Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový šéf designu pro Opel a Vauxhall opustil General Motors

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
David Lyon, se měl stát novým šéfem designu divize GM Europe, ale po dvaadvaceti letech opouští koncern General Motors ještě před nástupem na tuto pozici.

V polovině června oznámil General Motors, že se David Lyon stane od 1. srpna letošního roku novým šéfem designu GM Europe. Na toto místo měl nastoupit po Marku Adamsovi, jehož vedení koncernu jmenovalo novým globálním ředitelem pro design značek Cadillac a Buick.

Krátce před nástupem Davida Lyona na nové místo zveřejnil server Automotive News Europe zprávu o jeho odchodu z koncernu General Motors. Ta vychází z informací severoaemerických deníků a uvádí, že Lyon se k tomuto kroku odhodlal necelý týden před oficiálním nástupem na pozici šéfa designu GM Europe. Důvody jeho odchodu zveřejněny nebyly a Opel jej prozatím oficiálně nekomentoval.

David Lyon je 43-letý designér, který do koncernu GM nastoupil v roce 1990 a pracoval pro něj na mnoha různých pozicích. Jeho práce se tak objevuje prakticky u všech severoamerických značek General Motors za posledních dvacet let. Poslední pozicí, z níž měl přejít do vedení GM Europe bylo vedení designu značek Buick a GMC a také globální oddělení designu interiérů.

Odchod Davida Lyona ještě před nástupem na novou pozici není příliš dobrým signálem pro Opel a sesterský Vauxhall, které čeká důkladná restrukturalizace a je možné, že souvisí s odvoláním prezidenta General Motors Europe a generálního ředitele divize Opel/Vauxhall Karl-Friedricha Strackeho z funkce v první polovině července.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
1. 8. 2012 15:40
Re: Dizajn Opel
Opel by vubec nemusel mit problemy, Insignia se treba prodava velmi dobre, i kdyz ma nejedno "ale".
Co Opel potapi jsou podle me:
vysoke vyrobni naklady v Nemecku (castecne to resi vyse zminene Daewoo alias Chevrolet vyrabene v Polsku a snad i na Ukrajine)
problematicka strategicka rozhodnuti (Ampera)
pokles prodeju v evrope a agresivni korejci (tohle neni jen problem Opelu)
nizsi spolehlivost a vyspelost technologii v porovnani s vyspelou evropskou konkurenci
nizsi kvalita zpracovani a "vnimani ceny znacky" v porvnani s vyspelou evr. konkurenci
31. 7. 2012 22:22
Re: Informovaní odchádzajú ako prví ...
a teraz si predstav, ze je hodne spokojnych zakaznikov, ktori netrpia tym, ze vlastnia opel
31. 7. 2012 15:19
Re: Opel by sa mal vrátiť o 15 rokov naspäť
Jen malé upozornění - chválite každý jinou Vectru: ty chválíš Vectru A, zatímco Josephko Vectru B.
Obě tyto generace byly poměrně populární v době svého prodeje, ale obě zvtrdily žalostnou úroveň spolehlivosti Opelů.
Až ta třetí, která se žádnému z vás nelíbila, se zdá být z pohledu spolehlivosti o něco lepší.
Mně se Vectra A moc nelíbila, i když v širší rodině jsme ji měli a bylo to moc fajn auto. Vectra B už se mi líbila hodně, ale ta poslední právě nejvíc - hlavně po faceliftu. Tolik k tomu, že design je velmi subjektivní věc. Ta nízká spolehlivost je naopak spíš objektivní a je podle mého názoru důležitějším faktorem při zatloukání hřebíku do pomyslné rakve Opelu.
31. 7. 2012 09:40
Re: Opel by sa mal vrátiť o 15 rokov naspäť
Naprostej souhlas, první Vectra byla úžasný auto a soudě podle kolegů, kteří ho měli i naprosto bezproblémový. Souběžně vyráběné Mondeo bylo nejen ohavné (sorry Forda mám taky rád, ale to byl velkej úlet), ale hlavně daleko míň pohodlné. Corsičku, o které píšeš jezdí jako soukromou společník ve firmě a je to zábavný, ale hlavně dodnes použitelný auto, kam se na přední sedadlo vedle řidiče i se svými 190 cm pohodleně vejdu a nemám pocit, že jsem v autě na kolotoči....a taky hodně přes sto tisíc bez problémů.

A zapomněl jsi na jednoho Opla z týhle doby, z kterýho jsme byl natolik paf, že jsem byl ochoten jít i do ojetiny - Calibru.....nový kupé je taky moc pěkný, ale za Calibrou se ohlídnu dodnes.

Podle mně Opel poškodila nevhodná politika GM, všechny další Astry, použít název Vectra pro to, co následovalo po té, co tady oba chválíme je snad až neslušné, "Vectry" a nakonec i Corsy stály za starou belu a když si vzpomenu na deset dní v Portugalsku a cca 2000 km v tehdy aktuální Astře (7 let nazad) combi, bolí mně záda i zadek ještě teď.....
31. 7. 2012 09:29
Re: Dizajn Opel
On tam ten "buikář" nakonec nepřijde - podle mně mělo asi jít o unifikaci designu GM a la Ford. Současná Astra je nejpovedennější řada ve své třídě, hatch, kombi, sedan a kupé perfektní......

Nikdo z nás neví, co za tím je, zpráva typu "že se stalo" "něco" toho moc neříká a jej jenom prostorem pro dohady. Že má Opel problémy je jasné, co bude dál je jasné méně - vzpomeňme si na kauzu prodeje :Rusům...". GM toho ale dokázal zadít už dost, jedinou pravděpodobnoě dobrou akvizicí bylo Daewoo. Rozhodně Opel by mi chyběl víc, než celá produkce na jihozápad od Alp snad s vyjímkou Renaultu.