To je trend. Audi A8 to samé. Navíc tenhle čtyřválec není atmojednačtyřka, navíc sám má 240 kobyl, to je výkon docela běžného 3litrového dieslového 6válce, proti tomu nikdo neřekne ani popel.
Sice ten výkon 177kW není natolik podměrečný, aby to auto sebou vyloženě upachtěně tahalo baterky po dálnici jako třeba prius, ale v zásadě máš pravdu. Mě dává hybrid smysl jedině při spojení skutečně výkonného motoru s nějakou tou baterkou, která díky dobíjení rekuperací z brždění pomáhá zvýšit efektivitu spalovacího motoru v režimech, kdy papá extrémně, tj. typicky město nebo pak při maximálním využívání dynamiky. Takže GS450h ano prius ne, podobně staví hybridy i bmw, A8 s dvoulitrem je podle mého mimo stejně jako tenhle XJ.
Ale tak Prius taky není určen na ježdění po dálnici. Kdo si koupí Priusa na dálnice, pak si asi nekoupil to pravé auto a je to jeho blbost. Prius očividně září ve městském a přměstském provozu a podle zkušeností uživatelů je ta spotřeba skutečně znatelně nižší než u benzinu nebo nafty (k výbornému porovnání se stačí podívat na cca 90-100kW Auris v benzinu, naftě a hybridu: 7,6 benzin, 6,65 nafta, 5,2 hybrid).
Dle mého názoru nedávají moc smysl takové ty lehké hybridy, kde má elektromotor pár kW, tam se to už skutečně moc neprojeví. Třeba Auris/Prius má 1,8/73kW a tuším 60kW elektromotor a žere 5,2. Honda Insight s 1,3/65kW (teoreticky výrazně úspornější než 1,8 v Priusu) a 10kW elektromotor a hele, ono to žere 5,45 litru. Tedy více než Prius. Právě Prius a Auris osobně považuji za jedny z mála hybridů, které dávají smysl (vedle Lexusů).