Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Josef 1
neboť Němci jsou zadluženi až hrůza, jejich zadlužení brzy překoná 100% ročního HDP.
Andělka mluvila o zatracené dekádě. Ale za 10 bude SRN krachovat.
Andělka mluvila o zatracené dekádě. Ale za 10 bude SRN krachovat.
>😁 To jsou mi ale hospodské žvásty...
Žádné zlevňování automobilkám nepomůže, ani kdyby šly pod výrobní náklady. Dokud nebudou mít lidé na to, aby si bez problémů z průměrného (skutečného, ne vypočítaného) platu mohli dovolit koupit nový vůz, bude situace stále stejná nebo horší.
Zlevňování nemá význam. Auta v Německu nikdo nebude kupovat už jenom z toho důvodu, že se jim nebude chtít. Budou totiž jezdit dva, tři roky starým (stále hezkým) autem a už nemají zájem to pořád střídat. ... Je to jako čekat, že když zlevní mikrovlnky na polovinu, tak že všichni poběží a vyhodí tu co mají doma. Nikdo na slevy už reagovat nebude.
Presnd tak. Trh je presycen a lide prestavaji utracet. Tahle nadvyroba musi stejne jednou skoncit a pokud to bude tak, ze se statisice aut z let 12/13 sesrotuji, nebo postavi do bazaru, omezi se vyroba a stoupnou ceny novych, bude to ten nejlepsi scenar. Jedinou podminkou je zakazat dovoz z ciny.
100%? Nic sa nedeje, USA, ITA, GRE, SPA, JAP,... su zadlzeni cez 100% a GRE myslim nejakych 250%.
Souhlas. Člověk pořád slyší, že každý dluh se musí jednout splatit. Ale realita zatím svědčí o naprostém opaku. Aneb jak se říká: Dlužíš milion? Máš problém. Dlužíš miliardu? Banka má problém. A když se k tomu připočte fakt, že 1) na světě je tolik dluhů, že by všechny peníze světa nestačily na jejich splacení 2) většina států po uskromnění nemá ani na kompenzaci narůstajících úroků (natož na splácení dluhu) 3) peníze jsou ničím nekrytý bezcenný papír (a to v lepším případě, většinou jde jen o nějaké jedničky a nuly a nikdo vlastně nemůže mít skutečně přehled, kolik jich kde je), tak musíme dospět k závěru, že celá ekonomika je jeden velkej cirkus, kterej držíme pohromadě jen silou naší vůle.
Jde jen o to, aby nesedělo tolik lidí doma a nic nedělalo. K čemu ti bude stát bez dluhů, kde 90% lidí bude sedět a čekat až něco vyplave z moře nebo až někdo doveze něco na jídlo. Proto má FED jako hlavní cíl udržovat co nejvyšší zaměstnanost a na to potřebuješ někoho, kdo bude kupovat. Proto musíš nějaké peníze natisknout a udělat lidem trochu radost, aby je zase bavilo nakupovat.
Tak jasne, konzumna spolocnost je velmi dobry vynalez. Ludia potrebuju iba chlieb a hry (v nasom podani, benzin a auta) a su spokojni. :-!
Dluh se musí splatit nebo musí nastat měnová reforma. Jedno z toho je nevyhnutelné. Docela dobře o tom pojednává následující video. Sice se přímo netýká EU, ale je to víceméně stejné.
[odkaz]
[odkaz]
To si piš, že musí. Nebo si myslíš že největší držitel státních dluhopisů (Čína) a tedy největší věřitel zadlužených států které jsi vyjmenoval ty dluhopisy spálí v kamnech? Nespálí a bude zle.
Asi jsi nepochopil, jak to funguje - dluh je totiž nástroj moci a ten, kdo ty peníze generuje, je pán. Jasně že penězi nejde splatit dluh, protože jsou úroky a nikdy není v ekonomice tolik peněz. Na tom je to postavené. Peníze nejsou ničím kryté. Soukromá centrální banka (FED) natiskne peníze a chce je vrátit i s úroky, ale to nejde. Tak musí půjčit znovu na zaplacení těch úroků a tak pořád dokola. Do toho vstoupí další machinace (jako systém rezerv, že komerční banka si půjčí milión, ale dále může půjčit 50x víc, čímž ty peníze dále generuje). A když si jednou řekne, že někomu nepůjčí, tak je problém - a to je právě teď. Státům už nikdo nechce půjčit na zaplacení těch úroků a ty se dostávají do platební neschopnosti. Ale nevěš hlavu - to je cílem, aby mohli Merklová a spol. v područí těch halvních hráčů (kteří vlastní ty centrální banky) prosadit sjednocení a ovládnutí Evropy. Jsme jen jejich nevolníky a smyčka se stále utahuje. Pomalu, aby to většina lidí neviděla...
Se sice nic nedeje, ale komu ty auta budou prodavat, kdyz letos nemohli udat normalne 30% novych aut?
Auta budou zpět kupovat automobilky a šrotovat je. Je to nejjednodušší a sešrotované auto navíc nebude v záruce potřebovat opravy...Nejdůležitější jsou grafy o růstu výroby.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Preto sa chcel Sergio dohodnut o uzavreti kapacit. Asi to myslel tak, ze kazdy uzavrie podla dohody urcite mnozstvo kapacity a tym sa vsetci vratia na uroven niekde do 1980 a zase budu mat 20 rokov rastu. Samozreme ti, co sa im dari, nesuhlasili.
Anonym
nic překvapujícího, Evropa je v * a německo už začíná taky hooooodně ztrácet dech a soudrzi nám začli švindlovat statistiky, takovej MCI worldcom ve světě aut.
Sem zvědav jak dlouho to budou dělat, a jak dlouho budou živi z e😜ortů, když jih evropy je v *, frnatíci němce moc nekupují, stejně btak benelux, v usa šivndlujou taky, v číně je začíná docela porážet gm, v japonsku nemaj šanci a v arábii a jižní americe taky ne....
No bude to zajímavý....
Sem zvědav jak dlouho to budou dělat, a jak dlouho budou živi z e😜ortů, když jih evropy je v *, frnatíci němce moc nekupují, stejně btak benelux, v usa šivndlujou taky, v číně je začíná docela porážet gm, v japonsku nemaj šanci a v arábii a jižní americe taky ne....
No bude to zajímavý....
Hm, a víš jaké auto je nejprodávanější třeba v Brazílii? Začíná docela porážet je taky dobré 😄 - samotný VW prodal letos v Číně asi 1.000.000, celý GM asi 730.000.
Podívej se na TOP 5 modelů v číně za prvních 7 měsíců letošního roku a spočtni si kolik jich má VW a kolik GM.
A to GM tam nenabízí věci jako upravenou 35 let starou Jettu >😁 😄 😄
A to GM tam nenabízí věci jako upravenou 35 let starou Jettu >😁 😄 😄
Proč top 5, proč ne třeba Top 15? Důležité je celkové číslo prodaných aut, jestli to jsou dva nebo tři modely je fuk.
GM tam nabízí kde co... převážně menší jednoduchá auta. Nejdražší z top 15 bude nejspíš Passat.
GM tam nabízí kde co... převážně menší jednoduchá auta. Nejdražší z top 15 bude nejspíš Passat.
Blue Sun
Zajimave,ze problemy se tykaji nemeckych automobilek,ktere je zaroven dusledne taji. Francouzi aspon na rovinu priznali,ze vyroba musi klesnout,protoze auta se prodavaji hur...
Bristol
že by tu byla pravda růstu prodeje a rekordního zisku německých značek a hlavně koncernu VW. Docely by mě zajímalo které značky na těch skladech visí a jejich procentní zastoupení...možná bychom byli velmi překvapeni. Jinak co se bude dít v evropě je už snad téměř jisté a nedávno jsem to psal pod jiným článkem, který se týkal zejména odborů a jejich negativní vliv na výkonnost a efektivitu ekonomiky. Pravda je taková, že právě díky tomu je efektivita států jižní evropy(jmenovitě španělska, portugalska, řecka a itálie) velmi malá a to co se děje dnes je pouze důsledkem toho že tam ti lidé byli léta brutálně přepláceni(hlavně pod tlakem silných odborových organizací a štědrých levicových vlád) a ve chvíli kdy přijde někdo aby zavedl nepopulární avšak zcela logická opatření tak se to pod tlakem veřejného mínění téměř vždy zablokuje a nebo vláda končí a její představitelé jsou veřejně lynčováni...
klimatu nepomáhá ani prohnilý politický a ekonomický systém, který je plný zlodějů, korupčníků a kariéristů, kteří se často vůbec nevyznají v tom co řídí(narážím hlavně na členy vlády, EU, dozorčích rad ve strategických a velkých podnicích)...jinak řečeno dokud budou na podobné posty vybírání lide dle stranické příslušnosti či konexím jinak to nebude...
a jak vypadá stav ekonomiky je snad nejlépe vidět na prodejích nových vozů protože je to zpravidla první věc kterou potenciální kupec v případě nutnosti šetřit odloží. Druhým katalyzátorem je stavebnictví...
klimatu nepomáhá ani prohnilý politický a ekonomický systém, který je plný zlodějů, korupčníků a kariéristů, kteří se často vůbec nevyznají v tom co řídí(narážím hlavně na členy vlády, EU, dozorčích rad ve strategických a velkých podnicích)...jinak řečeno dokud budou na podobné posty vybírání lide dle stranické příslušnosti či konexím jinak to nebude...
a jak vypadá stav ekonomiky je snad nejlépe vidět na prodejích nových vozů protože je to zpravidla první věc kterou potenciální kupec v případě nutnosti šetřit odloží. Druhým katalyzátorem je stavebnictví...
ono to byl celkem logický důsledek. Představme si kdy se do jedné měnové unie dostane stát kde dělník bere třeba 1000 kč na hodinu a druhý kde bere dělník 100 kč na hodinu. Začne totální chaos. Dělník co bere 100 kč se snaží dostat do státu s 1000 kč. Výrobce a plátce dělníka s 1000 kč se však musí dostat s náklady tam kde je plátce dělníka se 100 kč a totožným výrobkem.+ další faktory jako - Na trzích s nižšími platy vzroste konkurence, výrobky kvalitních firem se začnou šidit ,lidský faktor , nekvalifikovaní dělníci z ciziny, kvalifikovaní jsou naštvaní při poklesu mezd atd. atd.. Tady zaběhlé firmy nedokážou dlouho bojovat s nízkými náklady ostatních. Propustí dělníky s 1000 kč a najednou tu není odbyt pro početnou novou konkurenci v zemích s 100 kč a tudíž další propouštění. A pak se to celé sesype jako domeček z karet jak můžeme ostatně vidět. Měnová unie několika zcela odlišných států mohla fungovat někdy na konci 18 století. Nyní je to čirá utopie.
přesně tak...a nejhorší jsou státy kde ten dělník bere těch tisíc, ale ten jeho plat zcela neodpovídá jeho výkonnosti, ekonomickému potenciálu země a cenové hladině dané ekonomiky...do takovéto země kde je takto zcela uměle vytvořena nadhodnota se samozřejmě chce dostat co nejvíc přistěhovalců(často ze zemí 3.světa) kteří však budou konkurovat nižší cenou práce-firmy mají nutkání tyto lidi zaměstnat, protože si nemohou dovolit platit drahého domácího zaměstnance který navíc požaduje všechny možné i nemožné sociální jistoty...tímto se ovšem firmy také dostávají pod tlak všemocných velmi často levicově orientovaných odborů které křičí, protestují proti propouštění domácích zaměstnanců, manipulují s veřejným míněním i vladou která pod tlakem přijímá často velmi chybná opatření, která zemi uvrhnou do ještě větších ekonomických potíží...vyustění je naprosto očividné: názorný příklad-jižní evropa a zejména řecko a španělsko
S měnovou unií tohle ale úplně nesouvisí... pokud by ty částky co píšeš byly v Markách a Lirách, máš úplně stejný problém, přepočítat si to měnovým kurzem zvládne každý.
Samosebou, ale pokud se libra a koruna ocitne v jednom svazku - vznikne to co jsem napsal
A pokud se v žádném svazku neocitnou, ale přesto jeden vydělává 100 a druhý (v přepočtu) 1000? To je přece jen klasické dilema bohatá země vs. chudá země, měna na to skoro žádný vliv nemá.
A mimochodem, v menším to funguje obdobně třeba Praha vs. venkov.
A mimochodem, v menším to funguje obdobně třeba Praha vs. venkov.
Souhlasim jedině s druhým odstavcem který lze aplikovat i na Česko..
Přesně tak. Ten první odstavec jsou jen bláboly, které obvykle šíří aktéři druhého odstavce. Ale pro jisté lidi je levicová vláda ta, která dělá dluhy. Ikdyž je často pravicová, tak jako v té jižní Evropě. A pak je tady další viník - odbory. Jen je záhadou proč neškodí i v Německu nebo Korei.
jak v řecku tak v itálii mají současný stav na svědomí právě levicové vlády a odbory...a silné odbory škodí aj v německu viz případ opelu například...tím ovšem nechci říct že dluhy dělají jen levicové vlády...dělají ji samozřejmě i pravicové v hojném počtu po celém světě...ve skutečnosti je jen rozdíl mezi dobrou a zodpovědnou vládou, která se nebojí jít i do nepopulárních avšak nezbytných opatření a nebojí se tlaku lobistů a jiných organizací žádájící všemožné dotace a mezi špatnou, populistickou a skorumpovanou...levicovou vládu jsem uváděl jako příklad obvykle mizerných a rozhazovačných vlád které dělali nesmyslné schodky v rozpočtu v dobách 6 a více procentního růstu HDP...tedy v době kdy měl být rozpočet přebytkový nikoli schodkový...nejen u nás ale i v celé evropě bývá sociálně demokratická strana tou nejskorumpovanější a nejpopulističtější stranou...bylo to tak za Masaryka a je to tak i dnes a vidí to každý kdo se nenechá ovlivňovat tendenčním tiskem a veřejným míněním...
Problémem je, že dnes už není levice a pravice, strany lze dělit jen podle stupně zkorumpovaní. Teď bysme měli mít pravicovou vládu a co se děje? Nesmyslně se zvedají naprosto všechny daně a poplatky. Tím se umrtví ekonomika a ve výsledku se na daních vybere ještě míň. Kalousek si myslel jak vydělá když zvedne daň z PHM - a vybral míň než minulý rok, chemik. Teď ještě nacpou církvi 100 miliard na které nemá vůbec nárok a budeme jen na úrocích z tohoto nového dluhu platit 5 miliard každej další rok a tento úrok a dluh pořád poroste, úplně zbytečně. Tohle je pravice? Neměla by pravice naopak maximálně snížit daňové zatížení, omezit dotace, zjednodušit výběr daní, tvrdě potírat korupci, hlavně u velkých zakázek? A skutečnost? Registr vozidel nás bude za 3 roky provozu stát neuvěřitelných 450 milionů, přitom reálná cena je pod 45 miliony celkem. Silnice jsou předražené a tak ošizené, že se po pár měsících vlní a rozpadají. I za komunistů byly silnice 100x lepší, protože se neustále obnovovaly - stačí se podívat na libovolný starší film, pokud mi vevěříte. Nyní jdeme cestou mafiánské Itálie se všemi důsledky.
Jediny rozdil mezi pravici a levici je ten, ze pravice dani vice spotrebu a levice vice zisky. Omezovani vlivu statu nebo mira prerozdelovani je jen pozlatko na volice. Faktem je, ze zadna vlada nikdy nikde nesnizila vydaje na chod statu, pokud nedoslo ke krachu nebo se k nemu vyznamne nepriblizila, prebydkove rozpocty byly vzdy dusledkem vyssiho vykonu ekonomiky nebo omezenim v socialni oblasti. A co se tyce zadluzeni, tak to nema nic spolecneho s levici nebo pravici, ale s tim, jestli je vlada zodpovedna nebo neni.
Kde žiješ člověče? Podívej se, kdo vládl v Itálii a Řecku. Levice i pravice se na tom podílely stejně. Problém těchto státu je korupce, klientelismus, neplacení daní, školství, přebujelý státní aparát. Jsou to stejné problémy, které dusí i nás. Zkoušel jsi někdy s nějakým Italem obchodovat. Pošlou ti cenu s DPH a když po nich chceš jako plátce fakturu bez DPH, tak ti pošlou zase stejnou cenu, s vysvětlením, že oni stejně nějaké DPH neřeší. A pokud jde o sociální stát, tak ten ohrožuje spíš stárnutí populace. A tam bych těžko hledal pravicového nebo levicového viníka. Měl by jsi začít používat svou hlavu a nenechat se ovlivňovat nějakými bláboly. Bohudík už těm tvým papouškovaným populistickým argumentům věří jen pár oveček.
Problém Řecka je přebujelý státní sektor a nepřiměřené sociální jistoty, což jsou typicky levicové problémy. Tím ale neříkám, že strana nazývající se pravicovou k tomu nemůže sklouznout taky.
Jinak to vypadat nemůže, když tu vládne evropská komise, kterou si nikdo nezvolil, ona jediná má právo navrhovat evropské zákony a směrnice, evropský parlament jim to jen odklepne, navíc jsou to vesměs komunisti a oligarchové, kteří chtějí jen moc a ovládnout svět. Pod rouškou smyšleností jako globální oteplování nás pomalu připravují o veškerá práva. A až vám nad hlavou bude lítat dron a kontrolovat, co děláte v rámci systému INDECT, tak se nedivte. A jakmile budete mít něco proti, tak si s Vámi hravě poradí....
Sorry, ale o tvorbe prava EU nevies uplne nic. Fakticky vladne Rada EU, ktoru tvoria hlavy clenskych statov.
DonVito
Podle mě je to spíš cesta jak udržet ceny nových aut vysoko.
Se slevou se pak prodávají předváděčky.
Takže na to doplatí ty kteří se nezajímají zas tak moc o cenu.
A těch je v Německu dóst..
Se slevou se pak prodávají předváděčky.
Takže na to doplatí ty kteří se nezajímají zas tak moc o cenu.
A těch je v Německu dóst..
3_diamanty
[odkaz]
hyundai predal v nemecku za 7 mesiacov viac aut ako skoda :yes😒br />
kia a hyundai krasne stupaju :yes: ten narast oboch znaciek je paradny.... a na dalsi rok to pojde opat hore :yes😒br />
si vsimnite pezot citroen ..... nadherne klesa aj opel...... 😉
hyundai predal v nemecku za 7 mesiacov viac aut ako skoda :yes😒br />
kia a hyundai krasne stupaju :yes: ten narast oboch znaciek je paradny.... a na dalsi rok to pojde opat hore :yes😒br />
si vsimnite pezot citroen ..... nadherne klesa aj opel...... 😉
Doporučuji podívat se spíš na prodeje od začátku roku, měsíční výkyvy nejsou příliš relevantní... a tam má Škoda o nějakých 50% (!) víc (60.000 vs. 87.000). Navíc je tu samozřejmě stáří modelové nabídky - čeká se na novou Octavii a Rapid se ještě nezačal prodávat, zatímco Hyundai má novou i30 a i40.
kemposh
má možno jednoduchšiu príčinu. Onedlho povie Merkelova že sanovať Grécko (atd ...) nebude lebo nemá z čoho. Resp. pritvrdí svoje (Nemecké) podmienky. A to sa ťažko hovorí v prostredí pozitívnych hospodárskych správ. Je to len taká "slovná delostrelecká príprava" Nemecka na rokovania s Hollandom a EÚ.
to se smlouvanim a cenama ze zahranici by ale mela bejt bezna praxe po cele EU