Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
-TEAC-
Bravwo VolkswagenPorsche :yes: :yes:
BRAVWOOOO VW, Audi, Lamborghini, Bentley, Seat, Skoda, Bugatti :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
starý_kluk
Myslím, že nebude na zadních dveřích před podběhem cedulička Designed by Giugiaro nebo by de Silva, třebaže jejich vliv u VW je i tady přinejmenším patrný. Nápaditost v jejich rukopisu to už ale není a nebude - nemůže být. Svět o tyhle pány definitivně přišel.
De Silva umřel? Měl jsem za to, že žije a je šéfdesignerem celého VW AG? Giugiaro je sice v penzi, ale že by o ně svět přišel? To mi zní divně....
Neumřeli, ale pracují pro jednu, designersky přísně svázanou firmu - proto o ně svět přišel. Cedulka na italských, korejských, ... automobilech nechyběla, protože to bylo celé jejich dílo.
Je sice fakt, že nebýt Giugiara a jeho Ital designu, nenarodil by se první prostorově a ergonomicky povedený (velmi povedený!) malý VW (Up! - Polo na záchranu teprve čeká), ale výtvarná nápadistost tu není. Giugiaro, de Silva, de Meo odešli patrně především proto, že v Italii přestala být práce - nevyvíjí se nové modely. - viz můj příspěvek k článku na auto.cz "VW žádá odstoupení Marchionneho z čela ACEA" (název "Pan Marchionne").
Je sice fakt, že nebýt Giugiara a jeho Ital designu, nenarodil by se první prostorově a ergonomicky povedený (velmi povedený!) malý VW (Up! - Polo na záchranu teprve čeká), ale výtvarná nápadistost tu není. Giugiaro, de Silva, de Meo odešli patrně především proto, že v Italii přestala být práce - nevyvíjí se nové modely. - viz můj příspěvek k článku na auto.cz "VW žádá odstoupení Marchionneho z čela ACEA" (název "Pan Marchionne").
jozephko
Dúfam, že nový Golf bude vyzerať lepšie ako na obrázku. Príliš sklonené čelné sklo a praktickosť tak typická pre Golf sa moc radi nemajú.
Co je na Golfu praktickeho??? Kdyz jsem videl G5, ktera je stejna jako G6 tak jsem se az divil jak je to neprakticke. Tohle je vtip jako ze se na nej tesi kazdy fanda do aut >:-[]
A čo je Golfe nepraktické? Nikdy som žiadne nemecké auto nemal a ani ho neplánujem kúpiť - ale hlavným dôvodom sú zlodeji.
Golf je stelesnením jednoduchosti a praktickosti. Ak niekomu stačí hatchback (t.j. nepotrebuje liftback typu Octavie), pre toho je Golf ideálne auto. Podľa mňa na trhu nie je auto s tak prehľadnou a súčasne elegantnou prístrojovkou. Rovnako nie je na trhu auto, ktoré by pri porovnateľnej dĺžke (4,2 metra) ponúkalo viac miesta pre zadných pasažierov - pre nohy, ale aj pre hlavu. A dizajn Golfu je kapitola sama pre seba - 6-kový Golf bude dobre vyzerať aj o 10-15 rokov. Podobne ako 3-kový Golf vyzerá stále dobre.
A na záver pochybujem, že existuje porovnateľné auto, ktoré by strácalo pomalšie hodnotu ako je Golf.
Golf je stelesnením jednoduchosti a praktickosti. Ak niekomu stačí hatchback (t.j. nepotrebuje liftback typu Octavie), pre toho je Golf ideálne auto. Podľa mňa na trhu nie je auto s tak prehľadnou a súčasne elegantnou prístrojovkou. Rovnako nie je na trhu auto, ktoré by pri porovnateľnej dĺžke (4,2 metra) ponúkalo viac miesta pre zadných pasažierov - pre nohy, ale aj pre hlavu. A dizajn Golfu je kapitola sama pre seba - 6-kový Golf bude dobre vyzerať aj o 10-15 rokov. Podobne ako 3-kový Golf vyzerá stále dobre.
A na záver pochybujem, že existuje porovnateľné auto, ktoré by strácalo pomalšie hodnotu ako je Golf.
Ja nejen ze nepotrebuju liftback, ale dokazu se v hatchbacku vyspat i pri cestovani, coz znamena prakticnost a ne ze to po sklopeni sedacek vypada jak Sade 100. Prumerny kufr srovnatelny s malym autem neni znamka prakticnosti. Pristrojovka je tuctova jako u kazdeho koncernoveho voziku. Prakticke je mit treba digitalni rychlomer tesne pod sklem coz vyrazne zrychli preostreni oci a jeho sledovani a minimalizuje pohyb hlavy. Misto pro nohy nabizi i nekteri vyrobci vetsi. Za 10 let ztrati hodnotu stejne jako kazde jine a jeste bude neprakticke a prumerne nespolehlive. Ne nadarmo se mu rika kral prumernosti ;-) Tim samozrejme nerikam ze je spatny, ale ze je prumerny prakticky.
Král průměrnosti, který i v testech poráží všechny ostatní přímé konkurenty (včetně Civicu/Aurisu, navíc i ten výběhový Golf poráží nejen v Autocaru úplně nový Civic) , tedy ty "podprůměrné"..., zřejmě jednooký mezi slepými. ;-)
"který i v testech poráží všechny ostatní přímé konkurenty (včetně Civicu/Aurisu, navíc i výběhový Golf poráží úplně nový Civic)"
K placenym subjektivnim testum se uz nevyjadruji :no: Dle meho subjektivniho G6 nestaci ani na Jazzika ;-)
Ono kdyz si projdu hodnoceni zde na auto.cz tak v celkovym hodnoceni ma v souctu i vybehly Civic 8G vyssi hodnoceni nez vybehovy Golf v G6.
G7 neprinese nic noveho jako Leon (az na zlevneni vyroby) a presto ve zdejsich platcich bude "placene" porazet krale prakticnosti Civica ;-)
K placenym subjektivnim testum se uz nevyjadruji :no: Dle meho subjektivniho G6 nestaci ani na Jazzika ;-)
Ono kdyz si projdu hodnoceni zde na auto.cz tak v celkovym hodnoceni ma v souctu i vybehly Civic 8G vyssi hodnoceni nez vybehovy Golf v G6.
G7 neprinese nic noveho jako Leon (az na zlevneni vyroby) a presto ve zdejsich platcich bude "placene" porazet krale prakticnosti Civica ;-)
VW sa drží pri Golfe zlatého pravidla - ak je niečo viac než dobré, respektíve na hranici dokonalosti - tak neexperimentuj. Dizajn Golfa sa veľkými zásahmi dá akurát tak pokaziť. Preto je jasné, že ďalšie a ďalšie generácie sa budú líšiť len minimálne.
Golf je jediné auto vo svojom segmente, ktoré drží dizajnovú líniu už desiatky rokov - či si človek pozrie prvého alebo posledného Golfa, u každého nájde tie isté prvky. A to je obrovský rozdiel oproti Meganu (každý nový typ je úplne o niečom inom), Peugeotu 306,307, Astre, ale napríklad aj Civicu. Civic za 20 rokov urobil neskutočné dizajnové kotrmelce. To isté aj Auris, respektíve, Corolla.
Golf je jediné auto vo svojom segmente, ktoré drží dizajnovú líniu už desiatky rokov - či si človek pozrie prvého alebo posledného Golfa, u každého nájde tie isté prvky. A to je obrovský rozdiel oproti Meganu (každý nový typ je úplne o niečom inom), Peugeotu 306,307, Astre, ale napríklad aj Civicu. Civic za 20 rokov urobil neskutočné dizajnové kotrmelce. To isté aj Auris, respektíve, Corolla.
Specielně s tím Civicem mně to štve taky. Měl jsem ho a bylo to zlatý auto - sedan rok výroby 1995). Jenže jeho následovník byl facelift včetně hatche a kombíku (to ještě jakž takž šlo, ale následovník v další generaci byl nuda sama. Pak přišlo to předchozí "kosmické", které se mi líbilo moc a tvořilo až protipól Golfu z hlediska designu. Jenže jak na takové "dílo" navázat? Stačil malý facelift masky a už to byl krok dolů, nicméně jeho nástupce je děs a běs, i když podle všeho třeba jízdní vlastnosti má lepší. Corolly byly vždycky ošklivé, ale praktické a kvalitní, takže tu ošklivost jim člověk odpustil, nicméně si myslím, že ty převratné změny v designu a dokonce i zaměření jednoho a toho samého auta jsou na škodu. Lidi nechtějí mít "výběhové" auto a evoluční vývoj jim vadí podstatně míň, než ony "převraty", o kterých píšeš.
VÝBORNĚ "vystiženo" - s tím "jednooký mezi slepými" :yes: :yes: :-)
Proč ne, ale pořád je to (třídní) král, VW nemůže za to. že konkurence je na tom tak, že Golfu stačí základ z minulé generace na to, aby porážel i novinky konkurence. ;-)
Mimochodem mrkni na aktuální srovnávačky nové A3, kdy konečně porazila výběhového Golfa, ale hlavně na ni nestačí ani nová 1er (AMuS, AutoZeitung) s "všespásným" RWD. To není vůbec špatný příslib pro nového Golfa se společnou technikou právě s novou A3, že jo? :-O >:-[]
Mimochodem mrkni na aktuální srovnávačky nové A3, kdy konečně porazila výběhového Golfa, ale hlavně na ni nestačí ani nová 1er (AMuS, AutoZeitung) s "všespásným" RWD. To není vůbec špatný příslib pro nového Golfa se společnou technikou právě s novou A3, že jo? :-O >:-[]
No u srovnání (asi nejlépe "všech") motorizací GOLFu vs BMW 1 bych docela CHTĚLA být.. ;-)
..články kde je KRÁLem třídy označován trochu JINÝ vůz než ten "lidový" jistě (i vy) ZNÁTE :-)
PS: A já bych se ke králi typu 125d (z hlediska výkon-úspornost-celkově) i M135i docela "přikláněla" - tedy s "pistolí u hlavy" zda Golf nebo jeden z těchto dvou bych asi VYBRÁNO (rychle a snadno) měla.. ;-)
..články kde je KRÁLem třídy označován trochu JINÝ vůz než ten "lidový" jistě (i vy) ZNÁTE :-)
PS: A já bych se ke králi typu 125d (z hlediska výkon-úspornost-celkově) i M135i docela "přikláněla" - tedy s "pistolí u hlavy" zda Golf nebo jeden z těchto dvou bych asi VYBRÁNO (rychle a snadno) měla.. ;-)
Po stránce vrcholných motorizací je srovnání meistreamu s prémií ryze účelové.
Okrajové motorizace jako 125d, nebo benzínové R6 a R5 tvoří jen zlomek prodejů v těchto třídách.
Okrajové motorizace jako 125d, nebo benzínové R6 a R5 tvoří jen zlomek prodejů v těchto třídách.
No já tedy četla (i) o jiných KRÁLích.. ;-)
Třeba konkrétně o BMW 125d a též o M135i :yes: :-)
PS: A s trúnem by trochu mohl "zatřást" i přicházející Mercedes A ;-)
PPS: Už jste (konečně!) své malé princezně koupil tu pohádku (o princezně) "Na vlásku" (Tangled)?!? :-)
Třeba konkrétně o BMW 125d a též o M135i :yes: :-)
PS: A s trúnem by trochu mohl "zatřást" i přicházející Mercedes A ;-)
PPS: Už jste (konečně!) své malé princezně koupil tu pohádku (o princezně) "Na vlásku" (Tangled)?!? :-)
viz 16:43
...no tam ale o Tangled NIC NEní.. :-)
PS: Takže navrhujete "se držet" nějaké motorizace v které Golf (zrovna) vyšel lepší a říkat KRÁL třídy? ;-)
(a u GOLFu je "opravdu zajímavá" také JEN verze "okrajová" verze GTi - která tvoří "zlomek prodejů" :-)
PS: Takže navrhujete "se držet" nějaké motorizace v které Golf (zrovna) vyšel lepší a říkat KRÁL třídy? ;-)
(a u GOLFu je "opravdu zajímavá" také JEN verze "okrajová" verze GTi - která tvoří "zlomek prodejů" :-)
Král zní až zbytečně vznešeně, klidně zůstaňme u toho jednookého mezi slepými...
P.S. Ve srovnávačkách (a nejen těch německých) jsou velmi úspěšné i běžné (měně zajímavé) motorizace Golfu. ;-)
P.S. Ve srovnávačkách (a nejen těch německých) jsou velmi úspěšné i běžné (měně zajímavé) motorizace Golfu. ;-)
Ok. To "král" jste sice použil vy (a já jen zopakovala), ale... SOUHLASím
PS: Váš (závorkový) styl psaní se mi LÍBÍ :yes: :-)
PPS: Ještě chvíli a ten film jí (místo tatínka) snad koupím já.. ;-)
PS: Váš (závorkový) styl psaní se mi LÍBÍ :yes: :-)
PPS: Ještě chvíli a ten film jí (místo tatínka) snad koupím já.. ;-)
Jj, jestli Golf zdědí alespoň základní vlastnosti A3, což lze předpokládat, tak v nižší střední je zase na pět let vymalováno, protože o design obavu nemám.
Btw. v AMuS je zajímavá kritika 1er za nebezpečné jízdní vlastnosti při plném zatížení (sice již známá u staré generace, ale myslel jsem, že již dávno vyřešená, jak vidno tak ne)
Btw. v AMuS je zajímavá kritika 1er za nebezpečné jízdní vlastnosti při plném zatížení (sice již známá u staré generace, ale myslel jsem, že již dávno vyřešená, jak vidno tak ne)
No NEvím, já první generaci zkoušela (vpodstatě) v "plném zatížení" (vedle mne seděl Buřtík :-) ) a jezdilo se mi s ním VELMI DOBŘE :yes: ;-)
Jestli to nebude tím, že v AMuSu testují auta na limitu, nedělní projížďku jistě zvládá bez problémů i s přežraným bernardýnem v kufru.
..pravil můj "oblíbený spoludiskutující" o němž občas pochybuji jestli už má řidičák.. :-)
>:D
Chudák Buřtík alias Bohouš... >:-[]
Chudák Buřtík alias Bohouš... >:-[]
>:D
No my jezdíme spíš VEDLE sebe (vy snad vozíte manželku v kufru??? ;-)
Poprvé na sedačce spolujezdce,
podruhé na zadní sedačce,
potřetí jako mrtvolu v kufru.
>:D
podruhé na zadní sedačce,
potřetí jako mrtvolu v kufru.
>:D
Nojo, tak my jsme se nějak "zasekli" v té první fázi.. :-)
Pokud jezdíte častěji v něčem pouze dvoumístném, budete zřejmě nuceni druhou fázi vynechat a přejít rovnou na třetí..., která ovšem v takovém případě nemusí být také zrovna jednoduchá, zvlášť tehdy, pojede-li v kufru Buřtík/Bohouš... >:D
Ano, spolu jezdím (zdaleka) nejčastěji v dvoumístných.. (občas tedy i "v krabici" - většinou při cestě na letiště na dovolenou.. :-)
PS: No občas MÁM chuť ho "zabít" (proto taky máme DVĚ ložnice ;-) ), kufru ho vozit NEhodlám ("přepočítávat" jeho objem na kapacitu SLka se mi NEchce.. :-)
..že by bylo nutné jezdit "se střechou nahoře" je ale BEZ DISKUZí
PS: No občas MÁM chuť ho "zabít" (proto taky máme DVĚ ložnice ;-) ), kufru ho vozit NEhodlám ("přepočítávat" jeho objem na kapacitu SLka se mi NEchce.. :-)
..že by bylo nutné jezdit "se střechou nahoře" je ale BEZ DISKUZí
Ano: "Miláčku, dneska by to nešlo, je pěkně a proto chci jet bez střechy... " >:-[]
:-) - vite jaká je to "paráda" (famózní pocit) jet bez střechy ... třeba na Vánoce? ;-)
PS: Myslím že zůstaneme jezdit "osvědčeným způsobem" VEDLE sebe :-)
PPS: Málem bych ZAPOMNĚLA! Tu a tam také jedeme ZA SEBOU (ve 2 autech ;-)
PS: Myslím že zůstaneme jezdit "osvědčeným způsobem" VEDLE sebe :-)
PPS: Málem bych ZAPOMNĚLA! Tu a tam také jedeme ZA SEBOU (ve 2 autech ;-)
Som ochotny priznat, ze Golf je solidne auto. Ale "stelesnenim praktickosti"? BTW, mam 308 a je teda ovela vacsia vnutri ako Golf, palubna doska je (samozrejme subjektivny nazor) na mile pred Golfom. A ked som jazdil s Golfom, tak som sa citil ako v konzerve. Nastupovanie, vystupovanie, sedenie. 308 je daleko vsdusnejsia. A myslim, ze za tie peniaze ani neprinasa adekvatne vyssiu hodnotu. Jeho hlavna vyhoda je v tom, ze si moze clovek vyskladat Golf aky chce.
Mimo reakcie na prispevok: Ked porovname predaje G5 a G6, rozdiel je medzi nimi hlavne v dizajne palubovky a svetiel, tak asi tie predaje nebudu reflektovat techniku, ako to tu niektori prezentuju.
Co sa tyka objektivnosti testov, hlavne na AUTO.CZ, je zaujimave, kolko priestoru tu venuju koncernu VW (bojim sa aj chladnicku otvorit, aby na mna nevybehol Rapid alebo Golf) ale o 208 z autosalonu nedoniesli ani zmienku. A to myslim, ze posun od 207 a koncepcia interieru doniesla to sveta aut nieco skutocne nove.
Kazdopadne ma zaujima, ako skutocne dopadne v realite MQB a aku variaciu este dokazu dizajneri VW vymysliet na "ako by jeden druhemu z oka vypadol..." Tak uvedenie Golfa 7 mozme povazovat za jeden zo zaujimavych bodov automobiloveho roka 2012.
Mimo reakcie na prispevok: Ked porovname predaje G5 a G6, rozdiel je medzi nimi hlavne v dizajne palubovky a svetiel, tak asi tie predaje nebudu reflektovat techniku, ako to tu niektori prezentuju.
Co sa tyka objektivnosti testov, hlavne na AUTO.CZ, je zaujimave, kolko priestoru tu venuju koncernu VW (bojim sa aj chladnicku otvorit, aby na mna nevybehol Rapid alebo Golf) ale o 208 z autosalonu nedoniesli ani zmienku. A to myslim, ze posun od 207 a koncepcia interieru doniesla to sveta aut nieco skutocne nove.
Kazdopadne ma zaujima, ako skutocne dopadne v realite MQB a aku variaciu este dokazu dizajneri VW vymysliet na "ako by jeden druhemu z oka vypadol..." Tak uvedenie Golfa 7 mozme povazovat za jeden zo zaujimavych bodov automobiloveho roka 2012.
Asi to maskline222 bude tím, že okrajové modely mají okrajovou pozoronost a ce se týká PSA, mám pocit, že slovy klasika jim "zvoní" hrana, popřípadě na vrátnici (ani nevím kam se teď přestěhovali...) už sedí Smrtka a slovy jiného klasika říká - Správně, nic nového už nerozjíždět.
Jinak správně píšeš, že podle tvého subjektivního názoru je ve 308 víc místa (dodáš ono klišé, co jsi toho najezdil s Golfem....), většina lidí si musí dokazovat, že koupila jedině správně a má to nejlepší, i kdyby porovnávala svojí koloběžku se sousedovic Mercedesem.
Jinak pokud ti připadají testy na AUTO.cz neobjektivní nebo se věnují jiným autům, než která zajímají tebe, máš přece možnost volby. AUTO.cz není jediný server o autech, na Slovensku jich máte jistě taky spoustu a jsi jistě tak dobře vybaven, že můžeš zabrousit i někam jinak do zahraničí, nejen do Česka. Nebo tě snad někdo nutí?
Mně ne, mně se AUTO.cz líbí, a to jak zaměření, tak testy (nic není bez chyb, ale my realisté to víme...), pouze mně maličko vadí někteří diskutující, kteří se tady rozcapují a přitom z jejich příspěvků čiší, že jí mají holou a jenom se "sociálně" vyžívají....když už ty jejich facebookové stránky nikoho nezajímají....
Čímž primárně nemyslím tebe, nicméně tu návštěvu jiných stránek ti vřele doporučuji.
Jinak správně píšeš, že podle tvého subjektivního názoru je ve 308 víc místa (dodáš ono klišé, co jsi toho najezdil s Golfem....), většina lidí si musí dokazovat, že koupila jedině správně a má to nejlepší, i kdyby porovnávala svojí koloběžku se sousedovic Mercedesem.
Jinak pokud ti připadají testy na AUTO.cz neobjektivní nebo se věnují jiným autům, než která zajímají tebe, máš přece možnost volby. AUTO.cz není jediný server o autech, na Slovensku jich máte jistě taky spoustu a jsi jistě tak dobře vybaven, že můžeš zabrousit i někam jinak do zahraničí, nejen do Česka. Nebo tě snad někdo nutí?
Mně ne, mně se AUTO.cz líbí, a to jak zaměření, tak testy (nic není bez chyb, ale my realisté to víme...), pouze mně maličko vadí někteří diskutující, kteří se tady rozcapují a přitom z jejich příspěvků čiší, že jí mají holou a jenom se "sociálně" vyžívají....když už ty jejich facebookové stránky nikoho nezajímají....
Čímž primárně nemyslím tebe, nicméně tu návštěvu jiných stránek ti vřele doporučuji.
Jako že při příchodu nového GOLFu "neVWyrušovat"? :-)
Připomíná mi to koncernovou Lidovwou milici >:-[] či inkvizici ( alias Monty Python >:-[] -> jen ta inteligentní nadsázka jaksi nikde a ideologie přehršel... )
..teprve nedávno jsem viděla (možná ne až tak známé - "nové"): "Not the Messiah (He´s a Very Naughty Boy)" a "POBAVILO/potěšilo" :yes: :-)
To představení z londýnské The Royal Albert Hall jsem zhlédl až letos na jaře na Cinemaxu a bylo doslova grandiozní oslavou "Pythoní" tvorby, pojato v rozměru v pravdě imperiálním ;-) -> v dobrém slova smyslu myšleno ... A opravdu pobavilo i potěšilo, včetně koncového nesmrtelného Lumberjack songu >:D :yes: ...
Proboha je vážně třeba tolik záviděť? Chpu že většina závistivých Čechů má averzi k Němcům a všemu Německému, ale toto je opravdu až moc. Já koncern VW také nemusím ,ale uznám že umějí vyrobit skvělé auto, jako třeba Golf.
Proboha to vás NEnapadne (fakt) NIC jiného než "záááávist"?!?!? :-)
PS: A o tom že "spousta čechů má averzi.." zrovna MNĚ vyprávět opravdu NEmusíte ;-)
PPS: Golf je jedno z mála koncernoVWých aut s kterým nemám problém (před časem když redakce auto.cz označila novou generaci SEATu Toledo/škodu Rapid za NEJvětší AUTOmobilovou UDÁLOST ROKU, jsme "ohrnula nos" a navrhla (přávě) "alespoň" GOLF :-)
PPPS: Nicméně NEmohla jsem NEreagovat na text že "VŠICHNI fandové do aut se MUSÍ těšit na nový... Golf/Leon" - sorry (ale FAKT) NEmusí ;-)
PS: A o tom že "spousta čechů má averzi.." zrovna MNĚ vyprávět opravdu NEmusíte ;-)
PPS: Golf je jedno z mála koncernoVWých aut s kterým nemám problém (před časem když redakce auto.cz označila novou generaci SEATu Toledo/škodu Rapid za NEJvětší AUTOmobilovou UDÁLOST ROKU, jsme "ohrnula nos" a navrhla (přávě) "alespoň" GOLF :-)
PPPS: Nicméně NEmohla jsem NEreagovat na text že "VŠICHNI fandové do aut se MUSÍ těšit na nový... Golf/Leon" - sorry (ale FAKT) NEmusí ;-)
Hmmm, člověče, kolik jsi tý arogance dneska měl dneska v poledne na talíři, nebo to je normal ???
Subjektivně je v té 308-mě opravdu vnitřní prostor více vzdušný, větší - prostor pro kolena v G6 je na daný rozvor ale opravdu velkorysý.
Hýkat nadšením, či se posmívat situaci jedné tradiční evropské automobilky je opravdu výživné a na úrovni -> je vás takových tady víc...
Jestli Ti připadá vcelku věcně vyjádřený nesouhlas s jednou formulací týkající se VW na základě vlastních zkušeností s konkurenčním výrobkem tak donebe volající drzost, zkus třeba jiný server Ty, obzvláště když tady trapně meleš dohromady koloběžky a Mercedesy v domnění vtipnosti -> na to tady je jiný kanón střelče...
Koukám, že kdo si dovolí i byť elegantně nesouhlasit s vw fans, ihned je ponoukán k emigraci - nebo snad erst kommt der tag ???
Mně je zase úplně fuč, co se líbí tobě, a maličko mi vadí sebestřední, jistým fanatismem postižení anonymní aroganti, co se rozcapují na okolí a žvaní módně něco o sociálním vyžití, ač sami nedělají nic jiného...
Čímž primárně nemyslím tebe -> o jiných stránkách pouvažuj...
Subjektivně je v té 308-mě opravdu vnitřní prostor více vzdušný, větší - prostor pro kolena v G6 je na daný rozvor ale opravdu velkorysý.
Hýkat nadšením, či se posmívat situaci jedné tradiční evropské automobilky je opravdu výživné a na úrovni -> je vás takových tady víc...
Jestli Ti připadá vcelku věcně vyjádřený nesouhlas s jednou formulací týkající se VW na základě vlastních zkušeností s konkurenčním výrobkem tak donebe volající drzost, zkus třeba jiný server Ty, obzvláště když tady trapně meleš dohromady koloběžky a Mercedesy v domnění vtipnosti -> na to tady je jiný kanón střelče...
Koukám, že kdo si dovolí i byť elegantně nesouhlasit s vw fans, ihned je ponoukán k emigraci - nebo snad erst kommt der tag ???
Mně je zase úplně fuč, co se líbí tobě, a maličko mi vadí sebestřední, jistým fanatismem postižení anonymní aroganti, co se rozcapují na okolí a žvaní módně něco o sociálním vyžití, ač sami nedělají nic jiného...
Čímž primárně nemyslím tebe -> o jiných stránkách pouvažuj...
On má ale pravdu. Člověk si vždy podvědomě dokáže že má to nejlepší. Každopádně s 308-kou srovnávat nemohu, s 307 ale ano. A prostorově je to povedené auto. Problém nastává když se ovšem začnou kazit systémy typu že nefunguje alarm při dešti kvůli špatné izolaci a podobně.
Hele na okraj měl bych dotaz, je 308 zase kvalitativně takový propadák jako 307 nebo je to lepší? (nechci urážet fakt mě to zajímá.
Hele na okraj měl bych dotaz, je 308 zase kvalitativně takový propadák jako 307 nebo je to lepší? (nechci urážet fakt mě to zajímá.
Hele (viz tabulky spolehlivosti) zhruba jak bylo 307 PODprůměrně spolehlivé, tak 308 je zas NADprůměr (a tohle bude RÁNA - snad si stojí i lépe než "etalon" třídy :-)
Jednak já Pažouta doma nesedlám, tudíž dlouhodobé zkušenosti nemohu poskytnout a nikde to ani netvrdím. Jestli byly ty řádky určeny mně, tak já nesouhlasím s dementním odváděním pozornosti a především agresivním, těžce účelovým podsouváním vycucaných argumentů o prosazování svého produktu oproti tomu, kterému fandí místní střelci - a to je tady klasika.
Jak to funguje ukazuješ Ty sám - místo, aby jsi se logicky zeptal, kde že onen napadený cokoliv takového předvádí, konstatuješ, že vlastní člověk skutečně obhajuje ( panebože, ještě aby ne , je to přirozené, a jediný, kdo tady svým způsobem pliva na vlastní auto je jistý zarytý antirenaultovec >:-[] ) - prostě naprosto obrácená logika, a v mnoha věcech v jistém horizontu smrtící...
Řeč byla o prostornosti - spolehlivost jsem minul ... Pokud vezmu za trochu bernou minci "řeči" okolí, tak 308-ma je na tom opravdu lépe než 307-ma, ale o to se tady dohadovat nechci-podle mne průměr...
Jak to funguje ukazuješ Ty sám - místo, aby jsi se logicky zeptal, kde že onen napadený cokoliv takového předvádí, konstatuješ, že vlastní člověk skutečně obhajuje ( panebože, ještě aby ne , je to přirozené, a jediný, kdo tady svým způsobem pliva na vlastní auto je jistý zarytý antirenaultovec >:-[] ) - prostě naprosto obrácená logika, a v mnoha věcech v jistém horizontu smrtící...
Řeč byla o prostornosti - spolehlivost jsem minul ... Pokud vezmu za trochu bernou minci "řeči" okolí, tak 308-ma je na tom opravdu lépe než 307-ma, ale o to se tady dohadovat nechci-podle mne průměr...
Praktický kompakt by měl být v prvé řadě zůstat kompaktem/kompaktním. Pro žádnou větší automobilku není problém udělat větší (méně kompaktní) kompakt (délka rozvor apod.), který by pak měl být logicky nejen větší, ale i vzdušnější/prostornější (jsou i výjimky jako např. Astra). Pokud je ovšem tato vzdušnost/prostornost na úkor kompaktnosti, těžko můžeš tvrdit, že je auto obecně celkově praktičtější.
Takže se oklikou vrátím k větě josephka: "Rovnako nie je na trhu auto, ktoré by pri porovnateľnej dĺžke (4,2 metra) ponúkalo viac miesta pre zadných pasažierov - pre nohy, ale aj pre hlavu."
Není na trhu kompakt, který by se při zachování rozměru Golfu (především délka a rozvor) vyrovnal jeho celkové prostornosti, což je podstatná část té praktičnosti na kterou jasephko poukazoval.
Takže se oklikou vrátím k větě josephka: "Rovnako nie je na trhu auto, ktoré by pri porovnateľnej dĺžke (4,2 metra) ponúkalo viac miesta pre zadných pasažierov - pre nohy, ale aj pre hlavu."
Není na trhu kompakt, který by se při zachování rozměru Golfu (především délka a rozvor) vyrovnal jeho celkové prostornosti, což je podstatná část té praktičnosti na kterou jasephko poukazoval.
SKVĚLÁ "práce" jak z menšího rozvoru (takového " poznáVWacího znamení" VW) udělat "klad" :-)
PS: Jen POZOR aby vám z toho neVWyšlo že nová generace je "horší"! ;-)
PS: Jen POZOR aby vám z toho neVWyšlo že nová generace je "horší"! ;-)
Už podle nové A3 je vidět, že ani nový Golf nepodlehne trendu, čím (rozměrově) větší, tím lepší, myslím ve srovnání s třídní konkurencí. Navíc jeho konkurence houfně roste a těžkne a přitom ne každý z nich z toho dokáže přiměřeně těžit i v interieru.
No ale rozvor (sice dál "sleduje konkurenci odzadu") poVYROSTE, ne? :-)
Ano, převisy by měly být mezigeneračně kratší, nicméně auto to bude v porovnání s ostatními stále relativně malé, tedy i s malým rozvorem.
Kratší převisy jsou (spíš) :yes: ten ("poznávací znamení" VW) malý rozvor (spíš) :no:
PS: Nevíte (už "definitivně") JAK je to s tou zadní nápravou?
PS: Nevíte (už "definitivně") JAK je to s tou zadní nápravou?
Všechny A3 aktuálně v nabídce mají čtyřprvkové zavěšení, včetně 1,4 TFSI 90 kW s pohonem přední nápravy. To je jediné definitivní, co ti mohu napsat.
Stále sice NEchápu ty (i z celkem "seriozních" zdrojů) protichůdné info, ale DÍKY :-)
Zřejmě spíš typická novinářská kachna...
NEbyla bych si tak jistá - vemte si třeba jen "místního" autora (L. Vaverku) po návratu z presentace Toleda/Rapidu - to jako koncern "úmyslně" šíří...?
NEvím - nějak NEpamatuji, takhle "rozdílné" info u tak "jednoznačné" věci...
..až mne napadlo jestli to neodliší nejen dle výkonu motoru, ale také dle lokality kam je vůz dodáván = prostě dávají (z nejasných důvodů) prostor pro až takovéhle (lehce absurdní) konstrukce.. ;-)
NEvím - nějak NEpamatuji, takhle "rozdílné" info u tak "jednoznačné" věci...
..až mne napadlo jestli to neodliší nejen dle výkonu motoru, ale také dle lokality kam je vůz dodáván = prostě dávají (z nejasných důvodů) prostor pro až takovéhle (lehce absurdní) konstrukce.. ;-)
Pokud je to auto o 20 cm kratší než konkurence, větší rozvor není nic jednoduchého (pokud konkurence neudělá hodně malý). Navíc velký rozvor je pro auto do města horší volbou. To je důležitá věc pro stabilitu ve vysokých rychlostech, tedy pro dálniční expresy. Smysl má poměřovat jízdní vlastnosti a prostornost interiéru. Protože dobré ingredience nejsou zárukou dobrého jídla.
Když vezmu novou A3 a Astru GTC, tak A3 je kratší o 23 cm a rozvor má kratší o 9 cm. Oproti pětidveřové i30: -6 cm na délku, -5 cm v rozvoru. Oproti pětidveřovému Focusu: -12 cm na délku, -5 cm v rozvoru. Vzal jsem pětidveřové, protože třídveřové nejsou v nabídce. Krátký rozvor jde vytýkat třeba Octavii, ale to není VW, že. Namátkou třeba Passat proti Mazdě 6: +3cm v délce, -1 cm v rozvoru. A to podle mne Passat patří v rámci VW k těm horším, což vzhledem k jeho stáří není překvapivé. Takže kde jsou ty malé rozvory? Rozměry nejsou věc, kterou bych nějak sledoval, takže opravdu nemám tušení. Zajímám se o ně až ve chvíli, kdy jsem s něčím nespokojen a myslím si, že to má s nimi souvislost.
Podle mne i ta implikace, že větší rozvor je lepší, není pravdivá. Stabilita a agilita nejdou zrovna ruku v ruce.
Když vezmu novou A3 a Astru GTC, tak A3 je kratší o 23 cm a rozvor má kratší o 9 cm. Oproti pětidveřové i30: -6 cm na délku, -5 cm v rozvoru. Oproti pětidveřovému Focusu: -12 cm na délku, -5 cm v rozvoru. Vzal jsem pětidveřové, protože třídveřové nejsou v nabídce. Krátký rozvor jde vytýkat třeba Octavii, ale to není VW, že. Namátkou třeba Passat proti Mazdě 6: +3cm v délce, -1 cm v rozvoru. A to podle mne Passat patří v rámci VW k těm horším, což vzhledem k jeho stáří není překvapivé. Takže kde jsou ty malé rozvory? Rozměry nejsou věc, kterou bych nějak sledoval, takže opravdu nemám tušení. Zajímám se o ně až ve chvíli, kdy jsem s něčím nespokojen a myslím si, že to má s nimi souvislost.
Podle mne i ta implikace, že větší rozvor je lepší, není pravdivá. Stabilita a agilita nejdou zrovna ruku v ruce.
NEstává se, aby zrovna s vámi "polemizovala" (stalo se to už VŮBEC? ;-) ), ale dnes (trochu) budu...
Pěkně ("rafinovaně") formulováno (myslím hned ten úvod :yes: :-)
Já bych (sice) řekla, že nižší střední už má být "univerzální" (nejen městské) auto, ale "ok" ;-)
DOBŘE jste zvolil zrovna (minulou generaci) Mazda 6 - NEvím jak na tom budes rozvorem a rozměry "opravdová" (NE-FACELIFTovaná) příští generace PASSATu, ale nová Mazda 6/Takeri má (již konkurenci "odpovídající") rozvor 2,83 cm..
Já si pochopitelně vozy také NEvybírám podle rozměru či rozvoru atd., nicméně mne učili že rozvor je "ZÁKLAD" a (stejně jako základy domu) docela zásadně ovlivňuje.. (vše) další při stavbě domu (i auta :-)
Podle mne účinná aplikace "geniálního" oboru "využití obestavěného prostoru" sice může ovlivnit "nároky" na rozvor, ale (i když Golf v tomto směru díky neustále "evoluci" ála 911 JE "velmi dotažený") ... ale delší rozvor prostě JE "lepší" (jistě to není "dogma", ale LEPŠí prostě "je" ;-)
Pěkně ("rafinovaně") formulováno (myslím hned ten úvod :yes: :-)
Já bych (sice) řekla, že nižší střední už má být "univerzální" (nejen městské) auto, ale "ok" ;-)
DOBŘE jste zvolil zrovna (minulou generaci) Mazda 6 - NEvím jak na tom budes rozvorem a rozměry "opravdová" (NE-FACELIFTovaná) příští generace PASSATu, ale nová Mazda 6/Takeri má (již konkurenci "odpovídající") rozvor 2,83 cm..
Já si pochopitelně vozy také NEvybírám podle rozměru či rozvoru atd., nicméně mne učili že rozvor je "ZÁKLAD" a (stejně jako základy domu) docela zásadně ovlivňuje.. (vše) další při stavbě domu (i auta :-)
Podle mne účinná aplikace "geniálního" oboru "využití obestavěného prostoru" sice může ovlivnit "nároky" na rozvor, ale (i když Golf v tomto směru díky neustále "evoluci" ála 911 JE "velmi dotažený") ... ale delší rozvor prostě JE "lepší" (jistě to není "dogma", ale LEPŠí prostě "je" ;-)
Téměř nikde neplatí jednoduché - čím větší/delší tím lepší. Tos chodila do špatné školy, kde ti nevysvětlili staré známé moudro o "zlaté střední cestě". ;-)
Už tvé tvrzení, že zrovna kompaktní! kompakt má mít co nejdelší rozvor, je logicky jasně mimo.
Už tvé tvrzení, že zrovna kompaktní! kompakt má mít co nejdelší rozvor, je logicky jasně mimo.
a) myslím že VĚTŠINA diskutujících by se mnou tu školu (ráda) "měnila" ;-)
b) píši že to není "dogma" :-)
(+ dál "vysvětluji souvislosti" +-)
c) NEpřesvědčoval jste mne (i) vy, že McPherson (když je na VW) je vlastně lepší než lichoběžníky..? :-)
(a tam to je DOGMAtické o dost VÍC než ten rozvor - kde to je spíš "ukazatel"
d) pozor - logika a "obratné kladení slov" jsou DVĚ RŮZNÉ věci ;-)
e) "bráníte" kratší rozvory
1) protože "je máte rád"/vyhovují VÁM
2) protože je (většinou) mají vozy Volkswagen?
KLÍČOVÝ dotaz - zkuste odpovědět.. :-)
b) píši že to není "dogma" :-)
(+ dál "vysvětluji souvislosti" +-)
c) NEpřesvědčoval jste mne (i) vy, že McPherson (když je na VW) je vlastně lepší než lichoběžníky..? :-)
(a tam to je DOGMAtické o dost VÍC než ten rozvor - kde to je spíš "ukazatel"
d) pozor - logika a "obratné kladení slov" jsou DVĚ RŮZNÉ věci ;-)
e) "bráníte" kratší rozvory
1) protože "je máte rád"/vyhovují VÁM
2) protože je (většinou) mají vozy Volkswagen?
KLÍČOVÝ dotaz - zkuste odpovědět.. :-)
Ono, co by s tebou (podle tebe, tetko-hraběnko) většina diskutujících něměnila, že. Snad jen toho Buřtíka/Bohouše. >:D
Ohledně diskuse s McPerson si mě zase s někým pleteš, snad to nebude senilita, ale klidně to zkus dohledat, rád se případně omluvím.
Jednou z nejsilnější třídních zbraní Golfu 6 byl jeho celkový komfort podvozku (viz srovnávací testy), jak je to podle tebe možné, když veškerá jeho přímá konkurence má rozvor delší a v některých případech dost podstatně, že bych měl s MT nakonec přece jen pravdu (viz i mé, zde profláklé, motto v profilu)... :-O ;-)
Ohledně diskuse s McPerson si mě zase s někým pleteš, snad to nebude senilita, ale klidně to zkus dohledat, rád se případně omluvím.
Jednou z nejsilnější třídních zbraní Golfu 6 byl jeho celkový komfort podvozku (viz srovnávací testy), jak je to podle tebe možné, když veškerá jeho přímá konkurence má rozvor delší a v některých případech dost podstatně, že bych měl s MT nakonec přece jen pravdu (viz i mé, zde profláklé, motto v profilu)... :-O ;-)
(případně) si vás pletu s vaším (názorovým dVWojčetem ;-) ) - a nejsem si jistá jestli argumentoval "sólo" nebo jste se "střídali", jak to "v boji na straně VW" děláváte.. :-)
..a hledat se mi (to) NEchce... ;-)
KOMFORT hodnotím KLADNĚ :yes: :-)
Myslím že ČÁSTEČNĚ jsem již (paralelou s 911) vysvětila.. ;-)
PS: NEzkusil byste "doodpovědět" na to z 00:28? :-)
..a hledat se mi (to) NEchce... ;-)
KOMFORT hodnotím KLADNĚ :yes: :-)
Myslím že ČÁSTEČNĚ jsem již (paralelou s 911) vysvětila.. ;-)
PS: NEzkusil byste "doodpovědět" na to z 00:28? :-)
Bráním nepřerostlé rozměry (včetně rozvoru) především u malých a kompaktních (dohledej si význam ve slovníku) vozů, podobně by měl být přiměřeně kompaktní třeba kompaktní fotoaparát. Pokud bude mít kompakt rozměry blížící se zrcadlovce (i kdyby měl téměř všechny její schopnosti), ztrácí se jeho původní/základní význam/poslání/funkce, a tou je v jeho případě skladnost.
Vy myslet že já nevědět co "malý" a "KOMPAKTtní" znamenat...? ;-)
PS: Víte že vy (ZASE - na TAK jednoduchá otázka) NE-odpovědět? :-)
PS: Víte že vy (ZASE - na TAK jednoduchá otázka) NE-odpovědět? :-)
Odpověděl jsem naprosto jasně, jestli ti to nestačí k tomu, abys to pochopila, hledej problém především u sebe. ;-)
a) já to (nejspíš :-) ) CHÁPU
b) ale tomuhle se JASNĚ - věru NEříká ;-)
PS: :yes: :yes: - to za tu "perlu" že když má vůz Volkswagen KRATŠí rozvor než konkurence (což tak "bývá") je to "plus" pro jeho případnou lepší "skladnost" :yes: :yes: :-)
Že byste se na svět aut zkusil mrknout BEZ kOOOOncernoVWých brýlí NEzvažujete, že?
(to bylo "za" tu "tetku.. nahoře ;-)
b) ale tomuhle se JASNĚ - věru NEříká ;-)
PS: :yes: :yes: - to za tu "perlu" že když má vůz Volkswagen KRATŠí rozvor než konkurence (což tak "bývá") je to "plus" pro jeho případnou lepší "skladnost" :yes: :yes: :-)
Že byste se na svět aut zkusil mrknout BEZ kOOOOncernoVWých brýlí NEzvažujete, že?
(to bylo "za" tu "tetku.. nahoře ;-)
Já tu skladnost napsal jasně ke kompaktnímu fotoaparátu, ale tobě by se to zrovna hodilo spíš k tomu Golfu, že "perlo" Angelo, dost lacině průhledná diskusní manipulace, nemyslíš... :*) :no:
TETKA a ANGELA během pár příspěvků? (když se nijak zvlášť "nepřeme"? :-|
PS: Vy na ZCELA JASNÝ dotaz "můžete" odpovědět "velmi vyhýbavě" JEN PŘÍKLADem - a když já použiji slovo z toho (vašeho) příkladu = NE"líbí" vám se to?
(plus navíc do toho "můžete" TETKovAt jak VÁM se chce...?
Hmmmm :no: ;-\
PS: Vy na ZCELA JASNÝ dotaz "můžete" odpovědět "velmi vyhýbavě" JEN PŘÍKLADem - a když já použiji slovo z toho (vašeho) příkladu = NE"líbí" vám se to?
(plus navíc do toho "můžete" TETKovAt jak VÁM se chce...?
Hmmmm :no: ;-\
Měla by ses rozhodnout, jestli chceš diskutovat, nebo spíš manipulovat, na diskuse o ničem už tu jednoho jednoduchého a vytrvalého zájemce mám.
1) tetka
2) angela
3) jednoduchá
Jste dnes (na to že se vám nechce "narovinu" odpovědět na prostý dotaz PROČ "brátníte" krátké rozvory) docela "VE FORMĚ" :-|
2) angela
3) jednoduchá
Jste dnes (na to že se vám nechce "narovinu" odpovědět na prostý dotaz PROČ "brátníte" krátké rozvory) docela "VE FORMĚ" :-|
Odpovědět u tebe "narovinu" znamená vybrat si jednu z tvých (pouze dvou!) stupidně tendenčně formulovaných odpovědí, to už opravdu nemáš diskusně na víc... 8-s :no:
Zkus si psát raději s peetem a spol., jeho prostoduchost ti jistě bude mnohem bližší... >:-[]
Zkus si psát raději s peetem a spol., jeho prostoduchost ti jistě bude mnohem bližší... >:-[]
Tak mi klidně říkej třeba strýčku fido, mě je to úplně šumák, ale nemanipuluj se slovy, které byly jasně vztaženy k něčemu zcela jinému, rozdíl mezi foťákem a autem snad ještě poznáš.
NEmám zájem vám říkat "nějak" - vy snad "běžně" ostatní v diskuzi oslovujete...? Myslím že NE
Končím
Končím
Nepiš/nechovej se v diskusi jak tetka-hraběnka, nebo perla Angela a nebudu mít důvod tě podobně oslovovat.
P.S. Kdo se bojí, nesmí do lesa...
P.S. Kdo se bojí, nesmí do lesa...
:no: ;-\ :no:
"Bojí"? Vy JSTE dneska "VE FORMĚ" :-|
"Bojí"? Vy JSTE dneska "VE FORMĚ" :-|
Když dáš v podobně podpásově (z tvé strany) vedené diskusi najevo, že ti nějaké (nevulgární!) oslovení vyloženě vadí, měla bys počítat s logickou reakcí na to. Platí téměř obecně... ;-)
Škoda, že ty dnes naopak ve formě rozhodně nejsi. :-)
Škoda, že ty dnes naopak ve formě rozhodně nejsi. :-)
(spíš) ŠKODA ŽE VY ANO :-|
PS: Ode MNE PODpásově? A ano - oslovování typu "tetko" nebo "Angolo" mi NEní nijak "příjemné" - což (jak "víme") DOBŘE VÍTE
PS: Ode MNE PODpásově? A ano - oslovování typu "tetko" nebo "Angolo" mi NEní nijak "příjemné" - což (jak "víme") DOBŘE VÍTE
Tu Mazdu jsem skutečně vybral náhodně. Jako první přišla na mysl. V mainstreamu asi nejsportovnější a sportovní mám tak nějak asociované s malými převisy. Navíc jsou si věkově celkem blízko. Je pravda, že kdybych vybral obříka Mondeo, tak ta čísla budou vypadat jinak. Jenže Mondeo je už pomalu vyšší střední. A u těhle rozvorů už mám rád řízenou zadní nápravu.
K té nižší střední. Ano, na rozdíl od městského auta musí nabídnout i tu dálniční stabilitu, ale nemělo by to být na úkor manévrovatelnosti. Jde čistě o to, že na jízdních vlastnostech i prostornosti interiéru má vliv řada faktorů. Tady si vybíráme jeden z nich a děláme z něj reprezentativní. Jediné, na čem záleží, je, jestli Golf nabídne odpovídající agilitu, stabilitu a prostornost. Klidně ať má rozvor metrový. To je nepodstatné. Věci většinou děláš větší, protože musíš.
Pokud je auto zadáno řekněme těmi třemi zmíněnými parametry, tak čím menší auto postavíš, tím lépe. Ať už jde o hmotnost, cenu, tuhost skeletu atd. Jak říkám, pro mne je rozvor ingredience. Záleží jen na tom, jak s ní kdo naloží.
K té nižší střední. Ano, na rozdíl od městského auta musí nabídnout i tu dálniční stabilitu, ale nemělo by to být na úkor manévrovatelnosti. Jde čistě o to, že na jízdních vlastnostech i prostornosti interiéru má vliv řada faktorů. Tady si vybíráme jeden z nich a děláme z něj reprezentativní. Jediné, na čem záleží, je, jestli Golf nabídne odpovídající agilitu, stabilitu a prostornost. Klidně ať má rozvor metrový. To je nepodstatné. Věci většinou děláš větší, protože musíš.
Pokud je auto zadáno řekněme těmi třemi zmíněnými parametry, tak čím menší auto postavíš, tím lépe. Ať už jde o hmotnost, cenu, tuhost skeletu atd. Jak říkám, pro mne je rozvor ingredience. Záleží jen na tom, jak s ní kdo naloží.
:yes: :yes:
Ještě, že tu jsou i podobné, normálně a logicky uvažující, nezaujaté nicky...
Jen v závěru ti chybí kontrolní otázka s pouze dvěma předem stupidně formulovanými odpověďmi. >:-[] >:D
Ještě, že tu jsou i podobné, normálně a logicky uvažující, nezaujaté nicky...
Jen v závěru ti chybí kontrolní otázka s pouze dvěma předem stupidně formulovanými odpověďmi. >:-[] >:D
Tak nejdříve jako příklad "nejmenší" (stará Mazda 6) a pak "největší" (Mondeo? :-)
PS: Myslím že Golf je v tomto směru spíš něco jako "výjímka potvrzující pravidlo" (a ta zmínka o 911 měla 2 důvody - jednak se tou roky trvající "cizelací" stále téhož dá dosáhnout zajímavých výsledků a "druhak" ono i to Porsche 911 je na (skoro "absurdně") krátkém rozvoru - a(le) myslím že aktuální zvětšení mu HODNĚ "prospělo" :yes: ;-)
PS: Myslím že Golf je v tomto směru spíš něco jako "výjímka potvrzující pravidlo" (a ta zmínka o 911 měla 2 důvody - jednak se tou roky trvající "cizelací" stále téhož dá dosáhnout zajímavých výsledků a "druhak" ono i to Porsche 911 je na (skoro "absurdně") krátkém rozvoru - a(le) myslím že aktuální zvětšení mu HODNĚ "prospělo" :yes: ;-)
Po pravdě, ve střední třídě mezi podobně starými vozy není moc výběr. Mohl bych ještě zmínit Insignii, na čísla jsem nekoukal, ale pokud je Astra nějakým ukazatelem, tak mi nepřijde jako vhodný kandidát. Pravda, úplně jsem zapomněl na C5.
Vem si, že ten prcek Mazda 6 má zhruba o 1 cm větší rozvor a je o 3 cm kratší. Takže jsou to podobně velká auta. Jak si myslíš, že to dopadne v interiéru? Co ve stabilitě na dálnici?
Pokud jde o 911, nejde jen o rozvor, jde hlavně o rozchod. A jde o kontroverzní záležitost, protože pro 911 je typická nervozita a chuť se vrhat do zatáček. Pokud to chceš zachovat a přesto provést takovouhle úpravu, musíš to někde dohnat. A těžko se kombinuje stabilita ve vysokých rychlostech s takovouhle vrozenou nedočkavostí. Těžko to člověk může vnímat jen tak jednostranně. Osobně změnu považuji za úspěch, postavili auto stabilnější a zároveň rychlejší. Nicméně něco z osobnosti ztratilo, to nelze popřít. Je jen na každém z nás, jestli to byla otravná vlastnost a jsme rádi, že se jí zbavili, nebo jestli pro nás to auto (z části) definovala.
Vem si, že ten prcek Mazda 6 má zhruba o 1 cm větší rozvor a je o 3 cm kratší. Takže jsou to podobně velká auta. Jak si myslíš, že to dopadne v interiéru? Co ve stabilitě na dálnici?
Pokud jde o 911, nejde jen o rozvor, jde hlavně o rozchod. A jde o kontroverzní záležitost, protože pro 911 je typická nervozita a chuť se vrhat do zatáček. Pokud to chceš zachovat a přesto provést takovouhle úpravu, musíš to někde dohnat. A těžko se kombinuje stabilita ve vysokých rychlostech s takovouhle vrozenou nedočkavostí. Těžko to člověk může vnímat jen tak jednostranně. Osobně změnu považuji za úspěch, postavili auto stabilnější a zároveň rychlejší. Nicméně něco z osobnosti ztratilo, to nelze popřít. Je jen na každém z nás, jestli to byla otravná vlastnost a jsme rádi, že se jí zbavili, nebo jestli pro nás to auto (z části) definovala.
S 911 souhlas, nedávno jsme to řešili s Dinarem, on byl z té změny jednoznačně nadšený, já ještě zůstávám malinko na vážkách, ale jistý pokrok je to pro 911ku určitě.
Samozřejmě "ruku v ruce" s ROZ-VORem jde i ROZ-CHOD (krom "jezevčíka" SUPerbu.. ;-) ) a myslím že (trochu "zjednodušeně") rozvory nové Mazdy 6/Takeri, OPELu Insignia, C5 atd. jsou "víceméně stejné/podobné" - jsem docela zvědava na ("doopravdy") nový příští Passat..
Mazda 6 (ta minulá) na dálnici "žádný zázrak" (alespoň proti C5) - ale tam může mít vliv VÍCE faktorů...
Jak už jsem řekla, NE že by to bylo "(ultra)dogma", nicméně... "určité (poznávací) znamení" to prostě je (a opravdu zrovna Golf a 911 považuji za dvě výjímky z pravidla - na nichž ten krátký rozvor moc "poznat" NEní - i když jeho výrazné prodloužení u aktuální generace 911 hodnotím :yes: :yes:
PS: U střední třídy bych vliv krátkého/delšího rozvoru viděla ještě "zásadnější" - pokusy "řešit" to (výsledné menší místo pro posádku) "horším" umístěním motoru tu již byly a ... a myslím že je "hodnotíte" stejně jako já ;-)
Mazda 6 (ta minulá) na dálnici "žádný zázrak" (alespoň proti C5) - ale tam může mít vliv VÍCE faktorů...
Jak už jsem řekla, NE že by to bylo "(ultra)dogma", nicméně... "určité (poznávací) znamení" to prostě je (a opravdu zrovna Golf a 911 považuji za dvě výjímky z pravidla - na nichž ten krátký rozvor moc "poznat" NEní - i když jeho výrazné prodloužení u aktuální generace 911 hodnotím :yes: :yes:
PS: U střední třídy bych vliv krátkého/delšího rozvoru viděla ještě "zásadnější" - pokusy "řešit" to (výsledné menší místo pro posádku) "horším" umístěním motoru tu již byly a ... a myslím že je "hodnotíte" stejně jako já ;-)
Insignia má rozvor (délku) 2737 (4830) mm, C5 2815 (4779) mm a Passat 2713 (4769) mm. Větší rozdíl máš tedy u C5. Čísla jsem bral z testů ACZ, neověřoval jsem je. Logicky by tedy následovala otázka, jestli je na C5 těch 10 cm znát, ale do téhle diskuze se nechci pouštět. :-)
Zmínka o rozchodu byla hlavně o jeho nestejnosti. Podobně jako má vliv jiný rozměr pneumatik vpředu a vzadu.
Ano, s rostoucím rozvorem něco získáváš, ale není to zadarmo. To je ta důležitá věc. U vyšší střední ti může vadit manévrovatelnost, protože ta auta jezdí po městech, ať se ti to líbí, nebo ne, u terénních aut (teď to beru obecně, klidně i do lehkého terénu) ti může zase vadit přechodový úhel. Je to o hledání jakéhosi optima. Kompromisu mezi jednotlivými vlastnostmi.
Zmínka o rozchodu byla hlavně o jeho nestejnosti. Podobně jako má vliv jiný rozměr pneumatik vpředu a vzadu.
Ano, s rostoucím rozvorem něco získáváš, ale není to zadarmo. To je ta důležitá věc. U vyšší střední ti může vadit manévrovatelnost, protože ta auta jezdí po městech, ať se ti to líbí, nebo ne, u terénních aut (teď to beru obecně, klidně i do lehkého terénu) ti může zase vadit přechodový úhel. Je to o hledání jakéhosi optima. Kompromisu mezi jednotlivými vlastnostmi.
Přesně tak, je to ohledání pomyslné "zlaté střední cesty"..., mimochodem tak jak jsem psal k rozvoru (a nejen k němu) už včera večer...
Ach tak to "pardon" - Opel mne popravdě nijak nezajímá, ale nějak jsem si myslela že...
...pochopitelně 10 či ještě více cm je už DOCELA DOST
Popravdě že je s C5 (která má ""delší rozvor" - který byl ještě nedávno doménou VYŠŠí střední..) horší manévrovatelnost ve městě jsem se dozvěděla až na auto.cz ;-)
(no a nedá se s ní skoro vytočit v parkovišti v Praze pod ND - to ale nebude autem, ono je opravdu "krutě" PODdimenzované.., tam je to (max.) tak na C3 :-)
(opravdové) terénní auto je samozřejmě také něco "jiného" - nicméně to je (reálné TERÉNNí auto) docela VÝRAZNĚ "okrajová záležitost" (a slušně terén zvládá i Range Rover s rozvorem 2880 cm :yes: ;-)
Jinak ale to že "rozvor je ZÁKLADní parametr" pro stavbu vozu je skutečnost kterou jsem já samozřejmě NE"vymyslela" (a správně jste připomnět nutnost hodnotit jej v kombinaci s celkovou DÉLKOU vozu...
...pochopitelně 10 či ještě více cm je už DOCELA DOST
Popravdě že je s C5 (která má ""delší rozvor" - který byl ještě nedávno doménou VYŠŠí střední..) horší manévrovatelnost ve městě jsem se dozvěděla až na auto.cz ;-)
(no a nedá se s ní skoro vytočit v parkovišti v Praze pod ND - to ale nebude autem, ono je opravdu "krutě" PODdimenzované.., tam je to (max.) tak na C3 :-)
(opravdové) terénní auto je samozřejmě také něco "jiného" - nicméně to je (reálné TERÉNNí auto) docela VÝRAZNĚ "okrajová záležitost" (a slušně terén zvládá i Range Rover s rozvorem 2880 cm :yes: ;-)
Jinak ale to že "rozvor je ZÁKLADní parametr" pro stavbu vozu je skutečnost kterou jsem já samozřejmě NE"vymyslela" (a správně jste připomnět nutnost hodnotit jej v kombinaci s celkovou DÉLKOU vozu...
I u SUV je to důležitá věc. Byť se nehoníš za extrémními hodnotami, potřebuješ rozumný přechodový a nájezdové úhly. A tady souvisí převisy/ rozvor se světlou výškou. Pokud jde o C5 a průměr otáčení, Passat by ho měl mít o 30 cm menší. Citroen tedy udává dva, VW nijak nespecifikuje, který to je, takže jsem ze slušnosti vzal u C5 ten menší. Jinak by šlo o 80 cm. Ale tipl bych si, že to bude ten menší, tedy brán podle stopy kol (curb-to-curb, chceš-li).
Ona je to důležitá ingredience, to nepochybně, ale musí se podřídit zaměření vozu. A samotné suroviny dobré jídlo nedělají. Můžeš i říct, že VW staví na horším základu (bráno například z pohledu vnitřního prostoru), ale to moc neříká o vlastnostech vozu.
Ona je to důležitá ingredience, to nepochybně, ale musí se podřídit zaměření vozu. A samotné suroviny dobré jídlo nedělají. Můžeš i říct, že VW staví na horším základu (bráno například z pohledu vnitřního prostoru), ale to moc neříká o vlastnostech vozu.
Téma "průměr otáčení" jsem (jsme) tady před časem docela "intezivně" diskutovali - pochopitelně krátký rozvor je v tomto směru výhodou - na druhou stranu např. ta C5 (nebo CITROËNy střední třídy obecně) měly a mají delší rozvor - a "problém problém" jsem měla JEDNOU jedinkrát za život - a to kdysi v parkovišti v Praze pod ND, což ale nebylo vozem ale opravdu NEsmyslně "poddimenzovaným" parkovištěm..
..a zatímco výhod delšího rozvoru si užívám při každém "letu" vyšší rychlostí dálnicí, tak v naprosté "nouzi" si s delším vozem (vozem s delším rozvorem) holt můžete couvnout a "je to" - což se v praxi ale vpodstatě NEděje,. z "běžného života" si nějak NEvybavuji (krom toho Národního divadla) reálnou potřebu menšího auta/vozu s menším rozvorem a menším průměrem otáčení - a to druhé mnou "nejčasněti používané" auto bude zadokolka (s "lepším" natočením předních kol) SL ;-)
No možná do "uliček" některých italských měst, nebo třeba do Monaco (chvilku jsme tam bydlela) - tam to s (jakýmkoli) větším autem opravdu NEjde.. :-)
A ještě to SUV - schopnosti RR jsou myslím "zcela postačující" - a jeho rozvor "mi vyhovuje" = je 2880 mm (doufám že to je správně ;-)
..a zatímco výhod delšího rozvoru si užívám při každém "letu" vyšší rychlostí dálnicí, tak v naprosté "nouzi" si s delším vozem (vozem s delším rozvorem) holt můžete couvnout a "je to" - což se v praxi ale vpodstatě NEděje,. z "běžného života" si nějak NEvybavuji (krom toho Národního divadla) reálnou potřebu menšího auta/vozu s menším rozvorem a menším průměrem otáčení - a to druhé mnou "nejčasněti používané" auto bude zadokolka (s "lepším" natočením předních kol) SL ;-)
No možná do "uliček" některých italských měst, nebo třeba do Monaco (chvilku jsme tam bydlela) - tam to s (jakýmkoli) větším autem opravdu NEjde.. :-)
A ještě to SUV - schopnosti RR jsou myslím "zcela postačující" - a jeho rozvor "mi vyhovuje" = je 2880 mm (doufám že to je správně ;-)
Já na problémy ani tak nenarážím v garážích jako ve městech na jihu Evropy. A některé kruhové objezdy jsou také zajímavé.
No vždyť jsem to psala - tam to je někdy "neskutečné" - tam vozy typu Fiat 500 opravdu DÁVAJÍ (mají) "smysl" :-)
PS: A zkuste si v něčem "větším" (v normálním voze střední/vyšší střední třídy) to parkoviště/garáže pod ND ;-)
Někde to je o trochu lepší, někde o fous horší - ale i s "baculkou" typu Citroën C5 se nakonec vměstnáte - (nicméně na téhle planetě existuje JEDNA VÝJÍMKA) v parkingu ND prostě NEmáte šanci :-)
...do Národního divadla jedině v "Citigo" ;-)
PS: A zkuste si v něčem "větším" (v normálním voze střední/vyšší střední třídy) to parkoviště/garáže pod ND ;-)
Někde to je o trochu lepší, někde o fous horší - ale i s "baculkou" typu Citroën C5 se nakonec vměstnáte - (nicméně na téhle planetě existuje JEDNA VÝJÍMKA) v parkingu ND prostě NEmáte šanci :-)
...do Národního divadla jedině v "Citigo" ;-)
Ještě doplním: U VW mají své specifické omezení v uložení motoru. Otázka je, jak se s tím poperou.
Co myslíte tím "specifické omezení"? Vždyť teď do nové "jednotné" MQB budou všechny motory "no problem" uložené "napříč", ne?? :-|
VW ukládá motory určitým způsobem. S každou generací se posunují dozadu, přesto i u MQB máš nějaké omezení. Pokud jde o rozvor/ přední převis, tak to má svůj vliv. Možná je u MQB už zanedbatelný.
To "určitým způsobem" zní tak "tajemně" - že si skoro NEjsem jistá jestli tím myslíte stejný SKLON všech motorů (naftových i benzínových....? ;-)
PS: No samozřejmě "vše" má vliv, což ale nic nemění na tom že rozvor je "zákklad" na němž je vše ostatní/od kterého se odvíjí vše ostatní..
PS: No samozřejmě "vše" má vliv, což ale nic nemění na tom že rozvor je "zákklad" na němž je vše ostatní/od kterého se odvíjí vše ostatní..
No Golf aspoň netluče na nerovnostech jako Honda a to je praktické. ;-)
Nevim co je na tom prakticke, ale treba pozitek s rizeni, minimalni naklon v zatackach je pro z hlediska pozitku zajimavejsi. Nehlede na lepsi jizdni vlastnosti v extremu a tudis lepsi pasivni bezpecnost.
Doba uz davno poskocila na 9. generaci s hydraulickymi silenbloky, takze v prakticnosti nema konkurenci.
Doba uz davno poskocila na 9. generaci s hydraulickymi silenbloky, takze v prakticnosti nema konkurenci.
Jenže to se z plakátu nepozná, takže od některých nemůžeš chtít, aby to "řešili"...
Já 8G 6 let vlastnil, takže vím co podvozek uměl a co ne a vůbec celkově to auto jako takové, něco bylo super, něco průměr a něco i tragédie.. a zrovna to tlumení nerovností to byla tragedie a ten rachot do kastle, to se nepovedlo. :no:
Tak to asi zrovna tahle vlastnost převážnou část majitelů (běžných verzí), u nás převážně v důchodovém věku, příliš nepotěšila...
Tak já jsem na to citlivej asi víc než je běžná konfekce, ale to mě vždycky vadilo.JInak to jezdilo super, bez závad, ale podvozek byl kočkopes, na rovné silnici super, podvozek byl vlastně i měkkej, nadýchanej, ale neuměl tlumit na špatných silnicích.Po FL to kapku vylepšily, ale stejně nic moc...zase to auto mělo jiné přednosti.
Slavek-TDM
V dobe, kdy se zapadni automobilove trhy potaci v nezajmu (nebo obav z budoucnosti) zakazniku, ze si pro premieru nejprodavanejsiho modelu nezvoli silne vlasteneckou Francii (z pohledu prodeju vozu), nybrz zautoci na stejnou linku doma. Tento tah marketingu docela chapu.
Norge
Mala ziva predpremiera na domacom trhu, je samozrejme podstatna, nemecka a tak nejak pramo nuta, tomu asi rozumie kazdy :-!
..ale udalost roka, no tak ???? >:D , vymazali Vam hlavy ci ? ..spravne namasirovali.
Nepopieratalne je to najdolezitejsi model pre VW atd. ..., ale premiera roka to urcite nie je, iba tak pre krochkajucich manazerov kozernu, diskutujucich o novom prileve kapitalu ;-) Za 3.-5. rokov to bude iba obycajny golf, ktory je iba massovkou ...
Zaujimave premiery prinesie az rok 2013
V tomto roku ma ovela viac zaujimaju predstavenie CLC a Mazdy 6er a jedno z Moskvy ... ;-)
..ale udalost roka, no tak ???? >:D , vymazali Vam hlavy ci ? ..spravne namasirovali.
Nepopieratalne je to najdolezitejsi model pre VW atd. ..., ale premiera roka to urcite nie je, iba tak pre krochkajucich manazerov kozernu, diskutujucich o novom prileve kapitalu ;-) Za 3.-5. rokov to bude iba obycajny golf, ktory je iba massovkou ...
Zaujimave premiery prinesie az rok 2013
V tomto roku ma ovela viac zaujimaju predstavenie CLC a Mazdy 6er a jedno z Moskvy ... ;-)
Takže pro nás (Česko, Slovenko... a Evropu vůbec) je podle tebe větší motoristická událost např. představení Mazdy 6, než představení nové generace Golfu? A to tady chceš psát něco o masírování a vymazaných hlavách? >:D
Tady teď opravdu neřešíme, co je větší motoristická údálost pro tebe, nebo pro mě, ale pro většinu evropské poulace (včetně laiků, kteří berou auto ryze spotřebně) a prodeje hovoří jasně o tom, které auto reálně! zajímá evropské zákazníky nejvíc... ;-)
Tady teď opravdu neřešíme, co je větší motoristická údálost pro tebe, nebo pro mě, ale pro většinu evropské poulace (včetně laiků, kteří berou auto ryze spotřebně) a prodeje hovoří jasně o tom, které auto reálně! zajímá evropské zákazníky nejvíc... ;-)
Takže je to (myslím) TAK jak jsem napsala do jakéhosi z článků o nové generaci Seat Leon/Škoda Rapid (kde autor použil formulaci že jde o "NEJvětší AUTOmobilovou UDÁLOST ROKU" ;-)
= že KDYŽ už takové označení (z pohledu ČESKÉHO - jak mi "dodatečně vysvětlil") - tak snad "alespoň" pro Golf (to jsem napsala JÁ :-)
Což ale NIC NEmění na FAKTu, že na další generace prodejní masovky nižší střední se ne"MUSÍ těšit KAŽDÝ fanda do aut", že? ;-)
PS: No a zrovna MNE třeba ta nová Mazda docela zajímá (popravdě VÍC než Golf/Leon :-)
PPS: No a MNOHO, ale opravdu MNOHO automobilových fandů na téhle planetě představení onoho dua Seat Leon/vw Golf (myslím) OPRAVDU až tak moc NE"bere" ;-)
(nějak si nedovedu předstvit např. "fandu do aut"/ majitele FORDu Mustang - vozu cca za stejnou cenu? - jak "se TĚŠí na nový Leon/Golf - vy ano? :-)
= že KDYŽ už takové označení (z pohledu ČESKÉHO - jak mi "dodatečně vysvětlil") - tak snad "alespoň" pro Golf (to jsem napsala JÁ :-)
Což ale NIC NEmění na FAKTu, že na další generace prodejní masovky nižší střední se ne"MUSÍ těšit KAŽDÝ fanda do aut", že? ;-)
PS: No a zrovna MNE třeba ta nová Mazda docela zajímá (popravdě VÍC než Golf/Leon :-)
PPS: No a MNOHO, ale opravdu MNOHO automobilových fandů na téhle planetě představení onoho dua Seat Leon/vw Golf (myslím) OPRAVDU až tak moc NE"bere" ;-)
(nějak si nedovedu předstvit např. "fandu do aut"/ majitele FORDu Mustang - vozu cca za stejnou cenu? - jak "se TĚŠí na nový Leon/Golf - vy ano? :-)
Ty si zase pleteš dojmy s pojmy. Je motoristická událost obecná a je motoristická událost individuální. Např. ty budeš jistě "učůrávat" při případné premiéře nového Bristolu, který bude i cenově úplně jinde, než kompaktní Golf, ale pro kolik lidí v Evropě to skutečně bude motoristická událost, plná sdělovacích prostředků (nejen motoristických) apod.? Prostě událost roku je obecně mnohem spíš to, o čem se "všude" mluví/píše, než to, co zajímá jen určitou užší skupinu nadšenců/fanoušků.
Mě osobně např. nový Golf zajímá hlavně jako základ pro mutace GTI/R.
Mě osobně např. nový Golf zajímá hlavně jako základ pro mutace GTI/R.
No mohl jste zvolit JINÉ sloveso, ale ANO :-)
JAK si mohu "plést dojmy s pojmy" - když já ("jen") navrhla vyměnit "objekt" NEJvětší AUTOmobilové UDÁLOSTi ROKU z (servrem auto.cz "navrhovaného") Škoda Rapid/Seat Toledo na ("alespoň") Volkswagen Golf? ;-)
..v kterám já sice UDÁLOST ROKU nevidím (ale "chápu že...." a v zásadě nic NEnamítám). Napsat to(též) o nové generaci SEATu Toledo/škodě Rapid - to mi přišlo prostě "příliš" (že to jsou auta postavena "z nejlevnějších" dostupných je všeobecně známé = to je na NEJ- prostě "moc" a "příliš" :-|
No a v TÉTO DISKUZI jsem si dovolila JEN upozornit na FAKT, že (asi) NE každý fanda do aut MUSÍ být z příchodu nové generace Golf/Leon "celý vedle/se na ní těšit" atp. :-)
JAK si mohu "plést dojmy s pojmy" - když já ("jen") navrhla vyměnit "objekt" NEJvětší AUTOmobilové UDÁLOSTi ROKU z (servrem auto.cz "navrhovaného") Škoda Rapid/Seat Toledo na ("alespoň") Volkswagen Golf? ;-)
..v kterám já sice UDÁLOST ROKU nevidím (ale "chápu že...." a v zásadě nic NEnamítám). Napsat to(též) o nové generaci SEATu Toledo/škodě Rapid - to mi přišlo prostě "příliš" (že to jsou auta postavena "z nejlevnějších" dostupných je všeobecně známé = to je na NEJ- prostě "moc" a "příliš" :-|
No a v TÉTO DISKUZI jsem si dovolila JEN upozornit na FAKT, že (asi) NE každý fanda do aut MUSÍ být z příchodu nové generace Golf/Leon "celý vedle/se na ní těšit" atp. :-)
Přiznávám se, že se také těším.
..a NEbude jich zas tak málo.. ;-)
Na to jak se tady profilujete byste tak základní fakt mohl vědět ;-)
PS: A pokud se "automobilový fanda" i v pokročilém věku "jak malé dítě těší na masovku z nižší střední", tak
a) možná už ta "mrcha" senilita.. :-)
b) (skutečný) fanda do AUT nejspíš nikdy NEbyl.. ;-)
Docela se divím, že se o tom ještě nezmínila, dělá to u každé diskuze...jednou to ale přijít muselo :-)
..ale ano (když jinak NEdáte, tak) C5 V6 :yes: :-)
PS: A(le) tak to bylo ještě PŘED tím než VW Lamborghini "sežralo" ;-)
..ale "bráním" se tomu, že se na "běžný masově vyráběný vůz nižší střední třídy" MUSÍ TĚŠIT VŠICHNI FANDOVÉ DO AUT - sorry (ale opravdu) NE-MUSí, nebo (to je nějaká "poVWinnost)? :-)
PS: A jinak (s těmi auty - dalo by se říci) "těsně vedle" ;-)
Chápu, v ústavech se musí šetřit a "anglické" klávesnice jsou levnější... >:D
:-O :*) >:D
P.S. Pozdravuj v KIA klubu, zajímavé je, že taky nejsem v žádném podobně dětinsky "značkovém" klubu...
[odkaz]
Aurisem jsem (kdysi) jela jednou v životě (půjčili mi ho když byla Subřenka pro nový olej - nebo něco takového - prostě na den) a na jednu stranu jezdila LÉPE než jsem čekala a na druhů HŮŘ než jsem čekala ... což není moc "vysvětlující", ale TAKhle nějak to cítím/jsem měla pocit ;-)