Videa
makaX69
Tak toto je pouze blábolení.. Stejné auto se bude na mokru/sněhu chovat nejlépe s nejužšími možnými pneu pro daný typ. Tak to prostě je...
makaX69
:yes: Zimní pneu celkem obstojně odvádějí vodu, ale tak do 4-6 stupňů, ale musejí být kvalitní což Barum fakt není. Pokud je tepleji hodně rychle se přehřívají a nejsou na autě ani pro okrasu.. A na lehounkou felinu považuji 195mm za hodně široké pneu. A chakt super si kupovat dopředu zimní pneu... >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] ještě od nějakého pochybného prodejce 4roky staré a máš vystaráno na pěknou poklouzanici 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
honza84
Tak v japonsku se jezdí vlevo a tady byl protisměr vlevo jako u nás takže bych hádal spíš čínu.
Autoservis
jak se patří >😁 . Opět rádoby řidič který si myslí že s hromadou el.strážných andělů si může dovolit vše. A že takových je 😒
MarTin1
Jistě obvod kola, jenže když máš 19cku vpředu s 35 a vzadu s 30 tak je to v hnoji. 20tka s 40 profilem je cajk.... ale asi oba máme jiná měřítka, hele do německa nebo kamkoliv kde se "nevydělávají prachy na asfaltu" klidně to nemám problém, ale tady u nás je to prostě v háji, vyhneš se jedné abys trefil druhou horší. Pak je z toho vyklepanej interiér x tisíc do geometrie, boule na gumách....
mrazik
Zimni pneu odvadeji hure vodu nez letni resp. maji vetsi sklon k aquaplanningu nez letni.
Barum Polaris 2 jsou kvalitou stejne jako ty z globusu, rozhodne bych se tim na foru nikde nechlubil.
Barum Polaris 2 jsou kvalitou stejne jako ty z globusu, rozhodne bych se tim na foru nikde nechlubil.
mrazik
Neni to tak uplne pravda, protoze sirsi pneu ma vetsi drazky a neni tam prima umera. Dale sirsi pneumatiky pouzivaji tezsi auta, ktere svou vahou vytlaci vice vody. Takze nelze generalizovat, protoze mnohdy lehke auto s uzkyma pneu je na vode mnohem mene stabilni nez vetsi auto se sirsima gumama.
white label
Najel jsem něco málo i s aktuálními modely Audi (A8, A7, A6 a A6 allroad) na 20" kolech se "vzduchem" a byl jsem sám velmi překvapen, že komfort byl naprosto v pohodě (zvlášť u A8 a A6 allroad doslova pohoda), což by bylo např. u minulé generace A6 něco naprosto nemyslitelného. Samozřejmě, že když vletíš do větší díry, budou následky u 20" horší, než u 18" (při stejném obvodu). Do jisté míry je to i tím, že obvod kola pomalu, ale jistě roste, Dnešní A6 má obvod kola jako minulá generace A6 allroad a nový A6 allroad zase ještě o něco větší, než ten minulý, taková A8, nebo i A6 allroad dnes "šlupky od banánů" nemají ani při 20".
Milujem dazdive nahanacky, kedze mam uzke gumy a su vzdy v perfektnom stave.
Najradsej si vyberam podobne "obete", jak ten blbecek v M3. Malokto sa nenecha vyhecovat, 90% vodicov silnejsich aut ma potrebu predbehnut staru sunku.
Idealne su nejake X5 na 295kach, tie pekne tancuju aj s ESP 😄
Najradsej si vyberam podobne "obete", jak ten blbecek v M3. Malokto sa nenecha vyhecovat, 90% vodicov silnejsich aut ma potrebu predbehnut staru sunku.
Idealne su nejake X5 na 295kach, tie pekne tancuju aj s ESP 😄
carver11
tazko povedat, mozno keby to video bralo o desat sekund skor, tak sa aj dozvieme, kedy do toho pruhu presiel. tiez nemam velmi v laske tlacit sa na auto an dialnici za dazda, ked ho chcem predbiehat. vbehnes do vodnej smrste, ktora inac je viditelna aj na tom videu a nevidis vobec nic, stierace nestierace.
netvrdim, ze mam rad chronickych lavo- a na BA-TT hlavne stredopoliarov, ale na nieco je aj bezpecna vzdialenost, za takeho dazda obzvlast.
netvrdim, ze mam rad chronickych lavo- a na BA-TT hlavne stredopoliarov, ale na nieco je aj bezpecna vzdialenost, za takeho dazda obzvlast.
Sloth
Mimochodem,stávající pneu jsou Barum Polaris 2. Sice žádná extra kvalita,ale globus se opět nekoná...
Sloth
Ty jsi mě teda pobavil.Zimni pneu jsou taky dimenzované na odvádění vody.Na zimních jezdím protože je chci dojet jelikož na zimu mám koupené nové (musím tě zklamat,globus se nekoná- Michelin).Taky nechápu,proč by měly stát vic než auto. A jen tak na konec- 195 pneu na autě 3,8m dlouhém,vážícím necelou tunu jsou široké až až
Th0r
Jestli to nebude tím, že je zimní? Proč jezdíš v létě na zimních? A v zimě na letních? Nechápu. 195 jsou zrovna ty co považuji za úzké. A taky na kvalitě pneu. Tipuji pneu z Globusu, pochybuju, že máš pneu jejichž hodnota převyšuje cenu vozu >😁
Enthusiastic.driver
Já tohle kdysi před lety řešil kdesi na zahraničním fóru a výsledek byl, že tohle při aquaplaningu nefunguje... resp. pokud se člověk začne točit na souvislé kaluži, je to už jen o haluzi...
MrBeranek
Zvláštní je, že to "nepochytalo" DSC. Musel ho mít vypnuté, protože se zapnutým by se mu to nemohlo stát (nastavení u zadokolek je hodně citlivé a při prvním náznaku smyku to rovná brzdama nebo alespoň utíná okamžitě výkon motoru ve snaze zabránit prokluzu). No a jestli někdo jezdí s M3kou v dešti po dálnici s vypnutou stabilizací a rychle střídá pruhy, tak to asi ani jinak dopadnout nemohlo. A tou brzdou to samozřejmě dorazil, jakkoli je to instinktivní (i když nesprávná) reakce.
Dinar
nijak nevypovídá o tom, že "řídit M3 vyžaduje dávku umění", ale jen o tom, že jeho řidič je jouda, který jel s vypnutým dtc v dešti. Stačí malá vrstva vody, větší rychlost a sešlápnutí plynu v okamžku kdy řidič otočí volantem (zde akcelerace při snaze přejet do levého pruhu), a tohle divadlo předvede každé rwd bmw i s třetinovým výkonem oproti M3, tedy v případě deaktivovaného DTC.
Ondris
In a spin, both feet in. 😄
Ale tenhle to měl spočítaný, řidič už byl jen za diváka.
Ale tenhle to měl spočítaný, řidič už byl jen za diváka.
Enthusiastic.driver
A předvedli ti to na té škole smyku v praxi? Vyšlápnutí spojky by měla být úplně první reakce řidiče, když dáš pouze nohu z plynu, tak motor stále tlačí. Se 40 stupni chtěl být instruktor asi strašně zajímavý a důležitý, asi se v tu chvíli podíval z okna a bylo to první číslo, které viděl. 40ti stupňový odklon znamená, že už jsou kola prakticky v plném rejdu a to už se horko těžko zachraňuje i v podmínkách, kdy jsou kola v kontaktu s vozovkou, při aquaplanningu si to vůbec neodkážu představit, protože jen bezvládně pluješ po vodě, nemáš od auta jakýkoliv feedback a případné reakce musíš odhadovat "od oka".
Teorie o plném zašlápnutí brzd mi přijde úplně postavená na hlavu - v reálném světě není nic ideální, tedy ani rozložení vody na cestě, rozložení hmotnosti auta, povrch vozovky, takže při plných brzdách to je jen o tom, kterému kolu se vrátí adheze jako první a točíme se... Teoreticky by to šlo v případě, že bys nesutále držel volant rovně a auto by rotovalo kolem vertikální osy v původním směru, ale prakticky se stane to, že ti volant začne sám "tancovat" v rukách dřív, než stihneš říct aquapplaning... Ostatně, řidič ve videu taky brzdil ze všech sil a stejně mu to bylo prd platné..
Z mého pohledu kýbl žvástů a opět jeden příklad, že "školy smyku" jsou jen tvořiče peněz pro provozovatele...
Teorie o plném zašlápnutí brzd mi přijde úplně postavená na hlavu - v reálném světě není nic ideální, tedy ani rozložení vody na cestě, rozložení hmotnosti auta, povrch vozovky, takže při plných brzdách to je jen o tom, kterému kolu se vrátí adheze jako první a točíme se... Teoreticky by to šlo v případě, že bys nesutále držel volant rovně a auto by rotovalo kolem vertikální osy v původním směru, ale prakticky se stane to, že ti volant začne sám "tancovat" v rukách dřív, než stihneš říct aquapplaning... Ostatně, řidič ve videu taky brzdil ze všech sil a stejně mu to bylo prd platné..
Z mého pohledu kýbl žvástů a opět jeden příklad, že "školy smyku" jsou jen tvořiče peněz pro provozovatele...
Mig_35
no nevím, ve 230 trvá míň než půl sekundy než to auto přeletí z pruhu do pruhu a je ve svodidlech... a v takové rychlosti ještě tahat za ručku - na to bych asi odvahu neměl.
Sloth
vypadá to účinně,ale pochubuju že v tom stresu při řícení proti zdi budu hledat úhel 40° >😁
Sloth
To je pravda,před týdnem při přívalovém dešti se mi to stalo taky,ale naštěstí jsem to ještě srovnal. Mám Felicii s pneu 195/50 R15,ještě pořád zimní, 4mm vzorek. A to jsem jel jen 80km/h. Tím pádem jako viník odpadá vysoká rychlost i stav pneumatik,ale zůstává šířka pnemumatik a hloubka vody.
jpor (RSKa)
moje skúsenosti s SL500 na 19" sú absolútne fantastické, ten podvozok je čistý zázrak jak žehlí nerovnosti. Verím tomu že 20" by to zvládlo bravúrne a stále pohodlne, nakoniec SL63 AMG ich má vzadu sériovo. Faktom ale je že je to špička súčasnej technológie, ABC podvozok s tým robí divy. S AirMatic na E55 sa to nedá porovnať...
MarTin1
Na W164 a ano souhlasím že je to někdy nevkusné ale ty Brabusy co jsem měl já byly peckový a auto to neskutečně zvedlo.... kola dělají auto. je pravda ovšem že bych to tam znova už nedal... názor každýho, každopádně je třeba odlišovat tuning a tuzing... i to nejheyčí auto se dá zprasit.
Pokud ti na osobáku přijdou 20 ok tak asi oba žijeme v jiné zemi... protože já bych už víc jak 19 do Čech nedal... mám teď 19 na osobáku a trpí to.... 20 rozhodně NEJSOU v pořádku. Neodpružený hmoty, váha auta (mnohdy atakující SUV) kombinovaná se šlupkama..... ne tohle opravdu NIKDY FUNGOVAT NEBUDE!! A je jedno jestli tam má člověk vzduch za x desítek tisíc nebo ocelový péra...
Pokud ti na osobáku přijdou 20 ok tak asi oba žijeme v jiné zemi... protože já bych už víc jak 19 do Čech nedal... mám teď 19 na osobáku a trpí to.... 20 rozhodně NEJSOU v pořádku. Neodpružený hmoty, váha auta (mnohdy atakující SUV) kombinovaná se šlupkama..... ne tohle opravdu NIKDY FUNGOVAT NEBUDE!! A je jedno jestli tam má člověk vzduch za x desítek tisíc nebo ocelový péra...
fidoz
No rikam si podle videa, ze jestli takhle prejel zprava doleva, tak vpravo pri objizdeni mohl dostat aquac. A napadlo mi - ted jsem pred par dnama byl na kurzu smyku a tam rikali metodu na minimalizaci skod pri aquaplaningu, platnou zvlast na takhle sirokych jednosmernych silnicich. Pokud auto prve chytne aquac, tak samozrejme noha z plynu a cekat, az si zase sedne. Ale pokud zacne tocit cumak/zadek, tak s tim jeste jde volantem udajne ukroutit do 40 stupnu odklonu od smeru a zachranit to. Pokud se to nezdari a pokracuje pretaceni na vode, tak vyslapnout spojku a zasadne naplno zdupnout brzdu a cekat, az se kola chytej, pricemz az se tak stane, nedojde tim k vymrsteni auta do smeru natoceni jako jen pri zduply spojce, tudiz prve do jednech svodidel a nasledne do opacnejch a rozmydleni tak auta na srot. Ale diky zasmykovani vsech kol se auto bude pohybovat ve smeru puvodni drahy, byt v naklonu, pripadne odrotuje do hodin s naslednym zpomalenim, ale vsechno v puvodnim smeru jizdy, s mnohem mensi sanci na kontakt se svodidlama, nez pri pouze vyslapnuty spojce. Asi off topic tady k tomu BMW, ale treba to tu nekomu nekdy k necemu bude, me ta informace celkem prekvapila😊
white label
Mít SUV, jako je ML (logicky předpokládám, že ML minulé generace, nebo případně ještě starší) na 22" kolech je podobně smysluplné (ale bohužel i "vkusné"), jako lakovky ke značkové "teplákovce", na tom "osobáku" (samozřejmě aktuální prémiová produkce od vyšší střední nahoru) naopak ani s 20" problém nevidím, jízda s 20" kolama na osobáku dnes rozhodně není strašná, v tomto ohledu postupují poslední generace doslova mílovými kroky, chce to jen vyzkoušet. U SUV vypadají 22" kola jako nevkusný "schyzofrení" tuning... , ale je třeba uznat, že ani takové Panameře větší kola, než 20" nesedí, vypadají pak skoro tak pozérsky a nepatřičně, jako u SUV typu ML.
Proč to někteří lidi kupujou? Protože jim chybí rozum, míra vkusu a styl (ovšem rádi si hrají na to, že ho naopak mají). Místo toho převládá touha upozornit na sebe za každou cenu. Na jednu stranu chtějí pohodlné, praktické, velké, universální SUV a na druhou stranu ale taky touží aspoň po částečné nápadnosti typu SS. A dát na to přerostlá kola se "šlupkama od banánů" je poměrně snadná cesta k tomu, aby se za tím otočilo více lidí (jestli obdivně, nebo s poklepem na čelo se "zbytečně" neřeší) .
Proč měl takový úspěch příchod Cayennu (také často na nepřiměřeně velkých, dodatečně zakoupených kolech)? Falešná představa možnosti, mít auto s vlastnostmi Touarega a image 911 v jednom, v principu docela podobný příklad.
Proč to někteří lidi kupujou? Protože jim chybí rozum, míra vkusu a styl (ovšem rádi si hrají na to, že ho naopak mají). Místo toho převládá touha upozornit na sebe za každou cenu. Na jednu stranu chtějí pohodlné, praktické, velké, universální SUV a na druhou stranu ale taky touží aspoň po částečné nápadnosti typu SS. A dát na to přerostlá kola se "šlupkama od banánů" je poměrně snadná cesta k tomu, aby se za tím otočilo více lidí (jestli obdivně, nebo s poklepem na čelo se "zbytečně" neřeší) .
Proč měl takový úspěch příchod Cayennu (také často na nepřiměřeně velkých, dodatečně zakoupených kolech)? Falešná představa možnosti, mít auto s vlastnostmi Touarega a image 911 v jednom, v principu docela podobný příklad.
S8
Mám za sebou před lety na mokru s M3 E46 smyk ve 230 a dodnes nevím, jak jsem to srovnal, a to jen díky tomu, že tam byly dva pruhy jedním směrem, jediný, co si pamatuju je, že jsem v jednu chvíli tahal i za rucku a ze jsem skoncil z "rychlyho" pruhu az pulkou auta v "odstavnym", takze ani po 100 tkm v M3 bych nedokazal poradit, co s tim, aby se to chytlo - univerzalni rada neexistuje, snad jen jedina - nedelat blbosti a nestrkat hlavu vylozene do jasnyho pruseru...
MarTin1
Větší než 20" na osobáku 😁 se zeptej v prosche, audi, BMW a MB jakej to má smysl když z továrny dávají na SUV 21 a dost se to kupuje... a neptej se mě, nefundovaného diskutéra... To ML byl👋je celé od Brabusu... Smysl nesmys... to auto bylo v té zplavě aut jedinečný a doteď i po 7 letech poutá pozornost... ale to ti vysvětlovat nebudu.
Btw jakou smysluplnost mají 20" kola na osobácích (tovární výbava) a 21" na SUV?? Takže je to celkem běžná věc, je to naprd jízda je strašná ale lidi to kupujou.. proč??
Btw jakou smysluplnost mají 20" kola na osobácích (tovární výbava) a 21" na SUV?? Takže je to celkem běžná věc, je to naprd jízda je strašná ale lidi to kupujou.. proč??
white label
Jakou smysluplnost mají 22" kola na SUV jako je ML (tuning/netuning)?
HitmanPB
>😁 Však on už ani nemohol nič robiť. Viackrát som si to prehral a vypadá to tak, že sa snažil zaradiť pred to auto, čo to nahrávalo.
V každom prípade nechcel by som byť v jeho koži.
V každom prípade nechcel by som byť v jeho koži.
DonVito
No myslim, že podle následku měl spíš opravdový důvod nikoho neobjíždět (přesněji předjíždět) 😄 ať zprava nebo zleva..
Mig_35
Většina zdejších rozumbradů by ve stejném okamžiku udělali totéž co řidič - velký kulový. V takové rychlosti už nejde prakticky nic dělat, a člověk, pokud to nečeká - nemá naprosto šanci...
Lance
Pěkná držka. Na druhou stranu ten borec jel pořád v levym pruhu, i když nikoho nepředjížděl, auto před sebou měl hooodně daleko. Takže taky není zrovna čistej. Proto ten závodník v M3 měl důvod objet ho zprava. No, dopadlo blbě.
_Teddy_
Nie je problem dostat aquaplaning: staci nabehnut na vyjazdene kolaje kde stoji 10cm vody. Aj keby si siel 80km/h, pneumatika to nestihne odviest drazkami a uz sa klzes po vode. Pravda, clovek nesmie zazmatkovat, dupat na brzdy a tocit volantom (ak sa prave neruti proti betonovej stene)...
HitmanPB
Jediné, čo mi pri BMW v takejto situácii pomohlo, tak pri manuálnej prevodovke bolo vyšliapnutie spojky a auto sa zrovnalo samo - teda pokiaľ sa už totálne "neodtrhlo" 😉 Všetko ostatné končilo veeeľkým prúserom.
empires
Asi budu muset k doktorovi - na nikoho se na silnici netlačím pouštím Okty co se na mne tlačí, ale mám 3l >😁 a hlídám si gumy.
R o s s a
Ty máš možná slabé auto, ale že by to úměrně podporovalo kvalitu Tvých myšlenkových pochodů se mi nezdá... nech si ty perly radši pro sebe... 8-s
empires
Souhlasím, je jasné , že borec chtěl podject, nebo předject a prudké zrychlení verzus vrstva vody a široké gumy a změna směru byla spouštěcím faktorem následné ztráty ovladatelnosti vozidla, ale smrtelnou pro / asi jen naštěstí auto, popřípadě borce/ bylo, že mozek borce vyhodnotil jako nejlepší řešení brzdit ve smyku což u většiny aut a speciálně u Bmw většinou ještě zhorší šanci na ukorigování. Jinak chyba jednoznačně na CT.
MarTin1
No na vodorovném značení jsou nějaký rozsypaný čaje... v tom odstavném pruhu... takže to mlže být Ćína, Korea....Japonsko se jezdí vlevo jak už kolega napsal
MarTin1
Žádnou vědu v tom nehledejte, prostě akvaplanink.... vidám tyhle kaskadéry dnes a denně na dálnicích... nejlepší jsou ti: "mám kvatro py*o", bohužel je to úplně jednou a 4x4 nemá žádnej vliv. Specialisti jsou služebáci v Passatech nebo OII........ já jsem s ML dostal Akvaplaning v cca 140kmh a děkuju už nikdy více (295/30 R22 dělaly své). Minule tu na moje.auto byl exot, kterej takhle rozsekal 911...tu červenou... shodou okolností přesně tam kde jsem to dostal i já.
Mě z toho videa spíš přijde to, že to byl klasickej závodníček, kterej ostatní na té dálnici předjížděl pruhy nepruhy tak dostal co proto. Ono když se jede rovně tak je to v cajku, ale když dělal tyhle myšky a pod plynem tak tam mu nepomůže nic...
Mě z toho videa spíš přijde to, že to byl klasickej závodníček, kterej ostatní na té dálnici předjížděl pruhy nepruhy tak dostal co proto. Ono když se jede rovně tak je to v cajku, ale když dělal tyhle myšky a pod plynem tak tam mu nepomůže nic...
3_diamanty
tebe odporucam ocneho a cim skor :yes: ak si sofer
aj slepy vidi ze je to 3ka kupe....
aj slepy vidi ze je to 3ka kupe....
3_diamanty
zakladna chyba je ta ze neprisposobil svoju rychlost stavu a povahe vozovky..... a aj svojim schopnostiam.... auto za to nemoze ze za volantom je magor 😉
King of the road.
me to spis pripominalo X6 ale to nic nemeni natom ze ho ta brzdeni ,,zabilo" .
Jinak pokud nebyl zkuseny a spolehal jen na elektroniku tak v tu chvily neuvazoval nad nicim jinym nez auto zastavit. Takze ted je ridic ponauceny a muze se postavit do fronty a vyplnit si zadost na nove BMW
Jinak pokud nebyl zkuseny a spolehal jen na elektroniku tak v tu chvily neuvazoval nad nicim jinym nez auto zastavit. Takze ted je ridic ponauceny a muze se postavit do fronty a vyplnit si zadost na nove BMW
3_diamanty
pekne to napalil :yes😒br />
cim silnejsie auto tym prazdnejsia hlava za volantom, este ze nikoho nezabil 😉
od takych cim dalej ... radsej spomalit nechat ho prejst ked sa tlaci... cim dalej od takychto individui....
cim silnejsie auto tym prazdnejsia hlava za volantom, este ze nikoho nezabil 😉
od takych cim dalej ... radsej spomalit nechat ho prejst ked sa tlaci... cim dalej od takychto individui....
jeylkey
ted' kdyz jste pridal slovicko "LEHCE" tak s Vami souhlasim. ja jsem popsal situaci, kdyz uberete uplne - takovy trilitrovy motor umi pribrzdit auto tak, aby na hodne mokre vozovce to stacilo na smyk
jeylkey
ne jenom se stavem pneumatik, ale i jejich sirkou - siroke kolo ve vode ztrati kontakt drive nez uzke
empires
Jen vycházím ze zkušeností jezdil jsem e36 e46 e 60 a teď x83 a už u e36 na kočičích hlavách za mokra platilo, že při smyku LEHCE ubrat plyn a korigovat co to dá většinou se auto chytlo stopy - brzda byla ve smyku okamžitá smrt a je samozřejmě otázka gum - (nejradši mám borce co si koupí z druhé ruky silnější auto a pak nemaj na gumy. ) a podjíždění a zrychlování při něm , ale ta brzda ve smyku byla konečná. Jinak je mi jí líto 😒 .
kuko
tiež ma to napadlo 😉
inak klasika - maník čo to točil "okupuje" ľavý pruh, aj keď vedla nikto nie je a auto vpravo sa skor zdaluje....
inak klasika - maník čo to točil "okupuje" ľavý pruh, aj keď vedla nikto nie je a auto vpravo sa skor zdaluje....
jeylkey
kdyz u zadokolky s velkym motorem uberete plyn, ma to efekt slabsi rucni brzdy, takze kdyz jedete skoro bokem a v takovem desti, muze to mit jeste zajimavejsi nasledky nez normalni brzdeni
Hammunasakra
V té "části co je vidět" už toho "k ukorigování" asi moc NEbylo.. 😉
..popravdě "k ubrždění" už také moc ne 😄
..popravdě "k ubrždění" už také moc ne 😄
empires
Základní chyba, u Bmw extra ve smyku nebrzdit 😒 u těhle potvůrek se zadní jen ubrat plyn a snažit se korigovat volantem hlavně nebrzdit! >😒]
Hammunasakra
..i tady bylo vloní podobné "ze silnice VYLÍTÁVAJÍCÍ video" a šlo o 4kolku audi Q7 - to NEmá až tak souvislost s poháněnou nápravou, jako se STAVem PNEUmatik vs rychlost vozu na mokru... (to ví i "malá holka" 😄
fyziku neošálíš jen s danými el.pomocníky potlačíš např hranici smyku...