Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaná Suzuki Grand Vitara se přibližuje Evropě

Japonská automobilka představila model Grand Vitara s novou tváří nejprve pro domácí trh a nyní jej vystavila i na autosalonu v Moskvě.
Zpět na článek
9. 10. 2012 12:00
Re: Převody
i české Yeti má lepší výsledky v terénu, než vitara... ta má výhodu ve větší váze, takže utáhne těžší náklad, ale to je tak asi vše... [odkaz]
2. 9. 2012 09:39
dobré auto
U mne je to dobré auto, používám jej jako služební u hasičů (2.4 benzin). Co mi chybí je akorát 6-tý převodový stupeň, trochu by se snížila i tak poměrně dobrá spotřeba (jako nová kolem 10,4 l a nyní cca 9,6 l i s majáky na střeše a velkým ochraným rámem ve předu a úplně zaplněným kufrem věcí na vyšetřování). Je pravda, že dynamika není úplně super, je to prostě těžké auto a když musím přibrzdit, tak holt si podřadím a jedu dál. Nicméně v terénu je to jiná káva, před hodně prudkým stoupáním si zapnu redukci, v lese v písečných dunách apod. se mi ještě nepodařilo zapadnout, ikdyž ostatní pseudoauta typu Mitsubishi Outlander tam zůstávají - viz zkušenosti z velkého lesního požáru letos ve Bzenci.
1. 9. 2012 20:15
Re: Převody
Má integrovaný žebřinový rám. Není to tedy klasické řešení jak ty píšeš. To měla Vitara starší generace.

Nemáme doma dvě Suzuki. Obě auta jsem myslel Vitaru a Yetiho. I když.. Yeti doma dlouho nevydrží.
Avatar - petrumr
1. 9. 2012 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 9. 2012 18:15
Re: Převody
Nevim co do toho pleteš Jimnyho. Až budeš potřebovat naložit hodně věcí, jimny ti bude k ničemu. Jinak je to supr vozítko do terenu, jedno z nej.

Proč bych ti měl nadhazovat video, to netušim. Mam zkušenost (narozdíl od tebe) z obou aut, sou v rodině. Navíc, pokud dokážeš tvrdit, že Suzuki s žebřinovým rámem má stejný vlastnosti v terenu jako Yeti.. to mluví za všechno. Ty prostě musíš plácat stále stejný hovadiny a tlačit, že je škodovka ve všem lepší, si jako dítě.
1. 9. 2012 13:19
Re: Převody
Převodovka bude asi 5kvaltová, že? Jinak zčásti vím, o čem píšeš, taťka má rav4 ještě s konstrukčně starším 4rychlostním automatem, na jedničku jede 70, na 2 snad 125 :-) na klidné ježdění to vůbec nevadí a dynamika při předjíždění z třeba 85ti kilometrové rychlosti je paráda. Trochu horší to je, když zrychluješ z 60.
Avatar - petrumr
1. 9. 2012 13:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
1. 9. 2012 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - LEGOPARK
1. 9. 2012 12:39
Vitara vs. Yeti
Vidim, ze sa tu objavila debata na temu Vitara vs. Yeti, tak prikladam jedno videjko. ;)
[odkaz]
1. 9. 2012 09:56
Re: Převody
Je vidět, že si nejel v terénu s Vitarou. Jestli chceš srovnávat yetiho vlastnosti s vitarou, tak to klobouk dolů. Vem si oba vozy, použij je jako pracovní(to neznamená vyjet na polní cestu, ale např. využití pro práci v lese) a uvidíš, kde s yetim skončíš.
1. 9. 2012 08:27
Re: ...
Nevšiml jsem si, že bych ve městě řadil jako divý. Tachometrových 55km/h proplouvám v pohodě na čtyřku, když kolona zpomalí na 40 nebo lehce pod, stále nemusím podřazovat, sebere se to. Dálnici řeší šestá rychlost, kterou měly šestky od roku 2005. Pokud jsou převody udělané správně, hned se s autem příjemněji jezdí.
31. 8. 2012 23:40
...
Snad nie je nic otravnejsie ako kratucke mazdacke prevody. V meste clovek radi ako divy a na dialnici by potreboval o dva kvalty viac, aby motor nereval v otackach pri beznych cestovnych rychlostiach.... :no:
K Vitare, auto je OK, chcelo by to solidny diesel a predavat sa bude jedna radost. Porovnavanim s hrackarskymi zalezitostami ako Yeti a spol. je akurat vidno prakticku neskusenost. Integrovany pomocny ram a redukcna prevodovka radi auto do inej ligy.
31. 8. 2012 20:36
Re: Převody
Ne, v terénu to nevadí. Motor má síly dost a když je potřeba, je v záloze redukce, aby se netrápila spojka. Měl jsem na mysli jízdu po silnicích, kde ztráví 99% ujeté vzdálenosti. Tady je to hodně obtěžující. A taky rezonance hnacího řetězce v okamžiku, kdy klesnou otáčky pod nějakou hodnotu. Například když jedete v koloně po městě dejme tomu 40 na trojku, kolona zpomalí na 30 nebo i méně. V těchto podmínkách se moje Mazda parádně sebere zatímco Suzuki začne rezonovat. Někde jsem četl, že je to díky pevnému napojení hnacích hřídelů (nejsou tam prý Hardy spojky). Takto si představuji pružnost motoru. Ne zrychlení z 50 na 80 na šestku za x sekund, ale pružnost do nízkých rychlostí bez nutnosti podřazovat nebo čekat na turbo.
31. 8. 2012 19:46
Re: Převody
V terénu dlouhé převody snad nevadí, má redukci, ne? Na silnici bych to naopak uvítal, ale nejel jsem s tím, nemůžu soudit. Jinak vitara :yes:
Avatar - petrumr
31. 8. 2012 18:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 8. 2012 18:02
Re: Převody
Je vidět,že jsi nejel s Yetim v terénu... ;-)
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2012 17:36
Re: Převody
presne tak.... grand vitara na rozdiel od dnesnych SUV sa v terene nestrati :yes:
31. 8. 2012 17:15
Převody
Otec má tuto Vitaru 2,4, rok 2011. Pochvauje si odolnost a teréní schopnosti. Na rozdíl od leštěnek typu Yeti, Sportage,... toto auto v terénu umí. Mě ale na něm vadí několik věcí. Řazení je hrozně nepřesné, vaklavé. Není to chyba jen jeho kusu, setkal jsem se s tím u více kusů. A převody samotné jsou hrozně dlouhé. Na dvojku to v 6500 otáčkách udělá asi 105km/h. Mám přísné měřítko. První generaci Mazdy 6 s dvoulitrovým benzínem. Řazení Mazd je pověstné a převody samotné jsou krásně krátké, motor je díky tomu živý a krásně pružný. Na dvojku v 6500 jedu podle tacho 85km/h. A je to obrovský rozdíl. Vitara má 170 koní, ale díky převodům jaksi nejsou poznat. Vitara je dobrý auto,ale převody jsou hrozné a řazení taky.
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2012 16:30
u mne dobry
:yes:

grand vitara ma jednu skvelu vlastnost a to je : ze nestarne , stale vyzera skvele , ako zvonku tak aj zvnutra...... kto chce nieco aj do terenu nie iba do divadla a je pre neho land rover pridrahy alebo jimny s nivou prilis spartanske moze siahnut po grand vitare,...., poctive auto :yes: