí. Pravda, hybrid si občas naskočí, aby si dobil baterie. Podle mne je SS jen mdlý stín hybridů. Je to vidět i na těch podmínkách, za kterých se zvládne vypnout. Idea je to dobrá, nicméně motor v autě neslouží jen pro pohyb vpřed. Protože jsem rozmazlený, SS mi většinou nefunguje. Klimatizace běží, elektronika má velký odběr. Prostě motor nemůže vypnout. Pro mne je to zkrátka polovičaté řešení.
potesia sa vyrobcovia baterii aj starterov a o to tu ide....zvysit predaj toho co sa zjavne az tak nepredava 😉 tak si teba vymysleit nejaky system ktory na oko nieco usetri ale zatazi zakaznika inde....co vsak bezny zakaznik na prvy pohlad nepostrehne a az casom zisti ze neusetril :yes:
Tím nechci ten systém nijak zvlášť obhajovat. Klidně bych se bez něj obešel. Na druhou stranu mi ale v autě vůbec nevadí. Restarování motoru navíc probíhá opravdu bleskurychle. Je to jen o zvyku...
Například 1.9dCi co jsem měl ve Scéniku by to asi nedal. Té haitře se kolikrát moc nechtělo ani v létě. 😄
Naproti tomu zmiňovaný 1.9TD startoval na první ťuknutí za jakéhokoliv počasí. Mimochodem druhý majitel ho má dodnes, natočeno 450tis. km a pořád šlape. V době kdy jsem se trápil se Scénikem jsem nejednou zalitoval, že jsem ho dal pryč. 😄
Lenze pri odcerpavani energie je jeden problem a sice ucinnost pretoze Peukertov zakon (cas = kapacita/prud) plati len v urcitom obmedzenom rozsahu zataze a aktualnej kapacity. Bateria ktoru som spominal vyssie dokaze davat prud 1A po dobu 50 hodin, ale nedokaze dat 50A prud po dobu hodiny. Straty su vyssie. Navyse v stave takmer uplneho vybitia su tam dalsie straty ktore znizuju ucinnost.
Pri startovani potrebujes prikon do starteru radove kilowatty, t.j. pri 12V su to stovky amperov. Samozrejme len po dobu par sekund. Povedzme 100 amper-sekund (to je hodne optimisticky pripad ked zahriaty motor naskoci na prve "crnknutie" a staci ti prikon startera 100A*12V po dobu 1 sekundy).
Lenze bateria sa dobija radove nizsimi prudmi, uz koli spomenutej ucinnosti. Prilis vysoke nabijacie prudy maju za nasledok "varenie" elektrolytu, unik sirovodiku, a typicky zapach. Za kolko prejde auto tych 200 metrov? Za 10 sekund (~60km/h)? Neexistuje, aby 10 sekund jazdy stacilo na 1 sekundu lahuckeho nabijania. Ten pomer je skor 100:1, a pri tazkom startovani (studeny motor, diesel) este vyssi. Take "pravidlo od oka" hovori, ze potrebujes aspon 3 minuty jazdy na to, aby si dobil bateriu o energiu ktora sa z nej vzala startovanim. Niekedy sa to preratava na kilometre...
takze najprv si to s s&s vyskusaj a potom hodnot. ano, aj ja som si nan prvych par kilometrov nevedel zvyknut, pretoze to nebolo prirodzene, ale teraz mam s&s v dvoch autach a som presvedceny, ze prave tak to ma byt.
A promin - jestli je system dobry mj. proto, ze si to muzes vypnout, pak to jen dokazuje, ze zdaleka neni dokonaly a je k nicemu.
Drzeni spojky v manualu je "dobry napad", ta Ti za to podekuje, stejne jako kdyz budes stat v automatu minuty a minuty na brzde...coz je to stejne jako na spojce v manualu. Vazne tim "setris" auto 😉
Pry "sedim v tichu" - to snad ne? Co mas za auto, ze Te pri volnobeznych otackach tak strasne rusi? Jsem presvedcen, ze to tak rozhodne byt nema.
ak podrzis spojku na par sekund, tak ju urcite straaasne odrovnas. ludia stoja na spojkach ci brzdach non-stop a akosi im tie spojky vydrzia 150-200tis km, takze prosim ta... hovorime tu o autach z 21 storocia, nie o S120, ktora isla po 100tis do generalky... u automatov stlacis na chvilku tu brzdu, netreba ju furt drzat.
mam tiche auto, ale aj tak je po vypnuti motora vacsie ticho. v com je poroblem?
Řeší se tady stejně jen blbosti - logika věci říká, že S&S by bylo vhodné prodávat jako volitelné příslušenství k vozidlu a za určitý poplatek (vyšší výrobní náklady), jenže emisní normy vyžadují, aby emise platily pro sérii, tudíž to volitelné být nemůže. Buďme rádi, že to jde někde aspoň vypnout...
Jedinou změnu bych viděl v tom, že by to bylo primárně vypnuté, popřípadě, že by to zůstávalo nastaveno na poslední hudnotě (když to jde u klimatizace, nevím, proč by to nešlo tady...).
Porovnani je ztrata casu 😉
Nevim jak jsi si na to mohl zvyknout, ja jsem nadaval od prvni chvile a nadavani se jen a jen zhorsovalo, stejne jako ma nenavist k Start-stop. Opravdu pitomost.
Samozrejme, ak Ti to vyhovuje, som rad. Uprimne.
1: zivotnost baterie.... pri startovani proteka mezni proud limitovany schopnostmi baterie tento proud dodavat. V zime kdy baterka mele z posledniho (chladny elektrolyt - snizena kapacita) to je posledni hrebicek do rakve
2 zivotnost starteru... kazdy starter ma bronzova kluzna loziska (futra), ktera nejsou stavena na dlouhodobou zatez. Rovnez volnobezka starteru a zasouvaci vidlice nejsou soucastky navrzene na to, aby se co 5 minut startovalo.
Kecy vyrobcum o zesilene konstrukci neverim (je to zesilene presne tak, aby to dozilo zaruku)
3: uspora paliva ... kazdy start provazi spousta problemu. U benzinu se musi nastavit bohatost smesi, takze se tam stejne cakne vic benzinu do vstriku, vypinani na nejakych 30sekund az minutu tim postrada jakykoliv smysl.
U dieselu to neni takova tragedie, ale zase je tu problem s dochlazenim turba.
U benzinu i dieselu je po startu maly tlak oleje = treni kov na kov a opotrebeni motoru.
Posledni vec, ktere to neprospiva je katalyzator, pri startu se do vyfuku dostavaji nespalene zbytky paliva, ktery jej nevratne nici.
A uplne naposled, ta energie na start se taky nebere ze vzduchu, ale znamena vyssi odber z alternatoru a tedy opet zvyseni spotreby.
Podtrzeno secteno.. jedina vyhoda jsou lepsi vysledky v EURO testech.
Pro majitele z toho zadna vyhoda neplyne. Co usetri na benzinu sezere opotrebeni elektrovyzbroje a motorovych soucastek.
Je to už řečeno 100x, ale ještě jednou.
žádný mezní proud při startování neprotéká.
V mrazech a při studeném motoru SS nefunguje. Těch faktorů je daleko více. Tedy ti baterie neodejde, Mazda to řeší dvěma kusy baterie.
Startér a vše ostatní je na to posíleno.
Zbytek nekomentuju, to by bylo dlouhý psaní. Něco si o tom přečti a pak vysílej rozumy.
Tempomat rozhodně nejsou dvě tlačítka. Minimálně zapnout a +/- jsou tři, navíc to vidíš velmi jednoduše. Co snímače a nějaká jednotka co to řídí. Ta asi grátis nebude. Dvě tlačítka s kablíkem nedělaj skutečně nic >😁
b) U obyčejného tempomatu žádný snímač není a řídící jednotka je v autě tak jako tak. Třeba u aut koncernu VW většinou opravdu stačí namontovat jen tu páčku (která má ty dvě vícepolohové tepmomatové tlačítka), aktivovat funkci tempomatu přes diagnostiku a je hotovo. To, že automobilka za to chce příplatek 10 tisíc, je věc druhá. 😉
Kdyby na každou hloupost měla být řídící jednotka, tak se z toho asi zblázníme. Nemluvě SW pro ni pro každou kombinaci funkcí, kterou si může majitel objednat. Takhle je to pro ně levnější.