Technika
spise si prectete, co na tom motoru "vylepsili".
co polozka, to nove "ku*vitko".
-nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem (jakoze na volnobeh odted nemazeme? Anebo na plne otacky nemazeme zbytecne moc ?)
-lepší těsnění klikové hřídele (sorry, ale kazda klikovka se odvetrava, to zase je neco ztraceno v prekladu. Anebo si pod tim mam predstavit slabsi gufera ?)
- přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene (:yes: :yes: , a co treba ji zrusit uplne ?)
- nebo vakuovou pumpu s nízkým třením (detto, co tak ji taky zrusit uplne i s posilovacem brzd...)
- Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty. ( a taky tloustku mazaciho filmu, coz pri plne zatezi a vysokych teplotach zvysi opotrebeni a muze to vest az k zadirani)
TLESKAM :yes:
co polozka, to nove "ku*vitko".
-nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem (jakoze na volnobeh odted nemazeme? Anebo na plne otacky nemazeme zbytecne moc ?)
-lepší těsnění klikové hřídele (sorry, ale kazda klikovka se odvetrava, to zase je neco ztraceno v prekladu. Anebo si pod tim mam predstavit slabsi gufera ?)
- přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene (:yes: :yes: , a co treba ji zrusit uplne ?)
- nebo vakuovou pumpu s nízkým třením (detto, co tak ji taky zrusit uplne i s posilovacem brzd...)
- Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty. ( a taky tloustku mazaciho filmu, coz pri plne zatezi a vysokych teplotach zvysi opotrebeni a muze to vest az k zadirani)
TLESKAM :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
taka 208 s 1.6Hdi je velmi vydarena kombinacia :yes:
Zkus argumenty plácale. :-!
dnes sa treba pozriet na najlepsie dizlove motory do stajni bmw a renaultu.
Zaujimave je, ze Ford zacal pouzivat suche DPF v najnovsich generaciach 1.6ky. PSA ostalo pri mokrej variante. Tak bud sa myli Ford, alebo PSA.
Zvláště pak recenze francouzských vozů jsou v tomto reklamním letáku škodovky "zaručeně objektivní". Jestli je 1.6VTi katastrofální, co je pak 1.2 TSi? >😒] >😒] >😒]
Btw předtím jsem měl 1.6HDi 80kW a po 50tis km za 3 roky s motorem nebylo nic a fungoval pěkně i v C4GP, na kterou s přehledem stačil 😉
1,6hdi je uz tiez rokmi overeny motor a rozhodne ho nepovazujem za poruchovy, z hladiska kultivovanosti je na tom lepsie ako 1,6tdi.
Ford naopak mal dost velke problemy s pribudanim nafty do oleja koli DPF.
Skláníme se před Vámi, pane Všeználku a děkujeme Vám předem za všecny podobné profesiálně pojaté příspěvky.
Už se těšíme na další hluboké moudro, které z Vás milý pane Všeználku vypadne.
Kam až ta tvá blbost zajde. 8-s
Za druhé, TDI není jen nejslabší 1.6.
Za třetí, by mne zajímalo, v čem má to HDI navrch. Napadá mne jedna jediná věc - kultura chodu, ostatní parametry stojí za pendrek. :-!
2.0HDI i 1.6HDI jsou slušné, určitě patří k širší špičce, ale nějaké zásadnější rozdíly tam podle mě nejsou. Snad 1.6dCi je o krok napřed, ale zatím jsem neměl tu čest.
3.0 HDI opět nemá na 3.0 TDI o BMW ani nemluvě.
Synonymum pro HDI motory obecně je, jejich tupý projev, užranost a bídná dynamika za kterou mimo motoru stojí i tragické převodovky.
HDI mají pověst kultivovaných a úsporných motorů. 2.2HDI k tomu přidává výjimečnou dynamiku, proti které většina konkurence zkrátka nemá co postavit.
S kultivovaností HDI nemám problém, to beru, ale zbytek je dle mého bída a žádná špička. 2.2 skoro nikdo nedělá, tam těžko srovnávat, bo není s čím. 2.0 je na ni málo a na podladěnou 3.0 už dvadvojka nemá v ničem.
Když se budeme bavit třeba o 1.6, pak 1.6HDI nemá v testech problém soupeřit s 1.6TDI, 1.6TDCi nebo 1.5dCi a nezaostává ani v tabulkových hodnotách zrychlení a maximálky. Obecným rysem jsou vlažnější reakce na plyn, ale to není striktně vzato negativum, k povaze motoru se to docela dobře hodí.
Že některá konkurence 2.2 naftu nemá je ovšem její smůla... v takovém Passatu by jistě šlo o velmi žádanou motorizaci. 2.2 má Ford, Mazda, Toyota, Jaguar, Honda... Mercedes má tuším 2.1... a ostatní holt musí soupeřit s dvoulitrem.
Osobních srovnání mám taky několik.
Mimoto, zapomněl jsi dodat - rozdíly v neprospěch Peugeotu. A o tom celou dobu píšu.
Pro přesnější pohled doporučuji vzít v potaz spíše medián hodnot.
Polo vs 207 se nedá porovnat, protože chybí data a větší polovina dieselů v 207 je ve verzi kombi, která není u Polo k mání, ale osobní zkušenost po 20t km je 5,3 l/100km při krátkých trasách a ve zvýšené verzi kombíku, což není špatné, osobně umím i při velmi svižné jízdě jít na 4,5-5l/100km
Spotřeba u těchto motorů je obdobná, dá se jet za 5, ale i 6,5 litru, jde o to jak se za ně tahá... Hluk v kabině? 1.9TDi byl hodně slušný traktor, HDI a TDI CR jsou už o galaxii jinde, ale hodně podobně (OII/Fabia I Combi, C4GP, OII FL) 😉
PS: "H" a "T"? 😄
1,6 dCi je spíše konkurent pro 1,7 CRDi, kdy jsou si tyto motory chováním značně podobné. A od toho se taky odvíjí cena za 1,6 dCi
Je jen otázkou času, kdy PSA příjde s konkurencí pro 1,6 dCi a 1,7 CRDi o výkonu kolem 100 kW a také je otázkou času, kdy dojde k modernizaci 1,5 dCi... a abych bl přesný, tak 1,5 dCi už modernizované bylo.
V tomto je PSA velice konzervativní - a navíc je omezená smlouvou s Fordem.
Zato 2,0 HDI můžeš mít ve Francii v 79 kW až 120 kW. (Pokud se jedná o daně, důležitější je výkon než objem motoru - takže 79 kW v 2litru je kolikrát pro zákazníka výhodnější než třeba 96 kW u 1,6 dCi)
A co se týče 1,5 dCi - tam je strop 74 kW u Dacie a 81 kW u ostatních. Na vyšší výkony není 1,5 dCi stavěná, od toho tu je 1,6 dCi - a za tu si Renault nechá zaplatit. Já bych ovšem volil větší litrový objem s nižším výkonem než vytáčet menší motor.
S 1,5 dCi taky nepochybuju.
Víceméně souhlas s poslední větou, i když z druhé strany, jel jsem s 1,6 dCi a velmi dobré svezení, i když za cenu pomalu dvoulitru...