Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA brzdí pro malý zájem výrobu Peugeotu 508

Přesun výroby francouzského modelu střední třídy do Německa se dle PSA nechystá.
Zpět na článek
15. 8. 2012 12:38
15. 8. 2012 12:42
15. 8. 2012 13:14
15. 8. 2012 13:47
15. 8. 2012 15:25
30. 4. 2013 15:13
15. 8. 2012 14:45
15. 8. 2012 12:41
15. 8. 2012 12:46
15. 8. 2012 15:37
18. 8. 2012 12:03
15. 8. 2012 12:51
15. 8. 2012 12:52
15. 8. 2012 13:26
15. 8. 2012 14:21
15. 8. 2012 15:28
18. 8. 2012 12:06
15. 8. 2012 14:41
18. 8. 2012 12:10
15. 8. 2012 12:55
15. 8. 2012 13:05
15. 8. 2012 13:40
15. 8. 2012 13:54
15. 8. 2012 14:26
15. 8. 2012 17:14
15. 8. 2012 17:42
15. 8. 2012 23:32
16. 8. 2012 00:10
16. 8. 2012 08:41
16. 8. 2012 09:37
16. 8. 2012 13:25
16. 8. 2012 16:23
17. 8. 2012 09:09
16. 8. 2012 10:04
15. 8. 2012 14:24
15. 8. 2012 14:27
15. 8. 2012 14:32
15. 8. 2012 15:39
15. 8. 2012 15:59
15. 8. 2012 16:46
15. 8. 2012 13:38
15. 8. 2012 14:37
15. 8. 2012 21:41
16. 8. 2012 08:27
16. 8. 2012 08:35
16. 8. 2012 08:44
16. 8. 2012 09:21
16. 8. 2012 11:35
16. 8. 2012 12:23
16. 8. 2012 13:28
16. 8. 2012 23:10
16. 8. 2012 15:44
16. 8. 2012 17:39
15. 8. 2012 13:02
15. 8. 2012 13:16
15. 8. 2012 13:25
15. 8. 2012 13:46
15. 8. 2012 13:50
15. 8. 2012 14:12
15. 8. 2012 14:38
15. 8. 2012 22:49
15. 8. 2012 14:46
15. 8. 2012 14:34
15. 8. 2012 13:17
15. 8. 2012 13:30
15. 8. 2012 15:52
15. 8. 2012 15:49
15. 8. 2012 22:52
16. 8. 2012 15:55
16. 8. 2012 17:16
15. 8. 2012 13:54
15. 8. 2012 14:58
15. 8. 2012 21:42
15. 8. 2012 22:04
15. 8. 2012 22:15
15. 8. 2012 22:48
16. 8. 2012 09:10
15. 8. 2012 22:13
15. 8. 2012 22:34
Avatar - kari.laz
15. 8. 2012 12:38
Škoda
Moc povedený auto. V GT verzi se mi hodně líbí a i se v něm příjemně jezdí. Akorát škoda té "průměrné" automatické převodovky. Přijde mi, že jich je vidět u nás poměrně dost.
Rozbalit vlákno
7
15. 8. 2012 12:42
Re: Škoda
Já to auto na silnici ještě neviděl..., podobně tak jako třeba Citigou (bez firemních polepů)... Josu to ale paradoxy...
Avatar - kari.laz
15. 8. 2012 13:14
Re: Škoda
Tak to asi moc často z domu nejezdíš >:D
508 potkávám docela často a Citigo poslední dobou taky začínám potkávat.
Samozřejmě to není jako fabia, octavia, superb, passat a podobně, ale určitě to není raritní záležitost na našich silnicích.
15. 8. 2012 13:47
Re: Škoda
Já byl před 14 dny v ČR a Citigo všude. Bez polepů, za volantem normální lidi. Pravda, pohyboval jsem se okolo Mladé Boleslavi. ;-)
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2012 14:39
Re: Škoda
TAk "normální lidi" si kupují Up Mii Citigo?
PS: Nojo, já FAKT si NEbudu "normální" ;-)
Avatar - kari.laz
15. 8. 2012 15:25
Re: Škoda
Neboj, nikoho tady ani nenapadlo, že by jsi byla. >:-[]
Avatar - Art007
30. 4. 2013 15:13
Re: Škoda
Tak to i já se řadím k těm nenormálním - naštěstí mi nikdo Citigo Nenutí... Zabít se mohu i v pohodlném zařízení (nebudu psát "autě" - to Citigo není) - jednou jsem v tom seděl, a pochopil jsem jak asi je sardinkám....
Avatar - PeterLuk
15. 8. 2012 14:45
Re: Škoda
U nás ho vidíš na každom kroku, po Superbe a Passate je to tretie najpredávanejšie auto z triedy a vyzerá super. :yes: :yes:
15. 8. 2012 12:41
Korea
No co na to říct..., snad jen kupujte korejská auta..., Evropě tím hodně pomůžete... :no:
Rozbalit vlákno
45
15. 8. 2012 12:46
Re: Korea
Ale korejská auta jsou přece nejlepší! Skvělá výbava, skvělá cena, záruka na 5 (respektive SEDUM!) let a nestárnoucí design! Navíc všude čteme, že jsou to nejlepší vozy, tak to přece musí být pravda! Vy*erem se na evropský průmysl a budeme živit korejské bosse!
15. 8. 2012 15:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 12:51
Re: Korea
Kus pravdy, jenže ty Korejský auta jsou taky vyráběny z EU komponentů a lidé v EU mají práci.Zas tak zle bych to neviděl.Tohle je spíše problém "historie", srdcové záležitosti.Osobně věřím že problém není v kupování Koréjských aut, ale v tom, že evropské automobilky to s kapacitami a zaměstnaností (+ odbory a jejich vliv na pseudozaměstnanost) prostě přehnali.Katarze jim jedině pomůže a Evropský trh i občan je prostě zadlužen a růst zatím nebude.V zásadě normální jev a i bez Kórejců by tohle nastalo, akorát by se hledal jiný nepřítel a jinej sponzor co to v socilaistické Evropě zadotuje.Už Jakeš v dnes vysmívaném projevu v Hrádku to pochopil, bohužel Evropští soudruzi to dotahli ještě dál.My už to platit nebudem...i když i to je otázka.Budem a bude to bolet. :'-(

PS - oddělme historii a srdcové záležitosti od realné ekonomiky.
Avatar - twistedTSD
15. 8. 2012 12:52
Re: Korea
V reklamě přece říkali, že Hjondé je stejně český jako moravské víno a plzeňské pivo. :-O
Avatar - Nerez
15. 8. 2012 13:26
Re: Korea
Nejdebilnější reklama posledních let 8-s
15. 8. 2012 14:21
Re: Korea
Tož dobře to čistí! Škoda u "věrnostního programu" nasadila dostatečně nízkou laťku a korejci se nedali zahanbit a posunuli ji na samotné dno... když debilní reklama, tak nakopat do * a nekoupit.
Avatar - kari.laz
15. 8. 2012 15:28
Re: Korea
Možná dokonce nejdebilnější všech dob.
18. 8. 2012 12:06
Re: Korea
Protože je na korejský auto. Za to reklama na CitiGo je perla. Nástroj pro Vaši komunikaci a ty dva důchodci >:D

A evidentně je skvělá, pamatujete si jí a to je smysl ha ha >:D
15. 8. 2012 14:41
Re: Korea
No částečně to přece pravda je. Plzeňský Prazdroj v českých rukou není a z dobrého piva se stalo mírně nadprůměrné europivo, které si dávám, jen pokud je v hospodě na výběr mezi Plzní a Gambrihnusem.. Plzeňáci prominou..
18. 8. 2012 12:10
Re: Korea
Omlouvat se není důvod. Gambrihnus si dává dneska jen mamlas a Plzeň je průměrný pivo, za "prémiovou" cenu.
15. 8. 2012 12:55
Re: Korea
Nie si ty francuzsky odborar? Korejci vyrabaju v CR a SR, takze podporujes domacu ekonomiku. Na Francuzov kaslat - okrem 208cky ;-)
Prekvapila ma ale Astra. Takze Rüsselsheim zatvoria?
15. 8. 2012 13:05
Re: Korea
Není, myslí to jinak.Krize má ale jiné důvody, než uvádí a chce zde zavedené Evropské značky.Oni zůstanou, to jsem v klidu, ale prostě je to řežba udržet se na trhu.Svět se mění, ale to bylo i před 20 léty a mohl bych pokračovat. :-)
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2012 13:40
Re: Korea
Ono by stačilo vyhodit odbory, zavézd pracovní nasazení, vyvinout nekompromisní techniku a korejci potáhnou. Jenže Evropan uvažuje jinak, co nejmíň pracovat a koupit co nejlevněji.
15. 8. 2012 13:54
Re: Korea
Ve vyspělých státech odbory existují a z toho, že jsou tyto státy vyspělé je jasně vidět, že jim odbory prospívají. Pokud ti odbory vadí, tak asi toužíš po socialismu, kde každý musí poslouchat a makat. I v té komunistické Číně už nejsou lidé tak oddaní straně a odbory, jako symbol svobodné společnosti, už vznikají. Mimochodem i v té Korei jsou odbory hodně silné (silnější než např. u nás) a momentálně jsou silné protesty v H/K. Jedním z jejich požadavků je zrušení nočních směn kvůli zdravotním rizikům. S tímto argumentem by u nás odbory moc neuspěly. Už jen proto, že by je lidi nepodpořili, protože příplatek za noční je lepší než zdraví.
15. 8. 2012 14:26
Re: Korea
Kapku ale jabka hrušky.Odstupné 9 platů, nemožnost skoro propustit, platit dva roky po propuštění ti přijde jako normální?Podívej se do Španělska,Francie.
15. 8. 2012 17:14
Re: Korea
No ... ja to vidím "kapánek" inak: vyspelé štáty, kde existujú silné odbory, sa pomaly ale isto rútia do priepasti ...
15. 8. 2012 17:42
Re: Korea
Pokud to bereš tak, že se všechny vyspělé státy, včetně Německa nebo i zde tak populární Korey, * do propasti, tak je před odbory asi zachrání jen to až nebudou vyspělé. Ale na tom se s tebou asi neshodnu. Pro tebe je Čína příkladem otevřeného, neregulovaného kapitalismu. Jen, jak už je u komunistů zvykem, jen pro někoho (otevřeného a neregulovaného).
15. 8. 2012 23:32
Re: Korea
Iste. Až "padnú na hubu" možno pochopia, že je dôležitejšie preferovať práva zamestnávateľov pred zamestnancami. A to jedného, veľmi jednoduchého, dôvodu: pracovné miesta pre zamestnancov vytvárajú práve zamestnávatelia - nikdy nie naopak. Vieš, strašne sa smejem, keď niekde počujem takú tú otrepanú hlášku nejakého roboša, že "veď MY svojimi rukami makáme na toho podnikateľa ...", pretoože je mu vždy odpoviem, že bez toho podnikateľa by si akurát šunky váľal na pracovnom úrade ... Odbory sú najväčšia pakáž v tejto sfére a oni majú zčasti na svedomí súčasnú situáciu (okrem štátnych zásahov do ekonomiky ...). Neboj sa, keď Číňania trochu zbohatnú, aj oni budú po čase chcieť čoraz väčší plat za čoraz menej práce a postupne sa dostanú tam kde sme dnes my ...
16. 8. 2012 00:10
Re: Korea
Pracovní místa vytváří poptávka.
16. 8. 2012 08:41
Re: Korea
Tak sa u tej "poptávky" daj zamestnať ... >:D
16. 8. 2012 09:37
Re: Korea
Není nad to se zasmát vlastní genialitě.
16. 8. 2012 13:25
Re: Korea
Naopak, ja sa smejem tvojej prostoduchosti ... Je to prosté, dopyt po niečom môže byť akokoľvek veľký, keď sa nenájde nejaký podnikateľ, ktorý sa ho snaží uspokojiť, môžeš sa aj rozkrájať, ale zamestnanosť nezvýši ... VŽDY musí ten podnikateľ tie miesta vytvoriť. Teda neplatí, že miesta vytvára dopyt, miesta vytvára ten, kto ten sa dopyt snaží uspokojiť ... A často sa stáva, že dopyt sa vytvorí až s výrobkom. Takže skrátka a jednoducho, si vedľa ...
16. 8. 2012 16:23
Re: Korea
Každý máme nějaké hranice chápání za které se nedostaneme a co je mimo nich nám připadá směšné a prostoduché.
17. 8. 2012 09:09
Re: Korea
Kecy preveliké, argumenty žiadne ... Typický pogo.
16. 8. 2012 10:04
Re: Korea
:yes:
inak Cinania v priemyselnych regionoch uz vyssie platy pozaduju, takze uz to nie je ako kedysi, ale stale lepsie, nez inde (ziadna ekologia, ziadne prava zamestnancov, ziadne socialne vyhody a stravenky, benefity, odvody (skolstvo je platene, dieta maju iba jedno)...) idealny kapitalisticky stat :-!
15. 8. 2012 14:24
Re: Korea
Konečná montáž je zlomkem z celého "původu" auta. To, že někdo zaměstná kolem nošovic nebo žiliny pár lidí na smontování, to je v celkovém součtu nula nula nic. To, že jsou to zpravidla dělnické profese je sice dobré pro nekvalifikované. Dlouhodobě to ale neřeší vůbec nic.
15. 8. 2012 14:27
Re: Korea
Jasne ale vyvoj a dizajn Kie pre Eu je v Nemecku
15. 8. 2012 14:32
Re: Korea
IMHO jspu tam dohody, kolik % dílů musí pocházet z EU, takže i pro další firmy přínos.Holt něco ale zmizí třeba z Francie.
15. 8. 2012 15:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 15:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wladyk
15. 8. 2012 13:38
Re: Korea
Nejsem samaritán tak proč bych pomáhal Evropě? Kupuji si auta které mi vyhovují a je mi naprosto jedno která země je vyrobila.
15. 8. 2012 14:37
Re: Korea
Auto si kupuji takové, aby vyhovovalo mým požadavkům a potřebám - ať už je to z Německa, Japonska nebo odjinud... Na pomáhání Evropě z vysoka s***
15. 8. 2012 21:41
Re: Korea
No a přesně kvůli takovým jako jste tu hned tři nad sebou je to tady v Evropě takový jaký je. Typický vzor pitomce, co nejmíň makat, mít za to co největší peníze a za ty si nakoupit co nejvíc levných šuntů z asie... Podívej se na tabulky prodejů v asijských státech a speciálně v Korei, tam mají poněkud vlastenečtější přístup a evidentně jim to ekonomicky prospívá... Naštěstí máme tady v evropě aspoň pár vlasteneckých národů jako jsou Němci, Francouzi a Italové, kteří narozdíl od "nás" neplivou po vlastních značkách... Když čtu "nejsem samaritán, tak proč bych pomáhl Evropě" nebo "na pomáhání Evropě z vysoka s***" nebo toho inteligenta objekta21, tak bych z Vás blil, blbečci. Přesně díky tomu nás Korejci považují za nýmandy, kteří jsou dobří tak akorát na to, aby z nás dostali poslední penize který tu ještě jsou...
Avatar - hruodolf
16. 8. 2012 08:35
Re: Korea
Ano, v Korei se chovají vlastenecky... ale kvůli ceně:

Elantra 1,6 GDI s automatem - cca. 11 000,- USD
Sonata / K5 - cca. 20000,- USD
Genesis / K7 / SM7 - cca. 30000,- USD

ceny elektroniky, oblečení (značky, co jsou v ČR považované za luxusní), atd. jsou nižší než v ČR

jen ty nemovitosti jsou dražší

edit: a platy jsou (alespoň v mém oboru) jednou tak vysoké co v ČR
16. 8. 2012 08:44
Re: Korea
Predstava, ze kdo kupuje podle vlastniho uvazeni kvalita, cena, uzitna hodnota a ne na zaklade reklamniho oblbovani je nutne "pitomec, co nejmíň makat, mít za to co největší peníze a za ty si nakoupit co nejvíc levných šuntů" spis vypovida dost o tobe. Bez si sve mindraky lecit nekam jinam. ;-\
Avatar - DoubleSix
16. 8. 2012 09:21
Re: Korea
Bohužel ale Evropani pitomci jsou. Proč?
I přes stagnující produktivitu práce si žádají stále vyšší mzdy a další benefity. To vše prodražuje evropské výrobky. A ve finále si se slovy "proč bych kupoval drahé evropské zboží" jdou koupit výrobky asijských výrobců. Jak myslíš, že to může ještě dlouho fungovat?
16. 8. 2012 11:35
Re: Korea
To je sice pravda, ale to uz utikas z kontextu prispevku na ktery jsem reagoval. On tam napada predchozi diskutery za to ze si za sve penize chteji vybrat auto predevsim podle toho jak splnuje jejich potreby a bez ohledu na vyrobce, podsouva jim cosi o nakupu "levnych asijskych suntu" a jeste do toho taha nejake "vlastenectvi". Pritom ani jeden z tech diskutujicich neuvedl jake auto si koupil.
Avatar - DoubleSix
16. 8. 2012 12:23
Re: Korea
Ne tak úplně.
"Nejsem samaritán tak proč bych pomáhal Evropě?"
"Na pomáhání Evropě z vysoka s***"
Tyto citace přispěvatelů jasně vyjadřují jejich postoj k zemi/kontinentu, kde žijí. A předpokládám, že by i v budoucnu chtěli žít. Tak by se měli zamyslet na svým chováním, které jsem popsal v předchozím příspěvku. Nic víc, nic míň.
16. 8. 2012 13:28
Re: Korea
milacik moj...
v prvom rade treba zistit ked si kupujes auto kde sa vyraba.. na 60% je vyrobene mimo EU...
potom musis si zistit strukturu vlastnictva danej automobilky,ze ci vacsinu naozaj vlastnia europania z eu :-)

a az potom porovnavas cenu,model atd...?

tak potom si kupujes aj vyrobky made in CZ len preto,lebo su cz? v sucasnosti je aj tazke zistit odkial dana vec pochadza..vyrobene v CZ znamena co? zmontovane?alebo aj vyroba dielov?

to iste ako z bio potravinamy...co je na nych bio?

radcej si kupim atuo/vyrobky take ktore mi vyhovuju a nie ,ze budem podporovat nejakeho CZ/SK/EU podnikatela ,ktory sa mi odvdaci nekvalitou a nesrioznostou...
Nie je jedno ktora osoba bude mat tie peniaze vo vacku? prepac,ale rozmyslal ako Lenin,alebo clovek ktori zije v pred rokom 89.
V sucasnosti aj cinske,korejske,japonske atd... fabriky vlastnia zahranicny EU vlastnici a preto by ich nemali kupovat kde sa vyrabaju? ktore automobily su 100% domace CZ/EU ked x komponentov je zo zahranicia teda aj mimo EU?
Sucasna ekonomika je cela previazana ,takze bludis v kruhu bracho :-)
16. 8. 2012 23:10
Re: Korea
Pokud napíšu "Auto si kupuji takové, aby vyhovovalo mým požadavkům a potřebám" tak z této věty vyvodit "Typický vzor pitomce, co nejmíň makat, mít za to co největší peníze a za ty si nakoupit co nejvíc levných šuntů z asie." je opravdu diagnóza pro Chocholouška. Za prvé jsem psal "ať už je to z Německa, Japonska" - Německo v Evropě je (doplň si zeměpisné vzdělání, toto vědí i prvňáčci), takže evropská auta neodsuzuji, to jen některé a to auta francouzská a italská (to se týká těch mainstreamových). To, že by auta z Německa nebo Japonska byly nějak extrémně levné, to se mi taky nezdá.. A pokud si ty kupuješ věci, které se ti nelíbí, nevyhovují ti, nebo jsou předražené a nespolehlivé a kupuješ je jen proto, že jsou vyrobeny v EU, pak prvotřídní pitomec jsi tu sám..
Avatar - del42sa
16. 8. 2012 15:44
Re: Korea
The gloomy predictions of internal PSA
Created at 14:55 13-08-2012 - Updated to 15h20Par Challenges.fr
EXCLUSIVE In a confidential document submitted in July to employee representatives of Peugeot and Citroen, the industrial division is very pessimistic about the long term.

Keywords: automotive, PSA, Citroen, Peugeot, Aulnay, self
PARTAGERRÉAGIR1Abonnez you to
Challenges

The government will require automakers to the "sustainability of production sites" in exchange for his help to the sector and will introduce penalties for polluting vehicles, said Wednesday the Minister of Productive Recovery Arnaud Montebourg. (C) AFP ON THE SAME TOPIC

"SLIDE SHOW The 20 best-selling cars in France since the beginning of the year
"Montebourg can curb the insolent success of the Korean Kia?
"The incredible discount Peugeot on its electric car
"The DS5 and 508 PSA produced in Germany soon?
"See what's new car and testing of new models
PSA Will it be limited to the closure of Aulnay? Not sure. In a confidential document submitted last month to employee representatives, the industrial leadership of the automotive group is very pessimistic about the prospects for both Peugeot Citroen for that. He predicts the rising cost of raw materials on the price of urban (segment B) should lead to more costly by 2016 of around 400 euros per vehicle.

The authors of this paper also point to the financial impact of new environmental standards. And give a concrete example: the transition to the Euro 6 standard which provides a further reduction of particle emissions cap and greenhouse ***s. Concerned are all new vehicles registered from 1 September 2015. The manufacturer believes that the investments that make this new standard required, represent an additional 350 euros per vehicle.

The budget share of the French towards the purchase of a car will decrease by 20%

In addition, management believes that the PSA French households will gradually reduce by 2026 the amount they are able to spend on a car. This expenditure averaged 3.2% of their budget in 2011. In 15 years, it would be more than 2.5% projected by the manufacturer.

The conclusion of the document is clear: "The maintenance of fabrications in France will require, beyond the planned restructuring, the implementation of a" plan automotive industry "by the Group and its suppliers to compensate for differences in labor costs lumber. "

Hubert Levet to Challenges
16. 8. 2012 17:39
Re: Korea
wolf, co tak pouzit tu vec na krku predtym ako nieco napises? Korejske auta sa robia v Cechach a na Slovensku.... To si z toho asi dost smutny ze tam davaju ludom pracu co...
Avatar - Pekelná Micinka
15. 8. 2012 13:02
508ks
To bylo keců, jak se všem líbí... a ejhle.
Rozbalit vlákno
19
15. 8. 2012 13:16
Re: 508ks
Ale mě se líbí, ale když hundéé I 40 stojí o 20 000 míň a má 5 letou záruku... ;-)

P.S. Kingu, je jasné, že při současných prodejích korejců v Evropě se nejedná ani tak o příčinu jako o důsledek..., ale proč s tím prostě něco neudělat? Každý by měl začít u sebe... ;-)

Já osobně bych si v případě možnosti volby nic čínského a nebo korejského, nebo v mém jistém případě ani německého nekoupil. Považoval bych to za mrhání peněz na špatném místě, proč podporovat někoho, kdo nám nikdy v minnulosti nic dobrého nepřinesl. Pokud mám volbu, volím prostě jinde.
15. 8. 2012 13:25
Re: 508ks
To já na to koukám jinak.Koupim si vždy to co vyhovuje mě, držet uměle prodeje jen kvůli tomu kde se to vyrábí, je imho špatně.Dotyčný toho začne zneužívat, podívej třeba na Škodovku.Ale chápu co myslíš, co chceš...jenže to je imho pryč.Tohle nezastavíš, holt globalizace.No taky tomu netleskám,ale vždy je něco za něco.Má to i své vyhody, jako všechno, ale i své nevýhody, ale skončí to vždy jen u těch nevýhod. :-)
15. 8. 2012 13:46
Re: 508ks
Asi ho plně nechápeš, protože pak by si taky chápal, že alibismus je jen výmluva a ne omluva. Natož řešení.
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2012 13:50
Re: 508ks
Dle tvého uvažování ti může vycházet jedině škodovka. Leda že by italové něco nosili tajně k nám. Příště to domysli do konce.
15. 8. 2012 14:12
Re: 508ks
No zkusím to jednoduše a slušně.
Vím o hodně dílech na Bravu, které pochází z ČR (v oblasti plastů je to skoro většina), takže se domnívám, že množství dílů na Bravu použitých se procentuálně bude min. blížit dílům stejného původu na škodovce... A nebyl bych vůbec překvapený, pokud by množství českých dílů na tom Fiatu bylo v porovonání s tou Škodovkou ve většině... (což asi enní, jen říkám, že by mě to nepřekvapilo) ;-) Zatímco třeba už na Felicii byl popelník německý... tak ten Fiat ho má původu nám rozhodně bližšího... ;-)
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2012 14:38
Re: 508ks
Už otcova 156ka, měla plovák v nádrži Bosch z Česka. V podstatě většina věcí co kixkla byla od Bosche. Ještě nakonec nejvíc českých dílů bude v Hnojde. Narovinu si myslím, kdyby nešetřili na vývoji nějakých věcí, tak korejci neměli šanci.
Avatar - rohYpnol
15. 8. 2012 22:49
Re: 508ks
tak ale s touto logikou můžeš rovnou kupovat i30/ix20 apod... Tam je taky spousty českých dílů a jako bonus se to (zatím) montuje u nás.
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 14:46
Re: 508ks
Spatne! Jasne napsal, ze nechce nic nemeckeho...
15. 8. 2012 14:34
Re: 508ks
Ano Korejci jsou hlavním konkurentem PSA jsou takovou jeho obdobou. Až se jim ho podaří zničit usadí se na jeho místě.
Avatar - kari.laz
15. 8. 2012 13:17
Re: 508ks
Tak ona se líbí, ale holt se asi tak dobře neprodává.
15. 8. 2012 13:30
Re: 508ks
Může být problém v tom, že se to prodává standartně, jen kapacita výroby je moc velká a když se vše sečte, tak jsou velké náklady.Auta v téhle třídě nejsou rohlíky.Těch důvodů, třeba i logistických, může být více.Výroba na jednom místě má své výhody.
Avatar - PeterLuk
15. 8. 2012 15:52
Re: 508ks
U nás je tretia v triede (po Superbe a Passate) a vídam ich celkom dosť, ale popravde, Insigní som videl predsalen trocha viac...

508 je veľmi pekné a dobré auto, ale má svoje muchy. Super interiér aj dizajn, ale to je vec, ktorú každý vidí ináč. Verím, že 509/501 bude super auto, snáď sa francúzi zo svojich chýb a nedostatkov 508 poučia. :yes: :yes:
Avatar - PeterLuk
15. 8. 2012 15:49
Re: 508ks
Ľuďom sa páčia aj Alfy, a ejhle, keď u nás vidíš Alfu, tak je to malý zázrak. Mne sa páči veľa áut - Subaru XV, Peugeot 508, Citroen DS5, DS 4, DS3, C4, Peugeot 508, 208, 3008, 5008, 4008, Jeep Grand Voyager, Wrangler, Compass, Lancia Thema, Audi A5 Coupé, A6 Avant, A3, VW Touareg, Alfa Giulietta, Mito a ďalšie, ale mám z nich nejaké? Ľuďom sa páči veľa áut ale reálne ich nemôžu mať všetky. Navyše, takmer vždy musia voliť rozumom - zohladniť cenu, konkurenciu, kvality auta, svoje nároky, spotrebu, atď...
Avatar - Pekelná Micinka
15. 8. 2012 22:31
Re: 508ks
No a proto končej u koncernu, nebo u korejců.
15. 8. 2012 22:52
Re: 508ks
Zas tak hrozný to nebude >:D
Avatar - Pekelná Micinka
16. 8. 2012 14:37
Re: 508ks
Máš pravdu, namísto 508my se zanedlouho nabízí nová Mazda6. Snad bude dobrá.
16. 8. 2012 15:55
Re: 508ks
Tak to na 100%. Mazda 6 bude určitě super, ale znáš jak to je s Japoncema, všem se líbí a skoro nikdo je nekupuje. Já zůstanu u Lvíčka ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
16. 8. 2012 22:37
Re: 508ks
Takže si nemají co vyčítat. Tos tomu dal korunu. >:D >:D
15. 8. 2012 13:31
Korejce bych si nekoupil už z principu
a jakkoliv nemám Francouzská auta moc rád, tak 508ku považuji na základě toho, co jsem o ní četl (podvozek, interiér), za výborné auto. Je jí rozhodně škoda. Jednou pustí v Peugeotu k peru také někoho bez vad zraku a jeho model se zrovna propadne v prodejích. Asi lidé u Peugeotu tu ošklivost vyhledávali...
Rozbalit vlákno
11
15. 8. 2012 13:50
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
OK, tvoje svobodná volba.Jenom mě nejsou jasná pravidla tohoto principu.

Proč se řeší všude ti Kórejci?????
15. 8. 2012 13:55
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
To je fuk, za pár let se stejně bude řešit čína.
S trpkým nádechem technologií, který jim teď evropský automobilky cpou přímo pod nos.
15. 8. 2012 14:06
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Jo, evropské automobilky měli v Číně na výběr. Soudruzi rozhodli, že pokud chceš u nich prodávat, tak musíš i vyrábět a to dle jejich pravidel. Přidělíme ti partnera a ty s ním budeš společně vyrábět a zároveň ho i učit. To je dnešní fáze. A až se to pořádně naučí, tak bude další fáze. Jo, jo, komunisti jsou ze vším hned hotoví. Nemusí brát na nikoho ohledy a vše udělají, jak si naplánují. A dokonce se i stávají pro mnohé vzorem.
15. 8. 2012 14:19
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Oni to ale pro SEBE dělají dobře, to jen ostatní kapitál přikyvuje a dělá jako oni povídají.
15. 8. 2012 14:29
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Dobře věděli, že na tyto podmínky někdo přistoupí a také dobře věděli, že když přijde jeden, musí přijít i ti ostatní. :-)
15. 8. 2012 14:35
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Ale stejně je až děsivé, jací jsme my Euroameričani blci, co? ;-)

Tohle nechápu a nikdy nepochopím - Čínani ani neskrývají své plány a my jim naše 150ti leté průmyslově-revoluční know-how vozíme až domů na stříbrném podnosu. Dobře nám tak.
15. 8. 2012 14:41
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Pomáháme chudším. Co je na tom špatného? Jen doufám, že až se tyto státy dostanou před nás, tak nám tuto pomoc vrátí. :*)
15. 8. 2012 14:50
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
To si piš že vrátí. I s úroky >:-[]
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 20:12
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Charitatvní akce čínského lidu za 20 let: "Sbírka na pomoc hladovějícím evropanům" :-O
15. 8. 2012 15:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 8. 2012 14:37
Re: Korejce bych si nekoupil už z principu
Podle mně byl poslední hezký Peugeot 406. A Citroen DS nejhezčí auto co kdy Francouz vyrobil.
15. 8. 2012 13:54
508 koloběhů
Při uvedení novýho modelu se do médií dostane spousta PR článků (některých v podobě testů), jak se posnula spolehlivost, design, bezpečnost a vlastně vůbec se začně šířit povědomí o tom, že automobilka zrovna vyrábí nejlepší auto na světě a všechno ostatní (včetně vlastních starých modelů) je odpad.
Jenže pak přijde vyztřízlivění. Ať už v podobě ne moc dobré minulosti, nebo změti tlačítek, na který aby si bral člověk pokaždý spolujezdce. Příkladů by mohlo být více.

A tak prostě dojde člověk ke stejnému závěru, jako Robert de Niro v Casinu:
"once a hooker, always hooker".
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2012 14:01
vy se z těch korejců jednou zblázníte
Byl tenhle článek o korejcích? Je pro 508 v Evropě i40 nějaký výrazný soupeř?

Tak proč sakra u článku o francouzském autu jsou 2/3 příspěvků o korejcích, to si zdejší diskutéři opravdu nevidí ani na špičku nosu? 8-s

Jinak hnedání příčin propadu prodejů snad není tak těžké - Evropa a zejména země, které jsou tradičními trhy francouzských automobilek, očekává krizi. A co patří mezi první věci, které v rámci šetření firmy "osekají"? A jaká třída aut je na západě (ne u nás) nejčastějším fleetem? A nebylo to tady už v roce 2009? Takže bych to na "nekvalitu" 508ky až tak nesváděl :-!
Rozbalit vlákno
39
15. 8. 2012 14:16
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Omezuje snad výrobu VW?
Audi?
BMW?
Škoda?
Ale Peugeot ano, asi proto, že tu 508 všichni tak chtěj a pažouti z ní hodlaj udělat nedostatkové zboží, že?
15. 8. 2012 14:22
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Jseš si s tím VW a Škodovkou jistej? Navíc problémy na trhy, kde jsou tyto značky silné teprve přicházejí. Je jasný, že se propad ve Francii, Španělsku nebo Itálii moc nedotkl, když tam skoro nic neprodává. O propadu Škodovky v Německu už asi víš a další trhy budou následovat. Není to nic z čeho by se měl někdo radovat, stejně jako u PSA. Dotkne se to každého z nás.
15. 8. 2012 14:35
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
VW přejde na větší výrobu řetězovek, ty si práci na dobu krize, kdy se bude hodně opravovat, hodně dobře připravily. >:D ;-)
15. 8. 2012 14:25
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Proto zdůrazňuji "Evropa a ZEJMÉNA země, které jsou tradičními trhy francouzských automobilek, očekává krizi"

A o tom zda omezují či ne - jak to mám vědět? Jak to víš ty? Já jen vím, že meziroční srovnání jdou dolů v celé Evropě, i Němcům. A že je Německo samotné ve fázi "chystáme se na krizi" vidím osobně. Je to tam znát více než zde v ČR...
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 14:49
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Skoda se za posledni mesic v Nemecku propadla o 18 procent.
15. 8. 2012 15:01
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Jasně, jde ale o to, že propad Škody a pár dalších jde ruku v ruce s celkovými čísly, kdežto P508 měla být zbraní na Mondeo a Passat a úspěch se jaksi nedostavuje.
Něco je špatně, ale P508 to prej není.
Tak se ptám - co to teda je?
15. 8. 2012 15:07
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
P508 je zbraní na Mondeo a spol. Pokud se nepletu tak má vyšší prodeje než Mondeo. :-) Nestačí na Passata, s Insignií to bude tak na stejno, ostatní jsou za ní. Škoda se v Německu poslední měsíc propadla výrazně víc než celý trh.
Avatar - Uhlik
16. 8. 2012 14:13
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
508 je stale za Insigniou. Za prvy kvartal 2012 sa v EU predalo zhruba o 17% viac Insignii ako 508. A to uz tu mame Insigniu 4. rokom.

Mondeo v novej generacii podla mna neda 508 najmensiu sancu.
17. 8. 2012 09:18
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
508 má vyšší prodeje než Mondeo?
Kde? V Zimbabwe?
Nebo snad celkově?
Kolik se od uvedení 508 na trh prodalo ve Evropě, nebo celosvětově Mondeí a kolik 508?

Edit:

Mondeo je níž než 508 v celé Evropě - to čumím :-O
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 15:08
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
To nevim, mne se 508 libi velmi, a vybirat dnes ve stredni tride tak je v top 5 kandidatu. Kazdopadne pricin bude asi vic. Jako jednu z hlavnich vidim docela tristni marketing Peugeotu, alespon u nas. Reklamni kampane na Renault i Citroen jsem zaznamenal, na Peugeot a specialne 508 vubec.
Avatar - Uhlik
16. 8. 2012 14:14
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Trebasi uvedomit, ako bezvyznamny je trh v CZ, alebo ako este menej vyznany je trh v SR.

Predaju u nas, bohuzial nerozhoduju a neovplyvnuju vobec nic.
15. 8. 2012 15:13
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Podle mne to je docasny stav. Kto trochu sleduje novinky a uvazuje nad skodou tak jiste ceka na rapid. kto chce neco lepsiho, pocka na novou octavii.
17. 8. 2012 09:19
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Jasně, nekoupím Superba, počkám na Rapid... >:D
15. 8. 2012 14:20
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Tak počty prodejů nemají s tím jak je auto dobré povětšinou nic moc společného.
15. 8. 2012 14:27
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
S tím samozřejmně nelze než souhlasit. Myslel jsem to v kontextu s některými příspěvky výše.
17. 8. 2012 09:20
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Jasně, nejlepší auta jsou ta, co je nikdo nechce.
Lidi jsou holt blbí...
15. 8. 2012 14:40
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Snad jen proto že Korejec je nové synonymum slova Francouz.
15. 8. 2012 14:51
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
He? Tomu nějak nerozumím.
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 14:56
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
V poho, neni co chapat - to je Petr alespon pred par dny mel takovy nick. Zmenil ho pote, co tady verejne priznal, zeby radsi prejel male dite, nez aby mu uhnul. Chapu, ze potom rychle zmenil nick.
Je to takova obdoba petrumra. A spolecne nemaji pouze jmeno. I intelektualne jsou oba zhruba na stejne "vysi"... ;-)
15. 8. 2012 15:13
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Áha. Dík.
15. 8. 2012 15:17
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Na tvoje stupidní narážky nemá smysl vůbec reagovat. pořád jsi mi nedoložil tu větu kde jsem napsal že bych někoho nebo něco přejel. A víš proč? Jelikož jsis to vyplodil ve tvé prázdné hlavě :'-( . Napsal jsem pouze to že 90% lidí pouze brzdí a čekají na střet s překážkou což je holý fakt a Ty patříš mezi ně ať chceš nebo né. Takoví co si přilácej za něco co má filtrovaj jejih neschopnost je mi lito stejně jako tebe :'-( Nechápu jak vůbec s tím stresem můžete usedat denně za volant, pokud teda vůbec za nějakej usedáš ;-\ .
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 16:13
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Prazdnou penezenku okecat muzes zkouset, prazdnou hlavu ale neokecas. Vsichni uz vedi, co jsi zac a muzes i menit nick, klidne kazdy den... :no:
15. 8. 2012 17:54
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Kdo všichni prosím tě? Já se nestydím za to že nevyhazuji peníze za hovadiny. Raději si koupím co rok na každou sezonu nové pneu než jedno zbytečné ESP, kdyby jsi alespoň hájil ABS. Prozradíš mi čím se živíš abych věděl s jakým expertem mám tu čest. Jo a abych nezapomněl stále jsi mi neukázal tu větu o které zde pořád píšeš >:D kterou jsi viděl a četl jenom Ty. Jseš prostě jenom hlupáček kterej to má v životě velmi těžké nikdo jej nebere vážně a zde je jediný místo kde si může trochu polepit své velmi pochroumané ego nebo si to alespoň mylně myslíš.
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 18:24
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Venuj se necemu, cemou alespon trochu rozumis - treba vymena oleje, dofouknuti kola atd. Mysleni nech jinym, to ti evidentne nejde.
15. 8. 2012 19:51
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Je mi jasný že jsi určitě větší odborník než já o tom nelze pochybovat, když už máš v autě všemocné ESP tak to ani jinak být nemůže. Co se týče odpovědí na otázky mi připomínáš české politiky konkrétně Sobotku 8-s Jednou bych tě strašně rád viděl nejlíp až nebudu mít chuť se smát >:D po jednom pohledu na exota jako seš Ty by mi snad prasklo břicho. To co tady předvádíš snad ani nemůžeš myslet vážně buď máš takový smysl pro humor nebo jseš vážně úplně blbej.
Avatar - Katikakus
16. 8. 2012 07:25
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Kazdopadne u tebe takove dilema nehrozi - smyslem pro humor to urcite neni, to uz vsichni vime... :-!
17. 8. 2012 09:22
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Kde to bylo?
Odkaz..?
15. 8. 2012 14:58
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Stejně jako Francouzi mají odbory a pořád stávkují.
15. 8. 2012 15:14
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
>:D :yes:

Stávkující korejští odboráři. To bych chtěl vidět.
15. 8. 2012 15:18
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Co je na tom divného? Zvláštní by spíš bylo, pokud by korejští odboráři nestávkovali :-)
Za posledních 15 let to např. v H/K bylo asi jen 3x.
15. 8. 2012 15:22
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Čemu nerozumíš? Stejně rozjetá prodejní strategie? Neznám jinou značku která by se podbízela tak jako Kia, Hyundai, Peugeot a Citroen. Značka která potřebuje k prodeji aut reklamu co všechno vám do auta dáme za 280 000,- vám nedá nikdo. Mi nepřijde jako silná a sebevědomá. V případě vyrovnaných cen by po Korejci sáhla pětina lidí z těh kteří jí dnes kupují hlavně díky výbavě jiný důvod tam není a ten kdo říká že jo tak kecá stejně jako KATIKAKUS.
15. 8. 2012 15:39
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Jak podbízí? Víš že např. Megane, u nás velmi levný, stojí v Německu více než Golf a ve Francii začíná kombík na 20tis. Euro bez ESP (stejný stojí u nás 300tis.)? Soudit dle situace na našem piditrhu je velmi krátkozraké...
15. 8. 2012 15:44
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Já se bavím o našem piditrhu LOGICKY.
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 16:12
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
No prave, to jsi cely ty, Peto. Vsichni tady mluvime o celkovych prodejich, resp. poklesech a omezovani vyroby, ty logiku...
15. 8. 2012 17:47
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Kdo všichni?
Avatar - Katikakus
15. 8. 2012 18:22
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Vsichni, krome tebe, Peto. 8-s :no:
15. 8. 2012 16:23
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Aha, tak to jo. Tak v tom případě končím, to asi nepůjde.

Hezký den.
15. 8. 2012 16:10
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Tak stejný to combi rozhodně není, pokud víš co je Generation. ;-)
15. 8. 2012 16:18
Re: vy se z těch korejců jednou zblázníte
Vím co je Generation. Ale Generatrion se v kombíku nedělá. To kombi je skutečné identické ;-)
Avatar - petr164
15. 8. 2012 14:58
Slušná kára
Zrovna tenhle pažout je po letech zase funkčním a solidním sedanem pro solidní řidiče, škoda jen toho skvělého podvozku pouze pro nejvyšší motorizaci. Jak ale slyším "spolupráce s GM", tak vidím jednosměrný technologický tunel do mateřské společnosti s problematickou finanční kompenzací. Viz neslavný holdenský blok 3.2 V6 v alfách... Opel má co dělat, aby se tomuto osudu vyhnul...
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2012 19:40
Dle mého názoru
Je 508 poslední hezký Peugeot od dob 406
Rozbalit vlákno
4
15. 8. 2012 20:12
Re: Dle mého názoru
Veru tak.
Takze Renault Latidude je potom uplne na odstrel.
Avatar - Ronault.
15. 8. 2012 20:23
Re: Dle mého názoru
Latitude tady Renault prodává jen proto, že chce navýšit za minimální nákldy prodeje Samsungu.
15. 8. 2012 20:30
Re: Dle mého názoru
? Latitude? Jak to souvisí?
16. 8. 2012 18:37
Re: Dle mého názoru
"Veru tak" znamena, ze P508 je cool auto. A ked vraj 508 Peugeotu "nejde", tak Latitude uz "dosiel".
Avatar - jozephko
15. 8. 2012 21:33
Zahrajme Peugeotu Pochod padlých revolucionárov
Peugeotu a všetkým frantíkom by sme mali zahrať Pochod padlých revolucionárov - kto si ešte pamätá komunistov - nemá problém, ostatní majú smolu:
tá, ta ta ta ta, tá, ta ta ta ta, ta, ta, ta ta, tá tá ta ta ta ta ta ta ta ta ta ta atď.
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2012 21:42
508 u nás...
... si tak špatně nevede, je ve střední třídě pátý ;-) Teda bez Ocktule čtvrtý, o chlup před fluidní plechovkou. To není špatný výsledek :yes: Chtělo by to se mrknout na Evropské prodeje...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ham.
15. 8. 2012 22:04
Re: 508 u nás...
V Evropě je 508 šestá za Passatem, A4/A5, Cčkem, 3er a Insignií.

Před Mondeem, Avensisem, Superbem, C5, Lagunou a fluidní plechovkou
15. 8. 2012 22:08
Re: 508 u nás...
Tak to nezní špatně, máš link? ;-)
15. 8. 2012 22:22
Re: 508 u nás...
Super. Dík :yes: Pašík 74k, BMW 3er 54k, P508 32k, fluidní plechovka 11k ;-)
Avatar - Ham.
15. 8. 2012 22:48
Re: 508 u nás...
Jediné dva modely které si polepšily proti loňsku jsou 508 (přeskočila Mondeo) a Superb (přeskočil C5). Takže zavírání některých plantů PSA asi souvisí s nižšími prodeji jiných modelů a ne 508mičky.
16. 8. 2012 00:14
Re: 508 u nás...
Matt to nějak fláká a nebo se kvůli těm reexportům nejsou schopni od dubna v Evropě dopočítat. :-)
Avatar - Ham.
16. 8. 2012 09:10
Re: 508 u nás...
EU asi bude muset ustanovit novu komisi aby se dopočítala reexportů, Matt už prostě nestíhá :-)
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 17:18
Re: 508 u nás...
U nás je tretia, po Superbe a Passate :yes:
Avatar - pumpkin
15. 8. 2012 22:13
zvláštne
Zvláštne že Nemecku, ale hlavne Nórsku a Dánsku som ich videl v hojnom počte. Určite je to podobne aj na domácom trhu, takže ma táto informácia dosť prekvapila a akosi jej neverím.
Rozbalit vlákno
2
15. 8. 2012 22:34
Re: zvláštne
Potvrzuju to Dánsko. Jezdí jich tu celkem dost. Rozhodně to není rarita. Taky jsem byl tou informací nepříjemně zaskočen. Ale podle mě to bude díky té implozi na jihu Evropy, tam má asi PSA většinu zákazníků.
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 17:33
Re: zvláštne
Aj u nás ich je veľa - v Čechách je 508 piata v triede, u nás tretia...
15. 8. 2012 22:28
508 je rozhodně povedený auto
Měl jsem možnost si ji vyzkoušet. Jak francouzský auta nerad, tak 508 mě dost okouzlila a dostala se mezi finální kandidáty na nákup auta. Nakonec to zabil trochu iracionální strach ze spolehlivosti a sedadlo řidiče. Auto ve střední třídě si kupuju proto, abych nědělal kompromisy co do místa, natož trpěl nedostatkem. A sedadlo řidiče, které je v příčném směru tak úzké, že se tam nevejdu stehnama (a to opravdu nemám ani zdaleka nadváhu) a tlačí mě i při zběžném posazení, to je v této třídě neomluvitelné. Ani na zadních sedadlech není dost místa pro ramena a lokty. Jak idiotský detail může (spolu)rozhodnout. Je to obrovská škoda. Auto je to vysloveně hezký, interiér působí hodnotně a auto jako celek vyváženě a elegantně (drobná výtka snad jen k té zádi). Čistě vzhledově je to snad nejhezčí auto ve své třídě (poráží všechny francouzské kolegy i Němce, kromě MB, BMW a Audi).

Na silnici jich vidím celkem dost a řekl bych, že kdyby jih Evropy nebyl v krizi, tak nebude mít (i přes mušky) s prodejema problém. Co mi vadí je absence šestistupňové převodovky u nejslabšího dieselu. Jenže jižani jsou v krizi a francouzské automobilky, které vždycky žily z domácí spotřeby a z prodeje chrastítek do Španělska, Řecka, Portugalska a Itálie, to budou teď mít hodně těžký.
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2012 21:14
Re: 508 je rozhodně povedený auto
To auto mám (1.6 THP). Je úžasné. Před ním jsem měl Mazdu6 (teď jí má žena), a když si zpět sednu do Mazdy o to víc 508 chválím. I děti radši jedou 508 (a to nemají předsudky). Přední sedačka je opravdu užší - musím z kapes vyndet peněženku a je to pak celkem OK. Vzadu je místa pro dva víc než dost, hlavně na nohy. Jízda v 508 je velmi tichá, přejezdy přes hrboly neznatelné a do zatáček jede líp a výkon má větší než Mazda 2.0D - akorát to tak nevypadá, protože když 508 jede - je potichu, Mazda řve. Spotřeba 6,5 l/100km v benzínu. Proti Octavii (druhé auto ve firmě) je 508 o moc lepší auto a za nižší cenu.
16. 8. 2012 06:32
Adam Smith sa musí obracať v hrobe ...
Keď vidí tie všetky drísty o tom, že v 21. storočí tu veľa ľudí verí tomu, že clá a iné ochranárske opatrenia "zachránia" nejaké ekonomiky či pracovné miesta ....

Napriek tomu, že jeho "neviditeľná ruka trhu" dokázala svoju opodstatnenosť i u nás a riadená socialistická ekonomika skrachovala, tak tu stále máme rojkov, čo snívajú, že tie "správne" clá a obmedzenia konkurencie prinesú prosperitu ...
Rozbalit vlákno
3
16. 8. 2012 08:06
Re: Adam Smith sa musí obracať v hrobe ...
Adam se asi obrací v hrobě, když vidí, jak prosperuje centrálně ŕízená čínská ekonomika se spoustou regulací a omezení. A nejvíc se obrací v hrobě nad tím, že se ještě najdou pomatenci, kteří se po sto letech ohánějí jeho jménem a on chudák už své teorie nemůže změnit. Svět se od té doby trochu změnil a i ten Adam by své teorie změnil. Přece jenom to byl člověk, který jen nepapouškoval sto let stará dogmata, ale snažil se pochopit svět ve kterém žil.
16. 8. 2012 16:47
Re: Adam Smith sa musí obracať v hrobe ...
Čínska ekonomika je síce preregulovaná, ale určite nie centrálne riadená ...

A celý "úspech" čínskych komunistov je postavený na podhodnotenom jene, ktorý uľachčuje export, ale znižuje životnú úroveň Číňanov ...

Také "úspechy" im fakt nezávidím ....

Adam Smith síce nemal vo všekom pravdu, ale o nezmyselnosti ciel a regulácii sa nemýlil ...
16. 8. 2012 17:05
Re: Adam Smith sa musí obracať v hrobe ...
No tak dobře. Čína není centrálně řízená. Neřídí ji jeden soudruh, ale celé politbiro. A všichni dohromady vyvracejí teorii o nesmyslnosti cel a regulací.