Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW: Čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel pro USA

David Bureš
Diskuze (59)
Prvním modelem, ve kterém se dvoulitrový turbodiesel objeví, bude s největší pravděpodobností řada 3.

Automobilka BMW potvrdila, že nabídku motorů ve Spojených státech rozšíří o dvoulitrový vznětový čtyřválec. BMW je tak jednou z několika německých automobilek, které se snaží nalákat americké zákazníky na naftu.

Dvoulitrová vznětová jednotka nabídne výkon 135 kW a maximální točivý moment 380 Nm. Takto silný čtyřválec se například v řadě 3 na starém kontinentu prodává s označením 320d.

Zatím není jasné, jaké všechny modely budou s turbodieselem v USA nabízeny, ani kdy přesně tento motor rozšíří nabídku.

Americká média nicméně spekulují, že jako první tento motor dostane řada 3, a to na základě toho, že už minulá generace řady 3 byla v USA nabízena se vznětovým motorem. Navíc byl dieselový dvoulitr pro americký trh potvrzen během novinářské prezentace nové generace řady 3 Touring.

Do budoucna by tento motor mohly v USA použít také řada 5 a X3.

V současnosti je ve Spojených státech s turbodieselem nabízen pouze model X5, a to s třílitrovým šestiválcem o výkonu 198 kW v podobě verze xDrive35d.

Dvoulitrový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm je na českém trhu vedle řady 3 mimochodem nabízen také pro řadu 1, řadu 5, X1 a X3.

David Bureš
Diskuze (59)
20. 7. 2012 00:33
Re: Úspora zvítězí nad zvukem
:yes: ano, tady nejsme ve při, až na to, že výměna toho filtru přišla asi na tolik, co výměna benzínového motoru (s trochou nadsázky :-) )
19. 7. 2012 17:08
Re: Úspora zvítězí nad zvukem
samozrejme 2 lidi, ale rozhodne zadnej benzinovej motor jsi neslysel nic spatnyho od nikoho... :-) Jako ja nafty hajit nechci, taky si myslim, ze benzin je lepsi volba z pohledu autofila, ale maj prednosti i nafty.
Co se jeste porovnani tyce, myslim si, ze zadnej motor ze skodovky bych neprirovnal k BMW motorum...
19. 7. 2012 15:38
Re: Úspora zvítězí nad zvukem
:-) tak třeba turbo, dvouhmoťák, vysokotlaké vstřiky, nejnověji taky DPF se na atmobenzinu se vstřikováním do nasávaní porouchat opravdu nemůžou, jelikož tam nejsou. Naftu jsme doma, naštěstí, neměli a jak to vypadá, asi ani nebudeme. Stačí reference kolegů s nafťákmi (2 už vytloukali DPF, jeden na mazdě 5, druhý na superbu) a pak stačí taky ty, na kterých jezdíme v práci (neříkám, že jízda s nimi je špatná, ale proti benzinu?). Jinak porouchat se může samozřejmě cokoliv, ale atmobenzíny, které tady tak hajím, jsou mnohem jednodušší stroje, než moderní diesly. Riziko poruchy je mnohem nižší a opravit jednoduchý stroj je taky levnější.
19. 7. 2012 14:28
Re: Úspora zvítězí nad zvukem
A predem pocitas i s vymenou vsech veci i u benzinu? Nebo na benzinovem motoru se nic nemuze posrat vid? Ukaz mi podobny benzin teda cca 2litr s porovnatelnou dynamikou, a koukni se pak do takovyho motoru. Tyhle argumenty neberu, jelikoz uz par dieslu doma bylo, jestli se k autum chovas jako prase, je to tvoje vec, ale kdyz se radne servisuje, tak nemas vic problemu s dieslem nez s benzinem.
Takze, predpokladam ze v rodine naftu nemate, nebo jestli tam nejaka byla, mozna z bazaru a rozlitana. Jako priklad ti muzu uvest zejmena auta, do kterych tata vrazil tak cca za 5-6 let 300-350 tisic kilaku. Hyundai Accent, benzin vyse 350 000, zadna zavada, jen veci u kterych je vymena predpokladana. Peugeot 307 hdi, nafta od peugeota je kvalitni, tam se sralo spis vsechno kolem (zejmena elektronika), ale po cca 300t km s tim motorem samotnym zadnej [problem nebyl, to same v pripade Hondy, Civic rv 2006 taky benzin, cca 350 t km, a ted aktualne presne tady ten motor v 320d, po roce a pul neco kolem 80t km, snad nepisu ani ze zadna zavada, jedna se v podstate jeste o novej vuz. Takze, strasit muzes lidi, co si to nevyzkousili, nebo by se pod nima rozsypal i benzin, ale pri beznem uzivani se ty veci posiraj malokdy, a dovoluji si tvrdit, ze ty naklady jsou jen zanedbatelne vyssi, na druhou stranu, prodejni cena auta v nafte bude taky na jine urovni, takze ono se to vrati.
Avatar - WinDiesel
19. 7. 2012 09:14
Re: Úspora zvítězí nad zvukem
Mělo to být více o BMW, ale já toho zas až tolik o dieselech BMW nevím... :-) Jestli to mělo být něco jako pochvala, pak se safra červenám.... :-)