Oboje je o ceně, to je jednoduché. Logan kombi je naprosto ideální auto pro řemeslníka apod. SX4 koupíš za cenu levných zástupců B segmentu. Pokud oželíš velmi osekanou výbavu (hlavně bezpečnostní), máš za ty peníze super kus auta. Vlastně SX4 je jediný reálný soupeř Dacie Duster.
Přesně. Případné rezavění v tomto případě nevadí, stejně to bude za 3-4 roky dobité až až (notabene teď už je to prý s antikorozní ochranou daleko lepší).
V SX4 vidím nejčastěji lidi (častěji ženy) v předdůchodovém věku. Prostě původně chtěli Fabii, pak někde viděli reklamu na SX4, detaily jako absence bočních bagů neřeší, proti Fabce je to veliké, sedí výš (v tomto věku to může pro někoho velmi důležité, i kvůli nasedání), místa pro posádku hafo, menší kufr neřeší (zvyklí na ten z Fabie, pokud neměli kombík). Motor je oproti HTP z říše snů (neb to HTP v té své původní Fabii určitě měli). Prostě SX4 je pro jistý druh zákazníků koupě z říše snů.
Osobně bych čekal u SX4 vyšší prodeje, s autem jsem měl tu čest a moc se mi líbilo. Podvozek byl na sněhu, ale i na šotolině hodně zábavný. Na suchu naopak obstojně seděl. Auto mně velmi překvapilo a v dané cenové kategorii mohu jen doporučit.
mylis sa...... tak ako ty fandis ja neviem japoncom alebo francuzom tak ja korejcom, nie je na tom nic nepochopitelne ;-) , to ze to vacsina nevie pochopit nie je moj problem :yes:
kazdy si dnes moze vybrat, tabulky ti ukazuju jasne kto si co vybera tak stazuj sa na lamparni :yes:
Jestli to nebude tím, že evropa cpe turba, kde se dá a korejci ne. Podle hesla, co není v autě, to se nepokazí, je to možná vysvětlení úspěchů korejců..
Otázka je, jestli to je tak velký kvalitativní rozdíl aby mi to stalo za to, že musím před vypnutím motoru jej chvíli nechat běžet na volnoběh, aby se mi zchladilo turbo, měnit turbo ev. jiné díly každých x kilometrů, počítat s častějšími poruchami a pod.
Moderní turba mají dochalzení. Já mám na turbu 292 000 a je stále původní. A co se týká poruch spojených s přeplňováním, tak jsem měnil akorát gumovou hadici k turbu, co mi praskla za 2400 korun. Ano je to další věc, v autě, ale mýty o tom, jak musíš turbo každých 20 000 měnit a já nevím, co ještě už dávno neplatí.
Korejci nemajú zatiaľ benzínové turbá (až na 2,0 TCI v genesis coupe). Možno teoretická výhoda v spoľahlivosti, ale ich atmosférické motory nie sú žiadna hitparáda. 137 NM pri 5000 ot ? Pre bežnú jazdu nič moc.
Tak v tom případě už tam přebývá jen mraky elektroniky i v nižších výbavách ;-\ Co se týče turba tak 90% prvních majitelů s ním nemá problém.To jen ti (zbylých 10%) co si myslí že když je v označení motorizace písmeno T mají rally speciál a musí to vydržet všechno :no:
Má na to právo, stejně jako já fandím francouzům a někdo jiným němcům. Třeba považuje H/K za "domácí" automobilku (já ne), nebo zabrala reklamní kampaň, nebo nemá rád maloobjemová turba (jako já) a pak je nabídka velmi dobrých atmosfér u H/K v tomto segmentu bezkonkurenční (uvidíme co na to Mazda). Nebo se mu ta auta prostě líbí.
Jen ať tu máme fanoušky každé automobilky či automobilové školy, pestrost je vždy kořením diskuzí.
Každý má právo na svůj vkus a chuť. Kdyby se všem líbilo to samé tak potěš. Jen nemám rád když někdo tvrdohlavě někomu cpe svůj názor že jen jeho pravda a auto je ta pravé.
je sranda, že octávia prodá tolik aut co zbylá top 25 dohromady ;-) tady v tomto klíčovém segmentu je vcelku jasně vidět deformovanost českého trhu jedinou domácí značkou...která všechny ostatní odsuzuje do role statistů s mizivým tržním podílem
Co tam hlada Skoda Rapid, myslel som si ze sa este nepredava..
Nejprodávanější automobily nižší střední třídy, hmm aka je asi jeho cena? Tento mesiac len 18 kusov, celkovo uz 48 >:D
Zasloužený úspěch, po jarní brutální reklamní masáži se prodalo takřka tři tisíce kusů i30. Nyní ty prodané i30 dostat na silnice, neb těch tři tisíce kusů na těch silnicích jaksi není vidět >:D Zrovna včera jsem si říkal kolik jezdí nových C4 a to Citroen pouze paběrkuje.
Ano, pozor, chlapče, na konci roku přiletí korejský účetní s vwostrou tužkou, tak ať vám hrajou chlívky v tabulce - prodané kusy - výdaje na rekalmu - průměrná cena za prodaný kus... >:D:yes:
Vzhledem k tomu, že tu jsi na diskuzi 24 hodin denně, tak věřím, že nemáš o realitě ani ponětí. Zkus jednou vypnout PC a jít se podívat ven. Jezdím denně do Prahy a když potkám novou i30 třikrát týdně, tak to považuji za úspěch. Poslední dobou se mi zdá, že častěji potkávám i citigo.
Já potkávám jednu novou i30 pravidelně každý den akorát jednu a to tu, co je vystavená v Příbrami u Lidlu na stojanu. Přecijen mají ty dvě značky dost podobného. >:D
Tak to je super přirovnání, to miluju, na úrovni Geniálně Trefeného Idiota :no:
Takže ty zaparkovaný A4, prassaty a golfy na parkovišti před Lidly jsou omylem, že?
Příště se musím zeptat, co tam pohledávají, než nasednu do své Nubiry ;-)
Ale vůbec ne, já se za své auto nestydím. Nubira má nalítáno přes 220 tis. km, nerezaví, opravy levné, 1.6-tka na ethanol jezdí jako z praku, velké a pohodlné auto americky houpavé v ceně filcky - co víc chtít? A že nakupuji v Lidlu? A co? Zaparkuji vedle nejbližšího meďoura a neřeším to ;-)
No já zas vidím poslední generaci golfa asi 4x měsíčně. A to sem na ulicích denně po Praze vč. centra, autem i pešky.
Kde teda ty Golfy sou?
Ono to takhle nejde brát.
Já si takhle jednou stoupnul u křižovatky, na ěkoho sem čekal zrovna asi 10 minut, tak sem pro zábavu počítal kolik aut dané začky za tu dobu projede.
No a pak sem si to ještě párkrát zopákl.
Kromě tradičně první škdovky mi vyšel na druhým místě povětšinou Ford nebo VW, ale bude se divit jednou mi vyšla Mazda.
15 mazd za 10 minut.
Sraz mazdy to nebyl.
Takže bych mohl tvrdit na zákadě počítání, že druhá nepočetnější značka je Mazda. No realita je trošku někde jinde, takže co co vidíš zrovna na ulicích neznamená že to jsou nejmasovější značky.
V SR sa za prvý polrok predalo 717 ks i30, ale vidieť toto auto na ceste je rarita. Neviem kde jazdia, ale v BA nie. Žeby tu boli zákazníci náročnejší ? Kvôli regionálnym rozdielom a s tým súvisiacou kúpischopnosťou obyvateľov v našom hlavnom meste, častejšie vidím panameru ako i30.
Dušan, aj u nás v robote jedna biela každý deň parkuje. Na malých kolesách s puklicami. Pri prechode z výrobnej zóny do nevýrobnej, odbočka pred budovou UMT doľava. Popravde na fotkách vyzerá i30 lepšie ako v reáli. Modrá sa mi však páči.
Skôr mám pocit pri potulkách BA, že vidím samé baworáky, audiny, mercedesy, firemné octavie ako H/K či ostatné značky.
Sestra kúpila škodu yeti. V Snine ani nevedeli aké auto to je. Mohli si to pozrieť na internete, ale nevedia čo je internet. Preto píšem o regionálnych rozdieloch.
V BA nie je výnimočné jazdiť baworom, audinou, ale tam si kúpi starosta kiu ceed a je king. Lepšie auto nevideli, keďže vozový park sú škoda favorit a ford sierra...
Náš starosta jazdil na Felící, ešte predfaceliftovej, a to niesme taký zapadákov ako Snina (podľa toho čo píšeš). Naši futbalisti majú Peugeot 508 SW, Bavoráky, poslanec má Nissan Pathfinder, obecná úradníčka Renaul Fluence, farár má Oktávku Tour 2.gen., starostov syn má predchádzajúcu generáciu Astry GTC...
golf 1.2TSi poruchove k tomu 5st manual , len za neuveritelnych 13.690 eur, no nekup to >:D:yes: , kvalitka daco stoji nie? :yes: niet lepsej volby >:D navyse ceny skutocne ludove :yes: a potom ze preco kazdy nadava na konkurenciu ked ich idoly vyrabaju predrazene plecky :*)
Kúp si autožurnál 7-8/2012, stojí iba 0,66 eur. V teste proti sebe ceed, i30, focus a golf. Kto vyhral ? GOLF.
+ cenou aj výbavou konkuruje Kórejcom
+ po všetkých stránkach najvyváženejšie auto
- priveľmi mäkké zadné sedačky
- 15-palcové obutie testovaného modelu.
Golf 1,4 TSI za 18.350, ceed 1,6 GDi za 18.490. Stále si myslíš, že šikmooký sú lacnejší ? Neviem kto by dal viac peňazí za kiu ako za golfa, ale iste sa nejakí pacienti nájdu, však 7 rokov, že ? No nekúp to ... :no:
První pětka nám už docela odskočila a začíná se nám to ustalovat. Úspěch OII a její pozice na našem trhu je (logicky) velmi specifickou záležitostí. Úspěch domácího modelu na domácím trhu je úspěchem nás všech, tak si to přejme (a to že je tomu tak primárně díky fleetům je irelevantní).
Ostatní čtyři zástupci - tam je to jasné. Jde primárně o value for money. Golf je nejlevnější kdy byl za řekněme posledních 20 let. Dobře nám tak a užívejme si to do příchodu nové generace. Pak bude hůř. ;-)
Korejci si dokázali že díky skvělé PR kampani (skvělé neb splnila svůj účel) jsou již ve střední evropě etablovanými hráči. Dokonce si mohou dovolit vyšší ceníkové ceny s následnou korekcí přímo se zákazníkem. Za to, co technicky i marketingově dokázali za poslední 2 generace svých vozů :yes:
Megane - u nás oproti západu velmi nízké ceny a obrovský pokrok ve spolehlivosti (viz. tabulky ADAC a pokles nákladů na záruční opravy o cca 60% při současném prodlužování záruční doby) se prostě projevují. Megane GrandTour považuji stále v rámci kombíků C segmentu za nejlepší koupi. Jen poznámka - kdyby se Fluence jmenoval "Megane sedan", je Megane rázem trojkou a šlape na paty i30.
A ti co prohrávají? V mých očích jsou to, možná překvapivě, Focus a Astra. Focus třetí generací vyklidit pracně vybudovanou pozici. Přemrštěné ceníkové ceny, zejména proti Golfu, a řekněme sporný design interiéru tomuto jinak skvělému vozu zjevně škodí.
Astra - v Opelu už by měli pochopit, že jejich stavba ceníku je dnes již archaická. Individualizace je sice fajn, ale to pak musím mít nízkou základní cenu a vynechat z příplatků takové věci jako "osvětlení zavazadlového prostoru" či "rezerva". Dnes, v době internetu, jdu na konfigurátor, doplní výbavu na vše co mi skladový Golf s TSi nabídne v základu za cca 330tis., dospěji k ceně přes 400 a do showroomu Opelu prostě už ani nejdu. Takhle hloupě zadupat do země skvělé a krásné auto (hlavně v kombíku) je trestuhodné.
Jo a ještě :yes: SX4. Rád bych se zeptal ve Fiatu, jakto že u nich je to auto propadák, zatímco Suzuki zde vesele prodává +/- 100ks měsíčně.
Fiat nastoupil o dost později na náš trh, než Suzuki. Hlavně to je ale v našich českých hlavách. Přece si nekoupím fiata, když mohu mít SUZUKI, že je to stejné auto to už nikdo neřeší.
Ne, ne. Koukni do ceníků - začíná na 300tis bez bočních bagů a ESP (+16,000!). To nemůže Suzuki konkurovat. To není v českých hlavách, to je v (polských) hlavách marketingu Fiatu.
A stačilo by někdy tak málo - vezmi si Bravo, už před cca 2-3 lety, nějakou tu reklamu co mělo a na konci info že za cca 350tis mají 140ti koňovou oturbenou 1,4. To ani dnes nemá nikdo! A místo toho o tomto vynikajícím motoru vědí vpodstatě jen zasvěcení.
Dík. Co mě mrzí (a poslední dobou už se to nedá přehlédnout) je jak zde teď fungují diskuze. Netvrdím že jsem stvořil úžasné dílo či "boží" příspěvek, ale snažil jsem se poctivě nad výstupy statistik zamyslet a prezentovat zde nějaké závěry mající hlavu a patu, na jejichž základě by se dala rozvinout smyslupná diskuze. Nahrávka na smeč fandům VW, H/K, Fordu, Opelu, antifandům Renaultu >:-[] a vlastně i fanouškům Fiatu. Výsledek - reakce 3 lidí. Hned pode mnou napíše Topper takovou blbost až to mlátí dveřma, na kterou reaguje přes 15 lidí. Nechci být za plačku, ale poslední dobou to s místními diskuzemi jde tak nějak do kopru. Snad je to těmi vedry venku.
Pokud bys zdejší diskuse chtěl brát výhradně/vyloženě vážně, tak sem nemá moc smyslu chodit. Diskusním děckám a různým toopperům sem chodit stejně nikdo nezakáže, tak si z nich alepsoń můžem dělat pr.del. Dospěle diskutující diskutéři jsou spíš v menšině a občas tomu odpovídají i zdejší články. ;-)
porazany kazdy mesiac korejskymi pleckami >:D:yes: , to je goooool :yes:
kde urobili nemecki sudruhovia chybu by som rad vedel.... tie ich predrazene sunty ze vobec niekto kupuje je skutocne pre mna nepochopitelne , snad raz dorastiem a pochopim kde je ten hacik 8-s
myslím že česko-slovenský trh pro golf v evropském měřítku není vůbec relevantní-na to že je to výběhový model se prodává skvěle, uvidíme zda VW neudělá tu samou chybu jako ford s focusem
Jakou chybu, jaky vybehovy model, auto bude stejny a cena taky, necekam zadny zazraky ani jednim smerem, pac vyrobni naklady jdou u Golfa dolu. Na zadku torzka, predek ramena lisovany z plechu, motory jako dnes a variabilita stejna, ergonomie tradicne koncernova, takze radio bud dole nebo nahore. Takze dle meho bude na miste cenu drzet na tech 320, neli ji v zakladu schodit na 299tis ;-) Prodavat se bude porad stejne, jako by se u nas prodavala stavajici OII za 10, 15let ;-)
To sem radši ani nebudu dávat link na srovnávačku kombíků. i30 vyhrála, druhý Mégane, třetí Golf. A na stejném webu Mégane porazil i Exeo ST, takže i30 je lepší než Exeo. :-)
to snad nikdo nepochybuje ne....?? Exeo je levná vyhrkaná kopie deset let staré A4 >:D myslím že tu koncern trochu přestřelil a zjistil že lidé nejsou tak hloupí aby kupovali uplně vše s nálepkou koncernu... :no:
to je teda fakt logika...co myslíš co je lepší? W211 500 z roku 2003 nebo opel astra 2012 1.4T?
každopádně technika aut jde opravdu kupředu a jinou nálepkou a maličko překopaným designem léta neschováš... :no: seat si asi myslel že zákazníci skočí na auto se starou prémiovou technikou za ceny za které koupíš superb nebo passat...
Spis s nalepkou Seat, prodavat to tu se znakem Sade, tak to jde na prodej jakk OII, si nebudem nic nalhavat ;-)
Seat je proste mimo a udelal bych z nej supr-lowend znacku pro zebraky, snad by se mu prodeje zvedli a verim ze s krizi co prichazi by to tak urcite dopado ;-)
Megane poslední, i30 předposlední... tak to se ani pogovi líbit nebude... a topper zase nerozchodí, že jeho dokonalou i30 porazily i takové "šunty", jako je Golf a Focus. >:D
Co ti taky jiného zbývá, když fandíš zrovna "Mégenu", to kdybys fandil třeba Golfu, mohl by sis jeho vítězství (nejen nad Méganem) užívat nesrovnatelně častěji. ;-)
Ok, autobild, jestli se nemýlím, tak je tam Megane před FL, ale to neva. Každopádně zde máme výsledky německého a českého autobildu a zbytek Evropy? Mám na mysli anglické, severské, francouzské, španělské ... suma sumárum je napříč Evropou Megane vnímám jako lepší volba, než i30 a to nemluvím o chabé nabídce motorů a nulový sportovní potenciál Hyundaie (bez nadsázky - tam, kde i30 motorově končí, tak Megane začíná).
To víš, že jo. Sice ten 9!!! let starý golf nabídne to, o čem se korejcům ani nezdá, o nabídce motorů ani nemluvím, pravidelně válcuje konkurenty ve srovnávacích testech, ale jinak je to hrozný šunt >:D >:D >:D
No pokud se jedna o srovnavaci test dvou nebo vice aut je zajimave, ze tam Golf vetsinou vyhraje o nejaka pochybna subjetivni prsa a to jetse s cenou o 100tis vyssi. Tyhle "objektivni" testy zboznuju a auto podle nich hodnoti a kupuje snad jen papirovy kovboj. Pokud se pak clovek podiva na dva testy oddelene, tak zjisti ze ne o prsa, ale prevalcovanim vyhraje konkurence ;-)
PS: ten vyber poruchovych motoru beres jako plus nebo jako minus? ;-)
9 let? Možná technika, ale oficiálně je to VI. generace vyráběná od r. 2008, nebo ne? Takže to jsou roky 4. To, že změn nebylo mnoho - některé k lepšímu, některé k horšímu a jiná kastle, to už je věc druhá. Nebo to pak nazývejme upgradem/faceliftem. Ale rozhodně nemůžeme dávat dohromady 9 let a VI. generace, z toho pak vznikají nesmyslné hospodské kecy ...
Hyundai a Kiu sledujem a s prichádzajúcimi modelmi vidieť, že sa chcú silou mocou dotiahnuť aspoň na štandard triedy. Kvalitu nemeckých značiek zatiaľ nedosahujú. Kvalita ide u kórejcov postupne hore, ale nepomerom ide viac hore cena. Nemci vôbec nie sú predražené šunty (bolo voľakedy), nahore píšem o teste v autožurnáli.
Nemal by byt Fluence nieco ako Megane sedan, a tym padom spolu s Megane?
A padu Focusu sa velmi nedivim, oproti predchodcovi stiesnenejsi a divny interier, zvonku nezazivny design. A preco zahodili v kombiku zadne svetla v kombiku? Bol to dobry detail. Teraz vyzera Focus jak spatne vyprane Mondeo, co sa im pri velkej teplote zbehlo.
pouhych 13 kusu je na novinku malo...holt malych premiim v cr psenka jeste dlouho nepokvete, protoze lidi ty penize daji radeji na neco vetsiho z mainstreamu.
Veľké predaje nehľadaj v ČR a SR. Tu zákazník slyší na velký kufr a pomer cena/výkon. Dať v základe 23 tisíc eur za auto segmentu C je proti rozumu tunajších. Za tie prachy sú iné, väčšie autá. Prémiu si vychutná znalec, ktorý od auta chce aj jazdné vlastnosti, zábavu, nielen za každú cenu úžitok.
Vo vyspelejších a bohatších krajinách sa báwo 1 predáva dobre. Podobne bude aj MB A. Bude zaujímavé sledovať ich súboj.
ještě nedávno býval vedle Oktávky premiantem nižší střední ... Kde asi dělají soudruzi od Fordu chybu?. Řekl bych, že jim chybí cenově zajímavá akční sestava.