Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh v krizi: Prodejci jen předstírají dobré výsledky

David Bureš
Diskuze (48)
Zhruba 30 % nových aut u našich západních sousedů nemá majitele.

Zprávy z Německa neustále hovoří o tom, jak zdejší trh s novými automobily statečně bojuje s krizí. Statistiky prodejů ale už nehovoří o tom, že mnohé prodané vozy vlastní sami dealeři nebo samy automobilky.

Podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) na německém trhu vzrostly prodeje nových aut během šesti měsíců letošního roku o 0,7 %. I tento údaj se zdá pozitivní ve srovnání se 20% poklesem prodejů na italském trhu a 14% propadem francouzského trhu.

V Německu se ale neprodá tolik nových aut, jak se dle statistik zdá. Vlastníky 87.454 v červnu prodaných automobilů totiž jsou dealeři nebo automobilky. To odpovídá 29 % prodaných vozů vůbec. Za šest měsíců letošního roku v Německu vlastní prodejci a výrobci 479.385 aut, o 11 % více než rok předtím.

Mnoho již registrovaných vozů se následně prodá jako ojeté, přestože mají najeto minimum kilometrů. Jejich cena takto může klesnout o více než pětinu. I tímto způsobem prodejci reagují na nízké ceny aut z jihoevropských trhů, kde prodeje výrazně klesají. Například jedno z BMW 316d prodávaných na severu Itálie je o 16 % levnější než srovnatelný vůz v Německu.

Němečtí prodejci aut si všimli, že jejich klienti během letošního léta více smlouvají o ceně než kdy dříve. Zákazníci dealerům běžně ukazují, jaké ceny jim nabídli v ostatních showroomech, popřípadě chtějí automobil koupit za takovou cenu, za jakou je nabízeno v zahraničí. Tím klesají marže prodejců a také jejích zisky.

Dle německého magazínu Autohaus činila v Německu během července běžná sleva na nový vůz 12 %. Naposledy byly slevy tak vysoké v srpnu 2010. Například Fiat zde na svá auta v průměru nabízí slevu 14,7 %, PSA Peugeot-Citroën pak 14,1 %.

Prodaná auta zůstávají u dealerů také v USA. Například BMW se zde v červenci stalo nejprodávanější luxusní značkou jen díky tomu, že mezi prodané vozy zařadilo i ty, které zůstaly u prodejců. Sami dealeři tvrdí, že takových automobilů je několik stovek.

David Bureš
Diskuze (48)
Avatar - Barrichello
23. 8. 2012 17:18
Re: No vida
TOP5 ukazuje které modely sou nejoblíběnšjí v té zemi. A ty od VW to jaksi nejsou >:D :-)
Avatar - Barrichello
23. 8. 2012 17:16
Re: No vida
GM tam nabízí leccos, pd zančkou Buick i větší modely a pak i luxusní americké Cadillacy
Avatar - Emel
23. 8. 2012 12:38
Re: pravda
A pokud se v žádném svazku neocitnou, ale přesto jeden vydělává 100 a druhý (v přepočtu) 1000? To je přece jen klasické dilema bohatá země vs. chudá země, měna na to skoro žádný vliv nemá.

A mimochodem, v menším to funguje obdobně třeba Praha vs. venkov.
Avatar - Emel
23. 8. 2012 12:34
Re: No vida
Proč top 5, proč ne třeba Top 15? Důležité je celkové číslo prodaných aut, jestli to jsou dva nebo tři modely je fuk.

GM tam nabízí kde co... převážně menší jednoduchá auta. Nejdražší z top 15 bude nejspíš Passat.
22. 8. 2012 21:13
Re: pravda
Samosebou, ale pokud se libra a koruna ocitne v jednom svazku - vznikne to co jsem napsal