Po strašlivém snu Mazdy 5 přichází tohle veledílo a Mazda si opět vylepšuje reputaci. Už CX-5 byla náznakem, že to s Mazdou vypadá dobře a nyní nás v tom Mazda jen utvrdila. Šestka je prostě šik. K tomu skyactiv a je zaděláno... Palec hore ! :yes:
to auto mi připomíná vorvaně. Ohromný vyboulený předek, černá tlama že by v ní klidně zmizel sraženej pes, ani náznak klínovitosti. Celý předek opticky příliš vysoký a hmotný. Bok zcela bezúčelně "pomačkaný". Doporučuji srovnat tento době poplatný výtvor s dokonalým nadčasovým designem Mazdy Xedos 6.
Vždy je čo vytknúť, no v mojom prípade to nebudú predné blatníky, ale lišta na zadnom veku. Je to síce detail, no zbytočne a "násilne" rozbíjajúci plochu. Snáď naživo si to sadne (do oka).
A potom typické japonské "boliestky" pre európskeho záujemcu...auto ako celok je to však pekné a človek drobnosti odpustí.
Souhlasím, na tu lištu jsem taky koukal a taky mi úplně neštimuje, nad ní posazený znak to ještě umocňuje. Na kombi to vyniká o něco víc. Avšak věřím, že naživo to bude ok, hodně také udělá barva auta.
Je dobře, že Mazda se nenechala zmást současným japonským trendem hranatých nárazníků a taky různých prolomenin a bubřelin na dveřích co kazí čistý dojem.
Mazda je aktuálně jediná japonská automobilka, která bere vkus evropského zákazníka vážně. Proto ta auta vypadají naprosto jinak než "evropské" verze toyot nebo hond, což jsou auta primárně dělaná pro domácí a u.s. trh s naprosto jiným "vokem". Plus povedené motory (Hondo, kde jsi???), snižování váhy (jen doufejme, že to u šestky nebude na úkor odhlučnění), perfektní jízdní vlastnosti. Jinými slovy, jestli někdo tíhne k japonským autům, pak je dnes mazda jasnou volbou.
Navíc dnes s plnohodnotným automatem, slušným a úsporným benzínem... Pokud kluci z Hiroshimy dotlačí ještě čtyřkolku, bude pro mnohý v Evropě ouvej a korejci dostanou těžkou ťafku.
Naprostej klenot :yes: byt nekdo by tomu mohl vytknout, ze jaksi prebira palubovku z CX-5 (mrkni do novych Audi, tam je to taky porad to same) a ze ta navigace je tam tak nejak divne posazena, ale ja rikam, ze udelali dobre... Palubovka je hezka, moderni, na prvni pohled vytecne zpracovana a je to ekonomicke a levnejsi reseni, nez vyvijet a vyrabet novy design palubovky zvlast pro kazdy model. Hlavne na Mazdu je to neskutecnej pokrok, ze nova 6 bude mit uz i led sviceni ve predu a vsechny mozne i nemozne asistenty jak se patri, to vse pri tom za neskutecne pohotovostni hmotnosti o ktere se jinym v dane tride muze jenom zdat o technice SKY se nema cenu ani bavit, jeji glorifikace je vsude temer dnes a denne... ;-) Bravo Mazdo, byt tohle Lexus, tak bych rekl, ze pomalu ale jiste dosahujes premiovych vysin... :yes::-!
mám tři a půl roku současnou 6 kombi ve výbavě GTA a 185k dieselem - téměř 90000 km bez jediné závady (ani ta spálená žárovka) a jsem s ním velmi spokojen. Příští rok půjdu do nové - jen potřebuji pro ženu automat - vyzkoušel jsem v různých CX-5 a byl jsem spokojen. Volbou bude pravděpodobně nejsilnější diesel, pokud příští rok neudělají přeplňovaný benzínový SKY-G dvoulitr. Jediné, co mi na aktuální a na nové 6 vadí, jsou (opět) malé kotouče vpředu (pokud jezdíte v Německu po dálnicích a musíte často brzdit z vysokých rychlostí, rychle je zkroutíte) a také se mi nelíbí řešení prahů - současná 6 má ochranné plastové nástavce. Tak doufám, že nová 6 bude mít ke koupi opět nějaký aeropaket nebo sportovní provedení.
Ja som ju kupil o pol roka skor 2.0 MZR-CD a detto. Mam uz tretiu Mazdu (2xMazda3 a Mazda6)
a kotuce som vyriesil kupou inych,kupou v USA. Ak budes mat zaujem kontaktuj ma, dam ti link. Ma uz 146 000km a "deriem ju dalej" :-). Su iba dve veci ktore ma na auta za milion a drobne korun hnevali, ale jedna bola vynimocna. Deti nezavreli kufor, alebo dvere a ja neviem ktore :-(. Ta druha, stredovy panel ala klavirny lak, sa mi poskrabal uz druhy den.
Já jsem koupil po 40000 km komplet od EBC předek i zadek 3GD Drilled/Slotted a obložení Red Stuff, takže to i brzdí, nicméně o dva cm větší kotouče vpředu by to chtělo. Též jsem měl M3 a pak M5, ta měla brzdy s ohledem na váhu nejlepší - 30 cm předek i zadek.
na svojej kupovanej v 2010/12 mám teraz asi 133tis km, tiež jazdím hlavne v nemecku a s tými kotúčmi mi to pripadá tak, že niekedy pri núdzovom brzdení sa stane, že sa skrútia a potom kopú, ale pri pár dalších dlhých jazdách, akoby to postupne ustupovalo, takže neviem, či je možné, že sa to ďalším používaním zahreje a pri dlhom brzdení sa to dotvaruje, tažko povedať, ale subjektívne to tak vnímam.
zvyčajne brzdím premyslene, keď sa doťahujem na niekoho pomalšieho v ľavom pruhu, brzdím iba jemne, nech mám dlho rozsvietené brzdové svetlá, tak možno sa to zahrieva postupne. veľmi výnimočne mi niekto vbehne do cesty, smerovky sa mi zatiaľ rýchlo rozblikali iba jediný raz. pre istotu som si ale po napísaní predchádzajúcej vety zaklopal na drevený stôl. je fakt, že tá jedna krízová situácia bola nepríjemná a už som si pozeral, či sa na mazdu nerobia nejaké lepšie brzdy ako brembo a pod.
mal som rovnaký problém s kotúčmi na audi a4, na tej som ja osobne urobil asi tak 300tis km, tak ma to štvalo, že to začína kopať tak skoro a nakoniec som našiel na nejakých športových fórach, že by možno stálo za to skúsiť mäkšie brzdové doštičky, tak sme to skúsili a myslím, že to celkom zabralo.
na tej audine som menil kotúče pomerne často, na mojej mazde som ich tuším ešte nemením, neviem, musel by som pozrieť faktúry.