Čísla jsou ze zdejších testů. Oba modely mám projeté a uvnitř mi rozdíly pro posádku nepřijdou nijak zásadní, jediný rozdíl vidím ve znatelně vyšší pozici sezení u X5.
Nevím, odkud čerpáš, ale BMW uvádí u X5 vnitřní šířku 1551/1524 výšku nad sedáky 998/991, ten podélný prostor vzadu je už úplný nesmysl. Ale ono stačí si do těch aut sednout. V X5 vzadu je nejen víc místa, ale i samotné sedačky jsou delší a jsou ukotveny výše v reálu se tam sedí mnohem líp. A kufr je také rozdíl třídy, jakkoliv je X3 v rámci té své na tom výborně. Rozdíl je v šířce i délce, v pozvolněji klesajícím víku X3 a absenci prostoru pod podlážkou, do které v X5 nacpeš např. čtvery lyžáky. Reálně do X3 naložíš tak 2/3 toho co do X5. Jinými slovy šedá je teorie, zelený strom života. ;-)
Citelný rozdíl mezi novou X3 a X5 moc nevidím, šířka vpředu i vzadu je na centimetr stejná (151, 148), výška nad sedáky je u X3 dokonce vyšší (X5 980/940 vs X3 1000/990), podélný prostor vzadu je u X3 lepší (X5 640-860, X3 730-1000), tedy celkově posádka v X3 má mírně větší životní prostor. Takže zbývá výhoda 70 litrů v kufru u X5.
Tak 23cm dokonce, no to je bída, vnitřní prostor tomu hrubě neodpovídá. Já celkem chápu, kam X5 míří, jen říkám, že se mi to nelíbí, protože sedmimístné SUV v Evropě nikdo nepotřebuje, jinými slovy celkem mi vadí, že BMW v tomto preferuje am. trh. Ona totiž X3 se sice přiblížila k X5, ale skutečně jen přiblížila, rozdíl ve vnitřním prostoru a kufru je stále velmi citelný, mě se na X5 líbí právě to, že to není vyloženě mastodont, také i díky tomu jezdí tak dobře jak jezdí, a přitom je to z hlediska prostornosti a kufru špička mezi velkými SUV. Pokud z toho udělají autobus, nezbude než cayenne nebo X6, tu doufám nafukovat nebudou.
Q7 je delší o 23 cm a nabízí volitelně 7 míst podobně jako GL které je ještě o 1 cm delší. A právě sem někam míří nová X5 s tím, že nová X3 se už rozměrově dost přiblížila X5.
Asi som moc amerikanizovaný, ale mne sa myšlienka predĺženej verzie X5 páči, človek dostane skoro-SUV a skoro-VAN v jednom :-) Myslené v tom najlepšom slova zmysle, na X5 30d som nedávno prešiel polovicu EU a myslím, že je to jedna z najlepších volieb v tejto kategórii. Nech tam spravia 2. rad sedadiel posuvný o takých 30 cm a dostaneš príjemné autíčko pre šoféra a súčasne luxus pre rodinu, ja by som to bral.
GL je bez debat, ale Q7 je sice o patnáct centimetrů delší, ale nenabízí z hlediska prostoru nic víc než X5. A to, že z X5 bude autobus není moc dobrá zpráva.