Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový šéf designu pro Opel a Vauxhall opustil General Motors

12 komentářů

Dušan10
Opel podľa mňa momentálne nemá šancu na prežitie ... Zrovna dnes sa mi sťažoval jeden obchodný zástupca, že má dosť problémov so svojou služobnou Insigniou ...

Nejde ani tak o tie problémy, tie sa vyskytnú všade, ale o "riešenie" v servise typ ...."nefunguje to? ...no viete to je Opel - to je bežné ....."

V práci máme veľké zľavy na Opel, pretože ho využívame v rámci operatívneho lízingu, ale musím povedať, že veľký úspech to nemá....
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Žial... Ináč predtým, keď chcel GM Opla predať sa hovorilo o zaújme zo strany Hjandé - myslím že by kúpa Hjandejom Oplu pomohla... :yes:
petr81h
celkem přesně řečeno - [odkaz] - toto je důvod, proč jde Opel dolů a proč půjde stále, pokud nezmění přístup, ale to oni nevidí - stávající zákazník až na druhém místě, servis o ničem, přístup naprosto nevhodný, tak čemu se pak diví ...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
a teraz si predstav, ze je hodne spokojnych zakaznikov, ktori netrpia tym, ze vlastnia opel
augustin
Tak neviem ci to nie je posledny klinec do rakvy pre Opel. Posledny dizajnovy smer Opel sa mi prave velmi pacil. Snad nie je ani modelu, ktory by nemal krasny (prinajmensom velmi podareny) dizajn. A ak tam pride niekto, kto dizajnoval Buick 8-s , tak to s Opel asi lepsie nebude a to mi je luto, lebo mam tuto znacku rad :-(
BeranK
On tam ten "buikář" nakonec nepřijde - podle mně mělo asi jít o unifikaci designu GM a la Ford. Současná Astra je nejpovedennější řada ve své třídě, hatch, kombi, sedan a kupé perfektní......

Nikdo z nás neví, co za tím je, zpráva typu "že se stalo" "něco" toho moc neříká a jej jenom prostorem pro dohady. Že má Opel problémy je jasné, co bude dál je jasné méně - vzpomeňme si na kauzu prodeje :Rusům...". GM toho ale dokázal zadít už dost, jedinou pravděpodobnoě dobrou akvizicí bylo Daewoo. Rozhodně Opel by mi chyběl víc, než celá produkce na jihozápad od Alp snad s vyjímkou Renaultu.
npc
Opel by vubec nemusel mit problemy, Insignia se treba prodava velmi dobre, i kdyz ma nejedno "ale".
Co Opel potapi jsou podle me:
vysoke vyrobni naklady v Nemecku (castecne to resi vyse zminene Daewoo alias Chevrolet vyrabene v Polsku a snad i na Ukrajine)
problematicka strategicka rozhodnuti (Ampera)
pokles prodeju v evrope a agresivni korejci (tohle neni jen problem Opelu)
nizsi spolehlivost a vyspelost technologii v porovnani s vyspelou evropskou konkurenci
nizsi kvalita zpracovani a "vnimani ceny znacky" v porvnani s vyspelou evr. konkurenci
npc
jestli mel opel nejaky pokrok za posledni roky, tak prave v designu.
Technika nic moc, zpracovani nic moc, spolehlivost .. mirny pokrok v mezich zakona, ale design sel raketove vzhuru.
Insignia, i ta nestastna Ampera fakt vypadaji luxusne.
No, kde nic neni, tam zda se ani cert nebere.
Co je platny krasny design, kdyz jako celek se zase opel raketove blizi do ztraty.
Ampero Ampero... vyhlaseny to automobile roku v Americe, Evrope a nejblizsim mezigalaktickem prostoru, jaktoze te nikdo nekupuje ? ;-)
Avatar - jozephko
jozephko
Nie samozrejme doslova, ale pokračovať v tom, kde pred 10-15 rokmi skončil. V polovice 90.rokov vyzerali ostatné autá oproti Opelu ako škaredé káčatká. Nádherný dizajn béčkovej Corsy s perfektným, útulným a nadčasovým interiérom, prvá generácia Astry, kde jej kombík hromadne kupovali veľké firmy, nádherne zaoblená béčková Vectra a veľká reprezentačná Omega - oba typy s oku lahodiacim interiérom - u Omegy bohužiaľ len typ pred faceliftom.
Pracoval som vtedy v jednej zahraničnej firme a mali sme Corsy, Astry aj Vectry. Po dizajnérskej, ale aj technickej stránke sa im aj volkswageny len ako-tak vyrovnali a Ford nebol vtedy žiadna konkurencia. Benzínové motory vtedy jazdili za 5,5 až 7 litrov, autá nemali nadváhu a šéfovo dvojlitrové Volvo len tak-tak stačilo na kolegovu litrovú Corsičku.
A potom to už išlo z Oplom len dolu kopcom - jeden horší model po dizajnérskej stránke ako druhý. "Vrcholom" bola céčková Vectra, ktorá podľa mňa najviac zapríčinila súčasné problémy Opla. To auto bolo vyslovene odpudivé a chladné ako psí čumák - aj zvonku aj zvnútra. Úplný protiklad béčkovej Vectry.
Opel sa bohužiaľ vybral americkou cestou - zbytočne veľké a ťažké autá a z toho prameniaca slabšia dynamika. A paradoxne tieto väčšie autá poskytujú cestujúcim menej miesta ako konkurencia - najlepší príklad je Golf vs Astra.
BeranK
Naprostej souhlas, první Vectra byla úžasný auto a soudě podle kolegů, kteří ho měli i naprosto bezproblémový. Souběžně vyráběné Mondeo bylo nejen ohavné (sorry Forda mám taky rád, ale to byl velkej úlet), ale hlavně daleko míň pohodlné. Corsičku, o které píšeš jezdí jako soukromou společník ve firmě a je to zábavný, ale hlavně dodnes použitelný auto, kam se na přední sedadlo vedle řidiče i se svými 190 cm pohodleně vejdu a nemám pocit, že jsem v autě na kolotoči....a taky hodně přes sto tisíc bez problémů.

A zapomněl jsi na jednoho Opla z týhle doby, z kterýho jsme byl natolik paf, že jsem byl ochoten jít i do ojetiny - Calibru.....nový kupé je taky moc pěkný, ale za Calibrou se ohlídnu dodnes.

Podle mně Opel poškodila nevhodná politika GM, všechny další Astry, použít název Vectra pro to, co následovalo po té, co tady oba chválíme je snad až neslušné, "Vectry" a nakonec i Corsy stály za starou belu a když si vzpomenu na deset dní v Portugalsku a cca 2000 km v tehdy aktuální Astře (7 let nazad) combi, bolí mně záda i zadek ještě teď.....
dnpa
Jen malé upozornění - chválite každý jinou Vectru: ty chválíš Vectru A, zatímco Josephko Vectru B.
Obě tyto generace byly poměrně populární v době svého prodeje, ale obě zvtrdily žalostnou úroveň spolehlivosti Opelů.
Až ta třetí, která se žádnému z vás nelíbila, se zdá být z pohledu spolehlivosti o něco lepší.
Mně se Vectra A moc nelíbila, i když v širší rodině jsme ji měli a bylo to moc fajn auto. Vectra B už se mi líbila hodně, ale ta poslední právě nejvíc - hlavně po faceliftu. Tolik k tomu, že design je velmi subjektivní věc. Ta nízká spolehlivost je naopak spíš objektivní a je podle mého názoru důležitějším faktorem při zatloukání hřebíku do pomyslné rakve Opelu.