Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Na kritiku systému MyFord už musel reagovat i viceprezident Fordu

49 komentářů

sir
...proto se prilozi fotka "palubky", ktera s tim nema nic spolecneho >😁

..jinak jsem cetl hodne nazoru od majitelu...a je to opravdu pul na pul..nekteri jsou spokojeni ..nadseni..nekteri to kritizuji = hlavne tu starsi verzi (pomalost, neintuivnost)
Avatar - Atlis
Atlis
no vies, musis nejak nahrat konkurencii fotkou, ktora ukazuje system dostupny v cr 😜

a co sa tyka spokojnosti - predpokladam, ze polovica su geekovia a hracickari, ktorym zalezi skor na tom, ze ten displej maju a druha polovica su lamy, ktore maju problem aj s kalkulackou. 😄

pravda bude niekde pomedzi...

bohuzial, so skutocne intuitivnym ovladanim v aute som sa uz dlhsie nestretol - naposledy som sa hral s commandom v novej A-klase a je to hruza a des. Nastastie ja som sa z toho vysomaril, ale posadit k tomu napriklad moju drahu, skoncilo by sa to asi tragediou...
sir
Tak :yes: redakce fotku zmenila 😄 a ja cetlr eakce americanu a jeden byl nadseny a rikal, ze i jeho babicka 70 leta to ma ve svem aute...a jediny problem je, ze kdyz se to updateuje..tak musel byt nastartovany motor.

..jinak ja se svym system, ktery je jak hlasovy tak dotykovy...tak ma tlacitka prime volby...tak jsem spokojeny....jen samozrejme v novem modelu si ho predstavuji hezci s vice funkcemi atd....tak jako to maji v USA..zjistoavani pocasi..v destinaci..ceny paliv podel trasy atd , umi to cist zprávy atd....

..jen opravdu na ovladani teploty ..je rychlejsi jedno kolecko a je to 😄
_Teddy_
Tak zrovna auto je pripad, kde klasickym ovladacom davam prednost pred dotykovymi obrazovkami. Ide o to, ze tlacitko mozem nahmatat a pouzit, a pritom sa tam nemusim ani pozerat. Staci ak su ovladacie prvky vhodne rozmiestnene a tvarovane. Po case si clovek ich polohu uz zapamata...

Na druhej strane ovladat "dotykovy nezmysel" kde sa meni poloha, pocet aj vyznam "tlacitok" podla toho ktora obrazovka je prave navolena, to ide bez pohladu dost tazko...
Avatar - Ham.
Ham.
Ovládání přes dotykovou obrazovku je dnes nejlevnější možné řešení a nelze od něj očekávat ani ergonomii ani intuitivnost.
blob
presne odtud vitr vane. Narvat do auta dotykac a sehnat 500 indu, kteri (nejak) napisou aplikaci, aby to (nejak) vyhovelo SW normam je jedna vec, ale udelat designersky klenot s blbuvzdornym softwarem, aby to zvladla nastavit i sedmdesatileta babicka s 10 dioptriemi bez manualu je vec druha a i nakladnost toho bude radove nekde jinde.

Auta jsou vzor user-friendly ovladani, ktery jiny stroj muze ovladat kazdy trouba aniz by musel cist dva dny manual pro kazdy model zvlast ? Lidi co se v autoskole naucili ridit Felinu bez potizi mohou druhy den ridit Focuse treti den Sklasse. Ale u komfortnich funkci stejne cloveku nic jineho nezbyde, nez si s tim dva dny hrat a pak si stejne prostudovat manual. Trapne.
Avatar - Ham.
Ham.
Sebevětší obrazovka, se sebelepší dotykovou vrstvou a sebelépe napsanou aplikací v sobě má zabudován jeden zásadní problém, který je pro auta velmi nevhodný a to je potřeba používat ve spolupráci zrak a hmat. A to je průšvih, zrak je v autě potřeba pro zcela jiné záležitosti, takže ani 20 letý, bystrý, v mnoha dotykových aplikacích zběhlý člověk nemůže být s ovládáním přes dotykovou obrazovku spokojen protože intuitivně musí cítit, že to jen odvrací pozornost od toho nejdůležitějšího a to je zrakem kontrolovat jízdu samotnou a ne nastavení nějaké pitomosti na obrazovce.
Avatar - Anonym
Anonym
Mam v jaguaru dotykovku a sm spokojen, vše si anstavím při jízdě na věci jako překsočení skladby a rádiu atd. sou tlačítka na volantu a na věci jako zanutí klimy nebo nastavneí anvigace stačí 15s na semaforech....když potřebuju změnit něco zásadního, zastavím si an benzínce.

Pořád lepší než přiblbé otočné voladače nebo 80 tlačítek kolem středového panelu
Avatar - Ham.
Ham.
Problém je, že 99% řidičů na benzince nezastaví a "šteluje" věci za jízdy. Těším se na dobu, až brzdový pedál bude na dotykáči a z Ameriky budou chodit zprávy typu "roztržitá dáma si při sjezdu z dálnice spletla na dotykové obrazovce brzdu a se zapínáním klimatizace". Osobně bych byl pro všechna nastavení přes dotykáč při jízdě automaticky blokovat a povolit jejich ovládání pouze u stojícího auta. Ovládání telefonu, kouření nebo jídlo za jízdy odvádí pozornost řidiče daleko méně než dotyková obrazovka protože se dají v zásadě dělat "po hmatu" a tudíž zrakové vnímání situace není narušeno (jo ruka je tam kde být nemá, ale zásadní je nejdříve vidět a pak reagovat, jakmile někdo čumí kam nemá a ještě má ruku kde nemá tak je na průšvih zaděláno).
_MT_
Také jsem si říkal, že je s podivem, že palubní systém není za jízdy blokovaný, popřípadě přepnutý do nějaké velmi jednoduché podoby, kterou lze ovládat intuitivně a prakticky po slepu - ale to platí pouze pro systémy jako iDrive, kde máš mechanický ovladač. Třeba za nastavování klimatizace na dotykovém displayi bych vraždil. Má sloužit na hlouposti, které člověk nastavuje jednou za uherský rok. A že jich v dnešních autech je. V tomhle se mi líbí Porsche. Vše, co člověk za jízdy potřebuje, je pěkně vyložené. Za kiks považuji tlačítka jako výstražná světla a vyhřívání oken, ty by mohly být lépe dostupné.
Avatar - Anonym
Anonym
Mě se to naopak líbí nemam rád zbytečný tlačítka.
K čemu. Úplně šílený byly středový panely některý Oplů a Volv...miliarda tlačítek šílenost.

Ad blokování - všechno jde zas odblokovat, jen byznys pro firmy. V 300C sem měl neorigo systém a tam šlo za jízdy sledovat i DVD a telka (ne že bych to dělal, nejsem magor) ale šlo to.
_MT_
Ani tak mi nejde o poučování řidiče, blbec blbcem zůstane, ale o nabídnutí jednoduššího rozhraní pro jízdu. Sám jsem zastánce toho, že DVD i televize by měla jít sledovat i za jízdy. Nejsem malé dítě, takže vím, že bych se na ni neměl dívat.

Mám většinou velkou obrazovku vypnutou/ schovanou, pokud ne, tak tam mívám navigaci. A když je mi najednou na dálnici zima na záda a chci si kromě odvětrávání zapnout i vyhřívání, tak co mám dělat? Hrát si s počítačem, nebo si zajet k čerpací stanici/ na odpočívadlo, protože nějaký chytrák nedal do interiéru tlačítka pro nejdůležitější funkce? Neříkám, že musím mít tlačítko pro každou funkci, ale pro ty za jízdy běžně používané ano. Třeba teplotu prakticky neměním, ale intenzitu a směr ofuku, vyhřívání skel, vyhřívání/ odvětrávání sedadel, to za jízdy měním. To už tam můžou dát i stěrače/ ostřikovače, nebo ovládání světel.
figurka
:yes: :yes:
_Teddy_
Na brzdu/plyn bude dotykova podlaha! 😄
_Teddy_
Alebo ako sa vravi, "cena nie je dolezita, lebo je *az* na prvom mieste"!
😒
Mixo
Presne tak! Dotykove obrazovky v aute jsou to nejvecsi zlo. Samozrejme si ma kazdy davat pozor, ale auto mu nesmi pri ovladani klast zadne prekazky. Nechapu jak muze Ford i VW nabizet porad ty dotykace. Nemecka premie, P508,Insignie, Mazda CX5, dokonce i rencek nabizi ovladani koleckem u prevodovky. Genialni, jednoduche a bezpecne...
webpaja
Mám z hlediska ovladačů minimalizovanou palubní desku, ale většinu běžnýho ovládání zdvojený (klima) nebo audio a přepínání displaye ztrojený na volantu.
Každopádně dotekovka neoplývá rychlostí a musí se jí člověk věnovat. Na druhou stranu, bez pohledu na display se člověk při ovládání neobejde ani u iDrive, ani MMI nebo Command. Největší rozdíl je samozřejmě v nenutnosti sahat na obrazovku, ale s rukou na loketce v klidu projíždět menu.
blob
Nezlobte se na me, ale auto je auto a laptop je laptop a mobil je mobil.
Je hrozne hloupoucke hodnotit kvalitu auta podle toho, jestli ma intuitivnejsi ovladani pres dotykovou obrazovku nez jine auto a Ford spadl z visne, kdyz chce mit nejlepsi auta na zaklade profachanosti dotykace.
Pokud to zakaznici vyzaduji, tak jsou trotli, protoze inteligentni zakaznik vyzaduje lepsi motory, brzdy, rizeni, prevodovku, komfort a design a cenu a teprve pokud se nemuze rozhodnout, tak se podiva, jak se mu dari ovladat nejake hlouposti pres dotykovou obrazovku, protoze bez toho se da jezdit, bez motoru se jezdit neda.

Proc to pisu ? Protoze sebelepsi elektronika za rok zastara / podivejte se, jakou navigaci ma Maybach nebo jak vypadaly prvni telefony v BMW - dneska je to k smichu.
Auto si ale normalni clovek nekupuje na rok. Pokud Ford stavi na vecech jako MyFord, budiz. Dava tim jasne najevo, ze ma vsecko mechanicke dokonale zmakle a uz tam nema co vylepsovat. Tak jeste aby to byla v realu pravda.
_MT_
To už v dnešní době není tak úplně pravda. Člověk chce dobrý mechanický základ, ale i elektronika je důležitá. Takové ty základní věci jako připojení telefonu, navigace, to prostě musí fungovat dobře a pro řadu lidí je to velmi důležité. A palubní systémy aut, pokud jsou solidně udělané, zdaleka nezastarávají tak rychle jako telefony. Pokud se tedy nepouští do blbinek.
Mixo
to ze to auto ma motor je samozrejmost. to, co od sebe auta odlisi jsou prave veci jako info-medio vybava. napr. bych si nemohl koupit auto bez usb pripojky...a rada aut (i velmi drahych) je nema.
oldrt11
to je tak, kdyz si nekdo umane, ze ms je nedostizny-mozna to neplati pro cue, tam to fachci (za ty prachy). pokud ale bmw, jaguar/rr/lr jedou na linuxu a funguje to (mj. se k linux foundation se pripojila toyota, a to je, pro me, dukaz, ze na tom asi neco bude, protoze jabka vsechno pitvaj x let, nez se rozhodnou...)
p.s. no, mozna, pro upresneni, by mel spici kavalerista uvest, ze nejlepsi entertainment system byl vyhodnocen onstar od gm...
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Nová doba upatlaných dotykových displejů, Ford se jenom přizpusobi. Polodebilní generace facebooku si žádá vše dotykové... Tablet , že je k ničemu, nedá se na tom psát, ale je dotykový. Mobil, velikosti cihly, v kapse překáží, na umatlaný displej mžourám kdo mi vlastně volá, ale je dotykový. Za vrchol vývoje považuji klasické dotykové LCD k PC, občas něco napíšu na klávesnici, potom, doba si to žádá, umatlám prstem displej :no😒br />
Mrknul jsem na "MyFord" to, co ovládám několika tlačítky na volantu, panelu klimatizace a rádia, tak tady je to "moderní" barevný dotykový chaos ;-\
oldrt11
... mozna, ze by stalo za to se zamyslet, prestat mzourat, a vymenit odporovy 240x320 s papundeklovym krytem za retinu...
Avatar - 4hill
4hill
Ten se neumatlá,jo? Za chvilku budou k autům dávat čistící hadříky tak jako dnes k těm plastovejm plečkám...
oldrt11
umatla. ale nicemu to nevadi, pokud ovsem nejsi estet...
Mixo
Je jedno zda je displej upatlany nebo ne. Prava ruka a zrak ridice tam proste nepatri.
Mr.Murphy
bohužel, ale když to pitomci chtějí, proč jim to nedat? ;-\
Já mám ve Fordu ve srovnání s "My Ford" asi dost primitivní display "Convers+".... Barvičkama hýří, ovšem na palubce už jaksi nezbylo místo na teploměr chladící směsi.... Hlasově jde ovládat i ventilátor (bože) ale například primitivní listování v seznamu telefonních kontaktů je brutálně pomalé (naštěstí ty nejčastější si můžu dát do hlasové paměti a pak je vytáčet hlasem). Display svítí jak televize, ale 90% údajů na něm mě za jízdy vůbec nezajímá.... (paradoxně třeba ukazatel stavu v nádrži je hrozně malý).

A není to jen u Fordu, třeba Fiat Freemont má ovládání vyhřívání sedadel přes dotykovou obrazovku.... Proč mít někde u sedačky jedno tlačítko, když místo toho raději můžu dlachnit display.... OMG....

Bohužel doba je opravdu taková, že holt asi kvalita jízdy a reálné FUNKČNÍ vlastnosti auta jsou upozaděny.... Hraje se na nekonečné záruky, dotykáče i cingrlátka.... 😐 Jo a samozřejmě, na auto musí být sleva (že je to sleva z absurdně nastaveného a nereálného základu to už nikdo neřeší...)
Avatar - Atlis
Atlis
Convers+ je zastarany jak svina. To co je vo Focuse (nie MyFord Touch) uz je na tom podstatne lepsie.
Mr.Murphy
může bejt.... já se v tom nevyznám, jen píšu, co mám v půl roku starém autě....
oldrt11
oldrt11
zmylena neplati... sem reagoval na tu cihlu. ale je fakt, ze nekomu to muze delat problem a nekoho vylozene sr*at! ale muzeme o tom diskutovat, muzeme o tom vest spory, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak vsechno, co se proti tomu da dneska delat...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dědku Bobe, hezky nám ukazuješ, jak jsi starý a totálně mimo. Ukazuješ, jak jsi neschopný si ty dotekové věci nastavit a využít je. Ale hlavně, že sis musel kopnout do dotekových telefonů a tabletů, neználku...
K tématu jediné - v autě má doteková obrazovka své místo leda v opěrkách sedadel, jako zábavní systém pro děti vzadu.
Mixo
:yes:
Avatar - jozephko
jozephko
Dotykové ovládače sú len epizódou podobne ako pred 20 rokmi digitálne palubné dosky - v takom Fiate Tipo sa dalo vybrať medzi klasikou a digitálom.
Na klimu sa nedá vymyslieť nič lepšie než otočný ovládač - podobne ako na intenzitu prúdenia vzduchu. Podobne aj na svetlá, smerovky, stierače a zapínanie rádia a ovládanie jeho hlasitosti. To všetko vodič bez problémov dokáže robiť naslepo a automaticky presne tak ako radiť rýchlosti. Nemá zmysel meniť osvedčené. Istý čas som jazdil na H-áčkovej Astre a bol som na mŕtvicu z ovládania smeroviek a stieračov - síce pomocou páčok, ale bez klasickej aretácie.
Dotykový displej by som uvítal len na 2 veci - ovládanie NIEKTORÝCH funkcií autorádia a GPS a potom nastavenie menej často používaných funkcií v aute - napr. počet bliknutí smerovky pri dotknutí sa páčky alebo vyvolanie podrobných funkcií palubného počítača.
Je zaujímavé, že niektoré automobilky vedia urobiť prehľadnú schému čudlíkov, napr. Mazda alebo Volkswagen, iné z toho urobia síce peknú, ale predsa len džungľu - hlavne Opel, ale čiastočne aj Ford.
A najzaujímavejšie je, že absolútne najdrahšie autá ako Ferrari či Rolls-Royce používajú výhradne klasiku - dokonca im na prístrojovke digitálne nesvieti ani nastavená teplota klimatizácie - ale to je už priveľa aj na mňa.
oldrt11
ale no tak... takova aperta, to je fakt samy gombiky... az na ten tsd, ze?
blob
kandidat na mistra sveta v poctu cudliku je pro me LandRover...ti uz jakoby kolikrat fakt nevedeli, kam by je nacpali.

[odkaz]

[odkaz]
_Teddy_
ja len cakam, kedy niekoho (zeby Ford?) napadne urobit auto komplet na dotykove ovladanie. Vratane volantu a radiacej paky! 😄

Ako sa kedysi vravelo v reklame na Toyotu "nic nie je nemozne". Len mam trosku problem predstavit si, ako asi budem ovladat brzdovy pedal. Zeby soupanim nohy po dotykovej podlahe?

Jojo, pokrok nezastavis. Kedysi byvalo na vystavenych e😜onatoch napisane "nedotykajte sa". Ford bude za chvilu davat napisy "ved sa uz konecne dotknite"! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
didigtální palubní desky měly ameriky už před 30ti roky.... žádná novinka a naopak v řadě aut to vypadalo doslova bomba.
Avatar - Anonym
Anonym
To sem si taky myslel. Pak sem přišel na to že kolíbkový vypínač na ovládání ventilátoru je daleko lepší...

A co se týče páček - jedna páčka na ovládání všeho jako měl Mercedes je taky věc, když potřebujete rychle pustit stěrače a do toho ještě dálkový....hehe.

Na ovládání rádia je nejlepší co může být ovládání na volantu, stejně tak tempomat. Absolutně nesnáší nějakou páčku na tempomat, brrrr!

Tlačítkový řazení automatický převodvky je oproti tomu super, škoda že už to moc není, ale měly tos tarý ameriky a od nich okopčený ZISy a ZILy.
_MT_
Kolébkový je lepší na malé změny (krokování), otočný na velké. Osobně měním teplotu a ofuk spíš krokově. Lidi od Mercedesu bych někdy za to, co předvádí pod volantem, zabil. A tlačítka místo různých pák a voličů mám pro řazení (= volbu režimu) také nejradši. Zabírá to málo místa, je to pěkné a intuitivní.
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, škoda že už se to málo dělá no.

Tak tlačítka na volantu sou lepší než páčky, oládání rádia páčkou a tempoamtu je šílenost, jediný auto který sem měl a který nemělo ovldáání tempoamtu na volantu bylo 300C a je jasný proč - Mercedes.
_MT_
Kombinace ovládání na volantu a průhledového displaye má velký potenciál. Když se to správně udělá.
hipisko
ja praveze nechapem, ako niekto tak jednoduchy system nevie pochopit, Ano prvych 5 minut to moze byt nezvykle, ze sa packy vraciaju do svojej polohy, ale inak je princip ten isty, das smerovku dolava, chces trojblik, posunies jemne, chces trvale blikanie, posunies viac cez odpor v packe, packa sa vrati, chces blikanie dolava vypnut, tak packu posnies doprava(nemusis cez odpor) rovnako ako by si urobil aj na inom aute, akurat mas packu vzdy na rovnakom mieste.
Stierace/dialkove detto. Ovela viac mi vadila packa na oktavke, kde je umiestnena prilis nizko. Ale uplne najviac mi vyhovuje ovladanie tak, ako to maju francuzi(az na tie vole v packach u PSA), kde pod volantom ovladam 80% zariadeni v aute a nepotrebujem chodit prstom nikam inam. Keby tam este dali aj ovladanie klimy, tak by to bolo dokonale.
Avatar - jozephko
jozephko
Vôbec tu nejde o nejaké pochopenie. Keď najazdíš vyše 400.000 kilometrov so systémom (v rôznych autách), ktorý nejako funguje a pri ktorom sa páčka niekam posunie, tak ťa ide z toho poraziť, keď sa tá páčka zrazu nepohne. A presne ako píšeš, musíš rozlišovať jemný a štandardný dotyk a PAMATAŤ si typ dotyku. Pretože ak si dal jemný dotyk a mysliš, že si dal štandardný, tak miesto vypnutia smerovky zapneš smerovku opačnú. A tak som na ceste vyzeral furt ako magor, ktorý nevie, kam chce vlastne odbočiť. Taký * som v žiadnom aute nevidel. A podobné je to aj so stieračmi. Neviem, či to súčasné ople ešte majú, ale auto s takýmto systémom by som si NIKDY nekúpil, aj keby ho predávali za polovičnú cenu. Myslím, že aj toto je jeden z malých klinčekov do rakvy Opla.
blob
presne. kdyz ten system pouzivas spravne (lehce trojblik, vic trvale blikani, cekat na samovypnuti) tak ti to nic neprinese oproti klasice.
A kdyz na to nejsi zvyklej, pak bys to nejradeji ulamal a vyhodil z okna.
Treba kdyz davas rychle po sobe kratkou doleva a pak dlouhou doprava ... ty fakt umis rict sve ruce behem rizeni aniz by ses na to musel soustredit, ze je treba lehce na jednu stranu a hned pak fest pres odpor na druhou ? Pochybuju o tom, ze to nekdo takhle umi. Je to jak se schodama, jednou nasadis vysku schodu a pak uz jdou nohy samy a nemyslis u toho.
Klaudius
Auto má byť autom, aký informačný systém? Na palubný počítač s technickými údajmi stačí jedno-dve tlačidlá, dá sa to spriahnuť s rádiom - toto má dobre spravené Škoda, rádio v Octavii považujem z pohľadu ovládania za veľmi dobré riešenie.
Auto nemá byť kanceláriou, ani miestom pre zábavu. Takže nie vymýšľať super systémy ako všetky tie zbytočnosti ovládať, ale naopak - obmedziť počet funkcií, údajov a tlačidiel. A je fuk, či sú to klasické tlačidlá ako v Opli alebo dotykové na displeji. Každá informácia navyše vodiča rozptyľuje a potom namiesto toho aby čumel na cestu a dával pozor tak sa hrá s displejom.
Takže - STOP! Vodič má dostávať výhradne informácie potrebné k jazde a nie kadejaké voloviny. Palubný počítač s pár základnými údajmi a hláseniami porúch, rádio, klíma, navigácia - a dosť. Aj toho je až až.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak to už nehrozí. Počkej za pár let, auto ti bude hlásit i statusy z facebooku a podobných sítí... Ze všech stran budou blikat reklamy na to či ono... To pak bude ta pravá doba automobilní >😁
_MT_
To už některá auta umí dnes. Asi jako se mi dnes někteří lidé diví, že používám telefon na telefonování, tak se asi za pár let budou divit, že auto hlavně řídím.
blob
nesouhlas, ja chci v aute plno budiku a to v tomto poradi
Otackomer
Rychlomer - digital a analog
Teplota vody
Tlak oleje
Zarazena rychlost
Napeti akumulatoru
Tlak turba (pokud tam je)
Palivomer
a az hluboko pod tim jsou ostatni volovinky, jako kontrolky ABS, ESP, mazani, dobijeni a koncim nekde u nastaveni teploty u klimy a rychlosti vetraku.
Vice netreba, dokonce nemusim mit ani radio, natoz vestavenou navigaci.
A ted mi reknete, ktere seriove auto to takhle ma ? :-!