Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Land Rover Freelander 2013: Modernizace ve stylu Evoque

Motory a výbava z nejmenšího Range Roveru míří i do Land Roveru Freelander 2.
Zpět na článek
23. 8. 2012 12:14
25. 8. 2012 12:17
23. 8. 2012 18:40
24. 8. 2012 07:22
24. 8. 2012 13:16
24. 8. 2012 07:58
24. 8. 2012 08:21
24. 8. 2012 10:04
24. 8. 2012 11:25
24. 8. 2012 14:17
24. 8. 2012 14:57
25. 8. 2012 15:15
25. 8. 2012 14:07
25. 8. 2012 14:43
25. 8. 2012 14:06
24. 8. 2012 11:21
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2012 12:14
S
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pekelná Micinka
23. 8. 2012 12:17
Footsteps
Výborně. U nového RR jsem rozpačitý, jak moc podobný byl v základních rysech nejnovější MY Grand Cherokee, kterého jsem nedávno potkal. Zejména to potopení masky pod úroveň spodní linky světel, které byly (u obou značek) sníženy.
Rozbalit vlákno
1
23. 8. 2012 18:40
Re: Footsteps
Freelanderu facelift dost pomohl, hlavně interiér - palubní deska prokoukla :yes: Hlavně se pořád drží své linie, má koule. Což se u jinak moc pěkného Evoque říct nedá, pořád mi přijde trochu zženštilý ;-)
23. 8. 2012 16:02
Povedený design,
mě se Freelander líbí v obou generacích :yes: za nový design předních světel dávám 1
Rozbalit vlákno
0
24. 8. 2012 07:22
Design
Rozhodně nesouhlasím s redaktorem o sdílení detailů s Evoque. Stále je to svébytný model který si jde svojí vytyčenou cestou zapadající do filozofie značky. Pro mě velké + je omlazení interiéru. Nyní působí ( nevím zda jen z fotek ) vzdušněji.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
24. 8. 2012 12:48
Re: Design
Evoque je ale jasnou inspirací. Zvenku (černý podklad světel, LED) a hlavně vevnitř - displej palubního počítače, velký ovládací displej, ovládání Terrain Response at.d pochází přímo z Evoqu
24. 8. 2012 13:16
Re: Design
Myslím, že proběhlo srovnání detailů se stávající řadou výrobků. V podstatě RR Sport měl také černý podklad předních světel již někdy kolem roku 2009. Tvar samotných lamp zůstal zachován a výrobce nepodlehl pokušení protahovat světla do karoserie.
Samotný display navigace bude stejný jako v Evoque stejně jako ovládání jednotlivých detailů vždyť jsou to bratři a unifikace vládne světu, ale zase ovládací tlačítka kolem samotné navigace má jen Evoque což beru jako výrazný prvek celkového ztvárnění kabiny. Celkové pojetí změn mě neevokuje příbuznost s Evoque což je super.
Avatar - Dinar
24. 8. 2012 07:58
Design
exterieru rozhodně není problémemem freelanderu, vypadá pořád skvěle. Vnitřek je jiná kapitola, levnoplastovým pojetím nebyl freelander schopen dostát své ceně ani jako novinka, tam je fl nanejvýš vhodný, ale hlavně, freelander nepotřebuje facelift, nýbrž novou generaci. A to ani ne kvůli interieru, ale hlavně proto, jak jezdí ve srovnání s konkurencí. Možná o 15% lepší schopnosti v terénu oproti ostatním jsou u auta tohoto typu k ničemu, problémem jsou ty o 50% horší vlastnosti na silnici, resp. auta jako celku, hluk od kol, hluk od motoru, hrubý dýzl, zastaralý automat, auto uhoupané a rozkolíbané při sebemenší snaze o rychlejší jízdu a přitom komfort sotva průměrný. Rozdíly se dají jasně vidět i na autě z vlastní stáje, na evoque, ten mezigenerační pokrok je veliký, takže jestli má freelander prodejně přežít, potřebuje novou generaci, rychle.
Rozbalit vlákno
9
24. 8. 2012 08:21
Re: Design
No já bych ty schopnosti Freelanderu v terénu oproti konkurenci viděl lepší tak o 50% (viz testy na www.4wheelfun.de kde se Freelander statečně pere s klasickými off-roady). Stejně tak komfort je ve srovnání s auty jako je třeba Toyota RAV nebo Hyundai ix35 daleko vyšší. Dieselové motory a 6.stupňovou převodovku ZF má Freelander shodnou s Evoque, zvlášť k tomu ZF by snad výhrady být neměly :-)
Souhlasím, že Freelander není vhodný na sportovní jízdu, na rozdíl třeba od Evoque, který by měl stát na stejné platformě jako F. "Uhoupanost a rozkolíbanost" na silnici je daň za ty terénní schopnosti. V téhle cenové kategorii a s použitím jednodušší techniky to nejde totiž udělat tak jako to má např. Land Cruiser, tedy aktivní stabilizátory apod., cena by pak byla jinde.
Avatar - Dinar
24. 8. 2012 10:04
Re: Design
K těm terénním schopnostem, moc rád bych viděl nějaké video, kde v terénu dává freelander na frak něčemu se stejným tech. základem, tiguanu například, resp. čemukoliv s haldexem.
Co se motoru týká, možná je problém v odhlučnění, to je jedno, hluk od motoru je výrazně horší než u konkurence, převodovka taky, ale nevylučuju, že v řídící jednotce automatu může být nějaký upgrade, freelandera jsem jel někdy před dvěma lety. A se zdůvodněním uhoupanosti nesouhlasím, freelander tu byl mnohem dříve než evoque (tedy ne, že jeden je vyhraněn tak a druhý tak), jeho jízdní vlastnosti měly být stejně univerzální jako u konkurentů...a nebyly. Vzhledem k poměru cena/výkon byl roky freelander jedním z nejdražších aut vůbec. ;-)
24. 8. 2012 11:25
Re: Design
Redaktoři 4wheelfun.de se na tereňáky opravdu specializují, své závěry dokládají konkrétními měřeními a fotky jsou samozřejmostí. To, že je Freelander v terénu o tolik lepší než ostatní SUV, nesouvisí vůbec s Haldexem a jeho nastavením. Vyplývá to především z jeho konstrukce:
1) daleko vyšší světlé výšky (v nejnižším místě 210 mm, prostě si nelehne např. v písku nebo na sněhu "na břicho"),
2) delších zdvihů pérování (i když nemá uzávěrky, kolo které je na zemi se prostě neprotáčí),
3) dobrých nájezdových úhlů (přední 31 stupňů, zadní 34 a přechodový 23!!! - to nezvládne ani Grand Vitara).
4) brodivost 500 mm (Tiguan 200 mm, Q3 150 mm)
Evoque má vše výše uvedené horší, proto je na silnici pocitově pevný. To že má Haldex 5. generace mu pomůže v lepším chování na silnici, v terénu jsou předchozí 4 vlastnosti daleko důležitější :-)
Avatar - Dinar
24. 8. 2012 14:17
Re: Design
Aha, pískovny, vyschlá koryta řečišť, brody. To ano, :-) to je testování přesně pro malá SUV, no, já mám na mysli skutečný terén, terén reálného života, který může malé SUV potkat, rozbahněná lesní cesta, závěje, a to pořád mluvíme max. o nějakých 5% jeho "života", těch "zbylých" 95% stráví SUV na silnici. Proto lepším SUV je cokoliv, co je lépe nastaveno na silnici a přitom projede lesní cestu i závěje, ta procenta (jedno kolik jich je), o které je v terénu freelander lepší, jsou nepodstatná nerozpoznatelná, protože v reálu nevyužitelná. Leda bych přijal ideu, že freelandera si kupuje věšina zákazníků právě za účelem projíždění trialových tratí. Jenže to podle mě neodpovídá realitě.

PS. Vzhledem k tomu, že tiguan má světlost 200mm mi brodivost 200mm přijde jako nesmysl, ale údaj neznám. Nájezdové úhly má v track and field verzi 28/25 a přechodový 20, což je na úrovni té vitary. Pro účely malého suv je to na tak dostačující úrovni, že bych opravdu o 50% lepších terénních vlastnostech freelanderu v terénu pochyboval. Totiž pro tahle auta je při vyjížďce mimo zpevněné cesty mnohem podstatnější, co mají obuto, než jakou mají křižitelnost náprav. Na silničních gumách, na kterých se freelander jako běžné suv prodává, dojede stejně daleko, jako cokoliv jiného, akorát se u toho víc houpe. :-) ;-)
24. 8. 2012 14:57
Re: Design
Přesně tak, pískovny, kamenité cesty, brody to je terén, kde Freelander ukáže své schopnosti proti Tiguanu a spol. Pokud jde o "terén reálného života" městského kovboje, tam opravdu Tiguan stačí - a navíc se nehoupe :-)
Akorát bych nedoporučoval tu verzi track se zkoseným nárazníkem - díky tomu zkosení prakticky není chráněn chladič - je před ním jen směšná plastová síťka, kterou promáčkneš i rukou, ve verzi sport je sice nárazník s horším nájezdovým úhlem, ale má i ve střední části dostatečnou pevnost, aby poškození chladiče zabránil. Ideální je tedy pouze u verze sport vyměnit spodní plastový kryt za ocelový z verze track.
Brodivost u Tiguanu ja skutečně jen těch 20 cm, Q3 ještě méně. To je i na suv téměř ostuda. Další ostudu předvedli konstruktéři Tiguanu s poloměrem otáčení, který je nejen nejhorší ve třídě, ale dokonce horší, než má daleko větší Touareg. Díky tomu je relativně malý Tiguan i ve městě pěkně neohrabaný.
Pokud jde o pneumatiky, tak ty samozřejmě patří v terénu k tomu nejpodstatnějšímu - stejně jako dobrý řidič :-) - ale to se srovnáním aut nemá co dělat.
25. 8. 2012 15:15
Re: Design
U té terénnější verze nejde jen o nájezdový úhel, měla by být schopná brodit se do 450 mm a hlavně má off-road mód, takže auto vždy začíná zabírat s rozdělením 50:50, na rozdíl od standardní automatiky, která se snad rozhoduje podle polohy akcelerátoru. Plus máš ještě nějaké asistenty jako například pro sjezd z kopce.
25. 8. 2012 14:07
Re: Design
Evoque má stejně jako Freelander 4. generaci Haldexu. Pokud ti jde o brodění, 500 mm má Q5. Freelander je délkou tak nějak mezi nimi. Příručka Tiguanu myslím říká, že je povoleno po spodek a že se máš vyhýbat vlnám, třeba od jiných aut. Asi jim jde o to, aby se nedostala voda do interiéru. Nebo se bojí, aby neuplaval. :-) Nevím, proč to mají u "obyčejného" tak oříznuté. Možností je hodně.

Tahle auta na to stejně nejsou vhodná. Trasu si musíš před broděním projít a kdo si sedne v ublácených holinkách do leštěnky? Co holinkách, spíš brodících kalhotách. Pokud jde o vyjmenované výhody, hlavní je podle mne světlá výška. Nicméně platit za ni houpavým podvozkem? Ani mne nenapadne. To si rovnou mohu koupit klasický terénní vůz. Vícerežimový pohon všech kol také potěší. Ale ten jsi nejmenoval.
25. 8. 2012 14:43
Re: Design
Vím o člověku, který s Tiguanem jezdí do terénních center, a ten si ho zvedá. Pak může i na tratě pro velké kluky. Říkal mi, že v sériové verzi by ho na těhle tratích zničil, že to zvládá jen lesní. Nicméně většinou jezdí s velkou zátěží, přes 500 kg.
25. 8. 2012 14:06
Re: Design
Hluk by měl být skutečně horší izolací.
24. 8. 2012 11:21
Kdo to kupuje
Moc teda nechápu, že je pořád v nabídce, po tom co šel do prodeje Evoque... To je jako o tohle pořád ještě jako zájem?
Rozbalit vlákno
1
24. 8. 2012 13:27
Re: Kdo to kupuje
Auta s nápisem Range Rover na kapotě mají trochu jiný okruh zákazníků než ty s nápisem Land Rover, taky ovšem trochu jinou cenu... :-)
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 15:59
Podarený facelift
Veľmi pekné auto... :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0