Můžeš objasnit, jaký je rozdíl mezi Priusem a Voltem? Nepoužívá snad Volt převodovku spojující kola, oba elektromotory a spalovací motor, stejně jako Prius? Sice tvrdili něco jiného, ale prý jen aby si ochránili intelektuální vlastnictví. Rozdíl mezi nimi, kromě toho, že Volt má pár spojek navíc, je hlavně v terminologii. Prostě Volt nemá systém E-Flex (který neměl žádný mechanický spoj mezi generátorem a koly), ale Voltec, který je velmi podobný systému HSD (protože je prý účinnější).
vacsinou maju elektrarne na naftu >:-[]
Po rokoch obcianskej vojny maju znicene cesty,... a tak vozia palivo letecky na starych osobnych Boingoch, ktore kupuju po celom svete po skonceni suzby - totalne vylietane lietadla castokrat s krivym drakom,... vytrhaju sedacky a nazvaraju tam plechove sudy a vozia naftu na sever krajiny do elektrarni, ktore zasobuju tazobne spolocnosti elektrinou. Sem tam nejake lietadlo spadne do preplnenej stvrte, ale co uz, vsetko su to prijatelne straty pre nich.
hm. mohli se aspon chytnout za nos a postavit tam plynovou elektrarnu, elektrinu snad v africe potrebujou... i kdyz... nejake zkorumpovane vlade to bude asi uplne sumafuk, jestli ma obyvatelstvo elektrinu nebo ne. Hlavne ze oni ji maji.
Vzdy proti tomu niekto protestuje, je o tom niekolko dokumentov, ale je to Afrika - kontinent, ktory Boh uz davno opustil, ako povedal DiCaprio v Ciernom diamante a tiez maju skorumpovane vlady, takze staci, ze Shell zaplati zopar vyvolenym a vetko je mozne. V tomto si mozu podat ruku s Cinou. V podstate vsetky ekologicke aktivity sa deju v EU alebo pokial je to politicky mozne, v USA, kde je aka taka vymozitelnost prava.
njn, slo. Ale zas to jsou amici a ti by na nejaky trilitr asi koukali trochu pres prsty. Kazdopadne by to bylo tezke a asi by to byla i draha sranda, tolik baterek.
Mozna nekdy casem takovy hybrid postavi, az baterky zlevni a zvysi se kapacita a snizi hmotnost.
V delete Nigeru tazi Shell ropu z riedkych povrchovych pieskov, samozrejme je tam aj plyn, ale v Afrike akosi nie je zima a nikto tam nejazdi na plyn, tak ho proste rovno spaluju na mieste, lebo ani prevoz do EU sa im nevyplati.
Pre predstavu:
[odkaz]
ano, hmotnost u lokomotivy nie je problemom, dokonca je nutna, aby mala aspon nejaku adheziu, vzhladom k tomu, ze stycna plocha kolies o kolajnice je minimalna ;-)
do pickupu s 300 konma by se samozdrejme dal odpovidajici elektromotor/y, a EV nemusi nutne znamenat 400kilo baterek, tech baterek muze bejt treba jen 100kg a k nim klasicky spalovaci/zazehovi motor tak jako v Ampere/Voltu, staci se podivat jakou vahu z uzitecne hmotnosti RAM 2500 ubere tato zastavba na CNG, ostatne i samotnej HEMI si veme slusnou porci vahy, ktera by v pripade EV sla nahradit necim do obsahu 3-3.5 litru
no hlavne u lokomotivy neresis nejaka kila navic.
U pickupu uz by 400 kilo baterek, kabelu a motoru navic takova vyhra nebyla.
(tech 400 kilo hazim od oka, ale tak nejak to bude, kdyz v Priusu vazi baterka cca 60 kilo motor 20 kilo a dalsi vaha jsou kabely, regulator a chlazeni a ponasob si to 110 konma prisusu a 5.7l V8 hemi, ktery ma odhadem vic jak 300 koni)
Zemniho plynu je vsude 3 sloni zadky a navic se jeho hlavni slozka povazuje za sklenikovy plyn, takze "ekologove" muzou jasat, ze nebudem zahrivat >:D Krom toho se da metan ziskavat z biologickych odpadu. Ale co bysme pak delali s tou spoustou "levne" ropy, ze?
elektromotory v lokomotivach maju aj ine dovody...jednoduchsia konstrukcia, jednoduchsia regulacia vykonu/otacok, odpada nutnost prevodovky (neratam dve ozubene kolesa), netreba spojku, z toho vsetkeho vyplyva spolahlivost. V pripadoch ked mas nad sebou trakcne vedenie nema spalovaci motor ziadnu vyhodu.
Dříve bývaly v dieselových lokomotivách ty převody běžnou věcí, ale ztráty v takovém ústrojí jsou obrovské. Stejně tak hydropohon (jako mívají třeba nakladače) je dost ztrátový. Elektřina je nejlepší cestou.
Spalovaci motor (vznetovy) je spojeny s generatorom, cize otacky motora su pramo umerne otackam generatora, ..spojenie je cez hydraolicku spojku (mokru, existuje aj suche spojenie) Nasledne generatorom vyrobeny el.prud je posielany na jednotlive sukolia do elektomotorov v podvozkoch. Oznacuje sa Co-Co, alebo Bo-Bo ..atd. Sukolia v podvozkoch su teda hnane el.motormi, ktore su na pevno spojene a zalisovane.
Treba si ale uvedomit jednu dolezitu vec, otazky spalovacich motorov v lokomotivach, neprekracuju 150.-500.ot./min ..teda rychlost lokomotivy nezabezpecuje sp.motor, ale prave generator. Velmi podobne to funguje aj v pripade lodi nad urcity vytlak.
Na tomto pricipe funguje aj Chevy Volt, ale su tam urcite specifikacie, ktore boli upravene pre cestnu dopravu v osob. vozidlach.
U autobusov a nakl.vozidiel je to trochu inak, ..teda v tejto dobe, ..tam ide skor o princip aky pouziva Toyota, ..cize hnacia naprava ma el.motor, ktory berie energiu z akumulatorov, nasledne sa pripaja spalovaci motor..., alebo ide ciste o el.pohon so zberom energie z akumulatorov ...
Snazil som sa to napisat v jednoduchosti ...
CNG je urcite :yes: Pre info, skoro kazde nalezisko ropy, obsahuje v hornych castiach vrtu zasobu plynu ;-)
tak to ti doporucuje precist si neco o lokomotivach ktere krizuji treba Ameriku, a ze tam tech dratu nad kolejema ale maji co, respektive nemaji :-) a jak poznamenali zde dalsi, diesel-elektrika je u lokomotiv celkem bezna i u nas a draty nadsebou nepotrebujou, elektricke autobusy nejsou trolejbusy, ale opravdu elektricke autobusy [odkaz] , stejne jako se to skousy v podobe EV u mestskych nakladaku kuprikladu na svoz odpadu
Nejde ani tak o krouťák. Třeba tradiční "osmsetdesítky", zvané šukafóny, používají běžné motory z LIAZky (motorových mašin s takovým motorem je samozřejmě víc), žádné trhače asfaltu..emm..kolejí. Navíc tady se nehraje na kila, i kdyby měla spojka metrák, žádnej problém. Jde spíš o to, že spojkové obložení by hodně rychle shořelo při rozjezdech, taky proto tyto mašiny používají hydromechanické přvodovky.
Nevim, ale myslim si, v lokomotivach a jim podobne tezke technice elektromotory jsou proto, aby tam nemuseli vymyslet spojky a prevodovky, co zvladnou ten monstrozni kroutak (ty by byly prilis velke a tezke). Aspon v tech nejvetsich sklapecich to tak je
Skutečně? Co takové dieselové lokomotivy (třeba "brejlovec") s generátorem a elektromotory na podvozku... I když, vlastně máš pravdu, i ty nad sebou mají dráty... jen z nich nějak nemají jak brát energii...
Zapominas ale, ze lokomotiva a autobus ma nad sebou draty, takze zadne baterie a dobijeni nepotrebuje, na troleje musis u osobaku zapomenout, kor u pracantu, u kterych se pocita spotreba spis na hodiny nez na km, pri jejich vytizeni by elektromotor moc nevydrzel
elektricke EV je idelani prave pro takovato auta kde je dostatek mista i na ty "sileny" nadrze, ostatne chrysler takovou koncepci EV zkousi v nekolika planovanych modelech, takze casem to jiste zkusi i v pickupech [odkaz]
takze s lokomotivou, autobusem nebo nakladakem elektromotor pohne, ale s pickupen ne? >:D
ano s plynem taky souhlasim, a je celkem jedno o jakej jde, mista na nadrze je v soucasnych autech dost a dost, nejen v pickupech, problem je, ze vyrobci si zato kostujou sileny penize, a tak je levnejsi si to nechat dodelat dodatecne, kdyby to nabyzeli za rozumny peniz a nechteli natom vydelavat treba jak na integrovanych navigacich, tak by meli prodeje techto aut daleko vetsi