Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na rozdíl od Rolls Royce se Bentley dieselům nebrání

David Bureš
Diskuze (125)
Vznětový motor bude k dispozici nejen pro chystané SUV, ale také pro budoucí Continental.

Bentley potvrdilo, že do budoucna počítá s automobily poháněnými dieselovými motory. Odcházející šéf značky Wolfgang Dürheimer oznámil, že už existují prototypy s turbodieselem pod kapotou.

Dürheimer neuvedl podrobnosti o tom, jakou dieselovou jednotku Bentley využije. Pravděpodobně se ale bude jednat o novou generaci vidlicového osmiválce z dílny Audi. Jeho výkon přesáhne hranici 298 kW, motor má debutovat příští rok pod kapotou Audi A8.

Použití jednotky od Audi by nebylo pro Bentley nic neobvyklého. Nabídka pro Continental GT a GTC už zahrnuje čtyřlitrový benzinový osmiválec z vývojových dílen ingolstadtského výrobce.

Jisté je, že Bentley nepoužije vidlicový dvanáctiválec z Audi Q7 V12 TDI. Ten by totiž nesplňoval budoucí emisní normy. Koncernový třílitrový šestiválec pak zase je pro britskou luxusní značku příliš malou jednotkou.

Turbodiesel bude součástí nabídky motorů pro dva modely – chystané SUV a budoucí generaci Continentalu. O dieselový agregát mají mít zájem především evropští zákazníci.

Bentley rovněž do budoucna počítá s plug-in hybridní verzí plánovaného SUV. Naopak 6,75litrový vidlicový osmiválec by mohl z nabídky zmizet, nahrazen by byl dvanáctiválcem. „Věřím, že 6,75 l V8 může odejít," říká Dürheimer. Konec této jednotky ale přijde nejdříve s novou generací modelu Mulsanne, která je hudbou vzdálenější budoucnosti.

To v nabídce pro modely Rolls-Royce se turbodiesely neobjeví. Automobilka uvádí, že její zákazníky vznětové motory naprosto nezajímají, vnímají je jako podřadný způsob pohonu pro vůz tak honosné značky, jakou je Rolls-Royce.

David Bureš
Diskuze (125)
18. 8. 2012 00:24
Re: Na rozdíl od Rolls Royce je Bentley řadovka...
Řekl bych, že Mulsanne má k mému srci blíž než Ghost. Ale každý na to jde trochu jinak. Rozhodně platí, že bych dal přednost chladné propracovanosti Mercedesu před aristokracií. Radši si budu "vozit zadek" v masážním kanapi, než si hrát s retro výdechy klimatizace.

Řada lidí si auta jako Phantom kupuje, aby se předvedla. Tenhle druh exkluzivity hledají trochu jiné typy. A tím úplným vrcholem je coachbuilding. Tedy auto na zakázku. Viděl jsem Maybacha, za kterého majitel dal v přepočtu kolem 90 milionů korun. To už se člověk pohybuje v cenové relaci zakázkových aut. Na to ale potřebuješ být velký individualista, automobilový nadšenec a slušně bohatý člověk.
Avatar - Hammunasakra
18. 8. 2012 00:02
Re: Na rozdíl od Rolls Royce je Bentley řadovka...
Continental GT je opradu "chic" (a v téhle generaci - no spíš po důkladném faceliftu - je prý už i "ok"). Mulsanne NEvím - ten proti RR nějak "nemá šanci" ... v čemž se (kupodivu) shoduji i s "názorem trhu" :-)
NEznám moc (TAKHLE "náročných") zájemců o vůz (a ani moc takových automobilek/modelů - já si z nich zvolila BRISTOL ;-)
Já "pravidla výjímečnosti" (trochu) znám - ale pro to není třeba HODNĚ, ale vskutku SAKRA HODNĚ (dlouhodobě vlastněných/utrácených) peněz (víc než si většina (všichni) místních diskutujících dovede představit (i když vy asi ano.. :-)
..aneb až dostanete nabídku na černou kartu - máte (pomalu) šanci ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 23:50
Re: Nová V8 v dieselu
To máte jistě pravdu, ale NEvěřím že by (na jednu stranu "Strýček Skrblík" Ferdinand) dal svolení k motoru JEN pro Bentley (bude-li to jen trochu možné/únosné, bude "sdílení" od Porsche přes Lamborghini po Bentley = snad jedině že by vzali V8 od Porsche, TO by snad možná udělat "mohli"
PS: A samozřejmě že o litrový výkon nejde, tady jsou 4 litry naopak "skoro málo" :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 23:47
Re: Nová V8 v dieselu
Ach - můj - bože :-)
PS: Sorry, milí spoludiskutující, ale FAKT (si) myslíte, že naftový motor (byť "správně" velký a se "správným" počtem válců), nebo dokonce nasazení NAFTOVÝCH motorŮ je TO (ono) po čem zákazníci Bentley "touží/šílí"? ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 8. 2012 23:40
Re: Nová V8 v dieselu
Já tomu neříkám VW, ale PIËCHova zpupnost (předvedla že je schopna VŠEHO čeho si umane.. :-)