V rámci snahy o snížení nákladů mají Mercedes-Benz a Renault-Nissan dále prohloubit svou spolupráci a pustit se do společného vývoje a výroby kompaktních modelů.
Doufám, že spolupráce prospěje hlavně Renaultu a tím se zlepší, protože v opačném případě by to byla katastrofa. 8-s Snad ale u Mercedesu vědí co dělají.
Hlavně je třeba ale vědět, že ony zmiňované 1,6 jsou výtvorem převážně techniků od Nissanu. Renault participoval a rozumně přenechal vývoj tomu, kdo to umí víc. Diesely zase vyvíjí především Renault a Nissan pouze participuje.
V zásadě se dá říci, že je to vzájemně se velmi dobře podporující kvarteto, které není nikde slabé - Renault (Evropa, Jižní Amerika) - Nissan (globál) - Infiniti (globál) - Samsung (Korea). Mercedes dobře ví co dělá, jeho partner není ani malý ani slabý a také má co nabídnout.
hlavne ten renault ma dnes nizkoobjemove dieselove motory jedny z najlepsich na svete(kto mi chce odporovat, tak nech si najprv nastuduje techniku tychto motorov a porovna s inymi, trebars aj tdi, ci hdi), takze renault v tomto partnerstve rozhodne nehra druhe husle.
S těmi vlastnickými právy to asi nebude tak částečné - 44% akcií Nissanu vlastní Renault, naopak Nissan má 15% akcií Renaultu bez hlasovacích práv.
Jen pro úplnost, Mercedes (Daimler) si s aliancí Renault-Nissan vyměnili 3,9 % akcií. V roce 2010.
Renault bude dělat příštího Smarta a v tomto případě spolupráce prospěje spíš Mercedesu. :-)
Není se čeho bát. Audi také větší spolupráce s VW prospěla. A to se ze začátku sdílení platforem napříč koncernem taky moc nevěřilo.
Renault si s dnesni produkci nema co zadat s ostatnima evropanama, pokulhavalo mu to jen u par modelu ktere proste diky internetu kvalitu "proslavili" treba minula Laguna pred faceliftem nebo minuli Megane pred faceliftem
Zázraky se nedějí. Tak jako z Alfy Romeo do pěti let nebude Toyota, Renault se v dohledné době těžko stane něčím víc než průměrně spolehlivou značkou. Spolehlivost jako i další vlastnosti automobilů vycházejí z firemní kultury. Ta se buduje léta a ještě déle se mění. V Renaultu se nezdá, že by v tomhle směru byla příliš dobrá.
Oproti tomu Mercedes má pověst přesně opačnou. Teď je otázka jestli tahle aliance více pomůže Renaultu nebo uškodí Mercedesu.
To chceš říct, že třeba škodovka bude navždy křáp? Nebo to bude nějaká výjimka. S firemní kulturou Renaultu to tak špatné nebude. U Renaultu se poslední roky tvrdě pracovalo a výsledky jsou vidět. Renault dnes patří k nejspolehlivějším výrobcům a ještě k tomu stačil zachránit Nissan před bankrotem.
Škodovka je úplně jiný případ. Její situace do značné míry vycházela z politického a hospodářského systému tehdejšího Československa a pak do ní byla kompletně naroubována firemní kultura VW.
O zlepšení Renaultu jsem v poslední době hodně slyšel, ale z informací (tím myslím tvrdá data, ne jedna paní povídala) které mám, zatím nic takového vypozorovat nelze. To se ukáže až tak po pěti a více letech.
Záchrana Nissanu je spíš válka účetních. O kvalitě výroby toho moc nevypovídá.
ac jsou kuprikladu statistiky spolehlivosti spise o spolehlivosti majitelu tech aut, tak problemove modely renaultu ktere okupovali posledni pricky jsou dnes v prvni 30ce a vykazuji v tech statikach procenta obdobna svim konkurentum kuprikladu ze staje VW a tim mynim i samotne VW
treba [odkaz] [odkaz] pricky ktere okupuji v tabulkach TUV nevypadaj as tak strasne kdyz clovej zjisti jaky auta okolo tech Renaultu jsou, casto mnohanasobne drazsi kousky z takzvane "premie" TUV beru ale opravdu spise jako statistiku lenosti majitelu danych aut pripravit je na technickou kontrolu
Jak jsi správně podotknul, jsou to spíš statistiky spolehlivosti majitelů.
Na druhou stranu, na tom jistě bude mít své zásluhy servisní síť Renaultu. O té z vlastní zkušenosti naopak mohu říct jen to nejlepší. Vždy naprosto seriózní přístup a maximální snaha o mou spokojenost. Ostatně to byl jediný důvod, proč když jsem se rozhodl zbavit Scenica, tak jsem uvažoval, že Renault dostane druhou šanci.
mas relevantny dovod byt nasrany na znacku renault a to ti este poviem, ze si so scenicom bol stastny oproti napr majitelom espace 3,0dci, ci 2,2dci (ked som sa jedneho opytal na ulici ci je s nim spokojny, tak ma chcel bit, tak sa samonasral, ked sa ale ukludnil, tak mi povedal, ze behom troch rokov co ho vlastnil od novoty ho stal 300 000korun a renault ho poslal so zarukou kade lahsie, sudil sa s renaultom uz treti rok. Po BA jazdil scenic2 s nalepenymi znackami TAKETO AUTO SI UZ NIKDY NEKUPIM a majitel ho zaparkoval vzdy ked sa konal v inchebe autosalon na druhu stranu ulice pred vchod (vtedy este nebola dialnica, takze bolo vidiet na druhu stranu).
Ale to nic nemeni na pravdivosti, ze Renault popracoval na kvalite(aj museli, pretoze by mohli ist rovno do krachu, keby bola dalsia generacia rovnako nekvalitna) a dnes sa absolutne nie je coho obavat. napr motor 2,0dci tu je uz od roku 2006 a pocujes nanho nejake staznosti?
Já na Renault nijak nakakaný nejsem. Ale jak uvádím výše, je to spíše zásluha jejich servisní sítě, než výrobku. Se zárukou jsem nikdy problémy neměl. Vše (a že toho bylo) vždy vyřešili k mé spokojenosti. U všech tří aut, která jsem kupoval jako nová, jsem vyzkoušel několik servisů takže myslím, že můžu mluvit obecně a říct, že Peugeot (i když tam jsem už deset let nebyl, takže se lecos mohlo změnit) a Ford by se od nich mohli učit.
Co se týče 2,0dCi, zdá se, že tenhle motor se jim opravdu povedl. Bohužel v mém Scéniku nebyl. :-)
napis prosim zdroj, ako renault pokulhava v kvalite. Potom napis, preco presne tuto vetu nenapises do clanku o napr takom Volskwagene.
Podla mojho nazoru ty nazorovo zijes este niekde v roku 2005, ale odvtedy sa situacia trosku zmenila, staci ale ked citas a nepapagajujes stale tu istu vetu dookola.