Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ham.
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 09:13
chcípák.
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 09:43
Tak tak, sám jsem byl zvědav na projev tohoto motoru s manuálem. Teď ještě otestovat benzín, myslím, že ten by mohl pezvednout právě došramocenou pověst optimy.
Avatar - Ham.
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 10:07
Problém je, že ve střední třídě je dnes benzín v Evropě téměř neprodejný.
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 13:02
Což já vnímám jako obrovskou škodu. Mi se v autech této velikosti mnohem víc líbí atmosférícké benzíny, 6hrnky nejlíp, ale těch je jako šafránu, tak alespoň 2litrové 4hrnky :-)
Avatar - Barrichello
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 20:52
Naprostý souhlas, mam to úplně stejně :yes:
A přitom stačilo jedno slovo
| 1. 9. 2012 09:49
:yes:
Avatar - Johny.Rico
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 17:33
:yes: bohuželll
A přitom stačilo jedno slovo
| 3. 9. 2012 00:49
A v čem je pověst Optimy pošramocená? >:D
A přitom stačilo jedno slovo
| 4. 9. 2012 02:36
Kombinací tohoto motoru s manuálním fofrklackem. Ale asi jsem zvolil špatné slovo..pověst. To auto se zatím jenom zabydluje :-)
Avatar - Righ
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 09:53
A to za prakticky stejnou cenu, za jakou lze poridit napriklad Opel Insignia 2.0CDTI biturbo 4x4 (sedan) v nejvyssi vybave. >:-[]
A přitom stačilo jedno slovo
| 31. 8. 2012 11:18
No víš jak...ale sedum! ;-)
A přitom stačilo jedno slovo
| 1. 9. 2012 22:53
No jak se tak divam tak Optima v max. vybave prijde na 760tis. Insignia 2.0CDTI 4x4 ve verzi Cosmo na 856tis (u Optlu take ale nabizej jeste vice prichciplej naftacek se 130k za 765tis. No a to jeste nebereme v potaz vybavu. Optima ma navic Navigaci, Infinity sound (za to chteji u Insignie 52tis v balicku), navic take Xenony, Parkovaci asistent v predu a vzadu (za to chteji u Insignie dalsich 37tis) Tak to jen tak co jsem v rychlosti nasel. Motoricky sice u Kie nabizeji zaklad, ktery se silnym 2,0litrum sice nevyrovna, ale tem slabim 2.0litrum ano, ne-li je predci. Cenove je na tom Optima vyrazne lepe. Je to ale o tom co ridic preferuje, budto pohodu a klidek a komfortne vybavene auto se vsim na co si jen pomysli, nebo silnej motor pro sportovni jizdu s prumernou vybavou. Vyhoda u Oplu je ze kdyz uz ty prachy mas, tak muzes mit oboji to souhlasim :-)
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 09:25
... ten si s manuálem v pohodě poradí a oproti kombinaci diesel-automat bude o sto tisíc levnější.
Mimochodem, kdyby byl autor opravdu korektní, tak by "nemohoucnost v nízkých otáčkách" a problémy při jízdě ve městě, musel uvádět i u jiných aut s maloobjemovým turbodieselem.
A co takhle zvolit benzínový motor
neregistrovaný "HTPkiller"
| 31. 8. 2012 09:29
no vono jich asi v autech velikosti Superbu a Mondea moc není, navíc asi nemají tak tragickej spodek :-!
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 12:24
Superb má dokonce i 1.6 TDI.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 23:09
No jo, ale rozdíl je v tom, že ta nebohá Kia na 1,7 končí (jestli se nepletu), kdežto konkurence na tomto objemu zhruba začíná a má k dispozici i podstatně lepší motory... Takhle to asi kolegové přede mnou mysleli...
Avatar - Ham.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 09:35
Nemusel protože takové problémy nemají. Kia motor sice vyhnala na 100kW, ale za cenu velké "díry" v nízkých otáčkách, konkurence u menších objemů volí menší maximální výkon, ale hladkou výkonovou/momentovu křivku takže tyto problémy ostatní malé turbodiesely nemají ať již nesou znáček HDI, TDI, dCi, CDTI, nebo TDCi.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 12:26
No že by třeba 1.6 TDI dobře táhl z nízkých otáček, to bych neřekl, 1.2 TSI je na tom mnohem lépe (dejme tomu kolem 1200 ot/min). Jinak s diesely zkušenost nemám, takže nemohu posoudit.
Avatar - Ham.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 1. 9. 2012 19:12
Určitě neutáhne pětku v 50 km/h, ale základní požadavky na městské ježdění (rozjezd na dvojku prakticky z nuly) zvládá bez jakýchkoliv problémů jako ostatní malé turbodiesely evropských výrobců. Že moderní turbobenzíny jsou na pohodové ježdění ještě lepší o tom žádná, ale to platí i pro 4.0 V8 turbo diesel/benzin, samozřejmě nesmí přitom člověk koukat na vyšší spotřebu.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 14:23
tento motor bude totizto dost zatazovany, kedze sa montuje do velkych aut. To znamena, ze v kombinacii s malym turbom by bolo male turbo dost zatazovane, to by slo na vrub spolahlivosti. Preto nieze chceli, ale museli dat vacsie turbo, ktore tlaci dostatok vzduchu pri nizsich otackach, ale tym padom treba aj vacsi intercooler atd....
Podla mna, ked vyjde 1,7crdi twin turbo, tak s nim budu spokojni vsetci, ako male, tak aj vacsie turbo nebudu tak namahane a aj uzivatelska privetivost motora bude super. inac 1,7crdi 100kw je konkurencia skor mensim motorom ako 1,6dci, v strednej triede to moze znamenat velmi slusny zakladny motor, ale urcite nie konkurencia 2litrom. Tu bude predstavovat az twin turbo, len chlapci korejski budu musiet zrealnit cenu
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 14:32
Větší turbo právěže do válců v nižších otáčkách moc vzduchu nenafouká, jelikož z malého spalovacího prostoru se nedostane dost výfukových plynů na to, aby větší turbo rychle roztočili, má mnohem větší moment setrvačnosti a tudíž vyšší nároky na vlastní pohon. Částečně se tohle dá řešít variabilitou geometrie turba, která zmenší "průtočný profil" a zrychlí tak proud výfukových plynů, které odevzdají víc kinetické energie, ale už vůbec nevím, jak je to dnes s aplikací této technologie v moderních motorech.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 21:46
Variabilní geometrii má snad každý lepší diesel. Motorů bez ní bude podle mne minorita. Někdo je tu nedávno myslím vyjmenovával, když někdo prohlásil, že VGT je rarita (mezi malými diesely). Podle AutoCaru má VGT i tenhle motor. Byla by ostuda, kdyby neměl.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 1. 9. 2012 09:52
Dobrá info :yes: v recenzích jsem se o variabilní geometrii nedočetl už dlouho..max. u ojetých octávek, že variabilní lopatky rády zatuhnou :-)
A co takhle zvolit benzínový motor
| 1. 9. 2012 13:29
V testech se toho člověk nedočte... :-) Je očividně problém i taková hloupost, jako dát auto na zvedák, sundat kryty a vyfotit podvozek, zavěšení atd. Hned by byl konec spekulacím, jestli Subaru dá novému sporťáku pohon všech kol. Pokud diskutující nejsou slepí.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 1. 9. 2012 16:40
To by zase bylo přínosné opravdu jenom pro úzký okruh lidí. Většina čitatelů nerozezná torzku od víceprvku, natož tak mcphersona od dvojitých ramen.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 1. 9. 2012 17:13
To je pak otázka, jak se chce ACZ profilovat. Navíc, těžko to někoho může začít zajímat, když ho tomu nevystavíš. A co pořád o autech psát? Už mne ani moc nebaví ty testy číst, protože se člověk většinou nic nového nedozví.

Pokud chtějí cílit na běžné lidi, tak bych čekal detaily jako spárování telefonu, kvalitu hovoru, zvládání češtiny, ovládání navigace/ rádia. To je podle mne to úplné minimum, co dnešní motorista použije. Je hezké, že autora auto dloubá do kolene a dře do loktu, protože asi neumí sedět, ale běžného člověka víc vytočí, když se bude půl dne prát s palubním systémem kvůli nějaké hlouposti. Subjektivní otázky zůstanou subjektivní a musí si je každý vyzkoušet sám. Něco jiného by bylo, kdyby auto v redakci vyzkoušelo pět různě stavěných lidí a stěžovali by si, tak to určitě stojí za zmínku.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 19. 11. 2012 13:45
no já myslím, že ten neštastně řešení interiér ve smyslu utlačování loktu a kolena řidiče je dost zásadní fakt. Pro mě by takový auto už přestalo tím pádem být zajímavý.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 09:36
Asi v jiných dieslech nezkoušel řadit v 50 šestku.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 09:44
Ale jezdit rychlostí pětadvacet pořád na jedničce, protože dvojka by se zakuckala, to taky není úplně v pořádku. Že to nepojede v padesáti na šestce, to je snad jasné :-)
Avatar - Ham.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 09:54
Nejvíc tato vlastnost vadí při "dojezdech". Na semaforu svítí červená, řidič pomalu dojíždí na křižovatku, rychlost klesá 30-25-20-15-10 když skáče zelená. Všichni dají za dva nebo tam tu dvojku prostě mají a plynule bez jakýchkoliv problémů jedou dál. S 1.7 Kia musí buď zastavit a dát za 1 nebo na dvojku a přes prokluzující spojku se pokusit ulevit motoru a nějak to rozhýbat, pro dámy nepoužitelné, pro pány nervy drásající.
Avatar - Emel
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 10:32
Můžeš tam dát jedničku za jízdy, ne?
Avatar - Righ
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 10:40
Ehm, nechci pusobit nijak utocne, ale kolikrat jsi zkousel radit jednicku ve tricitce? V jakymkoliv aute s manualem, ktery jsem ridil, se muselo pro pohodlny a nenasillny podrazeni na jednicku temer zastavit.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 10:53
kolega v minulej praci podradil na jednotku v 50 km/h - minula generacia opel agila >:-[] >:-[] >:-[] . To auto nazyval prskolet. A teraz vazne, v 30 km/h som to bezne neskusal, par krat som to spravil s medziplynom ked som sa skrabal s autom smerom na hochkar. Auto malo maly naftak (1.3) a sialenu turbodieru, pod 2000 ot/min nebola sanca pokracovat v jazde smerom do toho kopca
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 13:04
Záleží, esi máš synchrony aji na jedničce, je to síce drastické, ale jedničku tam vrazíš. Nebo s meziplynem.
Avatar - Emel
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 14:05
Zkoušel, ale o to nejde. Můžu zpomalit třeba na 10 a pak řadit 1. Ze 30 se jistě sebere i dvojka, věta v testu říká Zařadit v rychlosti pod 30 km/h dvojku a lehce přibrzdit. Pokud dáš ve třiceti dvojku a šlápneš na plyn, auto se určitě rozjede.
Avatar - Ham.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 11:00
No s trochou násilí jí tam u některých aut ve třiceti asi narveš a u ostatních co nejde silou jde ještě větší silou, ale komfortní to určitě není a navíc když při 30km/h pustíš spojku při zařazené jedničce tak dochází k velkým rázům jak u motoru tak u převodovky a určitě by ti to žádný automechanik nedoporučil jako standardní metodu z hlediska životnosti. Obejít to lze jedině na dvě sešlápnutí spojky a s meziplynem jako ve staré vejtřasce a musí se při pouštění spojky držet motor na otáčkách aby to necuklo. Ale to už je asi postup, který od moderního auta střední třídy snad nikdo neočekává.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 13:05
:yes:
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 13:07
Já si to docela dobře neumím představit ani při rozjezdu. Rozjet to na jedničce na 30, aby jsem se nezakuckal na dvojce.. optima se mi docela líbí a byl jsem zvědavej, esi přinese nějaký svěží vítr do střední, ale takhle fakt ne ;-\
A co takhle zvolit benzínový motor
| 2. 9. 2012 23:58
To su samozrejme sprostosti, kedze ten motor pri 1000ot. na 2.prevod. stupen ide rychlostou 17kmh, [odkaz] (polozka Gear ratios, final drive, etc.:). Staci si porovnat s inymi autami, je to uplne bezna rychlost v danej kategorii (+-2kmh).
Od 1000ot. sa bez reptania roztocia aj litrove naftaky, urcite s tym nebude mat problem 1.7liter.
Takze kazdy ropak bez vynimky pri rychlosti 10kmh bude musiet pouzit spojku alebo popocuvat trosku dunenia.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 12:14
Problém s jedničkou a dvojkou je do nebe volající, nicméně žehrat nad tim, že při 60km/h je 6. stupeň nerozum, to je trošku úlet.

Ja u sebe jedu 60 na čtyřku a motor je u dna použitelných otáček. Nevim proč by tam kdokoliv měl cpát vyšší kvalt.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 14:26
no sice s 1,7 aspon u i40 su kratsie prevody, ale stale by som nedaval 6ku. Ale 5ka je uz uplne v pohode aj pri normalnych dizloch, vtedy tocia cca 1500-1550rpm, co pri normalnom plyne je ok
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 22:01
Při 50kmh mi čtyřka točí asi 1300ot., při 60 o něco málo více. Je to na hranici trápení motoru.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 6. 9. 2012 09:20
ano, 1300rpm aj ja uz mam za hranicu trapenia aj pri slabsiej zatazi. Ale sam sa priznam, ze sa mi kolko krat nechce pri kolone pohybujucej sa medzi 50-55kmh podradovat na trojku a tak idem na 4ke s lahkou nohou.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 19. 11. 2012 13:50
To samý jsem si taky říkal, když jsem to četl. Proč bych tam měl na sílu v 60 cpát šestku. Vždyť je úplně jedno na jaký kvalt jedu. Já osobně 3 nebo 4 podle toho jestli z kopce nebo do kopce.
A co takhle zvolit benzínový motor
| 31. 8. 2012 13:00
Mna palubny pocitac v meste nutit radit v 50 sestku ... ale je pravda, ze to je benzin a nie decht >:-[]
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 09:37
potom musí do auta střední třídy cpát takové chcípáky, aby prošel všemi těmi limity. Myslím už v koncernu Hyundai láskyplně vzpomínají na časy EURO III, kdy mohli továrně "čipovat" motory do nebetyčných výkonů a opájet se výkonem za cenu očmouzených zadních nárazníků a světel. Viz. např. Kia Soul v době, kdy vyjela. Nové auto v bílé perleti a čmoudilo jak starý Ikarus.
Avatar - Katikakus
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 09:56
Ponekud ti uniklo, ze H/K ma 135 kW 2.0CRDi i 145kW 2.2CRDi, akorat je z nejakeho duvodu v Optime nenabizi, ty zanedbanej vyvoji... 8-s
Avatar - Ham.
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 10:09
Do Optimy nebo i40 se vzhledem ke svažující se kapotě na rozdíl od SUV nevejde.
Avatar - Katikakus
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 10:25
To si nemyslim, kdyz se jim pod kapotu vejde 2.4 T-GDI...
Avatar - Ham.
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 10:38
Větší diesely se tam nevejdou, pro vyšší výkon připravují 1.7 biturbo, ale to ještě není hotové.
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 23:30
Mno právě proto, že aby je mohli cpát do např. SUV, jim už jaksi nevycházejí průměrné emise CO2 napříč modely prodávanými v EU. Ale co to budu vykládat vyznavači SUV... :-!
Avatar - Katikakus
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 1. 9. 2012 12:38
Jiste pro tebe nebude problem uvest zdroj z ktereho cerpas. Jinak to beru jako vycuc z prstu, stejne jako toho vyznavace SUV... 8-s :no:
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 31. 8. 2012 16:14
Ono kopírovat nestačí... Tohle je problém všech asiatů. Třeba číňani nakoupili od rusů pár superstíhaček Su-30,kompletně okopírovali a dnes sériově vyrábí... Jen motory musí pořát kupovat od rusů,protože tohle prostě zkopírovat nedokážou i když už se o to snaží 15 let a rvou do toho miliardy dolarů... Prostě nemají zkušenosti,neprošli si slepejma cestma vývoje,nemuseli začínat tisíckrát znovu,než na to přišli... Okopírovat auto je jistě neporovnatelně snažší,ale u těch motorů to asi také nebude takovej med...
Takhle to vypadá, když někdo zanedbá vývoj motorů
| 4. 9. 2012 16:50
xawier a shrek3

zanedbany vyvoj?
Keby si trosku viac vedel,tak H/K si takmer vsetky veci vyraba a vyvija sama...
Motori ma pozehnane dost,len do EU modeloch sa moc nedodavaju..a ked tak do inych modelov...
Avatar - strýček BOB
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 09:43
Tak pro tupé američany to asi stačí, tam to s nadšením kupují, ale v Evropě, no nevím. Motor je opravdu perla, pod dva tisíce nic, nad čtyři tisíce nic :yes: Článek je sumarizací drobných vad a nedodělků, která musí v celkovém součtu pěkně pozlobit. Například tento bakelit [odkaz] hned se to poškrábe, zamastí, pravidelným používáním v místě kontaktu vyleští...ale je to levné a na prodejně to působí hodnotně.

Ještě počkám na Inescenta a jeho odkaz autocarbuyer.com a anketu: "Optima s přehledem zvítězila..." Já to zatím vidím na ukázkový laciný korejský křáp, který si hraje na něco, co není.

Kia :yes:
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 09:46
Poškrábat by se dané místo ani nemuselo, klíče tam srkat snad nikdo nebude :-) mě spíš zaráží ten motor při nízkých rychlostech...těsně pod třicítkou na dvojce jen v podmíněných případech ;-\
Avatar - strýček BOB
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 09:57
Ze stejného bakelitu je středový panel, ovladače a tlačítka [odkaz] už na fotce to je upatlané ;-\
Avatar - PeterLuk
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 10:02
Mi máme podobný bakelit v Evasione a nám sa nepoškriabal. Zamastil sa však.

Vidíš, tu je príležitosť pre malé firmy - mali by vymislieť kvalitný, pekný a na dotyk príjemný lesklý plast, ktorý sa však nezamastí, nepoškriabe a hlavne na ňom nevidieť odtlačky prstov.
Avatar - Blue Sun
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 10:21
A proč lesklý? Do auta je cokoli lesklého nejhorší možné řešení. "Prasátka" v očích jsou při jízdě vyloženě příjemná věc...
Avatar - PeterLuk
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 10:56
Teraz je trend dávať do áut lesklé plasty, preto.
Velké a levné...
| 19. 11. 2012 13:57
Takový plasty existujou, akorát se vzhledem k potřebě katovat kosty nehodí automobilkám do krámu. Proto se interiéry aut plní čím dál tím víc nekvalitními plasty. Koncern se to svýho času pokoušel vyřešit lakováním. Takže mizerný plastový výlisek vypadal na první pohled hodnotně. Výsledek? Všechno se po čase používání loupe a interiér vypadá jak po epidemii lepry. Tohle vypadá sice nic moc ale třeba se to zase nebude olupovat ;-)
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 13:10
Pořád bych jako důvod k nekoupení auta s touto motorizací a převodovky bral spíš projev auta v nízkých rychlostech. To se dnes ve střední fakt nedělá. Čert vem plasty :-)
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 10:24
az tak lacne to auto nie je, za cennikovu cenu tejto kie mozes kludne vyberat aj u konkurencie
Avatar - Righ
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 10:41
Presne tak, viz treba muj post vyse. ;-)
Avatar - GM.rja
Velké a levné...
| 31. 8. 2012 13:34
Ty tupej evropane, taky ti mohlo dojít, že v US s dehtem nikdo závratně neuspěje a v autě této velikosti motor pod 2.2 taky neprodají. A korejci to moc dobře vědí, a proto v americe tak dobře prodávají.
Velké a levné...
| 3. 9. 2012 00:47
No vidis to BOBko, za cely zivot zazrakov TDI PD - pod 2 nic, nad 3,5 nic nikomu nevadilo a zrazu kolko popuku, ked to ide "len" od 2 do 4.
Dokonca aj tebe z toho oci lietaju do stran.
Velké a levné...
| 19. 11. 2012 20:50
akym pravom tu hodnotis americanov za tupych? Tupe je akurat tvoje obmedzene (ne)myslenie strejdo BLBe..
Avatar - wladyk
Motor
| 31. 8. 2012 10:25
Zase ten motor? Tenhle problém už se mockrát řešil u i40. Ovšem VW taky občas překvapil nějakými výstřelky ( motor 1,4 MPI v Octavia I ).
Avatar - Emel
Motor
| 31. 8. 2012 10:37
Taky už jsem tohle pár lidem psal - 1.4MPI v Octavii nebo třeba 1.6HDI v C5 je základ, který si koupí pouze ti, kterým to stačí nebo nemají na jiný. 2.0d nad 100kW je ve střední třídě standard, nadstandardem jsou pak 2.2 nebo dokonce 3.0d. No a Kia prostě nemá ani na ten standard.
Motor
| 31. 8. 2012 12:26
Zírám, k čemu se od Optimy můžem dostat. Za chvilku tu bude HTP h..... to pojede. Prostě češi jsou češi.
foto
| 31. 8. 2012 10:33
udelejte jiz konecne neco s velikosti fotek, koukat na 27" monitoru na ty mrnky je jak prohlizet si to na mobilu kterej je metr a pul od hlavy, jestli maji pristi rok prijit 4k monitory tak ty vase fotky budou spis pusobyt jako reklamni prtave bannery nez fotky testovaneho auta
Avatar - PeterLuk
foto
| 31. 8. 2012 11:50
:yes: :yes:

Už som im za to písal, zatiaľ neodpovedali.
A to nám pod fotoreportážou z MileMiglia slúbili novú fotogalériu...
foto
| 31. 8. 2012 12:23
Dobrý den, třebaže jsme na všechny výtky k fotogaleriím jednotlivě nereagovali, nezůstaly bez povšimnutí. Omlouvám se za čekání, ale slibuji, že změny se společně dočkáme v nepříliš vzdálené době ;-)
Avatar - Typhoon
foto
| 19. 11. 2012 18:01
Monitor máš velkej, tak si můžeš dát na bok sledování pravopisu, ať to místo využiješ.
Designově drtí konkurenty
| 31. 8. 2012 12:12
alespoň v mých očích, ale ta cenovka je Vážně nesmyslná (šílená)... a pokud motor, tak ten benzínový 2.0... pokud není GDI, jak jsem se "někde" na netu dočetl, hned bych ho natlačil na LPG a bylo by vystaráno :-)
Avatar - ZiP2150
Designově drtí konkurenty
| 31. 8. 2012 12:51
Designovo nikoho nedrti... je to tvoj subjektivny pocit. Nie som zastancom designu VW group, ale je trvacny, nadcasovy, nenadchne, ale hlavne nepoburi. Je jasne, ze vacsina klientov nizsej triedy zvoli Ceed, i30, ale v triede, kde je Optima, je konkurencia na rovnakej cenovej urovni... tam uz nevolia len podla ceny, ale inych parametrov (a najma meratelnych). Tu je kamen urazu: Optima sa bud paci, alebo ju klienti nemozu prekusnut... prave kvoli designu. A urcite aj technike... mat 130 konovy motor, ktory nema ziadny zatah v aute, za dane peniaze a nemat inu moznost co dat pod kapotu... pre manazment vzdy vo firme volime auta s dieslom a cca 170k+ a verim, ze vacsina firiem ma podobnu politiku pre svoj fleet.
Avatar - Barrichello
Designově drtí konkurenty
| 31. 8. 2012 20:55
Tak designově je to velmi velmi povedený vůz :yes:
Designově drtí konkurenty
| 31. 8. 2012 13:01
.. a tvrdě za to platí nedostatkem místa. Jako Insignia například. Ony ty hodně skloněná skla a zakulacená střecha vypadá pěkně ale ty důsledky! Superb z opačného soudku vypadá usedle ale toho míííísta.....
Designově drtí konkurenty
| 3. 9. 2012 00:55
To su leda tak novinarske bachorky. V Insignii nemam problem sediet vzadu (184cm), nemusim sklanat hlavu ani mi strop nezachytava vlasy. Je tam este cca 3cm rezerva. Nastupovanie je samozrejme trochu horsie, treba sa viac sklonit ako je zvykom, ale to pre normalne ohybneho cloveka do 70rokov nie je problem.
Superb ma co? miesta na dlzku? to je tak vsetko. A tucny kufor pre tych, co vozia bordel a tehly.
off topic, auto za 400 000,-
| 31. 8. 2012 12:51
zdravím všechny, situace se má takhle, cca 400 000,- , chci automat, ideálně naftu nebo lpg, velikostně aspoň golf, co byste koupili, díky:)
Avatar - PeterLuk
off topic, auto za 400 000,-
| 31. 8. 2012 13:05
Citroen C4
off topic, auto za 400 000,-
| 31. 8. 2012 13:33
jo je to zatím favorit, nájezd mám tak 20 - 30 tis. ročně, jenom ten automat nikdo moc nechválí..
Avatar - Emel
off topic, auto za 400 000,-
| 31. 8. 2012 14:14
Nafta v automatu za 400, to není na žádné velké vyskakování. Za ceníkových 415.000 je Megane 1.5dCi EDC 81kW, za 442 je Grandtour...

Zajímavá akce je aktuálně na Mazdu 6, 2.2D TE 95kW je teoreticky za 466.000... ale v manuálu. Na druhou stranu je to pořádný kus auta se solidní výbavou.
off topic, auto za 400 000,-
| 31. 8. 2012 15:04
Opel Meriva 1.7 CDTi 81kW Cosmo - cca 430.000,-
off topic, auto za 400 000,-
| 31. 8. 2012 22:05
Dobrý automat v téhle cenové relaci... to není oříšek, ale ořech. Nic mne nenapadá, ať přemýšlím, jak přemýšlím.
Avatar - ZiP2150
kde je kórejský Batman, keď ho potrebujeme!?
| 31. 8. 2012 12:57
Clanok o Optime je ako volanie Gotham City o pomoc Toppera, ehm, Batmana... a ten nas, korejsky, nikde. Chyba objektivne vyjadrenie hlavneho stratega, technologickeho vyvojara, marketingoveho guru a teoretika pre Europu, USA, blizky vychod, Cinu a vobec trhy nam zname a dokonca aj nezname.

A najma vsetky tie :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

Mam oci v smutku...
kde je kórejský Batman, keď ho potrebujeme!?
| 31. 8. 2012 13:02
...jako bych to už slyšel.....budůci rok uvidíme....bude sranda....
Avatar - ZiP2150
kde je kórejský Batman, keď ho potrebujeme!?
| 31. 8. 2012 13:05
Nikdy som nerozumel ludom ktorych zaujimaju udaje o predaji. Teda, ak dane individuum nevlastni podiely... ale, to je ako diskutovat napriklad s Kylie... az na to, ze pozitivne naladeny Topper na moj prispevok, ani otazku nikdy neragoval :'-( Asi ma ma v hate liste :'-(
kde je kórejský Batman, keď ho potrebujeme!?
| 31. 8. 2012 21:40
ja tiez nechapem ako sa tu vobec moze niekto byt za oblubenu znacku a viest tu dlhe flames. Mam pocit, ze su tu sami akcionari automobiliek..
Avatar - ZiP2150
kde je kórejský Batman, keď ho potrebujeme!?
| 31. 8. 2012 23:01
Tak, je tu subjektivna vojna medzi VW group, Koreou, Francuzmi a nakoniec aj amerikou :-)
Ne vše, co napíše novinář,
| 31. 8. 2012 15:03
nebo někdo jiný, lze brát za bernou minci. Vždy se jedná jen o subjektivní pohled.
A z diskuse mám dojem, že nikdo nevlastní menší než 2,0 L motor, ostaně jako vždy v dikusi. A nikdo se také nedívá na televizi.
1.5 PET
| 31. 8. 2012 16:23
A Optime se nebudu zminovat, jeste jsem s ni nejel. Vzhledove se mi libi, dokonce ji povazuji za nejvzhlednejsi ve sve tride.
Co me ale zarazi je obsese kritizovat interier, ve kterem nelze pit z 1.5l PET lahve. Nebo spise interier, ktery nema ve dverich diru pro danou lahev. Osobne mi vadi, kdyz v interieru je dira moc velka pro mou 0.5l lahev. Piti z 0.5l lahve povazuji za mnohem pohodlnejsi a pri rizeni bezpecnejsi, nez z lahve o objemu 1.5l. (samozrejme nemam na mysli nakladaky).
1.5 PET
| 31. 8. 2012 22:03
:yes: to by jsme ze chvili mohli chtit do dveri ulozit 5 l kanistr :-)
Prece jakekoliv piti je lepsi cerstve ,nez zvetrala petka co ji vozim ve dverich uz druhy den.
1.5 PET
| 1. 9. 2012 23:07
Me se tam 1.5l PET vesla do stredove konzole :-)
Dvoulitr
| 1. 9. 2012 01:42
Království za atmosférický benzínový dvoulitr! >:D
Avatar - Katikakus
Dvoulitr
| 1. 9. 2012 12:40
Ten muzes mit - 120kW ;-)
Dvoulitr
| 1. 9. 2012 13:14
:yes:
Avatar - Ji/Ri
PROČ?
| 1. 9. 2012 13:21
Možná to napadá jen mě, ale za, v bratru 3/4 mega..... co že to všechno můžu postavit do garáže? .... takže proč tenhle, byť zvenčí, ve velmi dobře a atraktivně střiženém kvádru....proč tenhle rýžovar? ...a ten motor.... nedívám se na čísla či údaje na papíře, ale jel jsem s i40kou... mizerie, zdechlina, ....nejede to.
a za ty peníze:
Mondeo, P508, C5, DS5, Passat, Insignia, Superb, ... co dalšího? ....Laguna je o cca. 200 levnější s lepším motorem, lepší výbavou a je ...no šmrncovní...
Takže proč tenhle hrnek na rýži?
Kucí, díky, ne...
Avatar - Ronault.
PROČ?
| 1. 9. 2012 20:33
:yes:
PROČ?
| 1. 9. 2012 21:06
Řekl bych, že Laguna může srovnatelnou výbavu nabídnout jen ve verzi Initiale, která stojí plus minus stejně a i tak ji několik položek výbavy bude chybět (vyhřívaná zadní sedadla atd.). A hlavně je o kus menší, i40 ka je velká jako Latitude. Srovnatelně vybavený Passat a spol. vyjde dráž.
Proč zvolit tento "rýžovar" ? Asi kvůli spolehlivosti zejména elektronické výbavy, která u evropských aut leckdy stávkuje, zatímco u aut určených primárně pro americký trh si výrobce něco takového nemůže dovolit.
A proč nezvolit ? Kvůli malé nabídce motorů, nemožnosti individualizace (pevně dané výbavy) a nižší image značky.
Avatar - Ronault.
PROČ?
| 1. 9. 2012 23:12
Pravdou je, že Laguna nemá některé fičury, jako má H/K, třeba vyhřívaná zadní sedadla při průměrném obsazení 1,5 člověka na auto, ale má daleko důležitější věci, třeba motory dCi, které jsou opravdu lepší a taky ve verzi 4C mnohem lepší jízdní vlastnosti, od pohodlí po ovladatelnost. Samozřejmě Laguna tu už je 4 roky, takže velikostně je spíše ze starší školy, kdy střední třída byla střední třídkou.

Co se týká elektroniky, tak v Laguně není problém... a nezaměňovat spolehlivost elektroniky Japonců a Korejců, není to totéž.
PROČ?
| 2. 9. 2012 08:43
Neměl jsem na mysli jen Lagunu, spolehlivost elektroniky a všelijakých výbavových prvků je problém všech novějších a vybavenějších evropských aut. Francouzi s tím měli před 10 lety obrovský problém, takže věřím, že už to "vychytali". Přesto si myslím, že Korejci jsou na tom líp. Jednak začínali jako licenční výrobci japonských automobilek (Kia-Mazda, Hyundai-Mistubishi), takže se učili od těch nejlepších. A za druhé je jejich hlavním exportním trhem USA, kde se automobilka může dostat do problémů třeba i kvůli koberečkům, viz
[odkaz]
... natož kdyby nefungoval nějaký elektronický pomocník (ESP, posilovač, elektronická parkovací brzda atd.)
Avatar - Ham.
PROČ?
| 2. 9. 2012 09:45
Laguna má hlavně daleko širší škálu motorů, které pokrývají velké spektrum výkonu od nějakých 80 do 175 kW. Osobně je mi milejší moci si vybrat to základní na autě, což je pohon včetně třeba tebou zmíněného 4C a absenci zadních vyhřívaných sedaček považuji za něco na úrovni důležitosti škrabky na sníh ve víčku Rapida.
PROČ?
| 1. 9. 2012 21:08
Tak nějak, ceny korejců ve střední třídě jsou až příliš sebevědomé a neodpovídají trhu a image obou značek. Zákazníci očekávají od H/K hodně muziky za málo peněz, ale tady je to přesně naopak >:D
PROČ?
| 1. 9. 2012 23:06
V tomhle segmentu se stejnak nekupuje za cenikovou cenu. Vetsina prodeju jsou stejnak firmam a ty si domluvej mnozstevni slevy ....
PROČ?
| 2. 9. 2012 09:47
No nerad ti kazím radost, ale tohle auto se ve fleetu neobjeví, tam kralují němci a sem tam nějaký frantík s japoncem ;-) Navíc pro fleet je povinnost mít turbodiesel 2.0l, což Optima rozhodně nemá a taktéž varianta kombi... >:D
PROČ?
| 2. 9. 2012 17:45
No radost jsi mi nezkazil prave naopak, Optimu mam a cim mene se ji ve fleetu proda tim lepe pro mne, protoze si aspon udrzi lepsi zustatkovou hodnotu. Cim vetsi slevy (coz je poplatne fleetu) tim horsi zustatkova hodnota. Takze az budu za rok auto menit tak ho nejspis i dobre prodam :-)
PROČ?
| 2. 9. 2012 17:59
No upřímě, jen pokud ji někdo bude chtít koupit >:D Passat nebo Mondeo prodáš vždy, ať je v jákémkoliv stavu, korejec bude mít o dost nižší zůstakovou cenu :no: BTW Image je Image a nezlob se na mě, ojetý korejec skvělou pověstí zrovna neoplývá, ať je v sebelepším stavu ;-)

Btw přeji hodně šťastných kilometrů ;-)
PROČ?
| 3. 9. 2012 13:35
Jo to ja chapu, pro mnoho lidi Image znacky je to nejpodstatnejsi..., ja to prekousl a nelituji ;-) Jinak s tou zustatkovou hodnotou, myslim ze tech 7let zaruky tomu pomuze vyrazne...precejen az si to auto nekdo pujde koupit za 2-3roky, rozhodne bude zajimavejsi prodavat auto se zarukou jeste 4-5let nez bez zaruky jako treba Skodovka/VW..., ale je fakt az cas ukaze jak to bude, tech vlivu na zustatkovou hodnotu auta je opravdu hodne
Avatar - Ronault.
PROČ?
| 2. 9. 2012 22:31
Teorie, že čím méně se jich prodá, tím větší bude zůstatková hodnota, je totální nesmysl. Tohle by platilo možná u limitovaných edicí sportovních aut, ne u mainstreamové střední třídy se 100 kW z Koreje. Naopak, tím, že se jich prodá málo, bude o auto menší zájem, protože bude nedostatek dílů z druhovýroby, servisáci mimo Kiu to nebude znát atd... Proč asi tak dobře drží cenu Škodovky a Passaty...?
PROČ?
| 3. 9. 2012 13:43
No ja to myslel tak ze cim mene se jich proda ve fleet sektoru, precejen v privatni sfere se takove slevy nenabizeji...., tak prave proto by to mohlo mit lepsi vliv na zustatkovou hodnotu..., ale je fakt, divat se jen na jeden faktor je malo, to souhlasim. Vsak cas ukaze jak to dopadne...
Avatar - Ronault.
PROČ?
| 3. 9. 2012 17:06
OK ;-)
Avatar - Guttalax
zoufalství
| 1. 9. 2012 15:45
;-) Dávat za Koreu víc jak 300 litrů je bláznovství nebo kus velkého fandovství. :-!
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 12:14
narozdíl od místních rádoby znalců vlastností vozu KIA OPTIMA, kteří toto auto viděli možná na fotce, v lepším případě v autosalónu, jsem si já toto auto koupil a už 2 měsíce v něm jezdím. A jsem maximálně spokojen. Mám 1.7 CRDi s automatem v nejvyšší výbavě (Exclusive). Jízdní vlastnosti jsou špičkové, motor šlape tak, jak potřebuji. Zrychlení z nuly na sto je průměrné (pocitově ale lepší, než tabulkové údaje). Ovšem zcela nadšen jsem ze zrychlení při rychlostech kolem 80 km/h. To je přesně to, co většina řidičů potřebuje při běžném provozu - tedy mít zrychlení při předjíždění. Sešlápnu plyn nadoraz, automat asi destinu se*** přemýšlí, co má dělat, ale pak vystřelí neuvěřitelným způsobem vpřed. Tohle se v tabulkových údajích v Česku nedočtete, i když je to podle mě mnohem důležitější, než zrychlení z nuly na sto. Já nepotřebuji při odjezdu z křižovatky gumovat silnici, to přenechám zamindrákovaným puberťákům. Ale při běžném předjíždění je zrychlení auta nutné. A to OPTIMA s automatem umí dokonale.
Ke všemu dostanete 7-letou záruku a havarijní pojištění s povinným ručením od Allianz za dohromady 14 tisíc ročně. A ještě mi dealer dal slevu 70 tisíc z kupní ceny. Takže za tuhle designovou perlu jsem zaplatil 706 tisíc. No nekup to.
A pro frajery, kteří chtějí na sebe poutat pozornost, mám radu: s tímhle autem jste středem pozornosti kdekoli, kam přijedete. Ono je totiž designově opravdu hodně povedené a má ho opravdu jen málokdo. A KIA se s tímto modelem v Česku ani moc nechlubí, takže optim u nás ani v budoucnu moc jezdit nebude. KIA to nemá to zapotřebí. Ne, že by se nebylo čím chlubit, ale hlavně proto, že pro celosvětový zájem nestíhají optimu vyrábět. Na OPTIMU čekáte 5 měsíců, tak proč by ji měli propagovat?
Jediné, co se jim v Optimě nepovedlo, je opěrka lokte ve dveřích, kde chybí čalounění na místě, kde se opíráte. V tom s autory testu souhlasím. Jinak je OPTIMA opravdu hodně povedené auto. :yes:
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 13:09
Kdybys nenapsal hned v první větě o jakej motor se jedná, tak bych myslel, že píšeš o nějakém 3,0 TDI >:D

Shodou okolností jsem před nedávnem dojel i40 s tímto motorem jedoucí za 2 kamiony. Naštěstí jsem byl prozřetelnej a ikdyž původně měl volno a dost času na předjetí obou kamionů, tak jsem nezačal předjíždět za ním, protože než stačil za celkem dlouhou dobu předjet, tak málem smetl protijedoucí vozidlo.
Tady se sešlo "znalců"
| 3. 9. 2012 15:10
Nic v zlom, ale toto je uplne neobjektivne. Nemozes vediet napr. aky mal ten i40 zaradeny kvalt. Ak chcel predbiehat na 6-ke, tak by mu nepomohol ani 3,5V6 (z nadsazkou samozrejme). Inak objektivny test je tu: [odkaz] . Nezda sa mi zeby autobild bol neobjektivny. Porovnavali optimu s dvojlitrami a v dynamike si skutocne viedla nad ocakavanie dobre...
Avatar - Ham.
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 13:29
Auto střední třídy, s motorem 100kW, vystřelí z 80km/h neuvěřitelným způsobem. Hm, raději nám řekni kolik aut jste u Vás v autosalónu Kia prodali minulý měsíc. ;-)
Avatar - Ronault.
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 13:32
:yes:
Avatar - Ronault.
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 13:40
Já jel tenhle motor v i40, takže srovnatelné s Optimou, stejný motor, stejná třída.

To, že jsi spokojen, ti přeju, ale neznamená to, že máš nejlepší auto. Znám mnoho lidí, kteří jsou dnes spokojení i s Felícií.

Tento motor je vrcholnou dieselovou motorizací a sotva stačí na střed nabídky konkurence. Tečka. Možná jsi do toho auta přesedl z nějakého slabšího, ale ty, co jezdí stále střední třídu s výkonem kolem 100 kW a i méně, tento motor nenadchne. "Vystřelí neuvěřitelným způsobem vpřed" ? To je nějaký vtip, ne? >:D
Právě to předjíždění je u tohoto auta docela slabé a jen ten automat to umí trochu maskovat, stejně jak píši oba testéři.

Designová perla tohle auto opravdu není.

Tohle je ale do zlatého ventilku: "KIA se s tímto modelem v Česku ani moc nechlubí, takže optim u nás ani v budoucnu moc jezdit nebude. KIA to nemá to zapotřebí"

Slyšíte pánové? Výrobce automobilu střední mainstreamové třídy nemá zapotřebí vyrábět a prodávat, dělá perly a prodává je za 700t >:D >:D >:D
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 13:50
Hezká práce Ronaulte >:D :yes:
Avatar - Katikakus
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 19:40
Nic ve zlem, ale je trosku smutne, ze klesas na uroven mistnich ubozaku - tou demagogii. V tom citatu jsi zamerne vynechal nasledujici vetu o nestihani vyroby a cekaci dobe. To je jeden z duvodu, proc se KIA Optimou u nas moc "nechlubi" - pro CR je na tento rok vyhrazeno mene nez 200 ks. Za tim hledej i duvod pro odvaznou cenu.

Optimou 1.7 jsem jsem jel. Neni to zadny zavodak (to ostatne ani nema byt), ale rozhodne ani ne takova tragedie, jak se tady nekteri teoretici snazi tvrdit. Predjizdet se s tim da bez problemu, staci motor drzet v optimalnich otackach. ;-)

PS: kolikze kW to ma tvuj vuz?
Avatar - Ronault.
Tady se sešlo "znalců"
| 2. 9. 2012 22:28
Ale to jsou kecy v kleci, ani více jak 200 kusů by se za pololetí neprodalo, stačí se podívat na prodeje i40 a to ještě Optima nemá ani tolik oblíbenou verzi kombi. A už vůbec to není nějaký klenot. Co tady chceš katikatusi ještě obkecávat? 8-s

1,7 je vrcholná motorizace v naftě pro Optimu, tento motor sotva stíhá na průměr nabídky konkurence - 2,0 TDI 103 kW, HDI 103 kW, dCi 91-110 kW atd. Předjíždět se dá i s Favoritem, eufemizovat se dá cokoliv, ale v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NELZE NAPSAT "Vystřelí neuvěřitelným způsobem vpřed"

Ale abych ukojil tvé trapné péeska, já tady netahám do diskuze svou vlastní garáž a už vůbec o ní nepíšu, že vystřeluje neuvěřitelně vpřed, naopak, když už o ní píšu, tak, že mi výkon nestačí a to mám v poměru kW/kg stejně jako tahle Optima.
Ronaulte
| 2. 9. 2012 22:53
před Optimou jsem měl Mondeo turbodiesel dvoulitr. Takže mám s čím porovnávat. Dnes jsem se koukl na německý Autobild, kde dělají opravdu pořádné testy, o kterých se místním namyšleným blbům ani nezdá. A ve zrychlení tam porazila Optima etalony vyšší střední třídy jakými je dvoulitrový diesel Mondeo (který jsem předtím měl) nebo Peugeot 508. Zde jsou jejich údaje z testu, kde první údaj ukazuje zrychlení ze 60 na 100 km, druhý údaj zrychlení z 80 na 120 km/h:
Optima - 7,5 sec., 12,5 sec.
Mondeo - 7,7 sec., 14,1 sec.
Peugeot 508 - 8,1 sec., 14,3 sec.
Tak si tu Optimu nejprve vyzkoušej, a pak dělej chytrýho. Nezdá se mi, že by německý autobild kecal a místní paštikáři by to věděli lépe.
Ronaulte
| 2. 9. 2012 23:55
Nějak se ti z obhajoby vlastního auta zatemnil mozek >:D

Jen tě poopravím v jedné věci, etalony střední třídy jezdí také na 160, 200 atd. koních, takže svoje základní motory mají poddimenzované ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:17
Tak nějak, proti základním motorům to opravdu konkurence je obstojná, proti mírně nadprůměrným již ne. Nabídky zabydlené evropské konkurence většinou čítá na startu něco kolem 1-5-1,6 l, dvoulitr alespoň ve dvou variantách a pak nějaký vrchol v ceně, která odpovídá ceně Optimy.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 2. 9. 2012 23:05
Tech 200 kusu neni na pololeti ale na cely rok a je to fakt potvrzeny z vicero zdroju. Ohledne designu se nehodlam bavit, to je ciste subjektivni, faktem ovsem je, ze maloktere bezne auto budi takovy zajem jako Optima-pujc si ji a uvidis sam. Ohledne toho vystreleni vpred-precti si poradne co jsem napsal ja!

Kazdopadne dynamikou Optima nijak vyrazne nezaostava za srovnatelne vykonnou konkurenci, nekterou dokonce predci-precti si srovnavaci test, kde delali mereni.

PS: proc ten utocny ton? Peesko pripada trapne pouze tobe, bylo namiste.
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:23
i40, která se prodává už druhým rokem ne teprve začíná, plus je i v nabídce v kombíku za pololetí při nižších cenách dokázala prodat cca 250 ks, pokud Optima zvládne za pololetí při vyšších cenách a v kombíku alespoň tolik (sotva se začala prodávat, takže těch 200 ks je téměř pro celý rok), bude to dobře.

"dynamikou Optima nijak vyrazne nezaostava za srovnatelne vykonnou konkurenci" - s touto formulací není důvod nesouhlasit, i když je v tom obrovská porce diplomacie a ústupků, které je v tomto případě zapotřebí, jak jasně ukazuje test, ale ROZHODNĚ nevystřeluje vpřed neuvěřitelným způsobem.

Ty nejsi každý, možná se tak cítíš, ale nejsi. Rozhodně není na místě, obhajovat svou garáž můžeš třeba v hospodě nebo pokud jsi školou povinný, tak na pískovišti,
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 10:58
Takze jeste jednou - ja o vystrelovani vpred nikde nepsal, tos vedle..
Opravdu si precti co jsem o mych zkusenostech s predjizdenim v tomto aute napsal.

Obhajovani vlastni garaze - tos opet vedle - ja Optimu nevlastnim, mel jsem ji jenom pujcenou ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 17:05
Tak ještě jednou pro tebe, já reagoval na vystřelováni předešlého přispěvovatele, pokud chceš, abych předem reagoval na tvůj možný příspěvek vzniknuvší až v budoucnosti, tak budeš muset nějak zajistit to, že budu moci cestovat časem. Do té doby tvé argumenty nemají smysl.

A opět, já reaguji na autora prvního příspěvku tohoto vlákna, ne na tvou reakci na mne, opět se budu opakovat, nemohu reagovat v přípěvku, na který reaguješ, na tvou reakci... ujasni si časovou posloupnost.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 17:56
Proc to tedy pises jako reakci na muj prispevek, kdyz nereagujes na me? Priste zkus tedy reagovat na me... ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 18:24
Proč ty reaguješ na mne, když s tebou nediskutuju?
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 18:28
Koukam, ze dnes vazne nejsi ve forme.. Kliiid, uz te necham... ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 20:54
Já tady něco nezvládám? Od počátku reaguji na diskutéra a jeho tvrzní, ty opakovaně chceš i v první reakci, která nemohla být na tebe už jen díky logické časové posloupnosti na tebe, odpověď na tvůj dotaz... a já to tady nedávám? Katikakusi, probuď se, nebuď sebestředný a soustřeď se na co reaguješ.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 20:57
Ronaulte, probud se ty proboha. Kdo mi tady opakovane podsouva vystrelovani vpred? Ty uz ani nevis, co pises a na co reagujes. Zacinas jelitovatet... :no:
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 21:02
Moje citace:
"dynamikou Optima nijak vyrazne nezaostava za srovnatelne vykonnou konkurenci" - s touto formulací není důvod nesouhlasit, i když je v tom obrovská porce diplomacie a ústupků, které je v tomto případě zapotřebí, jak jasně ukazuje test, ale ROZHODNĚ nevystřeluje vpřed neuvěřitelným způsobem."

Kde máš problém? Pokud jsi to přehlídl, chápu, i katikakus dělá chyby, i když je nepřizná...
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 21:11
Ronaulte, problem mam treba tady:
Ja - 19:40 "Predjizdet se s tim da bez problemu, staci motor drzet v optimalnich otackach."

Ty: "Předjíždět se dá i s Favoritem, eufemizovat se dá cokoliv, ale v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NELZE NAPSAT "Vystřelí neuvěřitelným způsobem vpřed""

V tom dalsim prispevku jsem to bral jako opakovani jiz vyrceneho. Pokud to tak nebylo, ok.
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 22:33
A v čem máš problém? Předjíždět se snad nedá s Favoritem?

Bavíme se tady ale o autech střední třídy v ceně kolem 750t Kč, v místech, kde se pohybují Mondea 2,2 TDCi, 508 GT, Passaty 125 kW, to, že s něčím dá předjíždět není nic než eufemizace.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 4. 9. 2012 07:17
Vrat se o dva prispevky zpet a srovnej si v hlave o cem se bavime. OK?
Ronaulte
| 4. 9. 2012 00:23
"Já tady něco nezvládám?"
"Katikakusi, probuď se, nebuď sebestředný... "

Lepsie pouvazuj, kto je tu sebestredny.
Dnes ti to fakt nejde a to mas zvycajne rozumne prispevky.
Ronaulte
| 2. 9. 2012 18:20
Optimu mam cca 1,5mesice a musim tady s "kolegou" souhlasit. At si rika kdo chce co chce o designu tohohle auta, to jak se za tim lide otaceji jsem zatim nezazil v zadnem z predchozich aut, ktere jsem mel. Pokud neverite, tak si auto pujcete na testovaci jizdu od dealera (pokud teda jeste nejake maji) a proste se jedte projed nekam do centra a uvidite :-!
Jasne, motor neni sice nejakej sportak, ale to prece od 100kw motoru nemuzete ocekavat. Rozhodne ale nezaostava a to ani v Nemecku na dalnici !!!. Ovsem jezdi to opravdu levne. Prumerna spotreba pod 6litru...parada. A mohu ta potkevrdit ze pruznost motoru je opravdu dobra pri predjizdeni.Tak me tak napada, mozna tim ze tam je ta turbodira ze to v mnoha lidech vyvola pocit ze to je pri rozjizdeni slabsi, ale prave naopak, kdyz se to v 1700 otackach chytne tak to vyrazi opravdu svizne. Ja bohuzel 70tis slveu nedostal...hmm...., kazdopadne to proc jsem si tohle auto vybral bylo nejen kvuli designu (a je fakt ze posledni dobou ta Kia nejak ten design zlepsila az se mi tomu nechce verit), ale tez kvuli te vybave, a jelikoz rad posloucham hudbu, tak obzvlast Infinity audiosystem je bomba (myslim ze to je od Harmanu tak se ani neni divit ze to hraje tak jak hraje)..., no a co mi na aute vadi? asi to ze to nemeli v kombiku..., ale aspon je to vice rarita a moc lidi to mit nebude ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 2. 9. 2012 22:29
To je vše takové utěšování...
Ronaulte
| 3. 9. 2012 00:02
Takže máme 2 důvody, proč koupit Optimu:

1) Lidé za ni otáčejí. Teď jen rozlousknout, jestli je to tím, že je hezká nebo ošklivá? Protože spousta lidí se otáčí třeba i za novým Focusem :-)

2) V našich krajích to bude rarita.

>:D
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:09
;-)
Ronaulte
| 3. 9. 2012 13:26
No to ze se mi to auto libi na to snad mam narok ne? ;-) V tom se utesovat nepotrebuju. Pokud si chce nekdo koupit sedou mysku tak at si koupej Superba nebo Avensis ......
Ronaulte
| 3. 9. 2012 07:06
Počkej, co je utěšování? To auto určitě není špatný, jen na motorizaci dost drahý. další věcí je, že těch 100kw tam je, jen s turbo dírou.
Až na povídačku jak to z 80km/h vystřelí nevidím na koupi optimy nic špatnýho. Až se, a kluci majitelé prominou, cena usadí na nějakých 500k za 136HP a 550 za tu silnější verzi...není důvod se obávat, že by Optima nešla.
Navíc mají pravdu v jednom...Kia těch aut prodá tolik, že do Evropy přišlo s ročním zpožděním a ačkoliv je tady nový, příští rok ho už čeká FL...
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:11
webpajo, kdo z nás tady příjde do diskuze hrdě obhajovat své auto s tonem, že vystřelí neuvěřitelným způsobem? Tohle je to utěšování a obhajoba vlastní garáže.

Samozřejmě, na koupi Optimy není nic špatného, ale naopak ani nic světoborného či nad ostatní vozy v třídě vyčnívající a v mnoha vlastnotech i slabšího.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:25
To ano, ale jinak se nejedná o špatnou koupi jako takovou (přestože bych reálnou cenu viděl minimálně o 100k níž)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:28
Těch 100 je minimum, v podstatě při dnešních cenách není mnoho lepších voleb než Mondeo, např.

Ještě k té turbodíře. Podle mě to není typická turbodíra, kdy se nic neděje, spíše to prostě do těch 2000 ot. moc nebo lépe řečeno skoro vůbec nejede. V tomhle je ten motor Alešem i Lukášem popsán velmi dobře.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 07:34
No to je argument jako noha... 8-s :no:
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:12
To byl argument? Katikakusi, ty jaksi už nezvládáš ani rozeznat argument od konstatování.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 11:27
Sibirka tady uvedl konkretni argumenty, kvuli kterym se pro auto rozhodl. Myslel jsem, ze chces oponovat. Tobe slo o to, jenom si kopnout, protoze zadne argumenty nemas. Uz chapu...
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 17:08
"Jasne, motor neni sice nejakej sportak,"
Tohle je pro mne utěšování v momentě, když za podobné peníze jsou silnější motorizace u konkurence. Jo, beru, auto má své přednosti, i když pokud by šlo o objektivní hodnocení, tak sečteně asi méně než v i40, ale vrcholná motorizace to není.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 18:01
Ty se vzdycky chytis jednoho slova... >:D

Auto neni jenom motor. Tobe motor v tvem aute taky evidentne staci, tak proc by nekomu nemohlo stacit 100kW v Optime. Navic, kdyz prave diesely s vykonem kolem 100 kW tvori pres 60 procent prodeju ve stredni tride ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 18:23
Mně motor v mém autě nestačí, ale tohle není o mém, tvém či kohokoliv autě, ale o vrcholné motorizaci Otimy a i40.

A ano, komentuju zde daný příspěvek, jestli sis neráčil všimnout.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 18:30
Problem neni v tom ze komentujes, ale jak komentujes - demagogickym vytrhavanim z kontextu - to neni standardne tvuj styl. Od toho jsou tady jini, kdyz se dostanou do kouta... ;-)

PS: Zkus zareagovat na tech 60 procent - tohle je totiz uz dlouho strategie korejcu v Evrope - nabizet to, co se prodava masove, okrajove motorizace prenechat jinym. Hledej za tim optimalizaci nakladu. Ze to funguje je videt na jejich vysledcich... ;-)
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 20:57
Jaképak vytrhávání z kontextu? Reaguji na to, co ty nebo autor původního příspěvku napíše... že píšete nesmysly a sebeutěšování, to už je věc jiná.

60% je krásné číslo, hlavně v momentě, kdy obhájce vozu prezentuje vůz jako stylový a raritní. A hlavně, ani na těch 60%, které dle tvého tvrzení (nějakým odkazem ho obhaj) netíhá.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 3. 9. 2012 21:04
No nic, koukam, ze dnes to s tebou fakt nema cenu - uvedomujes si jake nesmysly tady spletas dohromady?! Ja mluvim o nejprodavnejsich motorizacich v CR a ty do toho jako protiargument zacnes tahat subjektivni nazor autora puvodniho prispevku na design?
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 22:37
A tobě těch 60% příjde jako dostatečných? Máš to nějak podepřeno? Nebo si to jen tak cucáš z prstu. Saám dobře víš, co jsou hlavní důvody k absenci silnějšího motoru a budeš tady obhajovat jeho absenci tím, že Hyundai chce v pomalu již prestižní třídě jen vykrývat hlavní proud a to ještě nedostatečně. Je sice fajn, že reaguješ do dvou minut, i když 2 hodiny nebo půl dne nepíšu, ale zkus se nad tím mezi klikáním na F5 a čekáním taky zamyslet.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 4. 9. 2012 07:23
Ronaulte, a ty mas odvahu nekomu napsat, ze je sebestredny? To, ze se tady vyskytujeme zhruba ve stejnou dobu neznamena, ze tady cekam na tvou odpoved a mackam F5, to si moc fandis... 8-s
Jenom slusnost mi nedovoluje napsat ti, ze si se projevil jako sebestredny (nevhodne slovo)... :no:
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 4. 9. 2012 19:12
Katikakusi, v tomhle tě mám odzkoušeného, tohle není poprvé, tak se nerozčiluj, když ti někdo šlápne na kuří očko.

Reagovat na ten zbytek nejde, co?
Ronaulte
| 3. 9. 2012 08:00
preco by to bolo len utesovanie? To auto nie je tak lacne, aby jedinym dovodom kupy bola cena.
K dynamike len tolko, ze ked mna pamat neklame, tak tento motor ma kratsi staly prevod ako vacsina europskych dvojlitrov, takze ked si odmyslis turbodieru (co asi nie je jednoduche) a podrzis motor v otackach tak v urcitom pasme moze ist +- podobne ako tie dvojlitre
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 09:15
Problém je úplně stejný, jako ve spoustě diskuzí... a začíná to slovem, které sám používáš "pokud, pokud, pokud". Mluvíme o konkurenci pro dvoulitrové diesely ve střední třídě, takže by to měl být motor, který už od 1500-1700 otáček příjemně zrychluje a není třeba dlouhých rozmyslů o tom, co mám zařazeno. Nevím, co jiného krom spotřeby by na optimální dieselové motorizaci je lákavějšího než toto. A autoři testu na tuhle nectnost nejsilnější motorizace poukazují.
Ronaulte
| 4. 9. 2012 00:21
1.7 Crdi ma v i40 lepsiu pruznost na kazdy prevod a rychlost (vyjma asi dvoch z cca 10 standardne meranych udajov) ako ekvivalentny 2.0TDI v Passate.
Uz som k tomu daval v inej diskusii aj merane data z ineho webu + su tam aj otacky, ktore ten motor aktualne toci, resp. sa to da doratat.
Treba k tomu daco dodat?

V celej diskusii citit silnu potrebu zopar jedincov dokazat, ze ten motor zaboha NEMOZE byt dobry a nemoze tahat, ako to niekto iny tvrdi, dokonca ani to auto nemoze byt dobre, lebo je to predsa iba Kia.
Avatar - Katikakus
Ronaulte
| 4. 9. 2012 07:27
Nejhorsi na tom je, ze to pisou jedinci, kteri v Optime ani nesedeli - vcetne Ronaulta.
Ronaulte
| 3. 9. 2012 13:27
no aspon nekdo mi tu pomuze proti presile :-)
Avatar - Emel
Ronaulte
| 4. 9. 2012 17:16
Optima je hezká, to je asi hlavní důvod ke koupi... ale 1.7CRDi není ani průměrný. Tečka, prostě Kia zázraky neumí a její 1.7 je srovnatelná spíše s konkurenční 1.6 (dCi, TDI, HDI) než 2.0.

Pokud má kratší převody, pak tě bude nutit k častějšímu řazení a na šestku bude jezdit ve zbytečně vysokých otáčkách. Turbodíru si sice odmyslet můžeš, ale ona tam bude pořád ;-).
Avatar - Ronault.
Ronaulte
| 4. 9. 2012 19:12
:yes:
Ronaulte
| 4. 9. 2012 00:15
Ale kecas. Preco by sa utesoval, ked je s tym spokojny? lebo sa to nezhoduje s tvojim nazorom? Nedaj sa vysmiat.
Ronaulte
| 19. 11. 2012 13:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bonpar
Reálná zkušenost s motorem
| 3. 9. 2012 10:28
Mám za sebou reálnou zkušenost s tímto motorem v Optimě a musím říct, že s věcmi popisovanými v testu rozhodně nesouhlasím, ačkoliv vím, že co člověk to názor.

Tento 1,7CRDi rozhodně není "trhač" asfaltu, je to motor spíš na klidnější jízdu, ale rozhodně umí pěkně zrychlit, pokud je to potřeba. Na dálnici do prudkého kopce auto zrychlovalo úplně parádně - mohu srovnat s 2,0CRDi téhož výrobce.

60 km/h na šestku jsem sice nezkoušel, ale věřím, že udržení rychlosti bez zrychlování motor zvládne. Při předjíždění by pak stačilo jen podřadit.

Osobně si myslím, že je to motor povedený, ale většina lidí se ho "bojí" nebo ho odsuzují jen proto, že je to "jen" jednasedmička a ještě k tomu 100kW.

Za mě motor dostává :yes:
Avatar - Ronault.
Reálná zkušenost s motorem
| 3. 9. 2012 17:09
A nějaké jiné dvoulitry v naftě konkurence ve střední třídě (H/K je ani jeden ve střední třídě nemají) jsi zkoušel?
Avatar - Bonpar
Reálná zkušenost s motorem
| 3. 9. 2012 18:34
Řidičskou zkušenost mám se služební Oktávkou (103kW). Na diskuzi je, jestli lze Oktávku do střední třídy řadit, ale je to střední třídě nejblíž.

Výsledek je, že nějaký rozdíl, kvůli kterému bych řekl, že dvoulitr "jede" lépe než jednasedma, jsem nezpozoroval.

Může to však být tím, že nemám potřebu jezdit brzda-plyn (tedy časté zrychlování), na dálnici 150 apod. Při "klidné" jízdě, jsou na tom podle mého názoru stejně, přičemž v Oktávce byla spotřeba vyšší.

Další zkušenosti s dvoulitry ze střední třídy (Passat) mám už jen jako spolujezdec, takže těžko hodnotit.

Dodatek: Neříkám, že konkurence nemá lepší motory, ale rozhodně si nemyslím, že 1,7 od H/K je tak "špatný" motor pro daná auta (Optima/i40), jak je tu víceméně prezentováno. Ano, se silnějším dvoulitrem by možná byla jízda svižnější, ale k tomu nejsou tato auta určena.
Avatar - Ronault.
Reálná zkušenost s motorem
| 3. 9. 2012 21:00
Ano, se silnějším dvoulitrem by možná byla jízda svižnější, ale k tomu nejsou tato auta určena.

K čemu tedy jsou tato auta určena, když ne k svižnému či pružnému, rychlému přemisťování na dlouhých cestách?

Takže nic moc zkušeností, ale to nevadí... jen jsem čekal, že někdo, kdo si koupí (pokud sis ho teda koupil a ne jen ho prodáváš, třeba...), si zajde před koupí auta za třičtvrtě milionu projet i konkurenci... ale každý asi investuje své peníze do auta jinak, někomu stačí líbí/nelíbí.
Avatar - Katikakus
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 07:40
Ano, jsou lide, kteri si kupuji auta i podle toho, jestli se jim libi. Je na tom snad neco prekvapiveho?

PS: tvuj pojem "investovat penize do auta" je totalni nesmysl - az na nektere vyjimky v podobe omezenych serii a veteranu.
Avatar - Ronault.
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 19:15
Auto je investice, obzvlášť ve střední třídě. Pokud ty vidíš jen kupní a prodejní cenu, tak já teda auto střední třídy vidím jako investici do prostředku, který mě dopraví do práce či v práci vozí a vydělávám tak.

A jak vidíš, dotyčný si ho nekoupil. Bohužel, je zde mnoho lidí, co si kupují auta jen proto, že se jim líbí, ale snad nediskutují tady.
Avatar - Bonpar
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 10:41
Nejsem zájemce o vůz (je pro mě finančně nedostupný) ani jeho prodejce.
Jenom jsem měl možnost se s Optimou projet, tak jsem toho využil a jen zde píšu své dojmy. A ty byly veskrze pozitivní.

Auto svižné je, při předjíždění problém nebyl, ani při zrychlování do kopce na dálnici, ale jak jsem psal, je to motor spíše na klidnější jízdu. Na jízdu, kdy člověk předvídá, nikam se extra nežene a tudíž nepotřebuje ten výkon "navíc", který ho "zatlačí do sedačky".
Avatar - Emel
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 17:12
Jasně, pokud se na Optimu podíváš optikou zájemce o Roomster, pak rozumím tomu, že dojmy budou pozitivní. Jenže dnešní střední třída je prostě dost náročné hřiště...
Avatar - Ronault.
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 19:15
Optika Roomsteru, výborné vyjádření.
Avatar - Emel
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 19:42
To není nic špatného, střední třída je svým způsobem luxusní zboží. Ten, kdo dá za auto 750.000, už má právo za takové peníze očekávat více než dobrý produkt.
Avatar - Ronault.
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 20:09
Samozřejmě. :yes:
Avatar - sgt
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 11:02
Ronaulte, práveže väčšina ľudí si vyberá auto podľa páči/nepáči - pokiaľ ho ovšem nevyfasuješ ako služobák ;-)
Keď si vyberám auto, tak veľmi vysokú váhu má či sa mi páči alebo nie. Motorizáciu, výbavu, prevedenie (sedan/kombi) si už vyberieš podľa potreby. Nedokážem si predstaviť kúpiť auto, ktoré mi je jednoducho designovo proti srsti - či už exteriér (Passat, Focus, SII sedan) alebo interiér (Mondeo).
Avatar - Emel
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 17:10
Jako motor na klidnější jízdu poslouží dobře i motory stejné kategorie od konkurence, třeba 1.6dCi v Laguně. Jen je prostě potřeba smířit se s tím, že je to méně než dnešní standard, kterým je ve střední třídě naftový dvoulitr.

Je to pořád diskuse ve dvou rovinách - jedna skupina diskutérů říká, že by to mělo každému stačit. A druhá říká, že vzhledem ke standardu třídy to stačit nemusí. Já se přidávám k těm druhým.
Avatar - Ronault.
Reálná zkušenost s motorem
| 4. 9. 2012 19:18
:yes:

Jen tedy s tím, že 1,6 dCi u nás (možná jinde ano) není k Laguně k mání. Ty motory si jsou velmi podobné, jel jsem jej v Meganu a tam je to vynikající motorizace, ale totéž tvrdím celou dobu, že v i30/Ceedu by to byla výborná vrcholná dieselová motorizace, ne v autě o třídu větší, tedy spíše stojící svou velikostí na pomezí střední a vyšší střední třídy (dnešní střední třída opravdu povyrostla - viz Mondeo oproti starším zástupcům - viz Laguna)
Takze pridavam sa do diskusie ohladom motoru
| 4. 9. 2012 17:17
Mam Magentis 2 CRDI 110 KW...
Bol som na predvadzacej jazde I 40 a Optima...

Jediny rozdiel ktory mozem badat pri mojom motore a tomto je v otackach v ktorych sa motor inak sprava...
Vo vyssich otackach I40/optima motor ide vykon rychlejsie dole,ale v nizsich ma lepsi tach...
myslim to tak: nad 3300 ide dole citelnejsie vykon dole kdezto moj 2.0 mozem tahat ku niekde ku 3,8 bez problemov ,ale v nizsich otackach je motor o poznanie lepsi,teda je citit vykon ktory je potrebny na napr.predbiehanie,kdezto pri mojom sa musi preradit (vznikne mensia turbodiera) cim sa straca cas... Takze objem nie je vsetko.

Pri porovnani s konkurenciou /teda mimo korei/ 2.0 v zakladnych vykonovych pomeroch 100- 110 kw je tento motor celkom pruzny..problem je vsak ak snim chcete "zavodit"

Osobne ma tiez odradil motor 1,7 pretoze do strednej triedy podla mna treba aspon 2,0 aj ked s mensim vykonom.
Avatar - Emel
Takze pridavam sa do diskusie ohladom motoru
| 4. 9. 2012 17:30
Magentis je ale zase o třídu větší a nejspíš těžší auto, ne?

Čemu říkáš nižší otáčky? Bavíme se třeba o 1400-1800, nebo o 1800-2500?

Pokud se podívám ke konkurenci, pak rozdíl mezi základem a silnější variantou je obvykle naopak ve vyšších otáčkách, kdy 2.0 100kW od 2.0 130kW do nějakých 3000 moc nepoznáš a až pak nastoupí u silnější varianty výkonová špička. Někdy je to dokonce tak, že slabší varianta má v nižších otáčkách více síly...
Avatar - Katikakus
Takze pridavam sa do diskusie ohladom motoru
| 4. 9. 2012 17:43
Magentis neni o tridu vetsi. Optima je nastupcem Magentisu a predchozi generace se prodavala v Evrope a v Kanade jako Magentis ale vsude jinde to byla Optima uz tehdy. Optima je vetsi nez Magentis.
Avatar - Emel
Takze pridavam sa do diskusie ohladom motoru
| 4. 9. 2012 17:52
Ok, dík za info, Magentis jsem měl fixovaný jako větší auto, nejspíš kvůli podobností jména s Genesis od Hyundai :-).
Takze pridavam sa do diskusie ohladom motoru
| 5. 9. 2012 12:33
dik katikakus...uz si ma doplnil v dvoch prispevkoch...

Myslel som otacky od min. do 2,2 - 2,5 tisic... kde je 1,7 citelne zivsi ako moj 2,0. ale mozem sa mylit...ono 30+30 km skusobnej jazdy nie je vela,ale skusal som pruznost a je v nizsich otackach lepsia...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku