Nj, amíci si pěkně zavaří...od velkých V8 SOHC motorů s atmo plněním, vstřikováním do nasávaní a bez všech double vanos serepetiček přejdou k oturbeným dvouhmotovým přímo stříkaným EGR DPF smradlavým vibrujícím sazometům. Snad se nenechají oblbnout tak snadno jak závodníci v turbodymovnicích tady v Evropě ;-\
je to jenom vymysl tech ubohych nemcu cpat to vsude po svete,americani moc dobre vedi s cim maji jezdit a jestli si nejaka naplavenina z evropy koupi naftu,tak pocitam s tim,ze ze 200 kusu bude max. 1 na naftu,ten kdo umi pocitat,tak zjisti,ze jedinej mensi naklad je ten, ze nafta jezdi za min a to je jeste diskutabilni :-)
Nenazval bych zrovna němce ubohými, pouze se mi nelíbí trend cpát fabriku místo motoru pod každou kapotu. Ekonomická výhodnost dieslu je, jak píšeš, diskutabilní, ale lidi neumí počítat, tak je taky snadné je přesvědčit o tom, že se vyplatí.
Němci nejsou ani ubozí ani hloupí a na rozdíl od Amíků nemají díky svým evropským aktivitám žádné předsudky vůči ničemu.
Volkswagen byl diesely vytažen v Evropě na výsluní a totéž hodlá zopakovat i v USA, kde po otevření továrny zvýšil prodeje o 35% nebo tak nějak - a 40% všeho je diesel.
Diesel do odobních aut byl vynesen na výsluní díky regulacím, dotacím a omezením, už proto ho nemám rád. Že smrdí, hlučí, v zimě netopí a nestartuje, je těžký a otřásá celým okresem, to jsou další pro mě neakceptovatelné mínusy.
Chtělo by to hochu trochu objektivity, té ale zjevně nejsi schopen. Používáš stále stejná, hloupá klišé, která se půoužívala před 15 lety, tehdy ale měla alespoň nějaký základ. Dnes jsi mimo, a to pořádně.
Jsi se svými výkřiky k pousmání. :-)
Omlouvám se za své konfrontační nastavení, je způsobeno dobou a módou..diesel pro všechno kamkoliv za každých okolností. Trend cpát nafťáky do malých městských aut, tlak na snižování emisí "neškodného" CO2, ekonomická výhodnost provozu aut spalujících naftu...to všechno jsou nesmysly a já se někdy přestávám ovládat.
I já občas šílím, ale ........... není lepší situace, kdy má zákazník na výběr mezi několika alternativami? Proč tu jednu alternativu zašlapávat do země jen proto, že mám nějaké osobní výhrady? Nikdo tady nekřičí, zakažte benzín. :-) Ať si Amíci můžou vybrat. A pravdou je, že diesel opravdu udělal velký pokrok, svatou pravdou je, že z tohoto pokroku nyní těží i turbobenzíny.
Ano, diesel je tišší, protože v Euro 6 produkuje stejně NOx jako benzíny, už smrdí jen velmi málo, startuje dobře i v zimě a díky pokročilým metodám klimatizace a za pomoci vyhřívacích tělísek může i brzy topit...
Těžko se to pro petrolheady přijímá, ale je to fakt.
No, nekdy zakaznik nema alternativy. Pokud se nepletu, do Laguny davali jediny benzinovy motor a do Laguny Coupe se snad ani benzin nikdy nedaval. Jinak nedavno jsem jel Audi A3 2.0 TDI (jen jako pasazer) a musim uznat, ze proti VW Bora 1.9 TDI z 97 roku, ktery jsem i par set kilometru ridil, to bylo naprosto o necem jinem. Zadna ultramegasuperturbodira, zadny rachot, ktery otrasal celym autem jak ve starych Karosach, bylo to celkem fajn (a to priznavam, i kdyz naftu nemam rad a ve svem aute bych ji nesnesl).
Co má produkce oxidu dusíku společné s hlučností provozu? Diesel i nadále smrdí, takový ten keselý štiplavý zápach..dyť to znáš, pokrok nepokrok. Diesel startuje v zimě vždy hůř, protože princip spalování se nezměnil, pořád k tomu potřebuješ určitý tlak a teplotu, jinak se nafta nevznítí (samo, jde tam dát ještě obrovitější a těžší baterku, ať to líp žhaví). Kolik dieslů dnes vozí vyhřívací tělíska? Další zátěž..jakoby nestačilo, že už tak je dieslový motor 2krát tak těžký oproti benzínovému ekvivalentu. A jedna technická, víc alternativ není, alternativy existují pouze 2, víc možností výběru se nazývají varianty.
Definitvě jsi potvrdil že víš prd. Ten Tvůj štplavý zápach - to jsou právě oxidy dusíky - já tedy vím o čem mluvím a proto o nich mluvím, ty víš prd a pořád obhajuješ hloupá klišé.
Tak pro Neználky - v Euro 6 (a většina dieselů nyní přecházejí do Euro 6) má stejně "štiplavých a kysele páchnoucích" oxidů dusíku jako benzíny.
I Euro 5 diesel motory mají natolik snížené emise NOx že je necítíš - ale to bys musel místo výkřiků něco vědět - ale ty budeš raději vykřikovat nesmysly a bláboly aby se dušička potěšila. Zamysli se nad sebou a namáhej se trochu ve svém uvažování.
2x těžší diesely než benzíny - další perla, další výkřik, to už ani není klišé, takovou blbost tady netvrdil snad nikdo.
Hehe, ano, aji nový 3.0 TDi (ať si je klidně euro VIII), co mi parkuje před barákem smrdí přesně tak kysele, jak jsem popsal. Dále, většina dieslových agregátů se dělalo z litinové slitiny, poměrně masivní, hooodně těžké. Hliníkové bloky zas musí být mnohem masivnější. Nemyslím si, že vím prd, pošli mi odkaz, jak vypadají nové emisní normy. Snad budou u nás někdy jednotné pro naftu aji benzin (tak jako v Japonsku) a žádný tvůj kyselý zápach nebudu muset inhalovat. Jinak k té hmotnosti..taťkova RAV4 2.0 v benzinu s automatem..1580 kg, kolegova RAV4 s D-CAT - 1725 kg. Pravda, má v ní zabudovanou navigaci, to bude asi těch 150 kilo.
hluk v exteriery bude u nafty vyssi, ale po osobnej skusenosti s 1.6 od PSA v C4picasso by si velmi rychlo utekal kupit hdi-cko. Ta benzinova 1.6 ma odporny zvuk (pri trochu intenzivnejsiej akceleracii), podobny motorovej pile. 1.6, alebo 2.0 hdi je voci tomu sepot hodin ;-)
Zrovna nedávno testovali benzíny a diesely - při jízdě byly diesely o 1-2 dB tišší než benzíny. Z podstaty věci jsou benzíny tišší po startu ale v provozních otáčkách díky nižším otáčkám je řada benzínů hlučnější - musí se vytáčet a ječí potom jak zubařské vrtačky. To byses ovšem dozvěděl, kdybsys nějakého diesela někdy měl což nemáš a neměls, jen jsi něco slyšel a teď to papouškuješ, a ještě hloupě.
Napsals mi přesně to, co jsem ti napsal, abys mi nenapsal :-) hluk v kabině..já chtěl tišší dieslový motor. Diesel jsem nikdy nevlastnil, v tom máš pravdu a zatím to nevypadá, že někdy vlastnit budu, ale jak sám píšeš, never say never.
tvoj pohlad je prilis jednostranny.
1)Ekonomicky vhodny bude naftak minimalne pre prveho majitela.
2) niekomu sa s naftou lepsi jazdi
3)vzhladom k mnozstu naftakov a ich popularite je vysoka sanca, ze budu mat menej much (vychytane vdaka velkym mnozstvam) ako benzinove motory v niektorych kategoriach aut
4)trend urcuju najma zakaznici, nie automobilka
5) aj ked tento priklad sa netyka kazdeho, ale skus tahat nejaky tazsi prives naftako a potom to skus atmosferickym benzinom. Daj vediet co bolo lepsie (pre vodica)
Dalej si opln co len chces, nafta ma svoje pre aj proti
Ekonomicky výhodný pro prvního majitele, tzn., že ho prodá..za kolik? Provozní náklady netvoří pouze palivo, ale taky pokles ceny vozidla, povinné rúčo, nové pneu, servis. Pak zjistíš, že náklady na palivo tvoří řekněme 30 % z celé této částky. Dále jak píšeš, koupit ojetého diesla je v některých případech mnohem jednodušší a levnější, než koupit ojetý benzín (třeba ford mondeo). Tudíž diesel se cenově proti benzinu úplně propadne a zvýší tím provozní náklady prvnímu majiteli. Je to tedy vůbec výhodné aji pro prvního majitele?
S ostatními argumenty víceméně souhlasím, tahat obytňák bych chtěl asi raději s dieslem. Kolik procent kilometrů ročně ale budu něco tahat? Oplatí se kvůli tomu malému číslu snášet všechny mnou vypsané neduhy? Mi rozhodně ne.
tazky prives bol viac menej extremny pripad, ktory sa netyka vacsiny, ale ked to skusis, tak uvidis ;-) .
S prvou castou maly nesuhlas, aj ked osobne by som radsej kupoval vylietany dvojlitrovy benzin ako naftu v tom mondeu. Som si vedomy co vsetko patri k prevadzke auta, ale zatial je faktom, ze po olietanej nafte si ludia v bazare idu polamat ruky aj nohy,takze predaj je jednoduchsi a o nieco vyhodnejsi. Diky akciam predajcov uz rozdiel nafta vs. benzin pri kupe je vyrazne mensi ako niekedy, takze sa ti lahko moze stat, ze vyssie vsupne naklady sa ti vratia v prvom roku jazdenia.
PS: osobne preferujem benzin, ale to uz je na inu debatu ;-)
A vyplatí se diesel aji po prvním ucpání DPF filtru? V Čr asi ano, tady každý dpf vytluče a nahrá nový software do řídící jednotky, přeci nebude platit desetitisíce, diesel má snad proto, aby to jezdil levně.
Jinak k těm ojetinám, dieslové mondeo dnes koupíš levněji než benzínové. A to stálo to naftové jako nové mnohem víc. Máš tedy mnohem větší propad ceny vozidla, tedy provozní náklady, jak relativně, tak absolutně..bavíme se klidne o 100 tisících (nový diesel o 50 dražší a jako ojetina o 50 levnější, než ten benzín..samo, ceny střílím od boku, třeba to je jenom 80 tisíc), kolik je to plných nádrží? Nemluvě o tom, že zrovna na tom dieslovém mondeu už odešlo palivové čerpadlo a vstřiky, chronické maléry tohoto modelu :-/
v kategorii mondeo a spol je bezne kupit naftu za cenu benzinu, kedze tieto vozidla koncia vacsinou ako firemne. Podobnu ponuku som mal aj ja nedavno ;-) . Faktom, ale je ze bazary su púlmne ojazdenych naftakov (strednej triedy) a benzinakov tam najdeme velmi malo
Američané ví stejné prd jak my Evropané - a už vůbec je tam nikdo nemasíruje, aby koupili diesely. Prostě jsou značky, které mají diesely v nabídce a jsou značky, které ne.
I díky dieselům jdou evropské značky strmě nahoru s prodeji, a u Mercedesu a VW, kde je nabídka nejširší - se již jedná o desetitisíce prodaných kusů.........
BMW pouze reaguje na VW, Audi a Mercedes - zajímavé je, že Lexus začal silně zaostávat, dlouho byl v luxusní třídě na vrcholu. Ani po nápravě škod způsobených zemětřesením se v USA nijak výrazně nezotavil.
Tento rok přijde do USA Mazda CX-5 a Mazda 6 v SKY-D dieselu, hned poté Chevrolet Cruze, nejpopulárnější malý sedan.
Diesel je životaschopná alternativa - nic víc, nic míň.
Ano, američané ví stejné prd jako my, ale nemají Brusel, která by jim diktovala, že jedině naftový motor s produkcí 100 g CO2 na 1 km jízdy je správný..nebo spíš legální, jak to poslední dobou vypadá.
Ježiš to je ale omyl. Víš ty co nesmyslů už vyprodukoval takový Schwarzenegger v roli guvernéra Kalifornie? A znáš EPA ?????????????
Enviromental Protection Agency ......... jen ten název mluví úplně za vše - ti přicházejí s návrhy regulace každý týden - většinu jim ale Sněmovna a Senát smetou ze stolu ale Mister Obama - tomu fandí a hodně EPA pomáhá.
A pozor, Brusel neříká že jedině nafta se 100 g, Brussel říká že cokoli se 100 g - těží s toho hlavně malolitrážní benzíny a hybridy jako Auris hybrid, Prius hybrid, Ampera, Volt atd.
Takže zase v tom vzrušení střílíš zcela mimo terč. V malých autech se dieselů kupuje minimální minimum. Nestřílej tolik od boku ...........
Nevím, kolik toho Arnie vyprodukoval, neznám EPA. No a že brusel tlačí na nízké emise CO2, asi ok, i když to hraje do karet zrovna té naftě, kdyby tlačila na produkci decibelů u stojícího vozidla, bylo by to zase spíš na stranu benzínu, trend je ale jiný. Co se týče malých aut s dieslem, bydlím v Grazu a tady kdo nemá diesel, jakoby nebyl. Malé auto s benzínem potkávám zřídka.
Teoreticky ano, jednooký, ale v praxi máš jen 2 motory, u kterých můžeš uvažovat o CO2 pod 100 g. 1,1 CRDi a 1,2 TDi. Jelikož se tyto motory ekonomicky příliš nevyplatí ani vyrábět, ani kupovat, je to spíše jen teoretická úvaha. V praxi se prodávají všechny ty 0,9/1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 litry v benzínu.
Diesely mají význam od 1,5 výše (Renault, nově Ford, a potom škála 1,6) - to ovšem nejsou 100 gramová vozidla - vše je tak kolem 115 g, maximálně různé eko/green/blue verze jsou na 99 - ty si ale málokdo koupí.
Zajimala by me ta diskutabilnost tvrzeni ze nafta zere min, o hodne min...
Do 5 litru, dlohodobe prevazne dalnice kolem predpisove rychlosti a malo mesta a okrsek, myslim si ze je to dost dobry vysledek. A clovek, ktery bere auto jako priblizovadlo a pracovni nacini, uz i pri 1,5 litrovem rozdilu oproti benzinu usetri cca 23 000,- Kc, takova lepsi dovolena...
To je ale pouze malá úspora na palivu, v provozních nákladech celkem se to úplně ztratí. Navíc, kolik dovolených byl cenový rozdíl při koupi diesla proti benzinu? Kolik dovolených bude stát repas/výměna vstřiků (jakkoliv spolehlivé můžou být, tohle tě čeká), máš už v autě filtr pevných částic? Kolik dovolených bude stát jeho výměna? Turbo, další dovolená v čoudu, dvouhmota, víkend v jeseníkách v čoudu. Ale když se spokojíš s tím, že na palivu ročně ušetřís na dovolenou, tak dobře :-)
A predem pocitas i s vymenou vsech veci i u benzinu? Nebo na benzinovem motoru se nic nemuze posrat vid? Ukaz mi podobny benzin teda cca 2litr s porovnatelnou dynamikou, a koukni se pak do takovyho motoru. Tyhle argumenty neberu, jelikoz uz par dieslu doma bylo, jestli se k autum chovas jako prase, je to tvoje vec, ale kdyz se radne servisuje, tak nemas vic problemu s dieslem nez s benzinem.
Takze, predpokladam ze v rodine naftu nemate, nebo jestli tam nejaka byla, mozna z bazaru a rozlitana. Jako priklad ti muzu uvest zejmena auta, do kterych tata vrazil tak cca za 5-6 let 300-350 tisic kilaku. Hyundai Accent, benzin vyse 350 000, zadna zavada, jen veci u kterych je vymena predpokladana. Peugeot 307 hdi, nafta od peugeota je kvalitni, tam se sralo spis vsechno kolem (zejmena elektronika), ale po cca 300t km s tim motorem samotnym zadnej [problem nebyl, to same v pripade Hondy, Civic rv 2006 taky benzin, cca 350 t km, a ted aktualne presne tady ten motor v 320d, po roce a pul neco kolem 80t km, snad nepisu ani ze zadna zavada, jedna se v podstate jeste o novej vuz. Takze, strasit muzes lidi, co si to nevyzkousili, nebo by se pod nima rozsypal i benzin, ale pri beznem uzivani se ty veci posiraj malokdy, a dovoluji si tvrdit, ze ty naklady jsou jen zanedbatelne vyssi, na druhou stranu, prodejni cena auta v nafte bude taky na jine urovni, takze ono se to vrati.
:-) tak třeba turbo, dvouhmoťák, vysokotlaké vstřiky, nejnověji taky DPF se na atmobenzinu se vstřikováním do nasávaní porouchat opravdu nemůžou, jelikož tam nejsou. Naftu jsme doma, naštěstí, neměli a jak to vypadá, asi ani nebudeme. Stačí reference kolegů s nafťákmi (2 už vytloukali DPF, jeden na mazdě 5, druhý na superbu) a pak stačí taky ty, na kterých jezdíme v práci (neříkám, že jízda s nimi je špatná, ale proti benzinu?). Jinak porouchat se může samozřejmě cokoliv, ale atmobenzíny, které tady tak hajím, jsou mnohem jednodušší stroje, než moderní diesly. Riziko poruchy je mnohem nižší a opravit jednoduchý stroj je taky levnější.
samozrejme 2 lidi, ale rozhodne zadnej benzinovej motor jsi neslysel nic spatnyho od nikoho... :-) Jako ja nafty hajit nechci, taky si myslim, ze benzin je lepsi volba z pohledu autofila, ale maj prednosti i nafty.
Co se jeste porovnani tyce, myslim si, ze zadnej motor ze skodovky bych neprirovnal k BMW motorum...
Američané také vydali zprávu, ve které konstatovali že za studena a kdaž jsou slušně ojeté - josu ty Tvé rustikální 8válce pěkně smradlavé, a o dost smradlavější než diesely s DPF. A o kolik víc žerou - to tady snad ani není třeba psát... Přitom jejich výkon zůstává až na výjimky zcela nevyužit.
Ono výkon byl využit maximálně. Víc z těch obřích 8hrnců při použitých technologiích vydolovat nešlo, mělo to karbec popřípadě jednobodový vstřik, žádné časování ventilů, žádná proměnlivá délka sání, na každou řadu válců 1 vačková hřídel, 2 ventily, jednoduchý 3 (popř. 4) stupňový automat... Není to výkřik techniky, právě naopak a to se mi poslední dobou začalo hodně líbit. Takhle to bylo nesmrtelné a mohlo to jezdit milion kilometrů. Cokoliv opravíš, nadnešeně řečeno, kladivem. Vyšší spotřebu..v době, kdy tyhle monstra vznikali, stálo béňo pár šupek (dnes sice taky), ušetřené dolary za litry benzinu by nezaplatili vývoj složitějších úspornějších strojů. Dnes je, bohužel, situace jiná ;-\
Výkon nebyl využit vůbec. Takový 8hrnek mohl mít klidně kolem 200 kW výkonu a kolik si myslíš že potřebuje blondýna k dojetí do shopping centra, zvláště když je v USA všude těžký limit na rychlost a navíc dopravní policie číhá za každým druhým bukem? Osmiválce byly výplodem systému, který nabízí extrémně levný benzín. Řekněme že ani evropská, ani americká cesta nejsou ideální - v Evropě je benzín a následně nafta zdaňována extrémně, v USA zase málo.
S tím se dá souhlasit, akorát s využíváním potenciálu motoru bych polemizoval. Velký objem s malým vrtáním oproti vyššímu zdvihu, použité technologie, tady se není čemu divit, že evropské objemové ekvivalenty disponují špičkovým výkonem 2krát vyšším. Dále 8válce používáné v júesej hrájí prim hlavně v komfortu užívání, ne ve výkonu.
Ano, s vyšším zdvihem a menším vrtáním dosahuješ většího výkonu v nízkých otáčkách, není třeba vytáčet. Navíc při otáčkách kolem 5000 dosahujeme s těmito motory limitního tření blok/píst (ca 10 m/s), s keramickým povrchem dokážeme téměř 14 m/s. Zvuk si neodvažuju srovnávat..navíc s dieslem :-D
To MY dosahujeme podobných výkonů s 6válcovým dieselem do V přičemž krouťák je ještě vyšší ......... a zvuk? Na volnoběh z kabiny neslyšet, zvenku jen tiché klapání, a když na to dupneš, hezky to zařve a dá najevo svoji sílu. Rozhodně se to vyrovná jakémukoli 8válci z USA, a to nemluvím o dieselových 8válcích.
Ano. Ale kolik stojí vývoj a výroba takového motoru? Kouzlo těch emeeeerikn tkví v jednoduchosti (neboj, nejsem proti pokroku, pouze je mi to sympatické :-) ). Ty zvuky posuzujeme zjevně subjektivně, navíc dnešní benzinové přímo stříkané agregáty znějí dost podobně těm naftovým.
Nabídka motorů BMW je poměrně široká, spor nafta x benzín nemá cenu řešit. Každý si může vybrat to, co mu vyhovuje.
Tisíckrát omílané výhody a nevýhody toho či onoho motoru a druhu paliva jsou někdy až únavné.
Zbývá uvážit, zda např. výběr nového BMW 5er se čtyřválcovým dieselovým dvoulitrem při dané pořizovací ceně přnese uživateli tolik radosti svojí úsporností, aby vyvážil kultivovanější a výkonější motory R6 nebo V8 benzín.
No já se divím domácím automobilkám....např. Ford...v Evropě diesly má...dokonce jejich podařené V6 3,0 se montují stále do Jaguarů a Range roveru...a doma v USA si to jako alternativu nedají do svojich offroadu.
Navíc....výběr typů motorů u tak obrovského trhu a jendoho auta..je tristní.
Napr. Focus..se tam dodává jen s atmo 2,0 benzin. (neberu ST) v Evrope mame 1,0EC, 1,6Vti, 1,6 Ec, a řada dieslu...to stejne ostatní řady....jedna V6 a jeden V6 turbo >:D případně do pickupu ještě V8 a sem tam nějaký obr diesl.
Jejich Fusion, dva motory a jeden hybrid...ekvivalent Modnea...4 benziny asi 6ti vykonostnich moznostech....a 3 diesly v taky 6ti ruznych vykonech (cisla plus minus)
Nějak to nechápu..když mají takový velký trh..prodeje v řádech vyšších než v Evropě.....
Je maličkost upravit existující Fordí dieselové motory vyráběne v Dagenhamu na americké normy. Současná americká norma = EU6. Jde jen o strategické rozhodnutí zda jít spíše cesou hybridu nebo dieselu, nebo obojí.
Mám takový nevtíravý pocit, že základní článek je výhradně o BMW.
Diskuze, byť velmi plodná, sklouzává k americkým V8, Jaguárům, Fordům, Renaultům, Mercedesům, Audi, Chevroletům, VW, Mazdám, CRDi, TDi, Vti a já nevím k čemu ještě.
Stále si stojím za tím ať si každý pořídí motor jaký chce.