V dalším kole by hoši od Chrysleru mohli trvat třeba na tom, aby zátěž činila maximálně 70 kg a aby vzduch v pneumatikách byl dovezen přímo z Michiganu. Možná to jednou vyjde. Tak jako tak dokonale zpochybnili sebe, auto i technické údaje které o autě uvádí.
V porovnání s Touaregem či "obstarožníí" XC90 vypadá tenhle skotačící američan opravdu komicky.Co ale překvapilo mě osobně jsou odcházející pneumatiky.Vždyt dostat vůz na hranici k tomu stačí i velmi ostře projetá zatáčka..Zajímalo by mě jestli se i tak svlíkne.
Co má auto nalepené na oknech, kolik a kde jede je výhradně otázka majitele, ale jestli jsi přesvědčený že Jeepy si naopak kupují pouze atomoví inženýři, je to tvůj boj... >:-[]
s tou gumou je to teda skandál. Jestli by náhodou hoši od Chrysleru neměli zauvažovat jestli tam vůbec mají vhodný rozměr pneumatiky. To přeci není normální, aby se tomu zouvali pneumatiky. Jestli to není na ten ráfek náhodou moc úzká nebo vysoká guma.
kazdopadne :yes: Svedum, ze se nenechali odbyt arogantnimi amiky.
a :no: Jeepu, ze se k tomu nepostavili jako chlapi.
Kdyby rekli, OK, pripadem se zabyvame s nejvetsi prioritou, vuz byl nejspise pretizeny,opakovane testy problem nepotvrdily, ale dame definitivne vedet za mesic ... tak by mohli udelat nejake dilci upravy na ESP a jakz takz z toho vylezt se cti.
Ted jsou za arogantni blbecky, kteri maji problem, zatloukaji problem a jeste urazeji nezavisle novinare, kteri je na problem upozornili.
Kdyz uz to odflakli jejich vlastni testovaci jezdci.
Za to by ted mely padat hlavy. ;-\
ale rozhodně je vidět jak je nebezpečné soudit :). Minulém se psalo něco o 11 korektních pokusech, které byly pod dohledem fabriky. Teda jestli tohle je toto v pořádku tak já osobně bych do tohoto auta nešel.
Pro naše řidiče by s toho mělo být poučení: Pokud se jedná o zvíře do velikosti srnky "nekličkuj jak zajíc" nemusí se to vyplatit.
bohužel, je to asi tak.... ;-\ Ještě by bylo zajímavé zjistit, na jakých pneu jede ten test třeba Volvo a na jakých ten Jeep.... Každopádně jestli je to technicky řešitelné (jiné pneu, jiné huštění, jiné nastavení ESP), tak by to Jeep měl vychytat....
Jj, občas se první informace ukážou jako úplná blbost, ale tady už to "zavání" ostudou na sto honů. Známá z Prahy si Čerokéze nedávno koupila, to víš, vypadá opravdu pěkně a není jich tolik. Budu ji muset asi varovat, i když kolem Říčan nejspíš tolik losů neběhá. ;-)
Průser je, že "losem" může být třeba dítě. V tom případě (i když i člověk je někdy zvíře) nedoporučuji to co jsem psal výše. Nestojí to za celoživotní jizvu na duši (nemyslím levou přední).
ja bych se takoveho auta vubec nebal, spis bych se bal toho, ze nezareaguju vubec a na neco jako losi manevr tak vlastne vubec nedojde, ostatne moje score za 15 let za volantem je 0 losich vyhnuti a 2 sejmute srnky, 3 srnku jsem nesejmul, ale losi vyhnuti me v tu chvili ani nenapadlo, proste jsem jen zadupnul brzdu a cekal jestli zastavim, ta srnka stejne byla tak vyplasena, ze ani nevedela na kterou stranu ma utikat, a typuju ze by si vybrala presne tu stranu na kterou bych udelal vyhnuti
Budiž, já tedy zatím na kontě žádnou srnku nemám, přesto bych nepochybně při výběru auta zohlednil, pokud by se už dopředu vědělo, že model XY má problémy se stabilitou. Nad tím nemůžeš jen tak mávnout rukou, i když si myslíš, že větším problémem je tvá reakce.
Ono co si budem nalhávat, v 90 km/h může být cesta na takové skotačení velmi úzká a v tu chvíli je lepší ... , ale kanec dokáže pěkně rozbít auto :-)
Prostě je důležité si v prvé řadě říct, kdy se vyplatí kličkovat a jaká jsou rizika.
Stabilita vozu není podstatná jen při nebezpečí střetu se zvířaty, nebo chodci apod. Když ti někdo na dálnici vletí opravdu nečekaně do "tvého" pruhu, nebo někdo vjede do křižovatky, i když tam nemá co dělat, můžeš podobný "losí test" absolvovat nedobrovolně i tam.
Abys zareagoval, musel bys trénovat, trénovat a trénovat. Musí se ti ta reakce vrýt do podvědomí. V takových situacích už není čas přemýšlet. Reaguješ, jak jsi naučený, tedy dle svých životních zkušeností.
Stát se může, viz áčko, spíš jde o ten přístup Jeepu. Stejně jim nezbude než zalézt do dílny, překalibrovat elektroniku esp, případně nějaký ten hw zásah, posílení stabilizátoru atp. a vylézt s modifikací a PR, že jako problém vyřešen. Kdyby to udělali po první zkoušce bez kontraproduktivní "ostré reakce" byli by na tom líp, teď se to začne rozmazávat a při americké praxi žalob na všechno je to může stát celkem balík.
joj, s tou chybou ridice to fakt bylo dobry... takze... japkpak to maestro marianek zduvodni tedka ? :-)
Jakoze nebyl zdaleka sam, ktery tvrdil o Svedech, ze to je par zabednenych tupcu, kteri ani neumi zjistit povolene zatizeni a ze auto je naprosto bezva.
Tak doufam, ze ted pul fora pujde do sebe a precte si treba po sobe ta moudra a flame, treba na prispevek PKSPKS, ktery uz tehdy pred tydnem psal, ze se malem svlekla pneu a ze vzhledem k hmotnosti auta, vysce teziste a prudkosti manevru to je jasne na hrane, co JEEP muze snest.
Stát by se to nemělo... respektive, já nejsem schopen uvěřit, že na to automobilka nepřijde sama. Vždycky když vidíš nějaký trailer jak se nové auto testuje na poušti a za polárním kruhem a kdesi cosi, tak mi neříkej, že nikdo nezkusil vyhýbací manévr s naloženým autem.
Třeba ne při 90km/h, to už je řekněme nadstandard, obzvlášť u levných krabiček jako Nemo nebo Kangoo... ale u toho Mercedesu to tenkrát bylo fakt těžko pochopitelné. A další by se měli poučit...
Souhlas, stát by se nemělo, a přesto se stane, jak vidíš. Průser to je, jistě, ale horší průser je ten přístup, protože ve finále si nijak nepomůžou, jak z hlediska kvalit auta samotného, tak z hlediska image nebo ceny (nákladů), kterou je tahle blamáž bude stát.
Ono to může být tak, že o problému sice vědí, ale nemají řešení, které by bylo finančně únosné. Proto zkusí taktiku "zamést to pod koberec"... Evropa pro ně přece jen není klíčový trh a jinde se o tom při troše štěstí nikdo nedozví. V USA by to možná ani nikoho nezajímalo.
Ať už o tom vědí, nebo ne a ať už mají řešení, nebo ne, vyjádření by mělo být ve stylu "Děkujeme za upozornění, bereme to vážně anši konstruktéři se tímto již zabývají...", místo toho, co předvádí za kejkle s nákladem...
No vidis, ja som v USA, California a ver tomu, ze v praci na kuchynke to podavame dalej a informacia sa siri... :-) Inac toto tipujem na znizenie profilu pneumatik, zvysenie tlaku a snad nejake podlozky na zvysenie rozchodu kolies, aj ked neviem ako potom s homologizaciou a technickymi udajmi...
Nic proti, ale pokud ten podvozek nastaví tak, aby prošel losím testem, tak zase bude naprosto na nic v terénu. Všimněte si, jaká auta neprošla - kromě Jeepu ještě Hilux, oba dva v podstatě etalony pro jízdu v těžkém terénu a dále dodávky, které se dělají s měkkým podvozkem proto, aby nebyl náklad vytřesen na maděru.
Jediné řešení pro Jeep a spol. je přitvrdit a snížit podvozek, případně snížit těžiště (motor níže apod.). A to pak prostě už nebude auto do terénu.
Mezi náma - kupovat si Cherokee na ježdění po silnici je úchylnost. Ještě pochopím, že si koupí lesák nebo zemědělec, ale ženská na vození dětí do školy? Lidi nemaj rozum.
Já myslím, že o žádném přitvrzování podvozku nebo snižování těžiště to není. Stačí funkční ESP, když je dobře udělané tak zkrotí při losím testu i kamion.
Řeč je tu o Grand Cherokee, tedy z hlediska konstrukce o naprosto konvenčním SUV, žádný offroad, navíc v reálu s terénními schopnostmi horšími než má v tomto článku zmíněný konkurent VW touareg. Tvá poznámka je zcela mimo.
V Rusku se slovo džíp používá asi tak často, jako se používá v Česku.
I v ČR jsou lidé, pro které je džíp kterékoliv terénní auto.
V Rusku se používá slovo ''vnědorožnik'', což znamená auto, které může jet i mimo spevněných komunikací. To je to samé, jako kdyby Češi používali slovo ''mimocestník'' ;-)
V Rusku, když se řekne ''vnědorožnik'', tak se tím myslí kterékoliv auto tak trochu (nebo trochu více) do terénu. To znamená jak skutečné ''vnědorožniki'' (Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser...), tak taky plnohodnotná SUV (Volvo XC90, Kia Sorento...) a taky veliké hatchbacky (Škoda Yeti, Nissan Qashqai...). Zato když se řekne džíp, tak se tím myslí skutečné terénní auto (jako například ten Nissan Patrol). Pro SUV ani veliké hatchbacky se termín džíp nepoužívá a to proto, že slovo džíp užívají jenom lidé, kteří neznají auta až tak dobře a hodnotí je podle robustního vzhledu - auto, které je opravdu terénní taky vypadá jako terénní.
V Česku a taky na Slovensku se termín džíp užívá pro vše - pro off-roady, SUV a taky veliké hatchbacky.
To bych tak netvrdil, že má Touareg v terénu lepší vlastnosti. Co se týče elektroniky možná, ale co se týká podvozku, pohlcování nerovností, překonávání překážek tak rozhodně ne. Touareg má světlou výšku 20,- cm, kdežto GCh při zvednutí podvozku 26,9 cm. Touareg je o dost tvrdší, tak na ryby a pak do hospody. A ESP také není všemohoucí, jen posune hranici o kus dál.
Mezi náma - stejně se do lesa nesmí, tak k čemu takovýhle auto...
Já bych to tvrdil, a poměrně s klidem, oběma auty jsem jel a nejen v lese. A to ten touareg byl vyloženě silniční verze s V8 tdi, obyč. V6 tdi v terénní verzi (s terén paketem) se závěrkami difů bude ještě o kus jinde. Co se GC a terénu týká, zbyla už jen legenda. A navíc, netrvrdím to jen já, v testu autocaru při porovnávání terénních schopností proti discu a právě touaregu GC propadl.
Opravdu by mě zajímalo, jak si došel k závěru, že je zrovna Grand Cherokee etalonem pro jízdu v těžkém terénu??? To sis asi spletl s Defenderem, Géčkem, nebo s H1.
H1 vůbec v těžkým terénu není dobrá, zejména ne v bahnitém.
H1 je idální do písečných pouští, stepí atd.
Najdi si patřičná videa.
Do těžkého terénu je nejpší Defík, pracovní verze Gka (ne cetkama votnený luxus verze do ruska), starej kalsickej LandCruiser, Wrangler Rubicon a UAZ.
To je asi tak vše .
Těžký terén? Ten svědčí třeba i autům jako Samurai, stará Vitara... vždycky záleží na profilu trati, něco svědčí lépe malým lehkým autíčkům a někde zase uspěje hrubá síla.
V lehkém terénu řešíš rychlost a potřebuješ výkon, abys mohl jet rychle. V těžkém terénu řešíš, jestli vůbec projedeš. Taková je moje zjednodušená definice.
Pokud jde o to "projet", pak žádný velký výkon nepotřebuješ. Smysl má pouze tolik výkonu, kolik jsi schopen přenést přes kola. A čím méně váhy je potřeba tahat, tím lépe. I proto je mezi lesáky pořád tak populární vrak typu Lada Niva ;-).
je vidět že nemáš s jízdou v terénu žádné zkušenosti. Výkon je vždycky potřeba !! čím víc tím líp. Samozřejmě neřeším nějáké proplétání mezi stromy rychlostí couvajícího hlemýždě. At už jde o strmé výjezdy, hluboké bahno a sníh atd...Někdy prostě redukovaná jednička nestačí a musíš to oroštovat abys projel.
Parkrát jsem navštívil akce typu Bahna a můj dojem je ten, že v členitém terénu hrubá síla obvykle moc platná není. Rozjet se do kopečka zvládne i ta třináctistovka v Suzuki, bavíme se o rychlostech obvykle do nějakých 30-40km/h. Je fajn mít krouťák v nízkých otáčkách, ideálně už na volnoběh... ale šikovnou prací s plynem a vhodným zpřevodováním se i tohle dá jakž takž obejít.
Stačí se někdy zajet podívat na Truck trial, proč asi maj ty tatry tak brutálně přidaný na čerpadle, když výkon vlastně není potřeba ? Nebo v mohelnici v neděli když je závod do vrchu ? Jediný co tam vyjede je většinou nějakej překonovanej JEEP. A těch 30-40 je hoodně velká rychlost na samce, ten se dá zadusit i na redukovanou dvojku . Zdar am ještě [odkaz]
No tak to platí o Švédsku taky a hádej,jak se švédsky rekne SUV: stadsjeep = městský jeep (samozřejmě SUV se používá taky,ale to první je mnohem běžnější).
skutecne vyjadreni Chrysleru tady mam pocit nikde vubec nezaznelo, objevili se tu jen nejaky texty ktere si muze sesmolit kdokoliv jako ze tamten rekl tohle a tamten zase tamhleto, dokud nevydaji oficialni zpravu tak se jen zbytecne dohaduje co a jak
no i tak, to jako nekdo ceka ze za 6 dni automobilka udela napravu a lusknutim prstu problem vyresi? do doby nez vydaji dalsi stanovisko a to jak se k problemu postavili, je vsechno jen zbytecne spekulovani, a to muze klidne trvat tydny nebo i mesice
prdlajs.
asi jsi nikdy nedelal ve velke firme a nevis co to jsou "politicky korektni vyjadreni k uklidneni verejnosti".
pokud veris, ze jeep to ma pod kontrolou a ze na tom makaji, tak ti gratuluju k naivite.
z prubehu pripadu je evidentni toto:
1. problem je realny
2. problem je vetsi, nez jeep tusil a pripustil
3. problem je zpetne neresitelny (nelze udelat svolavacku na vsechna auta a vymenit jim tlumice, pruziny a stabilizatory a pneumatiky, naklady by polozily fabriku. jedine co jde je svolat auta a preprogramovat ESP (i to je nakladne)
4. problem je tezko resitelny i do budoucna (pokud pritvrdi a snizi podvozek, neobstoji v terenu)
5. jak to dopadne: nechaji to vysumet jako kauzu TSI u VW, pokud se nekdo prevrati, tak se to zamete pod koberec.
To ESP by ale muselo při každém minimálním pohybu volantu jít preventivně silně na brzdy, což je blbé, protože by se to v druhé zatáčce úplně zastavilo >:D
To není vůbec špatný nápad, přepneš na losí test a pro jistotu ti rovnou zhasne motor..., takové multifunkční tlačítko..., asi by potom stačilo přimalovat u tlačítka STOP symbol losa a úspora nákladů by byla zaručena. >:-[]
Blbost, do adpativního tempomatu s varováním před překážkmai bude integrován systém rozpoznávající losa, jakmile to rozezná losa, sníží to rychlost na 5 Km/h a půjde jet pouze rovně >:D:-)
zato ty jiste delas takova prohlaseni pravidelne a pro vsechny automobilky nasvete vid >:D
jak muzes vedet vo v Jeepu delaji nebo nedelaji a jestli problem resi nebo neresi, ty mas nastarast v Jeepu primo tuto kauzu? vis co presne muzou nebo nemuzou udelat? tak tu nepis blbosti ;-)
Kde je hranice kdy verit "soukromym" casopisum a "soukromym" agenturam? Jezi se mi vlasy pri definovani ortelu ze ten a ten vyrobek je spatny. Kazdy je ovlivneny a kazdy ma svou pravdu. I ten svedsky casopis ma vlastnika a neni nezavisly, dnes se vsechny podobne zpravy vyrvavaji do sveta jen kvuli nejakemu duvodu.
Nikdy neverim testum v casopisech, na webu a televizi - vzdy je nutne mit vice zdroju na porovnani. Tenhle kolotoc kvuli losimu testu u jeepu je jen nadychana bublina. Je to jen a jen konkurencni boj.
A "nezávislé" státní agentuře bys věřil víc? Ten švédský časopis má nějakou reputaci, kterou určitě nedá všanc jen kvůli jednomu inzerátu na Volvo v příštím vydání. Tím spíš že pravda stejně vyjde najevo, ten test se dá libovolně opakovat...
pokuď neporušíš technické specifikace automobilu(hmotnost, rozměr a tlak pneu, ...) tak s tím autem můžeš zacházet jak chceš(nájezd do zatáčky) a musí to vydržet - nedotáčivost ANO, přetáčivost ANO, převrácení nebo snaha o převrácení NE!
Samozřejmě je nesmysl zkoušet losí test(apod...) když máš na tachometru maximálku, atd... To by hodně aut s vyšší karoserií nevydrželo :-)
Takže ANO, podle mě to Jeep posr*l a to dost hodně. A to je jasně vidět už na videu => nepotřebuji vlastní zkušenost!!!
Každý offroad převrátíš, otázka je jen, při jakém manévru. Resp. až na sporťáky, tak převrátíš vše, i Fabii nebo oktávku. Otázka je jen ten limit, který má každé auto jiné. To máš jako s pneumatikama - kdyz snížíš valivý odpor, snížíš i brzdný efekt. Když zlepšíš chování na sněhu, zhoršíš chování na suchu. Vždy ej to něco za něco. Proč si většina lidí myslí, že technika dokáže všechno?
ano naprosto souhlasím. Já sem tou maximální rychlostí myslel i vyšší rychlosti. Obecně mám za to, že by všechno co se prodává mělo vydržet agresivní zacházení do 100km/h na rovném a čistém povrchu. Tím myslím, že by se auto nemělo převrátit, ale klidně může být nedotáčité/přetáčivé.
Pokud to výrobce nedokáže zařídit, tak by danné auto neměl prodávat!!!
I auto pro zábavu dospělých, jako je GT-R (omlouvám se za znovu vytahování tohoto vozu ale jiný tak dobře neznám) je nastaveno tak, aby bylo do jisté rychlosti přetáčivé (pro zábavu) a od jisté rychlosti lehce nedotáčivé (pro bezpečnost). Láme se to někde kolem 100km/h. Jistě, u sporťáku toho docílíš lehce změnou přítlaku na zadku (vliv rychlosti obtoku vzduchu) a jinou agresivitou samosvoru a 4kolky. U SUV je to větší výzva ;-)
Nehledě na velkou veličinu jménem přesun hmotnosti...
Konkurenční boj? GC dopadlo v losím testu opakovaně zle a nezabránili tomu ani inženýři od Jeepu, kteří si vydupali nižší zatížení a nepochybně test velmi pilně sledovali. Co víc bys ještě chtěl?
tak tuhle starou pravdu prý u Jeepu asi přeslechli.... Místo toho, aby někde doma na polygonu nejdřív zkusili "hodit přes boudu" pár svých továrních kousků a teprve potom udělali ze švédů blbky, tak se do toho rovnou obuli a výsledek.....mno - diplomaticky řečeno - mírná ztráta důvěry v produkt a marketingový zášmodrchel...
Chyby se stávají - kdo tvrdí, že ne, asi je zrovna na infuzích doktoreho Chocholouška - jde však o to, jak se k problému, kdo postaví.....A tady nám soudruzi zadadali..... Probuzení poměrně tvrdé, leč ne fatální..... Takže teď by bylo na místě se obout do zjišťování - proč se tak děje a napravit to, než sedět na písečku nad otočenou bábovičkou a řvát na celý kolo, kdo jim jí rozšlápl....
Jsem jen rád, že se takové testy dělají v médiích a agenturách - člověk má víc šancí udělat si obrázek bez závislosti na marketingových článcích a píár zpracovávání. Svého času jsem pásl po L200 pick upu - než jsem viděl, že Adacu probrzdil na mokru ze 100km/h nádherných - nepamatuji si to zcela přesně - 130metrů....zkuste hádat jestli jsem ho pořídil.....a bylo mi jedno na jakých gumách, s jakým bočním větrem......
No jo, nezvislý testy sou nejlepší.
CO bude potom? Testy majitelů a soukromníků?
Jeden takhle testoval Saaba, kluci tuhle zatáčku dam 90kou.
Dal jí jednou, dal jí dvakrát....pohoda, Saab je špička.
Po desátý skončil na boudě v poli :-)
A v čem je tedy gro: to že to dá jednou auto, neznamená, že to dá pokaždý ten kdo bude za volantem.
Takže limity vozu sou jedna věc, druhá věc sou jaký máte limity v hlavě.
Máš nějaké pochybnosti o Teknikens Värld, nebo tě prostě mrzí že na budce skončilo americké auto?
Ten test se mnohokrát opakoval a ještě se mnohokrát zopakovat může... což je jeden z důvodů, proč by si všichni měli dát pozor na pusu. Pokud by se ukázalo, že si Teknikens Värld celou kauzu vymyslel, mělo by to pro něj velmi nepříjemné důsledky... tak to ale nejspíš nebude.
já myslím, že víš, že mám "ameriky" rád. Dokonce Jeep - je taková druhá srdcovka po Subaru..
a stejně tak si myslím, že víš, jak to myslím.... Nemám na mysli testy - jedna paní povídala a tuzerské párty na poli a "woe sem to wohnul stopade do zatáčky, že by se Ken Block popamperskoval...."
jasně, že jde o limity v hlavě - ale zkrátka - možná mylně - se domnívám, že "losí test" aneb vyhýbací manévr v 70km za hodinu, je něco, čím může projít moje drahá na noumální silnici u obce - a jsem si docela jist, že jí, kdyby se auto takhle stavělo na dvě - tak to neustojí a hodí přes boudu - protože ona je uživatelka - ne řidička v pravém slova smyslu....
z toho pohledu mi vadí přístup Jeepu - měli by se do toho obout a přijít na to - "co" to dělá.....
no v tomto případě je ale "rizikových faktorů" poněkud více, včetně četnosti jejich projevu..., což je pro mne věc ne nezanedbatelná... jako faktor, že bych zítra kupoval Jeep - to momentálně opravdu nehrozí.....
Zrovna od tebe, jako člověka, který se okruhem a GT-rkem ohání skoro v každém příspěvku bych čekal něco víc. Camaro je spíše retro GT než nějaký precizní nástroj. Tak trošku kladivo. Jiný přístup. Jak v USA umějí naladit auto se ukazuje třeba u GT500, Viperu ACR, či ZR1.
Corvette Z06 a ZR1 je krásná ale řídká výjimka. Ostatní jsou fabrické tuningy, to sem nepleť. Já mluvím o produkční vycizelovanosti např nového běžného 3er BMW nebo když přitvrdím, tak právě GT-R, které sjede z linky famózní a přes to nejede vlak. BTW losí test GT-R bych chtěl vidět :-)
Jel jsem po dvou kolech s RX-7... i Japonci by se nad sebou měli zamyslet. Navíc v mnohem vyšší rychlosti, takže potenciálně ještě nebezpečnější situace než v Jeepu... co?
No neviem ako som uz pisal, predtym som mal Dodge Caliber a v tom som losi test nazivo ustal na vybornu. So zatacanim a naladenim toho auta som bol absolutne spokojny. Ved si pozri na youtube ESC test Jeep Compass 2012 co ma rovnaky podvozok ako Dodge Caliber a porovnaj s hocicim.
Z toho videa je celkem zřejmé, že na vině je špatně fungující tlumení. Auto se houpe jak bez tlumičů, ten vzduchový podvozek bude asi fakt šmejd.
U Touaregu je jasně vidět ta jistota, s jakou systém eliminuje pohyby karoserie (Volvo překvapivě také funguje). Ten vzduch Jeepu nedokáže vůbec reagovat na vzniklou situaci. Auto se rozhoupe a vypinkne se na 2 kola jak na trampolíně. I to střelení pneu je z tohoto důvodu, vždy se stalo po dopadu z tohoto zapružení...
Opravdu špatná práce inženýrů v USA = opravdu špatný produkt. Odstřelili se sami. Neměli to prodávat v Evropě ;-)
ten podvozek proste nefunguje, kope a nepruzi.
slaba ucinnost tlumicu na velkou hmotnost a velke zdvihy.
holt to co je plus v terenu je v zatacce minus a tady se to projevilo po zatizeni v plne nahote.
Tak be me zajimalo, kolik ze zdejsich mudrcu uz novy Jeep GC ridilo >:D 1%?
K tomu testu, proc tam neni vice dat? Kdyz porovnavam s VW a Volvem, uvedu jejich hmotnost, svetlou vysku v dobe testu a teziste. To by asi nemel byt takovy problem. Jenze to by uz mozna nebylo tak jednoznacne. S GC mam najeto zatim neco kolem 3t km a nestabilni neni o nic vic nez stejna SUV.
Jo a kdyz zkousim losi test, urcite zasadne se zvednutym podvozkem v off-road rezimu, aby byl jak koza...
To mě by zase zajímalo, kolik majitelů nového JGC s ním ten losí test opravdu zkusilo (a řídili taky třeba nový Touareg), aby mohli tvrdit, že JGC není o nic víc nestabilní, než jiná (nikoli stejná, stejný může být jen další JGC) SUV... ;-)
Vždyť je to klasická lidská vlastnost chválit to svoje, byť je to šrot. Oblbovat sám sobě, byť je to trapné...
Málokdo si přizná, že má doma americký šrot, který ho sice stál míň než prémiové SUV, ale nesmí se s ním moc rychle zatáčet :-!
Ano, srot.... klasicka lidska vlastnost.... to stejne je diskutovat o necem, co jsem v zivote neridil a videl jsem to max na videu, ze....
btw ja mam tu vyhodu ze auto neni moje a zitra ho muzu vratit a vzit si jine, takze nechvalim neco co je moje. Rika se tomu osobni zkusenost, ale to ty asi neznas....
Tak ja za posledni dva roky vyzkousel Ford Explorer, Nissan Murano, Dodge Durango, M-B ML a svete div se, VW Touareg.... Kolik jsi jich vyzkousel ty? Osobne, ne na videu? Ty jis se svym autem losi test zkousel? Jestli ano, proc? Nechapu, cesty v CR nejsou tak siroke aby jsem vyhybal zveri, radsi narazim do srnky nez do stromu....
Já se jen zeptal a nepsal jsem přímo o tobě, ale o majitelích JGC obecně, pokud ses v tom našel, no problem. Zkoušel jsem jich reálně dost na to, abych netvrdil, že jsou všechny stejné/stejně stabilní, jen nevím, jak se dají vyzkoušet na videu, ale rád se nechám poučit. ;-)
tak aniž by se to zvrhávalo do roviny, kdo ho má automobilově většího - sám za sebe - já tak široký výčet nemám.....ani náhodou - Chvilku za volantem půjčeného MLka, chvilku za volantem X5ky a pár offroadů - a za sebe - s žádným z těch vozů jsem si ostrý "losí test" nelajzl -z rychlého průjezdu zatáčkou sice mohu získat jakous takous představu o nastavení podvozku - ale protože mi to neříká pane, tak bych to nerad přes boudu poslal. Ostatně dovolím si tvrdit, že 98% řidičů ho nikdy "nasucho" nevyzkouší. Z prostého důvodu - sebezáchovný reflex, kdyby se to náhodou přes tu střechu "přehouplo".
Budeš se třeba divit, ale s Foresterem a Otou jsem si to lajznul - byť s Otou tak v 60ce.... Ale až po delším ježdění - určitě bych si to nelajznul s autem po pár stovkách km....a stejně mne chování Outbacka překvapilo......byť to nakonec zvládl se ctí....
Jen jaksi nechápu, jaký má vliv vyzkoušení tolika vozů - případně osobně jejich losích testů - na "chuti" k překocení JGC...
ale vsak to je to co se snazim rict. kdo kdy bude takove auto prohanet losim testem? nikdo... ale hlavne za na zaklade videa vsichni zacnou placat, ze americka auta jezdi jenom rovne, ze znama si to auto koupila, a ted s nim bude prejizdet male deti apod...
já nechci generalizovat - ale vezmu to za sebe - pokud uvidím auto v tomhle losím testu chovat se takhle - budu-li zájemce o tento vůz - nekoupím ho. Zcela osobní výklad - mám jedno auto do práce a druhé - suv - tím jezdí žena - vozí právě děti - dva prcky - 99% situací to auto ustojí - pak se jednou lekne a udělá "losa" - nezareaguje tak, jako jezdec na videu a půjde s dětmi přes boudu.... nikdy bych si neodpustil, kdyby se tohle stalo(jako, že se to v 99,9% nestane), že jsem nevzal v potaz to, co jsem viděl. To nikterak nesnižuje v mých očích Jeep jako značku - to snižuje jeho "ability" stát se bezpečným přepravníkem pro "uživatelku". Vím, že se bojí jet víc jak 80km v hodině - vím, že než by udělala losa, spíš něco napere, ale zkrátka znám-li ten faktor, beru ho v úvahu....a to kdysi měla SF V6, bez Esp, ve kterém kdyby udělala losa, tak stopro půjde na budku, ale doba je dál, než když jsem se učil ve škodě 100 na polní cestě....To, co vidím tady na tom videu - je-li všechno korektní - tak to, že skutečně "odskakuje" či opakovaně odstřelí zatíženou gumu - to je zkrátka zbytečně zvýšený riskfaktor pro moje rozhodování, které v globálním měřítku nemá žádnou váhu....jestli mi rozumíš..
Přesně tak. A hlavně argumentace o lepších terénních schopnostech SUV (1% vidělo bahno mimo zpevněnou cestu) je taky blbost. Asi jako že na Roomsteru může přistát vrtulník (to ale byla nadsázka, ti rádoby offroad uctívači to myslí vážně).
no tak ono na všem může přistát vrtulník - byť někde jenom jednou..... Ale TG se to povedlo ne?
Jinak i mezi "SUV" je značný rozdíl ve schopnostech "v terénu". A protože máme se subaru něco málo v terénu odzkoušeno tak si dovolím tvrdit, že a) většina majitelů má největší terénní čelendž, když vyjede obrubník u supermarketu nebo v zimě dva cenťáky na parkovišti.... b) auta vydrží mnohem víc, než pud sebezáchovy jejich majitelů(pak je rozdíl ovšem v tom, které a jak dlouho ještě po výšlapu bude fungovat... c) některé značky mají ty schopnosti větší - jejich soubor.... ale dnes se na to už povětšinou nehraje a vozů s těmito reálnými schopnostmi rapidně ubývá....naopak přibývají ty, které mají "čím víc plastů, tím víc adidas...."
Řekněme, že jsem toho vyzkoušel podobně, spíš trochu víc.
Losí test jsem v amatérských podmínkách samozřejmě zkoušel a stále často zkouším a to někdy i s cestujícími, kteří to tak chtěli :-)
To, že se takovému manévru směje GT-R na slicích, mně nepřekvapuje. To, s jakou lehkostí se tímto pomyslným esíčkem protáhne X6, mně překvapilo dost. Tak čitelně a čistě to nedá většina osobáků. A že s tím SUV (pro rodinu a na výlety) nevyjedu obeschlé koryto řeky, mi zase tak moc nevadí >:D
BTW sériová 530d touring 2012 byla oproti X6 na Adaptive Drivu zklamaním, i když 17" pneu ji hendikepovaly...
Realne, kdy jsi takovy manevr na silnici pouzil? V 70 kmh? Jenom jsem chtel rict jednu vec, z pohledu uzivatele JGC neni rozdil v chovani na silnici v porovnani s podobnymi SUV. Nic vic, nic min.
btw, jedine Murano na me blikalo kontrolkou ESP, ale ta CVT prevodovka se mi celkem libila
Nebyl to losí test, protože to je přesně stanovená posloupnost úkonů a hodnot dá se říct s tím malým "R" v kroužku :-)
Jen jsem se vždy snažil přivést auto na hranici možností, abych ho poznal a to i v daleko vyšších rychlostech. Baví mě to jak malého kluka.
Testovat, odhalovat nedostatky, pokud jde nastavit mechanicky (Juke), tak najít optimální nastavení. Pokud se jedná o volbu jízdních režimů (Bilstein Damptronic, Adaptive Drive), tak vyzkoušet, který je nejlepší pro jaký styl jízdy...
Asi pošlu sívíčko do Jeepu, i když to, co bych jim naladil, by pak žádnému Jeepistovi neprodali, protože by to bylo nižší, tvrdší a křižitelnost 0 taky myslivce nenadchne >:D
:yes: nezbývá než souhlasit. S náklaďákem je prostě losí test irelevantní a co na tom že "to zkoušejí se všemi auty ve stejných podmínkách od roku 1920".
Je to stejně nefér jako by JGC porovnávali s kterýmkoliv jiným autem v brodivosti a pak do světa řvali že "nemáte golfa kupovat protože prostě ten třičtvrtě metru hluboký potok nepřejede" :-!
A stejně 90% řidičů tuhle situaci nemá vůbec natrénovanou a skončilo by to buď nárazem nebo výletem mimo silnici. Spíše bych auta od toho roku 1920 testoval na čelní střet s tím losem, v tom by ale JGC vyhrál, bohužel...
Fakt blbý myšlenkový pochod :-)
Grand Cherokee je z 99,9% používaný na asfaltu a to při rychlostech vyšších než 70km/h.
Příklad s Golfem je imbecilní.
Test je nanejvýš relevantní a ukazuje na nevhodnost užití tohoto vozu mimo hlínu a kamení >:D
Test prokazuje to, že při řízení těžkého auta s vysokým těžištěm a terénním naladěním podvozku není vhodné provádět prudké pohyby volantem vlevo a vpravo protože Vás snadno můžou fyzikální zákony zabít.
Stejně tak test golfu v potoce by prokázal, že můžete snadno odplavat nebo utonout.
To že lidi nechápou k čemu je které vozidlo určeno rozumím, tomu že to někdo testuje a ještě z toho dělá aféru ne.
Ne, Tuareg nemá nadpřirozené vlastnosti jen se lépe chová na asfaltové cestě než JGC při sebevražedných pokusech řidiče doprovázených trhání volantu prudce doleva a doprava.
Všechna tahle velká SUV, včetně Jeepu GC, jsou primárně určena pro jízdu po silnici, proto je jedno jak vysoká jsou, kde mají těžiště, prostě musejí zvládat to co, co je v provozu může potkat, třeba vyhýbací manévr v poměrně nízké rychlosti (70 km/h). Že to GC nezvládá je prostě chyba, a ve srovnání s přímou konkurencí, např. zmíněný touareg, je celkem jasné, že to není chyba obecná. Okecávání problému tím, že jde o auto určené do terénu, je pouze úsměvné, jednak není, jednak ani v tom terénu GC svou přímou konkurenci svými jízdními vlastnostmi nepřevyšuje, spíše naopak. Jinými slovy tenhle problém s převracením není obecný, netýká se SUV, je konkrétní, týká se Jeepu Grand Cherokee. ;-)
so všetkým súhlasim okrem toho že konkurenciu v terenu neprevyšuje, opak je pravdou, prevyšuje ju o triedu. taký touareg alebo x6 a podobne su len ako obyčajné autá na cestu.
Tak tak.
Zkušensoti novinářů z polgynou Fiatu v Itálii - "Grand Cherokeeho jsme také podrobili tvrdým zkouškám na terénním polygonu a poradil si prakticky se vším, co nejterénnější Jeep Wrangler, jen jiným způsobem"
>:-[] >:-[] Tohle má ovšem vysokou vypovídací hodnotu, hlavně ve smyslu této diskuse. To je snad horší než kdyby tu někdo odkazoval na x videí např. touaregu na youtube, kde překonává nějaké terénní nástrahy po kabinu v bahně apod. Chápu, že legenda je silná, ale je mi líto každého troubelína, co si pořídí GC, protože má neskutečný terénní schopnosti. ;-)
Leda p.r.d, já chápu, že bojuješ za tatínkovo auto, ale není nic, coby GC v terénu svedl a konkurence ne. A netvrdím to jen já, nahoře zmiňuju test Autocaru, kde to GC v terénu nandal jak touareg tak disco. A to ten touareg ani nebyl s "terén paketem" se závěrkami difů.
Současné GC je obyčejné SUV, tj. konstrukčně stejně pojaté jako ostatní velká SUV, konkrétně podvozek mercedesu ML, žádný ultimativní offroad s rámem. Problém je, že soudruzi v jeepu ten mercedesí podvozek neumí naladit tak, aby na konkurenci stačil. Tebe i tvého tatínka to ovšem mrzet nemusí, jeep GC je levnější než konkurence, tak mu nedokonalost můžete odpustit.
Už jen to, že hážeš Touarega s X6 do jednoho pytle, leccos napovídá o věrohodnosti tvého příspěvku. Jinak nebudu opakovat to, co ti vyčerpávajícím způsobem odpověděl Dinar. Ale aspoň Barikovi si svým příspěvkem radost rozhodně udělal. ;-) >:-[]
Tie 2 autá som spojil zámerne pretože je každé odlišné a ani jedno na JEEP nemá v teréne, X6 je také auto do AKOŽE terénu s tým * xdrive a touareg je horší, vid napríklad: [odkaz] Ten by ho teda porazil.
Dalšia vec, máme 5 áut a jedno z nich je aj Jeep, obhajujem ho preto lebo pomer cena-výkon je u neho neskutočná. Určite si nebudem kupovať Touareg kde mám v základnej výbave také sedadlá ako vo VW POLO, za ako-také normálne príplatok 3500 euro a podobné zarážajúce veci za v podstate LOWEND nemeckú značku. Ďakujem neprosím.
Taktiež Jeep je na ceste určite ojedinelý a výnimočný, možeš si rozprávať čo chceš, ludia sa neraz pýtaju "aký motor tak máte" a obzerajú si ho.
To že je Jeep lacnejší ma len teší pretože mi urobí tú istú službu ak nie lepsiu ako iné .de autá. A navyše si nemusíme dovážať ojazdené * s vyprdenými sedadlami a sekať frajera ako ty, my máme aj na nové, ale načo kupovať predražené autá (aj keď ich máme ale "iba" osobné prepáč mi to).
Touareg je (i bez offroad packetu) v terénu schopnější, než JGC, viz srovnávací testy (např. zmiňovaný Autocar). Srovnání JGC s X6 je srovnání téměř nesrovnatelného, mám na mysli především jejich rozdílné zaměření. Touareg a (VW vůbec) je podle tebe "LOWEND"? >:D
Co je potom JGC, který je (jak sám přiznáváš) podstatně levnější než Touareg? LOWLOWEND? >:-[]
Lidi se "obzerají" taky za Rodiusem, nebo Multiplou, takže to je nulový argument.
Prepáč, ale kdes přišel na to, že bych si zrovna já kupoval ojetiny, když jsem to zatím nikdy neudělal? Že máte údajně na novou prémii a přesto si kupujete "LOWLOWEND" je jen a jen vaše věc, ale třeba já zase s dovolením: Ďakujem neprosím, šetřit se dá i jinak, neboli, když už, tak už... ;-)
Zase nechapes, posledny krat ti pisem. VW je pre mna slaba znacka (LOW) - VW behá tolko po ulici ze su to uz totalne nezaujimave auta, ak nejde o neaky R/GTI Golf alebo podobne. Touareg je ako VW predrazeny, v nemeckych znackach hraju prve husle audi, bmw, mb. VW za takú cenu, navyše tuctové auto si neprosím. Cenovo je Jeep a VW porovnatelny, zalezi na vybave. Pre mňa je VW ako značka v terénnych autách v plienkach, tak som uprednostnil značku ktorá má bohatú tradíciu, neaké meno v oblasti offroadu a navyše priaznivú cenu za priaznivú výbavu (a nie sedadlá za 3500 euro, inak máš VW Polo). Mohol by si mi hodit ten porovnavaci test, nech si ho pozriem o čo ide, lebo som to ešte nevidel. Dúfam že uznáš moje argumenty a zistíš prečo som kúpil Jeep - bez ohľadu na losí test ktorý aj tak nikdy neurobím lebo mi to pudsebazáchovy nedovolí (bol by som zvedavy na test bez vzduchoveho podvozku a 18 gumach - ten mame my).
A dať peniaze za auto ktoré je o 15-20 tisíc euro drahšie len preto že je to neaká údajne prémia, dakujem neprosím. Toť vše. Bye.
Jo jo VW je mainstream, tak proč nekoupit něco neobvyklého. Lady tu taky moc nejezdí, zkus příště ji nebo třeba Ssangyong. Určitě taky sám sobě nalžeš, že je to dobré auto tak jako to předvádíš s Jeepem.
Btw Touareg je o dost dražší než Jeep, protože je o dost lepší. O BMW nemluvě ;-)
Doporučoval bych tu míň trapasit a víc vydělávat, aby sis mohl jednou koupit auto, které se nepřevrací nebo mu nepraskají pneu tak jako tomu Tvému chudákovi :-!
Btw Touarega ideálně Tak R-line 4.2TDI cca za 80tis Euro po velké slevě, což dělá cca 2 a čtvrt toho Tvého Jeepu s motorem, podvozkem a interiérem budícím pouze posměch >:D
Neviem aky komplex si riešiš ale určite je dosť velký. Zrejme máš nieco male medzi nohami a preto trepeš 2 na 3 takže ti to odpúštam :-O Mali sme cenovú ponuku a viem koľko to vychádza, dokonca bez zlavy a dokonca porovnávam rovnakú výbavu a rovnaký motor. Čiže to čo tu ty trieskaš je na hranici mentálneho zdravia. To je ako keby som cenovo porovnával GCH SRT8 a Touareg v základnej výbave a mas*urboval nad tým ktoré je drahšie. A ver mi že určite si nikto neklepká po hlave viac pri pohlade na jeep ako na tvoj nissan džug (soplík) či už pri pohlade na interier ako aj na exterier. A ešte škoda že ťa tatko nenaučil aj čítať, máme 5 áut a vydelávame dosť, možno viac ako ty a investujeme inde ako do auta (podnikáme) ale to teba nemusí zaujímať lebo ty máš 2x nissan, fotku pri juku ako mentál a si frajer. Maj sa komplexko.
Je paráda, jak ten nákup vozu, který se převrací a není bezpečný, nedáváš >:D
To, kam se uchýlila Tvá argumentace, je smutné, ale taky zábavné, protože evidentně nemáš, čím bys tento nevhodný počin obhájil :-!
Každopádně jezdi opatrně, nebo si na střechu přimontuj další kolečka, můžou se hodit :yes:
Keď si už normálne argumenty nepochopil tak som použil nieco na štýl tvojich argumentov, lebo ked niekto porovna Touareg R-Line 4.2 TDI (dokonca PO VEĽKEJ ZĽAVE pozor na to) s Jeepom v základe s 3.0 CRD a oháňa sa cenou ktorý je drahší, tak som si nemohol odpustit aj ja neaké perly :-! Každopádně jezdi opatrně, nebo si na hlavu přimontuj další kolečka, můžou se hodit :yes
"Nový Jeep Grand Cherokee vyzývá Discovery a Touareg.
Souboj velkých off-roadů v blátě hlubokých velšských lesů i na silnicích. Dokáže nový Jeep překvapit přeborníky své třídy v obou těchto disciplínách?"
Nedokázal překvapit ani jednoho z ních a skončil poslední.
Pokud ti jde hlavně o tradici nápisu na masce/kapotě (navíc za nižší cenu) a ne tolik o celkovou kvalit vozu, pak je tvá volba Jeepu poměrně jasná. Pokud by byl Touareg skutečně (objektivně) předražený, odpovídaly by tomu logicky i jeho prodeje... ;-)
jen jsem se tě chtěl zeptat jestli jsi někdy použil náhly úhybný manévr v 70hm\h ??? přesně jako je na videích?? myslím že většina řidíčů by to stejně neustálá ať řídí jakýkoliv auto, zkus si někdy kurz bezpečný nebo sportovní jízdy ;-) potom by si uznal naprostej nesmysl takovýho testu
Tvou logikou věci je určitě taky blbost se poutat nebo mít v autě airbagy, protože je (statisticky) taky asi nikdy nepoužiješ :-!
Já od vozu vyžaduji rezervy a kromě výkonové mám na mysli hlavně ty v jízdních vlastnostech. Tohle auto žádné nemá.
BTW na SUV této velikosti dopadl špatně i v crashtestu, takže po jednostopém vyhýbacím manévru bude mít problém i pan řidič :no:
[odkaz]
Jak píšou v článku, je potřeba zapracovat na palubní desce a já bych podotkl, že i designově a materiálově >:D
jenže pásy a airbagy udělají svojí práci sami, ale auto se samo neřídí a každý SUV je kus auta který něco váží a i když máš podvozek naladěnej třeba od BMW neznamená to že se v 70km\h vždycky vyhneš . ty jako šofér sportovního auto třeba jo ale co ti ostatní kteří nemají takový zkušenosti a kterých je většina na silnicích? ;-) hold člověk co chce SUV se super jízdíma vlastnostma na silnici, nepůjde pro jeepa ;-)
Píšeš trochu hlúposti, pretože každý kto si kúpi JGCH ho chce určite využívať aj mimo asfaltu. Je to to isté ako ked si si ty kupoval GTR, tak je logické že s tým chceš ísť aj na okruh, pretože ho na ceste výkonovo nevyužiješ a to auto má vlastnosti ktoré vieš využiť na okruhu. Je to to isté ako keď si niekto kúpi Jeep tak tie vlastnosti chce využit aj v teréne. Ak to popieraš a tvrdiš že 99,9% majitelov chodí len po ceste a nikdy neboli ASPON na horách niekde kde auto bez 4x4 nevyjde tak je to dobrá kravina.
vono si myslíš ale vono si nemysli >:D soudím dle testu na nejmenované telelevizi >:D v nejmenovaném pořadu >:D v kterém učinkuje spoustu "expertů" >:D kterým tady většina opovrhuje ale stejně na něj každou sobotu čumí >:D a tam číro proháněly extrémem kterým jiný auto (až na MB G) podobnýho typu nikdy nevzali (proč asi) ;-)
přesně tak kterej blázen by při 90km\h prudce trhal volantem z jedný strany nadruhou??? jen ten kdo nemá za volantem co dělat . při 90km\h nemáš ani tu nejmenší šanci se v nečekaným okamžiku něčemu vyhnout když ti v takový rychlosti skočí do cesty srnka tak už jen přivřeš oči výhodou je že v cherokeem to jen lupne a jedeš dál >:D
Chlape tak teba by som na ceste v krizovej situacii nechcel stretnut. Ako som pisal uz minuly tyzden, v 115km/h mi vbehol do cesty srnec, na brzdenie uz ziadna sanca, tak som sa mu reflexivne vyhol. Stalo sa mi to uz 2x a zistil som, ze fakt sa dokazem reflexivne prekazke vyhnut ak uz na brzdenie nie je cas. Ale to musis poznat svoje auto a verit mu.
Na druhej strane sa mi uz aj stalo, ze sa auto predomnou vyhlo baliku slamy a ja kedze som bol blizko za nim som sa uz mohol len bezmocne pozerat ako smykom brzdim a narazam do balika. Toto sa uz obist nedalo. Nastastie slama, skoda ziadna. Balik slamy letel asi 40km/h rychlostou odo mna odrazom do priekopy :-)
Takze nemozes v ziadnom pripade vseobecne prehlasit, ze v 90km/h je uz zbytocne sa vyhybat.
já už zažil tolik krizovek a pořád sem tady >:D pokud si se v 115km\h vyhnul srnce tak seš profík a zřejmě zkušenej řidič nebo si měl štěstí ale víš co dělá většina řidičů??? první co udělají je že šlápnou na brzdu ,spousta lidí ani nezná hranice svýho auta a ani neví co si sním můžou dovolit druhá věc jsou reflexi který taky každej nemá . Podle mě je v 90km\h lepší radši chytit volant a brzdit ,pokud to auto fakt neznáš a nikdy si v 90km\h nedělal myšku je blbost to dělat srnku většinou potkáš v lesích a tam je hafo stromů takže radši si rozbij nárazník než skončit namotanej na stromě, v silnici může bejt díra u krajnice bordel cokoliv co tě pošle ze silnice , ale to záleží na řidiči někdo prostě instinktivně reaguje tak že se snaží vyhnout někdo de na brzdy ,
při devadesáti za hodinu je reakční doba 25metrů takže když před tebou 50metrů vyskočí srnka 25metrů trvá než zareaguješ
Siel som o pol tretej v noci po uplne prazdne sirokej ceste medzi polami, takze bolo kde sa vyhnut na krajnicu, akurat ta je rozmlatena a plna strku. Bolo to medzi Sencom a Sladkovicovom, 20km tam nie su dediny, cesta s parametrami rychlostnej cesty. Takze som na tachometri mal tak 118km/h.
Ten srnec bol teda dost velky, tak 40kg by som tipoval. Takze zobrat ho, to by bolo nic moc, nehovoriac o tom, ze by bola moznost, ze by preletel sklom a mojou hlavou.
Na brzdenie fakt nebol cas.
Treba mat zafixovane v hlave aj velkost prekazky a nebezpecnost. Takemu jezkovi, liske dam pol metra a vyhnem sa bezpecne tolko.
Ale ak ide o vela s nejakym srncom, jelenom, diviakom, kamenom, dietatom tak tam velmi na vyber nie je a treba tocit co to da.
Inac odporucam sa kazdemu obcas so svojim autom "vyhrat", na nejakom opustenom mieste, nejaky zabudnuty horsky prechod a vyskusat si limity auta na suchu, vode, snehu. Najma tie na suchu. Nemusi to byt nutne vo vysokej rychlosti, staci aj 40 a skusit si zrezat zakrutu az na hranu auta.
Potom cloveka krizova situacia prekvapi ovela menej a skor zvlada reflexivne ukony.
Najhorsi su taki, co jazdia "bezpecne" nikdy na aute viac nepridali, viac neotocili a potom zarucene pri vyhybani skoncia v priekope.
Take se mi takova situace v zivote nekolikrat stala, naposled asi pred rokem s Outlanderem cca v 90km/h. A pochopitelne v noci. Brzdit je pozde, premyslet je pozde, takze jen clovek reflexivne cukne volantem, aby se vyhnul, vic se delat neda. Srnci jsem se se stestim vyhnul, ale potom zacal horsi souboj - boj s autem, aby to clovek ustal a udrzel na silnici. Lital jsem tam chvili (nevim zda po dvou, trech, ci ctyrech kolech) od prikopu k prikopu, jako nudle v bandasce. Nakonec se mi to povedlo, ale v prbeli bych prestipnul desitku kulatinu. Takze az po 140 tis km, kdyz jsem ziskal osobne tuhle zkusenost, jsem si uvedomil, jak moc muze clovek zaplatit za pohodli vyssiho vozu a ze se starym Passatem 4motion bych tu situaci asi ustal bez vetsich problemu. Takze od te doby jezdim v noci o dost pomaleji, coz urcite mlade hochy, jejichz krev je zaplavena testosteronem a kteri mne kvuli tomu riskantne predjizdeji, asi hodne stve.
Pocuj ten pocit "ze bych v * prestipnul desitku kulatinu" si tiez celkom presne pamatam. Vtedy som spravil "losi test" v 60km/h okolo chlapika co vybehol z parkoviska priamo predo mna. Vpravo obrubnik 20cm, stromoradie a ja som ho obisiel len asi cez 8m siroky vyjazd ktory tam napravo nastastie bol.
Akurat som potom nemusel krotit auto, to to zvladlo super. Chrysler group Dodge Caliber. Este teraz si pamatam ten pocit ked asi 10m pred sebou zrazu vidim auto a mierim na jeho zadne bocne dvere s pocitom, ze "toto sa neda ubrzdit, to ani nestihnem presunut nohu na brzdu..."
Tak toto je už dosť zarážajúce, zdá sa že na vine je buď vzduchový podvozok alebo gumy. Škoda že v teste nevyskúšali aj Jeep na 18 gumách (ktoré sú v ponuke tiež) resp. auto bez zmeny polohy podvozku (quadra lift), alebo kombináciu týchto dvoch vecí. My máme práve toho Jeepa s týmito vecami a zdá sa mi byť omnoho slabilnejší, veď autá na videu sa nakláňali už v prvej zákrute, nieto ešte v druhej.
To je sice hezky, ale problemy tu ma ten bez vychytavek.
Podle me se amici vykvajzli na ladeni podvozku pro evropu, resp. celkove to odflakli(poradny tlumice a odladit esp). Zastupci chrysleru jen umeli bojovat za svuj *dokonaly* americky produkt misto objektivniho uznani nebezpecnosti Cherokeeho. Za to, jak tam po novinarich rvali by meli hned jednu koupit a potom kopnout do zadni p**ele smerem k dilne.
na tom videu z tohodle clanku uz po novinarich zas tak nervali, spis jen zoufale hledeli do notebooku a snazili se prijit na to, proc to auto nefunguje.
Ze by podvozek ladili a testovali nekde v Indii ? :-) vypada to tak.
Si tak vzpominam, kdyz davali kdysi ty videa z policejnich honicek, americky terenaky tam nezridka koncily kolama nahoru nebo na boku. Na chovani auta v extremni situaci amici moc nehledej.
k tomu prispevku vyssie nehovoris spravne. testovali verziu na 20 diskoch a so vzduchovým podvozkom ktorý ako keby lietal. My máme doma verziu bez vzduchového podvozku a nemám pocit takej nestability, preto škoda že netestovali auto bez neho a na 18 kolesách (také máme my pretože 20ky su len v TOP výbave). Možno by boli výsledky lepšie, pretože ten podvozok sa správa divne + to prasknutie gum na 20 diskoch.
Ja jazdím prevažne na asfalte a tie 20 som bral práve pre lepšie vlastnosti. Auto je síce trocha tvrdšie ale pomerne stabilné. Na nejaký losí test prdím, v reálnom živote by som to stejne v 70km/h neskúšal a toho losa by som sfúkol z cesty. V meste je maximálka oveľa nižšia a na dialnici mi to v 130 ke ani nepríde na um. Som zvedavý, koľko vodičov by v reálnych podmienkach takýto manéver skúsilo na okreske. Prakticky nikto a je úplne jedno v akom aute sedí. JGC nieje ani zďaleka ideálne auto, no za cenu dobre vybaveného golfu je to celkom výhodná ponuka. Za tú cenu, no nekúp to.
Stejně, jako jsem psal víše. Když se ti zdá stabilní, řekni tatínkovi, aby si vzal kameru, půjčil ti klíčky a zkus toho losáka sám. Pak pošli video. Otázka jen je, jestli si to v kontextu předmětného videa riskneš.
Máme Jeepa a dalšie 4 osobné autá a možem ti povedať že na žiadnom aute by som takýto manéver v živote neurobil, pud sebazáchovy mi to nedovoluje a myslím že 90% ludí urobí to že brzdí naplno.
A inak klučiky si mozem brať hociaké a hocikedy ;-)
Což ale nic nemění na tom, že tobě se ZDÁ stabilní vedle reálného testu, navíc zopakovaného i pod dohledem automobilky. Jako bonus s tlakem automobilky nevyužít automobilkou povolenou/předepsanou provozní obálku.
mna zaujimaju realne skusenosti za volantom, nie manever ktory v zivote nikdy neurobim ani s osobnym autom / limuzinou. A je škoda ze to neskusili s 18 diskami, pretoze tie 20ky zjavne nie su dobre >:D Kazdopadne mi to nevadi
figurko, figurko, to bolo dobreee >:D
A co tak EuroNCAP ? Tam ten test na reagovanie ESP robila automatika, bez moznosti ludskej chyby a ziaden problem som nevidel. Ono je sakramentsky rozdiel, ako trhnes volantom pri losom teste. Ak budem chciet, tak prevratim akekolvek SUV, zalezi ciste iba na mne ako vodicovi.
Jo jo, akurat, ze pri teste EuroNCAP nezalezi kam to auto ide. Kdezto u tychto svedov musi auto ostat v spravnej stope. Kopa aut v teste EuroNCAP urobila hodiny, namierila si to do pola a pod. Nie je podstatne ako tocis volantom, ale ci sa dokazes udrzat na ceste...
Samozřejmě, že je to o řidiči během testů. Proto jsem byl při prvním zveřejnění informací o tomto "problému" velmi zdrženlivý. Toto upřesnění o kterém se bavíme pod dohledem samotné automobilky, která upustila od ostrého komentáře, který lze zaznamenat po prvních pokusech, naznačuje, že něco možná opravdu není v pořádku.
A zde v tomto vlákně, kde se bavíme je z mého pohledu opravdu úsměvný komentář, že se někomu GC zdá stabilní a nezajímáho ho manévr, který nikdy (ta jistota) nepoužije. Ono to právě ale v tomto případě je jen o tom manévru.
Ruku na srdce, ak by si šiel po okreske tak 90 až 100 km/h, čo je normálna cestovná rýchlosť a tesne pred tebou by z lesa vyskočil jeleň, čo by si robil ? Väčšina ľudí automaticky šlapne na brzdy a až potom kombinuje čo sa dá ešte urobiť. V takej rýchlosti sa ti o nejakom losom teste ani nesníva. V meste je zas väčšinou 50 až 60 km/h a tam to v pohode ubrzdíš, prípadne sa prekážke vyhneš. Nechcem spochybňovať výsledky, určite tam niečo nieje v poriadku, no aby som si kôli tomu musel kupovať iné auto, c'mon. Dám ruku do ohňa, že 99 percent vodičov by v živote taký manéver neurobilo, už len strach by im to nedovolil.
Nerobil by som si z toho starosti. Jednoducho by isiel na budu to je jasne. SUV sa nekupuju na losi test ale na jazdu v terene. Majitel by s tym mal pocitat.. Mimochodom Cherokee je v terene hodne dobry.. Neexistuje dokonale auto vhodne na vsetko. Treba na to mysliet za volantom SUV. Ked uz to musi byt nutne SUV tak na cestu bude asi vhodnejsia X5, Touareg, ML alebo Evoque.
CO sa tyka udajneho pretazenia..na wikipedii som nasiel toto, citujem: "Skúška sa vykonáva na suchej vozovke. Dopravné kužeľe sú postavené podľa obrázku a nahradzujú prekážku. Vozidlo sa vyhýba prekážke plne zaťažené. Vozidlo sa rozbehne proti kuželom, prudko sa im vyhne a vracia sa do svojho pruhu. Skúška sa opakuje vo vyššej rýchlosti. Rýchlosť sa zvyšuje dovtedy, pokým automobil nezhodí krajné kužeľe. To sa obvykle stane pri rýchlosti 80 až 100 km/h."
Jel jsem jak s Jeepem, tak s Touaregem i XC90. Překvapilo mě Volvo, jak to klidně zvládlo, když je úzké a vysoké... Tohle pro Jeep není dobré, ale co, v USA se nazatáčí ! ;-)
A co jako čekaj. Vždyť je to auto určené do terénu tak ho nemohou srovnávat s ostatními osobními vozy. A pokud někdo bude argumentovat tak že audi Q7 se tak nechová tak mu na to řeknu že audi Q7 neprojede zdaleka takovým terénem. To jen vypada že j auto do terénu. Když chcete mít kvalitní offroad tak se musíte smířit s tím že se víc houpe. Navíc když se budu snažit auto převrátit tak jak se v testu snaží tak se mě to podařit může. Na tom mě nic nepřekvapuje. Rozhodně nejsem zastánce těchto vozů. Spíš bych řekl že je nasnáším, ale na těchto vlastnostech mě nic neudivuje.
Přístě si nejdřív přečti diskusi. Takový Touareg má lepší jízdní vlastnosti (než JGC) jak na cestě, tak v terénu. JGC není žádný offroad, ale běžné SUV se špatně odladěným podvozkem z SUV MB ML.