...když techniku na to maji... aten čtyrvalec v Jaguaru je od nich 😡
KANKUNEN
0
To bych chtěl, čtyřválec v Jaguáru, který s sebou tahá po dálnici vybité baterky.
Ham.
0
>😒] :yes😒br />
No, ale když se to vyvíjí ze státních dotací tak je jasné, že se všichni budou předhánět o to, jak vymyslet větší ftákovinu.
blob
0
po stopadesateprve se vyviji ta sama vec, aby se po stopadesateprve zjistilo, ze to nefunguje 8-s
pargi
0
To je trend. Audi A8 to samé. Navíc tenhle čtyřválec není atmojednačtyřka, navíc sám má 240 kobyl, to je výkon docela běžného 3litrového dieslového 6válce, proti tomu nikdo neřekne ani popel.
Dinar
0
Sice ten výkon 177kW není natolik podměrečný, aby to auto sebou vyloženě upachtěně tahalo baterky po dálnici jako třeba prius, ale v zásadě máš pravdu. Mě dává hybrid smysl jedině při spojení skutečně výkonného motoru s nějakou tou baterkou, která díky dobíjení rekuperací z brždění pomáhá zvýšit efektivitu spalovacího motoru v režimech, kdy papá extrémně, tj. typicky město nebo pak při maximálním využívání dynamiky. Takže GS450h ano prius ne, podobně staví hybridy i bmw, A8 s dvoulitrem je podle mého mimo stejně jako tenhle XJ.
Mino21
0
Ale tak Prius taky není určen na ježdění po dálnici. Kdo si koupí Priusa na dálnice, pak si asi nekoupil to pravé auto a je to jeho blbost. Prius očividně září ve městském a přměstském provozu a podle zkušeností uživatelů je ta spotřeba skutečně znatelně nižší než u benzinu nebo nafty (k výbornému porovnání se stačí podívat na cca 90-100kW Auris v benzinu, naftě a hybridu: 7,6 benzin, 6,65 nafta, 5,2 hybrid).
Dle mého názoru nedávají moc smysl takové ty lehké hybridy, kde má elektromotor pár kW, tam se to už skutečně moc neprojeví. Třeba Auris/Prius má 1,8/73kW a tuším 60kW elektromotor a žere 5,2. Honda Insight s 1,3/65kW (teoreticky výrazně úspornější než 1,8 v Priusu) a 10kW elektromotor a hele, ono to žere 5,45 litru. Tedy více než Prius. Právě Prius a Auris osobně považuji za jedny z mála hybridů, které dávají smysl (vedle Lexusů).
No, ale když se to vyvíjí ze státních dotací tak je jasné, že se všichni budou předhánět o to, jak vymyslet větší ftákovinu.
Dle mého názoru nedávají moc smysl takové ty lehké hybridy, kde má elektromotor pár kW, tam se to už skutečně moc neprojeví. Třeba Auris/Prius má 1,8/73kW a tuším 60kW elektromotor a žere 5,2. Honda Insight s 1,3/65kW (teoreticky výrazně úspornější než 1,8 v Priusu) a 10kW elektromotor a hele, ono to žere 5,45 litru. Tedy více než Prius. Právě Prius a Auris osobně považuji za jedny z mála hybridů, které dávají smysl (vedle Lexusů).