Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Freelander 2013: Modernizace ve stylu Evoque

23. 8. 2012 • 10:56
54
21
Zobrazit náhledy (54)
Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander Land Rover Freelander
Motory a výbava z nejmenšího Range Roveru míří i do Land Roveru Freelander 2.

Druhou generaci Land Roveru Freelander čeká po šesti letech výroby druhý facelift. Ano, současné provedení se vyrábí už od roku 2006 a před dvěma lety už jednu modernizaci podstoupilo. Tehdy se výrazněji inovoval vzhled přídě a obměnila nabídka motorů, tentokrát se Freelander vylepší hlavně uvnitř, aby srovnal krok se sesterským Range Roverem Evoque.

Z nabídky motorů zmizí řadový šestiválec 3,2 Si6 (171 kW, 317 Nm) a nastoupí přeplňovaný čtyřválec 2,0 Si4 (177 kW, 340 Nm), představený už v Evoque. Tato změna má ale pro české zákazníky okrajový význam – na většině evropských trhů se tento motor vůbec nabízet nebude, jinde bude mít jen okrajovou roli. Důležitější je proto spektrum turbodieselů od 110 do 140 kW – Evoque má také stejné.

Jestli uvnitř vypadal Freelander proti Evoque jako chudý příbuzný, tak právě to se v modelovém roce 2013 změní. Zmizí archaický panel rádia a klimatizace, nad modernějším provedením se zabydlí 7palcová barevná dotyková obrazovka. V ní se může za příplatek zobrazovat pohled přes zadní parkovací kameru a bude možné objednat i 825W audio Meridian. Mezi rychloměr a otáčkoměr se nastěhuje barevný displej palubního počítače. Na středovém tunelu najdeme zjednodušený tlačítkový ovladač Terrain Response (dosud větší otočný) a elektricky ovládanou parkovací brzdu.

Přední i zadní světla dostanou diodovou techniku. Vpředu LED poslouží pro denní svícení, které vytvoří jasný rozpoznávací znak modernizovaného Freelanderu. Světla navíc dostanou moderní černý podklad. Černý bude nově i rámeček masky chladiče, mlhovky naopak dostanou výraznější stříbrné orámování.

Související články

Témata
Avatar - PeterLuk
25. 8. 2012 15:59
Podarený facelift
Veľmi pekné auto... :yes: :yes:
25. 8. 2012 15:15
Re: Design
U té terénnější verze nejde jen o nájezdový úhel, měla by být schopná brodit se do 450 mm a hlavně má off-road mód, takže auto vždy začíná zabírat s rozdělením 50:50, na rozdíl od standardní automatiky, která se snad rozhoduje podle polohy akcelerátoru. Plus máš ještě nějaké asistenty jako například pro sjezd z kopce.
25. 8. 2012 14:43
Re: Design
Vím o člověku, který s Tiguanem jezdí do terénních center, a ten si ho zvedá. Pak může i na tratě pro velké kluky. Říkal mi, že v sériové verzi by ho na těhle tratích zničil, že to zvládá jen lesní. Nicméně většinou jezdí s velkou zátěží, přes 500 kg.
25. 8. 2012 14:07
Re: Design
Evoque má stejně jako Freelander 4. generaci Haldexu. Pokud ti jde o brodění, 500 mm má Q5. Freelander je délkou tak nějak mezi nimi. Příručka Tiguanu myslím říká, že je povoleno po spodek a že se máš vyhýbat vlnám, třeba od jiných aut. Asi jim jde o to, aby se nedostala voda do interiéru. Nebo se bojí, aby neuplaval. :-) Nevím, proč to mají u "obyčejného" tak oříznuté. Možností je hodně.

Tahle auta na to stejně nejsou vhodná. Trasu si musíš před broděním projít a kdo si sedne v ublácených holinkách do leštěnky? Co holinkách, spíš brodících kalhotách. Pokud jde o vyjmenované výhody, hlavní je podle mne světlá výška. Nicméně platit za ni houpavým podvozkem? Ani mne nenapadne. To si rovnou mohu koupit klasický terénní vůz. Vícerežimový pohon všech kol také potěší. Ale ten jsi nejmenoval.
25. 8. 2012 14:06
Re: Design
Hluk by měl být skutečně horší izolací.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku