Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtenáři Auto.cz považují za nejzbytečnějšího pomocníka start-stop systém

Aleš Jungmann
Diskuze (182)
Hlasování čtenářů dopadlo drtivě, nejzbytečnější pomocník v autě je start-stop systém.

Před časem jsme sestavili přehled deseti zbytečných pomocníků v autě, tedy zařízení, bez kterých bychom se v autech klidně obešli.

Pod článkem se rozpoutala živá a zajímavá diskuze. Je logické, že ne každý s naším výběrem souhlasil, navíc jste navrhovali řadu dalších vylepšení, která však život řidiči paradoxně spíše komplikují. Za všechny jmenujme třeba elektromechnicou parkovací brzdu, na kterou si několik diskutujících stěžovalo.

10 zbytečných pomocníků: Zařízení, která by v autech vůbec nemusela být

Hodně zajímavě však dopadla anketa pod článkem. Hlasovalo v ní zhruba 5 tisíc lidí, přičemž více než polovina z hlasujících (přesně 53,7 %) označila za nejzbytečnějšího pomocníka start-stop systém. Čtenáři zřejmě sdílejí naši nechuť ke chcípání, které stejně moc benzinu neušetří. Na druhém místě se s velikým odstupem umístil omezovač rychlosti (12,4 %), následovaný hlasovým ovládáním (8,5 %).

Zhruba každý dvacátý (5,1 %) označil možnost „Elektrické otvírání pátých dveří“, na pátém místě pak skončila volba „Všechny se mi zdají užitečné“ s 4,4 %. Druhou nejméně zaškrtávanou odpovědí bylo hodně diskutované samostmívací zpětné zrcátko s 1,4 %, a poslední skončila možnost „Jiný“, což značí, že jsme se drtivé většině hlasujících strefili do preferencí.

Podobně pozoruhodně se vyvíjí i anketa pod navazujícím článkem 10 užitečných pomocníků: Vynálezy, které život za volantem usnadňují. Pokud jste v ní ještě nehlasovali, prosím vyjádřete kliknutím svůj názor, po čase se k hlasování čtenářů opět vrátíme.

Aleš Jungmann
Diskuze (182)
Avatar - Johny.Rico
15. 7. 2012 20:20
Re: Eko
Přesně!!! :yes: :yes: :yes:
13. 7. 2012 20:36
Re: Elektromechanická ručná brzda
Tie závesy si pamätám tiež, málokedy sa tak seknem... ;-) . To auto ešte donedávna jazdilo s prívesným vozíkom s miešačkou a piatimi monterkášmi na palube...
Elektrickú ručku mám v Passate vyskúšanú na vlastnej koži - a porovnával som ju s tou, ktorou bol vybavený môj Scénic. Za prvé, po vypnutí motora sa sama neaktivovala, po druhé, rovnako sa po naštartovaní, zaradení rýchlosti a pustení spojky nevypla - oboje Scénic ovládal. Dokupovať asistenta na rozbeh do kopca nebolo potrebné - v Passate áno. V Passate vlastne nemala elektrická ručná brzda voči mechanickej nijakú výhodu - len mala tlačidlo namiesto páky, pôvodne dokonca blbo umiestnené na palubke vľavo vedľa volantu. Takže v Passate mi krátko, ale predsa len život znepríjemňovala - ale len preto, že som bol zvyknutý na lepšie. Stále však neviem, ako vie podobný prvok sťažiť vodičovi život podľa predstavy pána Jungmanna.
13. 7. 2012 19:02
Re: Start Stop
Nejvíce smradu stejně způsobují starší náklaďáky, které start-stop nemají ... nové auta na volnoběh vypouští (s nadsázkou) skoro čistý vzduch, takže přínos je z tohoto pohledu mizivý.
13. 7. 2012 18:17
Re: Start Stop
Tak ať do měst zakáží vjezd obyčejným autům. Hybridy a elektromobily také nic neprodukují, když stojí. Pravda, hybrid si občas naskočí, aby si dobil baterie. Podle mne je SS jen mdlý stín hybridů. Je to vidět i na těch podmínkách, za kterých se zvládne vypnout. Idea je to dobrá, nicméně motor v autě neslouží jen pro pohyb vpřed. Protože jsem rozmazlený, SS mi většinou nefunguje. Klimatizace běží, elektronika má velký odběr. Prostě motor nemůže vypnout. Pro mne je to zkrátka polovičaté řešení.
13. 7. 2012 14:19
Re: s&s
Klimatizaci taky můžeš vypnout, když ji zrovna nepotřebuješ. A je kvůli tomu k ničemu?