Ekonomika

Zpět na článek

V České republice jezdí už 4.000 vozidel na CNG

14 komentářů

Avatar - autista
autista
Také mám zájem o CNG, již delší dobu, ale jak to počítám, tak prostě to nemá význam. Chce to podporu státu, což jako realista nečekám, ale bez ní to prostě nejde. To by musel výrobce chtít příplatek za CNG 30tis. a to jaksi nechce, protože nemůže :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Vzhledem k tomu, že stát plánuje mírné zvyšování spotřební daně z CNG, tak nelze předpokládat nějakou podporu státu 😄
Avatar - autista
autista
Díky za informaci. Tak to už to CNG u nás nebude zajímavé vůbec. O tom, jak se tento stát řídí, nemá smysl polemizovat. Nic nebude. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Výhodné to bude pro toho, kdo najezdí opravdu hodně km, tedy například dodávky, autobusy atd. ... u nich ani tolik nevadí, že nádrže zaberou hodně místa.
xpaja
a co znamená to zvýšení?
někde jsem tu četl toto😒br /> "Výhodná cena zemního plynu oproti benzinu a naftě je totiž garantována stabilizací spotřební, resp. ekologické daně na zemní plyn pro dopravu až do roku 2020. Do roku 2012 je ekologická daň nulová, a poté se bude postupně zvyšovat, aby v roce 2020 dosáhla minimální úrovně požadované Evropskou unií."
Ale vůbec netuším jaký bude reálný dopad na cenu CNG. Resp. kolik je ta minimální sazba spotřební daně dle EU.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta minimální spotřební daň v roce 2020 bude 3,35 Kč/kg. Nějaké "drobné" přidá to, že ze spotřební daně se platí ještě DPH, čili dejme tomu 4 Kč/kg ve prospěch státu. Cena CNG je v současnosti plus minus 25 Kč/kg, takže to znamená zdražení o cca 15 %.
Neřekl bych, že garance zvyšování spotřební daně je nějak extra výhodná 😉
[odkaz]
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Na co podporu statu? Zemni plyn je IHMO palivem blizke budoucnosti i bez toho. Nemusi se dovazet zdaleka, ani slozite upravovat a existujici ifrastruktura si primo rika o domaci i komercni plnicky na kazdym rohu. To ze se na CNG bude zvysovat spotrebni dan zaroven s rostoucim objemem spotreby je jasny, z ceho by nas nenazranej erar zil??? :no: ;-\
Avatar - autista
autista
to je pravda, ale než dojde k takovému rozšíření, řekněme, aby podíl benzín, cng, diesel byl podobný, tak to bude trvat tak dlouho, že čekat nechci. Myslel jsem podporu na nákup technologie, která je úsporná. Nemám důkazy ale považuji CNG za čistší než Hybridy. A proto, z hlediska ekologie by měl stát tuto technologii podporovat. Náklady na CNG v autě jsou vysoké a kvůli dojezdu CNG si je nikdo, kdo má velký nájezd nekoupí a volí raději naftu. Ale na jízdu ve městech je CNG ideál. Větší snížení emisí by stát však měl z dodržování emisních kontrol na stanicích co je měří.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wladyk
wladyk
4000 vozidel? Kolik z toho počtu dělají autobusy?
Staniczeq
Jako provozovatel auta na LPG jsem uz o CNG uvazoval. Pokud pominu, ze se vzdycky smeju u takovani a zaroven me mrazi po zadech, pri pomysleni na zvednuti ci zavedeni dane na LPG, pak nejvetsi problem vidim v siti cerpacich stanic. Pritom CNG si temer kazdy muze tankovat sam doma. To by ovsem nesmela stanice stat radove statisice. Matne si si vzpominam, ze jsem kdysi cetl, ze takova stanice vyjde jako dnesni cena kotle na plyn. Jenze on je to vic jak petinasobek a to je pro lidi neakceptovatelne. Kdyz se k tomu pripocita navyseni ceny auta a zadna podpora statu je auto na CNG k nicemu.

Neni to davno, kdy v priloze HN nebo Lidovek (nevim presne, v praci odebirame oboje) bylo propocitani nekterych aut stejne znacky s CNG a naftou. Ne vzdy vyslo CNG na totalni naklady levneji, spise naopak.

LPG je taky fajn.
xpaja
Se mi nechce veřit že v dnešní době DPF může vyjít diesel vyhodněji než CNG.
Když se kouknu třeba sem ,přijde mi to celkem jednoznačné😒br /> [odkaz]
Avatar - mustafa
mustafa
článek hezkej, lehce tendenční. Jen by mě zajímalo, kde vzali ty menší náklady na servis...
xpaja
Ty servisní náklady mě taky zarazily. Vůči dieselu se to dá zdůvodnit, ale vůči benzínu mě nic nenapadá.
Každopadně ten motor 1,4tsi CNG se v současnosti jeví asi jako nejlepší volba u tohoto paliva.