alebo v pripade spotreby u roznych aut sa docitas toto : 9,9L alebo 6,9L... 4,9L..... alebo 3,9L.......
tych deviatok je nejako podozrivo vela ak si vsimas technicke udaje roznych aut.... zrejme ide len o psychologicky efekt.... lebo vsetci vieme ze ak vyrobca udava spotrebu 9,9L tak realne auto zozerie 11L....... lenze skus napisat 11L ( pravdu ) na papier..... hrozne cislo >:D
Nějak se mi nezdá brodivost 90cm. Běžný těsnení dveří, co je na všech autech vodu neudrží, běžně se brodivost udává někam po práhy, nebo po těsnění dveří, jináč jsou mokrý koberce, při delším brodění i mokro v botách. 90cm je do půlky dveří, obávám se že v takový hloubce už to auto začne plavat a kola ztratí kontakt s terénem.
ale tak zkušenosti maj určitě, vždyť se tím živí nejdýl ze všech, hned po JEEPu, 90cm je skoro metr, znamenalo by to úplně odlišnou konstrukci, nejen těsnění dveří. Předvčírem jsem zrovna vylejval vodu z auta, tak vím o čem je řeč :-)
Samozřejmě, že je to v těsnění, SUV s nějakou aspirací na terén mají vesměs kolem 500mm a tak vysoko podvozek nikdo nezdvihne, brodivost je dána dvěma parametry, způsobem provedení těsnění dveří a výškou umístění sání motoru. S touaregem jsem si řeku párkrát zkusil, voda šla na straně proti proudu tak do půlky dveří a nic, sucho. Nemám důvod nevěřit, že RR nezvládne těch 900mm, pokud to auto tak postavili, tj. těsnění a spec. umístění sání.
sání není problém na těch 90cm, diferáky převody, eletrika, není problém, při týhle hloubce je problém utěsnit interier - tak proto by mne zajímalo, jak to mají řešený - při 90cm jsou pod vodou repráky ve dveřích, stahovací mechanismy, atd. a bežný těsnění kolem dveří takovej tlak neudrží, jestliže výrobce SUV garantuje 90cm, tak to znamená, že vevnitř nebude ani kapka, tak jestli je tu někdo, kdo tomu ROZUMÍ, tak tohle by mne doopravdy zajímalo. Taky mám terénní auto a mě do něj při vetší hloubce teče, tak proto mne to zajímá
Neřekl bych, že u pravých teréňáků někdo řeší, jestli dovnitř nateče, nateče, odteče, defender má v podlaze odtoky, právě u SUV s aspirací na terén je to řešeno tak, aby nenateklo, a je to jen a jen v těsnění, je jedno, kde máš repráky.
Tady jde o to, kde se nachází sání. Voda pod koberečkami snad až tak moc nevadí (i když ve voňavkových off-roadech asi jo), naproti tomu voda ve válcích..to ohneš ojnicu nebo zlomíš klikovku..no prostě motor mrtvej. Čili nekoumejte, esi tomu nateče pod dveře, ale jak vysoko je nasávání motoru.
:-) no tak sání předpokládám, že mají vyřešený, ale mít pod kobercem vodu mi normální nepřijde. JEEP udává u starších modelů brodivost 50cm a to znamená, že v týhle hloubce to auto může jezdit trvale. Jakmile hodnotu překročíš, voda je na koberci okamžitě
Jak si myslíš, že mají vyřešené sání? Nachází se (v tomto případě) v motorovém prostoru a žádný "odpuzovač vody" neexistuje. Voda pod koberečkem neznamená, že to auto zůstane viset uprostřed brodu. Voda ve válcích ano. Navíc snad všechny heavy duty offroady mají pod koberečkem (mají-li nějaký) špunt. Jako ve vaně. Natečenou vodu prostě vypustíš ven :-)
RR není shnilej samuraj, špunt do podlahy je asi blbost, to snad uznáš. Co se týká sání, vezmi si metr a postav se k autu - je milion možností, jak udělat sání, aby to necuclo
Já mluvil o opravdu drsných off-roadech, ty špunt opravdu mají, v RR bych ho, pochopitelně, hledal marně. Aby si sání necuclo ani při vlně, kterou auto udělá při nájezdu do hluboké vody, vyvede se hadice sání až ke střeše auta. To ovšem taky není případ tohoto civilního RR. Jiný způsob, jak bezpečně nasávat při brodění vody po pás, neznám.
Do vody se najíždí na redukovaný první stupeň tedy nějakých 3-5 km/h z tohoto důvodu by se nějaký vlna tvořit neměla. Ohledně sání je povětšinou umístěno co nejvýše když si vezmu velikost vozu může to být nějakých 130 cm nad terénem. Řídící jednotky bude mít v kabině. Nezapomeňme na vzduchový podvozek který celé auto přizvedne. Mám Discovery 2 loni jsem zapadnul byl jsem přes metr ve vodě v autě bylo něco vody, ale nic tragického. Když vezmu, že tento RR bude mít dvojité těsnění dveří tak se tam voda nedostane.
Najížděl si na redukovaný stupeň do proudící vody? Esi ano, tak víš, jakou "vlnku" to udělá při 3-5 km/h. Dále, esi je nasávání 130 cm nad terénem v motorovém prostoru, znamená to, že haupnu mám po krk. A můžu ti říct, že ani u RR tak vysoko není, čili esi je to 110 cm při zvednutém podvozku, tak je to hodně.
Pokud se bavíme o stojaté vodě, tak se vlna naopak dá využít, protože lokálně snižuje hladinu. U proudící vody si musíš nechat dostatečnou rezervu, protože auto bude tvořit překážku, tedy dojde k lokálnímu zvýšení hladiny. A možnost, že si motor cucne, není to nejhorší, co se může stát. To je prostě kapitola sama pro sebe.
Odcházející měl brodivost 70 cm. To odpovídalo zhruba průměru pneumatiky, takže pro tohohle prcka nic extrémního. Utěsnit interiér podle mne není takový problém. Větší starosti bývají s motorovým prostorem. Už jen co dokáže voda udělat s takovým ventilátorem. Nevím, jestli je na to nějaká norma, nicméně brodivost se dá uvádět dvojí - dlouhodobá a krátkodobá, dalo by se říct. Bezpečné brodění ve větší hloubce může vyžadovat speciální vybavení. A samozřejmě, vztlak může být problém. Předpokládám, že převodovku a spol. už z továrny opatřili šnorchlem. Brodění je netriviální aktivita. Jelikož je to oficiální hodnota, v manuálu by měly být detaily a případně doporučená příprava/ vybavení.
Preco z toho robis taku vedu? Takych 80 cm mal aj stary patrol a to nemal vzduch na zdvihnutie. Pri brode by ma asi dvere a voda dovnutra trapila najmenej...viac by som sa bal elektroniky, no LR vie co robi a nemam najmensi dovod mu uverit. Ze auto zacne plavat? ale no...to musi byt vody trochu viac ako 90 cm, pozri si ako to dokaze zvladnut RR Sport!!! co je pre dakoho "navonane" SUV:
[odkaz]
z tohto zaberu vidno, ze zo strany prudu je voda cez polovicu dveri:
[odkaz]
Dostatocna hladina? torchu si uz aj zaplaval ale dal to...chalan ma vela videi, trapi Sporta pekelne a za to mu davam :yes: na to tie auta su, nie na nakupy civav v meste. Skoda ze ludia nemaju paru co to zvladne...
Len tu bolo viac ako sanie rozobrane natekanie vody do interieru - tak som chcel ukazat, ze to pre niekoho je uplne bezne a nikto z auta vodu nevylieval (su aj take videa na internete). A chcel som poukazat aj na mnozstvo elektroniky ktore RRS ma a ... islo to dalej ;-)
Pri hlbke ktoru odhadujem na cca 1,3 metra snorchel byt uz proste musi. Kratkodobo spravis vlnu pred autom a prejdes cca metrovu vodu s trochou stastia, no takuto lejucu sa cez celu kapotu takmer po sklo je uz bez snorchlu riziko jak remen!
To auto je vskutku šaramantní a působivé, dvě věci, komu z vás se líbí ten volant, za druhé, ty 3 opěrky pod ruku vedle sebe, kterou z nich si vybrat?:) Teď vážně, auto vypadá fantasticky, sedačky jen volají pojď mezi nás, hlavně ty vzadu, mít slabost pro majesty of UK, brali byste jaguar XJ nebo tady toho fešáka? Za mě LR RR
No dokud měl XJ sexy design "láhev od coca coly", tak bych bral XJ všema deseti. Teď nevím.....asi spíš LR RR, tam ten design zmrvili poslední generací míň. :-| Interiéry v obou případech stále lahůdka...dýchají z toho luxusní jachty.
U LR mě zajímá hlavně zda už zamakali na spolehlivosti. Ve VDS JD Power skóroval vytrvale úplně dole spolu s Kia, Isuzu a Mini. Pak prostě z žebříčku zmizel - údajně proto, že Land Roverů se v USA neprodá dost, aby mohl být zařazen do vzorku. 8-s
XJ. Je to Jag, není to SUV. Jinak co se týče britského interiérového luxusu, viz video. Doporučuji projít i další videa z kanálu toho uživatele, je z čeho vybírat. [odkaz]
Má tam i AM Virage, i RR Ghost, na ten jsem ale zatím nekoukal. Rozhodně ale stojí za to si jich pár pustit, je to pěkná, civilní prohlídka míst, kam se možná mnoho lidí nepodívá. Má tam i nějaký Jagy. A co mě baví je, že když pustí rádio nebo player, tak tam hraje rock, v tom jednom Astonu hráli ZZ Top. To bych nečekal... :yes:
Krasavec, viď? ;-) Je to natočené ve správnou denní dobu, kdy ta bílá ohromně funguje. Ta světla jsou nádherná, na pohled je to velký rozdíl, oproti tomu 2011 modelu XKR. Vypadá s nimi o generaci mladší.
A ten zvuuuk.....! To co se line z vyfuku je naprosta pecka. Na druhou stranu mne prekvapil zvuk motoru po otevreni kapoty. Pripadal mi takovy tvrdy. Kocour to je ale paradni o tom neni pochyb :-)
Ahoj, auto je moc pěkný, prostě Range Rover. Na co jsem byl hodně zvědavej a co mě docela zklamalo, tak to je absence třetí řady sedadel. Myslel jsem si, že nový RR postaví víc univerzálně. Něco jako, dvě sedadla dozadu, když chceš něco zvláštního... A také možnost na druhou stranu, větší univerzálnost - v tak velkém autě mi chybí dokoupení třetí řady sedadel pro děti. Rád bych RR, ale mám 4 děti. Discovery je pro nás trochu moc off, i když model 4 už velmi "zrenčrouvrovatěl" ( rozumněj víc pohodlný a na denní užívání vhodnější než dřívější Disco), ale pro naše potřeby bezpečné přepravy v horách každý den ( žádný nebo téměř žádný offroad) obsluha škol, školek, kroužků a pod. je lepší SUV. Žena jezdí BMW X5 s třetí řadou sedadel ( vyměněný za super 5touring xdrive kvůli přírustku do rodiny) a na výběr zůstává jen GL ( nový model se mi vůbec nelíbí - ještě jsem neviděl ale neviděl live) a myslel jsem ještě na nový RR. No prostě zůstanu u Multivanu 4Motion
No máš pravdu, VW Multivan je trochu jiné auto... ale parádní. Jenže je tu trochu podobný problém, jako u Discovery. Slabší motory a tak trochu pocit, že můžeš jezdit pohodlněji, rychleji ... prostě lépe. Proto to šilhání po dalším SUV. Moje idea byla a možná ještě je pořídit další auto, nikoliv vyměnit za Multivana. Na toho nedáme dopustit. Proto povzdech nad faktem, že obrovský RR nemá jako opci třetí řadu sedadel. Na druhou stranu, Multivan je pochopitelně dost pohodlné a žádný louda v běžném provozu. Co ztrácí na SUV v pohybu, tak bohatě nahradí praktičností. Otočíš sedačky a svačíš s dětma u stolu. Přijedeš na kole a hodíš ho bez skládání dovnitř, to samé kočárky nebo vozík ... prostě každá koncepce má něco. Ale rozhodně platí, že RR je legenda a je sakra přitažlivé auto! Volal jsem hned včera na Land Rover a potvrdili mi, že skutečně o třetí řadě sedadel zatím nic neví. Ale že ji lidé poptávají.
Můžu mít takový smělý dotaz - co ti přijde na Disco4 moc offroadového ? Teda samozřejmě má to redukci a stavitelný podvozek, ale je to velmi pohodlné auto, které se celkem hravě dostává na maximum toho, co lze s menší stodolou ještě fyzikálně zvládnout. Multivan 4motion jsem nikdy nejel, ale hádám, že vzduchový podvozek bude poskytovat větší komfort. A pokud ti nestačí opravdu nestačí těch 260 kobyl, asi by šel dodat i ten benzínový pětilitr v atmosférické verzi... ;-)
Jinak k RR - ještě neházej flintu do žita. Podle fotek plánuje big RR i nějakou LWB verzi, je možné, že tam už sedm sedaček dají. A pak by měl brzo přijít i nový RRS, ten sice hádám mít sedm sedaček nebude, ale kdoví, LR/RR se teď dynamicky rozvíjí a může toho ještě dost vymyslet... ;-)
ahoj, zajimavá informace, o té LWB verzi, no uvidíme. Máš vlastně pravdu, co já vidím na Disco4 vlastně špatného?! Asi to bude fakt, že když jsem měl možnost Disco zkusit, tak jsem přijel v X5 a to je prostě velmi hbité, prostorné, praktické... bla bla. Prostě auto vhodnější na naše potřeby. ( skoro žádný offroad, využitelnost a praktičnost v zimě v létě). Tak mi přišlo, že je Disco4 neohrabané, veliké, ale pomalé, nebo spíš takové nepružné ... nevim. Možná to bude také tím, že u Multivanu úplné pohodlí neočekávám, spíše praktičnost a od auta jako je silniční SUV ( jasně, Disco ani RR nejsou SUV) očekávám více pohodlí, rychlosti ... kdyby ne, tak si koupím Defendera 110, 7 míst bez problémů, ale na silnici zoufale nepohodlné a pomalé auto ... ano, neni určeno na silnici ... Ještě jsem řešil třebe velkou Toyotu Land Cruiser V8. Velmi schopné na silnici i v terénu, plně vybavené za výbornou cenu ve srovnání s GL, RR a nebo i konec konců s X5 ( cenově), ale jednak neusím asijské tvary a pak vyklápění sedadel do boku mi nepřijde právě praktické
Disco je velké a neohrabané, LR/RR jde obecně cestou pohodlí a terenních vlastností, což je skoro opakem X5. Zaměřením se X5 může rovnat leda Evoque či RRS, oba s adaptivními tlumiči. Jasně chápu, ale RR je charakterem taky zaměřený spíše na ten houpavý komfort (i když asi méně), je otázka jaká bude ta nová generace...
No máš pravdu, VW Multivan je trochu jiné auto... ale parádní. Jenže je tu trochu podobný problém, jako u Discovery. Slabší motory a tak trochu pocit, že můžeš jezdit pohodlněji, rychleji ... prostě lépe. Proto to šilhání po dalším SUV. Proto povzdech nad faktem, že obrovský RR nemá jako opci třetí řadu sedadel. Na druhou stranu, Multivan je pochopitelně dost pohodlné a žádný louda v běžném provozu. Co ztrácí na SUV v pohybu, tak bohatě nahradí praktičností. Otočíš sedačky a svačíš s dětma u stolu. Přijedeš na kole a hodíš ho bez skládání dovnitř, to samé kočárky nebo vozík ... prostě každá koncepce má něco. Ale rozhodně platí, že RR je legenda a je sakra přitažlivé auto!
Jedno z mála aut, kterému se vizuálně nedá vytknout vůbec nic. Absolutní korespondence mezi "formou a obsahem", auto s buldočím pohledem a srdcem bonvivána silnic. V nové generaci pak range posouvá svůj status do bezkonkurenčních nebetyčných výšin eurodrzčích velikánů. Zcela přirozená, tvrdá a nesmlouvavá, přitom oduševnělá dominance, aura vítěze, pravda garáže a pravda cesty.
Zde není třeba dlouhých projevů, postačí jen... BRAVO RANGE :yes::-!