Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na kritiku systému MyFord už musel reagovat i viceprezident Fordu

Na kritiku systému MyFord už musel reagovat i viceprezident Fordu

Na kritiku systému MyFord už musel reagovat i viceprezident Fordu Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (49)
Na americký Ford se snáší ostrá kritika kvůli nové generaci komunikačního a zábavního systému.

Časopis Consumer Reports se již dříve pustil do velmi kousavé kritiky ovládání dotykové obrazovky i funkčnosti samotného softwaru systému MyFord Touch. Redaktor Eric Evarts uveřejnil na blogu tohoto periodika článek s názvem „Proč dotykový kontrolní systém MyFord stojí za starou bačkoru?“

Evarts i jeho kolegové z časopisu si již v minulosti opakovaně stěžovali, že systém je plný chyb, příliš složitý na ovládání, uživatelsky nepříjemný a dokonce potenciálně nebezpečný. Řidič, který se zabývá jeho obsluhou při jízdě, totiž musí zákonitě své oči přesunout ze silnice... Ford dle předchozích námitek od Consumer Reports a také agentury J.D. Power již programové vybavení aktualizoval. V březnu představil novou verzi sady „modelu 2013“, která je zpětně kompatibilní. Majitelé první generace systému, kterých je v jen v USA na 300.000, tedy budou muset nechat svou starou verzi přehrát.

Jenže ani upgrade není dle Evartse bez problémů. Tlačítka v dolní části obrazovky jde velmi obtížně rozlišit i tehdy, když se díváte přímo na ně. U některých modelů je displej navíc přeplněný. Hlasové příkazy jsou těžkopádné a provedení vyžadovaných operací trvá příliš dlouho.

Jim Farley, viceprezident amerického Fordu a globální marketingový šéf, si tato slova líbit nenechal: „Nejnovější kritika náš postoj nezmění. Společnost se nevzdá svých závazků, chce být lídrem v oblasti automobilové informační techniky. Máme povinnost poslouchat zpětnou vazbu a dělat vše, co je v našich silách. Na problémech se pracuje a chyby opravíme. Budeme se jim věnovat bez ohledu na zdroje, které jsou potřeba k tomu, aby byl systém použitelnější. Chceme být nejlepší a máme prostředky k tomu, abychom jeho funkčnost zlepšili.“

Systémy MyFord Touch a MyLincoln Touch přitom vznikly proto, aby eliminovaly stále větší počty tlačítek na palubní desce. Dotykový displej a hlasové příkazy jsou hezká věc, musí ovšem správně fungovat.

Farley dále dodal: „Podle našich průzkumů říká 56 % majitelů nových vozů značky Ford, že právě moderní technologie včetně informačních byly důležitou součástí při výběru automobilu. A tento podíl je výrazně vyšší než u jiných značek.“

Vstoupit do diskuze (49)