Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Na rozdíl od Rolls Royce se Bentley dieselům nebrání

125 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz coskoro a tak je nasadenie dieslov o to realnejsie,,,, ak ma byt skutocne SUV od bentliho tak v tom pripade by mi tam diesel urcite nevadil.... :yes: , prave naopak.... nemalo by velky zmysel vyrabat tazkotonazne SUV iba s benzinmi....
Avatar - Ham.
Ham.
je asi jediná důstojná motorizace pro plánované SUV, šestihrnek by byl nepatřičný a podměrečný. Jsem zvědavý jestli to bude stejný motor, který připravuje Porsche do Cayenne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak..... SUV bez diesla v podstate predajne nema sancu na uspech
Avatar - Ham.
Ham.
V Evropě, jinde je to trochu jinak.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Evropě víme, protože diesely se nabízejí. Mimo Evropu nevíme, protože v nabídce nejsou. Takže jak říkáš, "jinde je to trochu jinak" jen proto, že v nabídce nejsou - ale to se změní.
Audi, Mercedes a BMW již prodávají v USA cca 50% svých SUV v dieselu, takže - zájem je. V Austrálii je podobný trend a Čína je jen otázkou času.
Vylučovat apriori diesely z nabídky je nesmysl.
Avatar - Ham.
Ham.
Souhlas, velká SUVčka v dieselu dávají smysl všude na světě a mohou "prokopnout buben" i mimo Evropu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Velké diesly ve velkých SUV nepotřebují "prokopávat buben" - ty se naftové prodávají i mimo Evropu (a nejen evropské modely..
..nicméně je to JEDINÉ místo kde velkoobjemové diesly mají smysl (dávat je do LUXUSních vozů typu Bentley Continental je fakt "svatokrádež" 😐
..díky Bohu za (zákazníky) Rolls Royce :yes: 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pěkně řečeno o Bently SUV - velké SUV dává smysl ............. :yes: přijde mi to dosti ujetý ale nikomu se nemá nic nařizovat nebo zakazovat, ať to zkusí prodávat, najde se myslím dost šílenců co supermastodontí káru budou chtít a zaplatí cokoli 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..vy jste jí asi NEviděl "naživo" že? 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Bentley SUV je čistě o tom udělat ještě ujetější kredenc na kolech než RR a do takových aut se takový motor dobře hodí 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím že do autobusů se naftový motor hodí a TUPLEM SOUHLASím že E😜 9 F je (NEpoměřitelně) "ujetější" než kredenc (o Range Rover NEmluvě 😉
PS: A v GENFu "nepokrytě naznačovali", že bude (fakt) DRAHÉ
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vzhledem k tomu že STEJNÁ je i "ostatní" technika vozu.. 😉
PS: Jinak za naftu do Bentley Continental :no: 8-s :no: ;-\ :no:
_MT_
Magoři jsou to dostateční, aby se pokusili udržet V12 TDI. Jsem zvědavý, co z nich vypadne. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
...jak "jednotliVWé klony" od sebe odliší? No to já (vlastně) také 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Jak to myslíš? Jako že by V12 přepracovali aby plnila budoucí limity vrazili ji opět do Q7 nebo i do Bentíka?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale FUJ fuj Fuj fUj FuJ FUJ 😄
PS: Vím že průnik množin LUXUS a NAFTA = VW (ale NIC se NEmá přehánět! 😉
_MT_
Ano, myslím si, že by byli schopni udělat druhou generaci, někde kolem 400 kW, která by plnila Euro 6. Taková monstróznost by se k SUV Bentley hodila. Podle mne. Záleží, co při plánování šňupou. 😄 Dlouhou dobu se tu potuluje R8 V12 TDI. A nějaká omezená nabídka Q7 by také asi prošla. Teoreticky umístění pro ten motor je. Ale nějak extra ziskové to nejspíš nebude, takže záleží na tom, jak velcí magoři to jsou.
Avatar - Ham.
Ham.
Tak do SUV Bentley, který se snaží o okázalou nabubřelost nabubřelejší než Range by to asi sedlo, současná dosluhující generace V12 udělala obrovskou marketingovou službu i v relativně unylé Q7 (bylo by zajímavé někde zjistit prodeje) a z Bentíka by to udělalo "náfuku" number one. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kolik lidí si koupilo TUPLOVANÝ NEsmysl (nejhorší SUV na trhu - audibus Q7 a V12 místo v BENZÍNu v naftě) by mne popravdě TAKÉ ZAJÍMALO! 😄
..a myslím že slova o PRODĚLEČNÝCH velkoobjemových motorech se (mj.) týkala PRÁVĚ "nesmyslného" V12 TDi
PS: Zkuste si odpovědět na (docela důležitou) otázku: Pro KOHO by to bylo "číslo jedna"? 😉
_MT_
No právě. V8 má Touareg i Q7, i kdyby je oddělili výkonově, není to ono. Pokud chtějí tlačit diesel, tak to chce nějakou bombu, image maker. Tady záleží, odkud ten plán pochází, jestli jen testují vody, nebo jestli jsou odhodlaní atd. VW už předvedl, že je všeho schopen, když si to umane.
Avatar - Ham.
Ham.
Když v benzínu počítají s W12 tak je jasné, že motory chtějí (důstojností=počet válců a objem) posadit jak nad novou Q7 tak Touareg. V12 diesel by bylo hezké dvojče. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ach - můj - bože 😄
PS: Sorry, milí spoludiskutující, ale FAKT (si) myslíte, že naftový motor (byť "správně" velký a se "správným" počtem válců), nebo dokonce nasazení NAFTOVÝCH motorŮ je TO (ono) po čem zákazníci Bentley "touží/šílí"? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já tomu neříkám VW, ale PIËCHova zpupnost (předvedla že je schopna VŠEHO čeho si umane.. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Brrr 8-s
NEbylo by lepší (konečně) udělat "normální" BENZÍNové V12? 😉
PS: Já myslím že se dočkáme další evoluce 4.0 - 4.2 - uvidíme c👋jaké přesně V8 TDi
Něco s ním udělat (totiž) "musí" - to že je výkonově poráží obyčejný R6 3litr NEmohou (přece) nechat být..
_MT_
Další evoluce V8 určitě bude, měla by mít kolem 400 koní. Nicméně si myslím, že by mohli chtít udělat pro Bentley něco víc. Přeci jen současnou V8 má v portfoliu VW Group kde co. A o litrový výkon tu vůbec nejde.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máte jistě pravdu, ale NEvěřím že by (na jednu stranu "Strýček Skrblík" Ferdinand) dal svolení k motoru JEN pro Bentley (bude-li to jen trochu možné/únosné, bude "sdílení" od Porsche přes Lamborghini po Bentley = snad jedině že by vzali V8 od Porsche, TO by snad možná udělat "mohli"
PS: A samozřejmě že o litrový výkon nejde, tady jsou 4 litry naopak "skoro málo" 😄
IPace
asi taky nemaj moc navyber, VW piskne a Bentley musi skakat do rytmu 😄 a jelikoz je u VW hlavnim zajmem diesel, tak se docela divim ze ho tam jiz nemaj davno
jossalito
Tady nepíská VW, tady pískají zákaznící. Nebo si snad myslíš, že to dělají pro sebe? 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
KAM ten sVWět spěje...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nech rozhodnout trh. Nemá cenu dopředu říkat co je dobré a co je špatně. Ať rozhodnou zákazníci, kteří na rozdíl ode mne i od Tebe Bentley kupují.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je FAKT, náš poslední Bentley byl na BUŘTÍKa.. 😉
..a toho "uráží" nafta i v C5 😄
Avatar - JDM
JDM
nemyslím si že zákazníci bentley touží po dieselech to jenom VW touží po větších prodejích a doufá že když se objeví bentley s naftou koupí si ho víc (ne)milionářů 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A co je na tom apriori špatného? Nezdá se, že by směřování VW nebylo úspěšné... S kritikou bych byl opatrný.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..a TO bude "ten problém" - komerční "úspěšnost" a "kvalita" jsou dvě docela ODLIŠNÉ věci.. 😉
..a zatímco BMW s Rolls Royce jde "nejklasičtější možnou cestou" (a přitom také slušně vydělává - naopak takový Mulsanne je spíš "propadák") tak VW "posunul" Bentley (během pár let) "o level níž" - a zdá se že hlavní priorita je KVANTITA prodejů (čímž se ale Ferdinand "mocný" Piëch ani nikdy NEtajil - že chce i Bentley vyhnat na 5000 ks ročně prohlásil hned po převzetí Bentley - což tehdy popravdě působilo skoro "absurdně"..
..no a dnes plánuje 3000 kusů ročně jen od jednoho (docela "ošklivého" SUV) modelu 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš nějaké zprávy o tom, jak to nařídí zákazníkům kupovat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U toho SUV to celkem "dává smysl" (jednak je to stejná technika s audi Q7 = proč zrovna tenhle motor "vypouštět" z nabídky - pro vozy typu "audibus" naftá DÁVÁ/má smysl..
..(o hodně) HORŠÍ je to s Bentley Continental, tam to DEGRADACE "pojmu" Bentley je.. ;-\
..a uvidíme kolik % zákazníků "na to skočí" (alespoň že Rolls Royce.. 😄
jossalito
Ty se spíš zaměř na to, jak si tady onehdá kvákala o tom, že V8 TDI u Audi skončí a v příští generaci už nebude. :-!
Avatar - Ham.
Ham.
>😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsem "zaměřena" 😄
..tak UVIDÍME zda to bude stále ten starý (původně 4litrový?) motor, nebo nějaký OPRAVDU nový 😉
jossalito
Aby sis zachránila vlastní zadek, tak ti k prohlášení "že on je stejně stejný", bude stačit i stejný objem.

PS: Žvatlala si o dieslových osmiválcích obecně. :-! :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
PS: No však on také žádná už NEbude.. 😉
..a (jak jsem už TEHDY psala) proč by také byl, když "smysl" má JEN ve vozech typu audibus (Range Rover) apod.
No "nový" je "nový" - víme? 😄
Třeba právě tento současný je "starý" a jeho původní objem byl dokonce JINÝ - víme? 😉
STEJNĚ tak třeba V6 3.0 HDi Bi-turbo je také jen převrtaný "starý" V6 2.7 HDi Bi-turbo - víme? 😄
jossalito
Ty si pleteš i přeplňování a vstřikování... Takže jsi tu opět k smíchu. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A vy jste tuhle bubost už HODNĚ-KRÁT opakoval ... a že takový příspěvek NIKDY NIKDO NEnašel vám NE"vadí"/vás NE"trápí", že? 😉
jossalito
Jseš hloupá, to tu víme všichni. Tvůj marný boj. :-! :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S vámi že to je "marný boj"? = nejspíš ANO
Že to budete stále opakovat (i když jste takový můj příspěvek nikdy neviděl)? = nejspíš ANO
PS: A to jak souvisí "potencionální" hloupost s tím že vy stále opakujete VÝMYSL (o příspěvku který NEexistuje) - to fakt NEvím 😄
jossalito
Dobře tu ze sebe děláš blbce, dobře... :-! :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že vás (od první chvilky) VYZÝVÁM ať ho tedy "najdete"? Nám všem ten "jakopříspěvek" UKÁŽETE? 😉
No (to) asi ano 😄
PS: A "bubku" ze sebe možná opravdu dělám - vždyť i mně je JASNÉ že vás pravda naprosto NEzajímá 😉
(tak CO "takhle" - VSAĎME se! Já říkám že NEexistuje - a RÁDA vám zaplatím, když ho najdete 😄
jossalito
Ty si zkus něco diktovat svý uzenině doma.

Tady se dělí lidi jen na ty, kteří vědí a na ty ostatní šašky, kteří jsou tu akorát pro smích a tam patříš ty. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak to už je (evidentní) ÚTĚK (nebo ÚPRK?) od pravdy a skutečnosti.. 😄
PS: Ještě jednou si přečtěte můj příspěvek a pak vaši reakci na něj.. 😉
..a NEvymýšejte si už! (takové NEsmysly)
jossalito
Koukám, že obrana tvé vlastní zadnice může mít mnoho podob, všechny mají ale jedno společné, v odraze skutečností jsou naprosto směšné. >😁 :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No TAK "hrdino" - CO bude s tím mým "jakopříspěvkem"? 😄
PS: Od té SÁZKY prcháte zdrháte utíkáte - "co to jen jde"? 😉
Avatar - Dinar
Dinar
To je v předmětné diskusi zcela jedno, to, že audi už nebude mít dýzlový osmiválec je jen další v řadě tvých "úspěšných" prognóz a "zaručených" informací. 😉
_MT_
Do 50 let se jí to možná vyplní. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak o € že to bude DŘÍVe 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale SAMOZŘEJMĚ že JE.. 😉
..to jen NEumíte "zpracovávat psaný text" 😄
(aneb já NEpsala "že to bude zítra" 😉
PS: Napsala jsem že (stejně tak jako třeba 6ti válce ve střední třídě) NEmají budoucnost a že POSLEDNÍM naftovým V8 bude možná 4.4 TDV8 v Range Rover - NE"pamatujete"? 😄
PPS: Nicméně Volkswagen připravuje "invazi" VELKÝCH SUV (příští audibus Q7 bude mít MNOHO "klonů") = tam velký naftový motor MÁ smysl - že (zřejmě) "aktualizují" starý V8 4.0 TDi a čeká jej další "evoluce" NEní překvapením (přece NEmohou nechat aby "jen" R6 3.0 měl vyšší výkon, že? 😉
..a do těch "krabic" (jak doma říkáme SUV "obludám") se to navíc "hodí" - tolik "prognózy a analýzy" 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Žížala hozená na rozpálenou plotnu se bude kroutit zhruba stejně jako ty, kdykoliv ti nějakou z tvých bláboloprognóz realita rozcupuje. >😁

Podstata debat okolo V8 tdi byla v tom, že ti, kteří argumentovali její existencí v A8, touaregu atp. např. ve srovnání s MB, který s podobným motorem už nepočítá, tedy ti byli tebou poučováni, že V8 dýzl je věc zbytečná s tím, že aktuální 4,2 tdi (žádná 4,0tdi se nedělá) je jistojistě poslední dýzlovou V8kou, která v koncernu VW spatří světlo světa. A hle, v tomto článku se dozvídáme o novém V8 tdi pro současné i příští generace koncernových modelů. Jinými slovy, tetinko, jsi opět za trubičku, ovšem tvou sebereflexi nečekám, takže nic, jedeme dál. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak "šťastnou cestu" 😉
- a "tetinko" a podobné si nechte pro SVÉ "blízké" (jestli nějací existují 😄
- a myslím že(např.) NEJvíc s článkem o TDV8 v Range Rover(u) jsem tady "souhlasila" JÁ
- a že vy (asi OPRAVDU) "nezvládáte POCHOPIT" psaný text (jestli jste FAKT myslel že konec naftový 8mi válců bude "do roka a do dne"), tak "to je mi LÍTO" ... (ale) ve vašem věku je to asi to jediné co se s tím "dá dělat" 😉
jossalito
Máš pěkně chatrnou paměť. Protože tys tu hlásala kraviny o tom, že žádná další V8 TDI už nebude. Žádný čaový omezení, jak se o něj snažíš teď. Ty psanej texte. :-! :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Má NEpěkně "chatrnou paměť"! 😉
JASNĚ jsem psala, že "asi posledním" zůstane (tehdy celkem "novinkové") 4.4 TDV8 😄
Jestli jste z toho "vydumal" že to bude "do roka a do dne" - to se NEdá nic dělat - já VÍM že "život" motorů bývá "nepatrně delší" 😉
PS: Což ale NIC NEmění na "analýze" kterou udělali Mercedes a BMW když SKONČILI výrobu a vývoj V8 v naftě - která "má smysl" opravdu JEN v těch (velkých) "krabicích" ...
..a další "autobusech" a pod. v OSOBNÍM voze "budocnosti" prostě NEeeee
..a u MERCEDESu asi ví proč dokonce ukončili vývoj "skorohotového" V6 Bi-CDi 245 kW
PPS: Je SKVĚLÉ že příspěvky (když je to nutné) či celé diskuze se DAJÍ DOHLEDAT, že? 😄
jossalito
Kličkuješ jak slepice. Leč, všecko je to marný. Tady ses opět ztrapnila na druhou. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEvím, ale možná jste SE "popsal docela dobře" 😄
PS: Že takový příspěvek (který si mi snažíte "vnutit") NEexistuje, NIKDY NEexistoval a tedy NELZE ani dohledat je FAKT 😉
..stejný jako že se to budete snažit tvrdit asi "navěky"
PPS: Stejně jako vše o naftových 8mi válcích (nebo si FAKT a OPRAVDU myslíte, že Mercedes a BMW jsou "tak mimo" že NE"zvládnou" vyrobit dieslový V8? 😄
Když přitom jejich benzínové V8 ty od audi válcovaLY a válcuJÍ? 😉
Jak množstvím tak výkony? 😄
jossalito
Všichni ví (a taky ti to zde znovu napsali), až na tebe (samozřejmě), cos zde tvrdila.

Akorát se ti to nehodí do tvýho krámu, tak před tím utíkáš.

Ukazuje to tvoji ubohou povahu, nulovou schopnopst sebereflexe a žádnou osobní úctu. :-! :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ještě "kousíček" a ta poslední věta na vás bude SEDĚT jak poklička na hrnec..
..a že si VYMÝŠLÍTE kvaviny (ať o přímém vstřiku a přeplňování nebo tohle) - a NEjste schopen to doložet - to opravdu VÍM 😄
PS: A jestli svému NE"soustředěnému čtení" snad doopravdy "věříte" - MĚL byste si SÁM dohledat, ZNOVU (v klidu) přečíst ... a pak stačí napsat "sorry"
jossalito
Víš co je tvůj problém? Že neumíš česky. A to je svatosvatá pravda. >😁 :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..tak (teď) už "bez kousíčku" 😄
Avatar - Dinar
Dinar
No, tohle už je sporák na maximum. >😒] Tak, hezký víkend, teta. 😉

P.S. Vím, že některé nuance českého jazyka ti unikají, tak jen na vysvětlení, oslovení, teta (zvláště při neskloňovaném, teta, místo, teto) nemá s příbuzenským vztahem nic společného, je to lehce pejorativní oslovení osoby ženského pohlaví.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I to "teta" si nechte ... viz výše 😉
PS: Vi(dí)m že vám MNOHÉ nuance unikají - proto mi to b.bé oslovení také VADí, víme? 😄
PPS: Ale jinak NÁPODOBNĚ
(hezky o víkendu MÁ být 😉
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Výkonem, efektivností a spotřebou to diesel vyhrává na celé čáře. Proč by si tam teda nemohli bouchnout diesel?
Koneckonců, jeden V12 diesel už by tu byl, stávající V8 diesel je super motor s překvapivě dobrým zvukem. A jak už se již dalo slyšet na YouTube u A5 TDI s upraveným výfukem, zní to sakra dobře.
Závěr: Nemám z toho strach, a nemusí mít strach ani zákazníci :yes:
RS
A5ka má jen R4 a V6.
Třílitrové biturbo by bylo myslím důstojný i pro Bentley, i když pravděpodobnější je nějaká nová verze 4.2 V8. To je rozhodně exkluzivní motor i do lepší společnosti.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Myslel jsem to V6 TDi... na YouTube je názorný příklad, jak to může skvěle znít, opravdu.
_MT_
Ona i ta sériová 230 kW verze, která se dává do A6, nezní špatně. Byť ty úpravy A5, které jsem slyšel, jsou asi ještě lepší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
8-s
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
1,2 TSI čtyřválec, v Audi raději utlumený šestiválec než vyhoněný čtyřválec a namísto 3 turb 2 válce navíc. To se jim pak tlačí dopředu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
?? 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To z toho došla řeč >😁.
Tak sama si dokážeš představit, že jízda ve tvém citroenu C5 3,0 HDI by vždy byla na komfortnější úrovni, kdyby utlumili tvůj motor na 150 kW při 3000 ot než kdyby jsi tam měla tu 2,2ku se stejným výkonem při 4000 ot.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Co hulíš? Já Ti taky nerozumím, co jsi ve svém příspěvku chtěl říct.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEmyslím.. 😉
..ono už těch jeho 177 kW je "utlumená" verze (v plné má 202 kW/600 Nm) - takže je fakt "těžce pohodový" (motor s "rovnější" křivkou točivého momentu abyste "pohledal" 😄
Avatar - Dinar
Dinar
To je skutečně "těžce pohodový" motor, těch 177kW se, po přesednutí z čehokoliv (a klidně i auta o třídu výše) osazeného třílitrovým šestiválcem o obligátním výkonu kolem 180kW, jeví tak neskutečně vydechle, že to vypadá, jako by se nějakých třicet koní šlo zrovna napást.

202kW verze v XF je na tom dynamicky prakticky shodně s 530d, ten motor je prostě klasický hdi, nejede. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bože to JE ale "kvavina" 😐
(VYMÝŠLEJTE si alespoň "trochu na úrovni"
PS: (aktualizujte data a) Vyzkoušejte "modernější" verzi s 8mi stupňovou ZF 😉
..a srovnávací testy s audi A6 3.0 TDi 180 kW (bi-turbo mají až od začátku letošního roku) asi znáte 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Těžko vést debatu s někým, kdo má například plnou hubu audi, aniž by za posledních x let nějakým audi jel, tedy vyjma A4 2,0tdi, na základě kteréžto skutečnosti se zde pouští do sáhodlouhých dišputací. To, co říkám je fakt, taková A4 3,0tdi je oproti C5 V6 HDI raketa na kolech, XF i s novou převodovkou stačí ve své 202kW verzi na 530d, ačkoliv papírově rozdíl 20kW, 535d nebo A6 biturbo jsou dynamicky jinde, tam je těch 20+ kW znát velmi citelně.
A co se vymýšlení týká, na to tu máme tebe. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Chtěl bych vidět tebe, kdyby ti svět řídila nenávist k Ferdovi. >😒]
Avatar - Dinar
Dinar
Tak mravence rád nemám, ale Ferda byl prostě sekáč, akorát ta naše zdejší Beruška mi připomíná spíš Pytlíka. >😁 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ona "original" Beruška popravdě NEbyla "žádný zázrak" 😄
PS: A Ferda a Ferd(in)a(nd) jsou skoro 2 "přesné OPAKy" (alespoň morálkou 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ach jo... (tak po xy-té) tohle platí pro VŠECHNY vozy vyšší střední (bez výjímky) - nemusí z nich mít zisk jen F.K.P. 😄
nasua23
která honí hlavně prvotní prodeje a nedosahuje aury výjimečnosti, jakou má RR.
Avatar - blake26
blake26
hm no len aby sme sa v blizkych desiatich rokoch nepozerali na to ako RR konci vyrobu a ide do vecnych lovist resp pod VW >😒] na druhej strane BMW by urcite robilo kroky aby to tak nebolo
cjoctavian
Aby RR nedopadol ako Maybach >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak na to to OPRAVDU NEvypadá (pod křídy BMW "jen vzkvétá".. :yes: 😄
..a nepotřebuje na to dělat (naftové ani jiné) "kompromisy"
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím si že trh rozhodne, pokud o diesely nebude zájem, skončí. Pokud o ně zájem bude, bude mít RR problém.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..ale NEbude.. 😉
..RR (rsp. jeho zákazníci) je "příliš jinde" 😄
PS: Někdo holt "ctí kvalitu" (a tradice) a někdo kva... se jmenuje Ferdinand Karl Piëch..
..a jde mu HLAVNĚ až JEDINĚ o MNOŽSTVí (v čemž má - kupodivu - docela HODNĚ fanoušků...že? 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano, Jaguar si na to taky hrál a teď ho vlastní Indové a polovinu vcelku dosti luxusní vozů pohání diesely. Včetně V6 a V8.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No stále ještě jsou NEJvětšími výrobci 8mi válců na světě.. :yes: 😉
..a NEcpou (jinak výborný 4.4 TDV😄 do limuzín - je to motor pro (velký těžký) Range Rover (a do takového typu vozu diesel má/dává smysl - a vždy tam "nějaká byla" 😄
Naopak nafta ve voze Bentley Continental (a vyřazení motorové ultraklasiky V8 6,75) je REVOLUCE (ale taková "spíš komunistická" - řekla bych JÁ 😐
Avatar - Dinar
Dinar
Nahrazení V8 6,75, což je skoro vykopávka, nějakou V12 mi jako komunistická revoluce nepřijde.

Ovšem s tou naftou souhlas, pro image Bentley je to degradace.

Co se TDV8 týká, v zástavbě do XJ je údajně nějaký problém a ne marketingový nýbrž technický, svůj "boj" s dýzlem už má jaguar za sebou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsem ráda, že jsme se (alespoň na něčem) SHODLi :yes: 😄
PS: Přiznám že NEvím co by tam mohlo být za problém (TDV8 je de facto V6 3.0D + 2 válce ... tedy ono tam toho je jinak VÍC - motor je i "laděn" HODNĚ jinak, nicméně z 3litru OPRAVDU VYCHÁZí ... a "velikostně" by to také NEměl být problém..
..myslím že reálně spíš NEní "třeba" silnějšího naftového motoru než má "starý" V6 202 kW/600 Nm
Avatar - Dinar
Dinar
Co ten dvanáctiválec pro Bentley, kdy začneš tleskat?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
W12 (místo klasického "poctivého" V12) NEtleskám ani v obyčejnějších autech.. 😉
..škoda že VW udělalo "zbytečný" V12 naftový místo v BENZÍNu
PS: VR6 + VR6 (které se mi kdysi líbil👋bylo sympatické ve VW Corrado) = W12 mne moc NE"bere" 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Tahle reakce nemůže překvapit, viz. níže.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
(také) viz níže 😉
PS: Také jste (snad) "měl rád" VW VR6? 😄
No u mne se "kladný vztah" tím že "jsou dva pohWomadě" NEposílil.. 😉
..od té doby jsem (snad) "popošla" o kousek dál.. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Co se tdv8 týká, dle mého bude problém spíš se zástavbou ve smyslu příliš velkého krouťáku na zadních kolech, než se zástavbou do motorového prostoru. Jestliže je v XJ dýzlová V6, navíc jako nejprodávanější motorizace, není důvod, aby nepoužili V8, když ho mají, tedy důvod je, ale určitě ne z ranku těch, o kterých píšeš ty, to je spíš na pousmání. Každopádně uvidíme jak to dopadne po příchodu AWD, osobně tipuju, že se v XJ se čtyřkolkou TDV8 objeví.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak problém OBŘÍHO točivého momentu by teď asi mohl "být vyřešen" ...
..ale já (spíš) tipuji že se NE-objeví (opět "o €"? 😄
(abych vysvětlila - a na to jste možná také narazil - opakovaně můžete narazit na články že "naftové šílenství" mezi manažery je maličko na "ústupu"/že také chtějí něco JINÉHO než "chrochtáky" (byť si dnes toto označení už tolik NEzaslouží). Něco jako "vkus" je věc nevyzpytatelná a osobně si myslím že právě (malému "chudému") JAGu jakésy "vlny" zájmu vyšly téměř IDEÁLně = tím myslím že včas nabídl nabídl dieslové V6 Bi-turbo a nyní přichází s novým V6 kompresor - a vypadá to že by se opět mohl "trefit" do samého začátku "trochu jiné/změněné" poptávky...
PS: naftové V8 patří do (audi)"busů" typu Range Rover apod., do LUXUSní limuzíny opravdu NEeee 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle tvrzení je neudržitelné, jak to, o příklonu manažerů zpět k benzinu, tak to o nevhodnosti dýzlové V8 do limuzíny.

- příklonu manažerů (říkejme raději kupců lux segmentu) k benzinu neopdpovídají prodeje, u značek, které dýzly nabízejí, je jejich převaha zřejmá. (a to i u XJ jakkoliv má mnohem zajímavější motorizace než je V6d)

- jakou logiku má prohlášení, že V8d do limuzíny nepatří, když se do nich běžně montuje V6/R6 d? To víš asi jen ty sama. Každopádně, ti co V8d nemají, se snaží vyvíjet lepší verze šestiválců, aby je nad ty "ekonomické" dýzlové varianty limuzín mohli postavit, viz. 750d například, MB také pracuje na své víceturbové variantě 3,0d, kterou dostane nová S-klasse. Co tu tvrdíš, je kravina, V8d je pro limuzínu z hlediska vhodnosti mnohem žádoucnější, logičtější než nějaká čtyřválcová 250cdi například. Jinými slovy tvé argumenty jsou jen odrazem tvých pocitů, přání a sympatií k jednotlivým značkám. A jak říkám, podle mého ti to jaguar s příchodem awd do xj předvede sám.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já jen opakuji co jsem četla (se můžete dočíst i vy) + NEzastírám že MNE osobně by to docela "potěšilo" (naftové a 4kolkové "masové šílenství" se už trochu "zvrhlo" 😄
Co VÁM příjde "neudržitelné" na tom že když už do LUXUSní limuzíny V8 (jsou na VELKÉM "úsptupu") tak "rovnou" benzín, než naftu...?
PROČ myslíte že majitelé Rolls Royce NEchtějí naftu? Protože PROČ
Avatar - Dinar
Dinar
Nemluvíme o Rolls Royce, řešíme limuzíny lux. segmentu, konfekci, zase to ženeš někam jinam, svůj názor na naftu v Bentley jsem napsal. Ostatní je jen přání otcem myšlenky, podobně jako se před pár lety tvrdilo, že SUV jsou na ústupu, lidé se od těch užraných krabic odklánějí, no realitu vidíme všichni.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok, tak MNE "těší" že zákazníci RR naftu NEchtějí (zatímco těm od Bentley nyní "přichází do nabídky").
Ok, tak když vezmeme luxusní limuzíny "o třídu níž" (S, LS, 8, 7, XJ), tak i tam bohužel 8mi válce "upadají" a KDYŽ už někdo chce V8 (= o to uspořit pár korun mu asi spíš NEjde), tak MNOHEM "zajímavější" je sáhnout u rovnou po BENZÍNOVÉ verzi (klidně po novém V8 4.0 TSi od vwaudi 😉
Ok, to že se psalo že "SUV budou na ústupu" a v reálu docela "frčí" je opravdu FAKT.. 😄
..který tedy NEchápu (a to mám na srovnání myslím vůbec NE špatnou "krabici" - což ale jen POTVRZUJE můj názor, že lidé NEvybírají "dle kvality" ... a to (zdaleka) ne jen auta 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Starou belu degradace. Nějakýho maníka (který nechtěl ani zaboha o dieselu v RR nebo B slyšet) posadíš do Bentley s dieselem a on ani nepozná, že je ve voze diesel - kvůli V8, kvůli naladění motoru, kvůli odhlučnění motoru.
Zvenku to taky nikdo nepozná. Takže to vlastně bude jedno jestli benzín nebo diesel. Skutečně nevím, jestli bude někdo porovnávat (v této třídě) spotřebu ale třeba může hrát roli dojezd, kdo ví?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím že i dojezd je celkem "podružný"...
..tedy já také nemám ráda vozy s doslova MALÝM dojezdem, ale "VELKÝM autům s VELKÝM motorem" většinou "odpovídá" i nádrž = tam bych "problém" NEviděla..
PS: Pochopitelně to (i ve velmi dobře odhlučněném voze) POZNÁTE jak zevnitř (to "zvenku" ani nebudu komentovat..
_MT_
Pořád si stěžuješ, že nemají pořádnou V12. Spíš je zajímavé, že v té "vzdálenější budoucnosti" pořád uvažují o dvanáctiválci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Do BENTLEY? 😉
a) cokoli jiného by bylo "více než divné"
b) když zruší V8 6,75 co jiného (než W12) by tam dávali? 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Od někoho, kdo v každém druhém příspěvku zmiňuje dvanáctiválec, by mi přišlo logické zatleskat, zruší-li výrobce V8 namísto V12, zvláště při informacích, kterých se nám dostává, typu, McLaren nepočítá s V12 apod. Jenže problém je v tom, že Bentley má "cosi" společného s největším nepřítelem lidu jménem Piech, proto budeme číst, bla, bla, Bentley je tuctovka, tohle dělá špatně, tamto ještě hůř, to takový RR nebo Bristol. Jinými slovy, tu svou špičku nosu máš velmi daleko z dohledu. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a ono na tom moc "logického" přitom NEní...
..zatímco původní RR i Bentley motor V8 6.75 je "totální klasika" a "motorový skvost", tak VW VR6+VR6 (teď v druhé generaci už "použitelný") je "nouzová konstrukce" = aby se vešla do karoserie Continental GT ... VELKÁ škoda 😐
Prostě i Bentley postupně přechází kompletně na VW techniku ... to pro fanouška aut žádné "HURRÁ" opravdu NEní (nicméně úspora nákladů při vývoji - 5 technicky stejných velkých SUV se stejnými motory - to EVIDENTNĚ bude VELIKÁ :yes:
PS: A jestli bez mých komentářů NEjste (ani) schopen rozeznat "jak to dělá Bentley" a "jak to dělá RR" a udělat si z toho závěr - tak to je (fakt) "zlé" 😉
PPS: Bristol je něco ZCELA jiného - to jen "pro pořádek"
_MT_
Asi jiný osmiválec. Představ si, že počet válců má nepřímý vliv na ztráty. A dnes je to všechno o snižování spotřeby. Pokud nemají ve své špičkové limuzíně V12 dnes, tak je zajímavé, že o něm uvažují do budoucna, kdy spíš budou ubývat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No VWaudi má ale dnes jen DVA "lepší" motory - (zdá se že docela povedený) V8 4.0 TSi (a nemyslím že by vyvíjeli další - tenhle bude "napříč značkami" - samozřejmě "odlišený" naladěným výkonem) a inovované VR6+VR6=W12
..myslím že s tím si "vystačí" napříč portfoliem..
(i když dnes by možná mohli "šlohnout" BENZÍNové V8 u Porsche.. 😉
"Uvažují o V12"? (přiznávám že) asi nejsem "v obraze" 😐
Avatar - JDM
JDM
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A ty ROZDÍLy mezi nimi (zdá se) chce ještě "posílit" 😉
_MT_
Také prodává levnější auta v nižších třídách. Výjimečný byl Maybach, hlavně ke konci výroby. RR má prodeje příliš velké na to, abych si dovolil mluvit o výjimečnosti. Sekají to jak Baťa cvičky. V tom nejvyšším patře limuzín je dnes snad jediným výjimečným vozem Pullman. Toho když potkám, tak je to malý svátek.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
..a kolik jste za poslední měsíc potkal "cviček od Bati"? 😉
PS: Proti Bentley (poté co patří VW) jsou v tom "sekání" docela "žabaři", že? 😄
_MT_
Hodně. Ono to záleží od toho, jak často jezdím do města. Popřípadě, když nejsem doma, ve kterém městě jsem. Doma většinou potkávám Dropheady a Coupé. Nejvíc RR potkáš tam, kde jsou celebrity. Kdyby je ve finančním sektoru řada lidí nepovažovala za nechutně okázalou monstróznost, tak je nejspíš vídám mnohem častěji. To bylo plus Maybachu, ten tyhle negativní emoce nevzbuzoval.

Jak říkám, Bentley prodává levnější auta v nižších třídách. Téměř kde jeden začíná, tam druhý končí. Při takových prodejích není pro mne výjimečným ani jedno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co to je "hodně"? 😉
NE že by ve Wien občas nějaký nebyl k zahlédnutí, ale pokud nebydlíte ... nemluvíte o "správné" části Londýna, tak v Evropě nějak NEvím... 😄
PS: No Ghost už TAKové (asi myslíte "negativní") emoce NEvzbuzuje - a jaká bude "cupka" Ghost (jestli se tak tedy bude jmenovat) jsem HODNĚ zvědavá..
..a "pánbůhdíky" že tam "nic NEvymýšlí" a nafta (a jiný motor než klasický V12) NEhrozí :yes: 😄
_MT_
Když se budu pohybovat ve městě, tak za den RR potkám pětkrát určitě. I kdyby jen jednou, není to nic, co bych nevídal pravidelně. Na setkání s Pullmanem v běžném provozu by mi stačily prsty na rukou. Kolik RR prodá letos aut? 4000? To není výjimečné.

Ghost je rozhodně lidovější, ale designový jazyk je to podobný. Je to prostě okázalé. U Maybachu šlo o to, že splynul, lidé si kolikrát ani nevšimli, že projel okolo. Nicméně už jsem měl tu smůlu potkat pár Maybachů, které prošly rukama šíleného tunera. Na zvracení.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No když to berete takhle, kolikrát jste potkal (třeba) Bristol? 😄
Ale jinak samozřejmě souhlas, že (výrazná úprava Mercedes) Pullman je "vzácnější"
"Již" 4 tisíce? No tak to na "řešení bez kompromisů" a JEN s klasickým benzínovým V12 je docela VELMI "pěkné" číslo - nicméně Bentley je (od té doby co je majitelem Volkswagen) naplánovwán jako VÝRAZNĚ větší "masovka" - a menší motory a plánovaná nafta jsou toho důkazem. Ostatně (jak jsem již řekla) Ferdinand se tím ani nijak "netají" - dokonce to presentuje jako "plus" (nevím jak vy - já NEeee ... mně je až VÝRAZNĚ "bližší" přístup jaký zvolilo BMW s Rolls Royce
A ano "vytuněný" Maybach jsem (bohužel) měla také možnost vidět 😉
_MT_
Záleží, jak porostou. Může to být i víc (řekněme 4500). Bentley by se měl pohybovat kolem 8-9 tisíc. O Bentley si člověk může myslet, co chce, ale Continental GT, Mulsanne? Mně se ta auta líbí.

Osobně mám limit pro výjimečné asi takovýhle (orientačně): 100 kusů ročně na model; 500 kusů ročně na automobilku; pokud nejde o opravdu dlouhodobou výrobu (třeba 30 let), tak by celkový počet vyrobených kusů neměl být větší než 1000 u daného modelu. A pak zvláštní kategorie pro ty opravdu hodně výjimečné, kolem 5-10 kusů ročně (tedy řekněme 10-20x menší limity než pro výjimečné). Nad tím už stojí prakticky jen kusovky.

Také na mě dělá velký dojem, když si to auto nemůžu koupit jako housku na krámě, jen proto, že na něj mám peníze. To by podle mne mělo patřit k exkluzivním vozům. A to třeba u Pullmana dnes platí. Musíš mít pořádné reference, aby ti jeho nákup Daimler schválil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Continental GT je opradu "chic" (a v téhle generaci - no spíš po důkladném faceliftu - je prý už i "ok"). Mulsanne NEvím - ten proti RR nějak "nemá šanci" ... v čemž se (kupodivu) shoduji i s "názorem trhu" 😄
NEznám moc (TAKHLE "náročných") zájemců o vůz (a ani moc takových automobilek/modelů - já si z nich zvolila BRISTOL 😉
Já "pravidla výjímečnosti" (trochu) znám - ale pro to není třeba HODNĚ, ale vskutku SAKRA HODNĚ (dlouhodobě vlastněných/utrácených) peněz (víc než si většina (všichni) místních diskutujících dovede představit (i když vy asi ano.. 😄
..aneb až dostanete nabídku na černou kartu - máte (pomalu) šanci 😉
_MT_
Řekl bych, že Mulsanne má k mému srci blíž než Ghost. Ale každý na to jde trochu jinak. Rozhodně platí, že bych dal přednost chladné propracovanosti Mercedesu před aristokracií. Radši si budu "vozit zadek" v masážním kanapi, než si hrát s retro výdechy klimatizace.

Řada lidí si auta jako Phantom kupuje, aby se předvedla. Tenhle druh exkluzivity hledají trochu jiné typy. A tím úplným vrcholem je coachbuilding. Tedy auto na zakázku. Viděl jsem Maybacha, za kterého majitel dal v přepočtu kolem 90 milionů korun. To už se člověk pohybuje v cenové relaci zakázkových aut. Na to ale potřebuješ být velký individualista, automobilový nadšenec a slušně bohatý člověk.
Autoservis
Do aut narve je jedna věc, ale že to někdo i kupuje je věc druhá. Koupit například Porsche v naftě je jako shánět dietní bůček.
Avatar - Aladeen
Aladeen
keď to patrí pod koncern a ten má TDI veľmi v láske 😉