Novinky
Nabídka motorů BMW je poměrně široká, spor nafta x benzín nemá cenu řešit. Každý si může vybrat to, co mu vyhovuje.
Tisíckrát omílané výhody a nevýhody toho či onoho motoru a druhu paliva jsou někdy až únavné.
Zbývá uvážit, zda např. výběr nového BMW 5er se čtyřválcovým dieselovým dvoulitrem při dané pořizovací ceně přnese uživateli tolik radosti svojí úsporností, aby vyvážil kultivovanější a výkonější motory R6 nebo V8 benzín.
Tisíckrát omílané výhody a nevýhody toho či onoho motoru a druhu paliva jsou někdy až únavné.
Zbývá uvážit, zda např. výběr nového BMW 5er se čtyřválcovým dieselovým dvoulitrem při dané pořizovací ceně přnese uživateli tolik radosti svojí úsporností, aby vyvážil kultivovanější a výkonější motory R6 nebo V8 benzín.
No já se divím domácím automobilkám....např. Ford...v Evropě diesly má...dokonce jejich podařené V6 3,0 se montují stále do Jaguarů a Range roveru...a doma v USA si to jako alternativu nedají do svojich offroadu.
Navíc....výběr typů motorů u tak obrovského trhu a jendoho auta..je tristní.
Napr. Focus..se tam dodává jen s atmo 2,0 benzin. (neberu ST) v Evrope mame 1,0EC, 1,6Vti, 1,6 Ec, a řada dieslu...to stejne ostatní řady....jedna V6 a jeden V6 turbo >😁 případně do pickupu ještě V8 a sem tam nějaký obr diesl.
Jejich Fusion, dva motory a jeden hybrid...ekvivalent Modnea...4 benziny asi 6ti vykonostnich moznostech....a 3 diesly v taky 6ti ruznych vykonech (cisla plus minus)
Nějak to nechápu..když mají takový velký trh..prodeje v řádech vyšších než v Evropě.....
Navíc....výběr typů motorů u tak obrovského trhu a jendoho auta..je tristní.
Napr. Focus..se tam dodává jen s atmo 2,0 benzin. (neberu ST) v Evrope mame 1,0EC, 1,6Vti, 1,6 Ec, a řada dieslu...to stejne ostatní řady....jedna V6 a jeden V6 turbo >😁 případně do pickupu ještě V8 a sem tam nějaký obr diesl.
Jejich Fusion, dva motory a jeden hybrid...ekvivalent Modnea...4 benziny asi 6ti vykonostnich moznostech....a 3 diesly v taky 6ti ruznych vykonech (cisla plus minus)
Nějak to nechápu..když mají takový velký trh..prodeje v řádech vyšších než v Evropě.....
Tam mají hlavně jiné emisní normy, diesly, co se prodávají tady těmi normami bez úprav neprojdou a asi se jim ty úpravy neoplatí.
Mám takový nevtíravý pocit, že základní článek je výhradně o BMW.
Diskuze, byť velmi plodná, sklouzává k americkým V8, Jaguárům, Fordům, Renaultům, Mercedesům, Audi, Chevroletům, VW, Mazdám, CRDi, TDi, Vti a já nevím k čemu ještě.
Stále si stojím za tím ať si každý pořídí motor jaký chce.
Diskuze, byť velmi plodná, sklouzává k americkým V8, Jaguárům, Fordům, Renaultům, Mercedesům, Audi, Chevroletům, VW, Mazdám, CRDi, TDi, Vti a já nevím k čemu ještě.
Stále si stojím za tím ať si každý pořídí motor jaký chce.
Volkswagen byl diesely vytažen v Evropě na výsluní a totéž hodlá zopakovat i v USA, kde po otevření továrny zvýšil prodeje o 35% nebo tak nějak - a 40% všeho je diesel.
Jsi se svými výkřiky k pousmání. 😄
Ano, diesel je tišší, protože v Euro 6 produkuje stejně NOx jako benzíny, už smrdí jen velmi málo, startuje dobře i v zimě a díky pokročilým metodám klimatizace a za pomoci vyhřívacích tělísek může i brzy topit...
Těžko se to pro petrolheady přijímá, ale je to fakt.
Tak pro Neználky - v Euro 6 (a většina dieselů nyní přecházejí do Euro 6) má stejně "štiplavých a kysele páchnoucích" oxidů dusíku jako benzíny.
I Euro 5 diesel motory mají natolik snížené emise NOx že je necítíš - ale to bys musel místo výkřiků něco vědět - ale ty budeš raději vykřikovat nesmysly a bláboly aby se dušička potěšila. Zamysli se nad sebou a namáhej se trochu ve svém uvažování.
2x těžší diesely než benzíny - další perla, další výkřik, to už ani není klišé, takovou blbost tady netvrdil snad nikdo.
1)Ekonomicky vhodny bude naftak minimalne pre prveho majitela.
2) niekomu sa s naftou lepsi jazdi
3)vzhladom k mnozstu naftakov a ich popularite je vysoka sanca, ze budu mat menej much (vychytane vdaka velkym mnozstvam) ako benzinove motory v niektorych kategoriach aut
4)trend urcuju najma zakaznici, nie automobilka
5) aj ked tento priklad sa netyka kazdeho, ale skus tahat nejaky tazsi prives naftako a potom to skus atmosferickym benzinom. Daj vediet co bolo lepsie (pre vodica)
Dalej si opln co len chces, nafta ma svoje pre aj proti
S ostatními argumenty víceméně souhlasím, tahat obytňák bych chtěl asi raději s dieslem. Kolik procent kilometrů ročně ale budu něco tahat? Oplatí se kvůli tomu malému číslu snášet všechny mnou vypsané neduhy? Mi rozhodně ne.
S prvou castou maly nesuhlas, aj ked osobne by som radsej kupoval vylietany dvojlitrovy benzin ako naftu v tom mondeu. Som si vedomy co vsetko patri k prevadzke auta, ale zatial je faktom, ze po olietanej nafte si ludia v bazare idu polamat ruky aj nohy,takze predaj je jednoduchsi a o nieco vyhodnejsi. Diky akciam predajcov uz rozdiel nafta vs. benzin pri kupe je vyrazne mensi ako niekedy, takze sa ti lahko moze stat, ze vyssie vsupne naklady sa ti vratia v prvom roku jazdenia.
PS: osobne preferujem benzin, ale to uz je na inu debatu 😉
Jinak k těm ojetinám, dieslové mondeo dnes koupíš levněji než benzínové. A to stálo to naftové jako nové mnohem víc. Máš tedy mnohem větší propad ceny vozidla, tedy provozní náklady, jak relativně, tak absolutně..bavíme se klidne o 100 tisících (nový diesel o 50 dražší a jako ojetina o 50 levnější, než ten benzín..samo, ceny střílím od boku, třeba to je jenom 80 tisíc), kolik je to plných nádrží? Nemluvě o tom, že zrovna na tom dieslovém mondeu už odešlo palivové čerpadlo a vstřiky, chronické maléry tohoto modelu 😡
I díky dieselům jdou evropské značky strmě nahoru s prodeji, a u Mercedesu a VW, kde je nabídka nejširší - se již jedná o desetitisíce prodaných kusů.........
BMW pouze reaguje na VW, Audi a Mercedes - zajímavé je, že Lexus začal silně zaostávat, dlouho byl v luxusní třídě na vrcholu. Ani po nápravě škod způsobených zemětřesením se v USA nijak výrazně nezotavil.
Tento rok přijde do USA Mazda CX-5 a Mazda 6 v SKY-D dieselu, hned poté Chevrolet Cruze, nejpopulárnější malý sedan.
Diesel je životaschopná alternativa - nic víc, nic míň.
Enviromental Protection Agency ......... jen ten název mluví úplně za vše - ti přicházejí s návrhy regulace každý týden - většinu jim ale Sněmovna a Senát smetou ze stolu ale Mister Obama - tomu fandí a hodně EPA pomáhá.
A pozor, Brusel neříká že jedině nafta se 100 g, Brussel říká že cokoli se 100 g - těží s toho hlavně malolitrážní benzíny a hybridy jako Auris hybrid, Prius hybrid, Ampera, Volt atd.
Takže zase v tom vzrušení střílíš zcela mimo terč. V malých autech se dieselů kupuje minimální minimum. Nestřílej tolik od boku ...........
Diesely mají význam od 1,5 výše (Renault, nově Ford, a potom škála 1,6) - to ovšem nejsou 100 gramová vozidla - vše je tak kolem 115 g, maximálně různé ek👋green/blue verze jsou na 99 - ty si ale málokdo koupí.
Do 5 litru, dlohodobe prevazne dalnice kolem predpisove rychlosti a malo mesta a okrsek, myslim si ze je to dost dobry vysledek. A clovek, ktery bere auto jako priblizovadlo a pracovni nacini, uz i pri 1,5 litrovem rozdilu oproti benzinu usetri cca 23 000,- Kc, takova lepsi dovolena...
Takze, predpokladam ze v rodine naftu nemate, nebo jestli tam nejaka byla, mozna z bazaru a rozlitana. Jako priklad ti muzu uvest zejmena auta, do kterych tata vrazil tak cca za 5-6 let 300-350 tisic kilaku. Hyundai Accent, benzin vyse 350 000, zadna zavada, jen veci u kterych je vymena predpokladana. Peugeot 307 hdi, nafta od peugeota je kvalitni, tam se sralo spis vsechno kolem (zejmena elektronika), ale po cca 300t km s tim motorem samotnym zadnej [problem nebyl, to same v pripade Hondy, Civic rv 2006 taky benzin, cca 350 t km, a ted aktualne presne tady ten motor v 320d, po roce a pul neco kolem 80t km, snad nepisu ani ze zadna zavada, jedna se v podstate jeste o novej vuz. Takze, strasit muzes lidi, co si to nevyzkousili, nebo by se pod nima rozsypal i benzin, ale pri beznem uzivani se ty veci posiraj malokdy, a dovoluji si tvrdit, ze ty naklady jsou jen zanedbatelne vyssi, na druhou stranu, prodejni cena auta v nafte bude taky na jine urovni, takze ono se to vrati.
Co se jeste porovnani tyce, myslim si, ze zadnej motor ze skodovky bych neprirovnal k BMW motorum...