Moc povedený auto. V GT verzi se mi hodně líbí a i se v něm příjemně jezdí. Akorát škoda té "průměrné" automatické převodovky. Přijde mi, že jich je vidět u nás poměrně dost.
Tak to asi moc často z domu nejezdíš >:D
508 potkávám docela často a Citigo poslední dobou taky začínám potkávat.
Samozřejmě to není jako fabia, octavia, superb, passat a podobně, ale určitě to není raritní záležitost na našich silnicích.
Tak to i já se řadím k těm nenormálním - naštěstí mi nikdo Citigo Nenutí... Zabít se mohu i v pohodlném zařízení (nebudu psát "autě" - to Citigo není) - jednou jsem v tom seděl, a pochopil jsem jak asi je sardinkám....
Ale korejská auta jsou přece nejlepší! Skvělá výbava, skvělá cena, záruka na 5 (respektive SEDUM!) let a nestárnoucí design! Navíc všude čteme, že jsou to nejlepší vozy, tak to přece musí být pravda! Vy*erem se na evropský průmysl a budeme živit korejské bosse!
Kus pravdy, jenže ty Korejský auta jsou taky vyráběny z EU komponentů a lidé v EU mají práci.Zas tak zle bych to neviděl.Tohle je spíše problém "historie", srdcové záležitosti.Osobně věřím že problém není v kupování Koréjských aut, ale v tom, že evropské automobilky to s kapacitami a zaměstnaností (+ odbory a jejich vliv na pseudozaměstnanost) prostě přehnali.Katarze jim jedině pomůže a Evropský trh i občan je prostě zadlužen a růst zatím nebude.V zásadě normální jev a i bez Kórejců by tohle nastalo, akorát by se hledal jiný nepřítel a jinej sponzor co to v socilaistické Evropě zadotuje.Už Jakeš v dnes vysmívaném projevu v Hrádku to pochopil, bohužel Evropští soudruzi to dotahli ještě dál.My už to platit nebudem...i když i to je otázka.Budem a bude to bolet. :'-(
PS - oddělme historii a srdcové záležitosti od realné ekonomiky.
Tož dobře to čistí! Škoda u "věrnostního programu" nasadila dostatečně nízkou laťku a korejci se nedali zahanbit a posunuli ji na samotné dno... když debilní reklama, tak nakopat do * a nekoupit.
No částečně to přece pravda je. Plzeňský Prazdroj v českých rukou není a z dobrého piva se stalo mírně nadprůměrné europivo, které si dávám, jen pokud je v hospodě na výběr mezi Plzní a Gambrihnusem.. Plzeňáci prominou..
Nie si ty francuzsky odborar? Korejci vyrabaju v CR a SR, takze podporujes domacu ekonomiku. Na Francuzov kaslat - okrem 208cky ;-)
Prekvapila ma ale Astra. Takze Rüsselsheim zatvoria?
Není, myslí to jinak.Krize má ale jiné důvody, než uvádí a chce zde zavedené Evropské značky.Oni zůstanou, to jsem v klidu, ale prostě je to řežba udržet se na trhu.Svět se mění, ale to bylo i před 20 léty a mohl bych pokračovat. :-)
Ono by stačilo vyhodit odbory, zavézd pracovní nasazení, vyvinout nekompromisní techniku a korejci potáhnou. Jenže Evropan uvažuje jinak, co nejmíň pracovat a koupit co nejlevněji.
Ve vyspělých státech odbory existují a z toho, že jsou tyto státy vyspělé je jasně vidět, že jim odbory prospívají. Pokud ti odbory vadí, tak asi toužíš po socialismu, kde každý musí poslouchat a makat. I v té komunistické Číně už nejsou lidé tak oddaní straně a odbory, jako symbol svobodné společnosti, už vznikají. Mimochodem i v té Korei jsou odbory hodně silné (silnější než např. u nás) a momentálně jsou silné protesty v H/K. Jedním z jejich požadavků je zrušení nočních směn kvůli zdravotním rizikům. S tímto argumentem by u nás odbory moc neuspěly. Už jen proto, že by je lidi nepodpořili, protože příplatek za noční je lepší než zdraví.
Kapku ale jabka hrušky.Odstupné 9 platů, nemožnost skoro propustit, platit dva roky po propuštění ti přijde jako normální?Podívej se do Španělska,Francie.
Pokud to bereš tak, že se všechny vyspělé státy, včetně Německa nebo i zde tak populární Korey, * do propasti, tak je před odbory asi zachrání jen to až nebudou vyspělé. Ale na tom se s tebou asi neshodnu. Pro tebe je Čína příkladem otevřeného, neregulovaného kapitalismu. Jen, jak už je u komunistů zvykem, jen pro někoho (otevřeného a neregulovaného).
Iste. Až "padnú na hubu" možno pochopia, že je dôležitejšie preferovať práva zamestnávateľov pred zamestnancami. A to jedného, veľmi jednoduchého, dôvodu: pracovné miesta pre zamestnancov vytvárajú práve zamestnávatelia - nikdy nie naopak. Vieš, strašne sa smejem, keď niekde počujem takú tú otrepanú hlášku nejakého roboša, že "veď MY svojimi rukami makáme na toho podnikateľa ...", pretoože je mu vždy odpoviem, že bez toho podnikateľa by si akurát šunky váľal na pracovnom úrade ... Odbory sú najväčšia pakáž v tejto sfére a oni majú zčasti na svedomí súčasnú situáciu (okrem štátnych zásahov do ekonomiky ...). Neboj sa, keď Číňania trochu zbohatnú, aj oni budú po čase chcieť čoraz väčší plat za čoraz menej práce a postupne sa dostanú tam kde sme dnes my ...
Naopak, ja sa smejem tvojej prostoduchosti ... Je to prosté, dopyt po niečom môže byť akokoľvek veľký, keď sa nenájde nejaký podnikateľ, ktorý sa ho snaží uspokojiť, môžeš sa aj rozkrájať, ale zamestnanosť nezvýši ... VŽDY musí ten podnikateľ tie miesta vytvoriť. Teda neplatí, že miesta vytvára dopyt, miesta vytvára ten, kto ten sa dopyt snaží uspokojiť ... A často sa stáva, že dopyt sa vytvorí až s výrobkom. Takže skrátka a jednoducho, si vedľa ...
:yes:
inak Cinania v priemyselnych regionoch uz vyssie platy pozaduju, takze uz to nie je ako kedysi, ale stale lepsie, nez inde (ziadna ekologia, ziadne prava zamestnancov, ziadne socialne vyhody a stravenky, benefity, odvody (skolstvo je platene, dieta maju iba jedno)...) idealny kapitalisticky stat :-!
Konečná montáž je zlomkem z celého "původu" auta. To, že někdo zaměstná kolem nošovic nebo žiliny pár lidí na smontování, to je v celkovém součtu nula nula nic. To, že jsou to zpravidla dělnické profese je sice dobré pro nekvalifikované. Dlouhodobě to ale neřeší vůbec nic.
No a přesně kvůli takovým jako jste tu hned tři nad sebou je to tady v Evropě takový jaký je. Typický vzor pitomce, co nejmíň makat, mít za to co největší peníze a za ty si nakoupit co nejvíc levných šuntů z asie... Podívej se na tabulky prodejů v asijských státech a speciálně v Korei, tam mají poněkud vlastenečtější přístup a evidentně jim to ekonomicky prospívá... Naštěstí máme tady v evropě aspoň pár vlasteneckých národů jako jsou Němci, Francouzi a Italové, kteří narozdíl od "nás" neplivou po vlastních značkách... Když čtu "nejsem samaritán, tak proč bych pomáhl Evropě" nebo "na pomáhání Evropě z vysoka s***" nebo toho inteligenta objekta21, tak bych z Vás blil, blbečci. Přesně díky tomu nás Korejci považují za nýmandy, kteří jsou dobří tak akorát na to, aby z nás dostali poslední penize který tu ještě jsou...
Predstava, ze kdo kupuje podle vlastniho uvazeni kvalita, cena, uzitna hodnota a ne na zaklade reklamniho oblbovani je nutne "pitomec, co nejmíň makat, mít za to co největší peníze a za ty si nakoupit co nejvíc levných šuntů" spis vypovida dost o tobe. Bez si sve mindraky lecit nekam jinam. ;-\
Bohužel ale Evropani pitomci jsou. Proč?
I přes stagnující produktivitu práce si žádají stále vyšší mzdy a další benefity. To vše prodražuje evropské výrobky. A ve finále si se slovy "proč bych kupoval drahé evropské zboží" jdou koupit výrobky asijských výrobců. Jak myslíš, že to může ještě dlouho fungovat?
To je sice pravda, ale to uz utikas z kontextu prispevku na ktery jsem reagoval. On tam napada predchozi diskutery za to ze si za sve penize chteji vybrat auto predevsim podle toho jak splnuje jejich potreby a bez ohledu na vyrobce, podsouva jim cosi o nakupu "levnych asijskych suntu" a jeste do toho taha nejake "vlastenectvi". Pritom ani jeden z tech diskutujicich neuvedl jake auto si koupil.
Ne tak úplně.
"Nejsem samaritán tak proč bych pomáhal Evropě?"
"Na pomáhání Evropě z vysoka s***"
Tyto citace přispěvatelů jasně vyjadřují jejich postoj k zemi/kontinentu, kde žijí. A předpokládám, že by i v budoucnu chtěli žít. Tak by se měli zamyslet na svým chováním, které jsem popsal v předchozím příspěvku. Nic víc, nic míň.
milacik moj...
v prvom rade treba zistit ked si kupujes auto kde sa vyraba.. na 60% je vyrobene mimo EU...
potom musis si zistit strukturu vlastnictva danej automobilky,ze ci vacsinu naozaj vlastnia europania z eu :-)
a az potom porovnavas cenu,model atd...?
tak potom si kupujes aj vyrobky made in CZ len preto,lebo su cz? v sucasnosti je aj tazke zistit odkial dana vec pochadza..vyrobene v CZ znamena co? zmontovane?alebo aj vyroba dielov?
to iste ako z bio potravinamy...co je na nych bio?
radcej si kupim atuo/vyrobky take ktore mi vyhovuju a nie ,ze budem podporovat nejakeho CZ/SK/EU podnikatela ,ktory sa mi odvdaci nekvalitou a nesrioznostou...
Nie je jedno ktora osoba bude mat tie peniaze vo vacku? prepac,ale rozmyslal ako Lenin,alebo clovek ktori zije v pred rokom 89.
V sucasnosti aj cinske,korejske,japonske atd... fabriky vlastnia zahranicny EU vlastnici a preto by ich nemali kupovat kde sa vyrabaju? ktore automobily su 100% domace CZ/EU ked x komponentov je zo zahranicia teda aj mimo EU?
Sucasna ekonomika je cela previazana ,takze bludis v kruhu bracho :-)
Pokud napíšu "Auto si kupuji takové, aby vyhovovalo mým požadavkům a potřebám" tak z této věty vyvodit "Typický vzor pitomce, co nejmíň makat, mít za to co největší peníze a za ty si nakoupit co nejvíc levných šuntů z asie." je opravdu diagnóza pro Chocholouška. Za prvé jsem psal "ať už je to z Německa, Japonska" - Německo v Evropě je (doplň si zeměpisné vzdělání, toto vědí i prvňáčci), takže evropská auta neodsuzuji, to jen některé a to auta francouzská a italská (to se týká těch mainstreamových). To, že by auta z Německa nebo Japonska byly nějak extrémně levné, to se mi taky nezdá.. A pokud si ty kupuješ věci, které se ti nelíbí, nevyhovují ti, nebo jsou předražené a nespolehlivé a kupuješ je jen proto, že jsou vyrobeny v EU, pak prvotřídní pitomec jsi tu sám..
The gloomy predictions of internal PSA
Created at 14:55 13-08-2012 - Updated to 15h20Par Challenges.fr
EXCLUSIVE In a confidential document submitted in July to employee representatives of Peugeot and Citroen, the industrial division is very pessimistic about the long term.
Keywords: automotive, PSA, Citroen, Peugeot, Aulnay, self
PARTAGERRÉAGIR1Abonnez you to
Challenges
The government will require automakers to the "sustainability of production sites" in exchange for his help to the sector and will introduce penalties for polluting vehicles, said Wednesday the Minister of Productive Recovery Arnaud Montebourg. (C) AFP ON THE SAME TOPIC
"SLIDE SHOW The 20 best-selling cars in France since the beginning of the year
"Montebourg can curb the insolent success of the Korean Kia?
"The incredible discount Peugeot on its electric car
"The DS5 and 508 PSA produced in Germany soon?
"See what's new car and testing of new models
PSA Will it be limited to the closure of Aulnay? Not sure. In a confidential document submitted last month to employee representatives, the industrial leadership of the automotive group is very pessimistic about the prospects for both Peugeot Citroen for that. He predicts the rising cost of raw materials on the price of urban (segment B) should lead to more costly by 2016 of around 400 euros per vehicle.
The authors of this paper also point to the financial impact of new environmental standards. And give a concrete example: the transition to the Euro 6 standard which provides a further reduction of particle emissions cap and greenhouse ***s. Concerned are all new vehicles registered from 1 September 2015. The manufacturer believes that the investments that make this new standard required, represent an additional 350 euros per vehicle.
The budget share of the French towards the purchase of a car will decrease by 20%
In addition, management believes that the PSA French households will gradually reduce by 2026 the amount they are able to spend on a car. This expenditure averaged 3.2% of their budget in 2011. In 15 years, it would be more than 2.5% projected by the manufacturer.
The conclusion of the document is clear: "The maintenance of fabrications in France will require, beyond the planned restructuring, the implementation of a" plan automotive industry "by the Group and its suppliers to compensate for differences in labor costs lumber. "
wolf, co tak pouzit tu vec na krku predtym ako nieco napises? Korejske auta sa robia v Cechach a na Slovensku.... To si z toho asi dost smutny ze tam davaju ludom pracu co...
Ale mě se líbí, ale když hundéé I 40 stojí o 20 000 míň a má 5 letou záruku... ;-)
P.S. Kingu, je jasné, že při současných prodejích korejců v Evropě se nejedná ani tak o příčinu jako o důsledek..., ale proč s tím prostě něco neudělat? Každý by měl začít u sebe... ;-)
Já osobně bych si v případě možnosti volby nic čínského a nebo korejského, nebo v mém jistém případě ani německého nekoupil. Považoval bych to za mrhání peněz na špatném místě, proč podporovat někoho, kdo nám nikdy v minnulosti nic dobrého nepřinesl. Pokud mám volbu, volím prostě jinde.
To já na to koukám jinak.Koupim si vždy to co vyhovuje mě, držet uměle prodeje jen kvůli tomu kde se to vyrábí, je imho špatně.Dotyčný toho začne zneužívat, podívej třeba na Škodovku.Ale chápu co myslíš, co chceš...jenže to je imho pryč.Tohle nezastavíš, holt globalizace.No taky tomu netleskám,ale vždy je něco za něco.Má to i své vyhody, jako všechno, ale i své nevýhody, ale skončí to vždy jen u těch nevýhod. :-)
No zkusím to jednoduše a slušně.
Vím o hodně dílech na Bravu, které pochází z ČR (v oblasti plastů je to skoro většina), takže se domnívám, že množství dílů na Bravu použitých se procentuálně bude min. blížit dílům stejného původu na škodovce... A nebyl bych vůbec překvapený, pokud by množství českých dílů na tom Fiatu bylo v porovonání s tou Škodovkou ve většině... (což asi enní, jen říkám, že by mě to nepřekvapilo) ;-) Zatímco třeba už na Felicii byl popelník německý... tak ten Fiat ho má původu nám rozhodně bližšího... ;-)
Už otcova 156ka, měla plovák v nádrži Bosch z Česka. V podstatě většina věcí co kixkla byla od Bosche. Ještě nakonec nejvíc českých dílů bude v Hnojde. Narovinu si myslím, kdyby nešetřili na vývoji nějakých věcí, tak korejci neměli šanci.
Může být problém v tom, že se to prodává standartně, jen kapacita výroby je moc velká a když se vše sečte, tak jsou velké náklady.Auta v téhle třídě nejsou rohlíky.Těch důvodů, třeba i logistických, může být více.Výroba na jednom místě má své výhody.
U nás je tretia v triede (po Superbe a Passate) a vídam ich celkom dosť, ale popravde, Insigní som videl predsalen trocha viac...
508 je veľmi pekné a dobré auto, ale má svoje muchy. Super interiér aj dizajn, ale to je vec, ktorú každý vidí ináč. Verím, že 509/501 bude super auto, snáď sa francúzi zo svojich chýb a nedostatkov 508 poučia. :yes::yes:
Ľuďom sa páčia aj Alfy, a ejhle, keď u nás vidíš Alfu, tak je to malý zázrak. Mne sa páči veľa áut - Subaru XV, Peugeot 508, Citroen DS5, DS 4, DS3, C4, Peugeot 508, 208, 3008, 5008, 4008, Jeep Grand Voyager, Wrangler, Compass, Lancia Thema, Audi A5 Coupé, A6 Avant, A3, VW Touareg, Alfa Giulietta, Mito a ďalšie, ale mám z nich nejaké? Ľuďom sa páči veľa áut ale reálne ich nemôžu mať všetky. Navyše, takmer vždy musia voliť rozumom - zohladniť cenu, konkurenciu, kvality auta, svoje nároky, spotrebu, atď...
a jakkoliv nemám Francouzská auta moc rád, tak 508ku považuji na základě toho, co jsem o ní četl (podvozek, interiér), za výborné auto. Je jí rozhodně škoda. Jednou pustí v Peugeotu k peru také někoho bez vad zraku a jeho model se zrovna propadne v prodejích. Asi lidé u Peugeotu tu ošklivost vyhledávali...
Jo, evropské automobilky měli v Číně na výběr. Soudruzi rozhodli, že pokud chceš u nich prodávat, tak musíš i vyrábět a to dle jejich pravidel. Přidělíme ti partnera a ty s ním budeš společně vyrábět a zároveň ho i učit. To je dnešní fáze. A až se to pořádně naučí, tak bude další fáze. Jo, jo, komunisti jsou ze vším hned hotoví. Nemusí brát na nikoho ohledy a vše udělají, jak si naplánují. A dokonce se i stávají pro mnohé vzorem.
Ale stejně je až děsivé, jací jsme my Euroameričani blci, co? ;-)
Tohle nechápu a nikdy nepochopím - Čínani ani neskrývají své plány a my jim naše 150ti leté průmyslově-revoluční know-how vozíme až domů na stříbrném podnosu. Dobře nám tak.
Při uvedení novýho modelu se do médií dostane spousta PR článků (některých v podobě testů), jak se posnula spolehlivost, design, bezpečnost a vlastně vůbec se začně šířit povědomí o tom, že automobilka zrovna vyrábí nejlepší auto na světě a všechno ostatní (včetně vlastních starých modelů) je odpad.
Jenže pak přijde vyztřízlivění. Ať už v podobě ne moc dobré minulosti, nebo změti tlačítek, na který aby si bral člověk pokaždý spolujezdce. Příkladů by mohlo být více.
A tak prostě dojde člověk ke stejnému závěru, jako Robert de Niro v Casinu:
"once a hooker, always hooker".
Byl tenhle článek o korejcích? Je pro 508 v Evropě i40 nějaký výrazný soupeř?
Tak proč sakra u článku o francouzském autu jsou 2/3 příspěvků o korejcích, to si zdejší diskutéři opravdu nevidí ani na špičku nosu? 8-s
Jinak hnedání příčin propadu prodejů snad není tak těžké - Evropa a zejména země, které jsou tradičními trhy francouzských automobilek, očekává krizi. A co patří mezi první věci, které v rámci šetření firmy "osekají"? A jaká třída aut je na západě (ne u nás) nejčastějším fleetem? A nebylo to tady už v roce 2009? Takže bych to na "nekvalitu" 508ky až tak nesváděl :-!
Jseš si s tím VW a Škodovkou jistej? Navíc problémy na trhy, kde jsou tyto značky silné teprve přicházejí. Je jasný, že se propad ve Francii, Španělsku nebo Itálii moc nedotkl, když tam skoro nic neprodává. O propadu Škodovky v Německu už asi víš a další trhy budou následovat. Není to nic z čeho by se měl někdo radovat, stejně jako u PSA. Dotkne se to každého z nás.
Proto zdůrazňuji "Evropa a ZEJMÉNA země, které jsou tradičními trhy francouzských automobilek, očekává krizi"
A o tom zda omezují či ne - jak to mám vědět? Jak to víš ty? Já jen vím, že meziroční srovnání jdou dolů v celé Evropě, i Němcům. A že je Německo samotné ve fázi "chystáme se na krizi" vidím osobně. Je to tam znát více než zde v ČR...
Jasně, jde ale o to, že propad Škody a pár dalších jde ruku v ruce s celkovými čísly, kdežto P508 měla být zbraní na Mondeo a Passat a úspěch se jaksi nedostavuje.
Něco je špatně, ale P508 to prej není.
Tak se ptám - co to teda je?
P508 je zbraní na Mondeo a spol. Pokud se nepletu tak má vyšší prodeje než Mondeo. :-) Nestačí na Passata, s Insignií to bude tak na stejno, ostatní jsou za ní. Škoda se v Německu poslední měsíc propadla výrazně víc než celý trh.
508 má vyšší prodeje než Mondeo?
Kde? V Zimbabwe?
Nebo snad celkově?
Kolik se od uvedení 508 na trh prodalo ve Evropě, nebo celosvětově Mondeí a kolik 508?
Edit:
Mondeo je níž než 508 v celé Evropě - to čumím :-O
To nevim, mne se 508 libi velmi, a vybirat dnes ve stredni tride tak je v top 5 kandidatu. Kazdopadne pricin bude asi vic. Jako jednu z hlavnich vidim docela tristni marketing Peugeotu, alespon u nas. Reklamni kampane na Renault i Citroen jsem zaznamenal, na Peugeot a specialne 508 vubec.
V poho, neni co chapat - to je Petr alespon pred par dny mel takovy nick. Zmenil ho pote, co tady verejne priznal, zeby radsi prejel male dite, nez aby mu uhnul. Chapu, ze potom rychle zmenil nick.
Je to takova obdoba petrumra. A spolecne nemaji pouze jmeno. I intelektualne jsou oba zhruba na stejne "vysi"... ;-)
Na tvoje stupidní narážky nemá smysl vůbec reagovat. pořád jsi mi nedoložil tu větu kde jsem napsal že bych někoho nebo něco přejel. A víš proč? Jelikož jsis to vyplodil ve tvé prázdné hlavě :'-( . Napsal jsem pouze to že 90% lidí pouze brzdí a čekají na střet s překážkou což je holý fakt a Ty patříš mezi ně ať chceš nebo né. Takoví co si přilácej za něco co má filtrovaj jejih neschopnost je mi lito stejně jako tebe :'-( Nechápu jak vůbec s tím stresem můžete usedat denně za volant, pokud teda vůbec za nějakej usedáš ;-\ .
Kdo všichni prosím tě? Já se nestydím za to že nevyhazuji peníze za hovadiny. Raději si koupím co rok na každou sezonu nové pneu než jedno zbytečné ESP, kdyby jsi alespoň hájil ABS. Prozradíš mi čím se živíš abych věděl s jakým expertem mám tu čest. Jo a abych nezapomněl stále jsi mi neukázal tu větu o které zde pořád píšeš >:D kterou jsi viděl a četl jenom Ty. Jseš prostě jenom hlupáček kterej to má v životě velmi těžké nikdo jej nebere vážně a zde je jediný místo kde si může trochu polepit své velmi pochroumané ego nebo si to alespoň mylně myslíš.
Je mi jasný že jsi určitě větší odborník než já o tom nelze pochybovat, když už máš v autě všemocné ESP tak to ani jinak být nemůže. Co se týče odpovědí na otázky mi připomínáš české politiky konkrétně Sobotku 8-s Jednou bych tě strašně rád viděl nejlíp až nebudu mít chuť se smát >:D po jednom pohledu na exota jako seš Ty by mi snad prasklo břicho. To co tady předvádíš snad ani nemůžeš myslet vážně buď máš takový smysl pro humor nebo jseš vážně úplně blbej.
Čemu nerozumíš? Stejně rozjetá prodejní strategie? Neznám jinou značku která by se podbízela tak jako Kia, Hyundai, Peugeot a Citroen. Značka která potřebuje k prodeji aut reklamu co všechno vám do auta dáme za 280 000,- vám nedá nikdo. Mi nepřijde jako silná a sebevědomá. V případě vyrovnaných cen by po Korejci sáhla pětina lidí z těh kteří jí dnes kupují hlavně díky výbavě jiný důvod tam není a ten kdo říká že jo tak kecá stejně jako KATIKAKUS.
Jak podbízí? Víš že např. Megane, u nás velmi levný, stojí v Německu více než Golf a ve Francii začíná kombík na 20tis. Euro bez ESP (stejný stojí u nás 300tis.)? Soudit dle situace na našem piditrhu je velmi krátkozraké...
Zrovna tenhle pažout je po letech zase funkčním a solidním sedanem pro solidní řidiče, škoda jen toho skvělého podvozku pouze pro nejvyšší motorizaci. Jak ale slyším "spolupráce s GM", tak vidím jednosměrný technologický tunel do mateřské společnosti s problematickou finanční kompenzací. Viz neslavný holdenský blok 3.2 V6 v alfách... Opel má co dělat, aby se tomuto osudu vyhnul...
Peugeotu a všetkým frantíkom by sme mali zahrať Pochod padlých revolucionárov - kto si ešte pamätá komunistov - nemá problém, ostatní majú smolu:
tá, ta ta ta ta, tá, ta ta ta ta, ta, ta, ta ta, tá tá ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta atď.
... si tak špatně nevede, je ve střední třídě pátý ;-) Teda bez Ocktule čtvrtý, o chlup před fluidní plechovkou. To není špatný výsledek :yes: Chtělo by to se mrknout na Evropské prodeje...
Jediné dva modely které si polepšily proti loňsku jsou 508 (přeskočila Mondeo) a Superb (přeskočil C5). Takže zavírání některých plantů PSA asi souvisí s nižšími prodeji jiných modelů a ne 508mičky.
Zvláštne že Nemecku, ale hlavne Nórsku a Dánsku som ich videl v hojnom počte. Určite je to podobne aj na domácom trhu, takže ma táto informácia dosť prekvapila a akosi jej neverím.
Potvrzuju to Dánsko. Jezdí jich tu celkem dost. Rozhodně to není rarita. Taky jsem byl tou informací nepříjemně zaskočen. Ale podle mě to bude díky té implozi na jihu Evropy, tam má asi PSA většinu zákazníků.
Měl jsem možnost si ji vyzkoušet. Jak francouzský auta nerad, tak 508 mě dost okouzlila a dostala se mezi finální kandidáty na nákup auta. Nakonec to zabil trochu iracionální strach ze spolehlivosti a sedadlo řidiče. Auto ve střední třídě si kupuju proto, abych nědělal kompromisy co do místa, natož trpěl nedostatkem. A sedadlo řidiče, které je v příčném směru tak úzké, že se tam nevejdu stehnama (a to opravdu nemám ani zdaleka nadváhu) a tlačí mě i při zběžném posazení, to je v této třídě neomluvitelné. Ani na zadních sedadlech není dost místa pro ramena a lokty. Jak idiotský detail může (spolu)rozhodnout. Je to obrovská škoda. Auto je to vysloveně hezký, interiér působí hodnotně a auto jako celek vyváženě a elegantně (drobná výtka snad jen k té zádi). Čistě vzhledově je to snad nejhezčí auto ve své třídě (poráží všechny francouzské kolegy i Němce, kromě MB, BMW a Audi).
Na silnici jich vidím celkem dost a řekl bych, že kdyby jih Evropy nebyl v krizi, tak nebude mít (i přes mušky) s prodejema problém. Co mi vadí je absence šestistupňové převodovky u nejslabšího dieselu. Jenže jižani jsou v krizi a francouzské automobilky, které vždycky žily z domácí spotřeby a z prodeje chrastítek do Španělska, Řecka, Portugalska a Itálie, to budou teď mít hodně těžký.
To auto mám (1.6 THP). Je úžasné. Před ním jsem měl Mazdu6 (teď jí má žena), a když si zpět sednu do Mazdy o to víc 508 chválím. I děti radši jedou 508 (a to nemají předsudky). Přední sedačka je opravdu užší - musím z kapes vyndet peněženku a je to pak celkem OK. Vzadu je místa pro dva víc než dost, hlavně na nohy. Jízda v 508 je velmi tichá, přejezdy přes hrboly neznatelné a do zatáček jede líp a výkon má větší než Mazda 2.0D - akorát to tak nevypadá, protože když 508 jede - je potichu, Mazda řve. Spotřeba 6,5 l/100km v benzínu. Proti Octavii (druhé auto ve firmě) je 508 o moc lepší auto a za nižší cenu.
Keď vidí tie všetky drísty o tom, že v 21. storočí tu veľa ľudí verí tomu, že clá a iné ochranárske opatrenia "zachránia" nejaké ekonomiky či pracovné miesta ....
Napriek tomu, že jeho "neviditeľná ruka trhu" dokázala svoju opodstatnenosť i u nás a riadená socialistická ekonomika skrachovala, tak tu stále máme rojkov, čo snívajú, že tie "správne" clá a obmedzenia konkurencie prinesú prosperitu ...
Adam se asi obrací v hrobě, když vidí, jak prosperuje centrálně ŕízená čínská ekonomika se spoustou regulací a omezení. A nejvíc se obrací v hrobě nad tím, že se ještě najdou pomatenci, kteří se po sto letech ohánějí jeho jménem a on chudák už své teorie nemůže změnit. Svět se od té doby trochu změnil a i ten Adam by své teorie změnil. Přece jenom to byl člověk, který jen nepapouškoval sto let stará dogmata, ale snažil se pochopit svět ve kterém žil.
No tak dobře. Čína není centrálně řízená. Neřídí ji jeden soudruh, ale celé politbiro. A všichni dohromady vyvracejí teorii o nesmyslnosti cel a regulací.