Technika
Ronault.
0
S tím souhlas, jen tedy zatím první reakce na renault foru na 1,6 dCi jsou smíšené, protože první majitelé Scéniců s tímto motorem mají větší spotřebu než čekali... tedy oni čekali ty 4 litry, co udává Renault. Jenže ono to jsou zatím krátké nájezdy do 10t km, takže dolů to ještě půjde, jak se na diesel sluší a patří.
Přejít do diskuze
tak to odporucam si nieco nastudovat o 1,6dci kedze ja ho povazujem za absolutnu jednicku v tejto triede. K dokonalosti (vymazanie turbodiery) mu chyba uz iba twin turbo. Takze ta turbodiera je nezbytna koli spolahlivosti(mensie turbo sa sice skor roztoci, ale pri vyssiej zatazi su nan kladene vysoke naroky)
preco si myslis ze 308cke pomohol? Zrejme budes mat nadpriemerny pristup k informaciam. Takze daj nejake argumenty.
1,6hdi je uz tiez rokmi overeny motor a rozhodne ho nepovazujem za poruchovy, z hladiska kultivovanosti je na tom lepsie ako 1,6tdi.
1,6hdi je uz tiez rokmi overeny motor a rozhodne ho nepovazujem za poruchovy, z hladiska kultivovanosti je na tom lepsie ako 1,6tdi.
FAP od PSA je uz rokmi overeny a sice nevydrzi najdlhsie zo vsetkych, jeho vydrz je tiez celkom dobra (niekde medzi 120 000km az 200 000km v priemere), ale co je najhlavnejsie, repas v autorizaku stoji okolo 200eur, co je bezkonkurencne.
Ford naopak mal dost velke problemy s pribudanim nafty do oleja koli DPF.
Ford naopak mal dost velke problemy s pribudanim nafty do oleja koli DPF.
zbytocne sa snazis ty, rozdiel v spotrebe podla sprimonitor.de je zanedbatelny, ak by bol ten motor uzrany tak je rozdiel 0,5l a viac :-!
Mozno je to nadnesena bublina, ale su motory o ktorych nepocujes zleho slova a potom su legendy typu 2.0TDI, 1.2HTP, atd. takze to zkutocne z niecoho vychadza. Myslim, ze Vaculik ma svoje zdroje - napriklad prijimaci technici v autoservisoch vedia, ake problemy im vozia najcastejsie
Vyvijali ho spolu a je taky dobry, ze v novej generacii BMW1 sa uz nepouziva. Nahradila ho nova 1.6ka. Ceny predoslej 116i su na minime, napriek tomu ich kupuju iba neznali veci.
Akoze malo konkurentov? Ja by som povedal, ze pred 2.2 od Hondy a 2.2 od Mazdy sa musi toto HDI poklonit :-!
Já nepíšu, že příjde více výkonu z 1,6 HDI, ale že jistě PSA konkurenci pro 1,6 dCi určitě připraví, ať jde o jakýkoliv objem.
S 1,5 dCi taky nepochybuju.
Víceméně souhlas s poslední větou, i když z druhé strany, jel jsem s 1,6 dCi a velmi dobré svezení, i když za cenu pomalu dvoulitru...
S 1,5 dCi taky nepochybuju.
Víceméně souhlas s poslední větou, i když z druhé strany, jel jsem s 1,6 dCi a velmi dobré svezení, i když za cenu pomalu dvoulitru...
Víc výkonu z 1,6 HDI už nepřijde, Ronaulte.
V tomto je PSA velice konzervativní - a navíc je omezená smlouvou s Fordem.
Zato 2,0 HDI můžeš mít ve Francii v 79 kW až 120 kW. (Pokud se jedná o daně, důležitější je výkon než objem motoru - takže 79 kW v 2litru je kolikrát pro zákazníka výhodnější než třeba 96 kW u 1,6 dCi)
A co se týče 1,5 dCi - tam je strop 74 kW u Dacie a 81 kW u ostatních. Na vyšší výkony není 1,5 dCi stavěná, od toho tu je 1,6 dCi - a za tu si Renault nechá zaplatit. Já bych ovšem volil větší litrový objem s nižším výkonem než vytáčet menší motor.
V tomto je PSA velice konzervativní - a navíc je omezená smlouvou s Fordem.
Zato 2,0 HDI můžeš mít ve Francii v 79 kW až 120 kW. (Pokud se jedná o daně, důležitější je výkon než objem motoru - takže 79 kW v 2litru je kolikrát pro zákazníka výhodnější než třeba 96 kW u 1,6 dCi)
A co se týče 1,5 dCi - tam je strop 74 kW u Dacie a 81 kW u ostatních. Na vyšší výkony není 1,5 dCi stavěná, od toho tu je 1,6 dCi - a za tu si Renault nechá zaplatit. Já bych ovšem volil větší litrový objem s nižším výkonem než vytáčet menší motor.
Dost by mě zajímalo, kolik si s tím motorem najel? Asi nic co? Hele, můžu porovnat 1.6HDI s 1.9TDi i 1.6TDi CR a rozhodně nemůžu o HDI říct, že by bylo tupé. Ano není tak výbušné a dynamické jako 1.9TDi. Nicméně na opravdu tupou 1.6TDi CR stačí s přehlednem. Vše jeto s 5st převodovkou, kterou má koncern výrazně lepší.
Spotřeba u těchto motorů je obdobná, dá se jet za 5, ale i 6,5 litru, jde o to jak se za ně tahá... Hluk v kabině? 1.9TDi byl hodně slušný traktor, HDI a TDI CR jsou už o galaxii jinde, ale hodně podobně (OII/Fabia I Combi, C4GP, OII FL) 😉
Spotřeba u těchto motorů je obdobná, dá se jet za 5, ale i 6,5 litru, jde o to jak se za ně tahá... Hluk v kabině? 1.9TDi byl hodně slušný traktor, HDI a TDI CR jsou už o galaxii jinde, ale hodně podobně (OII/Fabia I Combi, C4GP, OII FL) 😉
Tak nevím, mám jedno 1.6THP (2.verzi 115kW) doma a je v pohodě, jo pravda sice jsme s ním najeli jen 16tis km za první rok, ale dobrý :yes😒br />
Btw předtím jsem měl 1.6HDi 80kW a po 50tis km za 3 roky s motorem nebylo nic a fungoval pěkně i v C4GP, na kterou s přehledem stačil 😉
Btw předtím jsem měl 1.6HDi 80kW a po 50tis km za 3 roky s motorem nebylo nic a fungoval pěkně i v C4GP, na kterou s přehledem stačil 😉
A o odstavec níž máš napsáno "větší polovina" 😄 tím ale nenapadám váhu argumentů, jenom drobná technická 😄
Tupé nevím, ale žravé? Jako když papá o 2 decí víc (kolik jednotek procent to je? ) než ecoverze golfu, tak už je žravé? To snad ne 😲
Větší nebo menší molovina neexistuje, ale to jsem přece nenapsal. 😉 Napsal jsem "dobrá polovina", čili "téměř" polovina
Chlapci, snažíte se, ale znovu, na fkatu, že HDI je tupé a žravé, nic nezměníte. Já to srovnání mám a nejen z jednoho auta, jak si tady opět mylně vykládáš, a vím co to HDI umí, resp spíše neumí. :-!
Asi máš fakt zkušenosti s HDI. 😉 Jezdím mimo jiné i 607mu s 2.2 HDI a najezdím s ní kolem pěti až šesti tisíc měsíčně se spotřebou v rozmezí 4,5 až 5,8 litru. Kde je ta užranost a tupý projev? Tupý projev má na auto.cz úplně někdo jiný než motor HDI.
Ne však pro "odborníky" ze SM, kteří ho nedávno zdrbali za rozvody?! či co. Nechápu. Asi to špatně přeložili z článku: "V poslední době se mnoho francouzů rozvádí". >😒]
I v mediánech při nastavení minima 50t km je rozdíl jen 2 deci, jen s tím, že dobrá polovina Golfů je ve verzi Bluemotion na ecogumách, taková verze 308 není.
Polo vs 207 se nedá porovnat, protože chybí data a větší polovina dieselů v 207 je ve verzi kombi, která není u Polo k mání, ale osobní zkušenost po 20t km je 5,3 l/100km při krátkých trasách a ve zvýšené verzi kombíku, což není špatné, osobně umím i při velmi svižné jízdě jít na 4,5-5l/100km
Polo vs 207 se nedá porovnat, protože chybí data a větší polovina dieselů v 207 je ve verzi kombi, která není u Polo k mání, ale osobní zkušenost po 20t km je 5,3 l/100km při krátkých trasách a ve zvýšené verzi kombíku, což není špatné, osobně umím i při velmi svižné jízdě jít na 4,5-5l/100km
To není až tak pravda, nelze na to pohlížet jen objemem, i v dieselech probíhá downsizing. Kdo by před 15 lety čekal, že z objemu 1,6 se dá vycucnout téměř 100 kW... a ona i 1,6 TDI nahradila 1,9 TDI včetně výkonu a ceníkového pozice.
Je jen otázkou času, kdy PSA příjde s konkurencí pro 1,6 dCi a 1,7 CRDi o výkonu kolem 100 kW a také je otázkou času, kdy dojde k modernizaci 1,5 dCi... a abych bl přesný, tak 1,5 dCi už modernizované bylo.
Je jen otázkou času, kdy PSA příjde s konkurencí pro 1,6 dCi a 1,7 CRDi o výkonu kolem 100 kW a také je otázkou času, kdy dojde k modernizaci 1,5 dCi... a abych bl přesný, tak 1,5 dCi už modernizované bylo.
I já mám spíš zkušenosti, že HDi jsou úspornější než moderní TDI CR. S C3 1,6 HDi 90 k jsem jel kdysi ze západního okraje Prahy do Poděbrad za 3,4 l, a to jsem se rozhodně nesnažil jet max. úsporně s vypnutou klimou a rádiem.. S C3 Picasso na výlet za 3,8, s 308 1,6 eHDi do jižních Čech a zpátky za 4,1 včetně kolony po bouračce na R4. Takže žravost HDi rozhodně potvrdit nemůžu 😉
Ok, ale potom nechápu výraz katastrofální. Nejsem zarytý Peugeotista, to určitě ne a o chybách prvních THP motorů vím, většinu Peugeot vychytal, ale VTi je až na vyjímky spolehlivý motor, klasická atmosféra s proměnným zdvihem ventilů (časování). Pokud vím, tak na Peugeot fóru je na něj minimum stížností. Stačí se o něj starat a je bez problémů.
Tak treba dvoulitr HDi v Peugeot 508 je podle meho pruzkumu o dost uspornejsi nez dvoulitr TDi v Passatu.
Snažíš se, ale je to prd platné.
Pro přesnější pohled doporučuji vzít v potaz spíše medián hodnot.
Pro přesnější pohled doporučuji vzít v potaz spíše medián hodnot.
Pozor, ojetiny hodnoti Vaculik, co nie je prave fanusik Koncernu - za spolahlivost dal Pasakovi znamku 3 a 308cke 2.5 takze si myslim, ze 308cke trochu aj pomohol.
Jasně podle světa motorů je katastrofální všechno, co nenese značku Škoda nebo VW. 😄
Zvláště pak recenze francouzských vozů jsou v tomto reklamním letáku škodovky "zaručeně objektivní". Jestli je 1.6VTi katastrofální, co je pak 1.2 TSi? >😒] >😒] >😒]
Zvláště pak recenze francouzských vozů jsou v tomto reklamním letáku škodovky "zaručeně objektivní". Jestli je 1.6VTi katastrofální, co je pak 1.2 TSi? >😒] >😒] >😒]
90-110 mají svorně nejčastější hodnotu 6.2, u 66-90 je to 0.2 ve prospěch VW. 308 je ale pokud vím o kousek těžší auto než Golf.
Kolega z práce má na 2,0 HDI najeto 440 000 km a motor šlape jak víno. Myslím že je to jedna z věcí která se francouzům vyloženě povedla.
1,6 dCi má spíše nahrazovat 1,9 dCi, nemá to bý náhrada 1,5 dCi, což je přímý konkurent 1,6 HDi... a to se tak i děje po všech stránkách, jak výkonem, tak stářím atd.
1,6 dCi je spíše konkurent pro 1,7 CRDi, kdy jsou si tyto motory chováním značně podobné. A od toho se taky odvíjí cena za 1,6 dCi
1,6 dCi je spíše konkurent pro 1,7 CRDi, kdy jsou si tyto motory chováním značně podobné. A od toho se taky odvíjí cena za 1,6 dCi
spise si prectete, co na tom motoru "vylepsili".
co polozka, to nove "ku*vitko".
-nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem (jakoze na volnobeh odted nemazeme? Anebo na plne otacky nemazeme zbytecne moc ?)
-lepší těsnění klikové hřídele (sorry, ale kazda klikovka se odvetrava, to zase je neco ztraceno v prekladu. Anebo si pod tim mam predstavit slabsi gufera ?)
- přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene (:yes: :yes: , a co treba ji zrusit uplne ?)
- nebo vakuovou pumpu s nízkým třením (detto, co tak ji taky zrusit uplne i s posilovacem brzd...)
- Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty. ( a taky tloustku mazaciho filmu, coz pri plne zatezi a vysokych teplotach zvysi opotrebeni a muze to vest az k zadirani)
TLESKAM :yes:
co polozka, to nove "ku*vitko".
-nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem (jakoze na volnobeh odted nemazeme? Anebo na plne otacky nemazeme zbytecne moc ?)
-lepší těsnění klikové hřídele (sorry, ale kazda klikovka se odvetrava, to zase je neco ztraceno v prekladu. Anebo si pod tim mam predstavit slabsi gufera ?)
- přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene (:yes: :yes: , a co treba ji zrusit uplne ?)
- nebo vakuovou pumpu s nízkým třením (detto, co tak ji taky zrusit uplne i s posilovacem brzd...)
- Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty. ( a taky tloustku mazaciho filmu, coz pri plne zatezi a vysokych teplotach zvysi opotrebeni a muze to vest az k zadirani)
TLESKAM :yes:
1,6 HDI a 1,6 TDCi nejsou totožné motory! Pozor, vypadá to, že stejné jsou, ale hlavní rozdíl je v používaných FAP, který u Fordu stojí mnohonásobně více než v PSA, navíc to, co v PSA funguje, to naopak u Fordu moc ne.
Jistě, že v řádu desetin. Kdyby to bylo o litry, tak by to byla nefalšovaná tragédie.
Mimoto, zapomněl jsi dodat - rozdíly v neprospěch Peugeotu. A o tom celou dobu píšu.
Mimoto, zapomněl jsi dodat - rozdíly v neprospěch Peugeotu. A o tom celou dobu píšu.
Podívej se na spritmonitor.de, dej tam třeba nafty o výkonu 66-90kW nebo 99-110kW a uvidíš, že třeba mezi VW a Peugeotem jsou rozdíly v řádech desetin litru.
Já se ani tak o tabulkových hodnotách nebavím, jako spíše o realitě, která je pro HDI neúprosná. Znovu budu opakovat. HDI jsou tiché motory, které mají tupý projev a žerou více než ty konkurenční.
Osobních srovnání mám taky několik.
Osobních srovnání mám taky několik.
Můžeme se bavit o dynamickém náskoku DSG proti ve srovnání s některými staršími automaty, ale to je tak všechno. Manuální převodovka je prostě manuální převodovka a pokud tam náhodou rychlosti nezapadají s kovovým cvaknutím, má to vliv spíše na pocit z jízdy než na dynamiku.
Když se budeme bavit třeba o 1.6, pak 1.6HDI nemá v testech problém soupeřit s 1.6TDI, 1.6TDCi nebo 1.5dCi a nezaostává ani v tabulkových hodnotách zrychlení a maximálky. Obecným rysem jsou vlažnější reakce na plyn, ale to není striktně vzato negativum, k povaze motoru se to docela dobře hodí.
Že některá konkurence 2.2 naftu nemá je ovšem její smůla... v takovém Passatu by jistě šlo o velmi žádanou motorizaci. 2.2 má Ford, Mazda, Toyota, Jaguar, Honda... Mercedes má tuším 2.1... a ostatní holt musí soupeřit s dvoulitrem.
Když se budeme bavit třeba o 1.6, pak 1.6HDI nemá v testech problém soupeřit s 1.6TDI, 1.6TDCi nebo 1.5dCi a nezaostává ani v tabulkových hodnotách zrychlení a maximálky. Obecným rysem jsou vlažnější reakce na plyn, ale to není striktně vzato negativum, k povaze motoru se to docela dobře hodí.
Že některá konkurence 2.2 naftu nemá je ovšem její smůla... v takovém Passatu by jistě šlo o velmi žádanou motorizaci. 2.2 má Ford, Mazda, Toyota, Jaguar, Honda... Mercedes má tuším 2.1... a ostatní holt musí soupeřit s dvoulitrem.
Jen na motor auto nejezdí. I špičkový motor dokáže zabít špatná (pomalá či špatně poskládaná) převodovka.
S kultivovaností HDI nemám problém, to beru, ale zbytek je dle mého bída a žádná špička. 2.2 skoro nikdo nedělá, tam těžko srovnávat, bo není s čím. 2.0 je na ni málo a na podladěnou 3.0 už dvadvojka nemá v ničem.
S kultivovaností HDI nemám problém, to beru, ale zbytek je dle mého bída a žádná špička. 2.2 skoro nikdo nedělá, tam těžko srovnávat, bo není s čím. 2.0 je na ni málo a na podladěnou 3.0 už dvadvojka nemá v ničem.
Převodovky do toho nemíchej... byť by mě docela zajímalo, jak "tragická" musí manuální převodovka být, aby způsobovala bídnou dynamiku.
HDI mají pověst kultivovaných a úsporných motorů. 2.2HDI k tomu přidává výjimečnou dynamiku, proti které většina konkurence zkrátka nemá co postavit.
HDI mají pověst kultivovaných a úsporných motorů. 2.2HDI k tomu přidává výjimečnou dynamiku, proti které většina konkurence zkrátka nemá co postavit.
2.2 HDI jedinečný je možná ve své objemové kategorii, což za plus osobně nepovažuji.
3.0 HDI opět nemá na 3.0 TDI o BMW ani nemluvě.
Synonymum pro HDI motory obecně je, jejich tupý projev, užranost a bídná dynamika za kterou mimo motoru stojí i tragické převodovky.
3.0 HDI opět nemá na 3.0 TDI o BMW ani nemluvě.
Synonymum pro HDI motory obecně je, jejich tupý projev, užranost a bídná dynamika za kterou mimo motoru stojí i tragické převodovky.
Jedinečné jsou 2.2HDI a 3.0HDI, tam v mainstreamu existuje jen poměrně málo konkurentů (třeba Mondeo 2.2TDCI).
2.0HDI i 1.6HDI jsou slušné, určitě patří k širší špičce, ale nějaké zásadnější rozdíly tam podle mě nejsou. Snad 1.6dCi je o krok napřed, ale zatím jsem neměl tu čest.
2.0HDI i 1.6HDI jsou slušné, určitě patří k širší špičce, ale nějaké zásadnější rozdíly tam podle mě nejsou. Snad 1.6dCi je o krok napřed, ale zatím jsem neměl tu čest.
Zase tak super zpráva to není. Minimálně výkonové parametry za 1.6dCi zaostávají, což bude v soupeření o francouzského zákazníka nepříjemné. Z druhé strany, ceníky Renaultu zatím mají 1.6dCi jako poměrně luxusní zboží...
Za prvé, kdo tu mluví o TDI?
Za druhé, TDI není jen nejslabší 1.6.
Za třetí, by mne zajímalo, v čem má to HDI navrch. Napadá mne jedna jediná věc - kultura chodu, ostatní parametry stojí za pendrek. :-!
Za druhé, TDI není jen nejslabší 1.6.
Za třetí, by mne zajímalo, v čem má to HDI navrch. Napadá mne jedna jediná věc - kultura chodu, ostatní parametry stojí za pendrek. :-!
No BMW je asi trochu jinde. HDI srovnávat asi jen s TDI od VW a tam samozřejmě má HDI navrch že. Mělo je a bude.
DV6TED4 je průkopníkem downsizingu a minimálně v DOHC EURO3 verzi to byl skvělý motor. Dnes ho trochu očesali kvůli emisím, ubrali vačku, zvedli commonrail tlak a "vylepšili" o DPF, ale stále je to dobrý motor.
Z hladiska poruchovosti k tymto motorom😒br />
Podla posledneho testu ojetin Sveta motoru je 1.6HDI najlepsi motor pre P308, z dovodu katastrofalnej 1.6VTi/THP, ale pre Focus je to najhorsi motor - v zmysle poruchovosti. Samozrejme vacsina testov hodnoti iba jeho jazdne parametre, kde je ten motor velmi dobry.
Zaujimave je, ze Ford zacal pouzivat suche DPF v najnovsich generaciach 1.6ky. PSA ostalo pri mokrej variante. Tak bud sa myli Ford, alebo PSA.
Zaujimave je, ze Ford zacal pouzivat suche DPF v najnovsich generaciach 1.6ky. PSA ostalo pri mokrej variante. Tak bud sa myli Ford, alebo PSA.
Á pán je odborník, osobně otestoval a rozebral všech asi 10-15 existujících motorů v této kategorii, takže přesně ví co je nejlepší a kdo je druhý od konce.
Skláníme se před Vámi, pane Všeználku a děkujeme Vám předem za všecny podobné profesiálně pojaté příspěvky.
Už se těšíme na další hluboké moudro, které z Vás milý pane Všeználku vypadne.
Skláníme se před Vámi, pane Všeználku a děkujeme Vám předem za všecny podobné profesiálně pojaté příspěvky.
Už se těšíme na další hluboké moudro, které z Vás milý pane Všeználku vypadne.
ja si myslim, ze sa nemyli. HDI tazi zo slavy zaciatku tisicrocia, kedy bolo malo dizlov, ktore by sa mu vyrovnali. Dnes uz ale doba pokrocila, autmobilky investovali, vychytali muchy a hdi je uz iba priemerny motor.
dnes sa treba pozriet na najlepsie dizlove motory do stajni bmw a renaultu.
dnes sa treba pozriet na najlepsie dizlove motory do stajni bmw a renaultu.
Jistěže, ty máš s HDI zajisté mnohem víc zkušeností než já, co? >😁
Zkus argumenty plácale. :-!
Zkus argumenty plácale. :-!
Dnešní HDI jsou jen zašlou slávou. Žádná špička, ale druzí od konce, hned před korejcema. :-!