Na rozdíl od Rolls Royce se Bentley dieselům nebrání
Bentley potvrdilo, že do budoucna počítá s automobily poháněnými dieselovými motory. Odcházející šéf značky Wolfgang Dürheimer oznámil, že už existují prototypy s turbodieselem pod kapotou.
Dürheimer neuvedl podrobnosti o tom, jakou dieselovou jednotku Bentley využije. Pravděpodobně se ale bude jednat o novou generaci vidlicového osmiválce z dílny Audi. Jeho výkon přesáhne hranici 298 kW, motor má debutovat příští rok pod kapotou Audi A8.
Použití jednotky od Audi by nebylo pro Bentley nic neobvyklého. Nabídka pro Continental GT a GTC už zahrnuje čtyřlitrový benzinový osmiválec z vývojových dílen ingolstadtského výrobce.
Jisté je, že Bentley nepoužije vidlicový dvanáctiválec z Audi Q7 V12 TDI. Ten by totiž nesplňoval budoucí emisní normy. Koncernový třílitrový šestiválec pak zase je pro britskou luxusní značku příliš malou jednotkou.
Turbodiesel bude součástí nabídky motorů pro dva modely – chystané SUV a budoucí generaci Continentalu. O dieselový agregát mají mít zájem především evropští zákazníci.
Bentley rovněž do budoucna počítá s plug-in hybridní verzí plánovaného SUV. Naopak 6,75litrový vidlicový osmiválec by mohl z nabídky zmizet, nahrazen by byl dvanáctiválcem. „Věřím, že 6,75 l V8 může odejít," říká Dürheimer. Konec této jednotky ale přijde nejdříve s novou generací modelu Mulsanne, která je hudbou vzdálenější budoucnosti.
To v nabídce pro modely Rolls-Royce se turbodiesely neobjeví. Automobilka uvádí, že její zákazníky vznětové motory naprosto nezajímají, vnímají je jako podřadný způsob pohonu pro vůz tak honosné značky, jakou je Rolls-Royce.