Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz a Renault-Nissan chystají spolupráci na kompaktních vozech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
V rámci snahy o snížení nákladů mají Mercedes-Benz a Renault-Nissan dále prohloubit svou spolupráci a pustit se do společného vývoje a výroby kompaktních modelů.

Podle německého ekonomického deníku Financial Times Deutschland má koncern Daimler zvažovat spolupráci na vývoji a výrobě nových kompaktních modelů značky Mercedes-Benz s aliancí Renault-Nissan. Podle agentury DPA by tak porušil dosavadní tabu a poprvé by poskytl techniku některého ze svých osobních modelů jinému výrobci.

Podle německého deníku by se mohly stát plodem společného vývoje kompaktní modely značek Mercedes-Benz a Infiniti, jejichž výroba by měla probíhat od roku 2016 ve východní Evropě. V souvislosti s tím byl zmíněn výrobní podnik automobilky Mercedes-Benz v Maďarském Kecskemét, v němž současnosti probíhá produkce vozů tříd A a B.

Společně vyvíjené modely by mohly přispět k výraznému snížení nákladů na vývoj. Mercedes-Benz se navíc snaží získat mladší zákazníky, což se mu v současnosti daří s novou generací třídy A. Japonské značce Infiniti by mohl společný vývoj nového modelu s Mercedesem usnadnit vstup do třídy prémiových kompaktů, v níž zatím žádného zástupce nemá a zároveň i zvýšit prestiž v očích některých zákazníků.

Mluvčí koncernu Daimler nicméně označuje zprávu německého deníku za spekulaci a mluvčí aliance Renault Nissan se k ní nevyjadřují.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Avatar - Mrakoplas
28. 8. 2012 17:47
Re: Prospěch?
Já na Renault nijak nakakaný nejsem. Ale jak uvádím výše, je to spíše zásluha jejich servisní sítě, než výrobku. Se zárukou jsem nikdy problémy neměl. Vše (a že toho bylo) vždy vyřešili k mé spokojenosti. U všech tří aut, která jsem kupoval jako nová, jsem vyzkoušel několik servisů takže myslím, že můžu mluvit obecně a říct, že Peugeot (i když tam jsem už deset let nebyl, takže se lecos mohlo změnit) a Ford by se od nich mohli učit.
Co se týče 2,0dCi, zdá se, že tenhle motor se jim opravdu povedl. Bohužel v mém Scéniku nebyl. :-)
Avatar - Mrakoplas
28. 8. 2012 17:26
Re: Prospěch?
Jak jsi správně podotknul, jsou to spíš statistiky spolehlivosti majitelů.
Na druhou stranu, na tom jistě bude mít své zásluhy servisní síť Renaultu. O té z vlastní zkušenosti naopak mohu říct jen to nejlepší. Vždy naprosto seriózní přístup a maximální snaha o mou spokojenost. Ostatně to byl jediný důvod, proč když jsem se rozhodl zbavit Scenica, tak jsem uvažoval, že Renault dostane druhou šanci.
28. 8. 2012 15:22
Re: Prospěch?
mas relevantny dovod byt nasrany na znacku renault a to ti este poviem, ze si so scenicom bol stastny oproti napr majitelom espace 3,0dci, ci 2,2dci (ked som sa jedneho opytal na ulici ci je s nim spokojny, tak ma chcel bit, tak sa samonasral, ked sa ale ukludnil, tak mi povedal, ze behom troch rokov co ho vlastnil od novoty ho stal 300 000korun a renault ho poslal so zarukou kade lahsie, sudil sa s renaultom uz treti rok. Po BA jazdil scenic2 s nalepenymi znackami TAKETO AUTO SI UZ NIKDY NEKUPIM a majitel ho zaparkoval vzdy ked sa konal v inchebe autosalon na druhu stranu ulice pred vchod (vtedy este nebola dialnica, takze bolo vidiet na druhu stranu).
Ale to nic nemeni na pravdivosti, ze Renault popracoval na kvalite(aj museli, pretoze by mohli ist rovno do krachu, keby bola dalsia generacia rovnako nekvalitna) a dnes sa absolutne nie je coho obavat. napr motor 2,0dci tu je uz od roku 2006 a pocujes nanho nejake staznosti?
28. 8. 2012 15:15
Re: Prospěch?
napis prosim zdroj, ako renault pokulhava v kvalite. Potom napis, preco presne tuto vetu nenapises do clanku o napr takom Volskwagene.
Podla mojho nazoru ty nazorovo zijes este niekde v roku 2005, ale odvtedy sa situacia trosku zmenila, staci ale ked citas a nepapagajujes stale tu istu vetu dookola.
28. 8. 2012 15:11
Re: Prospěch?
hlavne ten renault ma dnes nizkoobjemove dieselove motory jedny z najlepsich na svete(kto mi chce odporovat, tak nech si najprv nastuduje techniku tychto motorov a porovna s inymi, trebars aj tdi, ci hdi), takze renault v tomto partnerstve rozhodne nehra druhe husle.