Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar XJ_e: Plug-in hybrid s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem

Jaguar XJ_e je prozatím nejnovějším příspěvkem britské automobilky do kategorie plug-in hybridů.
Zpět na článek
7. 9. 2012 09:30
...to by měli dát do Mondea
...když techniku na to maji... aten čtyrvalec v Jaguaru je od nich :-/
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
7. 9. 2012 10:02
Re: ...to by měli dát do Mondea
To bych chtěl, čtyřválec v Jaguáru, který s sebou tahá po dálnici vybité baterky.
Avatar - Ham.
7. 9. 2012 10:09
Re: ...to by měli dát do Mondea
>:-[] :yes:

No, ale když se to vyvíjí ze státních dotací tak je jasné, že se všichni budou předhánět o to, jak vymyslet větší ftákovinu.
7. 9. 2012 12:06
Re: ...to by měli dát do Mondea
po stopadesateprve se vyviji ta sama vec, aby se po stopadesateprve zjistilo, ze to nefunguje 8-s
7. 9. 2012 10:14
Re: ...to by měli dát do Mondea
To je trend. Audi A8 to samé. Navíc tenhle čtyřválec není atmojednačtyřka, navíc sám má 240 kobyl, to je výkon docela běžného 3litrového dieslového 6válce, proti tomu nikdo neřekne ani popel.
Avatar - Dinar
7. 9. 2012 10:56
Re: ...to by měli dát do Mondea
Sice ten výkon 177kW není natolik podměrečný, aby to auto sebou vyloženě upachtěně tahalo baterky po dálnici jako třeba prius, ale v zásadě máš pravdu. Mě dává hybrid smysl jedině při spojení skutečně výkonného motoru s nějakou tou baterkou, která díky dobíjení rekuperací z brždění pomáhá zvýšit efektivitu spalovacího motoru v režimech, kdy papá extrémně, tj. typicky město nebo pak při maximálním využívání dynamiky. Takže GS450h ano prius ne, podobně staví hybridy i bmw, A8 s dvoulitrem je podle mého mimo stejně jako tenhle XJ.
7. 9. 2012 22:00
Re: ...to by měli dát do Mondea
Ale tak Prius taky není určen na ježdění po dálnici. Kdo si koupí Priusa na dálnice, pak si asi nekoupil to pravé auto a je to jeho blbost. Prius očividně září ve městském a přměstském provozu a podle zkušeností uživatelů je ta spotřeba skutečně znatelně nižší než u benzinu nebo nafty (k výbornému porovnání se stačí podívat na cca 90-100kW Auris v benzinu, naftě a hybridu: 7,6 benzin, 6,65 nafta, 5,2 hybrid).

Dle mého názoru nedávají moc smysl takové ty lehké hybridy, kde má elektromotor pár kW, tam se to už skutečně moc neprojeví. Třeba Auris/Prius má 1,8/73kW a tuším 60kW elektromotor a žere 5,2. Honda Insight s 1,3/65kW (teoreticky výrazně úspornější než 1,8 v Priusu) a 10kW elektromotor a hele, ono to žere 5,45 litru. Tedy více než Prius. Právě Prius a Auris osobně považuji za jedny z mála hybridů, které dávají smysl (vedle Lexusů).