Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi dokončilo převzetí Ducati

Slavná motocyklová značka Ducati je plně pod křídly skupiny Audi. Německá automobilka již jmenovala nové představenstvo.
Zpět na článek
20. 7. 2012 10:40
20. 7. 2012 10:44
20. 7. 2012 10:51
20. 7. 2012 11:06
20. 7. 2012 11:12
20. 7. 2012 11:31
20. 7. 2012 11:39
20. 7. 2012 11:49
20. 7. 2012 12:00
20. 7. 2012 12:03
20. 7. 2012 12:07
20. 7. 2012 12:17
20. 7. 2012 12:23
20. 7. 2012 12:28
20. 7. 2012 12:31
20. 7. 2012 12:58
20. 7. 2012 13:14
20. 7. 2012 13:18
20. 7. 2012 13:18
20. 7. 2012 13:23
20. 7. 2012 13:47
20. 7. 2012 16:39
20. 7. 2012 11:42
20. 7. 2012 11:54
20. 7. 2012 12:01
21. 7. 2012 00:36
20. 7. 2012 11:07
20. 7. 2012 11:12
20. 7. 2012 11:15
20. 7. 2012 11:18
20. 7. 2012 11:27
20. 7. 2012 11:36
20. 7. 2012 13:50
20. 7. 2012 11:20
20. 7. 2012 11:33
20. 7. 2012 11:08
20. 7. 2012 11:25
20. 7. 2012 11:45
20. 7. 2012 12:38
20. 7. 2012 12:48
20. 7. 2012 12:49
20. 7. 2012 11:59
20. 7. 2012 12:08
20. 7. 2012 12:15
20. 7. 2012 12:20
20. 7. 2012 12:27
20. 7. 2012 12:41
20. 7. 2012 12:45
20. 7. 2012 12:52
20. 7. 2012 12:59
20. 7. 2012 13:54
20. 7. 2012 13:20
21. 7. 2012 07:05
20. 7. 2012 12:42
20. 7. 2012 12:48
21. 7. 2012 00:19
20. 7. 2012 13:53
20. 7. 2012 11:06
20. 7. 2012 11:07
21. 7. 2012 19:10
20. 7. 2012 11:11
20. 7. 2012 11:17
20. 7. 2012 11:48
20. 7. 2012 12:06
20. 7. 2012 12:11
20. 7. 2012 12:17
20. 7. 2012 12:32
20. 7. 2012 12:39
20. 7. 2012 12:44
20. 7. 2012 12:50
20. 7. 2012 13:02
20. 7. 2012 13:08
20. 7. 2012 12:26
20. 7. 2012 12:40
20. 7. 2012 12:46
20. 7. 2012 12:51
20. 7. 2012 12:55
20. 7. 2012 13:02
20. 7. 2012 13:09
20. 7. 2012 13:22
20. 7. 2012 13:34
21. 7. 2012 07:07
20. 7. 2012 12:54
21. 7. 2012 10:52
20. 7. 2012 12:07
20. 7. 2012 12:19
20. 7. 2012 12:33
20. 7. 2012 13:39
20. 7. 2012 14:27
21. 7. 2012 10:34
20. 7. 2012 15:37
20. 7. 2012 15:44
20. 7. 2012 15:52
20. 7. 2012 16:34
20. 7. 2012 19:07
20. 7. 2012 20:16
20. 7. 2012 20:21
20. 7. 2012 20:39
20. 7. 2012 20:49
22. 7. 2012 13:03
20. 7. 2012 18:08
20. 7. 2012 18:25
20. 7. 2012 18:59
20. 7. 2012 19:08
20. 7. 2012 20:01
20. 7. 2012 20:13
20. 7. 2012 20:38
20. 7. 2012 20:39
21. 7. 2012 11:32
20. 7. 2012 17:38
20. 7. 2012 21:07
20. 7. 2012 10:40
kauf
Tohle je pro VW asi druhý nejlepší kauf po škodovce, vzato ve smyslu současných čísel.

Budu však úpřímný. Ducati je mi líto, ale očekávám, že půjde ta značka do kopru. Pokud se však němcům podaří tuto značku udržet aspoň tam kde je, tak si můžou blahopřát. Je to asi současná nejlepší značka v portofiliu celého koncernu (ostatní nestojí za řeč), zejména po tom co z určitých značek pod svým vedením udělali. Ale tady jistý potenciál je. Nicméně jejich neznalost si myslím že způsobí, že to půjde k ledu.
Rozbalit vlákno
89
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 10:44
Re: kauf
Ten koncern VW je hroznej, co dokáže z těch značek udělat. >:D

Měli by se inspirovat u Fiatu. Hned by se jim líp dařilo.

Lancie přeznačený Chrysler, Alfa před krachem, Fiat tři variace na pětistovku a přeznačený Dodge.

Kde asi soudruzi z NDR udělali chybu >:D >:D >:D
20. 7. 2012 10:51
Re: kauf
Máš motorku? Máš motorkářskou duši? V článku je celkem dobře napsáno, že ducati byla něco jako ferrari mezi auty. Lamborghini nejdou s ferrari srovnávat, prostě na ně nemají - ani "přirozené" charisma, ani image v očích lidí. Rozhodně to nejsou špatná nebo ošklivá auta, o tom žádná, ale něco jim chybí - a něco nadbývá. A ducati teď čeká stejný downgrade, jen naštěstí nemá koncern VW v portfoliu další motocykly, ze kterých by rouboval komponenty. Ducati se z ikony stává "jen" prémiovkou, a to není pro tu značku dobře.

Já teď jezdím necelé dva roky kapotovanou rejži, ale chtěl jsem přejít příští sezonu na malého naháče - Ducati Monster 696. Doufám, že to stihnu, než se ducatky "poněmčí".
20. 7. 2012 11:06
Re: kauf
Takže podle tebe by bylo lepší nechat to zkrachovat? Nebo prodat to číňanům? Nebo jak by jsis to jako představoval? >:D
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 11:12
Re: kauf
Oni si pořád myslí, že z toho v koncernu udělají výrobnu na elektroskůtry a jiný motorky dělat nebudou. Pro ně není vůbec problém samotný prodej Ducati, ale to, že ho koupil zrovna VW, respektive Audi.
20. 7. 2012 11:31
Re: kauf
Ducati na tom byla špatně v polovině předchozí dekády, ale dosavadní majitel ji zvetil a teď prostě lépe prodal a zúročil investici, fabrika teď ale rozhodně nekrachovala, nebyla ztrátová, nebo v problémech, ba naopak. A máš recht, opravdu mi vadí hlavně to, kdo ji koupil, daleko lépe bych se smiřoval s Číňany, kdyby ji nechali žít vlastním životem, jako třeba Volvo.
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 11:39
Re: kauf
A co tě vede k přesvědčení, že jí Audi nenechá žít vlastním životem?
20. 7. 2012 12:00
Re: kauf
Asi toho v hlavě moc nemáš, nebo si myslíš, že Audi rozjede vlastní vývoj motorek od nuly? >:D :no:
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 12:03
Re: kauf
přijde ti Lambo podobný nějaký Audině?
20. 7. 2012 12:07
Re: kauf
Jo, teď si neco přečtem o stejných páčkách a klimatizaci. >:D
20. 7. 2012 12:17
Re: kauf
Konečně ti můžu dát palec nahoru! :yes: Teď ještě připomeňme, že R8 má motor z gallarda a že lze očekávat, že naopak třeba chystaný urus bude jisto jistě žrát i ropu. Tak snad ji pak nebude brát i to gallardo... Jinými slovy, to nejlepší si vyzobeme do Audi a naopak tam bartrem navalíme koncernovou "skoro-obyčejnost"...
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 12:23
Re: kauf
Takže vlastně Lambo z Audi nemá nic, ale Audi si vzala motor do R8 >:D
Takže vše co píšeš je vlastně stejně jen osobní postoj ke koncernu.
20. 7. 2012 12:28
Re: kauf
Ty ovladače klimy a lucasy už napsal džou-sa-líto, přece nebudu opisovat. >:-[] No vážně, to by bylo tak složité udělat jim vlastní, aby se to v těch milionových cenách nerozmělnilo? Nebylo, ale co, ale kalkulačky v Německu přišly na to, že vyvařit je nutné každé ojro - a to je pravda, když to na každém autě hodí třeba 500 éček, tak v celé produkci to budou miliony. Ale kazí to dojem všeobecně - jinak by tu nebyli ti, co si z toho dělají srandu, ani ti druzí, kteří vehementně VWG obhajují.
20. 7. 2012 12:31
Re: kauf
Ty akorát nechápeš souvislosti, jako mnoho zdejší diskutérů.

Až si Lambo na vývoj kde jaké kraviny vydělá svý peníze, tak bude mít svůj panel klimy, svý čudlíky a svý "šroubky".

Někdy se pokus vžít do role šéra firmy. Zakládáš pobočku, dáš nějaké prachy na rozjezd, ale očekáváš, že ta pobočka začne šlapat, že začne produkovat zisk, který zaplatí tvou investici (vrátí ti tvé peníze), a že začne růst ze svého zisku, ne z toho tvého. Uvažuj!
20. 7. 2012 12:58
Re: kauf
Já si myslím, že jsem to v těch 12.28 napsal srozumitelně - a v podstatě podobně. Já jen funguju marketingově, ne ekonomicky - investoval bych do toho (pokud bych na to měl - a VWG na to měl a má), abych udělal produkt takový, že bude skutečně originální - právě proto, abych ho "nepotupil" kvůli detailům.

Vem si, jak zní rozdílně: "Nové lamborghini je do posledního šroubku zcela nové a originální auto." vs. "Nové lamborghini se povedlo, ale nezapře svou příbuznost s dalšími modely koncernu Volkswagen. Patrné je to například na ovladačích pod volantem nebo panelu klimatizace."

Já dokonce i vím to, že přesně tohle si v Německu zvážili taky a rozhodli se pro přímou úsporu namísto pofidérní a těžko měřitelné investice uvedené v prvním případě, protože na funkčnosti to auto neubere, ale výrobních peněz to ušetří hodně, přičemž nikde by nebylo garantováno, že předesignovaný panel bude kladně přijat a ty vynaložené peníze obhájí jak sám o sobě, tak celkovou unikátností auta. -- Jenže přesně tohle mi vadí na tom řízení VWG, je to čistý kalkul výdajů a příjmů, který obírá lambo o tu celkovou unikátnost. A to se bojím, že se stane i ducati, byť na druhé straně nejspíš vzroste kvalita výroby, spolehlivost i kvalita servisu.
20. 7. 2012 13:14
Re: kauf
Ty nevidíš ekonomické pozadí, ty u toho nedovedeš přemýšlet. Ale kdyby šlo o tvý peníze, skákal by si jako Janek.

Až si Lambo vydělá, bude to mít. Do té doby se musí spokojit s tím, co dostane, ostatně to co dostalo, je oproti tomu, co mělo, někde naprosto jinde. Vše chce čas, ono to přijde.

U Ducati žádné sdílení nehrozí, páč sdílet není co a s kým.
20. 7. 2012 13:18
Re: kauf
Nevidím do tohoto konkrétního, ale v globálu jako člověk pracující s projektovými rozpočty myslím, že dokážu přemýšlet. Napsal jsem, jak bych postupoval a proč, protože v menším takto postupuju už teď - zatím k plné spokojenosti šéfů, protože moje výsledky dokázaly vždy ty náklady na unikátnost obhájit.
Avatar - white label
20. 7. 2012 13:18
Re: kauf
Ten motor "z Gallarda" je směšné diskusní klišé. Nebýt Audi (potažmo koncernu VW) nebylo by ani žádné Gallardo, ani žádný motor v něm, takže obdobnou "logikou" se dá stejně tak říct, že Gallardo má motor od Audi...
20. 7. 2012 13:23
Re: kauf
A to by bylo z pozice marketingové komunikace ještě horší, protože motor je srdce auta, takže by se jinak imageově výše položená automobilka zařadila pod tu níže umístěnou. Je lepší, když okrajový model, jakási libůstka, využívá prvky někoho lepšího, než kdyby někdo lepší postavil auto okolo "obyčejného" základu. V reálu je to samozřejmě jeden motor zaplacený z jedněch peněz jednoho vlastníka.
Avatar - white label
20. 7. 2012 13:47
Re: kauf
Ta poslední věta v příspěvku je přesně to, o čem byla má reakce. To je to nejpodstatnější, okecat se to dá různě, ale to je tak všechno...
Avatar - white label
20. 7. 2012 11:42
Re: kauf
Že máš nějaký "osobní problém" z koncernem bylo jasné hned, a to s těmi Číňany to jen potvrzuje...

Skvělá titulka, co, taková malá "garáž snů"... ;-)
20. 7. 2012 11:54
Re: kauf
S koncernem jako takovým problém nemám, koncernové auto mám taky + služebák. Ale nelíbí se mi, že koupil ducatku, to vskutku "osobní problém" je. A trhu to samozřejmě může být buřt, toho monstera asi koupím taky tak jako tak a pak už dlouho měnit nebudu.
20. 7. 2012 12:01
Re: kauf
Budeš a dost brzo. To mi věř. :-!
21. 7. 2012 00:36
Re: kauf
Novýho Monstera 696 nebrat, to už je jen Ducati light. Samá elektronika, nemá to karburátory, katalyzátor je snad už větší a těžší než motor. Výfukový koleno vede nelogicky nad motorem těsně kolem nohy. Už není dostatečně nepodajná a zlá, je to taková elektronikou seškrcená univerzální ovce pro ženský. I ten nezaměnitelný příhradový rám pokazili. Se starým "zlým" Monsterem 900 se už nedá vůbec srovnat.
[odkaz]
Z novějších verzí Monstera je dobrá S2R 1000.
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 11:07
Re: kauf
Co konkrétně chybí Lamorghini proti Ferrari?
20. 7. 2012 11:12
Re: kauf
Tak v tomto s ním zase musím souhlasit... To charisma,aura něčeho vyjimečného tam prostě není. Asi něco jako Rolls-Royce kontra Maybach...
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 11:15
Re: kauf
Tak mě zrovna Aventador přijde natolik charismatický, že nemám problém ho srovnat s Ferrari.
20. 7. 2012 11:18
Re: kauf
Jenže Ferrari bylo vždy něco víc, ať již po stránce portfolia nebo sportovních úspěchů.
Aventador je super, ale u Ferrari máš Cali, Italii, FF a F12 - portfolio bez slabého místa, každý si něco vybere. U Lamba máš na výběr buď dvousedadlovou raketu nebo dvousedadlovou raketu. :-)
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 11:27
Re: kauf
Ano, to je právě ono, proč se mi líbí. Ale portfolio se určitě rozroste. Bohužel nejspíše o SUV :-( a vyrábět raketu, raketu a suv k sobě moc nepasuje. Na druhou stranu, pokud to pomůže vydělat na to, aby raketa byla ještě raketovatější, tak je to "dobré" zlo.
20. 7. 2012 11:36
Re: kauf
Lamborghini k formování aury chybí hlavně to propojení se sportem. Auta jsou ostrá, vypadají tak, ale nedají ti ten pocit, že si kupuješ "formuli" (i kdyby z formule nebylo zhola nic). Ferrari je nejklasičtější stájí F1, královny motorsportu, a bez ohledu na výsledky té které sezony to onu auru okolo značky silně pomáhá formovat. A i co se vzhledu týče, tak ferrari oproti býkům z St. Agata Bolognése prostě něco vyzařují...
20. 7. 2012 13:50
Re: kauf
K tý auře, obě značky jsou skvosty, já osobně tíhnu k Lambu byť žádné nemám a asi nikdy mít nebudu ale k těm pocitům atd. Ferrari začíná být celkem tuctovka, neb třeba jen tady na severu čech ho potkávám dalo by se říci často. Lambo ani náhodou.
20. 7. 2012 11:20
Re: kauf
No šak každej máme jinej vkus,to je v pořádku... Mně se Aventador také líbí a považuji ho za asi nejlepší supersport současnoti. Ale tu auru Ferrari to prostě PRO MĚ nemá... Tu má možná tak akorát ještě ten RR a Porsche 911...
Avatar - white label
20. 7. 2012 11:33
Re: kauf
A nejen to, už teď (za poměrně krátkou dobu) je podle vyrobených kusů vidět, že jsou zákazníci, kteří Aventadoru dají přednost před Ferrari a já se jim vůbec nedivím, nehledě na to, že se z "červeného Ferrari" (svým způsobem!) postupně stává jakési "SS klišé"...

P.S. Kdyby se prodávalo výrazněji více Lambo, než Ferrari, tak tu budou všichni psát, že koncern udělal z Lamba "masovku", když se naopak prodává více Farrari, je to jasný symbol úspěchu a dokonalosti Ferrari/Fiatu.
Avatar - Starfighter
20. 7. 2012 11:08
Re: kauf
Tvůj první odstavec je úplně mimo.
Avatar - white label
20. 7. 2012 11:25
Re: kauf
Jo, když máš "rejžovou" motorku a motorkářskou duši k tomu, tak nám to musíš všem objasnit. >:D
Máš i Ferrari a supersportovní duši, že tak jistě víš, že Lamborghini nejdou s Ferrari srovnávat? Takový Aventador je vlastně proti Ferrari dvoukolák... >:-[] To jsou tu zase dětinské diskusní cinty... 8-s
20. 7. 2012 11:45
Re: kauf
Ty jsi mameluk - stál jsem u dealera a rozhodoval se, na co se posadím jako první stroj. Protože jsem papíry nedělal jako teenager, ale dospělý člověk před třicítkou, bylo mi doporučeno vykašlat se na Aprilii RS125, což byl ostrý cvajtakt z dráhy postavený na čísla s 21 kW a raději si vzít Kawasaki Ninju 250R, která má 24 kW, ale je dvouvál a se vstřikováním, víc toho odpustí, je větší a žere polovinu. Ale dodnes trochu lituju, že jsem nevzal tu daleko charizmatičtější italku a kupoval jsem rozumově. Dneska v té kubatuře dělá Aprilia čtyřtaktní a více krotkou dvácu, která je ale furt malá.

A skútr jsem si pro změnu koupil u Hondy, protože jsem pragmaticky dospěl k závěru (a musel jsem si to doma zdůvodnit i po stránce finanční), že je lepší jezdit za 2 litry s PCX než za 3,5-4 litry s Aprilií Sportcity One 125, co má wolff.

Ale nakonec, co se těch aut týče, tak máš vlastně recht. Když jsem byl naposledy u jednoho prodejce, co tu dělá šedý dovoz a ojetiny, tak říkal, že majitel musí už 3 roky za trest jezdit se scaglietti, bo to nikdo nechce. >:D 8-s
Avatar - guze
20. 7. 2012 12:38
Re: kauf
Tak to jo, to si strasnej "entuziasta" do motorek, když jezdíš na takových "dělech"....ale jestli začínáš tak to chválim, nehrneš se do silných mašin :yes:
20. 7. 2012 12:48
Re: kauf
Začínám - a bohužel na to vůbec nemám čas. Budu takový věčný beginner.
Avatar - guze
20. 7. 2012 12:49
Re: kauf
Zkus si aspoň jednou, dvakrát do měsíce najít pěknou silničku, kde nejezdí moc aut, věř, že si čas uděláš:)
20. 7. 2012 11:59
Re: kauf
Ty jseš řádně vymytý.

Co je dnes Ducati? Zašlá sláva, dluhy kam se podíváš, jeden dva modely, které snad stojí zato. Oproti japoncům je to kvalitativní ***.

Já ti toho Monstera přeju, poznáš nepoznané a s láskou budeš vzpomínat na tu rejži. Kdyby ten Monster měl jinou značku, tak se té motorce všichni upřímně vysmějí.
20. 7. 2012 12:08
Re: kauf
Vymytý jsi ty. Stačí si projít registrace na Motorkářích a pochopíš, že tohle je jedna z legend. A i legenda může mít své vrtochy. Ostatně, ta rejže taky není bez chyb. Ale kdo se pro to nenarodil, ten to asi nepobere...

Ale jeden-dva modely, které stojí za to? To už je slabota i na tebe - asi ti amputovali ostatní prsty, že se nemůžeš dopočítat. Jen ten monster má 3 verze, Multistrada je neméně úspěšná a sama o sobě pojmem, o kapotovaných 848 a 1199 nemluvě. Na silnicích není problém potkat kupodivu ani ty zbývající řady - Diavel, Hypormotard a Streetfighter, takže pár se jich asi prodá... Čím "zato" nestojí?
20. 7. 2012 12:15
Re: kauf
Ty tady vyjmenováváš celé portfolio, ale já říkám, že jen pár modelů stojí zato.

Spousta lidí chce Ducati, proto, že je to Ducati. Jen kvůli značce, že je ta motorka potom dost zklame, to si dovede připustit jen velmi málo lidí. A to, že se na tom věčně něco sere, o tom se už bavit nemusím skoro vůbec...
20. 7. 2012 12:20
Re: kauf
Ale já se tě věcně zeptal, co PODLE TEBE na tom zbytku portfolia "zato" nestojí? Nebo to zkus obráceně, který 1-2 modely "zato" stojí a proč? Zkus to podle sebe. Jsme na diskuzi, píšeme své názory, mě - budeš se divit - zajímá i ten tvůj. Kór pokud nějakou ducati máš, nebo jsi měl.
20. 7. 2012 12:27
Re: kauf
Pokud bych si u Ducati měl vybrat, tak snad jedině Panigale. Do ničeho jiného bych nešel. Znám Monstera, Hypermotard, znám i hromadu starších modelů.

Jednoduše řečeno, u konkurence k ostatním modelům najdu vždy lepší volbu, výjimkou je pro mne třeba právě Panigale, která se povedla a je (pro mne) taková, jaká má být.
Avatar - guze
20. 7. 2012 12:41
Re: kauf
Naopak, nejoriginálnější a nejhezčí(pro mě) je Monster ten rám, hmmmmm :-)
20. 7. 2012 12:45
Re: kauf
Motorka vypadá pěkně, ale ten zbytek a ta jízda...ocaď-pocaď. Ne e. 8-s
Avatar - guze
20. 7. 2012 12:52
Re: kauf
O tom to je, jízda na tý motorce je takový adrenalin, kapánek poskakuje..... :-)
20. 7. 2012 12:59
Re: kauf
Jo a pak to vem v ohledu našich cest a přání si na motorce o víkendu taky trošku odpočinout, či se na ní (aspoň v rámci možností) pohodlně někam dopravit.
Avatar - guze
20. 7. 2012 13:54
Re: kauf
Respektuji, vyznáváme každý něco jiného ;-)
20. 7. 2012 13:20
Re: kauf
a aka je ta jazda na monstri? este by bolo dobre upresnit aj na akom, pretoze monster je dost siroky pojem. co si spominam od 400 (na niektorych trhoch) u nas teda berme od starej 600 (papierovo nizky vykon, ale neskutocna zabava) az po vrchol v podobe s4rs (streetfighter uz neradim medzi monstre), kde teda vykon naozaj nechyba a podvozkom sa na to chyta z nahacov naozaj maloco.
21. 7. 2012 07:05
Re: kauf
jelito si * kterej evidentne na monstru ani nesedel
20. 7. 2012 12:42
Re: kauf
Vidíš, to už stojí taky za palec nahoru. :yes: Za sebe nevím, ale když vezmu nejmenšího monstera, tak ano, spolehlivostí asi nebude oplývat tolik jako CBF600 od Hondy (beru to podle výkonu, hornet je jinde), cena je vyšší, hmotnost ovšem citelně nižší, ale monster nabídne více těch vtipných "kurvítek". U ER6N je taky vyšší hmotnost. Takže když se na to dívám skutečně za sebe, tak najít opravdu lehkého naháče s výkonem mezi 50 až 60 kW od zavedené značky není až taková sranda. BMW ani KTM nic čistě nahatého nedělají, u Suzuki by šel v úvahu bandit, ale to jsme zase u těch chybějících kurvítek.

A přestože mám otestovaného horneta a těch jeho 70+ kW pro mě není problém, naopak, motorka je to suprová, tak tolik výkonu mít pod zadkem prostě nechci.
20. 7. 2012 12:48
Re: kauf
První, co ti začne u motorky chybět, je výkon, a nebude to trvat měsíc, ale dva či tři dny. Hornet je asi ta nejhodnější motorka na trhu, tu odřídí i ženská, jede výborně, má super klidný podvozek, nesere se to, poslouchá to na slovo. Potom co z ní přelezeš na Ducati, připadně ti, že se ti blbě sedí, žese to neskutečně klepe, že to řve a nejede. Hold, chce to růžový brejle dolů a chladně uvažovat.
21. 7. 2012 00:19
Re: kauf
Bandita by som lahkym nahacom nenazval, skor SV alebo Gladius. Popripade Aprilia Raptor s motorom od suzuki
20. 7. 2012 13:53
Re: kauf
Tady s tebou musím nesouhlasit. Ducati se dobře vyšvihla a leze výše a výše už jen kvůli modelům Hypermotard, Diavel a poslední - Panigale. Monster je klasika, prodává se stále dobře.
Avatar - Starfighter
20. 7. 2012 11:11
Re: kauf
Cesty pro Ducati byly tři: zastavení výroby a krach, prodej Číně nebo Audi.

Audi a Ducati je výborná budoucnost :yes: :yes: :yes:
20. 7. 2012 11:48
Re: kauf
Kdyby Audi koupilo tu Ducati v době, kdy byla v krizi, tak bych s tím i souhlasil, ale rozhodně ne dnes, kdy je "čistá" a v zisku. Jistě, jako investice je to výhodný kšeft, ale pro tu značku je to podle mě špatně.
20. 7. 2012 12:06
Re: kauf
Aha, v zisku, a ty dluhy bude platit kdo? Ty se platit přece nemusí, někoho mi to připomíná... 8-s :no:
20. 7. 2012 12:11
Re: kauf
Dluhy zde jsou. Firma co prodávala, byla investiční společností. Dluhy dělaly cca tolik, za kolik se Ducati prodalo..., nicméně furt je to jen cca třikrát víc, než v současné době Ducati ročně vydělá... V poměru k jiným firmám i v jiných odvětvích to nevidím jako fatální záležitost. Tu úhradu dluhu mohla provést jakákoliv jiná movitá firma (třeba i z té číny) a ne jen koncern VW. Jsou i jiné firmy a lidi, co tyto peníze mají. Návratnost max. 5 let (když by to dobře šlo) si myslím, že není špatná. Jen pod VW to Ducati půjde (snad) hůř.
20. 7. 2012 12:17
Re: kauf
Tebe diskvalifikuje z objektivní diskuze italská trikolóra místo mozku. Sorry, ale opět dokazuješ, jaký máš hypermidrák. 8-s :no:

Zaměř se na Fiat, kterej sám tady všchno leda posere. Kdyby nebylo Chrysleru, už je dávno zase na dně. Teď se dá jen čekat, co zmastí s modely Chrysleru, protože zatím, co představil, to na žádný megaúspěch nevypadá a jak se začne * do vývoje američanům, pohřbí i je.
20. 7. 2012 12:32
Re: kauf
No jasně, zatím je pohřbil vrácením prodejů na úroveň před krizového období (jako jedinou značku na trhu) a dostal je znovu na 3. místo v clekových prodejích... Ještě bys mohl připomenout články z počátku roku o neúspěšnosti F 500 na USA trhu :-)... po tom co se F 500 dotáhla po kompletním rozjetí prodejů na Mini. Ale v tvém případě přání otcem myšlenky.
Mimoto... uvidíme za pár let, co bude Ducati vyrábět a jak se ji bude dařit.

Za sebe říkám, že Ducati žila zejména z fajnšmekrů a fanoušků, kteří skutečně byli ochotní ji leccos odpustit za cenu jejího charizma, o které přišla (právě a jen tím převzetím koncernem VW - mimochodem, berani si to dost dobře uvědomují, proto to taky tak úzkostlivě tlačí pod Audi :-) - né že ne.)

Představa Vašeho fanda klubu, že teď Ducati její charizma zůstane a výroba bude kvalitativně na strojové úrovni japonců a prodeje tak porostou je pro člověka znalého jen... jak to slušně říct... úsměvné (zvláště, když si kvalitu a spolehlivost neumějí pohlídat ani u aut, natož pak u sportovních a závodních strojů, které koncern nikdy neuěml a ani nevyráběl).

Takže...nejsem malý kluk jako ty, hádat se tedy s tebou nebudu, jen tak nějak vem na vědomí, že mám v této záležitosti (a nejsem jistě sám) jiný názor než ty a ostatní sudeťáci z Mostu a okolí. Děkuji.
20. 7. 2012 12:39
Re: kauf
To co Chrysler představil, je jeho vývoj - jeho úspěch. Vývoj Fiatu je Dart. Ale ostatně, o tom ti tady poví Barichello.
Za co může kompletně jen a jen Fiat, je jeho stav na Evropském trhu. A tady jde vidět, že je to velkej průser. A co víc, následující dva roky ukáží, kdo má právo přežít a kdo půjde ke dnu. A Fiat tam má krásně namířeno.

Takže zapomeň, že ti tady někdo bude žrát tvé blbosti, které zde produkuješ v množství větším než malém.

Já se ti můžu jen smát, jak človíček, kterej nedávno vlezl na skůtr, se nějakým záhadným způsobem pasuje do role odborníka na velký motorky.

Až najezdíš na tom skůtru tolik, co já jsem najezdil na velkých mašinách, přijď a povykládej, zatím jsi tu za zelenáče. :-!
20. 7. 2012 12:44
Re: kauf
Aha.. Takže Fiat je teď skvěle upíchlý na dvou jediných rozvíjejících se trzích (ona už i ta Čína jde ke dnu)..., tak půjde ke dnu...
>:D >:D >:D
No uvidíme...,a el opravdu Evropa není teď ten zásadní trh... Bohužel pro nás...
Ono už i podle Rapida je vidět, kam Evrpa směřuje... :-)
20. 7. 2012 12:50
Re: kauf
Fiat v Evropě ke dnu půjde, on už tam míří i teď, nad vodou ho drží zisk Chrysleru a jeho modelů, nikoli Dart či pětistovka.
20. 7. 2012 13:02
Re: kauf
No těžko půjde dolů. Dolů teď jde jen proto, protože jde dolů jih, na kterým byl Fiat prodejně vždycky nejvíc závislý (v Německu už prodeje srovnal, v Anglii narostly, ale bohužel to propad Itálie neumí vyrovnat)... Nicméně... i kdyby v Evropě neprodal vůbec nic, tak už dnes mu tyto prodeje vynahrazují prodej v jižní americe a v severní americe, přičemž jen naivní trubka jako ty si může myslet, že tak tradiční značka v Evropě i přes současné problémy vymizí úplně. Stačí jen přijít s novými modely, které mají do roku 2014 přijít.

O krizi se pak budu ochotný bavit v případě, že se ty modely nebudou prodávat vůbec (mimochdoem i ten Freemont se prodává hodně dobře a jaksi to bbé stádo neví, že za stejné peníze může koupit Touran a nebo Jetíka :-) ). Jenže Fiat narozdíl od PSA a Renaultu si teď může dovolit v Evropě v podstatě vůbec neprodávat a nevyvíjet, což je jeho celkem (pro tebe možná nepochopitelná) výhoda.

Jen aby bylo jasno, radost z toho nemám (tedy ze současného portfolia Fiat v Evropě)...

Mimochdoem... rozumím tvým mindrákům z Fiatu a případně z Ferrari, ale tady je to spíše článek o VW a Ducati, tak nevím proč máš potřebu sem tahat Fiat. Na to by ti mohly stačit články právě o něm, brzy budeš mít šanci se rozepsat jaký bude Fiat 500L propádak, už se blíží jeho uvedení na trh... >:D
20. 7. 2012 13:08
Re: kauf
Dolů půjde proto, že dolů jdou všichni a celý EU trh se do dvou let položí. Ty akorát nemáš informace, takže si myslíš, co si myslíš a opět si to myslíš blbě.

Sám Fiat nemá nic v portfoliu, čím by mohl výrazně oslovit padající trh a udržet v provozu Alfu, Lancii a další své koule na noze. Nějakej jeden model větší pětistovky na tom nic nezmění. Což je jasné každému, co umí počítat. Na našem trhu se fiat už nevešel ani do první dvacítky a jeho prodej je uváděn v kolonce "ostatní". To jsou konce...
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 12:26
Re: kauf
Takže tobě je úplně jedno, kdo by to koupil, ale hlavně aby to nebyl ten "zlý" koncern VW.
20. 7. 2012 12:40
Re: kauf
No tak bohužel, ono je vidět i u Suzuki, jakou představu má koncern o svobodě řízení jednotlivých svých značek... a těžko předpokládat, aniž bych dělal nějaké soudy a říkal, kde je vina, že v Suzuki sedí nějaký wolff. Ale i to je možné >:D
Obecně Němci mají prostě jinou představu o výrobě a směřování výroby a produktů než je v jiných krajinách. Takže... ano.. v případě značek jako je Ducati mi vlastnictví koncernem vadí. Takové vlastnictví je kontraproduktivní... zejména ve vztahu, že současný majitel dokázal tu značku držet v zisku (bez vzití v potaz dluhu z minulosti). Takže já osobně bych byl v tomto případě pro investora bez vazby na konzervativního výrobce automobilů... stačí?
Nikdo si potenciálně (jaká je asi vaše představa) nebude kupovat Hondu pod značkou Ducati..., proč by to proboha dělal?

Ale... nečekám, že máte na to, tohle pochopit.

P.S. Podívej se případně jak je na tom Bimota... a pak si porovnej rozdíl mezi BMW a VW..., aby si věděl, proč mi ten VW v tomto případě opravdu vadí. Možná.... to pak pochopíš i ty.

Pokud by do toho VW nekecal, pak by mi nevadil...,ale vzhledem ke zprávě SUV a elektroskútr Ducati - Audi... nečekám, že by do toho nekecali... Těch indícií je už teď hodně... kam to bude směřovat (řitní otvor).
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 12:46
Re: kauf
ty už znáš výsledky soudu VW vs. Suzuki, že víš, kde byla chyba? Nebo je to zase jen nenávist koncernu a předem jsi odsoudil koncern.
20. 7. 2012 12:51
Re: kauf
Co vím, Indové včera zapálili továrnu Suzuki-Maruti. >:D
20. 7. 2012 12:55
Re: kauf
Máš z toho evidentně velkou radost. Podle mě je to clekem smutná událost... Ale jasně, tvoje povaha je nějaká... taková... hmm
20. 7. 2012 13:02
Re: kauf
Tu svoji povahu si ukázal nahoře a dost dobře i dříve, kdy ses bezuzdně a bezpáteřně dokázal smát či přát lidem-živým bytostem smrt či zranění.

Ty jsi prostě ukázkový hnůj. :-!
20. 7. 2012 13:09
Re: kauf
Jo dokázal, v případě, že si to ti lidi zasloužili vlastním chováním a chybami (například prasáckou jízdou v autě).

Mimoto, aspoň sem tady nedělal (schválně) z jisté osoby nasmrt nemocnou osobu, zvláště ve vztahu ke komerční reklamě (když se mi ta reklama prostě nelíbila). Každý by měl vědět kdy odejít. Crohnova nemoc není smrtlená a vyléčená rakovina prsu (během jendoho roku) není věcí, kterou by mělo být omlouváno po 7 letech vystupení v reklamě a na podnikových večírcích. Vybrala si sama, já ji nenutil. Laskavě bys mohl tolerovat to, že se mi to prostě nelíbilo. Každý nemá dar být v showbyznysu do konce života.

Nepředpokládám však, že je k smíchu vypálení továrny a zabití lidí (člověka) z vedení firmy. Mimoto... nejspíš bude hůř všude...
20. 7. 2012 13:22
Re: kauf
Poslední věc, Suzuki není žádný chudáček, jak se tady snažíš ty prezentovat, Je to obyčejná japonská vydřidušská fabrika, která dře lidi z kůže.

Akorát ty zase nedovedeš zdravě usoudit, o koho, co, jde, protože ti stačí, aby se tam vyskla zkratka VW a už máš jasno. 8-s :no:
20. 7. 2012 13:34
Re: kauf
Kde prosím píšu, že je to chudáček? Můžeš to odcitovat? Děkuji.

Jediné co píšu (snad v tomto smyslu) je to, že Suzuki spolupracuje s hodně partnery (i s tím Fiatem) a zatím nemělo nějaké závažné problémy. Fakt je ten, že s nikým nešlo dosud v tomto smyslu takhle akciově do spolku...

Tvrdím jen, že se nedomluvili a že an tom něco může být.
21. 7. 2012 07:07
Re: kauf
ty patris do stejne kategorie lidskych prasat stejne jako debilek GTI
20. 7. 2012 12:54
Re: kauf
Měl by ses naučit číst... Třeba pak se ti bude snadněji diskutovat s dospělými lidmi...

"a těžko předpokládat, aniž bych dělal nějaké soudy a říkal, kde je vina"

... z toho jasně plyne, že výsledek soudu neznám a ani se za ním nepídím a jestli vůbec nějaký soud bude, neboť co vím, řešit se to snad má před arbitráží, což není soud...,ale forma mimosoudního rozhodování, na kterém se obě strany svobodně dohodly a ten může rozhodnout tak či onak, ale o tom je zbytečné debatovat... zásadní je z mého pohledu, že nedošlo k dohodě o formě vzájemného řízení obou firem a o spolupráci, přičemž VW bylo nařknuto z něčeho, co bych v případě Ducati nerad viděl, přičemž VW nespokojené nebylo, ale nespokojenost přišla pouze ze strany Suzuki. Každý člověk vychází z nějakých zkušeností a ty mohou být ve společnosti mezi jednotlivci značně odlišné....

Já jestli dovolíš si nechám ty svoje a nenechám si do nich remcat nějakým anonymním hluponěm, který neumí ani číst, případně chpat psaný text (což tvá reakce zcela jistě potvrzuje). Děkuji.
Avatar - white label
21. 7. 2012 10:52
Re: kauf
wolffe, ty už neděláš účetního (viz maléry pana účetního) u Fiatu, ale u Ducati, že máš tak přesně zmapovanou případnou časovou návratnost investic a návrat Ducati do černých čísel? >:D
Co třeba úroky z dluhů, ty se v Itálii neplatí...? >:-[]
20. 7. 2012 12:07
Re: kauf
Přesně tak to je :yes: :yes:

Bohžel místní sudetendeutschkamaraten, tento fakt jaksi neberou v potaz a neustále budou mlet dokola to svoje, že Ducati by bez Audi nepřežilo, nebo dokonce, že ho Audi pozvedne. Z toho mě ...píp...

Kdyby Chrysler koupil HD, tak si myslím, že by v podobném stylu jistě nepsali... Pro Ducati koupě VW není rozdhodně dobrá zpráva... a ti Číňané v podobě, v jaké se to povedlo u Volva, či Indové v podobě LR a Jaguaru by byli i pro mě jasně lepší volbou... Nebylo by tam to kur.vské zatížení koncernu...

P.S. Ad prodeje Ferrari a Lambo...
Nikde není napsáno, že Lambo je špatné..., ono nejde podělat úplně všechno... (stačí co udělali s bentley - pokud někdo auto na bázi Phaetona považuje za skvost prosím), ale jako ani ten Aventador jaksi charizmem ani tomu nejlevnějšímu Ferrari jaksi nesahá skutečně po kotníky. Na toto téma může debatovat jen člověk, co o tom nemá páru. Ono skutečně to 60ti leté spojení s F 1 se prostě NEDÁ koupit... A ti lidi co na to mají, tohle umí ocenit...

Jinak... milášku... Kari..., to, že se někde prodá 1000 Aventadorů skutečně neznamená, že se o 1000 Aventadorů prodalo 1000 Ferrari míň... Přeber si to jak chceš..., jen s jistotou mohu tvrdit, že na hlavních trzích se Aventador kupuje jako druhé auto... po tom, co je kolekce Ferrari kompletní... ;-)
20. 7. 2012 12:19
Re: kauf
Z teble mluví absolutní blbost... 8-s :no:
Avatar - kari.laz
20. 7. 2012 12:33
Re: kauf
wolfíku, pootoč si makaron v dutině lebeční. Já jsem nikde o prodejích Aventadoru nepsal, to psal WL. Já jen psal, že ho považuji za dosti charizmatický, aby se mohl měřit s Ferrari.

Jinak ty slinty, co tu tvoříš jsou už spíše k pláči. Už to není ani směšný.

Zkus velkým písmem napsat rovnou na začátek, že je ti úplně jedno, že se prodala Ducati, ale že máš problém, že jí koupili Audi (VW). A i kdyby tam jen sypali peníze a nechali jí dýchat naprosto volně, tak ti to stejně bude vadit protože to je VW.

Vše to jen dokazuješ tím, že by jsi to radši viděl v rukách číňanů, nebo indů.
Avatar - white label
20. 7. 2012 13:39
Re: kauf
Takže Aventador nesahá "charizmem" po kotníky ani nejlevnějšímu Ferrari... a lidi co na to mají to umí ocenit tak, že raději ušetří a koupí to (nej)levnější Ferrari >:D
Doporučuju výplach fiatomozku minimálně třikrát denně!!! >:-[]
Avatar - white label
21. 7. 2012 10:34
Re: kauf
Zatím nebyla ani čistá ani v zisku, takže tvůj příspěvek je irelevantní...
20. 7. 2012 15:37
VWorld
Pak jednou skrachuje svět a koupí jej volswagen. Jen představa tohoto šedého, dokonalého a uniformního světa, kde každý zná svou třídu ( Socky do škody, střed do vw, bohatý do audi a nejlepší z nich do lamba ) a místo, mě doslova děsí.
Bojím se, že za chvíli oživí elvise a začnou vydávat jeho písničky, jen odstraní chyby v textech a vypilují jeho hlas. Patřičně jej zdraží a budou ho nechávat spívat po obchodních domech, aby měl co nejlepší prodeje.

Boože
Rozbalit vlákno
18
20. 7. 2012 15:44
Re: VWorld
To, že v současnosti ovládá automobilový svět Toyota, ti zajisté nevadí, co?

Bože. 8-s :no:
20. 7. 2012 15:52
Re: VWorld
No toyota to má trošku jinak. Ze subaru vlastní jen malý podíl - subaru jde svojí cestou. Pak má Daihatsu, které jde hodně svojí cestou. A pak je tady samozdřejmě Lexus, který vznikl jako příležitost se dostat na US trhy. Ne - nevidím tam podobnost s koncernem volkswagen, který běhá po světě a skupuje značky, které měli svou cestu a přetváří je na šeď a látá je dohromady ze svých ostatních modelů.
20. 7. 2012 16:34
Re: VWorld
:yes:
Toyota a i jiné značky to fakt dělají jinak...
20. 7. 2012 19:07
Re: VWorld
Ty, chlapče, nevidíš vůbec nic...

Toyota je sama o sobě automobilka, která prodává naprosto uniformní nicneříkající auta (až na sem tam výjimku), jejichž pestrost se s nabídkou VW nedá absolutně srovnat. Toyota je typickým příkladem masového nicneříkajícího produktu.
20. 7. 2012 20:16
Re: VWorld
Jako třeba offroadovou legendu Landcruisera, kupé s náhonem na zadek, nejlepší a první hybridní auto nebo třeba legendární pick up. Zatímco vw ... vw má Golf ?
20. 7. 2012 20:21
Re: VWorld
nehledě na to kolik různých šíleností prodává na jap trhu. Jako třeba century a nebo v evropě poměrně častý FJ cruiser.
Avatar - white label
20. 7. 2012 20:39
Re: VWorld
Koncern (VW) má jen Golfa? Odkdy?
20. 7. 2012 20:49
Re: VWorld
Skrze třísky nevidíš les... :-!
22. 7. 2012 13:03
Re: VWorld
Tak co má vw za auto, které vybočuje z portfolia ?? Kromě teda golfu a jeho derivátů brouka a scciroca ... Které sic odkazují na nějakou dávnou minulost se jí nijak neřídí a neblíží.
Avatar - white label
20. 7. 2012 18:08
Re: VWorld
Takže "spívat", jo? Určitě by ani takový zpěv nebyl tak hysterický jako tvůj příspěvek. Už ti tam chybí jen zmínka i tom jak koncern pojídá malé děti... 8-s >:-[]
20. 7. 2012 18:59
Re: VWorld
aby jsi se nepo-sral. Dej pozor.
20. 7. 2012 19:08
Re: VWorld
A skrachuje, že? 8-s
Avatar - white label
20. 7. 2012 20:01
Re: VWorld
No hlavně aby ses, strachem z koncernu, "nepo-sral" ty, esenbáku... :*) ;-)
20. 7. 2012 20:13
Re: VWorld
Tak uznej, že chytání za chybi je ďetinské ;-)
Avatar - white label
20. 7. 2012 20:38
Re: VWorld
Já jsem žádné tvé "chybi" nerozebíral, stěžejnější část reakce bylo o něčem podstatně jiném...
;-)
20. 7. 2012 20:39
Re: VWorld
Dětinské je především neumět psát česky. :-!
21. 7. 2012 11:32
Re: VWorld
A to, že co Volswagen koupí, to začne prosperovat Ti nevadí? Kde by ted asi byla škodovka? Možná by tu jezdily modernizované Favority, nebo kdyby to tehdy koupil Peugeot, tak by tu byla další reklama typu: "České vozy mohou být světové." Nebo kdyby Volkswagen nekoupil Porche možná už by se žádná nová generace 911ky neobjevila...tak se hoď do klidu. Nikdo Tě nenutí si VW kupovat..ani Audi, ani škodovku, která je pro "socky", jak říkáš... :no:
20. 7. 2012 17:38
Ducati
Mnoho povyku pro nic.
Chtě nechtě (což možná vyvolá další flame) je Ducati pojem, který lze určitým pohledem opravdu srovnávat jen s Ferrari, jak nahoře píše Giorgio.
Lambo má možná agresivnější design, Aston lepší kůži na volantu, McLaren brutálnější zvuk, Octavie větší kufr... ale rudé Ferrari bude vždy jen jedno :yes:

Vzhledem k situaci Ducati je spojení s Audi jediná možná a dobrá cesta. V Audi nejsou analfabeti, aby tuhle příležitost zabili. Ducati má jméno i techniku, a teď bude mít i peníze to dále vylepšit k dokonalosti. (což se snad uplně nestane)

Dukna stále žije :yes:
Rozbalit vlákno
1
20. 7. 2012 21:07
Re: Ducati
Také bych to nevidel nějak tragicky, naopak jim to muže pomoci - stabilita zazemí a peníze na vývoj ;-) :yes:
21. 7. 2012 04:33
směřování Ducati
Pokusím se zde nastínit mou představu o směřování Ducati.

U Ducati si snad už v éře, kdy ještě patřila Cagive, uvědomili, že produkce omezená na superbiky (které vždy tvořily a budou tvořit její auru) jí nemůže uživit. Začala pronikat do ostatních segmentů, jedním z prvních kroků byl Monster, v poslední době třeba nová Multistrada nebo Diavel. Zatím však existuje pojítko pro všechny modely a tímje používání "L" dvouválců.

Osobně hádám, že s přichodem Audi tohle tabu padne a dočkáme se dalšího rozšiřování produkce všemi směry (tzn i směrem k "user-friendly low-cost bikům") a hlavně použití pohoných jednotek s jinou konfigurací. Na druhou stranu, vývoj nových technologií, ve kterém nyní Ducati drží krok se špičkou, rozhodně nebude utlumen; naopak spíš ošekávám, že na tomto poli bude aspirovat na pozici leadera. Prostě doufám, že se Audi pokusí přemenit Ducati ze špičkového úzkoprofilového výrobce na špičkového výrobce schopného nabídnout své výrobky širšímu spektru motorkářů.

Tradicomilcům je toto rozmělňování charakteru proti srsti a budou prskat. Ale časy kdy evropští výrobci motorek mohli žít ve vlastních konzervativních vesmírech je pryč! Buď budou sledovat vývoj a oslovovat nové zákazíky, nebo dopadnou jako Moto Guzzi - krásná, charizmatická, pro fanoušky božská. Také s prodejně okrajová a prodělečná.

Podívejte se, jaký obrovský skok udělalo za posledních 20 let třeba BMW! Ta firma byla taky půl století spjatá se svýmy "boxery pro důchodce" a dnes má v nabídce jednoválcové entry-modely za 230 000 i víc jak 3x dražší šestiválce. Velká část modelů přesto zůstala svébytná a od japonského "mainstreamu" jí odlišuje víc, než jen vrtule na nádrži. A ten kdo touží po tom neředěném starém BMW-charakteru, tak pro něj je tu pořád R1200R...

Za sebe si myslím, že pokud se Ducati podaří následovat cestu BMW, budeme moci Audi pogratulovat...
Rozbalit vlákno
3
21. 7. 2012 11:34
Re: směřování Ducati
:yes: :yes: :yes:
21. 7. 2012 15:31
Re: směřování Ducati
Nejen použití L dvouválců, snad ještě důležitější pro výlučnost Ducati je použití drahého desmodromického rozvodu. Ten nemá žádná jiná značka. Taky suchou spojku v takové míře nepoužívá nikdo. Pokud začne Ducati vyrábět motory s obyčejným OHC, ztratí svoji výjimečnost díky které je motocyklovou aristokracií ne zrovna pro každého i když začne možná víc vydělávat.
Je to jako kdyby dnes začal Harley Davidson vyrábět městské skůtry. Rozhodně by se jich prodaly mraky, ale image značky by to citelně poškodilo.
Ještě k BMW. To byla dřív dokonalá německá kvalita propracovaná do detailů, za vyšší cenu samozřejmě. Dnes jsou některé modely doslova šmejd z číny, hlavně ty slabší jednoválce. Když jsem viděl jak třeba vypadají svary na rámech a jak jsou ty motorky technicky řešené, no fuj. Ale zase výrobou v Číně BMW ušetří, může narazit větší marže a ve výsledku má mnohem větší zisky. To vše do doby, než naučí číňany motorky vyrábět. Potom je sem nahrnou a BMW půjde do kopru. Technicky tam nebude rozdíl, jediný rozdíl bude v ceně. Tohle je taky jediný důvod, proč Čína tak podporuje přesun výroby na svoje území. Jen tak má šanci se dostat zadarmo k technologiím a ještě jí zahraniční výrobci zadarmo vyškolí a vytrénují lidi. Stejně dopadl třeba Blata. Myslel si jak výrobou v Číně ušetří, oni mu ty jeho minimotorky okopírovali a začali je sem hrnout sami. Za cenu nižší o Blatovu marži...
21. 7. 2012 17:06
Re: směřování Ducati
To je na uhlu pohledu - co vlastne stoji za tim sportovnim charakterem Ducati? Je to sucha spojka a desmo?

Ja myslim, ze ne. Ja za tim vidim aktivni byt nepohodlny posez, zabavny i kdyz trochu svehlavy podvozek, vykonne motory a samozrejme skvely design. Pouzita konstrukcni reseni jsou vedlejsi respektive mela by sledovat vyvoj techniky. Chapu prinos desma pro dvouventily 70-tych let, dejme tomu ze teoreticky chapu jejich pritomnost u soucasnych superbiku, ale nechapu, k cemu je to dobre napr. na Monsteru 696...

Souhlasim, ze kvalita zpracovani jednovalcu BMW nikdy nebyla na top urovni. Ale jejich technicke reseni mi prijde tak nejak na urovni tridy, respektive nenapada me vyrobce, co by je delal nejak vyrazne sofistikovaneji. Snad KTM? A mozna se pletu, ale v Cine se vyrabi jen motor, ne?

H-D se uz parkrat o mopedy pokousel a nikdy mu to moc nevyslo. Kdyby to zkusil ted, hadam, ze by opet dopad nevalne...
Avatar - Ham.
21. 7. 2012 09:07
Hospodaření po Italsku.
Téměř celá kupní cena (800mio. Eur), kterou Audi za Ducati zaplatí jde na uhrazení dluhů, které Ducati v posledním období nasekala a které samostatně nebyla schopná umořit, protože její provozní zisky jsou proti této částce zanedbatelné a jen ohlodanou kost dostane současný majitel (65 mio.). V tomto kontextu mi přijde věta autora článku "Dosavadní majitel, investiční fond Investindustrial, převzal Ducati v roce 2008 a pomohl firmě vrátit se k zisku poté, co se v roce 2005 ocitla v hluboké krizi." jako velmi nepřesná, protože v nejhlubší finanční krizi bylo Ducati právě nyní (nikdo jim již nechtěl půjčit a ani na splátky starých dluhů si Ducati nebyla schopna vydělat) a koneckonců samo převzetí je jen důsledkem katastrofálního hospodaření.
Rozbalit vlákno
0